Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MCE2005 *

1602 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 oktober 2005 - 07:34

extacn
  • extacn
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag blev precis klar med min X15e, MCE/SE, PVR-150 (alltså rookie i den här branschen) men jag kan iallafall bekräfta att Text-TV fungerar med analogt TV-kort.

Redigerat av extacn, 22 oktober 2005 - 07:35.

Postad 22 oktober 2005 - 17:37

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Tror faktiskt att ett av problemen med MCE är att Textv inte funkar med DVB-T kanaler utan edast på analoga

Postad 22 oktober 2005 - 19:32

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Tror faktiskt att ett av problemen med MCE är att Textv inte funkar med DVB-T kanaler utan edast på analoga

<{POST_SNAPBACK}>

Trist... Texttv funkar ju klockrent med flera andra program :)

Postad 22 oktober 2005 - 23:25

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
tja.. har winxp MCE installerat.. installerade rollup2 och ville checka EPGn. men funkar inte.. måste jag ha ett kompatibelt tvkort installerat då? har ett dvb-t kort från twinhan... usbkort köpt på pcfynd för ca 1år sedan.. finns de stöd för de? (TwinhanDTV USB-Ter)

Postad 22 oktober 2005 - 23:31

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Om ditt kort har beteckningen 7041 så är svaret nej(Stöd i MCE)
Vart dock lite fundersam då jag alltid har haft "MCE" kompatibla tvkort i mina datorer.
Måste prova att läsa EPG utan tvkort för att kunna lämna ett svar

Postad 22 oktober 2005 - 23:42

biex
  • biex
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
de var 7041e jag hade.. :) bajs att de inte funkar.. ingen tredjepart programvara att köra med heller eller så??? Antar att du inte kopplar bort korten nu inatt? eller?

Postad 23 oktober 2005 - 12:59

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Twinhan 7041 är bara USB 1.1
Tror inte nån skriver ihop nåt till denna då man lägger krut på nyare(USB 2.0) mojänger

Edit*
Glömde frågan:
Näe jag kopplar inte bort kort,får se längre fram

Redigerat av Patchman, 23 oktober 2005 - 13:01.

Postad 23 oktober 2005 - 14:13

extacn
  • extacn
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Microsofts MCE Fjärrkontroll

Min MS fjärr funkar riktigt dåligt, ch +/- resp vol +/- kräver att man trycker lagom hårt i en viss vinkel, annars "tar" det inte. Övriga knappar OK. I princip oanvändbart, det får bli en rekl.

Är det ngn annan som haft samma problem?

Postad 23 oktober 2005 - 14:24

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag har problem med att live tv hackar.
Jag har ett avermedia a16a dvb-t kort i en asus pundit-r med en celeron d 2,4 ghz och 512 mb ram.
Jag har inga problem att titta på inspelade program eller på dvd filmer.
Problemet uppstår bara när man ser live tv.
Jag har testat flera olika decoder men får ungefär samma resultat.
Kör nvidia purevideo förtillfället, den har minst hakningar, hackar till ungefär var 5 min mycket störande...
Konstiga är ju att om jag spelar in ett tv program och sedan tittar på det så hackar inte det.

Vad göra, känns som jag testat allt...
Senaste drivrutinerna, scart rgb till tvn...

Redigerat av emanuelj, 23 oktober 2005 - 14:39.

Postad 23 oktober 2005 - 14:58

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att din CPU är precis snäppet för långsam. Live TV behöver mera CPU kraft än bara inspelning och vanlig playback från disk. Det var en tanke som slog mig.

Samma gäller väl med DirectX9 i grafikkortet som avlastastar delvis mpg2 "visining"
Du har väl ett ATI IGP chip? Inte fullt stöd för DirectX9 heller?

Kanske kombinationen är precis för lite. En gissning iofs.

Postad 23 oktober 2005 - 15:04

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
jag har ju dvb-t så datorn ska inte behöva koda om signalen.
Så rent teoretiskt ska ju inte live tv kräva mer cpu.
Cpu ligger på ungefär 50% vid live tv.

Postad 23 oktober 2005 - 17:50

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
> jag har ju dvb-t så datorn ska inte behöva koda om signalen.
> Så rent teoretiskt ska ju inte live tv kräva mer cpu.
> Cpu ligger på ungefär 50% vid live tv.

Om det vore så enkelt.. :)

I MCE's med 'Live TV' så är det ju olika processer igång, en som lägger filen på hårddisken och en annan som läser den, dessutom i en annan del i den (temporära) filen. Man kan ju pausa 'Live TV'. Handlar om deras Stream Buffer Engine (SBE). Kan inga detaljer dock.

Postad 23 oktober 2005 - 20:40

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Microsofts MCE Fjärrkontroll

Min MS fjärr funkar riktigt dåligt, ch +/- resp vol +/- kräver att man trycker lagom hårt i en viss vinkel, annars "tar" det inte. Övriga knappar OK. I princip oanvändbart, det får bli en rekl.

Är det ngn annan som haft samma problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp. Exakt samma problem.

Postad 24 oktober 2005 - 07:29

Mr_Moore
  • Mr_Moore
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske, men var kan jag få tag på MCE 05? Några tips. Öppen för förslag!

Postad 24 oktober 2005 - 07:35

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Stygga pojken skrev på nån tråd att dom säljer den.

www.styggapojken.se

Postad 24 oktober 2005 - 09:59

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Dum fråga kanske, men var kan jag få tag på MCE 05? Några tips. Öppen för förslag!

Mr Moore ,ett tips inwareh ,har köpt ett där utan dator..

Postad 24 oktober 2005 - 14:31

Mr_Moore
  • Mr_Moore
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Synd man inte kan f¨det billigare :)

Postad 24 oktober 2005 - 14:36

emanuelj
  • emanuelj
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
jag vet inte om man får skriva sådant här här men vi gör ett försök...

Har någon sett svensk version av media center på något fildelningsnätverk typ dc, piratebay, swebits etc?

Redigerat av emanuelj, 24 oktober 2005 - 14:36.

Postad 24 oktober 2005 - 14:56

Micke K
  • Micke K
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har ett avermedia a16a dvb-t kort i en asus pundit-r med en celeron d 2,4 ghz och 512 mb ram.
Jag har inga problem att titta på inspelade program eller på dvd filmer.
Problemet uppstår bara när man ser live tv.
Jag har testat flera olika decoder men får ungefär samma resultat.
Kör nvidia purevideo förtillfället, den har minst hakningar, hackar till ungefär var 5 min mycket störande...
Konstiga är ju att om jag spelar in ett tv program och sedan tittar på det så hackar inte det.

Jag hade samma problem tills jag installerade mce rollup2, finns här:
http://support.micro...d=rss&spid=7024

Redigerat av Micke K, 24 oktober 2005 - 14:57.

Postad 24 oktober 2005 - 15:12

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Läs forumets regler. köp programmet om du vill ha det.

jag vet inte om man får skriva sådant här här men vi gör ett försök...

Har någon sett svensk version av media center på något fildelningsnätverk typ dc, piratebay, swebits etc?

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av FreddanB, 24 oktober 2005 - 15:15.

Postad 24 oktober 2005 - 19:24

Brämpa
  • Brämpa
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har kört med den och INTE fått det att funka. Mitt problem har varit att fjärren inte funkar. Knapparna 1-8 fungerar men när jag trycker 9 med MCE fjärren så får jag upp boxens EPG.

<{POST_SNAPBACK}>

Prova att byta id på mce fjärren då, man kan väl ha 1-9 på den, så kanske det funkar bättre.
MCE fjärrens brux finns bifogad i denna tråd.

/C

<{POST_SNAPBACK}>

Var fanns MCE fjärr bruksanvisning sade Du, hittade inte i denna tråden? Eller var kan jag annars hitta den?

Postad 24 oktober 2005 - 21:25

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Var fanns MCE fjärr bruksanvisning sade Du, hittade inte i denna tråden? Eller var kan jag annars hitta den?

<{POST_SNAPBACK}>

https://www.minhembi...pe=post&id=5659

Postad 24 oktober 2005 - 21:57

jonathane
  • jonathane
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag hittade inget i manualen om att byta ID på fjärren... Några tips?

Postad 25 oktober 2005 - 13:24

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Jag hittade inget i manualen om att byta ID på fjärren... Några tips?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade fel, man gör det med tex följande:
http://mcesoft.nl/in...id=108&Itemid=2

Postad 25 oktober 2005 - 15:45

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0
Den MCE patch som utlovats kommer att dröja några veckor enligt säker källa.

Postad 25 oktober 2005 - 23:00

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken patch syftar du på då?

Postad 26 oktober 2005 - 00:30

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0
Idag fick jag automatiskt via Windows Update en "Rollup update" till "Rollup update 2".... Uh??? :huh:

Postad 26 oktober 2005 - 09:33

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vilken patch syftar du på då?

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry... den till FireDTV.

Postad 26 oktober 2005 - 12:55

Unregisteredb0dd3933
  • Unregisteredb0dd3933
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej jag har problem att både titta på film och live TV med min MCD2005 Eng. När jag startar t.ex en mpg2 film från "my videos" hänger sig MCE. När jag ska kolla på TV samma sak. Det skiter sig helt enkelt. Jag har ett hauppage 150 MCE kort och NVIDIA 4200i grafik. Kan det vara att grafikkortet inte stöds i MCE, hittar det nämligen inte på HW-listan för MCE.
BTW: Filmerna funkar om jag kör från XP WMP10 på samma burk.

Postad 26 oktober 2005 - 23:21

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0
Lite komik med vad den kallas IMHO :) :(

Update Rollup 908250 for Update Rollup 2

http://support.microsoft.com/kb/908250

Update Rollup 908250 resolves the following issues with Update Rollup 2 for Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005:
• Electronic Program Guide shows scrambled DVB-T channels.

In regions where the Terrestrial Digital Broadcasting Services (DVB-T) signal is offered, an issue was identified with scrambled channels in the Electronic Program Guide. This issue is fixed by this update. If you download the Electronic Program Guide before you install this update, you may have to apply this update, rescan channels, and then download a new Electronic Program Guide.
• DVB-T services are not found.

In regions where the DVB-T signal is offered, an issue was identified where TV services were not found after users selected DVB-T as the signal type. This update resolves this issue.
• Teletext subtitles disappear after you use transport controls.

In regions that support Teletext, an issue was discovered where Teletext subtitles disappear when users use transport controls such as pause, fast forward, rewind, or play. This update resolves this issue.
• A playback initialization error occurs on resume when you suspend or hibernate a computer that is playing a DVD.

On some computers, when you suspend or hibernate the computer that is playing a DVD, you receive a playback initialization error on resume. This update resolves this issue.
• Interoperability with some third-party TV software.

Additional third-party TV software is included with some computers. This update enables third-party TV software to work better with Update Rollup 2 for Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005.
• Support for additional optical media drives.

With Update Rollup 908250 installed, Update Rollup 2 for Microsoft Windows XP Media Center Edition 2005 supports Matsushita DVD RAM UJ-846s drives.

Postad 27 oktober 2005 - 09:18

Unregistered6b30e053
  • Unregistered6b30e053
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick det här problemet när jag samtidigt uppgraderade TV-kortets drivers till de senaste och installerade Rollup 2. Jag har ett Hauppauge NOVA-T (DVB-T) så min tanke är att det kanske är samma kretsar som på ditt TV-kort?

Lösningen jag då hittade på Hauppauges support-forum var att hackningen var ett känt fel med den senaste drivern och de gav en länk till en ännu nyare (ännu inte officiellt släppt) driver.
Kan ju vara värt att kolla. Den aktuella drivern i mitt fall är för nåt 88x...-chip.

//Mike

Postad 27 oktober 2005 - 10:11

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Utan att gå in i detaljer........men det är viktigt att ha en relativt "biffigt" grafikkort i MCE. "Ordentligt" med Directx9 support..osv. Även så släpps ju drivers som är tom annorlunda andra än de för "vanlig" XP. (Med fokus på video-playback som kan ju vara en ganska komplex aktivitet.)

Personligen skulle inte bygga en MCE burk med ett kort som fattas på "supportad listan".
-> Det är lätt att man slösar bort tid i onödan. Men visst - alla testar säkert först med ett kort man redan har. (Jag gjorde det.)

Bara för att det funkar i en annan player, även WMP10, så är det *inte* samma sak som "playern" inuti MCE-skalet: den har högre och andra krav.

Andra har säkert en annan åsikt, men så ser jag det. Correct me if I wrong..

Postad 27 oktober 2005 - 11:39

Unregisteredb0dd3933
  • Unregisteredb0dd3933
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Utan att gå in i detaljer........men det är viktigt att ha en relativt "biffigt" grafikkort i MCE.  "Ordentligt"  med Directx9 support..osv.  Även så släpps ju drivers som är tom annorlunda andra än de för "vanlig" XP.  (Med fokus på video-playback som kan ju vara en ganska komplex aktivitet.)

Personligen skulle inte bygga en MCE burk med ett kort som fattas på "supportad listan". 
-> Det är lätt att man slösar bort tid i onödan. Men visst - alla testar säkert först med ett kort man redan har. (Jag gjorde det.)

Bara för att det funkar i en annan player, även WMP10, så är det *inte* samma sak som "playern" inuti MCE-skalet: den har högre och andra krav.

Andra har säkert en annan åsikt, men så ser jag det. Correct me if I wrong..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag misstänker att grafikkortet är boven i dramat eftersom det inte finns med på listan över godkänd HW för MCE. Frågan kanske inte ska ställas i denna tråd men vad rekommenderas för grafikkort, ATI eller NVIDIA? Jag har själv funderar på att skaffa ett GECUBE RADEON X700 PRO 128MB DVI HEATPIPE PCI-E, vad tror ni om detta kort? Är det för kralligt jag vill dock att de ska vara passivt kylt för att få ner ljudnivån.

Postad 27 oktober 2005 - 14:32

contour
  • contour
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej,

Har någon här testat att programmera en universal-fjärrkontroll med koder från MCE-fjärren?

Saken är att jag tycker MCE-fjärren verkar lite plastig och drar mig därför för att köpa den. Om jag däremot skulle kunna använda den universalfjärr jag redan har (som kan lära ir-koder) så kanske MCE-fjärren samt dess mottagare är ett intressant inköp ändå. Detta för att få ir-mottagaren och enkelt stöd i MCE.

Jag har läst någonting om att MCE-fjärren alternerar koder för att undvika dubbelt skickade kommandon. Är det någon som har koll på detta och om detta i sådant fall går att stänga av??

Någon som testat och har några tips??

Tacksam för svar
/Martin

Postad 27 oktober 2005 - 18:10

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Jag sa åt en kompis att man kunde utnyttja svensk EPG i MCE2005 även om man hade en extern DVB-T box inkopplad till ett PVR150MCE tv-kort via s-videokabel. Visst är detta möjligt? Eller funkar bara EPGn i MCE endast med interna tv-kort såsom Hauppauges & Leadteks PVR-kort.

Postad 28 oktober 2005 - 09:44

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
> utnyttja svensk EPG i MCE2005 även om man hade en extern DVB-T box inkopplad
> till ett PVR150MCE tv-kort via s-videokabel. Visst är detta möjligt?

Svar JA.

Postad 28 oktober 2005 - 23:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Rollup 2 var mumma, svensk epg o svenska webtv o filmalternativ, då jag brukar kolla film på Sf-anytime så var det perfekt. Slapp jag köpa den svenska versionen åxå :rolleyes:

Postad 01 november 2005 - 19:04

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Måste man först avinstallera xp-home om man skall installera mce ???
(det är ju xp-proffessional till mce)

Postad 01 november 2005 - 19:42

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Måste man först avinstallera xp-home om man skall installera mce ???
(det är ju xp-proffessional till mce)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. MCE2005 är ett fristående operativ och ingen uppgradering. Det är byggt på XP Pro men saknar domänstöd.

Postad 01 november 2005 - 21:26

joeb
  • joeb
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Som Linux snacket numera då?

"-ja men vilken distro är bäst då?" :angry:

Postad 01 november 2005 - 22:04

Unregisteredc35e0946
  • Unregisteredc35e0946
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack! skogga

Postad 05 november 2005 - 11:43

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Kolla här för ev lösning på kodade kanaler i MCE

Postad 06 november 2005 - 13:31

ericdvd
  • ericdvd
  • Forumräv

• 792 inlägg
  • 0
hej

jag har ett problem.

när jag tittar på tv så fryser bilden och ljudet ibland. Efter en stund så börjar ljudet fungera men bilden är fortfarande frusen.

Jag kör då control alt delete och stänger mediacenter.

När jag försöker starta om mediacenter så kommer en varningsruta upp som säger att drivrutinerna till videokortet är invalid. Starta om datorn.

Så jag startar om datorn och då fungerar det.

Jag har ominstallerat alla drivrutinerna. Jag har en Scaleo C

Är det någon som kan hjälpa mig?

Eric

Bifogad fil(er)

Postad 11 november 2005 - 23:36

Sökare
  • Sökare
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är detta möjligt?

Plocka in DVB-S gärna hantera två LNB'er eftersom jag har ett dual head på taket.

Detta skall fungera i MCE2004/2005.

Se till att det går att kolla på Viasat. Behöver inte vara något pirat tjosan utan det skall helt enkelt fungera med Viasat. Standard!

Sedan vill jag kunna plocka ut signalen från MCE via HDMI!!

Misstänker att detta inte går för närvarande, eller?

Postad 12 november 2005 - 00:35

Unregistered16b96569
  • Unregistered16b96569
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Tänkte bara dela med mig av en erfarenhet.
Har en Engelsk MCE 2005 och jag ville gärna ha Svensk men jag hade ingen lust att köpa en ny licens för Svensk.
Fick låna en kompis Svenska MCE skivor och jag testade att installera Lokaliserings skivan och vips så va allt på Svenska och inget licensnummer behövdes (förutom den som redan fanns installeras på Eng så klart)

Så har ni Engelsk MCE licens och vill köra Svenska så kanske ni har nån snäll kompis som kan låna ut sina skivor.

Detta kan inte vara olagligt enligt mig då jag redan har en "valid licens" för Engels MCE.

Men allt detta kanske ni redan visste :D

Mvh

P

Postad 12 november 2005 - 10:07

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Jag har försökt att köpa MCE utan hårdvara eftersom jag köpte en helt ny dator (delar) för två månader sedan och butiken jag köpte av anser att det är förlång tid i mellan köpen för att det ska vara godkänt :-( Gissa om att man är mindre glad men någon här kanske känner till en handlare som vill ha mina pengar och inte är petig så ni får gärna PM:a mig isådant fall :D

Postad 12 november 2005 - 14:25

kossamu
  • kossamu
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
MCE 2005 + TV-kort med CI/CAM kanalkort

Någon som det funkar för? Jag blir lite förvånad över att det verkar som att MS inte fått till det !?

Jag hade tänkt att köpa den här och bara köra men det är tydligen svårare än så?
http://www.webhallen...od.php?id=47275

Postad 12 november 2005 - 14:38

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0
Min komplett fungerande ChannelInfo.XML för BOXER i MCE Guide/EPG med o2grabber & Quickguide.

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<NewDataSet>
<Channel><name>SVT1</name> <channelID>21</channelID> <virtualchannel>1</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>SVT2</name> <channelID>22</channelID> <virtualchannel>2</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV3</name> <channelID>26</channelID> <virtualchannel>3</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV4</name> <channelID>27</channelID> <virtualchannel>4</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Kanal 5</name> <channelID>10</channelID> <virtualchannel>5</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>CNN</name> <channelID>5</channelID> <virtualchannel>6</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Eurosport</name> <channelID>9</channelID> <virtualchannel>7</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Discovery Channel</name><channelID>7</channelID> <virtualchannel>8</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>MTV Nordic</name> <channelID>14</channelID> <virtualchannel>9</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>CANAL+</name> <channelID>11</channelID> <virtualchannel>10</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>CANAL+ Film</name> <channelID>12</channelID> <virtualchannel>11</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>CANAL+ Sport</name> <channelID>140</channelID> <virtualchannel>12</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Star!</name> <channelID>114</channelID> <virtualchannel>13</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV4 Film</name> <channelID>176</channelID> <virtualchannel>14</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TCM</name> <channelID>24</channelID> <virtualchannel>15</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Showtime</name> <channelID>214</channelID> <virtualchannel>16</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>Animal Planet</name> <channelID>54</channelID> <virtualchannel>20</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Travel and Living</name><channelID>120</channelID> <virtualchannel>21</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>BBC World</name> <channelID>3</channelID> <virtualchannel>22</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV8</name> <channelID>43</channelID> <virtualchannel>23</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV4 Fakta</name> <channelID>230</channelID> <virtualchannel>24</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>Nickelodeon</name> <channelID>45</channelID> <virtualchannel>30</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>Disney Channel</name> <channelID>147</channelID> <virtualchannel>31</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>VH-1</name> <channelID>47</channelID> <virtualchannel>40</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>ZTV</name> <channelID>42</channelID> <virtualchannel>41</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>TV400</name> <channelID>199</channelID> <virtualchannel>50</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>TV4 Plus</name> <channelID>142</channelID> <virtualchannel>51</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>Canal 7</name> <channelID>80</channelID> <virtualchannel>80</virtualchannel></Channel>

<Channel><name>Kunskapskanalen</name> <channelID>213</channelID> <virtualchannel>98</virtualchannel></Channel>
<Channel><name>SVT24</name> <channelID>101</channelID> <virtualchannel>99</virtualchannel></Channel>
</NewDataSet>

Postad 12 november 2005 - 17:12

jonathane
  • jonathane
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Jag får ett felmeddelande när jag kör Quickguide. Kan inte skapa xml filen.

Jag sitter vid fel dator nu så jag har inte den exakta texten.

FIXAT:

Hade missat och kopiera över alla filer till c:\windows\ehome

Redigerat av jonathane, 12 november 2005 - 17:33.

Postad 12 november 2005 - 18:33

jonathane
  • jonathane
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
HAHAHA!!!

Alla kanaler funkar! EPG på alla kanaler via o2grabber!

Kan det bli bättre?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.