Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ingen bild efter ur och i plugning av DVI-hdmi kab

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 June 2007 - 14:08

MrPrytz
  • MrPrytz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej! Har en MIRAI 32" LCD TV (DTL-632V200) när jag plugga in den för första gången så fungera den direkt allt funka perfekt osv. Använder mig av en DVI-HDMI kabel. Mitt grafikort är Geforce 6800LE.

Nu idag tänkte jag dra kablarna lite snyggare osv. Så drog ur DVI kontakten ur datorn (Datorn var avstängd)
När jag sedan starta datorn fanns inte menyvalet "nview" där man kan ställa in grafikortet osv (höger klicka på skrivbordet > egenskaper > settings > advanced > Geforce 6800LE )
Där inne saknas numera Nview menyn. Jag har startat om datorn otaliga gånger, Testat en mängd olika drivrutiner inkl de senaste samt ett par äldre. I Enhetshanterarn syns inte skärmen?

Behöver förslag och tankar om vad som kan vara fel? Igår funka allting perfekt och idag funkar det inte alls och jag har inte ändrat några inställnigar alls i datorn. En systemåtersällning hjälpte tyvär inte.

Jag kör förövrigt två skärmar min 19" LCD på VGA kontakten samt MIRAIen på HDMI uttaget.

Kom med förslag!

PS var inte helt hundra på vart tråden skulle ligga så en moderator får flytta till ett mer lämpligt ställe om detta är helt fel. DS

Mvh

Postad 25 June 2007 - 13:27

snuffi01
  • snuffi01
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har också problem med DVI-HDMI.
Jag hade allt att funka från mitt nvidia 6600gt till Diboss 32" via HDMI tills jag också drog om kablen och efter det så hittar inte datorn skärmen.
Kör just nu via VGA, men så fort jag testar med min DVI-HDMI så hittar inte datorn skärmen och alltså ingen bild.

Postad 28 June 2007 - 19:47

MrPrytz
  • MrPrytz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har du lyckats fixa problemet?

Har nu testat att byta drivrutiner, en annan dator, annan dvi-hdmi kabel, annat grafikort i min dator. Vet inte mer vad jag kan göra? Kan en hdmi port bli skaddad på detta viss så den inte kan ta emot signaler? Vad finns det mer jag kan göra innan jag reklamerar TV'n?

Mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.