Specifikationerna var väl sådär, dock inte 1080p...
Mirai DTL-532W100
(TV)
|
1
|
(25)
|
Inga priser |
COMHEM bildformat....& Mirai tv (8 inlägg)
|
18 år sedan |
Billig 32" LCD (6 inlägg)
|
18 år sedan |
Centrum Q32 HD eller Mirai DTL-532W100? (1 inlägg)
|
19 år sedan |
Hjälp sökes! (10 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 30 October 2006 - 15:13
Specifikationerna var väl sådär, dock inte 1080p...
Postad 30 October 2006 - 16:17
True HD innebär väl också 1080p eller har jag fattat det här fel ??
//Peter
Postad 31 October 2006 - 18:30
Varför är den inte specad som 1080p när den har rätt upplösning ???
True HD innebär väl också 1080p eller har jag fattat det här fel ??
//Peter
En helt annan fråga,, vet någon hur man fixar ljudet på en hd-divx film,, har jättedålig volym? tips på bra codecs eller program uppskattas!!
Och en annan, vet någon om det finns något program som fixa så att den upscale:ar en vanlig dvd om man spelar den i windows?
Redigerat av Maverick221, 31 October 2006 - 20:29.
Postad 31 October 2006 - 18:36
alla är väll förinställda på 3? min va de iaf o sen när man sänker backlighten så låter den.
men man hör de ju bara om de är helt tyst i rummet, o de är väll inte nån som kollar på film/tv helt tyst direkt
Det är skitmånga aom klagat på att när de höjt backlighten så börjar den surra
Postad 31 October 2006 - 20:19
Nyligen köpt min och den börjar surra när man sänker backlighten men inget jag störalla är väll förinställda på 3? min va de iaf o sen när man sänker backlighten så låter den.
men man hör de ju bara om de är helt tyst i rummet, o de är väll inte nån som kollar på film/tv helt tyst direkt
Det är skitmånga aom klagat på att när de höjt backlighten så börjar den surra
mig mycket på.
Postad 01 November 2006 - 17:46
Postad 05 November 2006 - 13:18
Postad 06 November 2006 - 11:02
I alla fall, tänkte bara tipsa om en liten fix till det brummande ljudet som vissa upplever.
Sök på artikelnummer 30411 på kjell.com .. "mantelströmfilter". Kopplar jag i detta mellan antennkabeln och (i mitt fall) digitalboxen försvinner detta elaka surrande ljud helt.
79:- kan vara värt ett försök?
Skall även tilläggas att jag inte är så haj på dessa grejjer, vet bara att det fungerade för mig!
Postad 06 November 2006 - 23:54
http://www.nl-mirai....News&news_id=16MIRAI will be demonstrating their new 56” LCD TV showing Quad Full High Definition (QFHD) with an astonishing resolution of 3840 x 2160. The development of this product is centred round demand from the high-end, multi-functional home entertainment market. Says Paul Butler, General Manager Mirai; “Mirai is at the forefront of LCD development and we are enthusiastically working to develop large format, high resolution products. The fact that we are able to demonstrate the worlds only 56” LCD, with Quad Full High Definition, is evidence of how serious and committed we are.”
Postad 07 November 2006 - 12:55
Då jag skiftar mellan de olika kanalerna så ändras aspecten.
Vill ha så den är på "full" hela tiden, kan man göra ngt åt detta?
tacksam för svar.
Postad 07 November 2006 - 16:38
Någon som hittat servicemenyn ???
/Peter
Postad 15 November 2006 - 18:36
Hej, detta blir mitt första inlägg på detta forum. Är en stolt ägare av denna Mirai sedan ett par veckor. Efter några turer med Compare support (beställde från inet.se) så fick jag äntligen hem en fungerande tv.. den första var helt död(!)
I alla fall, tänkte bara tipsa om en liten fix till det brummande ljudet som vissa upplever.
Sök på artikelnummer 30411 på kjell.com .. "mantelströmfilter". Kopplar jag i detta mellan antennkabeln och (i mitt fall) digitalboxen försvinner detta elaka surrande ljud helt.
79:- kan vara värt ett försök?![]()
Skall även tilläggas att jag inte är så haj på dessa grejjer, vet bara att det fungerade för mig!
Stack till Kjell idag och köpte ett sånt mantelströmsfilter, men det blev inte bättre hos mig iaf.
Koppla den mellan TVn och antennsladden, men surrandet finns där fortfarande.
Postad 16 November 2006 - 17:45
Undrar mest hur typ gamecube eller någon annan spelmaskin
presterar med 480p spel på denna lcd.
Postad 16 November 2006 - 19:17
någon som tycker det lyser i hörnorna, bara någon cm in, och inte så mycket, men man reagerar på det. då när man ser på dvd,film eller via dator. då när det inte är fullscreen alltså svart uppe och nere
Postad 17 November 2006 - 08:43
frågat innan men fick inget svar: provar igen
någon som tycker det lyser i hörnorna, bara någon cm in, och inte så mycket, men man reagerar på det. då när man ser på dvd,film eller via dator. då när det inte är fullscreen alltså svart uppe och nere
Japp jag har samma "problem" på min.
Postad 17 November 2006 - 09:47
Postad 18 November 2006 - 14:35
Vet att det är några som tipsat om väggfäste till denna tv i denna tråden. Men jag har ett litet dilemma som jag hoppas kunna få hjälp med. Lägenheten dit jag ska flytta har väggar som både är gjord av gips och betong(tror jag det var). Vad för väggfäste är att rekommendera utan att behöva lägga ut några större slantar?
Väldigt tacksam för svar!
/Quacky
Postad 19 November 2006 - 22:44
Hur är den på att scala lägre upplösningar? som 480p hur ser det ut?
Hej! Jag har testat med Gamecube, bilden var urusel, gick inte o spela.
Postad 20 November 2006 - 15:10
Hallåja!
Vet att det är några som tipsat om väggfäste till denna tv i denna tråden. Men jag har ett litet dilemma som jag hoppas kunna få hjälp med. Lägenheten dit jag ska flytta har väggar som både är gjord av gips och betong(tror jag det var). Vad för väggfäste är att rekommendera utan att behöva lägga ut några större slantar?
Väldigt tacksam för svar!
/Quacky
Jag vet inte riktigt vad det för väggar jag har.. tror det kan va en blandning av lecablock, gips och nån sorts betong, men iaf.
Jag köpte ett VESA fäste från misco, borra och plugga med 4 skruvar sen va det klart.
Fungerar perfekt och det är billigt
Här är en länk dit iaf --> http://www.misco.se/?523019
Postad 20 November 2006 - 15:14
Hej! har sett att andra har samma problem som mig.
Då jag skiftar mellan de olika kanalerna så ändras aspecten.
Vill ha så den är på "full" hela tiden, kan man göra ngt åt detta?
tacksam för svar.
Jag mailade mirai och frågade just om den saken.
Fick till svar att man inte kan stänga av den funktionen
Postad 20 November 2006 - 15:18
frågat innan men fick inget svar: provar igen
lyser lite hos mig med.. men det är inget jag har märkt förräns
jag läste ditt inlägg.
Kanske är så på den här modellen?
Postad 20 November 2006 - 18:57
Bra då e de fler en jag som har det. då skall den iväg till affären ... vem vet man kanske får en nyare modell
Jag tror inte det är ett garantiärende om det lyser lite i hörnen. Ojämn ljusstyrka har många LCD-apparater som jag tittat på, även dyrare märken som Sony och Samsung.
Postad 20 November 2006 - 20:01
Vet du inte om det, så kommer du aldrig se det heller
Postad 21 November 2006 - 09:20
Men körde du vanlig komposit/RGB då eller har du testat med komponent kabel eller med progressive scan
Någon som har? Någon som testat något i 480p? Hur såg det isåfall ut? (Vill vara säker på att mitt Wii kommer se bra ut på Mirai:n)
Postad 21 November 2006 - 14:27
dzldzldzl: Om du vill slippa brummandet så måste du ha "Lamp" på 3
Hej!
Ja visst var de så. Men jag måste säga att efter lite mer piller igår så har jag fått väldigt fin bild med Lamp3.
Contrast 60
Brightness 47
Sharpness 23
Saturation 45
Focus 16
LCI off (är de verkligen någon som kör med LCI on? De ser ju sjukt dåligt ut)
DCI off (har varit tveksam på detta flera gånger, tycker ibalnd ser de bättre ut ibland sämmre)
Är det nån mer som har fått till en sjyst inställning med Lamp3?
Postad 21 November 2006 - 16:49
Men körde du vanlig komposit/RGB då eller har du testat med komponent kabel eller med progressive scan
Någon som har? Någon som testat något i 480p? Hur såg det isåfall ut? (Vill vara säker på att mitt Wii kommer se bra ut på Mirai:n)
Tycker ni/du att jag ska köpa tv:n eller satsa på nått dyrare.. Tacksam för svar
Postad 21 November 2006 - 23:35
Kör
Contrast 59
Brightness 50
Sharpness 16
Saturation 50
Lamp 3
Blir hyfsad bild vid tevetittande och bra vid dvd och Xbox vilket är det jag använder mest.
Postad 22 November 2006 - 11:09
[FONT=Arial][COLOR=red]
Tycker ni/du att jag ska köpa tv:n eller satsa på nått dyrare.. Tacksam för svar![]()
Ja, jag har ju inte TV:n jag heller men hade jag varit du hade jag i alla fall väntat på storebrorn att komma ut (Den skulle visst komma nu i slutet av november men kommer förhoppningsvis i december då).
Även om det visar sig att den möjligtvis inte är mycket bättre eller kanske till och med tillför en massa problem (som jag definitivt inte tror), så kommer denna modell som finns ute nu vara betydligt billigare. Så det blir lite av en win/win situation..
Postad 22 November 2006 - 13:58
[FONT=Arial][COLOR=red]
Tycker ni/du att jag ska köpa tv:n eller satsa på nått dyrare.. Tacksam för svar![]()
Alltså jag har endast testat med tillhörande kontakt till gamecube, testat med scart och komposit. Dock har jag inte pillat med inställningar , men jag gjorde inte det för det såg för gräsligt ut. Jag rekommenderar denna tv för xbox 360, den funkar perfekt till den och sen använder jag den till att surfa och spela upp filmer från nätet i hd-kvalité. Men Wii kan jag tänka mig fungerar bättre har hört att den sladden som skall följa med är en komponent kabel. Men det kan ju tänka sig att bilden från gamecube blir bättre om man får tag på en annan sladd.
Postad 23 November 2006 - 21:30
hej hej köpte fick hem min mirai igår...
har den kopplar till min dator via hdmi, kör på 1360*768 pixelmappat o de blir skarp men de ser ut som man man skulle köra på 16 bitar eller nått...
ser det lite på fönster o sånnt i windows men de är värst om man tex kollar på film, då blir himlen som uppdalad av jätte få färger om ni förstår vad jag menar.
är de nån som har samma problem?
kan lägga in lite bilder senare idag när jag kommer hem
Har nu fått samma problem som ovan! Det känns som om bilden saknar färger och djup, och den blir riktigt skräpig när man ska kolla på film! Det var efter jag för några dagar sen bytte moderkort och installerade om som det blev så. Jag har pillat med alla inställningar jag kan komma på. Har inte hunnit prova en annan dator, men ska låna en bärbar i helgen. Det är likadant med VGA och DVI-HDMI.
Jag har ett Gecube Readeon x800XL. Riktigt frustrerande eftersom jag hade kanonbild innan!!
Problemet för wixxiw löste sig tydligen av sig självt utan att veta hur. Men sån tur har man väl inte.
Hjälp uppskattas innan man drabbas av hjärnblödning...
Postad 28 November 2006 - 20:06
parabol , dvd någosånär... skittv
HD upplöst
Postad 29 November 2006 - 18:01
Mysko att ni tycker denna tv är bra... analog är ju en hinna som surrar runt.
parabol , dvd någosånär... skittv![]()
HD upplöst
Bra och bra, beror ju vad man jämför med. För runt 6.000 kr kan man ju inte förvänta sig värst mycket, men jag är positivt överraskad att man kan få så pass bra LCD-TV för denna summa. Än mer imponerad blir jag när man jämför den med en LCD-TV för det dubbla, skillnaderna är inte så stora (i alla fall inte med högupplöst material).
Postad 29 November 2006 - 20:06
Vad kan det här vara!? Oerhört störande.
Postad 02 December 2006 - 12:05
Hejsan! Har haft tvn ett tag nu och märker att det flimmrar snabba blå-grön-röda flimmer över den på vissa ställen. Framförallt när jag spelar på min gamla xbox. Tänkte att det va fel på sladden men ibland när jag kollar på tv är det likadant. Händer även ibland när jag kör från datorn med hdmi.
Jag upplever att jag har samma problem sedan jag köpte en komponentkabel till krysslådan.
Vad har du för ansluting till xboxen?
Postad 02 December 2006 - 12:39
Postad 02 December 2006 - 14:23
Postad 02 December 2006 - 15:01
Tror ni det blir bra bild när man spelar playstation 2 och ser på en dvd med 720p??
Bilden med ett ps2 blir inte speciellt bra om man inte kör med komponentkablar..då det hela blir skarpare än med scart. Så köp dig en komponentkabel till ditt ps2 är mitt råd om du inte har det redan..
Postad 03 December 2006 - 16:25
Hejsan! Har haft tvn ett tag nu och märker att det flimmrar snabba blå-grön-röda flimmer över den på vissa ställen. Framförallt när jag spelar på min gamla xbox. Tänkte att det va fel på sladden men ibland när jag kollar på tv är det likadant. Händer även ibland när jag kör från datorn med hdmi.
Jag upplever att jag har samma problem sedan jag köpte en komponentkabel till krysslådan.
Jag använder ju standardkabeln som medfäljer xboxen..Har provat koppla den i både scart 1,2 och s-video men det flimrar ändå...Dock inte alltid. Men det som stör mig mest är att det ibland flimmrar på detta vis även n'är jag har datorn nkopplad med hdmi. Detta händer ju bara 1 gång var 20timme typ. Men har du bara problem när du kör xboxen?
Postad 04 December 2006 - 09:22
Jag använder ju standardkabeln som medfäljer xboxen..Har provat koppla den i både scart 1,2 och s-video men det flimrar ändå...Dock inte alltid. Men det som stör mig mest är att det ibland flimmrar på detta vis även n'är jag har datorn nkopplad med hdmi. Detta händer ju bara 1 gång var 20timme typ. Men har du bara problem när du kör xboxen?
Jag upplever inga som helst problem när jag kör varken dator (Vga) dvd (hdmi) eller xboxen med originalkabeln (s-video). Det är enbart när jag använder komponentkabel (noname från långtbortistan) som jag upplever att det flimrar på skärmen.
Låter konstigt att det skulle flimra från datorn med.. men jag kan ingenting i området tyvärr.
Postad 04 December 2006 - 09:25
Låter konstigt att det skulle flimra från datorn med.. men jag kan ingenting i området tyvärr.
[/quote]
Jag ska ringa mirai och fråga sen återkommer jag till den här tråden
Postad 04 December 2006 - 18:16
Jag köpte komponentkabel och spelen funkar perfekt i 720P, men filmerna hackar mycket.
Postad 04 December 2006 - 20:35
Postad 05 December 2006 - 19:25
Har samma problem här så fort min HDMI är inkopplad från datan till tv:n så kan jag inte använda xbox360 genom vga bara flimrar massa. Mycket jobbigt att dra ut HDMI sladden och starta om tvn innan man kan spela varenda gång :/
Har även haft liknande problem! Samt en hel del andra också som jag märkt...
Jag kunde inte ha hdmi, vga samt komponent inkopplat samtidigt. Då blev det bara flimmer på vga och komponent. Jag har ingen jord i min lägenhet men jag lyckades dra fram kylskåpet och skarva jord därifrån. Nu är inte problemet kvar med flimmer när man kör vga, hdmi, komponent. Men nu har istället andra dykt upp. Nu går det vågrätta ljusskiftningar/ränder när jag kollar på tv samt visst ljusflimmer när jag kör datorn vi vga. Har inte haft ork/möjlighet att testa så mkt med andra källor då jag måste låna grejor. Men om ni haft liknande problem, skriv gärna om ni använder jordat eller ej samt om det blir nån skillnad med och utan osv.
Om det är ett generellt fel är det bra med lite kött på benen... Datorbutiken.com har tyvärr varit allmänt otrevliga när jag tagit upp returärende..
Postad 06 December 2006 - 14:36
Postad 06 December 2006 - 17:03
Har inga döda pixlar och har heller inga brumljud när jag ställer ner lampan. Dock är svärtan inte så bra men då detta är mina första LCD-TV så tycker jag att den är mycket bra.
Däremot har jag problem med min playstation 2. Kör via en RGB scart och ja har "ryckningar" i bilden. Till slut struntade jag i det och koppla in den i min gamla 28" crt tv istället som numera står i sovrummet.
Kör även dvd via en Silvercrest KH-6511som jag köpte från LIDL. Kanon kvalitet genom YCbCr komponent och det är kanonbra bild tycker jag. Har dock inte testat genom HDMI men ja gissar på att det inte blir sämre då =)
Postad 06 December 2006 - 20:22
Haha.. Har haft tv:n i en månad när plötsligt alla kanalerna försvann. Så jag testade söka om, byta kabel, testa något annat uttag osv men nada. Bilden funkade ju på alla andra tv-apparater i huset så det kan ju inte vara det heller. Aja nu har jag skickat in den på lagning så får hoppas att den kommer innan jul. Annars hade jag tänkt fråga en annan sak, vilken kabel ska jag använda mellan tv och dator för att få en HD bild? Jag har grafikkortet MSI Geforce 7300GT och den ska tydligen stödja HD osv. Annars har den ett vanligt tv-out uttag(s-video) och DVI uttag och jag fattar som att man ska använda dvi uttaget. Men jag är inte speciellt hemma på sånt här så jag skulle gärna vilja ha lite hjälp.
Ville bara säga att jag hade samma problem kanalerna försvann och bilden blev grön skickade in den på lagning, nu är den inne för andra gången, efter att samma fel uppstod! Om den går sönder igen har jag rätt enlig konsumentlagen att häva köpet vilket jag lätt kommer göra, och sen hålla mig långt borta ifrån Mirai! Vill tillägga att jag har haft min TV i totalt 15 dagar och den har varit på reparation i över en månad nu sammanlagt!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
COMHEM bildformat....& Mirai tv
76 bilder
27 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?