Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 september 2008 - 20:11

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hur byta text??

Har efter två dygn av ominstallationer, testtningar och studerande av alla guider som finns på nätet om TVersity nu äntligen fått allt att fungera.
Nästan iallafall, kör än så länge i 2.0 men SKA få 5.1 att fungera snart så...
( om ni har några frågor så hjälper jag gärna till).
Kan nu streama MKV till PS3 i 720p eller tom 1080p MED text och förhoppningsvis bra ljud snart...
Nu till min fråga: Hur f-n byter/väljer jag textning när textfilen är "embedded"???
Ligger den utanför är det ju bara att deleta alla utom den svenska, men är texten "inbakad" får jag den första, oftast engelska. Om man i datorn testkör med t ex VLC kan man välja text men när man kör till PS3 säger den bara att "inga undertexter är tillgängliga" eller nått liknande, fast den visar gärna text ändå...fast fel då...
Är det jag som lider av sömnbrist eller är det här ett omöjligt problem? eller ett lätt, kanske?
N´ån som vet?

Postad 27 september 2008 - 20:54

2000
  • 2000
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Ett sätt att göra det är att använda ett program som heter "MKVtoolnix". Där kommer man åt filerna som ligger i MKV containern (videofiler, audiofiler och subtitles) och helt enkelt plocka bort de oönskade textfilerna och spara bara det svenska. Sen får man "muxa" om. Tar ett par minuter och vips har man en ny MKV-fil med bara svensk text.
Lite omständigt och inte helt önskvärt om man VILL ha olika textspår.

Se där, jag svarade mig själv :unsure:

Är det någon som vet om man kan bläddra mellan textspåren i en MKV på PS3?

Postad 02 oktober 2008 - 21:27

Zece
  • Zece
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag har testat Boxee (http://boxee.tv) några dagar nu på min Mac och tycker det funkar rätt bra. Nästa steg skulle ju då kunna vara att testa det på PS3, om man har Linux installerat (det funkar bara på Linux och Mac än så länge).

Jag känner att jag har lite brist på motivation och tid för att vara testkanin... Är det nån här som har tänkt samma tankar eller har lust att testa?

Det är bara alpha-version ännu. Invites är lätt att fixa. Kolla länkarna nedan för att få en liten demo:

http://www.youtube.c...h?v=MwQG-4kT7FE
http://boxee.tv

Postad 04 oktober 2008 - 13:21

psg99001
  • psg99001
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
En fråga här, kanske finns besvarat någonstans, men tar gärna emot hjälp.

Jag kör trådlöst med TVersity och PS3. Det funkar kanon funktionellt att få igång mediaservern och för PS3 att hitta den. Men däremåt så går det sååååå långsamt. Testade dessutom att kopiera över en fil på 6 mb från Datorn till PS3:an, och det tog 25 sekunder, alltså cirka 0,25 mbyte/s. Känns rätt slött med tanke på att jag har ett 54mbps nätverk. När jag kör mellan mina två vistadatorer går det avsevärt mycket snabbare, så jag misstänker att problemet ligger på PS3:ans sida, eller är jag ute och cyklar? Att kolla på t ex divx är inte att tänka på med tanke på den långsamma överförsingshastigheten.

Hjälp mottages gärna. Har en Belking N1 router (dock inga N1 nätverskort).

Pls help, jag vill ju så gärna få det att funka bra : :wacko:

Postad 05 oktober 2008 - 00:24

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Antar det inte går att få ut 1080p 24Hz för videofiler utan att det bara är för Blu-ray?

Postad 05 oktober 2008 - 08:27

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0

Jag kör trådlöst med TVersity och PS3. Det funkar kanon funktionellt att få igång mediaservern och för PS3 att hitta den. Men däremåt så går det sååååå långsamt. Testade dessutom att kopiera över en fil på 6 mb från Datorn till PS3:an, och det tog 25 sekunder, alltså cirka 0,25 mbyte/s. Känns rätt slött med tanke på att jag har ett 54mbps nätverk. När jag kör mellan mina två vistadatorer går det avsevärt mycket snabbare, så jag misstänker att problemet ligger på PS3:ans sida, eller är jag ute och cyklar? Att kolla på t ex divx är inte att tänka på med tanke på den långsamma överförsingshastigheten.

Pls help, jag vill ju så gärna få det att funka bra : :wacko:

För mig går det fort. (Tolka det RÄTT nu!) :D

Får ut ca 13 mbit/s till PS3 trådlöst, minst. Hur vet jag det?
När jag köper från PSN så tankar den ner med ca 1,5 MB/s (max vad mitt bredband klarar).
Har testat att streama ett klipp genom TVersity där videon toppar på ca 20 mbit/s och det hackar bara minimalt vid dessa toppar.

Vad har du mellan routern och PS3an? Inga högtalare eller annat som kan störa signalen?

Postad 05 oktober 2008 - 23:30

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

en sak jag glömde säga. jag använder vista. fick fram ett felmeddelande nu angående "user account control" står att man ska stänga av de. vad är UAC för något ? hur stänger man av de?

UAC är en funktion i Vista som gör att man måste "ge tillåtelse" att köra vissa program. Detta för att inte dessa ska köras utan att en man verifierar att där sitter en människa som vill göra det. Det hjälper till att skydda mot bland annat malware som vill komma åt systemkritiska funktioner/applikationer.

Här står det hur du stänger av det:

http://www.windowsne...sablingUAC.html

Det är ingen katastrof att stänga av, Microsofts tidigare OS har inte detta och de klarar sig.

Lägger även detta inlägget i förstaposten under en lite Tversity flik.

Postad 06 oktober 2008 - 07:20

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Bra. Nu kan jag uppdatera TVersity till senaste version. Den klagade på UAC vid installation.

Postad 11 oktober 2008 - 00:02

GoT
  • GoT
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Köra .mkv på ps3... Testat:ps3video9, totalvideokonverter, mkv2vob, tsmuxer, redkawa, Gotsent men inget ja är nöjd med, antingen får jag ljud eller bild men aldrig båda o aldrig text. Gör ja fel i ngt prog eller finns ngt annat vettigt? Tankat o installerat CCCP. Streamar via TVersity.

Postad 14 oktober 2008 - 18:39

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
jag har inte läst igenom hela tråden så denna frågan har säkert kommit upp förut men jag är väldigt lat just nu eftersom jag har suttit o grejat med tversity och ps3 väldigt länge nu.

Jag har en film som är i .img format som jag skulle vilja streama till mitt ps3 och jag läste på något ställe att man kunde använda vobfilerna som är i img filen för att se filmen men dock utan text. Så jag undrar finns det verkligen inget sätt att se på .img eller .iso filer på med text?

Postad 22 oktober 2008 - 20:04

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Tjenare

Någon som har en lösning på hur man kan streama internetradio via Tversity(eller ngt annat prog).

Jag är främst sugen på att köra Radio Bandit och har då försökt lägga till länken
http://www.bandit.se...mode=bandit-gbg
som gör att datorn öppnar ett extra fönster o radion hoppar igång.
Jag får inte länken att dyka upp i PS3an. Där finns ju ett par stationer förinlagda, men jag vill köra Bandit och P3Star.

Ngn som har löst internetraio-tricket till PS3?

Tack

/N

Postad 22 oktober 2008 - 22:33

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Nu har jag suttit o meckat med både Tversity o medieutdelning via Win Mediaplayer.

Jag tänkte skriva ett inlägg där jag undrar: Varför skall jag använda Tversity när Win MP gör samma sak, på svenska hur bra som helst?

-Den frågan vill jag fortfarande ha svar på, men nu precis innan jag började skriva så fick jag en massa DLS(DNS?)-fel och via Mediaplayer så kommer jag inte "hela vägen ner i mappträdet" den kommer halvvägs eller inte in alls. Vad kan detta bero på?

Provade att stänga av Tversity-sharing men MP gör samma sak i alla fall. Även efter omstart. Dock så har Tversity hela tiden fungerat...(så jag kanske skall använda den istället...)

Men ok. varför är Tversity bättre än MP(när den funkar)?
Vad kan TVersity göra som inte MP kan? Format, xtrafunktioner osv?
någon som löst internetradio-streaming till ps3?

Tacksam för hjälp o synpunkter.

//N

Postad 23 oktober 2008 - 06:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Satt oxå en stund å meckade men jag fick det inte att funka heller. Jag har gjort det förut, det vet jag. Har även strömmat film från dn.se exempelvis.

Om jag inte har helt fel så konverterar Tversity filformat som PS3an inte fixar när man streamar. On the fly alltså.

Det gör inte WMP.

Har för mig att det är så iaf.

Postad 23 oktober 2008 - 20:22

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
O man har rippat en DVD via exempelvis DVDFabDecrypter eller DVD-Shrink så går det ju att starta och köra VTS-filerna från PS3an via Tversity. Men jag når ju inte DVD-menyerna där jag kan välja ljudspår och text.

Någon som har en lösning på detta? Hur gör jag för att nå DVD-Menyerna så jag kan välja ljud o text, alternativt att "rätt" startar direkt, med rätt ljudspår o rätt text.

Tack

//N

Postad 23 oktober 2008 - 21:25

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Köra .mkv på ps3... Testat:ps3video9, totalvideokonverter, mkv2vob, tsmuxer, redkawa, Gotsent men inget ja är nöjd med, antingen får jag ljud eller bild men aldrig båda o aldrig text. Gör ja fel i ngt prog eller finns ngt annat vettigt? Tankat o installerat CCCP. Streamar via TVersity.

Har kört mkv2vob och det har verkligen funkat kannon med att få med allt. Text och bild och (stereo)ljud. Det tar ju lite tid för att den ska köra igenom en film men det är det värt när man slipper bränna ut och allt det där..

Postad 26 oktober 2008 - 20:54

mrmicke
  • mrmicke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hej

Någon som fått SVT play/prima el TV4 anytime att funka med PS3 och tversity? Isf hur gjorde ni. Vilka adresser och vart "la" ni dem? Jag håller på och försöker på diverse ställen men får aldrig upp någon kanal på min PS3.

---
Vill oxå passa på att bekräfta vad flera verkar ha misstänkt. Det är stora problem när man försöker koppla PC->tråd->Speedtouch (585) router -> trådlöst -> PS3. Har hållt på i en vecka men sen gav jag upp och kör trådlöst även mellan PC och router och då funkade det direkt. Helt sjukt. Skriv gärna om någon fått det att funka med kombinationen trådlöst och trådbundet

Postad 27 oktober 2008 - 10:51

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Någon som fått SVT play/prima el TV4 anytime att funka med PS3 och tversity? Isf hur gjorde ni. Vilka adresser och vart "la" ni dem? Jag håller på och försöker på diverse ställen men får aldrig upp någon kanal på min PS3.

synd att det inte går att köra svt play direkt i ps3:ans inbyggda webbläsare. Det går att se program i den lilla rutan inne på sidan, men när du försöker att starta i ett nytt fönster med knappar för volym och helfönster, så funkar inte detta. Det vore toppen att kunna se på program man missat :)

Postad 28 oktober 2008 - 20:56

mrmicke
  • mrmicke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Det är mycket synd att det inte går eller så är det jag som inte fattar hur man gör. Är lite oerfaren på detta. Finns det någon länksamling för URL som man kan se via PS3 och tversity genom att lägga till en url? Jag har försökt med detta men när jag försöker nå en länk via PS3 så hittar den inte ens länken? Någon som har en bra lösning/förklaring?

Postad 28 oktober 2008 - 21:09

mrbean_stockholm
  • mrbean_stockholm
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

---
Vill oxå passa på att bekräfta vad flera verkar ha misstänkt. Det är stora problem när man försöker koppla PC->tråd->Speedtouch (585) router -> trådlöst -> PS3. Har hållt på i en vecka men sen gav jag upp och kör trådlöst även mellan PC och router och då funkade det direkt. Helt sjukt. Skriv gärna om någon fått det att funka med kombinationen trådlöst och trådbundet

Hej,
Jag hade exakt samma problem som du med Speedtouch ST 585 V6 och jag försökte med allt i ett par veckor och var nära att ge upp. Problemet är att när en UPnP-enhet (DLNA) är på olika interface d.v.s. wlan / ethernet så propageras inte vissa broadcast meddelande mellan interfacen.
Jag mailade Thomson SpeedTouch Helpdesk ang. detta problem och det visade sig vara ett firmware-problem som de kände till. Jag fick ett mail med en ny firmware 6.2.T.2_585v6 som löste problemet och nu fungerar det klockrent att ha PS3 via WLAN och en QNAP 209-Pro med TwonkyMedia på ethernet eller någon annan DLNA-applikation.

När ni uppgradera firmwaren så följ instruktionerna mycket noggrannt och ta en backup på modemets inställningar via web-gränssnittet (de är operatörsspecifika på atm-nivån). Den nya firmwaren är på engelska men det spelar ingen roll. När jag ändå skriver om detta så fyller jag på med en engelsk text eftersom min dammsugning av internet visar att flera har problem med detta men få har löst det.

" If you use a Playstation 3 PS3 with a Thomson Speedtouch St585 V6 and you have the PS3 on WLAN and the upnp-server on ethernet, they cannot connect. This is a firmware issue with the Speedtouch modem and firmware version 6.2.T.2_585v6 solves the problem."

Redigerat av mrbean_stockholm, 28 oktober 2008 - 21:10.

Postad 28 oktober 2008 - 21:18

mrbean_stockholm
  • mrbean_stockholm
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Pls help, jag vill ju så gärna få det att funka bra : :(

Jag har inga problem med att streama trådlöst till PS3:an. Du kan kolla ett par saker.
1. Gå in under nätverksinställningar i PS3:an och kolla på länkinfo vilken hastighet du är uppkopplad med, det bör stå >32 Mb/s. Om du har 2 eller 1 Mb/s så har du förklaringen till långsam hastighet. Det kan då vara flera skäl till detta, t.ex. långt avstånd till routern. Har du närbelägna grannar som kör wlan så är det stor risk för kanalkollision då de flesta routrar står förinställda på kanal 6, testa t.ex. kanal 3 eller 9. Testa också med en laptop på samma plats och se vad den får för hastighet.
2. Är brandväggen i Vista aktiverad för lokala adresser? Då får du passive portmappning vilket är extremt segt, slå av för lokala adresser eller minst för PS3:ans adress.
3. Har du flera enheter uppkopplad på Wlan samtidigt med olika standarder t.ex. 802.11n och 802.11g? Detta ger en väldigt prestandaminskning. Du får isåfall välja att alla har 802.11g.
4. Använd ethernet-kabel, funkar alltid.

Postad 02 november 2008 - 12:25

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0
Jag har ett gäng filmer på min Ready NAS Duo som jag kört igång den inbyggda mediaservern på. Inga problem med det, PS3:an hittar det mesta på den men inte allt. Vad beror det på att den "ser" en .avi fil men inte en annan .avi fil??? På vissa kan man ju få att filtypen inte stöds men att den inte ens hittar filen vad beror det på? Provat att döpa och flytta om filerna men dom dyker inte upp...

*Edit: Varför är det en stjärna bakom vissa filer?

Redigerat av Unregistereda1381774, 02 november 2008 - 12:37.

Postad 02 november 2008 - 14:45

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Jag har fått igång internetradion. Åtminstånde SR:s kanaler.

gå in HÄR för att hitta den kanal som du vill streama via Ps3an. de länkar som funkar är de som börjar med "mms". kopiera den och klistra in den i
TVersity-->Library-->Media RSS Feeds-->Audio RSS-->Add item.

När du surfar fram till kanalen i din Ps3a å startar den så kan det ta upp till 1min innan musiken hoppar igång. En gång fick jag ett felmeddelande att den inte kunde spela upp valt format. -Bara att försöka igen så startade den.

Håll till godo kamrater.

PS om någon hittar en mms-länk som www.bandit.se -->Radio Bandit levererar så säg till. DS

Postad 02 november 2008 - 16:01

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Någon som kör med tsmuxer? tycker att det verkar grymt bra för att det går mycket fortare än ex mkv2vob. men jag får inte med ljudet. när jag öppnar .mkv-filen i programmet så säger den "some tracks not recognized" och det är alltid ljudfilen.

Vad gör jag då? visst, mkv2vob funkar väl, men det tar ju timmar.... :)

//N

Postad 02 november 2008 - 16:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Jag har fått igång internetradion. Åtminstånde SR:s kanaler.

gå in HÄR för att hitta den kanal som du vill streama via Ps3an. de länkar som funkar är de som börjar med "mms". kopiera den och klistra in den i
TVersity-->Library-->Media RSS Feeds-->Audio RSS-->Add item.

När du surfar fram till kanalen i din Ps3a å startar den så kan det ta upp till 1min innan musiken hoppar igång. En gång fick jag ett felmeddelande att den inte kunde spela upp valt format. -Bara att försöka igen så startade den.

Håll till godo kamrater.

PS om någon hittar en mms-länk som www.bandit.se -->Radio Bandit levererar så säg till. DS

Testat... men hittar inte på ps3an... vart hittar jag radiokanalen där? Har tagit refresh item på Tversityn efter jag lagt in, och restart sharin...

Postad 02 november 2008 - 16:27

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Testat... men hittar inte på ps3an... vart hittar jag radiokanalen där? Har tagit refresh item på Tversityn efter jag lagt in, och restart sharin...

I ps3an går jag via ljudmenyn(det hållet du går när du ska hitta dina mp3)-->audio-->internet audio-->all internetaudio.

Du valde väl från mms-länkarna?

//N

EDIT glöm inte att döpa din länk i tversity. under title efter du tryckt på add item.

Redigerat av najken, 02 november 2008 - 16:32.

Postad 02 november 2008 - 16:31

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Någon som kör med tsmuxer? tycker att det verkar grymt bra för att det går mycket fortare än ex mkv2vob. men jag får inte med ljudet. när jag öppnar .mkv-filen i programmet så säger den "some tracks not recognized" och det är alltid ljudfilen.

Vad gör jag då? visst, mkv2vob funkar väl, men det tar ju timmar.... :)

//N

Körde precis Pirates of the caribbean blueray-mkv genom tsmuxer och fick en m2ts-fil. både mkv och m2tsfilen fungerar att spela i datorn. men när jag kör m2ts-filen genom ps3an så startar den, men det är svart och inget ljud. trycker man på "select" på handkontrollen så ser jag att den spelar upp ett spår men som sagt, inget ljud o ingen bild.
Tips?

//N

Postad 02 november 2008 - 16:35

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

I ps3an går jag via ljudmenyn(det hållet du går när du ska hitta dina mp3)-->audio-->internet audio-->all internetaudio.

Du valde väl från mms-länkarna?

//N

EDIT glöm inte att döpa din länk i tversity. under title efter du tryckt på add item.

Japp, hittade nåt där nu, men det står data som inte stöds... har näst senaste versionen av Tversity, kan det vara det?

Har döpt länken... tänkte testa först med P3, då den heter det... skrev P3 som tag med, så jag hittade den under tags... men Data stöds inte... :)

Redigerat av Garrett, 02 november 2008 - 16:37.

Postad 02 november 2008 - 16:47

Unregistered7d403411
  • Unregistered7d403411
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Jag har ett gäng filmer på min Ready NAS Duo som jag kört igång den inbyggda mediaservern på. Inga problem med det, PS3:an hittar det mesta på den men inte allt. Vad beror det på att den "ser" en .avi fil men inte en annan .avi fil??? På vissa kan man ju få att filtypen inte stöds men att den inte ens hittar filen vad beror det på? Provat att döpa och flytta om filerna men dom dyker inte upp...

*Edit: Varför är det en stjärna bakom vissa filer?

Testat trycka triangelknappen och välja att visa alla filer? Jag har detta problem men du är den första som verkar ha samma sak, alltså att många .avi filer inte syns direkt. Jag får dock fram dem genom att välja att visa alla filer.

Folk som jag pratat med har aldrig stött på detta problem, själv ser jag det dagligen. Och inte bara genom streaming utan även när jag kopierar över filer till ett USB-minne.

Postad 02 november 2008 - 17:27

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Körde precis Pirates of the caribbean blueray-mkv genom tsmuxer och fick en m2ts-fil. både mkv och m2tsfilen fungerar att spela i datorn. men när jag kör m2ts-filen genom ps3an så startar den, men det är svart och inget ljud. trycker man på "select" på handkontrollen så ser jag att den spelar upp ett spår men som sagt, inget ljud o ingen bild.
Tips?

Med största sannolikhet är bilden och ljudet kodat med codecs som inte PS3 stödjer. Om du använder mkv2vob istället så detekteras detta, och vid behov kodas filmen om till ett format som passar PS3.

Postad 03 november 2008 - 16:27

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Japp, hittade nåt där nu, men det står data som inte stöds... har näst senaste versionen av Tversity, kan det vara det?

Har döpt länken... tänkte testa först med P3, då den heter det... skrev P3 som tag med, så jag hittade den under tags... men Data stöds inte... :)

Jag använder mms-länken som slutar på High och har lagt in den som jag beskrev ovan, det funkar klockrent. en gång har ps3an sagt att data stöds inte men efter en omstart fungerade det.

Åter igen: använder du rätt länk från sr:s hemsida?

//N

Postad 03 november 2008 - 16:48

Unregistereda1381774
  • Unregistereda1381774
  • Forumräv

• 759 inlägg
  • 0

Testat trycka triangelknappen och välja att visa alla filer? Jag har detta problem men du är den första som verkar ha samma sak, alltså att många .avi filer inte syns direkt. Jag får dock fram dem genom att välja att visa alla filer.

Folk som jag pratat med har aldrig stött på detta problem, själv ser jag det dagligen. Och inte bara genom streaming utan även när jag kopierar över filer till ett USB-minne.

Det går inte att trycka trekant då det bara bara verka funkar på diskenheter, inte mediaservar.
Nu helt plötsligt så dök en av filerna jag döpt om upp och funkar utan problem.
Det kan inte ha nått att göra med uppdateringen av innehållet på NAS:en heller då filer hittas direkt dom läggs dit. (Utom dom som inte hitas :) , ja ni hajjar)

Postad 04 november 2008 - 09:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Jag använder mms-länken som slutar på High och har lagt in den som jag beskrev ovan, det funkar klockrent. en gång har ps3an sagt att data stöds inte men efter en omstart fungerade det.

Åter igen: använder du rätt länk från sr:s hemsida?

//N

Jag kopierade denna genväg: mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High , La in den i Libary-Media RSS feeds-Audio RSS, la länken i Audio RSS, döpte titel till Ps3... hittar det på ps3an, men står datatypen stöds inte...

Postad 04 november 2008 - 15:55

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Tjupp en fråga ang streaming vad krävs för router för att klara att streama till ps3, Jag äger en Netgear wr614 v 6 (54 mbps) den är något år gammal...klarar den uppgiften ? om inte vad behöver jag för standard ?

Postad 04 november 2008 - 21:14

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Jag kopierade denna genväg: mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High , La in den i Libary-Media RSS feeds-Audio RSS, la länken i Audio RSS, döpte titel till Ps3... hittar det på ps3an, men står datatypen stöds inte...

hmm konstigt. jag har gjort precis likadant och det funkar. prova med en annan adress. en som funkar för mig är.
mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High

den döpte jag till p3star.
som jag skrev tidigare så har jag fått samma felmeddelande en gång. men starta om o köra igen sen funkade det.
konstigt....hoppas det funkar.

//N

Postad 04 november 2008 - 21:54

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Med största sannolikhet är bilden och ljudet kodat med codecs som inte PS3 stödjer. Om du använder mkv2vob istället så detekteras detta, och vid behov kodas filmen om till ett format som passar PS3.

Tack för ditt svar.
Vad kör du för inställningar i mkv2vob? Jag kodar om en fil just nu och har valt mpeg2-codec. Skulle vara snabb och ge hyfsad kvalitet. Vilket filformat är att föredra på output-filen och vilken codec skall användas?.

Hur blir det med texten? bränns den in i filmfilen på ett smart sätt?

tack

//N

EDIT funkar finfint. ljud, text o bild följde med. men vad rekommenderas för output-file och är det värt att köra x264 på transcoding codec`? och skall "video transcoding" stå på automatic? vad händer om man sätter den på never? funkar inte filen i ps3an då eftersom den inte ändras till ett format som ps3an inte känner igen?

;)

Redigerat av najken, 04 november 2008 - 22:11.

Postad 04 november 2008 - 23:02

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Tjupp en fråga ang streaming vad krävs för router för att klara att streama till ps3, Jag äger en Netgear wr614 v 6 (54 mbps) den är något år gammal...klarar den uppgiften ? om inte vad behöver jag för standard ?

Kör själv "trådat" men provade att köra trådlöst ett tag. Skulle tippa att det kommer att fungera bra för dig att streama musik och SD-video. HD tror jag inte kommer att flyta på något vidare på 54 mbps. Bilder lär väl också fungera, men med viss fördröjning när du startar bildspel och liknande.

Men det kanske är någon här som har mer färska erfarenheter av att köra trådlöst än undertecknad...? ;)

Postad 05 november 2008 - 01:04

Oflax
  • Oflax
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Vad gör jag då? visst, mkv2vob funkar väl, men det tar ju timmar.... :P

//N

när du kör tsmuxer flyttar den över ljudetspåret och videospåret från *.mkv container till en *.m2ts container som ps3 stöder.
Tyvärr funkar inte DTS ljud i en m2ts container, förmodligen är det därför du inte får ngt ljud.

testa med en MKV som du vet har Dolby ljud..

Postad 05 november 2008 - 09:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

hmm konstigt. jag har gjort precis likadant och det funkar. prova med en annan adress. en som funkar för mig är.

som jag skrev tidigare så har jag fått samma felmeddelande en gång. men starta om o köra igen sen funkade det.

//N

Har uppd. till senaste Tversity... och nu hittar jag länkarna till radion, och det står Mp3...
Men nu händer nånting verkligen skumt! När jag ska lyssna på nån av kanalerna, står det ingen ethernethkabel är ansluten, och jag loggas ut från network... plus att jag kopplas från internet på Pcn i ca 2 minuter?! :rolleyes:
Är inte detta märkligt så säg :P
Kanske är nån port som behövs öppnas i min Netgear wgr614? Men har aldrig behövt röra nånting där... :P

Redigerat av Garrett, 05 november 2008 - 09:04.

Postad 05 november 2008 - 09:07

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Kan det vara så att du måste ställa om alternativet i Tversity. Finns ett "hastighetsval" där. Typ 100Mb trådat, 54 Mb trådlöst etc.

Postad 05 november 2008 - 09:25

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Kan det vara så att du måste ställa om alternativet i Tversity. Finns ett "hastighetsval" där. Typ 100Mb trådat, 54 Mb trådlöst etc.

Tack för tipset, men samma sak om jag ställde om till 100mb, wired... vad fanken kan detta bero på? :P

Postad 05 november 2008 - 10:41

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Kör själv "trådat" men provade att köra trådlöst ett tag. Skulle tippa att det kommer att fungera bra för dig att streama musik och SD-video. HD tror jag inte kommer att flyta på något vidare på 54 mbps. Bilder lär väl också fungera, men med viss fördröjning när du startar bildspel och liknande.

Men det kanske är någon här som har mer färska erfarenheter av att köra trådlöst än undertecknad...? :P

Med sd menar du dix och dylikt ??
Hur mycket krävs det för att köra hd material ??

Postad 05 november 2008 - 12:36

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Det kan då vara flera skäl till detta, t.ex. långt avstånd till routern. Har du närbelägna grannar som kör wlan så är det stor risk för kanalkollision då de flesta routrar står förinställda på kanal 6, testa t.ex. kanal 3 eller 9.

Det måste vara minst 5 kanaler mellan olika trådlösa nätverk eftersom kanalerna överlappar varandra. Att ställa in kanal 3 eller 9 gör alltså saken ännu värre eftersom du då kommer bli störd av nätverken på kanal 6 och du har förlorat förmågan att "sända mellan varven" som du har om du kör på samma kanal. Kör alltså på kanal 1, 6 eller 11.

Postad 05 november 2008 - 12:41

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Jag kör 720p material trådlöst från dator till PS3a via router med Tversity. Funkar fint.

Datorn har bara 54Mb trådlöst kort, så även PS3an men den är trådad till routern.

Postad 05 november 2008 - 12:56

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

när du kör tsmuxer flyttar den över ljudetspåret och videospåret från *.mkv container till en *.m2ts container som ps3 stöder.
Tyvärr funkar inte DTS ljud i en m2ts container, förmodligen är det därför du inte får ngt ljud.

testa med en MKV som du vet har Dolby ljud..

Ok, ska prova. men om man har en .mkv med DTS-ljud, hur gör man med den då? Det måste ju gå att lösa? Skall jag använda en annan container än m2ts? Vilken är "bäst" och ger bäst kvalitet?

//N

Postad 05 november 2008 - 21:56

hence776
  • hence776
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Med "SD" menar jag Standard Definition, dvs vanlig TV-upplösning (625 linjer brukar det väl vara har jag för mig) som ej är HD. Och ja, divx, xvid brukar vara i SD även om dom kan vara i HD också.

Tyvärr har jag inte exakt koll på hur snabb överföringen måste vara för att HD ska flyta på - beror ju också på om du lyckas få till en jämn/hög överföringshastighet. Själv kör jag som sagt trådat och då är det inga som helst problem.

Postad 05 november 2008 - 22:44

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Med "SD" menar jag Standard Definition, dvs vanlig TV-upplösning (625 linjer brukar det väl vara har jag för mig) som ej är HD. Och ja, divx, xvid brukar vara i SD även om dom kan vara i HD också.

Tyvärr har jag inte exakt koll på hur snabb överföringen måste vara för att HD ska flyta på - beror ju också på om du lyckas få till en jämn/hög överföringshastighet. Själv kör jag som sagt trådat och då är det inga som helst problem.

ok tack...kommer iallafall testa innan jag slänger den gamla routern...den som lever får se !

Postad 06 november 2008 - 07:58

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

//N

Internetradio funkar för mig oxå med dessa länkar. Tar lång tid å starta men sen rullar det på.

Tack Najken!!!

Postad 06 november 2008 - 16:17

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Jag kör 720p material trådlöst från dator till PS3a via router med Tversity. Funkar fint.

Datorn har bara 54Mb trådlöst kort, så även PS3an men den är trådad till routern.

Blir inte det lite tårta på tårta, ps3 klarar väl det själv ?

Postad 07 november 2008 - 07:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Blir inte det lite tårta på tårta, ps3 klarar väl det själv ?

Hmmm, hur svara man på det?

Alltså filmen ligger på datorn. Datorn skickar filmen trådlöst till routern mha Tversity. I routern sitter PS3an inkopplad med tråd. Filmen går vidare till PS3an.

Filmen visas sedan med min projektor som jag kopplat till PS3an.

Hur skulle PS3an klara detta själv?

Visst, du kan först kopiera ner filmen på PS3an å sen spela upp den men det varkar ju liiiite onödigt.

Postad 07 november 2008 - 10:39

supermattias
  • supermattias
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Hmmm, hur svara man på det?

Alltså filmen ligger på datorn. Datorn skickar filmen trådlöst till routern mha Tversity. I routern sitter PS3an inkopplad med tråd. Filmen går vidare till PS3an.

Filmen visas sedan med min projektor som jag kopplat till PS3an.

Hur skulle PS3an klara detta själv?

Visst, du kan först kopiera ner filmen på PS3an å sen spela upp den men det varkar ju liiiite onödigt.

Ok jag trodde att man inte behövde router till ps3:an att den hade trådlöst nätverk inbyggt..att man kunde skicka trådlöst direkt till ps3:an..stämmer inte detta ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.