Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lg KU990 va tror ni om denna?

1146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Viewty KU990 (Mobiltelefoner) 4 8.013888 (71) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 22 January 2008 - 10:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Nu börjar jag bli förbannad!

för tredje gången har nu min telefon betett sig som ett j**la as! batterinivån står på 3 pluppar av 4 möjliga. efter ett tag går den ner till 2. kort därefter varnar telefonen för lågt batteri och dör sedan.

Måndagsex eller är lg ett gäng riktigt usla sopor?

Ett måndagsex skulle jag tippa på.Enda gången jag har lagt märke till att batteriet har gått åt fort var nära jag skulle lyssna på musik när det var 2 pluppar kvar men min telefon hoppar sällan ner till 2 pluppar.Brukar för det mesta jämt ligga på 3-4.Testa sätt på energisparläge och sänk belysningen från skärmen.Tydligen är det så att det går åt fortare ju mindre pluppar du har kvar.Batterimätaren tycks visa så.

Postad 22 January 2008 - 10:41

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Nu börjar jag bli förbannad!

för tredje gången har nu min telefon betett sig som ett j**la as! batterinivån står på 3 pluppar av 4 möjliga. efter ett tag går den ner till 2. kort därefter varnar telefonen för lågt batteri och dör sedan.

Måndagsex eller är lg ett gäng riktigt usla sopor?

Ett måndagsex skulle jag tippa på.Enda gången jag har lagt märke till att batteriet har gått åt fort var nära jag skulle lyssna på musik när det var 2 pluppar kvar men min telefon hoppar sällan ner till 2 pluppar.Brukar för det mesta jämt ligga på 3-4.Testa sätt på energisparläge och sänk belysningen från skärmen.Tydligen är det så att det går åt fortare ju mindre pluppar du har kvar.Batterimätaren tycks visa så.

Verkar som att det blir till att skicka tillbaka skiten. sjukt störigt. Köpte luren från katsching så jag hoppas vid gudarna att det kommer funka smidigt att skicka tillbaka den..

Postad 22 January 2008 - 10:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Verkar som att det blir till att skicka tillbaka skiten. sjukt störigt. Köpte luren från katsching så jag hoppas vid gudarna att det kommer funka smidigt att skicka tillbaka den..

Japp , inte roligt att få ett dåligt ex.
Något mer problem du har haft förutom batteriåtgången?

Postad 22 January 2008 - 11:02

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har väl nämnt en del saker här på forumet. Bland annat att ljudkvalitén inte är den bästa under samtal.
Att kameran tar obrukbara bilder i inomhusmiljö (speciellt porträttbilder och närbilder) är ju också larvigt uselt. har tagit några bilder utomhus i solsken som verkar bli ok.
Inomhus blir det dock utan något som helst fokus,skakigt och helt enkelt riktigt uselt.

Jag undrar om dessa grejer också beror på att man fått ett måndagsex eller om de (LG) bara vill göra mig förbannad...

Postad 22 January 2008 - 11:55

Unregisteredc1e785be
  • Unregisteredc1e785be
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Har en fråga om den skyddande plastfilmen..

Jag är lite klumpig o har lyckats få plastbubblor under plastfilmen som nu sitter helt. Någon som har ett tips på hur jag får bort plastfilmen utan att förstöra den?

/Chorce

Postad 22 January 2008 - 12:11

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Är det mer än jag som inte kan använda programmet QPST EFS EXPLORER !?!? Hur jag än gör så hittar programmet aldrig min telefon, har prövat alla usb portar på datorn för säkerhets skull.. Någon som lyckats att ansluta ??

Postad 22 January 2008 - 12:44

fjompa
  • fjompa
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Är det mer än jag som inte kan använda programmet QPST EFS EXPLORER !?!? Hur jag än gör så hittar programmet aldrig min telefon, har prövat alla usb portar på datorn för säkerhets skull.. Någon som lyckats att ansluta ??

Jodå, jag har lyckats, behövde inte göra något speciellt. Bara in med sladden och köra.

Postad 22 January 2008 - 12:57

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
orättvist.. Får väl prova på någon annan dator då.. Vill ju oxå kunna mixtra med teman o ta bort min 3 brandning, kanske beror på att jag har 3 ??

Får väl fortsätta försöka.. suuuck

Postad 22 January 2008 - 20:57

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Tjena.

Beställde min KU990 + 8Gb minneskort förra veckan, från 2 olika företag. Telefonen har inte kommit ännu men däremot minneskortet som jag självklart ville prova i väntan på telefonen :D

Problemet är bara att när jag stoppar in kortet i kortläsaren (som följde med) så visas den nya hårddisken i "min dator", i detta fall som (H:). Men när jag försöker öppna den så får jag ett medelande som säger "Please insert disk into Removable Disk (H:)."

minneskortet

Kan alltså varken formatera den eller öppna den.
Läste om någon tidigare någonstans (orkar inte leta upp) som sa något om att "dra den över en gummigrej", är det något sätt att ta bort skrivskydd eller liknande? Det finns inget så att säga "mekaniskt" skrivskydsregalge(sak) på varken kortet eller läsaren, som jag har sett.

Tacksam för all hjälp
/krille

Postad 22 January 2008 - 21:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Kan alltså varken formatera den eller öppna den.
Läste om någon tidigare någonstans (orkar inte leta upp) som sa något om att "dra den över en gummigrej", är det något sätt att ta bort skrivskydd eller liknande? Det finns inget så att säga "mekaniskt" skrivskydsregalge(sak) på varken kortet eller läsaren, som jag har sett.

Tacksam för all hjälp
/krille

Här är ju förpackningen , så som min såg ut.
Bifogad fil  P220108_21.41.JPG   200.75K   0 Antal nerladdningar
Sen här är den gummigrejen jag drog den över för att få bort skrivskyddet.Vet inte varför det var så men det funkade efter att jag dragit över den.Den ligger då inne i förpackningen när du viker upp den.
Bifogad fil  P220108_21.43.JPG   154.32K   0 Antal nerladdningar

Postad 22 January 2008 - 22:29

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Sen här är den gummigrejen jag drog den över för att få bort skrivskyddet.Vet inte varför det var så men det funkade efter att jag dragit över den.Den ligger då inne i förpackningen när du viker upp den.

Ok, I see.
Tackar för det snabba och klara svaret, ska prova det nu.

*Edit* (svarade en andra gång för att undvika spam)
Det fungerade, tackar.
Är det bara jag eller stod det någonstans i manualen/infon att man skulle göra så? kan hända att jag är helt blind också.

En fundering till, ska minneskortet trykas in så långt som möjligt?
Jag har stora problem med att få ut det igen :D , måste använda tänderna för att lyckas få grepp om kortet. (jag är iofs nagelbitare av högsta rang, så jag har inte alltid så lätt att nypa tag i små saker :lol: )
*Edit*

Redigerat av Unregisteredb7e5102f, 22 January 2008 - 22:36.

Postad 22 January 2008 - 22:43

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Bara för att jag tycker saab är snygg så betyder det inte att jag vill ha en.Bättre och ta det bästa ur båda delarna?
Volvos motor och saabs kaross i det här fallet.Det enda jag tycker är bra med iphone är gränsnittet och om man kan få det på sin lg , varför inte ha det? Jag menar , vad skulle du ha valt mellan en ferrari och en bubbla? :D
Lg orginaltema hör ju inte till det snyggaste.

Well.. själv tycker jag att LG's black är en enkel stilren design. Fisken och silver varienterna nappar jag inte på alls. Och nu till fråga.. Om man har telefonen låst hos 3G [dvs "tre" operatören] kan man uppgradera sin firmware i fall det kommer nyare, eller måste man kontakta operatören för det?
Har varit en SE användare i 7-8 år nu.. min sista blev en SE k800i cyber-shot.. blev positiv överraskad av LG.
Enda problem är att luckan på backsidan är an aning glapp.Kunde vara en fulländat mobil om LG snubbarna hade valt en mjukare material [så som k800i har till ex] i stället för metallucka i aluminium.
/my two ¢

Postad 22 January 2008 - 22:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

*Edit* (svarade en andra gång för att undvika spam)
Det fungerade, tackar.
Är det bara jag eller stod det någonstans i manualen/infon att man skulle göra så? kan hända att jag är helt blind också.

En fundering till, ska minneskortet trykas in så långt som möjligt?
Jag har stora problem med att få ut det igen :D , måste använda tänderna för att lyckas få grepp om kortet. (jag är iofs nagelbitare av högsta rang, så jag har inte alltid så lätt att nypa tag i små saker B) )
*Edit*

Nej det står ingenstans tyvärr.Tog ett tag innan jag förstod det hela också :lol:
Japp det ska det.See till och tryck in det långt in i telefonen sen också.

Postad 22 January 2008 - 22:49

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Well.. själv tycker jag att LG's black är en enkel stilren design. Fisken och silver varienterna nappar jag inte på alls. Och nu till fråga.. Om man har telefonen låst hos 3G [dvs "tre" operatören] kan man uppgradera sin firmware i fall det kommer nyare, eller måste man kontakta operatören för det?
Har varit en SE användare i 7-8 år nu.. min sista blev en SE k800i cyber-shot.. blev positiv överraskad av LG.
Enda problem är att luckan på backsidan är an aning glapp.Kunde vara en fulländat mobil om LG snubbarna hade valt en mjukare material [så som k800i har till ex] i stället för metallucka i aluminium.
/my two ¢

Du måste nog vänta tills dem gör sin egen version av fw då det är så på Nokia,Se och resten för tre dvs du får den efter tid efteråt.

Blev också positivt överaskad om jag ska vara ärlig och backsidan är lite sladdrig åt sidorna iaf på mitt ex.Det syns inte men känns ibland om rör fingrarna mycket tex vid sms-skrivande.

Postad 22 January 2008 - 22:58

Unregisteredb7e5102f
  • Unregisteredb7e5102f
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Nej det står ingenstans tyvärr.Tog ett tag innan jag förstod det hela också :lol:
Japp det ska det.See till och tryck in det långt in i telefonen sen också.

Ok, bra att veta att jag inte är helt blind då B)
Ska försöka att stoppa in det ordentligt i telefonen...om jag får ut kortet ur kortläsaren, har fastnat rejält nu och kaninte få ut det :D .
Är inte helt säker på hur mycke grejerna håller för heller om man skulle börja pyssla med typ pennor och sånt för att försöka få ut det.

Postad 22 January 2008 - 23:05

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Blev också positivt överaskad om jag ska vara ärlig och backsidan är lite sladdrig åt sidorna iaf på mitt ex.Det syns inte men känns ibland om rör fingrarna mycket tex vid sms-skrivande.

Japp det stämmer bra.. "sladdrig åt sidorna.. inte att man tänker på det direkt.. men ..som sagt det känns.
Läste att flera verkar ha problem med ljudet. Som sagt.. jag kom från SE k800i och kan bekräfta att nuvarande mobil ..är får 10 av 10 medan SE k800i får av mig 7 av10 [om man jämför bara de mot varandra när det gäller ljud]
SE lät alltid som en sprucken högtalare då jag hade volymen på max, medan LG's är hur tydligt som helst.
Hm .. misstänkte att man måste vänta till 3G kommer ut med sina variant av firmware..grr... har 10a just nu.

Redigerat av x-rat3d, 22 January 2008 - 23:07.

Postad 22 January 2008 - 23:34

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
*lyfter på pekfingret*

Ja jag hoppas också att ni har 3G-operatör...annars skulle jag bli rädd :D

Den operatören ni pratar om heter 3 eller Tre och inget annat...

*sänker pekfingret*

Postad 23 January 2008 - 00:11

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

*lyfter på pekfingret*

Ja jag hoppas också att ni har 3G-operatör...annars skulle jag bli rädd :D

*sänker pekfingret*

jeje.. tre ,3,III, you name it.. är för trött nu... och förbannad så in i..&%¤# provade för första gången ta pics med i över en timme.. men olika inställningar.. så blurry/noisy pics har inte ens fått med min Webcam 200x 300 !! OMG.. blir besök hos 3[G] :lol: imorgon &%¤#"!!!!!!!!!

Postad 23 January 2008 - 09:08

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har väl nämnt en del saker här på forumet. Bland annat att ljudkvalitén inte är den bästa under samtal.
Att kameran tar obrukbara bilder i inomhusmiljö (speciellt porträttbilder och närbilder) är ju också larvigt uselt. har tagit några bilder utomhus i solsken som verkar bli ok.
Inomhus blir det dock utan något som helst fokus,skakigt och helt enkelt riktigt uselt.

Jag undrar om dessa grejer också beror på att man fått ett måndagsex eller om de (LG) bara vill göra mig förbannad...

*lyfter på pekfingret*

Ja jag hoppas också att ni har 3G-operatör...annars skulle jag bli rädd :)

*sänker pekfingret*

jeje.. tre ,3,III, you name it.. är för trött nu... och förbannad så in i..&%¤# provade för första gången ta pics med i över en timme.. men olika inställningar.. så blurry/noisy pics har inte ens fått med min Webcam 200x 300 !! OMG.. blir besök hos 3[G] :lol: imorgon &%¤#"!!!!!!!!!

Hurra! eller vad man ska säga. Skönt att någon annan uppmärksammat den undermåliga kvalitén på kameran.

Har du provat utomhusbilder? när det är ljust alltså. Har också tagit massa bilder med olika inställningar, tyckte det blev liiite bättre när man ställde in kameran på makro för att ta en porträttbild. känns ju lite fel att man ska ha makro på porträttbilder, men som sagt; kameran suger i inomhusmiljö...

Postad 23 January 2008 - 09:40

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
men som sagt; kameran suger i inomhusmiljö...

jag tycker att den är helt ok för att sitta på en mobiltelefon. Linsen är ju så liten och det bergänsar ju tyvärr bildkvalitén vid lite sämre ljus, ska man ha en kamera som tar perfekt bilder inomhus eller i sämre upplysta miljöer bör man skaffa sig en systemare som kan släppa in mer ljus i linsen utan allt för lång slutartid.

Postad 23 January 2008 - 09:58

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

men som sagt; kameran suger i inomhusmiljö...

jag tycker att den är helt ok för att sitta på en mobiltelefon. Linsen är ju så liten och det bergänsar ju tyvärr bildkvalitén vid lite sämre ljus, ska man ha en kamera som tar perfekt bilder inomhus eller i sämre upplysta miljöer bör man skaffa sig en systemare som kan släppa in mer ljus i linsen utan allt för lång slutartid.

jo det är jag absolut medveten om. men om jag jämför med bilderna tagna med hushållets övriga telefoner (motorola razr gammal modell, SE 810i och nokia n73) så är det faktiskt inte annat än just uselt att en mobil som lanseras med kameran som största dragplåster, inte kan prestera bättre än vad den gör.

Min gamla n73 (som har fått ok betyg men inte mycket mer för sin kamera) är den jag kan jämföra mest med och skillnaden är glasklar.

Att min sambo t ex kan skicka ett mms från sin motorola som klart och tydligt visar vad hon fotat, medans viewtyn på sin höjd kan använda 1 av 4 bilder till mms är inte godkänt.

Postad 23 January 2008 - 10:13

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Kruxet är väl att det verkar skilja i kvalite på kamerorna, eller om det är Firmware som gör att det skijer låter jag vara osagt..

kolla denna tråden ---> http://forum2.mobile...d...887&page=12

tycker det ser riktigt najs ut där!

Postad 23 January 2008 - 10:59

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Mina bilder med min viewty ser ljusår bättre än vad de bilder jag tog med min s500i gjorde.Även från en k800 jag hade så ser jag också att bilderna blir bättre på viewtyn fast lite mindre skillnad där men om man jämför med våra digitalkamror så får den känna sig slagen.
Som videokamera är den i en klass försig.Tar nästan lika bra video som våra digitalkamror om jag ska vara ärlig.

Postad 23 January 2008 - 15:54

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kruxet är väl att det verkar skilja i kvalite på kamerorna, eller om det är Firmware som gör att det skijer låter jag vara osagt..

kolla denna tråden ---> http://forum2.mobile...d...887&page=12

tycker det ser riktigt najs ut där!

Hade jag fått de där bilderna hade jag gråtit av lycka :-)

Nu gråter jag bara av olycka.

Postad 23 January 2008 - 16:20

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Hurra! eller vad man ska säga. Skönt att någon annan uppmärksammat den undermåliga kvalitén på kameran.

Har du provat utomhusbilder? när det är ljust alltså. Har också tagit massa bilder med olika inställningar, tyckte det blev liiite bättre när man ställde in kameran på makro för att ta en porträttbild. känns ju lite fel att man ska ha makro på porträttbilder, men som sagt; kameran suger i inomhusmiljö...

Har tagit runt 30 pics under olika omsständigheter, ljusförhållande upplösning etc osv... Samma "kvalite" dvs som en webcam som kom ut på marknaden för 6 år sedan. Det måste vara nåt fel på kameran eftersom jag provade en inan jag köpte.. och jag fastnade på just kvaliteten som kameran levererade! Ringde idag till Tre och dom skickar en ny mobil eftersom det är 14 dagars retur på det. Fick inte ens beskriva för mycket heller vad det var för fel..då kanske det är en känt problem hos Tre .

Postad 23 January 2008 - 16:38

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har tagit runt 30 pics under olika omsständigheter, ljusförhållande upplösning etc osv... Samma "kvalite" dvs som en webcam som kom ut på marknaden för 6 år sedan. Det måste vara nåt fel på kameran eftersom jag provade en inan jag köpte.. och jag fastnade på just kvaliteten som kameran levererade! Ringde idag till Tre och dom skickar en ny mobil eftersom det är 14 dagars retur på det. Fick inte ens beskriva för mycket heller vad det var för fel..då kanske det är en känt problem hos Tre .

Stort. får nog skicka tillbaka min då och hoppas på bättring. fan va jobbigt.
det ska ju vara roligt också som man säger...

Postad 23 January 2008 - 16:48

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

vad var det för fel på din mobil? Har du ring till dom? man måste ju ha alla förpakningar och packas precis som det var ursprungligen!..

Postad 23 January 2008 - 16:59

Harrymannen
  • Harrymannen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

vad var det för fel på din mobil? Har du ring till dom? man måste ju ha alla förpakningar och packas precis som det var ursprungligen!..

Se ovan.
Har bara kollat som hastigast på katschings hemsida om hur man går tillväga för att skicka tillbaka grejer. Webbutiker är bra när man är snål men trist när man ska skicka tillbaka och strula..

Har kvar alla förpackningar så det ska inte vara något problem. å andra sidan har man ju lagstadgad garanti på grejerna, om produkten är trasig med en kartong saknas är ju strunt samma. trasigt ska fixas! ;-D

Postad 23 January 2008 - 17:29

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Se ovan.
Har bara kollat som hastigast på katschings hemsida om hur man går tillväga för att skicka tillbaka grejer. Webbutiker är bra när man är snål men trist när man ska skicka tillbaka och strula..

Har kvar alla förpackningar så det ska inte vara något problem. å andra sidan har man ju lagstadgad garanti på grejerna, om produkten är trasig med en kartong saknas är ju strunt samma. trasigt ska fixas! ;-D

Har det inte gått 14 dagar sedan du köpte?
Enligt dustans- och hemförsäljningslagen har man möjlighet att ångra ett köp inom 14 dagar..men det gjorde jag inte.. utan jag valde få en ny mobil. Dom står också för returfrakt. men om du fick en sån kass exemplar.. då kanske är lika bra att sckika tillbaks och fixa den eller.. få ny eftersom det är ett år garanti på den.

Postad 24 January 2008 - 08:09

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag börjar bli lagom trött på ett problem med LG Viewty nu. Jag skickade ju mobilen till verkstad (service) pga av att den stängde av sig själv några gånger trots fullt batteri. Fick tillbaka den rätt snabbt (den hade enligt servicen uppdaterats och kalibrerats) och funkade perfekt i några dagar, men nu imorse så upptäckte jag att den stängt av sig :P

Ni som haft LG Viewty länge, har ni ALDRIG varit med om problemet lr? Nyfiken...vad ska jag göra, ska jag skicka den på service igen, vänta på en firmware till mobilen eller försöka kräva pengarna tillbaka/få en ny/byta mobil (om detta nu går).

Såg nu att jag har 10b i programvaruversion, om det nu är viktigt i sammanhanget.

Redigerat av The Storm, 24 January 2008 - 08:31.

Postad 24 January 2008 - 08:24

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Min har hittills aldrig stängt av sig, förutom en gång när batteriet var på sista ploppen innan jag gick o la mig, då var den död på morgonen (inte så konstigt). Kanske är ett batteri haveri på din?

Postad 24 January 2008 - 08:34

The Storm
  • The Storm
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Min har hittills aldrig stängt av sig, förutom en gång när batteriet var på sista ploppen innan jag gick o la mig, då var den död på morgonen (inte så konstigt). Kanske är ett batteri haveri på din?

Tack för snabbt svar från din sida! Okej, inte så konstigt i så fall nej.
Ja kanske det...kan ett nytt batteri hjälpa tror du/ni?

Jag gillar verkligen LG Viewtyn, men det här problemet ska ju inte bara finnas tycker man ju.

Postad 24 January 2008 - 15:24

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Nu händer det lite grejor!

Koreansk firmware som tydligen skall skilja sig markant från våran med massa funktioner

tex They have many features like barcode reader, histogram, face tracking in there camera.

läs här ---> http://www.ku990.co....php?f=40&t=1913

Postad 24 January 2008 - 18:22

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Hm. enligt vad jag läst i alla forum så ska det funka med minneskort större än 2Gb. Så jag köpte ett 4Gb Sandisk minne och formatera i datorn med fat32 och det funkar kanon, sen visar ju minneshanteraren i telefonen psycho. MEN när jag tar bilder med kameran så säger kameraprogrammet att det externa minnet är fullt och att det interna kommer att användas!! Det är givetvis inte fullt. Någon mer med detta problem?

Postad 24 January 2008 - 18:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hm. enligt vad jag läst i alla forum så ska det funka med minneskort större än 2Gb. Så jag köpte ett 4Gb Sandisk minne och formatera i datorn med fat32 och det funkar kanon, sen visar ju minneshanteraren i telefonen psycho. MEN när jag tar bilder med kameran så säger kameraprogrammet att det externa minnet är fullt och att det interna kommer att användas!! Det är givetvis inte fullt. Någon mer med detta problem?

Som jag sagt så många gånger.Du måste fylla upp minnet i datorn först så det bara är 0-2gb minne kvar.Använd sökfunktionen.
Då lär telefonen fungera normalt.

Postad 24 January 2008 - 20:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Ville bara visa upp lite resultat i tester gsm-arena har gjort med bl.a. k850i,Viewtyt,n95-2 och g600.

Makro
As you see from our samples LG KU990 Viewty is superior in this test. For some reason it just has a better field of view (it keeps more details in focus). In addition to this, Viewty offers manual focus, which can be of great help when shooting low contrast scene or a dynamic macro scene.

Samsung G600: 5/10 • LG Viewty: 9/10 • Nokia N95 8GB: 6/10 • Sony Ericsson K850: 7/10

Video

When it comes to video recording capabilities, it's a rather easy fight. The Sony Ericsson K850 offers only QVGA@30fps, Samsung G600 VGA@15fps or QVGA@30fps, while the Nokia N95 and LG Viewty - VGA 30fps.

Viewty uses more advanced compression (DIVX) and has a unique 120fps shooting mode, so it was a clear cut winner from the very start.

Samsung G600: 4/10 • LG Viewty: 10/10 • Nokia N95 8GB: 8/10 • Sony Ericsson K850: 2/10

Nokian vann för övrigt tätt följt av K850i och Viewty.Skulle bara visa att jag inte hade helt fel angående videokvaliten på denna telefonen.

Här är länk:
http://www.gsmarena....-review-206.php

Postad 24 January 2008 - 20:42

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0
sådär nu var den beställd :)
ska bli skoj å testa en touch screen ;)

Postad 24 January 2008 - 21:14

Johnn007
  • Johnn007
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Viewty:n är ju häftig, men jag vet inte hur många gånger jag tagit upp telefonen ur fickan och den har varit uppkopplad eller på inspelning eller ett program har satts igång. Enormt dåligt knapplås har den. Kasst att man inte kan använda tangentbordet överallt där det går att göra inmatningar. Men imponerande videoinspelngar tycker jag det blir.

Postad 24 January 2008 - 21:16

oscar_sthlm
  • oscar_sthlm
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hesjan! Jag undrar om det är någon utav er som har försökt sig på lite modifieringar man kan göra och med det menar jag kanske installera nya teman, höja volymen på mediaspelaren och ta bort tre brandingen alltså lite "hacking" som dom kallar det på ku990.co.uk forumet. Om någon har försökt sig på det så undrar jag hur lätt det är att man gör ett misstag som man kan få ångra och svårt att återställa? Sen undrar jag om det finns några nya firmweres att ladda ner, vissa säger att både v.10b, v.10c och v.10d finns ute medan jag sitter på v.10a. Är det någonting märkbart som skilljer dessa åt?

Postad 24 January 2008 - 21:30

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Hesjan! Jag undrar om det är någon utav er som har försökt sig på lite modifieringar man kan göra och med det menar jag kanske installera nya teman, höja volymen på mediaspelaren och ta bort tre brandingen alltså lite "hacking" som dom kallar det på ku990.co.uk forumet. Om någon har försökt sig på det så undrar jag hur lätt det är att man gör ett misstag som man kan få ångra och svårt att återställa? Sen undrar jag om det finns några nya firmweres att ladda ner, vissa säger att både v.10b, v.10c och v.10d finns ute medan jag sitter på v.10a. Är det någonting märkbart som skilljer dessa åt?

Edit*2 Tydligen så finns det orange och t-mobile med a och b också.Är nog anpassade efter olika marknader.

Edit* Har hackat min med iphone tema. Sök i tråden så ser du.

Gör en till Edit.
Ville bara säga att det finns en ny version av google maps.
Gå bara in på den här länken med standardwebläsaren www.google.com/gmm

Redigerat av Unregistered0354d681, 24 January 2008 - 22:02.

Postad 24 January 2008 - 22:18

oscar_sthlm
  • oscar_sthlm
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
okej men jag kna inte hitta nåt i tråden angående riskerna med hacking. T ex när du installerar ditt tema? hur ska man kunna få till baka filerna man deletar
citat ur guiden för hur man installerar ett tema:
"Delete the file "bg_theme2.swf"."
Hur ska man sedan, då man vill ha tillbaka telefonen till normal få tillbaka dessa filer man tar bort? Det är sådant som känns lite osäkert tycker jag.

Postad 24 January 2008 - 22:41

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

den har varit uppkopplad eller på inspelning eller ett program har satts igång. Enormt dåligt knapplås har den.

Samma här ..hade hänt en gång ..på 3 dagar.. fattar inte varför just på "inspelning"!

Postad 24 January 2008 - 22:44

Unregistered2e9f31cc
  • Unregistered2e9f31cc
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
ku990.co.uk är på G med en hel del nu..

dom har lyckats att lokalisera den koreanska updaten, men inte lyckats att installera firmware då våran Eu version av viewty är en "äldre" modell
http://www.ku990.co....php?f=33&t=2071

De håller även på att göra ett program som heter Vuite som du enkelt kan installera teman med utan att behöva "hacka", det skall då ingå backup i programmet ..
http://www.ku990.co....p...p;sk=t&sd=a

Tufft...

Så om det var en bra telefon tidigare så kommer den förhoppningsvis bli ännu bättre! :)

Redigerat av Unregistered2e9f31cc, 25 January 2008 - 02:41.

Postad 24 January 2008 - 22:46

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

okej men jag kna inte hitta nåt i tråden angående riskerna med hacking. T ex när du installerar ditt tema? hur ska man kunna få till baka filerna man deletar
citat ur guiden för hur man installerar ett tema:
"Delete the file "bg_theme2.swf"."
Hur ska man sedan, då man vill ha tillbaka telefonen till normal få tillbaka dessa filer man tar bort? Det är sådant som känns lite osäkert tycker jag.

Du brukar oftast få med backup i tråden.Jag har backup till de flesta versionerna på datorn så jag skrev inte filerna till datorn med eps.
Du ska inte detelete:a filen direkt utan du skriver över den med just knappen "write". Kolla noga i fileinfo och kolla gärna igenom en extra gång att du har gjort rätt.Har inte haft något problem med hackat tema.

Postad 24 January 2008 - 22:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

De håller även på att göra ett program som heter Vuite som du enkelt kan installera teman med utan att behöva "hacka", det skall då ingå backup i programmet ..
http://www.ku990.co....p...p;sk=t&sd=a

Verkar inte komma en på ett tag då dem inte har något release-datum.Några månader framåt kanske om dem inte sitter och jobbar på det 24/7 då.

Edit* Vill bara påminna ännu en gång om en ny version av google maps finns för oss med viewty.
Gå bara in på den här länken med standardwebläsaren: www.google.com/gmm

Redigerat av Unregistered0354d681, 24 January 2008 - 22:52.

Postad 25 January 2008 - 19:17

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
tjenare, har satt in ett 8gb minneskort i min telefon, Fyllde det i datorn tills det bara återstod c:a 1gb på minneskortet. Trots det så vill telefonen inte spara foton på det externa minnet då det är "fullt".

What to do? Mycket möjligt att ni redan svarat på detta, men jag hittar inte svaret just nu!

Fridens

Postad 25 January 2008 - 19:28

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

tjenare, har satt in ett 8gb minneskort i min telefon, Fyllde det i datorn tills det bara återstod c:a 1gb på minneskortet. Trots det så vill telefonen inte spara foton på det externa minnet då det är "fullt".

What to do? Mycket möjligt att ni redan svarat på detta, men jag hittar inte svaret just nu!

Fridens

Är du helt 100 på att du har fyllt det till bara 1-2gb? Känner inte till att någon annan har haft problemet förutom när de inte har fyllt det tillräckligt och en som har ställt frågor till mig angående mobilen har testat med 8gb han har köpt och det funkar där med.Ingen annan direkt som har haft problem i andra forum.Testa formatera det och fyll det igen eller töm det och fyll det igen.

Postad 26 January 2008 - 10:27

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ja, helt 100. Men jag testar igen.
Vilka filmformat tar telefonen?? När jag matat in tex tre avi filer och några andra filformat så är det bara en av avifilerna som funkar, inte de andra två för där får jag felmeddelande, och några av de andra formaten dök inte ens upp i telefonen under "mina videos".

Postad 26 January 2008 - 11:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

ja, helt 100. Men jag testar igen.
Vilka filmformat tar telefonen?? När jag matat in tex tre avi filer och några andra filformat så är det bara en av avifilerna som funkar, inte de andra två för där får jag felmeddelande, och några av de andra formaten dök inte ens upp i telefonen under "mina videos".

Du måste konvertera dem till rätt upplösning dvs 400x240. Avi ska gå bra. Har föresten lite filmer på min som bara är till för att ta upp plats så jag får mindre än 2gb minne :blink:.Gå föresten in på mina videospelningslistor istället.Där kanske du ser alla?

Postad 26 January 2008 - 11:53

Karja
  • Karja
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ah ok, hur konverterar man dom? De finns inte i listorna heller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.