När jag sätter igång tvn så har den bild ungefär en sekund, sedan blir den svart, bilden är alltså helt borta, likaså ljudet.
Någon som vet vad som kan ha hänt ?
7 relaterade trådar
Postad 03 juni 2007 - 12:27 När jag sätter igång tvn så har den bild ungefär en sekund, sedan blir den svart, bilden är alltså helt borta, likaså ljudet. Någon som vet vad som kan ha hänt ? Postad 24 juni 2007 - 19:12 Sen tänkte jag höra om någon har någon aning om detta problem ? https://www.minhembi...howtopic=160051 Mvh Postad 25 juni 2007 - 17:04 Mirai DTL-632V200 https://www.prisjakt...kt.php?e=136883 Samsung LE-32S67BD https://www.prisjakt...kt.php?e=196822 LG 32LC51 https://www.prisjakt...kt.php?e=171742 ? Den enda som jag vet har pixelmapping är Mirai... Postad 08 juli 2007 - 23:01 Har kollat på Samsung 32S67, 32S71 och 32S81. De har dock inte blivit jättehypade. Siba har imorgon måndag rea på en Philips. Dock har jag inte sett så mycket spec. på den. Ska kolla in den imorgon. Mirai:n verkar å andra sidan vara som gjord för mina krav! Ni som haft TV:n sedan december, januari. Är allt i sin ordning? Har den blivit sämre? Har den ramlat ner från väggen, eller har ni fått ordnig på allting så det är ett nöja att kolla på tv etc, etc? Skriv en lite n rad =) Positivt med Mirai:n är också att väggfästet endast kostar ca 160 kr. Till samsung kostar ett väggfäste 500-600 kr. Fan, blir mer och mer övertygad! Endast positiva kommentarer om Mirai:n tack. Orkar inte vela längre ![]() Postad 12 juli 2007 - 14:43
Den rullar på som förut - inga problem här inte ![]() Tittar på mer och mer HD-matrial via SVT-HD och HD-DVD, det ser riktigt bra ut.
Du har gjort ett bra köp ![]() Postad 17 juli 2007 - 21:34
Besvarar min egen fråga, ifall någon i framtiden undrar om samma sak. Säger bara en sak, Microsofts VGA-kabel till 360n är svaret. Fyfasen vilken skillnad. Svärta, ljusbalans, skärpa, allt, blev perfekt med den. Låter min Wii köra genom komponent istället, vilket jag tycker fungerar bra.. inga problem med svärta där, som det var med 360. Ciao Postad 28 juli 2007 - 11:48 Och det finns här mycket bra information och jag tycker att denna TV verkar som ett bra köp. Jag har själv en Mirai 532W100 som jag är mycket nöjd med, och ska nu köpa en TV till morsan på hennes 50års dag. Dock ett problem som jag har med min TV och jag har läst att även M100an har är att det går jäkligt segt att byta mellan kanaler, och även att byta mellan ingångar (t.ex. analogt till hdmi) Det intressanta är att det inte verkar vara någon här som har skrivit nått om hastigheten på kanalbytet, jag antar att ni är mer intresserade av dator, xbox o digitalt och så, men morsan älskar att zappa en massa så det är en viktig fråga. Anledningen att ingen skrivit nått om det kan ju självklart vara att den inte är anmärkningsvärt dålig, men jag skulle gärna vilja höra från någon av er: Hur snabb går kanalbytet? Mvh Jimmy Postad 29 juli 2007 - 18:00
Jag tycker att de går väldigt smidigt. Den enda väntan är väl att TVn väntar på om man ska gå till en tvåsifrrig kanalplats. Det var en av sakerna jag var lite orolig inför mitt LCD-TV köp, men tycker det flyter på lika bra som på många CRT. Postad 01 augusti 2007 - 22:38 Postad 08 augusti 2007 - 10:13 Ta chansen att köpa en av , hmm va hette dom, sök på mirai på blocket så hittar ni dom iaf, dom har utförsäljning! 500kr billigare än den billigaste som jag hitta på prisjakt! GOGOGOGOGO Aja, iallafall, så kommer jag köpa en dator med ett Geforce 8800GTS, fungerar det, eller var de nå problem som folk hade stött på mellan dom grafikkorten och teven? Kom igen! Jag ressar denna tråd!! Postad 10 augusti 2007 - 14:31
Men är det verkligen 632V200? Det låter som det kan vara någon av Mirais tidigare 32" modeller de säljer ut. Postad 11 augusti 2007 - 16:14 Tänkte bställa den här lcd:n. Ha den som data skärm, tv m.m. Har ett Ati radeon x1300 Pro grafikkort, hoppas det funkar bra med den.. Billig tv för att ha pixelmappning genom hdmi ingången! Har inte hittat nån annan tv som har det under 10k. Janne Postad 14 augusti 2007 - 09:35
Ja, jag läste upp hela namnet , och han som sålde dom konfirmera att de var dom. Annars har jag väl rätt att skicka tillbaka den. Men iaf, är väldigt nöjd med teven, det enda som stör mej, är etersläpningar i det svarta. är det ljusa snabba sekvenser så ser man ingenting. Men kolla nyss på en skräckis, och kollar man efter "eftersläpningarna" så ser man dom. (i det svarta) ![]() Finns det nått jag kan göra åt detta? De var iofs en kopierad dvdskiva. Och dessutom en ###### kass B film. Blir de bättre me hd-dvd skivor eller liksom bättre kvalitet ? Lite svårt o veta =) Postad 20 augusti 2007 - 23:14 Postad 22 augusti 2007 - 19:40
http://www.newsdesk....-4000-kr-162674
Har du fått din TV ännu? Hur verkar återförsäljaren? Fixar dom frakt och liknande på ett bra sätt? Postad 23 augusti 2007 - 12:09 Problemet är att jag inte får något ljud. Har testat med 3,5 mm kabel samt svart och röd. Inget ljud. Något inställning man behöver fixa med eller? Postad 23 augusti 2007 - 12:27 Kan man uppgradera den? INGEN har nämnt svärtan... Hur är den igentligen? Lyser det igenom på sidorna? Postad 24 augusti 2007 - 11:59 Svärtan har nämnts flera gånger tidigt i tråden - utan att kunna jämföra med de bästa LCD-TV apparaterna på marknaden är det svårt att säga något, men rakt tycker jag att svärtan är väldigt bra - men kanske helt perfekt. Mörka partier kan "gro igen" lite - men då jämför jag med en gammal bra CRT-TV. Den har inget "back bleeding" (som jag tror det kallas) - det har nämligen min Samsung TFT skärm och i jämförelse är Mirai-TV:n riktigt bra. De som köper denna TV för 3995:- på det där erbjudandet gör ett riktigt fynd! ![]() Postad 24 augusti 2007 - 12:48
Jo, det tror jag med. Själv har jag inte kunnat ta mig dit, men har ändå fått beställa en för 4500kr, ett pris som jag själv är nöjd med. Nu väntar jag bara på leveransen. Någon som har denna teve som kan mäta hur stor den synliga bildytan är? Höjd och bredd alltså (i cm). Vill jämföra med ytan på min 28" CRT, har svårt att föreställa mig storleken annars. EDIT: Räknade ut med pythagoras att den borde vara ca 70x40cm, nära? Redigerat av jarlen, 24 augusti 2007 - 12:49. Postad 24 augusti 2007 - 12:53
Jepp, du är nära - rätt mått är 71x40cm ![]() Postad 24 augusti 2007 - 18:28 Hade eventuellt tänk tjacka en sån här TV imorgon (3990:- ftw!), men jag undrar hur bilden är? Tänker nämligen lira PS3 via HDMI och Xbox 360 via komponent. Blu-ray- och DVD-filmer hör ju självklart till. Hur är analoga TV-bilden? Läste typ föregående sida (sida 18-19) och det verkade ju vara blandade känslor. Postad 28 augusti 2007 - 15:05
Du kanske redan köpt tv:n men men. ![]() Bilden via analog kabel-tv är skit, utsmetade färger och alltmänt dålig... Ska dock vara bättre om du köra via digitalbox, har inte testat själv men det var det som sas för ett halvår sedan när jag köpte tv:n. ![]() Redigerat av pumas, 28 augusti 2007 - 16:34. Postad 29 augusti 2007 - 19:30
Vill bara berätta att jag satt upp min Mirai på väggen idag med hjälp av Biltemas nya billiga
Postad 01 september 2007 - 04:34
Verkar mer bero på var man bor än TVn. Jag får riktigt bra bild ofta med vanlig analog sändning (inget kladd med färgerna eller något, ser minst lika bra ut som någon annan LCD-TV jag sett). Vissa kanaler ger jämt ganska halvkass bild dock, t.ex. SVT24. Men 3an, 5an, 6an och tv4+ ger riktigt bra bild. Postad 12 september 2007 - 00:31 Jag har just flyttat till en studentlya. Vilket innebar att jag var tvungen att att packa ner min Mirai + Laptop (Fujitsu-Siemens 1437G). Blåste samtidigt om datorn och nu har jag problem att koppla laptopen till TV:n... Kör DVI-HDMI kabel, DET HAR FUNGERAT att köra pixelmappat men jag kommer inte ihåg vilka inställningar det är som ska göras... Sitter ett ATI x700 grafikkort i laptopen. kör med 2 år gamla drivrutiner från Fujitsu-Siemens (de senaste som de släpt till laptopen...). Om jag minns rätt så måste jag släcka laptopens bildskärm för att kunna köra pixelmappat på Miraien, just nu har jag bild på båda....................... Gick in på AMD's hemsida, för att kika i supportdelen. Hittade något om man ville köra dubbla displayer men det vill jag ju inte göra. Vill använda Miraien som primärbildskärm. I'am begging for HELP!! MVH Pumas P.S Så här ser det ut nu och då fungerar fortfarande latopens bildskärm...) ![]() D.S EDIT: Ska jag bocka i "Utöka Windows-skrivbordet till denna bildskärm" på Bildskärm 2, eller ska jag in och meka under Avancerat i Bildskärm 1? ![]() EDIT 2: Tankade just PowerStrip, men om jag inte minns fel så använder jag bara detta program till att skjuta bilden lite när jag väl fått pixelmappat på tv:n, right? EDIT 3: Aja, jag ger upp, nu måste jag sova... Tar upp detta senare idag. ![]() EDIT 4: Wee, nu har jag lyckats att köra "Pixelmappat" (6 svarta rader till vänster) i 640 x 480 på Miraien ....... Saken är den att jag inte kan dra upp upplösningen när jag väl får över bilden på Miraien, den låser sig till 640 x 480................................ Någon som vill köpa en tv? ![]() EDIT 5 NU FUNKAR DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag tankade nya drivare till kortet, då fick jag med en senare version av Catalyst Control Center. Därefter var det bara att dra och droppa och ha sig... Dock hade jag inte detta hjälpmedel förra gången jag ställde inte upplösningen på tv:n... Mysko... Men nu funkar det iaf. Sen hamnade bilden lite snett men det fixade jag enkelt med PoerStrip, presic som tidigare. ![]() EDIT 6: Ett tips till de som har problem med att hela skärmen inte visas på TV:n även efter att ni flyttat och haft er i PowerStrip. ÄNDRA POLARITETEN PÅ DEN VERTIKALA SYNCEN (fråga mig inte vad det är ![]() ![]() Redigerat av pumas, 12 september 2007 - 15:44. Postad 12 september 2007 - 14:29 Postad 13 september 2007 - 21:31 Ang. andras problem med ljud ut så rekommenderar jag att köpa en SCART-adapter för 60 spänn, ställa på UT och dra ljudet från den, snyggt och enkelt även om man tycker att dom kunde slängt in dessa kontakter från början. Analog TV blir grymt mycket bättre än ur min HTPC med PVR-150, faktiskt bättre än den gamla CRT-teven. Filmer från HTPV via HDMI ser helt oklanderliga ut, kan inte komma på vad som skulle va bättre.. Ska testa mera under kommande dagar. Redigerat av huzze, 13 september 2007 - 21:35. Postad 02 oktober 2007 - 18:30 ![]() hoppas jag gjort ett bra köp har läst igenom alla sidorna i den här tråden och för de mesta har de varit positiva inlägg om den här tv och priset är ju perfekt för en fattig student ![]() Redigerat av general_31, 02 oktober 2007 - 18:31. Postad 02 oktober 2007 - 18:33 ![]() Köpte mig en Myrica WQ40-3SU och ångrar mig inte en sekund, vilket lyft! Postad 03 oktober 2007 - 08:59
Hörde det, helt sjukt att du fick mer betalt än vad tv'n kostar ny.. men det är bara att gratulera. Postad 03 oktober 2007 - 09:16
Slängde ut den på blocket för 4990:- med biltema väggfäste och en kille åkte 25mil med buss och plockade upp den ![]() Postad 10 oktober 2007 - 09:02
Men var tv:n Mirai DTL-632V200 bra så du rekommenderar den ändå? jag ska ha den i sovrummet så låter den illa eller är den tyst? Redigerat av Insanewithmybody, 10 oktober 2007 - 11:18. Postad 11 oktober 2007 - 20:26 Det är så att jag funderar på att införskaffa en PS3:a. Men det är så att i nuläget så är HDMI-ingången på min 632V200 upptagen av datorn. Min fråga till er: Är det någon som kopplat datorn via HDMI-porten / VGA-porten och jämfört bilden mellan dessa ingångar? Antar att tv:n klarar av pixelmappad bild via VGA-ingången också, right? Tacksam för svar. ![]() MVH Pumas Redigerat av pumas, 11 oktober 2007 - 20:33. Postad 12 oktober 2007 - 18:06 Det är inga stora skillnader - men de syns. Postad 19 oktober 2007 - 16:40 Står inget om det på prisjakt men tyckte jag såg något som liknande det på några bilder. Postad 19 oktober 2007 - 21:00
Jo, för hörlurar 16 eller 32 ohm. Postad 21 oktober 2007 - 15:26 Att det går o köra pixelmappat med ett Nvidia grafikkort i upplösningen 1366x768 är ren lögn, jag har testat tusen olika metoder med mitt 8600GT kort och det är helt omöjligt. (dvi -> hdmi) Redigerat av yoniii, 21 oktober 2007 - 15:26. Postad 14 december 2007 - 13:50 ![]() ![]() ![]() Tänkte för er som undrar lite över specsen, såg en del fråga om den va HD-Ready o så: HD-Ready 2*SCART 1*VGA 1*Hörlurar (3.5mm) 1*HDMI 1* S-Video Kontrast 1200:1 (6000:1) (<-- En del företag mäter på andra sätt t.ex Toshiba skriver att de har kontrast 5000:1 så är det absolut inte bättre än Mirai's 1200:1 utan tvärtom, mkt sämre.) 6.5 MS Upplösning: 1366*768 Lite små fakta bara. Kollade på en Full-HD teve för ett tag sen som kostade 9990:- den hade kontrastförhållandet 6000:1 vilket då måste betyda att den här ä minst lika bra ;D så köp den här ![]() Jag ska ner o betala nu ;D ha det! God jul o gott nytt år Postad 28 december 2007 - 12:15 Problemet är att då hamnar bilden fel precis som när man har en dator ansluten med pixelmappad upplösning - i själva verket hamnar bilden mer till höger än från datorn. Skulle därför verkligen vilja ta mig in i service-menyn och rätta till det där lilla problemet - men har inte hittat någon information om det överhuvudtaget existerar en service-meny på Mirai:s TV-apparater. Någon som vet ? Redigerat av Pulver, 28 december 2007 - 12:58. Postad 05 januari 2008 - 11:30
Hej alla! undrar också jätte mycket om det finns nån service-meny på mirais apparater, har en dtl 632v200, och hittar inget på nätet om det ;/ Postad 05 januari 2008 - 21:47 Postad 16 januari 2008 - 23:58 En annan sak jag skulle vilja veta är vad ni har för inställningar för era 360's, ps3's och Wii's. Och då menar jag inte backlight, som verkar vara de enda som tas upp när någon frågar efter inställningar :/ 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |