* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *
TViX M-4000P
(Mediaspelare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser | |
TViX HD M-5000A
(Mediaspelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser |
TVix och IMG filer ? (7 inlägg)
|
18 år sedan |
TViX M-5000A? (8 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 13 December 2006 - 10:41
Postad 13 December 2006 - 10:46
Jag har inte hört alla Xbox 360 nu då men i alla fall 4-5 st. Ska man jämföra ljudnivån så kan man väl säga.Når dere sier at denne støyer mye, hvor mye støy er det. Er det like mye som en Xbox 360?
360 = Första raden på en Iron Maiden konsert
Tvixen = Lite lätt hissmusik.
360 verkligen vråååålar i jämförelse. Det är egentligen enda anledningen till att jag inte köpt någon ännu.
Jag tittade precis på en film med min Tvix nu, ljudnivån är försumbar på lyssningsplatsen alltså.
Postad 13 December 2006 - 11:00
Postad 13 December 2006 - 12:23
Jag har nu delat ut ett 10 tal foldrar med flera underfoldrar fördelat på 7 HDD. Det tar några sekunder extra för att filen man skall starta upp. Jag tror att de sekunderna beror på att jag inte har foldern tvixhd1 på min C: drive.
Jag blir bara mer och mer nöjd med den. Snart är den uppe i samma klass som 5000. Jag skall invänta Dvicos support om vad de tror om ljudet från fläkten eller vad det nu kommer ifrån. Är det bara fläkten det hänger på så är det ju bara att byta ut den. Det kan ju inte vara världens undergång. det har ju hänt förut att man har fått byta ut fläkten på tex moderkort för att de har satt ditt en dålig fläkt. Det kanske är lättare att byta ut den själv än att vara utan spelaren i flera veckor.
/Mohawk
Postad 13 December 2006 - 14:25
Antar att du kollar med suround och hela paketet? Då spelar det ingen roll !Jag tittade precis på en film med min Tvix nu, ljudnivån är försumbar på lyssningsplatsen alltså.
Det är när man tittar på kvällen och det är tyst runtomkring och man använder tv volymen
Då låter den i klass med krysslådan
Postad 13 December 2006 - 14:27
Postad 13 December 2006 - 15:18
Ja kanske är det så, men kan jag inte köra på fullt fräs, då struntar jag i att kolla, då sitter man här istället
Postad 13 December 2006 - 16:53
Det kanske är lättare att byta ut den själv än att vara utan spelaren i flera veckor.
Stora ord men jag tror i ärlighetens namn att du inte kan byta ut fläkten själv och inte heller få spelaren utbytt av Dvico.
Postad 13 December 2006 - 19:27
Men det är klart att det går med lite våld. Fick loss halva displayen men sen ville jag inte ta i det där lilla sista ifall att...
Det är klart att det går att byta fläkt. Har gjort det på min Ps2, Xbox och NAS...
Postad 13 December 2006 - 23:50
Länk till video/ljud
Postad 14 December 2006 - 00:11
Länken vill inte funka...
Vet att det är problem med länken. Det är passagens banner-ram. Testa några ggr så kommer du fram.
Postad 14 December 2006 - 00:29
Denna tyckte jag var högljudd. Min 3100 hör man knappt om man lägger örat mot den när den är inställd på lägsta hastighet, men denna susade rätt ordentligt...!
Redigerat av Thuyner, 14 December 2006 - 00:30.
Postad 14 December 2006 - 00:48
Det är bara att avvakta DViCO eller byta fläkt själv (förutomatt byta till en 5000)...
Postad 14 December 2006 - 10:10
Det kanske är lättare att byta ut den själv än att vara utan spelaren i flera veckor.
Stora ord men jag tror i ärlighetens namn att du inte kan byta ut fläkten själv och inte heller få spelaren utbytt av Dvico.
Varför skulle det inte gå att byta ut fläkten? Det är väl bara att köpa en annan fläkt och byta ut den. Allt som är ihopmonterat går väl att plocka isär. Det har funkat med de flesta saker jag har haft förut.
Du har aldrig haft en Kiss spelare Skipe?
/Mohawk
Postad 14 December 2006 - 11:55
Varför skulle det inte gå att byta ut fläkten? Det är väl bara att köpa en annan fläkt och byta ut den. Allt som är ihopmonterat går väl att plocka isär. Det har funkat med de flesta saker jag har haft förut.
Du har aldrig haft en Kiss spelare Skipe?
/Mohawk
Engångsskruvar i plast och lim gör att jag inte vågar ta loss fronten. Du hittar inte många skruvar på utsidan av denna box. De som finns är jag rädd för att skruva loss då de kan sitta fast vid muttrar på andra sidan som lossnar och bli lösa i boxen som jag förmodligen ändå inte kan öppna.
Postad 14 December 2006 - 12:18
Postad 14 December 2006 - 14:40
EDIT : NYTT NEtshare 1,08 har det kommit också
Redigerat av Biggles2002, 14 December 2006 - 14:43.
Postad 14 December 2006 - 15:08
Postad 14 December 2006 - 16:09
Ny länk här till ljudinspelningen. Strul me första.
Fortfarande strul för mig
Du kör förmodligen IE.
Här borta med firefox funkar det.
Postad 14 December 2006 - 16:10
Jag väntar nog på en engelsk version ändå
Kul att dom är produktiva!
Firmwaret innehåller svenska , engelska så du behöver inte vänta
Postad 14 December 2006 - 16:13
NYTT FIRMWARE UTE v 2.05 FTP
Verkar dock tyvärr som bläddra mellan mappar samt lyssna på musik samtidigt inte är fixat
Postad 14 December 2006 - 16:33
Har länge funderat på en tvix, nu undrar jag vilken ni tycker jag ska köpa!
Jag måste erkänna att jag är en dålig människa och har inte läst igenom hela tråden, så jag ställer frågor som det kanske finns svar på, förlåt, men jag är hungrig...
* GÅR det att föra över filer med nätverkskabel från dator till tvix?
* Vilken modell är det som gäller, har det inte kommit ut en ny 4000 nånting?
* Vad är bättre på 5000 mot 4000?
* Dvi finns, men hurär det med HDMI Är det på gång eller, är det nån modell som är på g?
Jag hoppas, hoppas på svar, jag känner mig så värdelös för att jag inte letat reda på faktan själv, men jag är en bajskorv idag (och igår, och säkerligen även i morgon) Så jag hoppas att ni känner en sorts medlidande och fårståelse. Tack!
Postad 14 December 2006 - 17:02
Vilket är precis vad dom sagt på "My Q&A"...tyvärr. Men alltså inte heller förväntat att fungera ännu.NYTT FIRMWARE UTE v 2.05 FTP
Verkar dock tyvärr som bläddra mellan mappar samt lyssna på musik samtidigt inte är fixat
J
Postad 14 December 2006 - 17:06
Är tyvär bortrest och har inte manualen med mig.
Postad 14 December 2006 - 17:27
Jag måste erkänna att jag är en dålig människa och har inte läst igenom hela tråden, så jag ställer frågor som det kanske finns svar på, förlåt, men jag är hungrig...
* GÅR det att föra över filer med nätverkskabel från dator till tvix?
* Vilken modell är det som gäller, har det inte kommit ut en ny 4000 nånting?
* Vad är bättre på 5000 mot 4000?
* Dvi finns, men hurär det med HDMI Är det på gång eller, är det nån modell som är på g?
Mm det är en lång tråd..men det går oftast skumma igenom snappt och få det man vill veta!
Svar:
* Ja
* Vilken som gäller är upp till dig;) ingen nyare av 4000 modellen, 4000u & 4000p är samma vad vi listat ut bara olika beteckningar i asien och europa.
* Skillnaden är att på 5000 kan du snart sätta dit en tv-tuner som tillbehör, går ej på 4000.
Annars är det samma burk.
* 5101 är en till model som är på G Kanske att den kommer ha hdmi..?
https://www.minhembi...howtopic=131569
Redigerat av Unregistered857dc85f, 14 December 2006 - 17:33.
Postad 14 December 2006 - 17:54
Har skickat iväg 2 mejl utan framgång
Óm ingen hör något mer innan morgondagen, lämmnar jag tillbaka mitt ex
Postad 14 December 2006 - 17:58
Dom har svarat att dom kollar på det men inget mer...
Postad 14 December 2006 - 18:01
Ingen idé att maila. Det står tom på deras webbsida. Regga dig och skicka en Q&A...
Dom har svarat att dom kollar på det men inget mer...
Aha, tackar men då är det bara att lämna tillbaka den!
Har min 3100 som får vara standin så länge, ialla fall tills något mer konkret svar kommer från dvico
Postad 14 December 2006 - 18:13
Jag undrar detsamma. Enligt manualen måste man ha en hårddisk i maskinen, koppla loss den och lägga in med usb och krångla. Går det inte att lägga på en usb-pinne eller köra över nätverket?Nån som kan skriva hur jag uppdaterar firmware lättast ?
Är tyvär bortrest och har inte manualen med mig.
Postad 14 December 2006 - 18:30
Postad 14 December 2006 - 18:40
Aja, jag kör på. Biggles2002 kommer få det hett om öronen om det inte stämmer
Postad 14 December 2006 - 18:54
Jag har Hårddisk i maskinen.
Men hur uppdaterar jag firmware ?
Har testat att lägga filen den i rooten på HDn och bota om,
men inget händer.
Den skall väll botas på nått sätt för att få igång uppdateringen ?
Postad 14 December 2006 - 18:54
Kanon. En sista fråga innan jag kör igång. Det finns verkligen engelska och svenska även i den koreanska firmwaren så man inte står där som en fågelholk...
Aja, jag kör på. Biggles2002 kommer få det hett om öronen om det inte stämmer![]()
Ja det är det. Memorera bara var du har tex svenska eller engelska i setup. Det har hänt att den startar upp på Koreanska men det är bara att gå in i settings och ändra och starta om spelaren.
/Mohawk
Postad 14 December 2006 - 20:01
Postad 14 December 2006 - 20:07
Alla verkligen suger stenhårt... helt värdelösa...
Vad jag rekommenderar för musikuppspelning är väl ingen hemlis
edit: Så länge man bara har några hundra låtar funkar det hjälpligt men inte mer.
Redigerat av Martin.M, 14 December 2006 - 20:13.
Postad 14 December 2006 - 20:21
Postad 14 December 2006 - 20:45
Kanon. En sista fråga innan jag kör igång. Det finns verkligen engelska och svenska även i den koreanska firmwaren så man inte står där som en fågelholk...
Aja, jag kör på. Biggles2002 kommer få det hett om öronen om det inte stämmer![]()
Gick det bra att fläska in den koreanska?
(bäst att fråga innan jag testar själv
Postad 14 December 2006 - 22:02
1. Unzippa filenMartin.M
Jag har Hårddisk i maskinen.
Men hur uppdaterar jag firmware ?
Har testat att lägga filen den i rooten på HDn och bota om,
men inget händer.
Den skall väll botas på nått sätt för att få igång uppdateringen ?
2. Lägg den uppzippade filen precis var som helst där du kan hitta den
3. "markera" den med "den gröna randen" och tryck "ok". Ta-daaa! Sen kör den igång.
Bootar om gör den själv när den behöver.
Jag kör nu 2.0.5 och det verkar inte elda upp Tvixen
Shoutcast verkar något stabilare än 2.0.3A. Det är fortfarande fel info på låttitel etc om man först har spelat någon vanlig mp3-låt med id3-info och sedan väljer en Shoutcast-station.
J
Postad 14 December 2006 - 22:09
Det har pratats en del om det men det står inget konkret om den
nya uppdateringen någonstans....
Postad 14 December 2006 - 23:24
Här står det i klartext:
http://www.tvix.co.k...=RD&id=255&pg=1
problemet är att du måste ha koreanska installerat samt begripa det....
Nån som kan översätta?
Det vore tacksamt...
J
Redigerat av jofa, 14 December 2006 - 23:24.
Postad 14 December 2006 - 23:59
så verkar de testa usb stickor till den här uppdateringen..
Bara att hoppas....
Postad 15 December 2006 - 00:56
"Detta är inte giltig TVIX F/W fil."
Vad gör jag för fel ?
Postad 15 December 2006 - 08:54
Om det är så (du skriver ju .fwp så det verkar iofs så) kanske den har blivit förstörd nånstans på vägen från Korea till din Tvix. Ladda hem, unzippa och för över den igen....
Det låter ju som om du gör allt rätt.
J
Postad 15 December 2006 - 09:37
Hadde filen vart trasig så hadde det inte gått att packa upp den.
Men drog upp och packade upp igen och det e fortfarande samma fel :/
Den kanske inte passar till 4000 modellen helt enkelt.
Postad 15 December 2006 - 09:56
jofa
Hadde filen vart trasig så hadde det inte gått att packa upp den.
Men drog upp och packade upp igen och det e fortfarande samma fel :/
Den kanske inte passar till 4000 modellen helt enkelt.
Har du försökt att köra in den via nätverket? Annars ta bort allt som har med filen att göra både på datorn och din 4000. Töm även din Temp folder. Den har spökat för mig ibland i andra samanhang.
Ladda sedan ner och gör om proseduren.
Har du laddat ner rätt fil så funkar den.
/Mohawk
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
TVix och IMG filer ?
12 bilder
66 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?