Vill du en telefon där du verkligen kan fixa allt som du vill ha det.
Och ha tillgång till massor med program så slå till på en T2 eller HTC Touch Cruise..
Vill du bara ringa så finns de ju annat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 03 December 2007 - 09:58
McGilljam
Vill du en telefon där du verkligen kan fixa allt som du vill ha det. Och ha tillgång till massor med program så slå till på en T2 eller HTC Touch Cruise.. Vill du bara ringa så finns de ju annat Postad 03 December 2007 - 11:07
w960 i all ära, men dom SE är för slöa.. det kommer så mycket bättre innan dom släpper sitt. Nu lutar jag starkt mot Cruise. Fan vad den verkar läcker... Moparman... du har mail btw.... Postad 03 December 2007 - 11:45
Håller helt med dig McGilljam. Jag förhandsbeställde W960i redan i maj men det har tagit så lång tid för SE så det har kommet så mycket annat och bättre.
Jag beställde en HTC Touch Cruise direkt det blev möjligt. (12 November) W960i är snygg och har bra mycket minne men det är det enda som gör mig sugen på den nu, och det med stort minne är inget problem på HTC Touch Cruise nu då det finns 8gb MicroSD minnen att köpa. HTC Touch Cruise är väl inte helt lika läcker att se på, men ändå vet inte fan om inte den är lika snygg den med. Lycka till med det svåra valet. Redigerat av Birken, 03 December 2007 - 11:45. Postad 03 December 2007 - 11:47
Jag har märkt som många andra nu.. Att gud va seg den är =/
Även om det inte är första gången man startar programmet utan annars me. SE måste ta sig i kragen och släppa en bättre version av sina smartphones och inte hålla kvar vid det gamla.. Suck. Postad 03 December 2007 - 12:08
Ja, jag ser större möjligheter med HTC Cruise än med w960i'n. Dessutom så har dom till och med bakat in radio i HTC nu så där kom min mest önskade funktion. P3 i örat hela dagarna. Gillar inte HTC's slide... kolla bara på gamla Tytn, och andra slidenallar för den delen. Något år på nacken och det bara skramlar. Nej... det blir nog bort med w960 och in med Cruise...
Ja, dom är ju seg på det sättet med. Jag menade mest att SE är seg ut med sina "bättre" nallar. Innan dom är ute i handeln så har dom blivit frånsprugna redan. 8 gig inbyggt... jaaa... låter fint men så roligt är det inte med 8 gig till bara musik. HTC är ju bra mycket bättre på all annan media oxå, vad jag har förstått från Moparmans forum. Postad 03 December 2007 - 12:41
Det verkar ju ändå så som att de som har fått sin W960 är mer än nöjda med den.
Men om man nu vill ha en smartphone ska man nog egentligen inte rikta sig mot SE. Postad 03 December 2007 - 13:45
Någon som har fått SE PC-SUITE for smartphones att fungera med sin W960i tillsammans med Vista Business ?
Kan installera mjukvaran dock hittar den inte telefonen via USB Provat att ta bort de portar den lägger upp under enhetshanteraren och startat om, hittar dock fortfarande inte telefonen. Vet att det var mkt lull lull med min K750 förut att få det att fungera, tyvärr ser inte mjukvaran likadan ut till den här telefonen. Postad 03 December 2007 - 13:56
Köper ni er en HTC får ni skylla er själva.
Jag har HTC i jobbet och visst den är kanonbra med tanke på mailfunktion med synkning och allt, samt kalender. Men kassare telefonfunktion får man nog leta efter. Det är en massa småsaker som tillsammans gör att jag skulle adrig skaffa en HTC privat. Exempel på småsaker Klockan syns inte när man är i samtal(Vem kom på den bländade idén?) Har man ett BT handsfree inkopplat och man svarar med lur på telefonen så svarar den inte i handsfreen. Jag med flera gillar att ta upp telefonen och kolla vem som ringer och då blir det automatiskt att man trycker på luren på telefonen istället. Surt irriterande att den svarar i telefonen då istället. Aldrig vart med om detta på nån annan telefon än HTC. Sen tycker jag hela menystrukturen på missade samtal/uppringda samtal är ganska ologisk och jobbig att ta sig runt i. Av nån hemlig anledning så är telefondelen ruskigt seg. Den tar god tid på sig att lägga på och menyskiftena känns sega. Som sagt grym lur vad det gäller jobbrelaterade funktioner men rätt sunkig som prattelefon. Vill poängtera att detta är min högst personliga åsikt och dom kanske har rättat till en del i t.ex Cruise telefonen. Men jag skulle aldrig köpa en HTC privat och föredrar nog SE där. Min W960i borde dyka upp imorgon btw. Postad 03 December 2007 - 13:58
Sluta dissa den här luren nu! Min ligger på postkontoret och väntar på att bli uthämtad. Blir ju skitnervös att jag gjort värsta tabben!
Postad 03 December 2007 - 14:13
Grimster
Vad har du haft för Htc? Min T2 är betydligt snabbare än min P990 iaf. Vist är den kanske inte lika smidig att ringa med men jag tycker den är mycket bättre än ja trode den skulle va.. Kan säga som så¨att ja ångrar inte en sekund att jag böt till HTC.. Postad 03 December 2007 - 14:15
Som ni säger är kanske HTC jobbrelaterad. Men eftersom SE är ett telefon märke och smartphones är ju inte vad de började göra.
Även om de gör OK smartphones, så har de ju den gamla dammiga symbian och uiq programvaran. Men att jag aldrig skulle köpa någon annan mobil mer än SE är ju för att jag älskar deras menyer, upplägg och allt. Postad 03 December 2007 - 14:43
Det verkar som om mjukvaran på CDn du får med är nyare än den på webben. Jag fick installera från CDn för att få min att funka, den från webben kände inte igen telefonen. Postad 03 December 2007 - 14:53
Jag var och fingrade på den för en stund sedan. Jag kan hålla med om att någon exemplarisk speed det har den inte, men sen måste man fråga sig om man värderar sån oerhörd speed överallt, jag gör inte det, kommer inte ha det klåfinger behovet att stånka runt i menyer i warp 7 fart. Så jag har bestämt mig att den ska jag ha. Nu till hur köpet ska lösas, hade ju fan abonnemangstid kvar på telia till vänner, när jag bestämt hade för mig att jag ej hade det.
Någon som vet om man kan lösa förlängning före den gamla gått ut alls? (vill nämligen ha ingen eller liten engångsavgift) Bläääääää. Postad 03 December 2007 - 14:56
Ah där var nog förklaringen, får ta och installera från skivan då Tack och bock Postad 03 December 2007 - 15:15
Är det någon mer än jag som bara får musik översynkad med hjälp av PC-Suite?
Postad 03 December 2007 - 15:23
Borde gå att stänga av transitions så blir den mycket snabbare. Illa annars för det går på min P990. Grym skillnad i prestanda. Postad 03 December 2007 - 16:16 Mohahahaaaaaw.... /rofl Ja.. JAG tyckte det var roligt... Postad 03 December 2007 - 16:33
Om du kan stå ut med en slide mobil och Nokias utformning. Hade jag kört på den, lätt. Kameran, extra funktionerna, det mesta. Nu är jag frälst till SE och kommer nog aldrig byta Postad 03 December 2007 - 16:41
Okej Postad 03 December 2007 - 16:53
Kan ingetting om just filmer direkt.
Har samma fråga om film i en K850 =/ Men egentligen tror jag det Postad 03 December 2007 - 16:54
Exakt vad innebär transitions då? *host*
Mcgilljam: yay, 1 poäng i skojprotokollet till mig. Jo jag kollade på de demovideos som fanns på kameran, tycker definitivt att det ser bra ut och tror nog att man orkar kolla serier på den, långfilm? varför inte. Nu föredrar jag ju soffan, tvn, och fet hembio (fet.. *host*) så kanske inget jag kommer syssla med, men roliga kortklipp från nätet eller liknande saker... det blir skoj. Redigerat av Unregisteredb30efd09, 03 December 2007 - 16:56. Postad 03 December 2007 - 17:08
Någon som vet om det funkar att köra Tomtom på denna? samt om GPS pucken från P1an funkar?
Postad 03 December 2007 - 17:15
pucken fungerar iaf. Postad 03 December 2007 - 17:24
Transitions är de flashiga grafiska övergångarna med skuggor å grejjer när man öppnar menyer, applikationer osv. Finns en app till P990 som stänger av dem. Borde funka även på W960 om nu inte SE själva har en option för det ngnstans i inställningarna. Men du föredrar kanske grafiskt lull-lull framför snabbhet? Postad 03 December 2007 - 17:27
Ja då har även ja halkat dit...
Huvudmeny > Verktyg > Kontrollpanelen > Enhet > Övergångar Postad 03 December 2007 - 17:45
Ah. Övergångar heter det kanske på svenska ja. Det borde göra en enorm skillnad att stänga av det när det gäller öppna menyer, navigera osv.
Postad 03 December 2007 - 21:38
Fick hem min idag
Postad 03 December 2007 - 21:47
Nu har man läst MOBIL (December nummret) om testerna på W960 mfl...kul läsnig! Blir en W960 bara N95'an hittat någon ny ägare!
Postad 03 December 2007 - 21:51
Kolla här tex. Länkar till annat också http://www.uiq.com/myuiq.html Postad 03 December 2007 - 22:06
Hej!
Jag står inför ett dilemma. Ska jag vänta på iPhone eller köpa W960i som en liten för tidig julklapp till mig själv? Jag söker en mobil med fin design, som jag tycker båda telefonerna har, men också självklart mycket av det tekniska står högt på min lista. Vad är det iPhone har som inte W960i och vice versa? Framför allt, vad tycker ni? Egna smakråd och tankar? Mvh. Malm- Redigerat av malm-, 03 December 2007 - 22:09. Postad 03 December 2007 - 22:16
w960i: om du söker en jobbtelefon som funkar även utmärkt som musikspelare iphone: om du ska ha musik och videospelare som även fungerar som en medelmåttlig telefon. lg viewty: om du ska ha en bra kamera och videoinspelartelefon.Duger också som musik/videotelefon då den bla klarar divx. Postad 03 December 2007 - 22:18
Var kan man köpa denna tidningen, mobil och för hur mycket?? Är riktigt sugen på en del av artiklarna, då de är bara för Plus medlemmar på deras hemsida.. Tacksam för svar. Postad 03 December 2007 - 22:19
Hejsan!!!
Fick min efterlängtade SE W960i idag. Den är ju hur skön som helst, kanske lite seg men jag läste att man kunde stänga av "lull-lullet". Får prova det och se. Men till mitt problem. Jag har trådlöst internet via D-link DGL-4300 Gaming Router. HUR!!! får man det att lira med telefonen. Har hittat inställningsguiden, hittat mitt nätverk, skrivit rätt WEP-nr men lik förb....t så står det "uppkoppling misslyckades" på skärmen. Verkar som det fungerar när jag väljer "dator till dator" men det är väl inte det jag ska ha om jag vill surfa??? Eller är jag ute och cyklar. Kan ingenting om närverk. Vidare om jag nu får det att lira, kan man tanka musik från datorn till telefonen när man är uppkopplad med W-lan??? Hoppas det finns någon vänlig själ som har lust att berätta för mig steg för steg så jag förstår. Annars verkar det här vara en telefon helt i min smak. STOR skärm, mycket "onödiga" program Som sagt hoppas på hjälp. Tills dess, Over And Out Postad 03 December 2007 - 22:22
Tack! Du låter rätt insatt i ämnet så jag litar på dig Postad 03 December 2007 - 22:26
Hur är det med lurarna man får med? är det dom vanliga standard lurarna som hänger med alla andra walkman mobiler eller är de dom där bluetooth lurarna?
Postad 03 December 2007 - 22:37
Inga BT lurar tyvärr.. har inte hunnit lyssna på de som följde med ännu så jag kan inte bedöma dem ännu. Ska lyssna mer imorrn. Postad 03 December 2007 - 22:39 Det verkar som att vissa har haft tur och fått bluetooth men standarden ligger på de vanliga walkman lurarna. kan man koppla in andra hörlurar än de som hör till? skulle gärna vilja använda mina Koss portapro till denna telefon. Postad 03 December 2007 - 22:46 Du kan ansluta alla lurar med 3.5mm kontakt (eller ja större också för den delen, med 3.5mm adapter)!Det verkar som att vissa har haft tur och fått bluetooth men standarden ligger på de vanliga walkman lurarna. Postad 03 December 2007 - 22:50 Jaa det kan du göra.Troligtvis får du med "en sladd med mic" vet inte vad jag ska kalla denDet verkar som att vissa har haft tur och fått bluetooth men standarden ligger på de vanliga walkman lurarna. jag fick det till min s500 så då borde det vara me till w960i fast med bättre medföljade lurar då såklart. Edit* såg inte att du han svara >.<
Hehe no problemo , lycka till! Redigerat av Unregistered0354d681, 03 December 2007 - 22:49. Postad 03 December 2007 - 22:57
Lala en glad göteborgsgosse pillar på sin nya w960.
Postad 03 December 2007 - 23:14
Användarhandboken finns nu att ladda ned. Där kan man se lite mer vad som ingåtr etc...
Manual för W960i EDIT: Det är väl detta headset som följer med, fast svart: ![]() Tycker det är lite snålt då, på föregångaren W950, HPM-82 följde med. När dom skippade BT headset så tycker jag SE åtminstonde kunde ha lagt med: HPM-90
Redigerat av Unregistereda021f600, 03 December 2007 - 23:21. Postad 03 December 2007 - 23:24 Jo det hade iaf get lite rättvisa till alla w960 ägare. Postad 03 December 2007 - 23:29
när du säger att telefonen är bra om man söker en jobbtelefon,alltså till er alla,när ni köpte mobilen är det delvis för att den kan hanteras bra med jobbet också? är det passande att köpa den till en ungdom? Postad 03 December 2007 - 23:35
om ni hade fått välja hade ni tagit ku990 eller w960i? Har svärt att välja!
MVH Alexander Postad 03 December 2007 - 23:52
ku990
Den funkar nog åt båda hållen men den är nog lite av en blandning.8gb lagringsutrymme uppskattas väl av en ungdom? Postad 04 December 2007 - 00:02
Jo Det blir antigen en W960i,Nokia N95 8G eller Ku990..Riktigt svårt att välja.
Postad 04 December 2007 - 00:05
Jag är trött på UIQ av olika anledningar så det fick bli Iphone istället.
Symbian i kombination med UIQ kan man göra mer med men användargränssnittet är inte speciellt lätt att använda. Har tidigare haft p800, p900, p990 så jag vill prova ngt nytt. Postad 04 December 2007 - 00:07
Jag ska ju uppgradera mig från en K750i.Har ingen erfarenhet av smartphones Postad 04 December 2007 - 01:19
Personligen så gilla jag inte alls iPhone när jag prova den så W960i var en frisk fläkt jämfört med den för mig.
Svälj inte allt det där snacket om att W960i är en jobbtelefon som är musikspelare. Ja den har sådana funktioner inbyggda som t.ex active sync mm. Men det är ju ingen som tvingar en att använda dom features? Jag tycker än så länge efter mitt pillande att W960i är en klockren musiklur som jag rekomenderar vem som helst som vill primärt ha en musikspelare och telefon och kan tänka sig slanta lite. Riktigt imponerad av Walkman mjukvaran den känns genomtänkt och riktigt bra. Sen har dom stoppat in lite ögongodis i form av animationer som bara är ett trevligt plus i kanten. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |