Är den första mobilen som är DLNA certifierade.
det finns en bra video som förklarar lite om DLNA
http://www.mobil-tel...a-n95-8gb-dlna/
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 21 January 2008 - 18:55
Nokia N95 8GB DLNA
Är den första mobilen som är DLNA certifierade. det finns en bra video som förklarar lite om DLNA http://www.mobil-tel...a-n95-8gb-dlna/ Postad 21 January 2008 - 20:39
Ang glappet..
här är ett tips. http://www.youtube.c...h?v=QqkkUMAe6do Du kan hitta mer tips för att fixa sliden i Related videos.. Postad 27 January 2008 - 20:58
Hej, imorgon får jag min N95 8gb och är glad som en lax för det.
Det jag skulle vilja veta är om någon vet vart man kan få tag på "default" temat som ligger i mobilen? Mecka upp en sis fil är jag inte sådär jätte sugen på, men jag vill ändå ändra färg på det mesta till gråskala istället för färgglada iconer. Eller om det redan finns någon som har gjort det så jag kommer ännu enklare undan. Tack på förhand Postad 04 February 2008 - 16:33
Hej.
Undrar om det finns nått sätt att ställa in telefonen så att den avslutar samtal genom att skjuta ner sliden? Irriternade när man är van vid liknande modeller när det bara är att skjuta igen telefonen så avslutar den samtalet. Skulle även vilja att den låste sig automatiskt när man stänger den ist för att vänta 2-3 sekunder för att bekräfta. Någon mer som stör/stört sig på det och hittat en lösning? mvh Postad 04 February 2008 - 19:22
undra om någon kan hjälpa mig med att få filmerna i fullskärm på n 95 8gb konventerar dom nu till mpeg-4 och 320*240 men det täcker inte hela skärmen blir typ widescreen HJÄLP MIG FÅ BILDEN PÅ HELSKÄRM!!
Postad 04 February 2008 - 19:42
Är det någon som kan få till det där med helskärm när man lägger över filmer till n95:an 8GB, själv får jag en stripe på miten av skärmen bara vill fylla hela skärmen med filmen tacksam för svar!!
Postad 06 February 2008 - 19:28
Hej!
går i mobilköp tankar då min gamla håller på att gå i sönder. Är det värt att köpa en N95 8gb? Funderar även över hur man lägger in filmer i telefonen? vilka format skall de vara i? Hur mycket kostar det att använda gpsen? kan man ladda ner kartor från nätet och köra med dem? Postad 06 February 2008 - 21:08
det är hel grym telefon!!! när man lägger in filmer så är det bara att dra över filmen drag and drop i film mappen på telen, när man sätter igång gps så laddar den ner själv den kartan där du befinner dig har haft min eb vecka är hel nöjd hade innan en ericsson k850i
Formaten ser du på specifikationen på n95 8gb kolla hos intropris.se så kan du läsa om den!! Postad 06 February 2008 - 22:15
Jag har haft min 8GB'are i snart 2 veckor och är toppen nöjd! Jag har haft SE telefoner de sista 8 åren, och just nu känns det fortfarande "lite konstigt" med en Nokia, men det är bättre och enklare att vänja sig, än jag hade trott. Dock måste du vara uppmärksam på batteritiden. Om du pratar i 3G nätet, så är det 2½ timma som anges i spec'en "Best case" Så var beredd på att ha en laddare hemma, en kontoret och en i bilen. Det är så jag har det nu. Bortsett från det... FYFAN va telefon är grym! /J Postad 07 February 2008 - 00:10
N95 och vidare till projektor
försöker få bilden från n95 8gb till min komponet ingång på projektorn, har en infocus LP540 som har komponet ingång Kommer detta att fungera? får upp bilden några sec men den är mer grön i färgen än den skall vara, någon som har några ider? Postad 11 February 2008 - 12:42
# 1. Läs hela denna tråd. # 2. Sök på forumet. # 3. Googla # 4. Ladda ner instruktionsboken från nokias hemsida. Om du mot förmodan inte hittar svaren på dina frågor efter detta, ställ frågan i forumet så skall jag svara på den... Postad 11 February 2008 - 13:16
Va snällt att du sådan vill hjälpa efter att killen(?) har lagt ner 400 timmar på nätet Jag håller med om att det alltid är bra att söka information innan man frågar, men om man inte hittar, "snabbt", är det jo inget fel att fråga de som redan vet, eller är det? Postad 12 February 2008 - 12:30
Någon som har köpt denna telefon med något annat abb. förutom Tre?
Jag la en beställning idag till Telenor och nu undrar jag om man kommer kunna göra samma inställningar på en Telenorlåst telefon som det har tagits upp i denna tråden. Jag tänker på det här med skärmsläckaren, att använda annat GPS program och videovisningsprogram. Postad 13 February 2008 - 00:33
Titta i denna och N95 1 tråden och se hur många gånger tex frågan om GPSen är ställd, och svarad på så förstår du vad jag menar. Ibland står svaret 2 inlägg upp men folk är för lata för att ens läsa sista sidan i tråden innan dom frågar, det är dessa återupprepningar av samma saker gång på gång som gör att trådarna blir 100 sidor som ingen orkar läsa. Läs - Sök - Fråga! Postad 14 February 2008 - 12:57
Jag har nu haft min N95 8Gb sen i mitten av november och måste säga att det finns mycket att vara missnöjd med.
1. Batteritiden! Jag tvingas ladda den varje natt. Standby tiden kan inte vara mer än ca 22 timmar. Jag har även kontaktat TRE där en säljare direkt gav mig ett nytt batteri och sa att ca 40% av alla batterier i dessa telefoner är felaktiga. Tyvärr så var det nya batteriet precis lika dåligt så om jag vill ha något längre samtal tvingas jag sitta med laddningssladden i. 2. kameran! Var på resa över julen och tog givetvis med nya mobilen med 5meg kamera. Bilderna som man tar och får fokus på blir faktiskt väldigt bra men tyvärr är autofokusen helt värdelös. Ibland lyckas inte kameran få något fokus trots upprepade försök (minst 10) vilket är trist om man vill fånga "ögonblicket" som är framför en... Jag har frågat om detta också och fick svar att om de skulle förse telefonen med ett BRA autofokus så skulle den bli ännu tjockare. (samma säljare på TRE som gav mig batteriet). 3. GPS'n och navigatorn. På vår senaste resa köpte vi till navigation och använde denna under bilfärder. Ofta tar det otroligt lång tid för GPS'n att hitta var man är och ofta gav vi helt enkelt upp. Vid de tillfällen vi fått igång GPS'n och navigationen så visade den i princip alltid fel. Vi ett tillfälle så hade vi satt den till att hitta en lite stad och när vi var framme enligt navigeringen så insåg vi att vi var ca 4 km fel. Just nu är mitt mål att få byta ut mobilen mot en annan modell som jag hoppas fungerar bättre. Kan tyvärr inte rekommendera denna mobil efter 3 månaders användning. Postad 14 February 2008 - 19:52
Tja.
Undrar om någon annan har samma problem som jag: Ibland går det inte att radera filmer genom videocenter. De brukar sitta kvar där även om jag raderat dem genom filhanteraren. När jag sedan försöker få bort dem genom videocenter får jag upp att filen används och kan inte raderas. De försvinner endast genom formatering. När detta händer kommer aldrig nya filmer som jag lagt in i telefonen upp i videocenter. Lite irriterande. Nej, filerna är inte skyddade. Någon som vet vad detta beror på och hur fixar man detta? Tack för hjälpen! Postad 01 March 2008 - 22:57
ska äntligen köpa en n95 8gb imorgon, har väntat ett tag på att göra det, hoppas jag kommer bli nöjd.
Tänkte höra en sak bara, följer det med usb sladd i kartongen så man kan överföra bilder osv från datorn? Postad 03 March 2008 - 19:47
Signalen från N95 är COMPOSIT (normalt en GUL RCA kontakt). KOMPONENT är tre kablar. Det rä HELT skilda signaler. Det kommar aldrig att funka. Kör därimot in N)5 till projektorns COMPOSIT ingång skall du nog få det att funka. Postad 09 March 2008 - 19:45
beställde en idag. hoppas man inte får något måndags ex som har glapp eller kasst ljud nu bara.
kikat genom denna tråden men har ej sett något om ir signalen på den skulle kunna användas som en fjärrkontroll till tex tvn hemma. vet att ett sånt program fanns till nokias 6600. vore ju guld om det finns till denna med, men ir-signalen kanske är för klen för att det skall fungera så bra Niklas Postad 13 March 2008 - 15:35 för att svara på min egna fråga efter lite letande så skall detta programmet visst fixa detta http://irremote.psiloc.com/ btw så har inte min mobil kommit än så jag har inte kunnat testa det, men hoppas på att det kommer funka bra. återkommer med en rapport för den intresserade Postad 13 March 2008 - 18:21 för att svara på min egna fråga efter lite letande så skall detta programmet visst fixa detta http://irremote.psiloc.com/ Grymt progg Ett tips, om du vill ha massor av program så kika in http://www.n95an.se för alla n95 användare! Redigerat av Nufi3e, 14 March 2008 - 17:44. Postad 16 March 2008 - 10:37
har just testat ir programet. vilket skämt:)
visst fungerar det. bytte kanal och höjde/sänkte volumen på tvn här hemma. MEN 2 meter ifrån. kan lika gärna vara då va:P Postad 16 March 2008 - 10:43
Gissar att det inte är programmet som det fel på, men istället IR grunkan i telefonen som inte har tillräckligt med "kräm". Postad 16 March 2008 - 11:30
Jag kan säkert sitta 4 m ifrån och det fungerar lika bra som originalkontrollen. Kanske dålig ir på din tv?
Postad 13 April 2008 - 09:16
Hej
Jag funderar på att köpa en n95 8Gb men jag undrar en liten sak, hur funkar det att surfa på internet i den inbyggda webläsaren? Funkar det bra att surfa på tex. prisjakt/minhembio och liknande sidor? Kollade för övrigt lite på Spiderman 3 i en n95a på elgiganten igår och det såg riktigt bra ut Postad 14 April 2008 - 07:45
Jo det funkar, men man får ha lite olika webbläsare för att täcka alla sidor. Men enda gången man har råd att surfa på en sån här sida som minhembio (>100KB/request) är ju när man är hemma på w-lan, och då kan man ju endå använda datorn
Postad 14 April 2008 - 08:12 Kan du specificera det lite mer? Vilka webläsare använder du för vilka typer av sidor? Själv kör jag enbart med den inbyggda webläsern, men det kanske är anledningen till att jag enbart surfar på wapsidor...? Postad 14 April 2008 - 11:21
Tack för svaret! Jag tänkte ha telia surfport där man betalar 100 spänn per månad och får surfa fritt ifrån den inbyggda webläsaren. Då kan det ju vara bra ifall den är hyfsad i alla fall. Funderar på ifall man skall vänta på N96 eller iPhone 3G kanske. Redigerat av andjo082, 14 April 2008 - 11:23. Postad 14 April 2008 - 11:44 Ja, man kan jo alltid vänta på det "nästa"... Men man kommer jo ändå aldrig att bli nöjd Om du vill ha en anledning att vänta, så får du en här "så jä*** taskig batteritid"! Om inte jag laddar min nalle (8GB)varje natt, så kommer jag inte genom nästa dagen utan att telefonen dör. Och då använder jag den mest för att prata i, och lite för att surfa. /J Postad 18 April 2008 - 14:07
Jag har bara en liten snabb fråga, har glott igenom tråden lite men inte riktigt hittat något roligt svar.
Det finns ju N95 och sen finns det N95 8GB, skillnad? 8GBn är Svart och man får med ett 8GB minneskort. Är det allt? Eller är den bättre på något sätt? Tack på förhand Postad 21 April 2008 - 11:08
N95 8gb har ingen plats för minneskort. Där är "minnet" inbyggt i själva telefonen. Sedan skiljer det design och skärm storlek.
N95 har en skärm på 2,6" och N95-Black har 2,8" + Autofokus med blixt vilket inte N95 har. N95-Black väger typ 2 gram mer och har aningens sämre batteri tid ... Postad 21 April 2008 - 15:23
Jo, men den största skillnaden är väl ändå RAM biten. Där N95 8gig har 128 istället för 64
Postad 24 April 2008 - 21:49
Får min imorgon
Då var den i min ägo Jag har dock en liten fråga. Jag försökte ansluta till mitt WLAN jag har hemma, så jag aktiverade WLANet (har ingen bärbar dator så har inte funnits någon anledning att ha det aktiverat), jag hittar det från N95an, men när jag försöker surfa så säger telefonen ifrån och säger att den inte kunde ansluta till någon gateway. Har försökt gå in på lite olika sidor, Nokia.com, Aftonbladet o.s.v Har ett till trådlöst nät i huset, när jag anslutar till det så lyckas jag komma ut på nätet och så, men det har bara 1 prick, så det är lite sugigt, jag vill ju ha mitt egete WLAN nu när jag ändå har ett. Kör 64 bitars WEP skydd just nu, har testat att köra utan skydd också, men det blir samma fel. Någon vänlig själ? Redigerat av ShaManIX, 25 April 2008 - 18:55. Postad 25 April 2008 - 20:43
Tjena, tänkte slinka in med en liten kort fråga här i tråden! Vet inte om frågan har dykt upp innan, det var lite svårt att söka efter just det. Jag har ett litet problem med min nokia n95.
Varje gång det ringer och jag tar upp telefonen ur fickan så har jag av misstag redan svarat genom att "sliden" redan har rört sig någon millimeter. Detta är extremt störigt då jag inte längre har något val om att svara eller ej, inte heller ser jag vem det är som har ringt. Nu undrar jag ifall man kan göra så att mobilen inte automatiskt svarar varje gång man slide:ar, tex om man bara kan svara genom att trycka ner någon knapp eller så istället! Har inte lyckats hitta det på min lur än. Det är en 8GB version btw hoppas att någon här har något lysande svar! MVH Niklas Postad 04 May 2008 - 17:16
Min moder har en vanlig n95 och kameran är ju grym jämfört med w800i mm , jag funderar över att köpa denna då jag vill då använda min mobil som kamera både för video och sillbilder, är denna något att ha finns det bättre?
Ska jag köpa för att ha som kamera då det alltid är lättare att ha med mobilen överallt (systemkameran brukar stanna hemma)? Postad 07 May 2008 - 22:02
Någon som är intresserad av att byta en N95 Black 8Gb mot en W960i?
//Mvh 701 Postad 11 June 2008 - 23:34
HJÄÄLP!!
Har nyligen införskaffat mig en n95 8gb, men jag får ingen odrning på överföring av musik. spelar ingen roll i vilken mapp jag lägger musiken, låtarna finns inte med i"musikspelaren" jag måste hela tiden gå in i filhanteraren och leta upp mina låtar fr att spela upp, mkt tråkigt! Vill hju att dem ska vara med i musikspelaren, så man kan göra spellistor osv. Ngn som har en aning om vad det kan vara för fel? försökt med pc sute, och mediaöverföring, rimligast känns ju att lägga musiken i Music mappen, men funkar inte, snälla hjälp mig! Mvh/David Postad 12 June 2008 - 07:04
Hej,
finns det någon inställning i N95:an eller någon applikation som kan skicka ett sms till ett annat nummer vid missat samtal, eller ännu hellre ett mail till valfri mailadress? Med det missade samtalets nummer. Har sökt men inte hittat nåt. Postad 15 June 2008 - 00:10
Hej på er alla,
Har precis skaffat mig en Nokia n95 8gb och har lite frågor; 1 jag har Firmware v10 tydligen ska det finnas en uppdatering v20? Nu är det så att min tel är låst hos 3 kan jag ta del av den nya uppdateringen? Antigen att jag lämnar in den i någon 3 butik eller gör det själv genom pcsuit Har ringt nokia de visste inte om vad 3 hade för fw och 3 supporten visste inte heller om de kunde uppdatera till v20 2 Har hört o läst om ett program rotateme skulle någon här hjälpa med installeringen om det går på denna fw som jag har vilket är som skrivet v10 Men det viktigaste är om det går att uppdatera till den nya FW om man är låst hos 3 Mvh Chocolatas Postad 15 June 2008 - 10:02
Har själv dåligt koll på det här med firmware versionerna - man RotateMe kan du hitta HÄR.
Skall inte vara något problem att köra på den version av firmwaren som du har idag. /J Postad 15 June 2008 - 11:19
Lösningen är enkel: uppdatera musikbiblioteket. Starta Musikspelaren, välj Musikbibliotek, välj därefter Uppdatera musikbibliotek. Låt den göra det, klart. Postad 15 June 2008 - 14:23
Jag uppdaterade min 3-låsta telefon till senaste mjukvaran via Nokia software updater, funkade utmärkt! Du behöver inte ha ngn extern mjukvara för automatisk skärmrotation det är inbyggt i senaste versionen! Och kartorna i senaste Nokia maps är numera Navteq istället för teleatlas, tack för det. Postad 15 June 2008 - 17:27
Tack grabbar för de snabba svaren ska lämna telefonen på en 3 butik för uppdatering. Här märker man genast på att det här är ett kvalitetsforum med seriösa människor.
Mvh Tsoko Postad 19 June 2008 - 18:44
Är det någon som har testat digital-tv på N95? För om man läser egenskaperna på Prisjakt.nu står det att det finns inbyggd digital-tv i telefonen. Jag har ingen själv och undrar för det skulle ju vara kul och ha en mobil med tv.
Postad 14 July 2008 - 09:12
Hej
har nyligen fått in fartkamerorna i Nokia Maps (i form av landmärken/nålar). Nu skulle jag mer än gärna vilja koppla dessa till någon form av varningsljud innan man passerar. Någon som vet om detta är möjligt och om, hur gör jag? Vore tacksam för svar. Postad 01 August 2008 - 00:16
Hej har problem att få gps att hitta min position på kartan i nokia maps. Förutom om jag är på ett stort öppet fält. Någon som har en lösning på detta?
Redigerat av henryd, 01 August 2008 - 00:17. Postad 22 August 2008 - 13:20
Jag har en liten fråga, jag ska åka till USA snart och undrar helt enkelt om jag kan använda en N95 i Sverige som är köpt i USA ???
Tacksam för svar! Postad 12 September 2008 - 11:40
Hur är denna som MP3 spelare kan den jämföras med en sony ericsson walkman mobil ljudkvalitet mässigt?
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |