![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
15 år sedan |
Postad 12 februari 2008 - 09:58
Postad 04 mars 2008 - 20:52
Det fungerar direkt, bara att välja högsta upplösningen.
Skrev ett mejl till Swedx igår angående nyare firmware, tydligen hade dom någon från 29/11 som skulle fungera bra, så en kabel är på väg hit så jag kan testa om den är nå bättre....
Föreslog även att dom skulle mappa om DVB-knappen på fjärrkontrollen till komponentingången, så man slipper gå genom inputmenyn varje gång(vilket är ofta för mig iaf), dom skulle ha det i åtanke, får hoppas på att de blir verklighet.
Redigerat av jonsod76, 29 maj 2009 - 19:07.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost
Postad 13 mars 2008 - 11:33
Fått kabeln? Hur gick det?Skrev ett mejl till Swedx igår angående nyare firmware, tydligen hade dom någon från 29/11 som skulle fungera bra, så en kabel är på väg hit så jag kan testa om den är nå bättre....
Postad 13 mars 2008 - 16:35
Så jag fick 1129 utskickad av Swedx igår... Vet inte hur pass 24hzstödet funkar, har ingen utrustning som klarar det, men jag har en PS3a på väg över, så vi får se hur det går..
TVn blev lite segare vid byte till HDMI, tar ungifär dubbla tiden, dessutom tappar datorn bort TVn efter en ungifär en halvtimme, krävs en omstart för att de ska fungera igen.
Enligt Swedx ska kanalsorteringsproblemet vara fixat, men de har ja inte hunne kikat på, kör inte analogt längre, så jag har ingen aning om hur det är, känns inte så pass viktigt att de är värt dra kabel för att testa de.
Redigerat av jonsod76, 29 maj 2009 - 19:07.
Postad 21 mars 2008 - 23:12
Postad 09 april 2008 - 22:26
Problemet jag har är att texten i menyerna är korrupt, vilket gör att jag inte kan se när jag markerar EEPROM Adjust. Skulle någon kunna säga hur många knapptryckningar man ska göra på Nedpil för att komma till EEPROM Adjust efter jag tryckt på Scart --> 2 0 0 8?
Dvs, fyll i luckan i schemat för Reset med exakt hur många Nedåtpil jag ska trycka: Scart --> 2 0 0 8 --> _____________ --> Högerpil
Tack på förhand
Mvh Micke
Redigerat av Unregisteredcd87c016, 09 april 2008 - 22:29.
Postad 09 april 2008 - 22:30
Redigerat av jonsod76, 29 maj 2009 - 19:08.
Postad 22 juni 2008 - 20:12
Postad 05 juli 2008 - 19:35
Någon som testat och fått det att fungera med universal fjärrkontroller?
[/quote
Funkar utmärkt med Logitech Harmony 1000

MrDTS
Postad 05 januari 2009 - 06:03

Någon som använder denna till någon Swdex tv och har fått den att funka.
Har inte fixat mina än.
Det skall vara en fantastisk fjärr enligt den tråd som finns om dessa kontroller.
Redigerat av Unregistered4085fea2, 05 januari 2009 - 18:25.
Postad 15 januari 2009 - 16:15
https://www.minhembi...p;#entry2133393
Vore jättebra att få lite mer information om detta från någon som verkligen har bytt, angående kostnad och hur stor skillnad det blir på bilden (svärtan framförallt) och strömförbrukningen när man drar ner bakgrundsljuset.
Postad 03 februari 2009 - 22:42
Fick sen ett felfritt kort och det har fungerat felfritt sen dess.
Redigerat av hotroa, 29 maj 2009 - 10:41.
Postad 16 mars 2009 - 21:11
Postad 13 september 2010 - 08:16
Har haft ett par SWEDX TV:n och har alltid varit nöjd, inga missöden el. buggar alls, med min nuvarande TV så behövde jag använda component uttag 2 vilket visade sig vara felaktig, verkade som om alla färger inte var med, det blev grönaktigt bild, har haft liknande på RGB-scart. Ringde jag och fick hem ett nytt moderkort vilket jag skiftade, då visade det sig att TV:n blev svårstartad, när den tils slut gick igång verkade allt fungera som det skulle men det skulle inte vara... plötsligt stängde den av sig och blev återligen svårstartad även efter en kallstart. Nåväl fick igång den för att sedan efter jag stängt av den helt för natten inte fick igång den igen... skiftade tillbaks mitt gamla kort och ringde Jack... hade visst den senaste firmware i och den skulle vara felfri men likväl så strulade det. Väntar nu med förhoppning om ett vidare smärtfritt SWEDX tittande i framtiden dock har förhoppningarna minskat efter att ha läst detta forum
Fick sen ett felfritt kort och det har fungerat felfritt sen dess.
Nåja ända tills jag behövde byta nätdelen för ½ året sedan.... Och nu är det dax igen, verkar som moderkortet igen :-( suck tv:n kostar ett par tusen i drift per år, ska det verkligen vara så här? är det miljötänket bakom? och vad kommer SWEDX göra för att kompensera mig?
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar