Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Markboxar Från Sagem

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2008 - 20:40

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Det måste vara ngt fel på din box. Min funkar helt ok. Kolla om du kan lämna in den ,Hoppas att du har garanti kvar så att det löser sig för dig.
Annica

Postad 25 August 2008 - 10:57

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Gjorde en fabriksåterställning (tre ggr för att vara säker) och nu fungerar allt kanon igen. Hjälper inte att bara dra ut sladden. Testade att låta boxen vara strömlös i ett par timmar. Ytterligare en bugg. Undrar hur många Sagem har på sin 'lista'?

Postad 25 August 2008 - 17:54

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Gjorde en fabriksåterställning (tre ggr för att vara säker) och nu fungerar allt kanon igen. Hjälper inte att bara dra ut sladden. Testade att låta boxen vara strömlös i ett par timmar. Ytterligare en bugg. Undrar hur många Sagem har på sin 'lista'?

Hej Mazons & Putte,
Det verkar som om det är något hårdvarufel på era boxar? Jag har rapporterat till min kontakt på Sagem angående era inlägg och specifika fel som ni har beskrivit. Jag fick en fråga utav honom och han undrade vart ni befinner er i landet, om det ligger något i sändningar som kan skapa dessa störningar. SVT håller just nu på med massor av regionala ändringar i dera sändningar. Men ni verkar ha haft detta ett bra tag om jag inte förstår er fel. Har någon utav er fått boxen utbytt någon gång på service eller är det alltid samma box som har krånglat?

Postad 25 August 2008 - 21:39

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hej Mazons & Putte,
Det verkar som om det är något hårdvarufel på era boxar? Jag har rapporterat till min kontakt på Sagem angående era inlägg och specifika fel som ni har beskrivit. Jag fick en fråga utav honom och han undrade vart ni befinner er i landet, om det ligger något i sändningar som kan skapa dessa störningar. SVT håller just nu på med massor av regionala ändringar i dera sändningar. Men ni verkar ha haft detta ett bra tag om jag inte förstår er fel. Har någon utav er fått boxen utbytt någon gång på service eller är det alltid samma box som har krånglat?

Hej.
Mazons och Putte är en och samma person. Lite konstigt namn men strunta i det ;-) Jag riktar min sändare mot Nässjö och mina problem började (tror att det stämmer tidsmässigt) då jag tog med mig boxen på semester till Västervik. Gjorde där en kanalsökning och fick en del nya kanaler. Pendlade mellan hemmet och Västervik (Husvagn) många gånger i somras och fick alltid göra en ny kanalsökning mellan sändarna. Gjorde dock aldrig någon fabriksåterställning. När jag kom hem gjorde jag en ny fabriksåterställning och nu har den fungerat klockrent i ca 4-5 dagar.
Har inte haft den på service eller bytt.
Däremot kändes problemen ungefär likadana som efter den första uppdateringen i våras då många klagade på strul. Tex att tittade man på en kanal och den skulle börja spela in på en annan startade den inte förrän man växlade till den kanalen. Picture in Picture fungerade bara några minuter efter det att man startat om boxen.

Mvh Putte

Postad 26 August 2008 - 13:56

corba
  • corba
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fram tills nyligen har jag varit en mycket nöjd ägare ac DVR64160.

Men nu verkar den få ålderskrämpor, den är ju ändå 4 månader gammal.

Det största problemet är att inspelningarna avslutas 5 minuter innan programmen tar slut. Lite irriterande kan jag tillägga.
Jag har Boxer NAvigator som sköter allt sånt. När det fungerade så var det en fröjd. Man gick in i tablån och markerade att man ville spela in ett program, man fick då frågan om man ville spela in hela serien. Hur bekvämt som helst. Men som sagt, nu missar man nästan alltid de sista 5 minutrarna.

Vad kan det bero på?
Jag har Program som inspelningsalternativ....

En sista fråga. Är det någon som vet hur man ska göra för att tanka ur ett program ur boxen?
JAg har en serie som jag gärna vill spara på DVD.

Postad 26 August 2008 - 14:44

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Fram tills nyligen har jag varit en mycket nöjd ägare ac DVR64160.

Men nu verkar den få ålderskrämpor, den är ju ändå 4 månader gammal.

Det största problemet är att inspelningarna avslutas 5 minuter innan programmen tar slut. Lite irriterande kan jag tillägga.
Jag har Boxer NAvigator som sköter allt sånt. När det fungerade så var det en fröjd. Man gick in i tablån och markerade att man ville spela in ett program, man fick då frågan om man ville spela in hela serien. Hur bekvämt som helst. Men som sagt, nu missar man nästan alltid de sista 5 minutrarna.

Vad kan det bero på?
Jag har Program som inspelningsalternativ....

En sista fråga. Är det någon som vet hur man ska göra för att tanka ur ett program ur boxen?
JAg har en serie som jag gärna vill spara på DVD.

Det är inga fel på din box. Det är programbolagen som har förskjutningar i programtablån och uppdaterar inte datan, just därför råkar du ut för detta. Får boxen information om det så fixar den det per automatik, får den inte det så går strikt på den info som skickas ut. Du kan kolla i den inspelningslsta när programmet har startat och hur länge den har spelat in och där kan du se så att tiden av start är ok ocg total längen stämmer.

Postad 26 August 2008 - 14:51

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det är inga fel på din box. Det är programbolagen som har förskjutningar i programtablån och uppdaterar inte datan, just därför råkar du ut för detta. Får boxen information om det så fixar den det per automatik, får den inte det så går strikt på den info som skickas ut. Du kan kolla i den inspelningslsta när programmet har startat och hur länge den har spelat in och där kan du se så att tiden av start är ok ocg total längen stämmer.

Som förbättringsförslag till Sagem, kan man ju förslå att boxen hanterar det som MS Media Center. Om möjligt (inga angränsande inspelningar) lägger den automatiskt till 2 min innan och 5 minuter efter.
Ligger det inspelningar kloss mot, stoppar/startar den på utsatt tid.
Hittills den snyggaste lösningen jag har sett på problemet.

Postad 26 August 2008 - 17:20

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Som förbättringsförslag till Sagem, kan man ju förslå att boxen hanterar det som MS Media Center. Om möjligt (inga angränsande inspelningar) lägger den automatiskt till 2 min innan och 5 minuter efter.
Ligger det inspelningar kloss mot, stoppar/startar den på utsatt tid.
Hittills den snyggaste lösningen jag har sett på problemet.

Detta finns idag i boxen redan men endast i Timer läget inte Program läget som är Naviagator. Detta är Sagem medvetna om och kollar om det är ok att göra en sådan konfiguration i program läget, för det måste godkännas ifrån Boxer som en ok Navigator box enligt deras specifikationer. Denna har jag t o m flaggat för :-)

Postad 01 September 2008 - 11:21

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Talade med min kontakt under veckan, Teracom ska vara tillbaka nu och de väntar på datum och det lär bli här under Augusti, datumet inte spikat än. Så fort han får det så kommer han att informera mig och självklart er. Versionen kommer att heta 0.8.8 officiellt.

Nu har augusti passerat. Inget nytt datum?

Postad 01 September 2008 - 19:39

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Urkel. Nu har min mottagning blivit lite sämre på sistone och nu har boxen hängt ena tunern ungefär en gång varannan dag. Iaf tror jag det är vad den gör, man kan inte längre pausa eller time-shifta.

Om den kan spela in plannerade program eller inte vette tusan. Har slutat med sånt efter att den pajat program för mig lite för ofta och pga det totalt urusla GUI:t för att hantera inspelade program. Snorseg användarovänlighet.

Har även råkat ut för ett annat spännande problem. I och med regional-ändringarna så fick jag söka om och lägga in nya SVT1 och SVT2. Jag lade in dem först i min favoritlista, efter att gjort en miss, men nu _börjar_ min favoritlista på position 4! Dvs SVT1 ligger på 4, SVT2 på 5, etc. Jag kan inte hitta något sätt att ändra det på då editeringsmöjligheterna för kanallistor är ungefär lika bra som alla andra GUI-saker som kommer från Sagem...

Postad 01 September 2008 - 19:45

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Urkel. Nu har min mottagning blivit lite sämre på sistone och nu har boxen hängt ena tunern ungefär en gång varannan dag. Iaf tror jag det är vad den gör, man kan inte längre pausa eller time-shifta.

Om den kan spela in plannerade program eller inte vette tusan. Har slutat med sånt efter att den pajat program för mig lite för ofta och pga det totalt urusla GUI:t för att hantera inspelade program. Snorseg användarovänlighet.

Har även råkat ut för ett annat spännande problem. I och med regional-ändringarna så fick jag söka om och lägga in nya SVT1 och SVT2. Jag lade in dem först i min favoritlista, efter att gjort en miss, men nu _börjar_ min favoritlista på position 4! Dvs SVT1 ligger på 4, SVT2 på 5, etc. Jag kan inte hitta något sätt att ändra det på då editeringsmöjligheterna för kanallistor är ungefär lika bra som alla andra GUI-saker som kommer från Sagem...

Har du provat att göra en fabriksåterställning?
Om inte, gör det och ladda ner senaste mjukvaran. det står tidigare i tråden hur du skall göra

//JB

Postad 02 September 2008 - 20:10

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Den nya mjukvaran har väl inte kommit än?

Det är väl rätt givet att kanal-listan inte längre kommer börja på 3 om jag fabriksåterställer den, då jag inte kommer ha några kanallistor alls. ;-)

Med andra ord så undviker jag helst återställningen. Med ett så tokdåligt UI för att göra kanallistor önskar jag inte göra den biten en gång till i onödan...

Postad 02 September 2008 - 21:56

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Det är väl rätt givet att kanal-listan inte längre kommer börja på 3 om jag fabriksåterställer den, då jag inte kommer ha några kanallistor alls. ;-)

Med andra ord så undviker jag helst återställningen. Med ett så tokdåligt UI för att göra kanallistor önskar jag inte göra den biten en gång till i onödan...

Den senaste mjukvaran ligger alltid onair den nya 0.8.8 har dock inte kommit än.

Dagens IT-prylar krånglar ofta så en ominstallation ibland får man nog leva med oavsett om det är en digitalbox, daor eller mobiltelefon, etc. Tror inte det finns någon Digitalbox idag som fungerar helt 100%

Postad 02 September 2008 - 22:03

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Den senaste mjukvaran ligger alltid onair den nya 0.8.8 har dock inte kommit än.

Dagens IT-prylar krånglar ofta så en ominstallation ibland får man nog leva med oavsett om det är en digitalbox, daor eller mobiltelefon, etc. Tror inte det finns någon Digitalbox idag som fungerar helt 100%

Den senaste mjukvaran ligger normalt sett bara ute ca 2 månader. Men eftersom den senaste mjukvaran 0.8.6 gjorde en sådan enorm förbättring beslutade Sagem och Teracom att låta den ligga ute längre. All enligt en kille på Sagem som jag har fått kontakt med.

Postad 04 September 2008 - 08:15

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Det räcker med en kanalsökning, så lär du få ordning på kanallistan.

Postad 04 September 2008 - 20:04

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0

Det räcker med en kanalsökning, så lär du få ordning på kanallistan.

Varför skulle en kanalsökning hjälpa favorit-listan? Det var ju kanalsökningen som strulade till den i och med att de första två kanalerna försvann. När jag sedan infogade de nya SVT1 och SVT2 först i listan så hamnade de inte på position 1 utan före första elementet i listan.

Redigerat av lunkwill, 04 September 2008 - 20:05.

Postad 05 September 2008 - 07:58

larsern
  • larsern
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag valde minste motståndsväg och skapade en ny favoritlista, då fick jag alla kanaler där jag ville.

Postad 05 September 2008 - 09:13

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt en 64160 från boxer. Vad är den generella uppfattningen i dagsläget? Har inte läst igenom hela tråden men mot slutet verkar det ju som om FW -uppdateringarna har fått ordning på det mesta eller? Bara fjärren som strular fortfarande...

Min Dilog 550 har precis pajjat för gott (äntligen) och Sagems box kan väl knappast vara sämre än den eller?

Postad 05 September 2008 - 09:26

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har precis beställt en 64160 från boxer. Vad är den generella uppfattningen i dagsläget? Har inte läst igenom hela tråden men mot slutet verkar det ju som om FW -uppdateringarna har fått ordning på det mesta eller? Bara fjärren som strular fortfarande...

Min Dilog 550 har precis pajjat för gott (äntligen) och Sagems box kan väl knappast vara sämre än den eller?

Det är en, på det stora hela, mycket bra box.
Har du ingen Panasonic plasma, verkar inte fjärrkontrollsproblemet vara överhängande.
Förutom det är det enda som stör mig att den ofta klipper inspelningarna i slutet pga att kanalerna är sena i förhållande till tablån. I program-läget (den spelar in efter datat i tablån istället för på klocka) finns tyvärr ingen möjlighet att lägga till t ex 5 minuter extra.

Postad 05 September 2008 - 09:31

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Har en Sharp LCD så det funkar väl då kanske. Använder du navigator när den klipper eller det spelar kanske ingen roll? Har aldrig sett/använt navigator förut.

Läste att man annars kunde ställa in den att starta några minuter innan men då inte kan spela in hela serier...

Postad 05 September 2008 - 17:59

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Hej alla,

Äntligen har Teracom fått tummen ur, den nya mjukvaran version 0.8.8 kommer att ligga i luften den 15/9 för er information.

Postad 08 September 2008 - 13:51

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Har en Sharp LCD så det funkar väl då kanske. Använder du navigator när den klipper eller det spelar kanske ingen roll? Har aldrig sett/använt navigator förut.

Läste att man annars kunde ställa in den att starta några minuter innan men då inte kan spela in hela serier...

I program-läget (det som Boxer kallar för Navigator, då man spelar in alla sändningar av t ex "Heroes") går det inte att lägga till tid före/efter, utan inspelningen följer slaviskt det som står i tablån från Boxer.
Stänger man av "program-läget" och låter boxen spela in på klocka istället (Sagem kallar detta för "Timer-läge"), kan man ställa in att den ska lägga till x antal minuter före och/eller efter programmet.
Jag har inte använt det på DVR-boxen, så nu vet jag egentligen inte vad jag pratar om, men på de gamla PVR-boxarna var då problemet att det inte gick att lägga inspelningar direkt efter varandra eftersom de överlappade varann... :P

Postad 13 September 2008 - 19:54

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Skönt att höra att uppdateringen är på gång. Jag tyckte länge att min box funkade ok, men på senaste tiden har jag fått starta om många gånger. Hoppas att det tar slut nu på måndag.

Postad 15 September 2008 - 13:28

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

• 573 inlägg
  • 0

Hej alla,

Äntligen har Teracom fått tummen ur, den nya mjukvaran version 0.8.8 kommer att ligga i luften den 15/9 för er information.

Japp fick just ner den

Postad 15 September 2008 - 16:53

hannihatten
  • hannihatten
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Yes! fick ner nya mjukvaran nu och den svarta kanten under bilden som jag stört mig på nu i ett halvår är borta!!!! :P
Fjärren fungerar bättre också!!!
Nu är den som den borde varit när jag köpte den.
Hoppas att det inte är något annat som krånglar istället... :blink:
:)

Postad 15 September 2008 - 18:47

Unregistered1e1c5adc
  • Unregistered1e1c5adc
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Den har redan hängt sig 2 ggr sen uppgraderingen... :)
Fler med problem?

/G

Postad 15 September 2008 - 20:04

slotrat
  • slotrat
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Inga problem här, får se hur det blir med inspelningarna. Den svarta kanten är borta hos mig med, men min Panna-plasma stör fortfarande fjärren.

Har dom fixat så den spelar in både före och efter en inspelning nu om det inte går i konflikt med någon annan inspelning? Har ju varit störigt att den klipper slutet på nästan alla schemalagda programinspelningar. Kör i Program-läge.

Någon som har en lista på vad som skall vara åtgärdat som kan publicera den här?

Postad 16 September 2008 - 07:19

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Inga problem här, får se hur det blir med inspelningarna. Den svarta kanten är borta hos mig med, men min Panna-plasma stör fortfarande fjärren.

Har dom fixat så den spelar in både före och efter en inspelning nu om det inte går i konflikt med någon annan inspelning? Har ju varit störigt att den klipper slutet på nästan alla schemalagda programinspelningar. Kör i Program-läge.

Någon som har en lista på vad som skall vara åtgärdat som kan publicera den här?

Jag har (nästan) inga problem med fjärren längre, trots min panna-plasma. Det har gått från 5-10 tryck per knapp till 1-2 tryck per knapp. Det är ungefär lika som med fjärren till själva plasman..! Klart godkänt!

Men tillägg före och efter inspelningen tror jag vi får vänta på. Som haboso skrev tidigare, måste Sagem få tillstånd av Boxer för att göra en sån ändring, eftersom boxen är "Navigator"-stämplad. Och jag har en känsla av att Boxer inte precis står på tå för att serva sina kunder/underleverantörer...
[ot] Men det är j*****t irriterande att kanalerna inte kan hålla tiderna i sina tablåer, speciellt femman är dåliga. Dock verkar de ha hur mycket tid som helst att sända reklam innan programmen börjar, även om de är sena. [/ot]

Postad 17 September 2008 - 08:38

62an
  • 62an
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Den har redan hängt sig 2 ggr sen uppgraderingen... ;)
Fler med problem?

/G

Hej

Jag har problem med min box också mitt problem är att om man spelar in ett program och tittar på en annan kanal så pixlar sig bilden på den kanal man tittar på.
Det verkar som om sagem fixar ett problem så kommer det ett nytt. För nu fungerar inspelningarna som dom ska.
men vad hjälper det nu är det ännu värre

62an

Postad 17 September 2008 - 08:58

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hej

Jag har problem med min box också mitt problem är att om man spelar in ett program och tittar på en annan kanal så pixlar sig bilden på den kanal man tittar på.
Det verkar som om sagem fixar ett problem så kommer det ett nytt. För nu fungerar inspelningarna som dom ska.
men vad hjälper det nu är det ännu värre

62an

Jag har inte haft några såna problem. Har t o m spelat in två program samtidigt och tittat på ett tredje, redan inspelat, program utan någon "pixelering".
Fabriksåterställning?

Postad 17 September 2008 - 09:02

Unregistered51f79b23
  • Unregistered51f79b23
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har ett irriterande fel som jag vill lägga till listan.
Om man spelar in ett program och samtidigt vill spola eller pausa på samma kanal så går boxen över till att spola/pausa i det inspelade istället för direkt på kanalen.
Detta får till följd att uppspelningen stannar när inspelningen stannar.

Postad 17 September 2008 - 09:17

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Jag har ett irriterande fel som jag vill lägga till listan.
Om man spelar in ett program och samtidigt vill spola eller pausa på samma kanal så går boxen över till att spola/pausa i det inspelade istället för direkt på kanalen.
Detta får till följd att uppspelningen stannar när inspelningen stannar.

Nu är ju smaken som bekant som baken.
Jag skulle inte klassa det som ett fel utan "by design". För min del är det precis så jag vill att boxen ska fungera. Om jag tittar på ett program jag håller på att spela in, "chasing playback", funkar det alldeles förträffligt för mig att boxen behandlar det på samma sätt som när jag tittar på ett redan inspelat program...

Postad 17 September 2008 - 10:10

Unregistered51f79b23
  • Unregistered51f79b23
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Vilken fördel ser du med detta betendet?
framförallt när jag spelar in från nickelodeon, som inte kan hålla en endaste tid, så blir det fel för då kommer man inte åt fortsättningen.

Postad 17 September 2008 - 10:15

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vilken fördel ser du med detta betendet?
framförallt när jag spelar in från nickelodeon, som inte kan hålla en endaste tid, så blir det fel för då kommer man inte åt fortsättningen.

Men om du tittar på samma kanal som du spelar in på, går ju boxen över och börjar spela in till bufferten så fort inspelningen är slut. Så om programmet missar i slutet är det ju bara att gå ur listan över inspelade program och trycka på << så kommer ju boxen att spola tillbaka till där inspelningen slutade.

Postad 17 September 2008 - 22:06

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen så vägrar boxern att spela in på 2 kanaler samtidigt.
Man börjar ju bli lite less på denna produkt nu.

Postad 18 September 2008 - 07:31

Unregistered51f79b23
  • Unregistered51f79b23
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Men om du tittar på samma kanal som du spelar in på, går ju boxen över och börjar spela in till bufferten så fort inspelningen är slut. Så om programmet missar i slutet är det ju bara att gå ur listan över inspelade program och trycka på << så kommer ju boxen att spola tillbaka till där inspelningen slutade.

Och fördelen med detta betende menar du är?

Postad 18 September 2008 - 07:42

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Och fördelen med detta betende menar du är?

Att inspelade program stoppar när inspelningen är slut. Det du föreslår är ju att när ett inspelat program är slut hoppar boxen automatiskt till "Live".
Jag vill hellre komma tillbaka till listan över inspelade program. Men som det fungerar idag, att den bara stoppar, fungerar för mig.

De gamla PVR-boxarna fungerade så. När en inspelning slutade (alltså slutade spela in, inte att jag kommit till slutet på inspelningen), hoppade boxen automatiskt till Live. Eftersom det var en inspelning fanns det inget i bufferten, så det gick inte att spola tillbaka, utan man var tvungen att gå in i listan, välja rätt program och sedan börja spola framåt, för den kom naturligtvis inte ihåg var man var när inspelningen slutade..!
Det beteendet vill jag INTE ha tillbaka.

En sak jag märkt med den nya uppdateringen. Felet att ljudet försvinner när SVT går från regional- till rikssändning eller riks- till regional är inte fixat. Iofs lätt fixat genom pause+play, men ändå lite irriterande.

Postad 18 September 2008 - 08:52

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen så vägrar boxern att spela in på 2 kanaler samtidigt.
Man börjar ju bli lite less på denna produkt nu.

Gjort någon fabriksåterställning? Jag fick göra det för att allt skulle fungera.

Postad 19 September 2008 - 09:36

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
har efter några försök fått ner nya programvaran och kan också konstatera att boxen har blivit både lite bättre och lite sämre, bild-i-bild funkar nu även om man byter kanal innan man aktiverar bild-i-bild efter att ha startat boxen. däremot verkar program-inspelning vara minst lika korkad som förut, den klipper på den minut som är utsatt i guiden oavsett om programmet oågår eller inte, och det må vara kanalerna som inte skickar ut rätt signaler men det är i alla fall korkat, då är man ändå hänvisad till timer-inspelning..

men på det hela taget lirar min box bra, man får ta det goda med det onda, och att panasonic-plasmor skulle störa fjärren har aldrig drabbat mig.

Postad 19 September 2008 - 09:50

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

däremot verkar program-inspelning vara minst lika korkad som förut, den klipper på den minut som är utsatt i guiden oavsett om programmet oågår eller inte, och det må vara kanalerna som inte skickar ut rätt signaler men det är i alla fall korkat, då är man ändå hänvisad till timer-inspelning..

Det är väldigt intressant eftersom i manualen står det om "Programinspelning":
"Mottagaren slutar med inspelningen när signalen om att programmet är slut skickas ut."

Innebär det att Boxers "Navigator" bara är skit? Att Boxer inte skickar några start-/stoppsignaler utan boxen är hänvisad till guiden. Och det vet vi väl alla vid det här laget att kanalerna suger på att hålla sina utsatta tider.

Haboso, det hade varit intressant att få reda på, från din kontakt på Sagem, om det är så att Boxer Navigator inte sänder några start-/stoppsignaler. Isf är det läge att klaga rejält på Boxer.

Postad 19 September 2008 - 21:58

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Är det någon annan som upplever volymen som något lägre med den nya mjukvaran? Antingen har jag fått spontant sämre hörsel, eller så har TV:ns förstärkare blivit något sämre, eller så har volymen blivit något lägre på boxen. Tråkigt nog precis så mycket lägre att TV:ns förstärkare nu precis inte orkar med att förstärka signalen till för mig vettig volym istället för tvärt om.

Detta över SCART för övrigt.

Postad 20 September 2008 - 20:52

Unregistered1284f43c
  • Unregistered1284f43c
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är det någon annan som upplever volymen som något lägre med den nya mjukvaran? Antingen har jag fått spontant sämre hörsel, eller så har TV:ns förstärkare blivit något sämre, eller så har volymen blivit något lägre på boxen. Tråkigt nog precis så mycket lägre att TV:ns förstärkare nu precis inte orkar med att förstärka signalen till för mig vettig volym istället för tvärt om.

Detta över SCART för övrigt.

Håller med. Ibland när jag går in i menyn för ljudinställningar höjs volymen en hel del. Inte bra när man har småbarn :) Men min tv klarar av den lägre signalen. Tack och lov.

Postad 20 September 2008 - 22:47

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Min beställda box (från boxer) har blivit försenad. Tydligen (enl. kundtjänst) var det ett komponentfel på alla de hade så de fick skicka tillbaks dom och vänta på en ny leverans. Hoppas bli en av dom lyckliga som får en box utan problem... Man ser ju några inlägg med "...förstår inte vad ni pratar om. Funkar perfekt!"

Postad 21 September 2008 - 16:27

anbeh
  • anbeh
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Håller med. Ibland när jag går in i menyn för ljudinställningar höjs volymen en hel del. Inte bra när man har småbarn :P Men min tv klarar av den lägre signalen. Tack och lov.

Samma problem här men jag hittade en lösning på det, om ni höjer volymen på AC3 i hemmabioläget till max så försvinner problemet med den låga volymen, testade av en slump och har ingen aning om varför detta löste det :) .

//ANBEH

Postad 21 September 2008 - 17:41

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Höja "AC3 volym" funkade klockrent för mig med, nu hör jag TV:n igen. =) Tackar för tipset!

Kanske är en "buggfix" för att volymen över digital-utgången och den analoga utgången inte var samma, eller något.

Postad 21 September 2008 - 19:16

gunnarj
  • gunnarj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nytt operativsystem, nya problem. Timer-inspelningar från Eurosport ger ofta svart bild utan ljud. Fast inte alltid, ibland funkar det. Aldrig får man vara glad.

Postad 21 September 2008 - 19:18

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

Nytt operativsystem, nya problem. Timer-inspelningar från Eurosport ger ofta svart bild utan ljud. Fast inte alltid, ibland funkar det. Aldrig får man vara glad.

Är det nytt OS i boxen?

Postad 21 September 2008 - 19:24

gunnarj
  • gunnarj
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det itnte ett nyttOS? Vad man nu kallar det vers 0.8.8 ger det fel som jag skrv tidigare

Postad 21 September 2008 - 19:36

lunkwill
  • lunkwill
  • Lärjunge

• 304 inlägg
  • 0
Det bör vara samma "operativsystem" dock ny "version" av "programvaran", eller nytt "firmware" eller "firmware version" om man vill vara lite svengelsk av sig.

Postad 21 September 2008 - 20:39

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

... om det är så att Boxer Navigator inte sänder några start-/stoppsignaler. Isf är det läge att klaga rejält på Boxer.

Boxern går efter signalerna som skickas ut från TV kanalerna, och det är dom olika kanalerna som skall se till att uppdatera sina data. Dock så är det Boxer man skall klaga till om det inte fungerar

Jag har vid flera tilfällen av missade inspelningar etc. fått utdrag av data som skickas ut til boxen, och där anges bara start och stoptid och lite annan information om programmet.
Så, det går inte ut nåt start/stop signal från boxer, boxen går efter de data som finns i EPG:n.

Jag har haft vida och breda diskussioner med Sagem om detta, och i slika tilfeller så är det inte boxens fel att programmet kapas i slutet, det er den aktuella kanalen som inte har uppdaterat sin data. Dock så leder detta till at alla tror at det är fel på Sagems boxar, vilket inte är tilfelle.
Sagem i sin tur vill också ha möjligheten till att man skall kunna lägga till tid manuelt efter programslut, men hindras i att göra detta av Boxer, som har satt vissa specifikationer om tjänsten "Navigator" som denna box är certifierad för.

Vill man lägga till tid efter programslut, så måste man använda timer läget, men då förlorar man serieinspelningsfunktionen. Dock så kan man göra om serieinspelningar till timerinspelningar i efterhand.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.