Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
1817 svar till detta ämne
Postad 27 april 2008 - 18:51
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Visst kan man ändra en del i inställningar på sin TV osv. Men att tro att man kan ändra så att det blurrade (suddiga) går bort är ju bara pinsamt då det är programerat på det viset. Vi har ju sett det i MASSOR med spel till PS3 redan och fler lär det bli.
Jaså? Kan du vara snäll och skriva vilka titlar som kommer släppas med denna feature "blurr" till PS3!? Ungefär lika intelligent som att säga, många boxar har fått RoD och fler lär det bli...
Redigerat av Unregistered0650da58, 27 april 2008 - 18:51.
Postad 27 april 2008 - 18:51
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Om man istället kollar HTPC så är ju möjligheterna till kalibrering av källan nästan oändliga. Så vad menar du med att man inte kalibrerar källan?
Vi pratar väl inte PC här .. ? Jag talar om källa mot tv .. Man kalibrerar bildvisaren först o främst. Är det dock så att man får helt fel signal från "spelaren" får man så klart ställa in de funktioner som ges möjlighet att ställa in. Men jag utgår från att man får vad man skall ha och i falllet bättre DVD, Bluray spelare och så även Ps3 får man rätt signal och denna kalibreras sedan i bildvisaren. Jag påstår inte att de har fuskat .. jag påstår att de inte har gjort rätt. Nog om detta från min sida .. som sagt är det inget jag lägger större vikt vid. Jag är mer filmentusiast och vill att filmer skall visas så som det är tänkt. När jag såg bilderna såg jag det som jag beskrivit .. felkalibrerat. Detta oavsett om ps3 är ljusare i grunden .. Man ser i alla fall detaljerna med ps3 vilket man inte gör med xbox om vi skall utgå från visade bilder. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 april 2008 - 19:07.
Postad 27 april 2008 - 19:11
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Vi pratar inte PC här ..
Jag talar om källa mot tv ..
PC var ett exempel på en källa med MÅNGA inställningar. Häng inte upp dig på ett exempel. Xbox/PS är ett exempel på en källa med mindre (men viktiga) inställningar att kalibrera. Man kalibrerar bildvisaren först o främst. Är det dock så att man får helt fel signal från "spelaren" får man så klart ställa in de funktioner som ges möjlighet att ställa in.
Men HUR skall Eurogamer kunna kalibrera bildvisaren hemma hos sina hundratusentals läsare? Jag påstår inte att de har fuskat .. jag påstår att de inte har gjort rätt.
Men HUR skulle de göra för att göra rätt? Nog om detta från min sida ..
Mmm, får nog säga det samma. Känns som jag är för dum för att förstå vad du menar. -lk
Postad 27 april 2008 - 19:19
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Man kan ändra det mesta med bara bildinställningar.
Själv sitter jag och spelar Devil May Cry på min PS2, fast jag har ändrat bildinställningarna så det ser ut som Devil May Cry 4 
4xÖgonkis är tydligen något av det hetaste just nu inom AA-tekniker. -lk
Postad 27 april 2008 - 19:20
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
4xÖgonkis är tydligen något av det hetaste just nu inom AA-tekniker.
-lk
Det där gäller enbart för CO-OP-spel då med andra ord.
Postad 27 april 2008 - 19:26
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Det där gäller enbart för CO-OP-spel då med andra ord.
Ja, eller om man har glasögon. Hittade även detta kring vaselin och lcd skärmar: http://www.pcextreme...the-lcd-screen/Så blurren kanske är ett medvetet försök från Sony att laga sina köpares repiga skärmar? -lk
Redigerat av LillKille, 27 april 2008 - 19:35.
Postad 27 april 2008 - 19:34
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ungefär lika intelligent som att säga, många boxar har fått RoD och fler lär det bli... 
Det lär iofs bli fler boxar som får RLOD också
Postad 27 april 2008 - 19:39
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Det lär iofs bli fler boxar som får RLOD också 
hehe, precis så uppfattade jag Big_hobbit också även om jag är helt säker på att han inte menade att framtida blurriga PS3 spel är lika sant som att det blir fler RROD:ade 360:s (för de lär ju knappast bli färre med tiden). -lk
Postad 27 april 2008 - 19:37
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Jaså? Kan du vara snäll och skriva vilka titlar som kommer släppas med denna feature "blurr" till PS3!? Ungefär lika intelligent som att säga, många boxar har fått RoD och fler lär det bli... 
Wow vad du tog illa upp av det faktumet, lite skillnad på kass maskinvara och hur dom utvecklar spel. Jag är inte synsk så att säga vilka som kommer komma vet jag inte, du kan väl tänka lite längre innan du postar. Ja man kan med största sannolikhet säga att det lär bli fler RRoD.
Redigerat av Fiddey, 27 april 2008 - 19:44.
Postad 27 april 2008 - 19:48
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Lite mer info om ett aktuellt spel som en del väntar på: När det kommer till grafiska skillnader mellan Playstation 3-och Xbox 360-versionen så blev jag faktiskt ganska förvånad över att se hur mycket bättre Playstation 3-spelet faktiskt är. Visst, det skiljer inte en hel betygspinne (såklart inte, isåfall skulle detta ha varit två separata recensioner) men det är faktiskt inte så långt ifrån. Playstation 3-upplagan av Grand Theft Auto IV är snyggare beträffande färgdjup och kontrast, laddningstiderna är betydligt kortare och texturerna ser aningen mer högupplösta ut. Det är också lite skarpare och innehåller jämnare skärmuppdatering än Xbox 360-spelet. http://www.gamereact...d Theft Auto IV
Postad 27 april 2008 - 19:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Lite mer info om ett aktuellt spel som en del väntar på:
Morlock var före  (för de lär ju knappast bli färre med tiden).
Eller behålla antalet som finns nu. Nä men alltså.. Viking (som hade blurreffekten) var ju med i senaste jämförelsen så det är väl högst troligt att det kommer fler.
Postad 27 april 2008 - 20:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Jag påstår inte att de har fuskat .. jag påstår att de inte har gjort rätt.
När jag såg bilderna såg jag det som jag beskrivit .. felkalibrerat.
Maveric 
Som sagt innan, vad gör de fel? De ger dig en rå bild och exakt den bilden som PS3 och 360 skickar ut från samma typ av utgång, de kör Full RGB på. Hur mer rättvisa kan man vara? Det du ser är vad som skickas ut. Innan du säger att det är gjort fel så får du gärna säga vad de gör fel och inte bara luta på att du kan ställa in din bildvisare bra.
Postad 27 april 2008 - 21:11
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Kotaku jämför båda, detta är var de ser: - Inte kul att tvingas installera, tog den strax över 7 min - PS3 hade bättre laddningstid och mindre pop-ins - Båda såg lika ut när det gäller AA och texturer i övrigt - Tyckte att blurret var sämre gjort på PS3 men säger också att det kan vara en inställningsfråga - Bättre Frame Rate på 360 i en del mer krävande områden men båda hade klassiska GTA problem med frame rate - Båda hade bra vibration till kontrollerna. Man kunde köra saker med SIXAXIS men de ansåg det var dåligt gjort så körde utan. Skribenten själv valde PS3 version för de mindre laddningarna och popinsen samt att han gillar DS 3 kontrollen bättre. Kotakus jämförelse
Postad 27 april 2008 - 21:41
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
Som sagt innan, vad gör de fel? De ger dig en rå bild och exakt den bilden som PS3 och 360 skickar ut från samma typ av utgång, de kör Full RGB på. Hur mer rättvisa kan man vara? Det du ser är vad som skickas ut.
Så om jag förstått det rätt så skickar PS3 ut en detaljrik bild som är för ljus men som du kan justera mörkare på din tv, medans 360 skickar ut en mörk bild utan detaljer som du aldrig kommer kunna se?
Postad 27 april 2008 - 21:51
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Så om jag förstått det rätt så skickar PS3 ut en detaljrik bild som är för ljus men som du kan justera mörkare på din tv, medans 360 skickar ut en mörk bild utan detaljer som du aldrig kommer kunna se?
Utan detaljer? Nej de har väl i mång mån exakt samma detaljer. Men visst är 360 versionen mer mörk, som tur vad kan man oftast höja ljuset i spelet vilket jag alltid gör. En del spel kan den ljusa bilden vara negativ för PS3, många gnäller ju som sagt på att den känns washed out, men som Maverick har sagt går det oavsett maskin alltid att ställa in bildvisare så man får likvärdig ljus och färgbild på båda.
Postad 27 april 2008 - 22:05
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Men HUR skall Eurogamer kunna kalibrera bildvisaren hemma hos sina hundratusentals läsare?
De skall inte kalibrera din bildvisare .. det skall du själv göra. Om de har gjort rätt har de kalibrerat SIN BILDVISARE både mot ps3 och xbox med hjälp av en kalibreringsskiva och är de seriösa, vilket jag utgår från att deär.. så har de tillgång till detta. Sedan kan de visa upp ps3 och xbox spelen .. Jag tror inte att de gjort det. Som sagt innan, vad gör de fel? De ger dig en rå bild och exakt den bilden som PS3 och 360 skickar ut från samma typ av utgång
Om de skickar ut den rå .. så måste bilvisaren vara kalibrerad för att resultatet skall vara rättvist. Som sagt .. jag tror inte att de har gjort det... och det säger jag inte för att ps3 bilden är så ljus utan för att xbox bilden är rent åt h-te för mörk. Man ser inte detaljerna och utan att ha en xbox så vågar jag säga .. att den kan visas bättre. Det är ingen bra bild från xbox  Sitter man och gör resensioner av spel som läses av så många och tas på så stort allvar borde man se träden som man gör på ps3 men inte på xbox ... se denna länk http://www.eurogamer...p...&position=8EDIT: Ursäkta men detta exempel är ju ett solklart bevis på att man inte fattar vad man snackar om.. Kolla publiken ... och träden runt arenan. Xbox bilden är så fel den kan vara .. och Ps3 mycket mer rätt mot rätt ... Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 april 2008 - 22:25.
Postad 27 april 2008 - 22:35
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Nog om detta från min sida .. som sagt är det inget jag lägger större vikt vid.
Argumentera är som att sluta röka
Postad 27 april 2008 - 22:37
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag får väl svara när man fortsätter ställa frågor till mig ..
Men svaren kanske är lite obekväma
För den som trott på det har har sett .. ( LÄST ) dvs inte sett det han borde ha sett
om han varit uppmärksam ... eller visst vad han skulle ha tittat efter
Maveric
Ps. jag hade tyckt det varit pinsamt om jag suttit och argumenterat för att xbox bild är bättre
när man inte ser träden i bakgrunden ....
Redigerat av Unregistered1103, 27 april 2008 - 22:40.
Postad 27 april 2008 - 22:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
De skall inte kalibrera din bildvisare .. det skall du själv göra. Om de har gjort rätt har de kalibrerat SIN BILDVISARE både mot ps3 och xbox med hjälp av en kalibreringsskiva och är de seriösa, vilket jag utgår från att deär.. så har de tillgång till detta. Sedan kan de visa upp ps3 och xbox spelen .. Jag tror inte att de gjort det.
Om de skickar ut den rå .. så måste bilvisaren vara kalibrerad för att resultatet skall vara rättvist. Som sagt .. jag tror inte att de har gjort det... och det säger jag inte för att ps3 bilden är så ljus utan för att xbox bilden är rent åt h-te för mörk. Man ser inte detaljerna och utan att ha en xbox så vågar jag säga .. att den kan visas bättre. Det är ingen bra bild från xbox 
Sitter man och gör resensioner av spel som läses av så många och tas på så stort allvar borde man se träden som man gör på ps3 men inte på xbox ... se denna länk http://www.eurogamer...p...&position=8
Ursäkta men detta exempel är ju solklart på att man inte fattar vad man snackar om..
Maveric 
Alltså jag undrar om du alls har en uppfattning hur bilderna är tagna, de har inte använt en bildvisare utan bara ett kort vars uppgift är utan något annat ska dumpa bilder. Bilderna beläggs med exakt det den får från 360n och PS3 och du kan inte ändra detta utan det får du isf göra i nästa steg precis som du gör när du ställer in hur TVn ska ändra signalerna för att du ska tycka bilden är bra. De ger således den nakna sanningen, när du sen kör samma spel och har din TV nollställd och växlar mellan PS3 och 360 utan att ändra TVn så kommer det vara denna skillnad. Utifrån det kan man sen ställa in TVn efter varje konsol. Tror du hänger upp dig för mycket på bilderna de lagt upp. Dessa bilder är mest för att ha bildbevis på de tekniska skillnaderna de tar upp i form av AA, AF, Texturer m.m. Självklart har de spelat spelen också annars hade de inte kunnat känna av frame drops osv. Snarare du som inte förstår hur de jobbar, de gör ingen recension utan bara en teknisk genomgång på skillnader. Jag fattar ärligt inte vad du vill komma med bilden på träd? Vad har de för poäng i det hela? Visst du kan inte se dem vilket är tråkigt men om du kör spelet på en 360 och höjer ljuset så ser du dem. Men träden är inte det viktiga utan hur vidare spelet körs i 60 vs 30 fps osv. Det finns också en anledning till varför de tar flera bilder, detta fallet 8, från olika delar av spelet. Som sagt, ur en teknisk syn är detta det mest rättvisa testet jag själv har läst. Här bryr de sig bara om det tekniska och mäter på en exakt lika nivå och som de hela tiden säger så bryr de sig inte om ljus och färgskillnader. Detta är betydligt mer korrekta bedömningar än en testare som spelar båda exemplaren vid olika tidpunkter sen anser att den nog var bättre på det ena eller andra för då är det mer än upplevelse man klargör.
Postad 27 april 2008 - 22:42
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Då jobbar de fel ...
Och varför har du inte berättat det för alla som sitter o läser denna tråden och tror på skiten
som man påstår ..
Här sitter 1000 tals o tror att xbox ger bättre bild .. skitsnack är precis vad det är ..
Man har sida upp o sida ner .. diskuterat dessa bilder och snackat om vasselinefffekter.. att det är för ljust
och att bilden från ps3 är felaktig. Jag förklarar varför man tror att den är felaktig. Det är den inte ..
Den är mer rätt än xbox .. På dessa exempel ..
Ja, helt rätt jag diskuterar bilden .. det är den som diskuterats ... sedan jag trädde in i tråden.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 april 2008 - 22:49.
Postad 27 april 2008 - 23:23
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Men du pratar mer eller mindre bara om ljuset, MaVeRiC? Ganska oväsentligt, då detaljerna garanterat finns där på både 360 och PS3, om du ställer antingen TVn eller konsollen.
Postad 27 april 2008 - 23:35
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Ja... det gör jag ..
Men varför då få massan till att tro att det är så här det ser ut .
Att det är dessa skillnader i bild mellan xbox och ps3 ..
För det är ju just det som vissa har trott och om du går tillbaka i tråden
och andra trådar jag läst om samma sak .. så har man faktiskt lurat en del
till att tro att xbox ger bättre bild. ( oavsett inställningar då man aldrig talat om inställingar )
Så att säga att det är ovesäntligt är ju lika dumt som att inte redovisa eller uppvisa likvärdiga bilder.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 27 april 2008 - 23:54.
Postad 28 april 2008 - 00:22
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Jag tror i och för sig att folk med "bättre bild" menar helt andra saker än ljuset. Sånt som AA, tearing och liknande. Dvs sånt som inte ens finns som parametrar (väl? jag är inte så insatt) när man pratar om film.
Postad 28 april 2008 - 00:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Här sitter 1000 tals o tror att xbox ger bättre bild .. skitsnack är precis vad det är ..
Och en insatt spelfantast som säger tvärtom med argument som ingen fattar
Postad 28 april 2008 - 01:05
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Då jobbar de fel ...
Och varför har du inte berättat det för alla som sitter o läser denna tråden och tror på skiten som man påstår ..
Här sitter 1000 tals o tror att xbox ger bättre bild .. skitsnack är precis vad det är .. Man har sida upp o sida ner .. diskuterat dessa bilder och snackat om vasselinefffekter.. att det är för ljust och att bilden från ps3 är felaktig. Jag förklarar varför man tror att den är felaktig. Det är den inte .. Den är mer rätt än xbox .. På dessa exempel ..
Ja, helt rätt jag diskuterar bilden .. det är den som diskuterats ... sedan jag trädde in i tråden.
Maveric 
1. Som sagt verkar du ha snöat in på den typ av bildkvalitet som du känner sedan tidigare: dvs. färgåtergivning, skärpa, kontrast osv. När man talar TV-spel och datorspel finns det en LÅÅÅÅÅÅÅNG rad faktorer som i regel är viktigare än det och som nämnt tidigare går i princip alla dessa faktorer att undersöka oavsett kalibrering. 2. Du verkar tro att bilderna från eurogamers är foton, det är de inte. De är frame grabs rakt från HDMI-interfacet. Eurogamers kan inte gärna kalibrera sin bildvisare eftersom screenshotsen tas INNAN de når en bildvisare. Det finns inget annat sätt att ta bilder som är i närheten av vettiga, om du kommer på ett sätt föreslår jag att du hör av dig till Eurogamers och informerar den internationella spelpressen eftersom du uppenbarligen vet något de inte vet.  (Vad de gör är i princip samma sak som att trycka på print screen på en dator, jämför det med att försöka ta ett foto på din bildskärm och återkom sedan med kommentarer angående vilken av de två bilderna du helst hade velat använda i en jämförelse av bildkvalitet  ) 3. Att folk inte förstår att man måste ställa in sin bildvisare rätt kan man inte klandra eurogamers för. De fångarna bilderna så som konsolerna matar ut dem. Dock kan jag tänka mig att Eurogamers inte ställt in konsolerna identiskt. De säger att båda kör RGB men vi vet inte om båda kör RGB Full och det är väl där skon klämmer. För mina ögon ser det ut som de konsekvent kör PS3an på RGB limited och Xboxen på RGB Full. Eller så kör de RGB Full på båda men standardgammanivåerna kanske skiljer sig eller något annat i den stilen. men det är ju samma sak där: det är inte eurogamers "problem" de visar bilden så som konsolerna renderar den. Om det är att de kör olika nivåer så är det såklart kasst av eurogamers men om det rör sig om skillnader i andra "inställningar" (som tex just gamma) så går det knappast att klandra eurogamers då de helt enkelt visar den oförvrängda och opåverkade verkligheten. (Mailade precis eurogamers och frågade vilka nivåer de kör ut från respektive konsol, ska bli intressant att höra)
Postad 28 april 2008 - 05:53
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Dock kan jag tänka mig att Eurogamers inte ställt in konsolerna identiskt. De säger att båda kör RGB men vi vet inte om båda kör RGB Full och det är väl där skon klämmer.
I de olika avsnitten har de gång på gång påtalat att de kör "lossless 24-bit RGB" eller "full range RGB" vilket jag tolkar som att ljusintensiteten i varje färgkanal representeras av ett värde mellan 0 och 255. Jag är inte fullt säker på vad just Full RGB betyder i just PS3:s fall (har inte kunnat läsa mig till det påandra sidor än forum vilka jag är lite kritisk mot) men vill nog anta att det betyder samma som full-range RGB. Å andra sidan har jag även läst att PS3 har en inställning för super-whites vilket skulle kunna tolkas som att man utökar omfånget i den övre skalan till 255. Då är det kanske möjligt att Full RGB bara påverkar de mörka nyanserna? Har iofs även läst att Full RGB och Super-whites inte går att ha igång samtidigt. Någon som har bättre koll på de tekniska inställningarna i PS3 får gärna förklara exakt vad de gör. Hur som, jag är nyfiken på ditt svar från EG sen. -lk
Postad 28 april 2008 - 06:21
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Och återigen har nog många svårt att förlika sig med resultatet eftersom många inte upplever skillnaderna som alls lika dramatiska som en del videojämförelser vill ha det till.
Postad 28 april 2008 - 07:23
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Du Undac Allt det där har jag fattat och jag förstår att de inte tar foto och desto större anledning till att dessa bilder inte bör ligga som en referens i tex denna tråden och andra trådar för att visa skillnader på dessa båda konsoller VAD GÄLLER BILD Att det finns andra sätt borde du veta, som vet så mycket om bild i andra trådar  Bra att dina ögon ser vad mina ser .. Ja det är helt uppenbart att de kör rgb limited. Lillkillen .. du är på rätt spår men då du inte förstått det fullt ut .. förstår du inte heller fullt ut vad det är jag vill ha sagt. ZOILER Vad menar du med det .. kan du utveckla ? Då jag tror att du är runt 20 år så kanske du förstår att jag spelade dataspel innan du fick tummer ur munnen  Men jag har lyckats hålla mig från att få nördstatus  då jag idag enbart drar ett och annat spel med kidsen .. Forskar inte i atomer kring spelen längre .. Maveric  Ps. Nu skiter jag i detta .. jag har sagt vad jag tycker .. så att ni får leka vidare själva ...  BRA TRÅD : https://www.minhembi...p;#entry1893553
Redigerat av Unregistered1103, 28 april 2008 - 08:31.
Postad 28 april 2008 - 10:21
Sledgeman
-
Sledgeman
-
Användare
-
-
183 inlägg
De är frame grabs rakt från HDMI-interfacet. Eurogamers kan inte gärna kalibrera sin bildvisare eftersom screenshotsen tas INNAN de når en bildvisare.
Det kanske är jag som är korkad men det betyder ju i så fall att ut ur 360 kommer en bild utan detaljer alltså? Och kommer det en bild utan detaljer så kan ju inte tvn trolla fram dom heller!? Nu kommer det väl säkert svar igen att "brightness ställer man in på sin bildvisare" men det spelar ju ingen roll om bilden som kommer saknar detaljer i sig redan.
Postad 28 april 2008 - 10:26
Unregistered6b8ff32e
-
Unregistered6b8ff32e
-
Lärjunge
-
-
321 inlägg
Då jobbar de fel ...
Och varför har du inte berättat det för alla som sitter o läser denna tråden och tror på skiten som man påstår ..
Här sitter 1000 tals o tror att xbox ger bättre bild .. skitsnack är precis vad det är .. Man har sida upp o sida ner .. diskuterat dessa bilder och snackat om vasselinefffekter.. att det är för ljust och att bilden från ps3 är felaktig. Jag förklarar varför man tror att den är felaktig. Det är den inte .. Den är mer rätt än xbox .. På dessa exempel ..
Maveric 
Tycker nog du ska ta och titta en gång till på dom bilderna. Fattas en hel del på grafiken till PS3, dom har även tagit bort träd och buskar från PS3. Så ser inte riktigt att du heller vet vad du prata om. Och JA, jag har båda apparaterna Titta noga: http://i29.tinypic.com/20l1bh4.jpg
Redigerat av Unregistered6b8ff32e, 28 april 2008 - 10:38.
Postad 28 april 2008 - 11:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Det kanske är jag som är korkad men det betyder ju i så fall att ut ur 360 kommer en bild utan detaljer alltså? Och kommer det en bild utan detaljer så kan ju inte tvn trolla fram dom heller!? Nu kommer det väl säkert svar igen att "brightness ställer man in på sin bildvisare" men det spelar ju ingen roll om bilden som kommer saknar detaljer i sig redan.
Japp det är du som är korkad. Ne skämt åt sido. Som jag skrev innan, inga detaljer? vad får du det från? Det är bara att bilden är mörkare men i mörkret är inte för att dölja något utan bara för att 360 som standard har en mörk inställning. Eurogamers har med största sannolikhet inte rört intsällningarna i spelet och många spel är i början rätt mörka men många tillåter dig också att öka ljuset i spel. Bilderna som du ser är vad som kommer ut, men precis som Maverick har sagt några gånger så kan man se ställa in TVn för ökad ljushet. Så vad han menar och som såklart gör är att man kan om man vill få ut exakt samma bild när det gäller ljus och färg om man bara trixar lite. Har som sagt själv en del problem med 360 då min ljussvaga projektor kan göra visa delar i spel väldigt svåra att se. Men detaljerna är där. Se det som en dimmer i ett rum, när den är låg ser du inte stolen men den är där.
Postad 28 april 2008 - 11:40
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Japp det är du som är korkad. Ne skämt åt sido. Som jag skrev innan, inga detaljer? vad får du det från? Det är bara att bilden är mörkare men i mörkret är inte för att dölja något utan bara för att 360 som standard har en mörk inställning. Eurogamers har med största sannolikhet inte rört intsällningarna i spelet och många spel är i början rätt mörka men många tillåter dig också att öka ljuset i spel.
Bilderna som du ser är vad som kommer ut, men precis som Maverick har sagt några gånger så kan man se ställa in TVn för ökad ljushet. Så vad han menar och som såklart gör är att man kan om man vill få ut exakt samma bild när det gäller ljus och färg om man bara trixar lite.
Har som sagt själv en del problem med 360 då min ljussvaga projektor kan göra visa delar i spel väldigt svåra att se.
Men detaljerna är där. Se det som en dimmer i ett rum, när den är låg ser du inte stolen men den är där.
Båda dina poänger visar egentligen med all önskvärd tydlighet hur meningslösa flertalet av dessa jämförelser är. Det enda som spelar någon roll är om texturerna har samma upplösning, frame rate, pop-ins, användningen av ljuskällor och annat rent tekniskt. Tack för en riktigt bra post.
Postad 28 april 2008 - 11:44
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag märker då fortfarande ingen skillnad när man spelar hemma....?? Men oavsett vilket så OM man vill att den ena konsollen ska ha bättre bild så är det väl inga problem att fixa till det när man gör en screenshot..?? Man köper väl trots allt konsoll efter vad man gillar bäst antar jag...?
Postad 28 april 2008 - 11:44
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Lillkillen .. du är på rätt spår men då du inte förstått det fullt ut .. förstår du inte heller fullt ut vad det är jag vill ha sagt.
La inte du ner den här diskussion:en för ungefär 17 inlägg sen? Det är ju ganska uppenbart att vi båda får ut mer av att diskutera med en vägg. Men jag unnar dig den här sista chansen att låta lite nedlåtande och peka ut att jag inget förstår vilket inte alls beror på motpartens totala oförmåga att förklara sin ståndpunkt. Ps. Nu skiter jag i detta .. jag har sagt vad jag tycker .. så att ni får leka vidare själva ... 
Ok, pappa!  Får vi leka i fred den här gången nu då?  -lk
Redigerat av LillKille, 28 april 2008 - 12:25.
Postad 28 april 2008 - 12:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Båda dina poänger visar egentligen med all önskvärd tydlighet hur meningslösa flertalet av dessa jämförelser är. Det enda som spelar någon roll är om texturerna har samma upplösning, frame rate, pop-ins, användningen av ljuskällor och annat rent tekniskt. Tack för en riktigt bra post.
Har aldrig sagt något annat. Men tråden behandlar trots allt de tekniska skillnaderna mellan 360 och PS3 i samma spel. Eurogamer gör ett grundligt och bra arbetet när de undersöker detta. Visst 9 av 10 saker de hittar är något som slutkund aldrig skulle märka men det gör inte testerna mindre intressanta. Folk vill uppenbarligen veta, jag är en av dem, vad skillnaderna är och deras artikel säger det bra och försöker också förklara varför. De kan trots allt inte veta hur små skillnaderna är innan de testar, så enkelt är det. Och du har antagligen missat vad vi pratar om, det enda Eurogamer tar upp är just det du skrev, upplösning (skiljer sig tex i Army of Two), framerate (skiljer sig i en hel del spel), Pop-ins (lär vara ord om det i GTA IV testet) osv, de går aldrig och klagar på att den ena är mörkare eller ljusare eller färger. Sen att screensen är det spelar ingen roll, de postar screensen för att visa det tekniska skillnaderna. Dessutom finns det trots allt en del spel där skillnaden är uppenbar så som i, sagt det säkert 10ggr, Orange Box t ex. Jag märker då fortfarande ingen skillnad när man spelar hemma....?? Men oavsett vilket så OM man vill att den ena konsollen ska ha bättre bild så är det väl inga problem att fixa till det när man gör en screenshot..?? Man köper väl trots allt konsoll efter vad man gillar bäst antar jag...?
Då har du iaf uppenbarligen inte spelat de spel där de finns påtagliga skillnader. Jag märkte det i Tony Hawk Project 8 - Några EA sport spel - Orange Box. Inte ägde jag dessa då utan jag o polaren skulle bara testa och han kör PS3 only.
Postad 28 april 2008 - 13:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Forskar inte i atomer kring spelen längre ..
Nej, vi har märkt det Ps. Jag uppskattar din ålder till 61-62
Postad 28 april 2008 - 15:45
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1 743 inlägg
Alltså Maveric är ute och cyklar rejält i denna tråd. Men han har likväl en poäng. Poängen är att konsoler i allmänhet till skillnad från t.ex. dvdspelare följer videostandarder tämligen dåligt. Därför är Xbox 360 något för mörk jämfört med vad den bör vara (är jag tämligen säker på att så är fallet) och PS3 verkar vara något ljusare än standarden.
Kan ju jämföras med Wii som inte är rätt någonstans.
Vad jag menar med rätt, är helt enkelt att konsollen och spelen följer samma standard som din tv. Nämligen om den ska visa svart så visar den svart osv. Detta går alltså att kontrollera.
Nåväl, poängen är då alltså att det kan vara något missvisande med screendumps från konsoller som levererar en bild som är för mörk, för ljus, washed-out osv *eftersom alla ändå korrigerar detta på sin bildvisare i slutändan*.
Det är alltså störtlöjligt att säga att kontrasten är bättre på konsol X, eller att svärtan är djupare på konsol Y. Det har med bildivsaren och kalibrering att göra. Detta riskerar att överskugga de skillnader som man faktiskt kan diskutera.
Givet att det inte är som så att detaljer saknas på Xbox 360 (för de gör de inte) eller att PS3 har någon galen gammakurva som ine går att korrigera (det tror jag inte - men det är väl upp till någon annan att ta reda på) så bör diskussionen handla om tekniska aspekter kring GRAFIKEN och inte kring bildkvalitet.
En sak kan dock vara bra att nämna här och det är att Xbox 360 har en bra scaler som skalar om till din bildvisares upplösning vilket i många fall (läs för de som inte har 720p eller 1080p-native utan xga eller wxga) kan ge ökad bildkvalitet. Men detta är en "feature" och heller inget som ska in i diskussionen om vilken konsol som har bäst grafik. Värt att veta för de som har vissa typer av skärmer javisst men som sagt det hör inte hit.
Med andra ord så bör diskussionen enbart avhandla texturer, aa, effekter m.m.
Postad 28 april 2008 - 16:12
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Poängen är att konsoler i allmänhet till skillnad från t.ex. dvdspelare följer videostandarder tämligen dåligt. Därför är Xbox 360 något för mörk jämfört med vad den bör vara (är jag tämligen säker på att så är fallet) och PS3 verkar vara något ljusare än standarden.
Vilka videostandarder pratar du om som PS3 och Xbox 360 följer dåligt? Nåväl, poängen är då alltså att det kan vara något missvisande med screendumps från konsoller som levererar en bild som är för mörk, för ljus, washed-out osv *eftersom alla ändå korrigerar detta på sin bildvisare i slutändan*.
Med andra ord så bör diskussionen enbart avhandla texturer, aa, effekter m.m.
Nu tänker jag vara lite dum och påstå att det är mycket möjligt att endera 360 eller PS3 kan vara bättre vad gäller kontrast- och ljusegenskaper. De olika GPU:erna kan visa skillnader i hur de renderar bilder vad gäller tex HDR och andra egenskaper som påverkar dynamiken i bildens kontrast. Det omfånget blir lite svårt att korrigera på sin bildvisare. MEN ... detta rör egentligen inte Eurogamers tester. Skulle man vilja göra sådana tester väljer man nog hellre rörliga bilder. OCH ... jag håller även med dig och alla andra här att offset:en för ljus och kontrast ÄR olika på det PS3 spottar ur sig och det 360 spottar ur sig. Och det kan naturligtvis korrigeras på sin bildvisare. Så jag fick det klargjort  -lk
Redigerat av LillKille, 28 april 2008 - 17:33.
Postad 28 april 2008 - 18:18
muraren
-
muraren
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
hur orkar ni?
Postad 28 april 2008 - 18:35
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
hur orkar ni? 
Finns ju inga vettiga fotbollslag att hålla på nu för tiden. Man får söka sig vidare helt enkelt. -lk
Postad 28 april 2008 - 20:05
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1 833 inlägg
Finns ju inga vettiga fotbollslag att hålla på nu för tiden. Man får söka sig vidare helt enkelt.
-lk
LOL! Helt riktigt!
Postad 28 april 2008 - 20:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Finns ju inga vettiga fotbollslag att hålla på nu för tiden. Man får söka sig vidare helt enkelt.
Nåja, du ska väl hålla på England i EM iallafall? Edit: Doh! Glömde att de missade
Redigerat av Zoiler, 28 april 2008 - 20:32.
Postad 28 april 2008 - 21:08
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Nåja, du ska väl hålla på England i EM iallafall?
Edit: Doh! Glömde att de missade 
Äsch tyst på dig. Din pappa hade knappt slutat suga tumme när jag var ute å skalla mina 1:a Portsmouth supporters. Och med det sagt vill jag även upplysa folk om att PES2008, FIFA 08 och FIFA Street3 är i princip identiska på PS3 och 360; med minifördel 360, enligt Eurogamer. -lk
Postad 28 april 2008 - 22:44
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Beyond3D ger sig in i snacket. 360 versionen av GTA körs i 720 medan PS3 versionen körs i 630. Båda ska troligen ha samma AA i x2, lägre upplösningen kan vara anledningen till varför nåra sagt att360 ser ut att ha mer AA. Övrigt har PS3 bättre tillämpning av ljus och filter så trots lägre upplösning känns resultatet bättre. Beyond3D
Postad 28 april 2008 - 23:50
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Beyond3D ger sig in i snacket.
360 versionen av GTA körs i 720 medan PS3 versionen körs i 630. Båda ska troligen ha samma AA i x2, lägre upplösningen kan vara anledningen till varför nåra sagt att360 ser ut att ha mer AA.
Övrigt har PS3 bättre tillämpning av ljus och filter så trots lägre upplösning känns resultatet bättre.
Beyond3D
Återstår att se om det håller isig när han får tag på directfeed-screen. Just nu har han bara HD-videos att gå efter.
Postad 29 april 2008 - 06:48
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Bättre AA på PS3?! - Mercs 2 http://www.gamesrada...503181956908091Ghostbusters http://www.videogami...ostbusters-dev/Både dessa nyheter kanske man skall ta med en nypa salt men intressant iallafall hur utvecklaren av ghostbusters beskriver att man på PS3 kan köra dolby ljud t.ex på en kärna.
Postad 29 april 2008 - 07:14
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Den här tråden måste snart byta titel...
Postad 29 april 2008 - 09:27
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Äsch tyst på dig. Din pappa hade knappt slutat suga tumme när jag var ute å skalla mina 1:a Portsmouth supporters.
Och med det sagt vill jag även upplysa folk om att PES2008, FIFA 08 och FIFA Street3 är i princip identiska på PS3 och 360; med minifördel 360, enligt Eurogamer.
-lk
Då är Eurogamer ingen pålitlig källa. FIFA08 ser "mycket" bättre ut på PS3 än 360.
Postad 29 april 2008 - 09:35
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Då är Eurogamer ingen pålitlig källa. FIFA08 ser "mycket" bättre ut på PS3 än 360.
Jag tyckte personligen det såg lite bättre ut på PS3 men det flöt inte alls lika bra som på 360. Samma sak med PES. (Störig texturfiltrering på 360 men lider inte av slowdowns)
Postad 29 april 2008 - 09:52
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Jag tyckte personligen det såg lite bättre ut på PS3 men det flöt inte alls lika bra som på 360. Samma sak med PES. (Störig texturfiltrering på 360 men lider inte av slowdowns)
Det var väl grafiken och inte flytet som diskuteras i denna tråden? Det flyter marginellt jämnare på 360. Däremot flyter UEFA2008 minst lika bra på PS3 som på 360 och är snyggare.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|