Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Marantz SR7002/8002 *

1089 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 May 2008 - 19:03

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Nu har även jag min 8002a B) (lugn, det är den silvriga!)

Dags att packa upp!
Synd att jag har så ont om tid bara, har inte tid att ställa in den alls efter den kommit på plats.
Får bara kolla så det kommer ljud ur den :)

Och beställa en Tvix 6500 antagligen :lol:

Great minds think alike :P

Postad 06 May 2008 - 12:59

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Happ, verkar som att de svarta 8002 "ska komma i slutet av maj". Det vill säga, inte en chans att de kommer i maj. Antagligen kommer de i juni, vem fan vet när i juni. För första gången vill jag verkligen strypa någon nu.

Jag var helt inställd på senast i mitten av maj, typ nästa vecka eller så...

Postad 06 May 2008 - 13:36

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Beställ den silvriga istället :P Har haft 2 svarta förstärkare hemma men gillar denna mer än dom båda svarta ihop ;)
Hade en silvirg 7002a hemma ett tag så jag köpte iofs inte grisen i säcken då det bara är en siffra i fronten som skiljer utseendet..

Tråkigt att jag inte har dator med hdmi (inte ens optisk!) utan får köra med AUX tills jag köpt nytt ljudkort..
Snart kommer jag ha hdmi från tvixen iaf.

Postad 07 May 2008 - 00:05

congolasse
  • congolasse
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Besökte Reference Audio förra veckan och hade en trevlig lyssning med min svåger. Lyssnade på SR7002 uppkopplad mot en Rotel CD. Lyssnade på Elac FS127, MA RS8 samt Dynaudio 72SE. Då jag glömde men CD hemma fick den trevlige säljaren plocka fram musik Nils Lofgren "Keith don´t go, Stone sour "150" (tror jag) samt Tool "The pot". Blev mycket impad av Elac som för halva penningen har en grym diskant, jämfört med Dynaudio. Dynaudio lät naturligtvis bäst men inte dubbelt så bra som Elac. MA RS8 gillade jag inte nämvärt, lite loudness karaktär nästan. Svågern har Elac FS 137 golvare kopplat till en Linn Classik movie som vi gjorde om testet på (dessa kostar ungefär som Dynaudio) och den diskant och mellanregister han har är helt underbar. Naturligtvis vet jag att det är prisskillnad på hans elektronik.
Frågan är således är det någon som testat Elac FS 137 tillsammans med SR7002?

Postad 07 May 2008 - 08:35

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
» Mahti «

Hehe, jag har hunnit lugna ner mig nu sen igår... har jag väntat så länge kan jag vänta lite till. Det jag egentligen är mest sur över är tajmingen på den releasen. Jag menar... hade det varit vinter nu så hade jag inte brytt mig ett smack. Men nu äre så att härliga sommaren är på väg och då när man äntligen får sin pryl så kommer inte suget/köpet vara lika roligt som det hade varit då... eftersom man antagligen är mer sugen på att gå ut än att leka med förstärkaren.

Får väl hoppas på att det SPÖREGNAR den dagen jag får min, då är nästan de väntande månaderna skitsamma :)

Postad 07 May 2008 - 08:59

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Någon som hört ngt nytt angående firmware uppdateringen, som ska fixa LFE-buggen vid Audyssey kalibrering?
Orsaken är att jag verkar ha upptäckt ytterligare en bugg gällande min 7002:a (och Preset EQ)...?

OK, ska försöka att inte bli så långrandig: Efter att trixat fram och tillbaka med diverse EQ-lägen och säkert gjort Audyssey mätningar 4-5 olika gånger (6 olika positioner för micken, mha kamerastativ, justerat subben +9db och följt instruktionerna på denna sida: http://www.avsforum....php?p=13428689), nöjde jag mig till slut med läget EQ=Flat och RE-EQ=On, vilket lät helt OK för diverse filmmaterial.

Men när jag testade Moulin Rouge (DVD, DTS) och Phantom of the Opera (HD DVD, Dolby True HD) igår, som båda innehåller många olika musik- och sångstycken, lät inte EQ=Flat lika bra längre, alldeles för mkt diskant och inte alls samma "tryck" i musiken som man får med EQ=off.

Därför bytte jag helt sonika tillbaka till EQ=off, sänkte subben med -9db och hoppades på bättring, vilket det naturligtvis blev, gällande den totala ljudbilden - MEN samtidigt låter nu min centerspeaker aningen "burkigare" istället, vilket egentligen bara är noterbart i filmer med "tystare partier och långa dialoger", men som trots allt känns hyffsat irriterande...

Testade därför att gå in på Preset EQ för att göra mina justeringar manuellt (nollställde först alla kanaler), för att få likadana värden som EQ=Off, och justerade sedan diskanten på centern en aning. Detta borde ju rimligtvis vara den optimala lösningen för mig, dvs få exakt samma kraftfulla (och underbara) ljudbild som EQ=off, men aningen "tydligare/skarpare" center till förmån för tydligare dialoger...

Men, döm om min förvåning, när det försvinner LFE - och subbjud även i Preset EQ läget?! Trodde att Preset EQ stod "utanför" Audyssey buggen, men så verkar alltså inte vara fallet? Testade fram och tillbaka med diverse olika filmer och Preset EQ fick inte alls samma tryck som EQ=Off, trots identiska värden (gällande alla högtalare förutom centern)...?? Det känns t o m som att man totalt tappar subben ibland (den försvinner helt :) ) och då får man helt enkelt gå in på speakersettings (manuellt) och skifta dessa från small-large-small, så flåsar subben igång igen...

Anyway, orkar inte lägga mer tid på detta, så funderar faktiskt på att göra en "Factory reset" ikväll, och sedan ställa in rubb&stubb manuellt, och skita totalt i diverse Audyssey inställningar... Verkar som den bästa lösningen just nu. Men kanske blir ändring när nya firmware uppdateringen kommer, känns lite jobbigt att lämna in stärkaren bara, men förhoppningsvis går processen isåfall ganska fort.

Oops, blev långrandig ändå märkte jag, sorry about that... :P

Edit. well, gjorde en Factory reset, körde om Audyssey-mätningen, justerade några värden manuellt, men kör nu ändå på EQ=Off. Så även om det är lite trist att inte kunna utnyttja de olika EQ-värdena för Audyssey, låter ljudet trots allt jäkligt bra nu, Ingen LFE som saknas och bitstreamat HD-ljud (Dolby True HD, DTS Master HD) är riktigt fina grejer! :D

Redigerat av ajzman, 09 May 2008 - 15:33.

Postad 09 May 2008 - 18:04

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Du orkar möjligtvis inte skriva ner de justeringar och inställningar du har gjort? :P Har nämligen inte tid att sätta mig ner och testa vad som låter bra inom en månad nämligen..

Skulle vara alla tiders :)

mvh // Mahti

Postad 12 May 2008 - 08:22

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Du orkar möjligtvis inte skriva ner de justeringar och inställningar du har gjort? ;) Har nämligen inte tid att sätta mig ner och testa vad som låter bra inom en månad nämligen..

Skulle vara alla tiders :unsure:

mvh // Mahti

Sure, jag kan lägga upp lite skärmdumpar om så önskas. Vet dock inte hur dessa värden kommer att fungera för andra anläggningar än min egen (eftersom mina Audyssey-mätningar har rumskalibrerat och satt delningsfrekvenser etc, unikt för just min setup), men kan såklart vara intressant att jämföra olika värden ändå - för oss 7002/8002-ägare emellan! :blink:

Redigerat av ajzman, 12 May 2008 - 08:36.

Postad 12 May 2008 - 13:32

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Oj, specialpris på Marantz 7002!

9990 på Hembio Consult!!!

KOLLA HÄR!

Postad 12 May 2008 - 15:03

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Hej,

Fick just mail från Septon att ny FW men bug fix för Sub felet nu finns tillgänglig :)

Har just frågat om ID samr hur update går till, återkommer när jag får svar.

Postad 12 May 2008 - 15:14

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Sure, jag kan lägga upp lite skärmdumpar om så önskas. Vet dock inte hur dessa värden kommer att fungera för andra anläggningar än min egen (eftersom mina Audyssey-mätningar har rumskalibrerat och satt delningsfrekvenser etc, unikt för just min setup), men kan såklart vara intressant att jämföra olika värden ändå - för oss 7002/8002-ägare emellan! :)

Ja tack, det vote snällt :P Just nu har jag bara 2 frontar, men bas kommer snart. Sedan får surround byggas på efterhand..
Det jag främst vill ha ut av att kolla på dina värden är för jämförelse + lite vägledning om jag inte fattar vad vissa värden betyder alls B) då kan det vara bra att börja sitt testande med något värde från dig.

Hej,

Fick just mail från Septon att ny FW men bug fix för Sub felet nu finns tillgänglig B)

Grymt, hör av dig så snabbt du får svar så jag kan maila min återförsäljare också ;)

Postad 12 May 2008 - 15:32

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Hej,

Fick just mail från Septon att ny FW men bug fix för Sub felet nu finns tillgänglig :)

Låter toppen, ser fram emot uppdaterad info (undrar också hur lång tid själva uppdateringen tar, vore ju trist att lämna ifrån sig stärkaren alltför länge)! :P

Postad 12 May 2008 - 18:48

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Hej, medans vi väntar på svar från Septon kan ni väl kolla Er FW ver.
Se klipp nedan från mitt tidigare inlägg.

Själv har jag HDMI ver 33, kan kanske tyda på en nyare SW ?

Skulle vara kul att höra vilken FW ( B1+B2 är troligen FW ver. ) ni har i era X002:or, noterade själv att min data diffar ( bl.a. HDMI ver. )

How to display SR7002 & SR8002 firmware version
To enter service menu and display fimware versions, push simultaneously the three buttons "Pure Direct", "7.1CH INPUT" and "M-DAX" on the front panel for more than three seconds.
Push "Enter" to display the next line.

Mina data:
SR 7002
V071010 1N
(********** - serial number)
B1 10708201
B2 20708231
HDMI Ver.h33
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är klipp från AVS forum:
The initial firmware for the SR7002 (which includes the "SW 9dB" bug)
SR 7002
V070903 2N
(********** - serial number)
B1 10708201
B2 20708231
HDMI Ver.h30

Det här inlägget har ändrats av ljudnisse Mar 30 2008, 17:52

Postad 12 May 2008 - 19:04

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Hej, medans vi väntar på svar från Septon kan ni väl kolla Er FW ver.
Se klipp nedan från mitt tidigare inlägg.

Själv har jag HDMI ver 33, kan kanske tyda på en nyare SW ?

Det här inlägget har ändrats av ljudnisse Mar 30 2008, 17:52

min 8002a som jag fick hem för snart 2 veckor sedan..

V0700919 2N
**** serienummer?
B1 10708201
B2 20708231
HDMI Ver.h33

Postad 13 May 2008 - 08:46

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
Antagligen så hinner dom fixa det med alla nya enheter som lämnar fabriken snart då

That means I'll get the new stuff :)

Postad 13 May 2008 - 09:10

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
du försöker desperat hitta på något positivt med att ha väntat i månader på din förstärkare :)

Postad 13 May 2008 - 09:22

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

du försöker desperat hitta på något positivt med att ha väntat i månader på din förstärkare :)

Hehehe... Jag ska fö kontakta Bestsound idag här i Sthlm och höra om de kan uppdatera min 7002:a med nya firmware asap. Ledig från jobbet imorgon, så då skulle det ju passa perfekt!

Redigerat av ajzman, 13 May 2008 - 09:22.

Postad 13 May 2008 - 09:50

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Hehehe... Jag ska fö kontakta Bestsound idag här i Sthlm och höra om de kan uppdatera min 7002:a med nya firmware asap. Ledig från jobbet imorgon, så då skulle det ju passa perfekt!

BestSound har ingen aning om detta enl. mail svar jag fått utan hänvisar till Septon, vilket är mycket tråkigt
har tidigare höjt butiken till skyarna, men jag får väl sänka mitt betyg här på prisjakt :)

Postad 13 May 2008 - 10:38

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

BestSound har ingen aning om detta enl. mail svar jag fått utan hänvisar till Septon, vilket är mycket tråkigt
har tidigare höjt butiken till skyarna, men jag får väl sänka mitt betyg här på prisjakt :)

Yep, fick precis samma svar och kände mig lite missnöjd i början, men sen skulle säljaren tydligen kontakta Septon idag och lovade då att ta upp frågan med dem! Han bad mig att återkomma ikväll för ev uppdaterad information!

Postad 13 May 2008 - 12:13

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Hej!

Ett litet förtydligande angående denna bugg är att felet finns på endast "tidiga maskiner", dvs ni som köpt maskinen nyligen troligtvis inte drabbats av fenomenet. För Er som har köpt maskinen av oss Ber jag Er kontakta oss för eventuella frågor rörande detta.

Redigerat av Reference audio, 13 May 2008 - 12:13.

Postad 13 May 2008 - 16:22

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Oj, specialpris på Marantz 7002!

9990 på Hembio Consult!!!

KOLLA HÄR!

Shit pommes frites, det var ju en riktigt bra sänkning det!
Såg att även fler hade sänkt den till det priset nu....

Är det någon som vet om detta bara är en tillfällig pris sänkning?

Ska nämligen köpa den i Juli är det tänkt, men då måste man ju slå till redan nu iså fall.

Mvh/ Kabukiman

Postad 13 May 2008 - 17:27

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Bestsound hade inte fått svar från Septon angående firmware uppdateringen (de hade tydligen mejlat - inte ringt...), så jag får väl avvakta några dagar till innan jag kontaktar dem igen...

Postad 13 May 2008 - 20:04

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

du försöker desperat hitta på något positivt med att ha väntat i månader på din förstärkare ;)

Haha, kanske det :)

Enligt vår fina hjälpsamma gosse från Reference Audio här ovanför mitt inlägg så landar de i Tyskland 26 maj. Så... Siktar in mig på slutet av maj om jag har tur... i värsta fall blire början av juni.

Postad 14 May 2008 - 09:20

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Her we go:
Det är MAIN som verkar var SW id, butikerna fixar inte update utan rec. måste skickas till Gbg :)
Denna info fick jag just från Septon.

Code: MZ06
Ref No: MZ08-23
Date: 2008-04-11
Main: V080313
HDMI: h35

Redigerat av ljudnisse, 14 May 2008 - 09:25.

Postad 14 May 2008 - 11:29

Unregistered4dae1519
  • Unregistered4dae1519
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Haha, kanske det :)

Enligt vår fina hjälpsamma gosse från Reference Audio här ovanför mitt inlägg så landar de i Tyskland 26 maj. Så... Siktar in mig på slutet av maj om jag har tur... i värsta fall blire början av juni.

sitter också och väntar på en svart 8002 ;-)
Har dock inte väntat lika länge, men som sagt när man köper något vill man ju ha det senast igår ;-)

medans man väntar kan man ju pula ihop ett par rediga kablar så man kan bi-ampa ;
https://www.minhembi...c_id=229578.jpg

Postad 14 May 2008 - 12:43

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Kollade mina uppgifter idag på min 8002:1 som kom för några veckor sen.

V 071010 1N
MZ ******
B1 10708201
B2 20708231
Hdmi h33

Måste säga att jag tycker basen är väldigt kass om man inte stället upp den efter rumskaliberingen.

Postad 14 May 2008 - 14:41

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Måste säga att jag tycker basen är väldigt kass om man inte stället upp den efter rumskaliberingen.

Beror väl ganska mycket på högtalarna också... tror inte mina Ergo RC-L kommer ha några som helst probs med basen :)

Postad 15 May 2008 - 10:45

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Har fått svar från Septon nu.
Rec. måste skickas ( med bud fima ) till Gbg, dom räknar med 2-5 dgr innan jag får tillbaks den.
Så det låter rätt smidigt ändå. :D

Postad 15 May 2008 - 11:31

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Har fått svar från Septon nu.
Rec. måste skickas ( med bud fima ) till Gbg, dom räknar med 2-5 dgr innan jag får tillbaks den.
Så det låter rätt smidigt ändå. ;)

2-5 dagar var ju inte alls så farligt, kanske skickar in den när jag går på semester då... Vore schysst om du kunde PMa mig angående adressen (och budfirman) till Gbg! :D

Redigerat av ajzman, 15 May 2008 - 11:32.

Postad 16 May 2008 - 11:37

Snakey
  • Snakey
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
(Varning för lat fråga!)

Går det att bi-ampa 8002?

Postad 16 May 2008 - 13:39

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Varning för kort svar: JA

Men bara om du väljer att kör i 5.1, kör du 7.1 är det kört.

Redigerat av ljudnisse, 16 May 2008 - 13:41.

Postad 18 May 2008 - 18:36

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Min SR7002 kommer att skickas iväg i morgon för SW upgrade till Gbg, håller er informerade.

Postad 18 May 2008 - 20:28

Jimmmyy
  • Jimmmyy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Har nyss fått min 7002a levererad.

Testade lite snabbt att koppla in den och testade lite.
När man kopplar högtalare till front på förstärkaren så är där ett äckligt smatter/brus, kvittar vilken volym man har på det håller sig på samma nivå.

Finns inget brus när man kopplar till center respektive surround, har testat med lite olika högtalare...

Har det att göra med Ohm antalet, på högtalarna jag testat är det 4-8 och 6 ohm, verkar som att dom rekomenderar 8 ohm på frontarna.

Mvh Jimmy

Postad 18 May 2008 - 21:45

jimpa_84
  • jimpa_84
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Min SR7002 kommer att skickas iväg i morgon för SW upgrade till Gbg, håller er informerade.

Har du kört med audyssey innan du skickar in den också? La du till 9 eller 10 på lfe som man skulle.
Du får gärna säga om du märker någon skillnad efteråt när basens värde är korrekt jämfört med när du ökade lfe med 9-10.
Har precis flyttat och kopplat in allt och orkar inte koppla ut allt igen för att skicka in den för tillfället.

Postad 19 May 2008 - 02:49

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

[...]
Har det att göra med Ohm antalet, på högtalarna jag testat är det 4-8 och 6 ohm, verkar som att dom rekomenderar 8 ohm på frontarna.
Mvh Jimmy

alltså; jag kapar lite i texten - men vad händer om man använder ett par
högtalare som är speciefierade till "bara" 4 OHM istället då, bra/obra? :)

Postad 19 May 2008 - 16:21

shantideva
  • shantideva
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ska skicka in min sr7002 på torsdag, hoppas det fixar alla problem med audyssey. :)

Postad 19 May 2008 - 17:14

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0

Har du kört med audyssey innan du skickar in den också? La du till 9 eller 10 på lfe som man skulle.
Du får gärna säga om du märker någon skillnad efteråt när basens värde är korrekt jämfört med när du ökade lfe med 9-10.
Har precis flyttat och kopplat in allt och orkar inte koppla ut allt igen för att skicka in den för tillfället.

Tror att det mycket svårt att höra någon skillnad alls, därimot kommer ju sub nivån från mätningen även att gälla
för övriga lägen inte bara i EQ-mode.
Med bugen var man tvungen att gå in och ställa in sub nivå om man växlade mella de olika lägena.

Redigerat av ljudnisse, 19 May 2008 - 17:15.

Postad 20 May 2008 - 11:05

Unregistered7212f739
  • Unregistered7212f739
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Är det någon som med säkerhet kan säga att de 7002:or som säljs idag på exempelvis reference i Sthlm inte har LFE-buggen? Tänkte avvakta med köp tills det är fixat. Tycker det är oklart!

Postad 20 May 2008 - 21:39

nicky6
  • nicky6
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej gott folk!

Har nu äntligen kommit igenom hela tråden efter 2 timmars läsning :P Ser att min fråga delvis besvarats två gånger. Men bara delvis. Ställer den därför så som jag behöver svar:

Är det möjligt att med 7002/8002 visa SAT (CD's HD-PVR box) på TV'n samtidigt som ungarna spelar på PS3'an på projektorn i rummet bredvid? Andra förutsättningar: Receivern inne i hembiorummet (där projektorn står. 5.1 där, 2.0 inne i TV-rummet), allt kopplat via HDMI.

Tycker att manualen är något luddig. Man invaggas att tro att även bild går att köra samtidigt, men det står främst att det är möjligt att göra ovan rörande ljud och video står mer som en bisats.

Skulle nämligen vilja kunna köra som beskrivet ovan och om inte det går med 7002, så tas tips tacksamt emot. Går det så är 7002 definitivt kungen i min setup.

Postad 21 May 2008 - 12:20

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Svar nej, bara en HDMI för monitor out kan vara aktiv, alltså antigen HDMI 1 eller HDMI 2.

Redigerat av ljudnisse, 21 May 2008 - 12:22.

Postad 21 May 2008 - 18:18

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2129 inlägg
  • 0
Har fått bekräftat att det finns ytterligare en rättning i den nya SW:

Felbeskrivning: Smällande / popande vid uppspelning av ljud vid DTS MA.

Postad 22 May 2008 - 11:23

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Har fått bekräftat att det finns ytterligare en rättning i den nya SW:

Felbeskrivning: Smällande / popande vid uppspelning av ljud vid DTS MA.

Det låter ju toppen att även denna bugg blir fixad! Ska bli spännande att höra hur allt fungerar med din enhet när du får tillbaka den från uppgraderingen!

Postad 22 May 2008 - 12:35

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0
MIN SVARTA MARANTZ 8002 HAR KOMMIT! :DD:D:D:D

Ska hämta idag. Haha. ;)

Fan att det är soligt idag =(.. jaja, håll tummarna nu för att det blir storm och regn i helgen.

Postad 22 May 2008 - 12:42

nicky6
  • nicky6
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Svar nej, bara en HDMI för monitor out kan vara aktiv, alltså antigen HDMI 1 eller HDMI 2.

Tjenixen LjudNisse,

är det så då också att man inte kan köra en bildkälla via HDMI ut samtidigt som man kör en annan bildkälla via komponent ut?

Postad 22 May 2008 - 13:50

Unregistered4dae1519
  • Unregistered4dae1519
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

MIN SVARTA MARANTZ 8002 HAR KOMMIT! :DD:D:D:D

Ska hämta idag. Haha. ;)

Fan att det är soligt idag =(.. jaja, håll tummarna nu för att det blir storm och regn i helgen.

nää vad orättvist, min har ju inte kommit ;-) Var har du beställt ifrån?

mvh

Postad 22 May 2008 - 14:08

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

nää vad orättvist, min har ju inte kommit ;-) Var har du beställt ifrån?

mvh

Tele-Hå i Göteborg!

Du då?

Postad 22 May 2008 - 14:18

Unregistered4dae1519
  • Unregistered4dae1519
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Tele-Hå i Göteborg!

Du då?

reference audio sthlm
men somsagt , den som väntar på något gott ;-)

mvh Danne

Postad 22 May 2008 - 14:32

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

reference audio sthlm
men somsagt , den som väntar på något gott ;-)

mvh Danne

Då kan jag säga att jag har en riktig brakmiddag framför mig, om vi nu ska spinna vidare på det uttrycket... ;)

Postad 22 May 2008 - 15:03

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Är det någon som med säkerhet kan säga att de 7002:or som säljs idag på exempelvis reference i Sthlm inte har LFE-buggen? Tänkte avvakta med köp tills det är fixat. Tycker det är oklart!

Vi har fått informationen från Septon att buggen inte finns på de maskiner vi beställer idag. Vi har väl dragit iväg 10-12st sista månaden och inte hört någon anmärka på LFE.

//Erik S
Reference audio

Redigerat av Reference audio, 22 May 2008 - 15:06.

Postad 22 May 2008 - 15:09

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

• 851 inlägg
  • 0

Vi har fått informationen från Septon att buggen inte finns på de maskiner vi beställer idag. Vi har väl dragit iväg 10-12st sista månaden och inte hört någon anmärka på LFE.

//Erik S
Reference audio

Då borde ju det inkludera de svarta 8002:orna också som är färskast? Eller?

Vilken firmware och framåt har INTE LFE-buggen?

Redigerat av shuriken, 22 May 2008 - 15:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.