kanske är fel på min lur
Micke
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 21 February 2008 - 20:46
Är de fler som lyckats uppdatera sina k850 min är urbrandad men de står fortfarande att de inte går att uppgradera ,, står att de är den senaste mjukvaran ,,, ja har R1DA038
kanske är fel på min lur Micke Postad 21 February 2008 - 21:15
Är du säker på att du har en obrandad telefon? R1DA038 ska bara finnas till vissa brandade telefoner. Om du går in i service menyn och tittar står det då att du har en "Generic" programvara i den nu? R1CA037 ska vara den senaste till obrandade telefoner (innan R1EA031 blev tillgänglig) Brandade telefoner går nog inte att uppdatera än, det brukar dröja. Postad 21 February 2008 - 21:50
Det står R1DA038 prg12004400_GENERIC SO R1DA038 lite mäkligt är de med ... dock är den bara urbrandad inte upplåst men de ska ju inte ha med de att göra ,, de är ju orginal SE mjukvara i den nu ,, samt så finns de menyn för att uppgradera via wap nu de fanns inte där innan ,,, då ja hade tre:s mjukvara... ja har även testat att söka ny uppdatering via wap ,, man samma sak ,,där Micke ..... Redigerat av gneter, 21 February 2008 - 21:52. Postad 21 February 2008 - 22:18
Men det måste vara något TRE som ligger kvar för R1DA038 finns inte till obrandade telefoner.
Så har du den versionen nu så är det nog det som gör att det inte går att uppdatera. Postad 21 February 2008 - 22:25
oki då vet jag ,, då har man alltså blivit grundlurad av Mumien dit ja lämnade min mobil ,, vilket seriöst förtag ,, blir ett samtal dit imorgon ,, kan ja lova ,,, Micke Postad 21 February 2008 - 22:39
Det ända jag kan säga är att R1DA038 inte finns till obrandade telefoner.
R1DA038 är en "utveckling" av R1CA037 till de brandade telefonerna. Finns även en R1DA039 som också är till vissa brandade telefoner men det är i princip samma som ...038. Ring och prata med Mumien om detta. Det finns ingen med en obrandad k850i som kunnat uppdaterat via SEUS till varken 038 eller 039. Postad 23 February 2008 - 12:18
Drar bluetooth funktionen markant ner batteritiden? vore kul om nån visste om det är stor skillnad mot om man inte använder BT, lite krångligt o ha sladd headset ikopplad o sedan dra ur så fort man ska ladda
Redigerat av -Braindead-, 23 February 2008 - 12:19. Postad 23 February 2008 - 12:56 Lite besviken på firmwarereleasen. Min FM-sändare funkar fortfarande inte till K850. Den funkar fint mot min gamla K750. Är den nya SE-plattformen inte bakåtkombatibel med tillbehör? Postad 23 February 2008 - 15:20
R1DA038 finns även för generiska telefoner men den är inte släppt på SEUS. Att den mjukvaran ligger i behöver inte innebära att det ligger kvar något från 3 men kan eventuellt blir problem med att uppdatera via SEUS beroende på vilken CDA den nu har. Postad 23 February 2008 - 19:47
Jag kör med bluetooth hela dagarna. Tycker bara att det är nyanskillnader på batteritiden i telefonen. Det är nog batteritiden i bluetoothen som styr där, då den i allmänhet är kortare än telefonens batteritid. Redigerat av Unregistered4aa6b296, 23 February 2008 - 19:47. Postad 23 February 2008 - 22:45
Va menas med CDA ...... ja föröker att uppdatera även via wap men den säger fortfarande att ja har den senaste mjukvaran ,,,lite surt är de allt ville ha se orginal mjuvara så att man kunde uppdatera min mobil + att dom kunde inte låsa upp den heller ,,, kanske är de ett litet skojföretag ,, Postad 24 February 2008 - 11:50
CDA är vilken anpassning den har. det är denna som avgör vilken mjukvara SEUS vill lägga in.
Postad 24 February 2008 - 16:00
Så då kan man då säga att ja inte kommer att kunna uppgradera denna lur eftersom den är urbrandad och de är nu någon udda programvara i den,,,innan ja urbrandade den kunde ja uppdatera den via SEUS till nån som hette 0039 ,, men de går ju inte heller nu .. så är man helt körd nu Micke Postad 25 February 2008 - 00:01
Hej. Frågade tidigare utan ngn resultat....tänkte ge det en chans till
Är det ngn som vet hur man får fram album bilder på olika artister på Mediaspelaren i telefonen. På vissa artister ser man bilden på albumet etc (dvs. skivomslaget), på andra mp3-låtar som han man visas standard bilden (en skiva). På dom flesta låtna som jag har på min dator har jag en bild på skivomlsaget som visas upp i samband med att man spelar upp låtarna via Windows media player. Eller Funkar detta endast på renodlade Walkman mobiler. I annat fall är det konstigt att vissa artister/låtar har den här bildfunktionen på mobilen. Postad 25 February 2008 - 13:36
Wmp hämtar väl albumart själv genom internet? Du måste ha "tags" i mp3-låtarna och själva skivomslagsbilden inlagt på telefonen för att det ska fungera. Postad 25 February 2008 - 13:41
Hej!
Men om man har en mobil brandad till 3. Kommer man kunna uppdatera mjukvara på den via SEUS eller måste man lämna in den någonstans? Mvh D Postad 26 February 2008 - 07:58
God morgon, alla förhoppningsvis och sannolikt bättre insatta människor än jag
Är det någon här som har testat K850i i kombination med SE:s GPS-utrustade headset HGE-100 och kan ge ett omdöme om hur bra/dåligt det i så fall fungerar? Jag tänker på batteriets livslängd med GPS-funktionen i headsettet påkopplad, om telefonens display visar kartorna på ett bra sätt, hur snabbt det går att få låsning på satteliter och liknande? Saken är att jag står i valet mellan Nokia N82, med inbyggd GPS, och K850i, med tillköpt GPS-headset. Mitt lokalsinne är, som någon nog redan gissat, inte mycket att hänga i julgranen... Allt gott! /Valross Redigerat av Valross, 26 February 2008 - 07:59. Postad 05 March 2008 - 18:07
Så här står det på Esato : R1DA039 - '3' network branded version of R1DA038 Vet inte vad du menar med Urbrandad då din telefon tydligen är 3 brandad Postad 07 March 2008 - 00:59
Jag har haft den inlämmnad på mumien för upplåsning men dom kunde inte låsa upp den just då men dom flashade om den så de inte var tre:s mjukvara i den längre .. men jag skickade in den igen å dom har bytt till 0037 å låst upp den så nu ska de gå att uppdatera den ... fast nu verkar ja vara körd ändå för någon mobil får ja inte igen trots att dom skulle ha skickat den i måndags ... fick kolli id som inte stämnde .. så dom hade fått tillbaka den i går säger dom ,,fick ett nytt kolli id .. me de är inte registrerat de heller ...... troligt vi vart man väl blåst på den ... mumien.se seriöst nja Micke Redigerat av gneter, 07 March 2008 - 01:02. Postad 08 March 2008 - 19:54
Låter ju uppgiven du!! Fan ! Ge inte upp utan mejlbomba dom ######rna tills du får din telefon. Hota med Polizajen så ska du se att du får tillbaka den! Redigerat av Unregistered4aa6b296, 08 March 2008 - 19:55. Postad 10 March 2008 - 13:15
Eter många turer så har ja fått tillbaka min mobil,,, denna gången upplåst och till en mjukvara som heter R1CA037 071012 .. forfarande går de inte att uppdatera den ,,, måste fråga är de någon som har urbrandat denna mobil och sedan kunnat uppdatera den via SEUS ... nu är man verkligen uppgiven Micke Redigerat av gneter, 10 March 2008 - 13:32. Postad 10 March 2008 - 14:26
Har du Telenor eller nåt sånt så tycker jag nog du ska ha lite is i magen ! Dom vill bara kontrollera och godkänna den nya FW 031 innan det släpps ut på SEUS. Bättre än att strula med Debranding som både kostar och kan gå fel. Det kan inte vara många dagar kvar att vänta tror jag . Postad 10 March 2008 - 14:57
Okidoki ja har haft tre i den tidigare ... sedan urbrandade dom mobilen vilket ja trode att nu kan ja uppdatera den via SEUS ,, vilket de inte gick .. ,, hoppas att de kommer att fungera sen då.. vad är de som den känner av är de serienummret ,, ser att andra kan uppdatera sina ,,, Tittade på Esato : där står fäljande R1CA037 - Released to SE Service Centres around 25/10/07 - Released on SEUS starting 3/12/07 (Nordic Nån som ka förklara vad som menas .. Micke Redigerat av gneter, 10 March 2008 - 15:01. Postad 10 March 2008 - 15:26
Det tar ganska lång tid att få låsning men sen håller det bra. Har haft mottagaren i fickan och haft låsning hela tiden jag varit ute och gått. Headsetet verkar inte dra speciellt mkt när det bara ligger och tar in positionen men när man navigerar är ju skärmen på hela tiden och det drar givetvis en massa. Navigeringen fungerar bra och rösten som läser upp vägvalen är tydlig men kartorna är inte de bästa. Använder GPS:en mest nu när jag tränar som träningsdagbok med det medföljande Tracker programmet. Detta i väntan på att det ska bli stöd i amAze för HGE-100 ( http://tyve.se/blog/...-ur-labyrinten/ ) Fast nu är telefonen på väg på sin tredje service Postad 10 March 2008 - 23:46
har uppdaterat min mjukvara via davinciteam. men de står fortfarande ,, att jag har den senaste mjukvaran via SEUS..
förstår inte gjorde denna uppdateringen å de gick fint ,, måste va fel på min mobil ,, Så här står det Modell info K850 Software info R1DA038 prg_GENERIC_SO R1DA038 Custumization info CDA102295/1 R11A 1200-5441 R1CA037 NORDIC kanske skulle ha valt att ja ville flasha den ,, va är de för skillnad om man flashar den de kostar 10EURO med Nån som är kunnig ,, blir gråhårig här Postad 11 March 2008 - 15:06
Har du fortsatt uppdateringen på SEUS trots att SEUS säger att du har den senaste. Det går ju att klicka på "Fortsätt ändå" Tråkigt att du som jag tycker , väver in dej i nåt slags uppdateringshysteri. Det är ju bara att läsa på Esato om killarna som gör som du. Där startar telefonen om och om igen tills den slutligen dör. The blue ring of death!! Varje uppdatering måste godkännas av varje Operatör . Det är därför det dröjer för vissa. Jag har Telenor och jag kör på 037:an . När sen min 031:a kommer så uppdaterar jag. Inte förr pga alla probs som dom har på Esato. Postad 16 March 2008 - 21:11
Tjo
Köpte en 3 låst telefon för några dagar sedan och låste upp den med en remoteserver. Första delen tog kanske 10 minuter att fixa och andra delen en 5 minuter. Mycket smidigt får jag säga. Min fråga är ifall någon upplevt att batteritiden är dålig ? eller riktigt dålig, laddade telefonen fullt imorse och idag 10 timmar senare är den nere på rött. Har kanske pratat 10-20 minuter och kört blåtand till stereon i bilen 1½ timme + skickat 3-4 sms. Min k800i kunde man ha 3-4 dagar med normalt pratande och blåtand på. Postad 19 March 2008 - 02:04
Jag har haft min i ett par månader nu och anser att batteritiden är väldigt god. Pratar ungefär 20-30 min om dagen och batteriet räcker utan problem i åtminstone 5 dagar. Någon som vet hur man får upp linsskyddet? Mitt vägrar öppna när man slår på kameran. Postad 23 March 2008 - 11:13
Har läst på "Esato" någon mer som hade det problemet. Tror han löste det med att omintstallera FW. Om det vore jag som hade råkat ut för det problemet så skulle jag omedelbums lämna in telefonen eller få den utbytt. Testa att gå ut på ESATO,s forum och läs där om det finns nått mera att göra åt ditt problem. Fan, det ska ju öppnas så fort du startar kameran!!!! Redigerat av Unregistered4aa6b296, 23 March 2008 - 11:15. Postad 24 March 2008 - 00:47
Tänkte att det kanske fanns någon inställning jag missat men jag har verkligen gått igenom hela telefonen Tack för hjälpen. Postad 25 March 2008 - 10:55
Nu har äntligen Telenor fått fingret ur arslet och godkänt den nya uppdateringen FW 031. Får se nu om den e nått bra eller om den dödar min telefon (B.R.O.D.)
Postad 25 March 2008 - 11:13
Kanske en dum fråga... Men hur får man reda på om och i så fall när Telenor "godkänner" nya FW?? Är de problem som man kunnat läsa om för K850i försvunna nu med den nya FW?? EDIT: Hur stort minneskort klarar K850?? 4GB eller 8GB?? Redigerat av andekar, 25 March 2008 - 11:34. Postad 25 March 2008 - 17:46
Det är inte först Telenor godkänt programvaran som du kan uppdatera din telefon om den är brandad. Hann inte kolla för min telefon slutade att fungera med Bluetooth. Så jag lämnade in den för felsök. Har bara haft 4 GB men man har sett på Esato att fler har större kort i sin K850i Postad 27 March 2008 - 09:34
Ska man välja MicroSDHC eller MemoryStick M2 kort på 4GB till K850?
Vilket minneskort presterar bäst? Postad 27 March 2008 - 13:33
Jag använder SanDisc M2 4GB i min telefon. Klockrent och snabbt. Hade Sonys M2 tidigare men fann att SanDisc var snabbare. Postad 28 March 2008 - 20:34 Jag har 8gig i min, funkar med viss reservation. För mig strular det ihop med WMP, det går inte att synca via den. Har iofs inte testat med senaste firmware. Förrutom det så har jag inte märkt av några problem, rätt gött med så mycket plats för musik och foton... Postad 03 April 2008 - 16:41
Jag är inne på min andra K850i nu.
Den första fick "SIM-Inaktivt" när man hade den i fickan, sedan kom det fram "Sätt i SIM-kort eller tryck Intro för att se intro". Sedan blev det svart, man var tvungen att plocka ur batteriet och SIM-kortet och ha dem ute i typ 10 minuter för att telefonen skulle funka igen. Skickade tillbaka den direkt. Fick en ny igår, började knappa lite, knapp 4 knakar ordentligt när man trycker på den, så jag ringde Tele2 igen och ska få en ny fraktsedel. Idag märkte jag att även denna har problemet med att den stänger av sig själv och får "SIM-Inaktivt" när det passar, då är det bara att plocka ut batteriet och SIM-kortet och snällt vänta. Oh well, får en ny telefon, så det gör väl inte så mycket... Skulle mest kolla om någon annan här inne varit med om samma sak? I övrigt så tokdiggar jag telefonen och har inga problem med touch-screenen som så många andra har klagat friskt på. Postad 08 April 2008 - 19:02
Okei
Då dog den,efter 6månader. Svart display,knappsatsen + blåa ringen runt kameralinsen lyser. Tagit ut batteriet,satt tillbaka,samma sak varje gång. Bara att skicka in på service. Redigerat av palerider1, 08 April 2008 - 19:06. Postad 09 April 2008 - 20:38
B.R.O.D. Blue ring of death ! Drabbar väldigt många nu i och med nya FW 031. Att inte SE gör nått ! Det fattar jag inte. Sorry for you Pal!! Postad 11 April 2008 - 16:29 Tack för infot och medkänslan. m.v.h pal Postad 12 April 2008 - 16:12
Det ser ut som att det är en ny FW ute nu. R1EA 037. Får hoppas att det är en med FIX för dom enerverande omstarterna. Får själv vänta lite med den pga Telenors senfärdighet att godkänna nya FW:s
Postad 12 April 2008 - 16:53
Vad menar du med att Telenor skall godkänna FW?? Deras telefoner är ju inte bundna till Telenor... Om man går in via USB kabel till SE, borde det då inte gå att ladda ner nyaste FW direkt? Postad 12 April 2008 - 17:35
Nä ! Dom påstår på telenor att dom enbart säljer olåsta och obrandade telefoner, men så är det inte enligt SE. Utan dom är brandade och när en ny FW släpps så måste Telenor godkänna den först. Ta tex 031. Den fick vi med Telenortelefoner vänta 2 månade på efter att den vart släppt till dom obrandade. Så är det. Det handlar om nån anpassning av nått slag. Redigerat av Unregistered4aa6b296, 12 April 2008 - 20:47. Postad 16 April 2008 - 17:21
Precis det fick jag, har idag hämtat ut en ny då dom bytte ut den... Har under tiden köpt en w960i men nu har man ju en nice backup lur för den iallafall... Postad 17 April 2008 - 17:41
Jag är då inne på min 3dje K850i och nu har jag äntligen fått en som inte tappar SIM-kortet
Är inne på 3dje dagen och den har hängt sig 1 gång/dag, när jag har den i fickan och så plockar jag upp den så lyser knappsatsen men skärmen är svart, så går det inte att trycka nånting, bara att plocka ut batteriet och sätta i det igen så funkar telefonen. Fruktansvärt irriterande då man kan ha telefonen i fickan i 3 timmar innan man kollar på den... Någon som varit med om samma problem? Bara att byta den IGEN? Känns lite lågbudget... Eller har jag bara fruktansvärd otur? Postad 19 April 2008 - 17:52
Min gör en omstart om dagen. Behöver inte ta ut nått batteri utan jag väntar bara tåligt på att rebooten blir klar. Detta problem står som spön i backen bland K850 ägarna . Omstarterna vart påtagligare i och med FW 031. Allt detta gär att läsa sig till på Esato PS jag ska själv lämna in min för tredje gången pga detta Postad 20 April 2008 - 23:51
Då har man lite mer kött på benen, själv ska jag lämna tillbaka min och försöka mig på en N95 8GB istället, får se om den funkar bättre ^^
Sådär, då var N95 8GB beställd Redigerat av ShaManIX, 22 April 2008 - 22:40. Postad 21 April 2008 - 11:06
Tråkigt att det strular så mkt för er........ Min k850 från 3 har varit hur stabil somhelst. Lite seg ibland men annars kanon.
Mvh D Postad 09 May 2008 - 14:33
Är det nån som har samma problerm som jag?
När jag har konverterat diverse videosnuttar till MP4 format, 320x240 eller 368x208, AAC 24kHz stereo, så är det skitdålig synk på bild o ljud. 3gp videos funkar utan problem, men de är ju också av lite sämre kvalitet. Nån som har något tips på vilket format och vilka inställningar som funkar bäst? Postad 10 May 2008 - 20:52 Samma här 2 1/2 månad gammal. Hur kommer man åt alla teleummer som ligger i telefonen? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |