Önskar ett lättare svar på om det är en bra produkt eller ej..
Kostar nu ca 15000 på Elgiganten..
Anybody ?
/ B
LG´s 50" PC1R, (12/11) PC1RR, PC1D
Startad av
Unregistered55c65f14
, jun 21 2006 10:41
562 svar till detta ämne
8 relaterade trådar
Postad 28 maj 2007 - 13:02 Önskar ett lättare svar på om det är en bra produkt eller ej.. Kostar nu ca 15000 på Elgiganten.. Anybody ? / B Postad 28 maj 2007 - 14:20 Är det någon som vet vart i servicemenyerna man flyttar bilden vänster eller höger???? Skulle bli mycket tacksam om någon kunde berätta det för mig. Behöver nämlligen enligt SVT:s testbild flytta bilden till höger c.a 10mm m.v.h Fredde Postad 22 juli 2007 - 13:11 Att den stänger av sig ibland? beror det på att den blir för varm eller vad kan det vara? Postad 22 december 2007 - 10:34
Jag har nu ägt min LG50PC1RR i c:a 8 månader (Med hårdisk, Silver runtom) är mycket nöjd. Fråga till er alla; har NÅGON lyckats få den "programmerbara" fjärrkontrollen att styra något annat än LG produkter eller vet ni om någon sida som kan förklara mer om hur man lär den att göra detta? Postad 28 december 2007 - 18:43
Min låser sig ibland. Det var värst i början. Boxern står i en tv-bänk med glasdörar. Jag lät glasdörren stå öppen och nu händer det nästan aldrig, bara efter långt tv-tittande eller om man glömt boxern på. Postad 04 april 2008 - 11:49 Någon som vet om det går att återställa fabriksinställningarna i service menyn? Postad 22 april 2008 - 00:51 Första gången började den burra lite och skärmen sattes på i någon sekund men hann inte få bild innan den dog, samma sak 2a och 3e gången. Nu vill den dock inte ens börja burra och lampan börjar lysa för att sedan stängas av, lyser rött dock. Misstänker att den helt enkelt gått sönder, antingen en säkring eller nätaggregatet som dött kanske? Saken som sådan är att jag undrar lite över min situation då TVn är köpt i Tyskland och jag veteligen har haft den i 1 år och 8 månader och den internationella garantin verkar vara gällande i ett år och garantin i allmänhet är 2 år på den köpta varan i sig i ursprungslandet vilket då borde gälla om jag nu skulle skicka tillbaks den till Tyskland eller vad gäller om någon vet? Ska höra av mig till LG supporten imorgon hade jag tänkt men tänkte om någon kan ge mig lite tips hur jag ska gå tillväga i allmänhet. Också annars om nu garantin inte finns kvar vad kan en reparation gå på tro om det är en säkring eller nätaggregatet, eller generellt då det kanske är billigare än frakten? Tack på förhand hoppas på något betryggande svar om hur det ligger till för mig här. Redigerat av Yttrasil, 22 april 2008 - 00:54. Postad 18 september 2009 - 22:18 Vad händer om man matar 50PC1R med 1080p ? Den skall ju bara klara 720p & 1080i vad jag förstår... Blir det någon bild överhuvudtaget???? Funderar på att skaffa en HDMI splitter och en 1080p projektor och tydligen måste båda bildvisarna klara att visa samma videoformat. Tycker det verkar konstigt.... Det är väl bara att knäppa av bildvisare 1 tycker man om det är problem. NOTE: The HDMI Display connected to Output #1 is the Primary Display. A Secondary display connected to Output #2 must be able to show the same video resolution(s) as the Primary Display, or this display may fail to show a picture. Secondary displays follow the Primary by sharing the resolution and capability information (EDID) obtained from the Primary Display. Hur som helst, vet ni något om 1080p på 50PC1R, blir det NÅGON bild? HDMI splitter EXT-HDMI-142 http://www.gefen.com...sp?prod_id=5723 Postad 11 oktober 2009 - 23:32 1. Att den saknar hörlurar och LINE utgång. Har bara var Line utgång. Den varierar med volymen på tvn. Skit! 2. Jag saknar möjlighet att slå om snabbt mellan AV1 och Hdmi. Får trycka samma knapp genom alla ingångssignaler! jOBBIGt!!! 3. Att den är så tung. Mitt stativ håller på att vridas då jag kör ut tvn! Resten är ok! Bilden eller justerinsmöjligheter klagar jag inte på. p.s. har ni nån lösning på problem 2? Postad 12 oktober 2009 - 11:05 Nej, ingen lösning. Trycka source, pil ned x antal ggr och sedan OK, det är väl det du menar? Var glad att du inte har en samsung, där finns det ingen snabbmeny över alla ingångar utan man måste "prova" varje ingång tills man kommit rätt, tar ett gäng extra sekunder. Postad 12 oktober 2009 - 18:19
Gäller det även de nya LED??? Postad 13 oktober 2009 - 06:33 Oj, jag har ingen aning. Det var så på Samsung för 2-3 år sedan, har ingen aning nu. Men alla jag känner som har Samsung tycker att det är det sämsta med dem. Men som sagt, jag vet inte hur det är numera. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |