Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 December 2008 - 00:12

astra
  • astra
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Se andra trådar om samma problem, kan vara problem hos SONY som ställer till det.

Postad 29 December 2008 - 07:33

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1690 inlägg
  • 0
Roligt att det strular när man kopplar in ps3an för första gången till nätverket, i morse fungerade det.

Postad 29 December 2008 - 16:57

Nishiyama
  • Nishiyama
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Mitt i rockband hängde sig spelet för ca 1v sedan, startade om och fick då fel 80010514. testade med andra skivor systemåterställning m.m inget funkade dock.

Maskinen var inköpt 2007-11-17 så givetvis hade garantin gått ut (med en j-vla månad) tog iallafall tillbaks den till webhallen där jag köpt den och efter mycket om och men tar de emot den och skall skicka vidare den på service.

Fick idag tillbaks

"Hej ,

Då din PS3 är utanför garantitiden går det tyvärr inte att göra en
garantireparation på den. Det vi kan göra är att skicka den till Nordisk
Film och därefter kan du få köpa en s.k. refurbad enhet för 2531:- inkl.
moms. Denna enhet har då 6 mån. garanti och är en tidigare defekt enhet
som har lagats. Vänligen återkom med svar till oss om hur du vill göra."

.......... :-(

Ska svara med min reklamationsrätt och se vad det säger hittade detta på ARN (www.arn.se)

"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt.

Att garantitiden på hade gått ut när felet reklamerades saknar betydelse, eftersom konsumenten enligt 23 § konsumentköplagen alltid har rätt att göra felaktigheter gällande inom två år* från det att han har tagit emot varan."

Tips/Tricks emottages gärna... börjar bli aningens trött på att tjafsa med säljare..

Edit:
Fick svar från webhallen: "Hej,

Att blu-ray-läsaren inte skulle kunna påverkas av dig som konsument
stämmer tyvärr inte då det finns många olika yttre faktorer som kan
påverka den. Det vi kan göra är att skicka din PS3:a till en
servicefirma för bedömning om det är ett urprungsfel eller inte. Du kan
debiteras en undersökningsavgift om det visar sig att det inte är ett
ursprungesfel. Ska vi skickad den på undersökning?"

.... Dansen fortsätter..... suck...

Redigerat av Nishiyama, 29 December 2008 - 17:24.

Postad 29 December 2008 - 20:09

DaddyLovebone
  • DaddyLovebone
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har haft min konsol på service sedan 10:nov. och fick tillbaka den idag, efter en timme så hängde sig spelet och efer en omstart så såg hela bilden ut som ett "kretskortsliknande pixelmönster" och så hänger den sig igen ibland när jag startar om den ytterligare ett antal gånger så startar den inte alls.

Inte så roligt när jag äntligen fått en konsol tillbaka.....

/Lars

Postad 29 December 2008 - 21:24

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Mitt i rockband hängde sig spelet för ca 1v sedan, startade om och fick då fel 80010514. testade med andra skivor systemåterställning m.m inget funkade dock.

Maskinen var inköpt 2007-11-17 så givetvis hade garantin gått ut (med en j-vla månad) tog iallafall tillbaks den till webhallen där jag köpt den och efter mycket om och men tar de emot den och skall skicka vidare den på service.

Fick idag tillbaks

"Hej ,

Då din PS3 är utanför garantitiden går det tyvärr inte att göra en
garantireparation på den. Det vi kan göra är att skicka den till Nordisk
Film och därefter kan du få köpa en s.k. refurbad enhet för 2531:- inkl.
moms. Denna enhet har då 6 mån. garanti och är en tidigare defekt enhet
som har lagats. Vänligen återkom med svar till oss om hur du vill göra."

.......... :-(

Ska svara med min reklamationsrätt och se vad det säger hittade detta på ARN (www.arn.se)

"Den detalj som i detta fall gått sönder är sådan att den rimligen inte kunnat påverkas av konsumenten. Det framstår därför som övervägande sannolikt att felet fanns redan från början. Säljaren har inte heller lagt fram någon teknisk utredning eller i övrigt anfört något som motsäger detta. Felet måste därför anses ha varit ursprungligt.

Att garantitiden på hade gått ut när felet reklamerades saknar betydelse, eftersom konsumenten enligt 23 § konsumentköplagen alltid har rätt att göra felaktigheter gällande inom två år* från det att han har tagit emot varan."

Tips/Tricks emottages gärna... börjar bli aningens trött på att tjafsa med säljare..

Edit:
Fick svar från webhallen: "Hej,

Att blu-ray-läsaren inte skulle kunna påverkas av dig som konsument
stämmer tyvärr inte då det finns många olika yttre faktorer som kan
påverka den. Det vi kan göra är att skicka din PS3:a till en
servicefirma för bedömning om det är ett urprungsfel eller inte. Du kan
debiteras en undersökningsavgift om det visar sig att det inte är ett
ursprungesfel. Ska vi skickad den på undersökning?"

Stå på dig! Det lär kosta dig en ###### massa energi men kör på bara.

Nu har min konsoll varit borta hur länge som helst med ett litet undantag för den skördetröska jag fick tillbaks och vägrade behålla. Förstår inte att Nordisk Film/Sony kan få behandla sina kunder på det här sättet lagligt. Om det nu är lagligt?!? Man blir ju bara mer och mer vidrigt irriterad och förbannad.

Postad 30 December 2008 - 07:15

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Stå på dig. Att läsaren går sönder är ett vanligt fel så du borde kunna få rätt i ARN. Det borde räknas som ett ursprungsfel.

Ring din konsumentvägledare, försök få till ett mål hos ARN eftersom ni är flera som drabbats.

Kämpa!!!

Synd/Bra att det är Webhallen eftersom de enligt min uppfattning iaf är ett bra företag. Säkert att handla å bra med en fysisk bytik. Billiga oxå. Men kämpa på.

Edit: Skapa en separat tråd, å försök samla ihop några som även de drabbats av samma fel som du för att visa för ARN att felet är vanligt.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 30 December 2008 - 07:16.

Postad 31 December 2008 - 09:38

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Då har även min PS3 pajat (köpt 2008-03-20). Efter att den varit igång ~1 timma så får den svårt att läsa de skivor man stoppar i, spelar ingen roll om det är film eller spel, helt nya skivor som aldrig använts funkar inte ens... Har ägt en hel del elektronik genom åren men den här apparaten tar priset, lasern paj efter lite över 9 månaders användning...

VH Micke

Postad 31 December 2008 - 10:00

eas76
  • eas76
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nu har min lagt av med,när man startar den kommer man bara till skärmen som visar klockan
kontona visas ej så man kan inte logga in.
När man ska stänga av så går inte det den gröna lampan blinkar,någon som haft samma problem?

Andreas

Postad 31 December 2008 - 10:07

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Då har även min PS3 pajat (köpt 2008-03-20). Efter att den varit igång ~1 timma så får den svårt att läsa de skivor man stoppar i, spelar ingen roll om det är film eller spel, helt nya skivor som aldrig använts funkar inte ens... Har ägt en hel del elektronik genom åren men den här apparaten tar priset, lasern paj efter lite över 9 månaders användning...

VH Micke

Kolla den separata tråden om ARN å konsumenträtt som Nishiyama har skapat.

Postad 31 December 2008 - 13:45

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0
I går när det var urkasst på TV skulle jag och frugan titta på Blue-ray film och självklart funkade ingen av de två filmer vi skulle titta på!!! Ena filmen startade upp ok men efter bara någon sekund försvann bilden och det vart som om projjen inte längre fick någon signal från PS3an. När jag testade att mata ut skivan kom bilden tillbaka och huvudmenyn visades...
Den andra filmen verkade ladda och sedan försvann bilden även där....

Någon som känner igen problemet?
Jag var inne i inställningarna både för filmvisning och skärminställningar och testade att sätta så mycket som möjligt till automatiskt. Min projje är HD ready och ps3an är inställd på 1080i. Kan det vara en inställning eller är det Blue-ray spelaren som inte funkar korrekt? Att spela spel funkar bra kan jag tillägga.

HJÄLP, tack!

Redigerat av Numero1, 31 December 2008 - 13:46.

Postad 01 January 2009 - 01:37

aw72
  • aw72
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
har en logitech z-5450 system som jag har kopplat in min ps3 tillsammans med via optisk kabel. alla spel o cd skivor hackar i ljud, är det något inställning som jag har missat? tacksam för hjälp

Postad 01 January 2009 - 09:15

Unregistered20dbf236
  • Unregistered20dbf236
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående upplösningen. Min TV är inte Full HD och jag kör med en Supra HDMI inkopplad. Men det verkar som jag inte kan ändra upplösning. PS3an ställer in sig på 1080i och jag lyckas inte ändra till något annat. Ska det vara så eller gör jag fel?

Postad 02 January 2009 - 13:10

Numero1
  • Numero1
  • Veteran

• 1920 inlägg
  • 0

I går när det var urkasst på TV skulle jag och frugan titta på Blue-ray film och självklart funkade ingen av de två filmer vi skulle titta på!!! Ena filmen startade upp ok men efter bara någon sekund försvann bilden och det vart som om projjen inte längre fick någon signal från PS3an. När jag testade att mata ut skivan kom bilden tillbaka och huvudmenyn visades...
Den andra filmen verkade ladda och sedan försvann bilden även där....

Någon som känner igen problemet?
Jag var inne i inställningarna både för filmvisning och skärminställningar och testade att sätta så mycket som möjligt till automatiskt. Min projje är HD ready och ps3an är inställd på 1080i. Kan det vara en inställning eller är det Blue-ray spelaren som inte funkar korrekt? Att spela spel funkar bra kan jag tillägga.

HJÄLP, tack!

JA!!! Jag löste det....
Satte om inställning "BD 1080P 24Hz Output (HDMI)" från automatisk till av i Videoinställningar och nu funkar det :)
Det var lite trickigt att komma fram till tycker jag! Borde finnas lite fler hjälptexter generellt för vissa av inställningarna tycker jag.

Postad 02 January 2009 - 14:49

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående upplösningen. Min TV är inte Full HD och jag kör med en Supra HDMI inkopplad. Men det verkar som jag inte kan ändra upplösning. PS3an ställer in sig på 1080i och jag lyckas inte ändra till något annat. Ska det vara så eller gör jag fel?

Många TV-apparater som inte är Full HD kan ändå ta emot 1080i, men inte visa det. Signalen skalas ner till 720 istället eller vad man nu har, 768 kanske?

Sen är det upp till dig vad du tycker blir bäst. Men under bildinställningar i PS3an kan du välja 720p istället vilket kanske är bättre. Tror det skall funka att hålla ner 0/1-knappen på PS3an längre än 5 sekunder så startas PS3an om med högsta möjliga upplösning som du kan ha.

Postad 02 January 2009 - 17:31

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Har själv ett problem med mitt ps3.

När jag spelar spel tex wipeout och ser på blu ray skickar ps3an ut 1080p till min tv hyundai voun 400q som är en hd ready lcd tv.
Det fungerar prima, men sedan när jag trycker in en dvd film med samma inställningar (ikryssad för 1080p) så blir rutan svart.

Vad kan detta bero på?

Postad 04 January 2009 - 19:18

Unregisteredb95d6b3a
  • Unregisteredb95d6b3a
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Min PS3a funkar inte när jag har den ståendes.

Liggandes funkar den klockrent.

Ställer jag den upp får jag ingen signal ut genom HDMI-kabeln längre, man hör hur fläktarna startar upp osv men ingen bild eller ljud.

En veckas gammal 80gb PS3.

Nån som har några tips? Har provat återställa den genom att hålla in 0/1 knappen tills de piper och den slås av.

Redigerat av Unregisteredb95d6b3a, 04 January 2009 - 19:19.

Postad 05 January 2009 - 16:13

METAL FOREVER
  • METAL FOREVER
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Har ett extremt störande problem med min ps3:a. Har haft den ett rätt långt tag nu och har märkt att så fort jag sätter igång ett spel/dvd/blu-ray så förstoras bilden men dock bara nedtill på duken. Ska också tilläggas att så fort jag är ute i menyerna och/eller streamar så funkar det utmärkt då är bilden precis som jag har ställt in den.

Har försökt med att ändra en massa inställningar men jag är verkligen kass på allt som har med bild att göra.

Postad 05 January 2009 - 19:42

Unregistered80c30475
  • Unregistered80c30475
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Fler som har problem med den optiska utgången på PS3an? min tycks inte funka, och ja jag har ställt om inställningarna och även gjort en återställning

Postad 06 January 2009 - 19:44

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Köpte ett PS3 80gig till sonen i julklapp och idag när vi spelade så fastnade x-knappen nere flera gånger. Jävligt irriterande. Köpte PS3:an på Media Markt. Ska jag ta det med dom eller med Sony så jag får den utbytt?

Postad 07 January 2009 - 16:35

Unregistered80c30475
  • Unregistered80c30475
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Fler som har problem med den optiska utgången på PS3an? min tycks inte funka, och ja jag har ställt om inställningarna och även gjort en återställning

Numera löst!

Postad 07 January 2009 - 16:36

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0

Köpte ett PS3 80gig till sonen i julklapp och idag när vi spelade så fastnade x-knappen nere flera gånger. Jävligt irriterande. Köpte PS3:an på Media Markt. Ska jag ta det med dom eller med Sony så jag får den utbytt?

Åk in med kontrollen och kvittot till mediamarkt.

Postad 07 January 2009 - 17:30

Tratten_25
  • Tratten_25
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen har inte kunnat se på bilder med ps3. Lite knepigt. Någon som har något tips?

Postad 08 January 2009 - 07:48

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Tratten_25, du får nog förklara lite mer. Från minneskort, USB-sticka eller vad?

Postad 08 January 2009 - 15:23

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
Jag installerade den senaste uppdateringen och valde alternativet att stänga av automatiskt efter det att uppdateringen är klar. Nu när jag försöker starta den igen piper PS3an bara tre gånger i snabb följd. Vad fasen har hänt nu då?

HA!
Det räckte att trycka på PS-knappen på kontrollen. :)

Redigerat av CallMeNobody, 08 January 2009 - 15:24.

Postad 09 January 2009 - 07:54

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har ett litet problem med mina mappar med demospel,, jag har en mapp som heter "demo" och en som heter "fullspel" och det ligger spel i båda mappar,, men nu för tiden om jag laddar ner ett demospel och vill spara det,, trycker jag ju på trekantknappen och skriver demo för att lägga den i "demo"mappen men då får jag bara en mapp till som heter "demo" klarar inte att lägga in den i den redan existerande mappen.. någon som vet vad det kan bero på?

Postad 12 January 2009 - 15:47

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
ok, jag har nu en liten fråga;
använder Ps3 till mediaserver och är riktigt nöjd med dess prestanda och tillgänglighet iom Ps3mediaservers intåg. Nu är det så att igår när i godan ro satt å tittade på en dvd-film så släpptes tydligen ****ts fläktar lösa, för någonstans inuti mitt lilla mediakabinett fanns något som ville ut och på vägen ta med sig taket. Jag har läst om fläktar som går upp i varv och låter en del men detta var ju löjligt, som jämförelse med 360 var detta bra mycket högre. Så min fråga är följande, en gång ingen gång eller ska jag räkna med eskalering av detta aber nu?

Postad 14 January 2009 - 11:00

Unregistered340a9c7d
  • Unregistered340a9c7d
  • Forumräv

• 960 inlägg
  • 0

använder Ps3 till mediaserver och är riktigt nöjd med dess prestanda och tillgänglighet iom Ps3mediaservers intåg. Nu är det så att igår när i godan ro satt å tittade på en dvd-film så släpptes tydligen ****ts fläktar lösa, för någonstans inuti mitt lilla mediakabinett fanns något som ville ut och på vägen ta med sig taket. Jag har läst om fläktar som går upp i varv och låter en del men detta var ju löjligt, som jämförelse med 360 var detta bra mycket högre. Så min fråga är följande, en gång ingen gång eller ska jag räkna med eskalering av detta aber nu?

När jag precis köpte min PS3.a för ung ett år sedan upplevde jag detta fenomen ett par ggr, den varvade upp i två steg för att sedan låta som en Ergorapido på fullvarv.

Har iofs PS3.an i ett stängt skåp, men sedan dess har jag inte råkat ut för detta igen.

Postad 14 January 2009 - 14:13

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Tack Johan, då håller jag mig till en gång ingen gång och hoppas den lilla är tyst å söt i framtiden.

Postad 15 January 2009 - 13:06

snav
  • snav
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Själv tror jag att du får inse att den kommer att låta så när tempen blir hög, t.ex när den skalar upp DVD.
Jag har haft ett par sådana själv.

Nu förstod jag inte av ditt inlägg om du tittade på en DVD-skiva eller via PMS eftersom du nämde den.
Men stoppa in en DVD-skiva och kör genom en film med uppskalning så får du en bra test av hur mkt den låter eftersom uppskalningen kräver en del av PS3:an. Du lär nog märka om fläktarna går upp om det är en högljudd.

Postad 15 January 2009 - 18:12

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Jag tittade på DVD och Ps3an hade varit igång ca 20 min och jo, det hördes när den gick upp i varv. Den ljudnivån som uppenbarade sig var ju som en lövblås, inget som går att vänja sig vid, inget jag kommer acceptera om det återkommer.

Redigerat av Bizhop, 15 January 2009 - 18:13.

Postad 15 January 2009 - 20:46

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hämtadae ut min PS3a igår, den andra på 10!!! veckor. Frågar tjejen i kassan på Game om det är en ny konsoll och får till svars "vet inte"...givetvis är det en maskin som varit inne tidigare. Kommer hem kopplar ihop och mkt riktigt, lät lika jävligt som den förra. Mailat NordiskFilm idag och inte fått svar. Att ringa dem är väl knappast någon idé, fortfarande bara betalnummer??

Snart säljer jag min konsoll, börjar tröttna på det här.... :) (förresten skulle nog ingen vilja ha den)

Redigerat av MrSthlm, 15 January 2009 - 20:47.

Postad 15 January 2009 - 21:42

Unregisteredcb205f2c
  • Unregisteredcb205f2c
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag fick min PS3 för några dagar sedan. Det fanns bara instruktionsböcker på östeuropeiska språk. När jag är inne i gränssnittet får jag en informationsruta i det övre högra hörnet. Infomrationen är på något östeuropeiskt språk.

Någon som vet hur man får bort det och byter språk i det?

Postad 17 January 2009 - 14:28

missdaisy
  • missdaisy
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag fick min PS3 för några dagar sedan. Det fanns bara instruktionsböcker på östeuropeiska språk. När jag är inne i gränssnittet får jag en informationsruta i det övre högra hörnet. Infomrationen är på något östeuropeiskt språk.

Någon som vet hur man får bort det och byter språk i det?

till höger om spel i menyn har du en ikon som du klickar på så byter du språk.

/md

Postad 17 January 2009 - 15:35

Unregisteredcb205f2c
  • Unregisteredcb205f2c
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

till höger om spel i menyn har du en ikon som du klickar på så byter du språk.

/md

Lysande. Tack.

Postad 18 January 2009 - 14:22

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Min PS3 slutade helt plötsligt att fungera.
Maskinen "hängde sig" och bilden var grönaktig (detta var i menyn. Inget spel/film var igång).
Efter att ha försökt få igång den genom att trycka på diverse knappar, så bestämde jag mig för att stänga av strömmen och starta upp igen...
Problemet är att den aldrig startade igen.
Själv fläkten och blu-ray spelaren verkar fungera, men jag får ingen bild(/ljud). Jag har försökt nollställa maskinen genom att hålla in startknappen vid uppstart och på sätt få igång den, men utan att lyckas.
Handkontrollerna får ej heller kontakt med maskinen...
vad göra?
Kan det vara hårddisken?
nått annat?

jag har 60GB versionen

Redigerat av jarijuho, 18 January 2009 - 14:31.

Postad 18 January 2009 - 18:46

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Någon mer som lyckats ha sönder sin R2 knapp?
Den blev lite lös helt plötsligt och antar att den tog stryk när jag spelade Shaun white där man hoppar med just R2 knappen genom att trycka och släppa hela tiden.
Att tilläga är att jag är väldigt försiktig med mina grejjer och lånar gärna inte ut prylar för ajg vet hur dem komemr se ut när jag får tillbaka dem.

sökte runt lite och man ska tydligen kunna ersätta "Springern" med nått annat som tex en fjäder från en penna.

Öppnade kontrollern lite senare och märkte att den såg ut som ett V fast spetsen på vet är en krull. Den hade gått av och hängde lite löst så nu ska jag försöka göra en likadan. Undrar bara om nån gjort eller lyckats få till det och har tips.

Postad 18 January 2009 - 19:46

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Något jag stört mig på länge nu, sedan Sony av någon anledning ändrade på detta i en fw-update för ett tag sedan, är att film nu pausas när man trycker på PS-knappen. Går det att ändra tillbaka?
Det var fan bättre förr! :)

Postad 19 January 2009 - 01:53

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Sådär ja, då var det min tur att få "Yellow Ring of Death" YLOD som det kallas... Hände när sambon körde Motorstorm 2, bara dog platt fall, och sen när jag försöker starta så lyser den först grönt, sen snabbt gult för att sen fastna att blinka rött.

Tänkte höra med er som haft sin inne, hur lång tid tar det ungefär? Går det snabbare om man ska få en utbytesmaskin? Den ska lämnas in idag på SIBA, Mobilia i Malmö. Hoppas man får den lagom till Killzone 2 släpps iaf :)
Fan, har aldrig någonsin haft en enda teknisk pryl inne på lagning förr, så nån gång ska vara den första ju.

Postad 19 January 2009 - 18:20

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Någon mer som lyckats ha sönder sin R2 knapp?
Den blev lite lös helt plötsligt och antar att den tog stryk när jag spelade Shaun white där man hoppar med just R2 knappen genom att trycka och släppa hela tiden.
Att tilläga är att jag är väldigt försiktig med mina grejjer och lånar gärna inte ut prylar för ajg vet hur dem komemr se ut när jag får tillbaka dem.

sökte runt lite och man ska tydligen kunna ersätta "Springern" med nått annat som tex en fjäder från en penna.

Öppnade kontrollern lite senare och märkte att den såg ut som ett V fast spetsen på vet är en krull. Den hade gått av och hängde lite löst så nu ska jag försöka göra en likadan. Undrar bara om nån gjort eller lyckats få till det och har tips.

Har nu lagat kontrollern och den går sådär. Gjorde en liten slarvig kopia av en fjäder från en bläckpenna. Knappen fungerar tills vidare och var ganska pilligt att få dit den lilla fjädern.

Postad 23 January 2009 - 22:55

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Nu har hänt även för mig, fick "Yellow Light of Death" ikväll. Min bror spelade Skate 2, så spelet sitter i konsolen.
Har garanti kvar, köpte den i mars-07.
Vart ska man höra av sig till om man vill ha den lagad?

EDIT: Drar iväg ett mail till [email protected].

EDIT2: Läste nånstans att dom inte lagar konsolen, utan att man får en ny. Stämmer det? Då kan jag väl skruva ut hdd innan jag lämnar in den. Vet inte om får tillbaka den annars.

EDIT3: Ringde kundtjänst, så det jag behöver göra nu är att åka in med konsolen till Elgiganten.

Redigerat av Unregistered28641812, 20 February 2009 - 20:55.

Postad 24 January 2009 - 07:18

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Har du stoppat i en egen hdd så skulle jag absolut ta ut den å in med orginalet. Är det orginalet som sitter i så verkar det ju snålt eftersom du får en "ny" sen.

Postad 24 January 2009 - 09:17

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Har du stoppat i en egen hdd så skulle jag absolut ta ut den å in med orginalet. Är det orginalet som sitter i så verkar det ju snålt eftersom du får en "ny" sen.

Okej, men då blir jag ju av med alla save filer....lite trist att bli av med allt.

Postad 24 January 2009 - 22:16

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jahapp, linspaj efter 13 månader... surt!

Har dragit iväg ett mail till sony ps supporten nu för att se om det kan gå som fabrikationsfel. Verkar ju kasst om lasern ska hålla ett år för att sedan paja, det verkar dessutom som det är ett rätt vanligt problem. Någon som fått igenom ett byte trots att garantin gått ut?

Det är ju visserligen inga problem att beställa en ny lins och byta själv, utan själva grejen att det sitter undermåliga komponenter i maskinen, därav bör det gå på den 3 åriga returrätten.

Update: Tryckluft på burk med förlängningsrör fixade problemet ;) Kanske tillfälligt, vem vet... återkommer senare.

- mvh Hedman

Redigerat av Unregistered67fa056e, 25 January 2009 - 10:22.

Postad 25 January 2009 - 11:06

Unregistered78bb9622
  • Unregistered78bb9622
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tänkte höra med er som haft sin inne, hur lång tid tar det ungefär?

Lämnade in min via Siba med samma problem den 20/12, iofs över jul/nyår men har inte fått tillbaka den än.

Ganska tragiskt att nya saker inte håller bättre. PS2an har åkt i golvet 2 ggr, men startar och fungerar utan problem. Min första dvd som köptes på stenåldern rullar snällt på hos morföräldrarna. Mitt NES fungerar också och listan kan ju göras längre.

Och nu senast läste jag om mobiler som inte tål kyla. Sigh. Gärna ny teknik, men gör saker som håller så att man själv kan bestämma när det är tid att köpa nytt!

Ber om ursäkt, hade ett starkt behov av att gnälla av mig.

Postad 25 January 2009 - 15:02

Gloveus
  • Gloveus
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Tjena, jag hade problem med min ps3:a, HDMI porten fungerade inte, inte ens om jag bytte hdmi sladd och återställde bildinställningarna. så jag snackade med NordiskFilm och de sa att det var ett hårdvarufel och jat skulle skcka in den till dem, sagt och gjort och i veckan fick jag tbx en sprillans ny. Same shit again... Jag kan inte få hdmi-porten att fungera. Kan det vara ngt jag gör fel lr har jag oturen att det är ännuett hårdvarufel? Multimedia porten fungerar perfekt, men den vill jag itne använda då det inte är lika bra?

Vad tror ni, ngn som haft samma problem?

/Gloveus

Postad 25 January 2009 - 18:13

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Även om det är orginalet så hjälper det inte att spara den då man måste formatera när man sätter den i en annan maskin...

Gäller ju även egen hdd oxå, så enda sättet att behålla sparfilern är att få tillbax den gamla maskinen, får du hem en ny så lär du få formatera hdd'n :/

Redigerat av stifflerman, 25 January 2009 - 18:25.

Postad 25 January 2009 - 22:27

Unregistered07766a08
  • Unregistered07766a08
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Senaste tiden har jag fått problem med Fifa 09, plötsligt under match försvinner kommentatorljudet och ikonerna för tid, mål osv försvinner. Det enda som hörs är publiken och ljuden på planen, trycker man Start så fastnar det bara. Går inte att avsluta utan måste stängas av genom knappen på PS3ans baksida. Trodde att det va spelets fel men även Pes 08 hakade upp sig idag. Nu händer det även varje gång, men då de spel o demos jag har på HDn funkar måste det väl vara dvd-läsaren eller lasern som knasar? Nån som råkat ut för detta?

Postad 26 January 2009 - 11:56

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Även om det är orginalet så hjälper det inte att spara den då man måste formatera när man sätter den i en annan maskin...

Gäller ju även egen hdd oxå, så enda sättet att behålla sparfilern är att få tillbax den gamla maskinen, får du hem en ny så lär du få formatera hdd'n :/

Skit också, får hoppas dom kan laga konsolen då.

Postad 26 January 2009 - 18:21

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Fick igen min konsoll för ett par veckor sen. I fredags ringer det från butiken där jag köpt den. "Hej, vi har råkat ge dig en annans kund konsoll, vill du vara vänlig och komma in så får du den du ska ha". Jag gör så och får den konsollen jag hade innan som lät som en skördetröska.

Sen min blurayläsare gav upp på mitt härliga tysta PS3 har allt varit en stor katastrof och varje gång hamnar man själv i kläm några veckor när det ska skickas till Nordisk Film och bluttan blä. Mailar man NF så svarar dem inte ens. Frågar man om kompensation är inte det aktuellt. F*n vad trött jag är. ;)

Postad 27 January 2009 - 20:31

Unregisteredcb205f2c
  • Unregisteredcb205f2c
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Verkar som om många har problem med hårdvaran och ljudnivån på PS3.

Gör Sony något för att fixa detta på sina nya konsoller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.