Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Curanta MB-801S, eGreat EG-M31A

636 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 November 2008 - 19:44

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Verkar som få har Curanta MB-801s inne på lager, så blir nog att beställa från Mediamania för 2000kr med frakt. Någon som hört om fler butiker ska få in den på lager eller håller den på att dö ut?

Postad 26 November 2008 - 20:50

renstahl
  • renstahl
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hej någon som vet hur den här spelaren fungerar med en projektor som pansonic ptae 3000 om man kör 2:35:1 duk o vill ha bilden ren från dom svarta sorgkanterna under o över bilden. Går den att ställa in i något sådant läge?
Eller det kanske inte behövs heller för den kör den upplösning som filmen visas i? Lite osäker på hur det fungerar med det här.

Postad 27 November 2008 - 08:18

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Hej någon som vet hur den här spelaren fungerar med en projektor som pansonic ptae 3000 om man kör 2:35:1 duk o vill ha bilden ren från dom svarta sorgkanterna under o över bilden. Går den att ställa in i något sådant läge?
Eller det kanske inte behövs heller för den kör den upplösning som filmen visas i? Lite osäker på hur det fungerar med det här.

Upplösning mm ställer du in i Curantan.

/R

Postad 28 November 2008 - 20:29

Bushdoctor
  • Bushdoctor
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Beställde en Curanta MB-801S idag från mediamania, fick för en stund sen ett mail där det stod att de inte hade uppdaterat lagerstatus och därför stod det att de hade den inne när de inte hade det. Så jag undrar om någon vet om det finns något ställe som har MB-801S på sitt lager?

Postad 01 December 2008 - 21:30

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Har ett STORT problem nu! Den krashar helatiden. Laddar torrents helatiden men det verkar inte den gilla då den fryser konstant. Någon som har samma problem? Tappar kontrollen med den helatiden. Sjukt surt då det är så smidigt att få ned allt på den och slippa föra över via lappisen :P

Använder PCH download för att kasta vidare till mediaboxen. När jag gör en hardreset så tar det några minuter innan torrentprogramvaran startar och man kan connecta den igen...

/R

Postad 02 December 2008 - 09:14

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
robber:

Har du testat att installera om NMT-applications?? I värsta fall får du göra en ordentlig reset av Torrent-funktionen: Gå in via Utforskare, gå till din 801s-spelare, välj den (ska vara mörk), gå upp till Verktyg, välj Mappalternativ, välj fliken Visning, klicka i "Visa dolda filer och mappar". När du gjort detta och går in på din spelare, så kommer du hitta några nya mappar. Däribland finns det en som heter ".btpd", där ligger alla loggar och annat som tillhör Torrent klienten, om du raderar alla dessa o installerar om, så är den helt "100%" clean, då bör alla dina problem vara borta...

Men löser du det på ett annat sätt så kan du skippa detta, men detta är en komplett rensning!

Postad 08 December 2008 - 12:59

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

robber:

Har du testat att installera om NMT-applications?? I värsta fall får du göra en ordentlig reset av Torrent-funktionen: Gå in via Utforskare, gå till din 801s-spelare, välj den (ska vara mörk), gå upp till Verktyg, välj Mappalternativ, välj fliken Visning, klicka i "Visa dolda filer och mappar". När du gjort detta och går in på din spelare, så kommer du hitta några nya mappar. Däribland finns det en som heter ".btpd", där ligger alla loggar och annat som tillhör Torrent klienten, om du raderar alla dessa o installerar om, så är den helt "100%" clean, då bör alla dina problem vara borta...

Men löser du det på ett annat sätt så kan du skippa detta, men detta är en komplett rensning!

Ska testa detta ikväll! Tack för tipset.

/Robin

Postad 08 December 2008 - 18:06

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej alla nätverkskunniga :)
Har äntligen fått det trådlösa nätverket att funka :D Men har ett litet problem..när jag streamar filmer som är av riktigt bra kvalité (många Mbit?) så "hackar,fryser" filmen. Om man tar fram "inforutan" när man kollar på filmen så startar problemen när "video" har legat över 10Mbit en stund..som att något inte "hinner med". Jag kör med en lite äldre zyxel router och ett tp-link usbkort i curantan..Men kör jag med kabel från router till curantan så funkar det klockrent..kan det vara routern som inte klarar av den trådlösa biten eller kanske usbkortet i curantan(som iofs ska klara 300 eller nåt :P ) En del filmer,även HD, funkar dock klockrent även trådlöst. Är det bara att kila iväg och köpa ny router? Tacksam för alla ideér och tankar :)

Postad 09 December 2008 - 10:09

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Hej alla nätverkskunniga :)
Har äntligen fått det trådlösa nätverket att funka :P Men har ett litet problem..när jag streamar filmer som är av riktigt bra kvalité (många Mbit?) så "hackar,fryser" filmen. Om man tar fram "inforutan" när man kollar på filmen så startar problemen när "video" har legat över 10Mbit en stund..som att något inte "hinner med". Jag kör med en lite äldre zyxel router och ett tp-link usbkort i curantan..Men kör jag med kabel från router till curantan så funkar det klockrent..kan det vara routern som inte klarar av den trådlösa biten eller kanske usbkortet i curantan(som iofs ska klara 300 eller nåt :blink: ) En del filmer,även HD, funkar dock klockrent även trådlöst. Är det bara att kila iväg och köpa ny router? Tacksam för alla ideér och tankar ;)

Kan vara båda. Kör du mer saker trådlöst samtidigt? Jag streamar HD film från min dator till routern och sen från routern med en kabel in i Curantan och det funkar klockrent. Inte provat trådlöst i båda ändarna. Jag kör en Dlink dir-615 och kör 811.n nätverkskort i bärbara och routern stödjer det med. Dock kör jag nu allt via mediaboxen då jag hittade ett program som gör att när jag klickar på en torrentlänk så kastas all info direkt till mediaboxen. Trådlöst och strema hemma funkade bra för mig men är något jag klart undviker så gott jag kan. Funkar "vanliga" divx filmer mm bra? Bor du i Stockholm så kan du låna min netgearrouter som funkade bra att strema med så kan du reda ut om problemet sitter i routern eller inte. Pm mig om det intresset finns.

Lycka till och håll oss uppdaterade.

/Robin

Postad 10 December 2008 - 18:35

steff1977
  • steff1977
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har idag lånat en ny router för att se om problemet sitter i min gamla..men det funkar inte ändå :) Filmer börjar hacka på samma ställe..Någon som vet om det verkligen är möjligt att streama 1080p filmer trådlöst? Vissa MKV-filer funkar klockrent. Andra format oxå.. Hur stor kapacitet har usb-portarna på curantan? Kanske sitter problemet där? När jag kör med kabel från modemet till curantan funkar alla filmer jag testat klockrent! Men vill ju slippa kabel..

Postad 11 December 2008 - 10:11

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Har idag lånat en ny router för att se om problemet sitter i min gamla..men det funkar inte ändå :) Filmer börjar hacka på samma ställe..Någon som vet om det verkligen är möjligt att streama 1080p filmer trådlöst? Vissa MKV-filer funkar klockrent. Andra format oxå.. Hur stor kapacitet har usb-portarna på curantan? Kanske sitter problemet där? När jag kör med kabel från modemet till curantan funkar alla filmer jag testat klockrent! Men vill ju slippa kabel..

Inte provat så stora filmer tyvärr. .mkv är bara en kontainer dvs inte en standard utan ett filformat som kan innehålla en herrans massa olika format 720p, 1080p mm. Jag personligen skulle inte strema så stor film pga just dess storlek. Känns som risken är rätt stor för lagg eller eftersläpningar. Kanske om båda ändar samt routern var av 811.n standard som pallar att skyffla data snabbare (teoretiskt 300mbit)

/R

Postad 20 December 2008 - 12:39

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

robber:

Hej!

Gjort så men får helatiden en massa skumma nollade torrents. Se bifogade bilden

Postad bild

Vad kan det vara?

/R

Redigerat av robber, 20 December 2008 - 12:41.

Postad 28 December 2008 - 13:49

KillBilly
  • KillBilly
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Du har inte flyttat eller packat upp filer som behövs för seedningen?

Postad 28 December 2008 - 22:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Robber:

Du har kollat så du har kryssat i Windows så den verkligen visar ALLA filer?? Det skulle kunna ligga några dolds saker o störa...?!? Det viktiga är att du verkligen får tömt hela "btpd"-folern, då borde det funka!

Kolla detta! Skulle du gjort allt korrekt testa att göra om processen igen och sedan ladda på NMT-mjukvaran igen...

Postad 29 December 2008 - 07:52

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Robber:

Du har kollat så du har kryssat i Windows så den verkligen visar ALLA filer?? Det skulle kunna ligga några dolds saker o störa...?!? Det viktiga är att du verkligen får tömt hela "btpd"-folern, då borde det funka!

Kolla detta! Skulle du gjort allt korrekt testa att göra om processen igen och sedan ladda på NMT-mjukvaran igen...

Hej!

Gjort om detta 5 gånger nu med samma resultat. Gett upp hoppet om denna torrentklient. Dock så verkar "Clutch" smidig men hittar dock inte vart man kan ladda ned firefoxpluginet till det. Någon som vet det?

God fortsättning!

/R

Postad 29 December 2008 - 18:29

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Någon som vet vad jag ska fylla i här?

Clutch är programmet!

Postad bild

/R

Postad 01 January 2009 - 15:11

morsus
  • morsus
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tja!
Om man ansluter till spelaren via sin webläsare ska man då kunna starta musik och film därifrån? Man kan ju trycka "play" men när jag gör det händer inget.. Nån som har koll?

Mvh Erik

Postad 01 January 2009 - 18:43

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
morsus:

Nix, i daxläget kan du inte "fjärrstyra" NMT-spelare via Webinterfacet, i alla fall inte vad jag fått fram! Det hade varit trevligt!

Postad 02 January 2009 - 01:20

morsus
  • morsus
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Kanelbulle:

Tack för svar! Ok varför finns funktionen då om den nu ändå inte finns så att säga =)?
Ja det hade verkligen varit en hit om det hade fungerat! Kan ju hoppas det kommer...
Mvh

Postad 02 January 2009 - 09:12

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
morsus:

Om du menar Web-interfacet som ser ut som på TV, xxx.xxx.xxx.xxx:8088 så är det MyIhome Lite servern, den gör att du kan Acessa din NMT via Upnp. Eller har du kommit åt det på något annat sätt får du gärna återkomma med det!

Postad 02 January 2009 - 10:01

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Ingen som använt clutch med ff?

Vore en god kombo om man fick det att lira.

/R

Postad 07 January 2009 - 08:53

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0
Min Mediabox är nu till salu! Behöver en till dator så jag bygger en HTPC och har som surfdator och film/musikdator.

/R

Postad 13 January 2009 - 10:48

Unregisteredebf534f5
  • Unregisteredebf534f5
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan

Har en Ellion 700 i dagsläget som håller på att ge upp, och funderar nu starkt på en EGREAT - M31B

• Vad jag förstått/sett på bilder på nätet, så verkar ju anslutningarna på denn ha blivit "normala" inga runda din stöpslar o sånt!
  • Hur e d med firmware, utvecklas den mera, verkar varit lite dött i denna tråden om det, de senaste månderna.
    Eller finns det någon annan spelare på G man kunde avvakta o jämföra med.?
  • Ännu problemet med hårddisk formatet, Förstod att de var att formatera i ext2/ext3 för att kunna använda nmt-funktioner, men då fungerar den ej som usb-slave till XP?
  • Finns det något annat sätt att föra över filer från datorn isåfall tex NDAS funktion eller samba eller....???
  • Hur fungerar det med nån typ av konverteringsprogram i xp för att kunna läsa ext2/ext3, har förstått att de varit ganska buggiga, eller e d föråldrade uppgifter''?
tacksam för synpunkter om denna spelares för o nack delar

~G

ps. läst om värme/fläkt problemet, men blir väl att göra en egen "låda" isåfall!

Postad 13 January 2009 - 11:19

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
hingstin:

Lite svar på dina frågor:

- Det är "normala" anslutningar på baksidan!
- Jojjomensan, det är en NMT-spelare (PCH, HDX, Elektron osv), så det utvecklas hela tiden
- Du kan köra USB-slave med en liten programvara som gör att XP kan läsa Ext2/3. Annars kör du SMB (nätverket, mycket smidigt!)
- Tror det ska funka bra med dessa programvaror idag, själv kör jag SMB (slipper jogga runt med spelaren).

Personligen skulle jag kolla på flera NMT-spelare, det fins ju ett par stycken att välja på. De brister som man kan tycka finns med 31B är: Fläkt (låter lite tyvärr), den har dock en riktigt bra fjärr.

Kolla in dessa:
- Elektron EHP-606, snygg allumniumlåda som tar bort värmeproblem, i övrigt mycket lik. Har även VGA.
- HDX, även här alluminiumlåda, har minneskortslälsare. OBS: Det finns några oklarheter med HDX, så avvakta köp.
- PCH A-110, mest känd, har även DTS-downmix till 2-kanaler!

Postad 14 January 2009 - 10:10

Unregisteredebf534f5
  • Unregisteredebf534f5
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hejsan

@kanelbulle

Tack för ett riktigt bra svar!

Har kollat lite på alternativen du nämnde och läst även din tråd om Elektron EHP-606

Så om jag Löser "problemet med värme" o gör alt. en egen "låda" till den, verkar det som att EGREAT - M31B ännu sku bli valet om ej annat prismässigt! eller nån annan synpunkt från Er forum användare ännu????

Men ännu några frågor,
- har du nån ca hastighet på samba överföringen på EGREAT ?
- kan den spela upp filmer gjorda med digital (video)kamera ?
- HAr en Samsung 46" hemma och vid "lyssnande av musik " känns d lite onödigt att ha den påslagen!
Så om jag har video output till hdmi och res tex 720P för min tv och samtidigt kopplar in en liten 7" LCD via
composit eller s-video (som då klara max res. 576) får jag bild i min 7" are då, för att kunna navigera i spelaren.
Eller måste jag "switcha" om nån "videooutput" med tex fjärren då?

Kör detta system med min Ellion nu, men där inverkar res. på alla utgångar så där måste jag "ta ner" res till 576 för 7" arn (kopplad via composit) och sen vid film tittande på tv:n (kopplad via HDMI) stega upp igen till önskad "hd upplösning" :)

~G

Redigerat av Unregisteredebf534f5, 14 January 2009 - 10:11.

Postad 16 January 2009 - 00:20

iaito
  • iaito
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Säljer min EG-M31A eller MediaBox MB-801S som Curanta kallar den, inköpt i Juli.
Är lite kluven för den har funkat bra, fantastisk på att spela upp filmer men nu är suget stort efter en HTPC då jag behöver en maskin om klarar tv-kanaler inkl. inspelning samt allt det som M31A kan.

Hör av er om ni är intresserade, den finns i norra Stockholm och ni kan få provspela/testa den innan köp.
Den har senaste firmware 08-10-23 (som e bra mkt stabilare än den som testades i http://www.idg.se/2....ya-filmspelarna - kan f.ö inte för mitt liv greppa varför popcornfick bättre betyg, visst hade den stabilare firmware men det e ju bara en fråga om veckor sedan finns samma till eg m-31a...)

1500:- är priset utan HDD,

Postad 16 January 2009 - 23:58

j0nte
  • j0nte
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Detta hör ej till EG-M31A:n men jag undrar om någon vet när Egreat EG-M32B kommer till Sverige?

Tack på förhand/ j0nte

Postad 17 January 2009 - 08:02

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
j0nte:

Släng iväg ett mejl till Mediamania o kolla, verkar inte tas in av Curanta!

Postad 18 January 2009 - 18:56

Zilverfish
  • Zilverfish
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
PROBLEM!
Min Curanta tappar bildsignalen.

Så sent som igår funkade den perfekt men idag envisas den med att tappa bildsignalen, ibland direkt när jag startar den och ibland efter några sekunder när den startat upp. Bilden blir bara svart. Jag har nyaste firmwaren.

Vad kan det vara? Vad bör jag göra?

Postad 18 January 2009 - 20:07

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Ingen butik på prisjakt verkar ha den i lager. Vet någon om den finns i lager någonstans?

Redigerat av Tobyponken, 18 January 2009 - 20:08.

Postad 22 January 2009 - 08:21

tobbek
  • tobbek
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Igår kom en ny fw till PCH, en polare som kör den, fungerar kanon. Bl.a resume funktion i hd-filmerna m.m.. hoppas bara e-great släpper snart med.

Postad 22 January 2009 - 08:38

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
tobbek:

Räkna med max ca 1 veckas fördröjning!! Det bör hålla!

Postad 26 January 2009 - 19:03

Tuxie
  • Tuxie
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Var ska man hålla utkik? Vilket ställe kommer de först att annonsera uppdateringen på?

Postad 30 January 2009 - 14:25

Unregistered179e4acb
  • Unregistered179e4acb
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Hej!

Detta hör ej till EG-M31A:n men jag undrar om någon vet när Egreat EG-M32B kommer till Sverige?

Tack på förhand/ j0nte

Vore kul och få in M33A också som finns redan utvecklad och klar. Varför dröjer det alltid så länge innan vi får hit grejerna? Gammalt redan när det är nytt ):. Ingen vill köpa en gammal bil? Mailat franska detaljisten om svar på det.//R

Edit 1. Fick svar att de förhandlar pris nu med Egreat.

Redigerat av Unregistered179e4acb, 30 January 2009 - 19:26.

Postad 04 February 2009 - 11:26

Unregisteredb7d466df
  • Unregisteredb7d466df
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Har det kommit nån nyare firmware än?

Postad 15 February 2009 - 21:23

Kimball
  • Kimball
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Fann inte om någon hade frågat innan, men kan man slänga i ett trådlöst nätverkskort i USBporten och på så vis kunna använda Wlanet för att slänga över bilder till tex extern hdd? Eller måste man kirra en hdd med wlan då kanske? Antar att han inte hanterar nätverkskortet men det skadar ju inte att dubbelkolla..

Postad 16 February 2009 - 13:03

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0

Fann inte om någon hade frågat innan, men kan man slänga i ett trådlöst nätverkskort i USBporten och på så vis kunna använda Wlanet för att slänga över bilder till tex extern hdd? Eller måste man kirra en hdd med wlan då kanske? Antar att han inte hanterar nätverkskortet men det skadar ju inte att dubbelkolla..

Sök inom tråden på "Atheros".

Postad 16 February 2009 - 22:09

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Så seg maskin duger till sovrummet... men men alla är olika

Postad 17 February 2009 - 12:00

MadMartigaN
  • MadMartigaN
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har det kommit nån nyare firmware än?

Jag läste det här:

There were problems with the A-100 firmware playing DVD ISO's. Syabas has delayed releasing this firmware for the A-110 until the problems are fixed. Probably a good thing.

Postad 18 February 2009 - 10:41

Unregisteredcf9dd00e
  • Unregisteredcf9dd00e
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ny firmware EG-M31B V1024

http://www.egreatwor.../en/support.asp

Den försvann från sidan??

Redigerat av Unregisteredcf9dd00e, 18 February 2009 - 10:53.

Postad 18 February 2009 - 15:06

MadMartigaN
  • MadMartigaN
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Ny firmware EG-M31B V1024

http://www.egreatwor.../en/support.asp

Den försvann från sidan??

http://www.egreatwor...ad/M31B1024.rar
Är det den här du menar?

Postad 20 February 2009 - 17:08

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Ny Firmware till 31A eller Mediabox 801S (den med fläkten framåt)

Nu har 090116 släppts till denna spelare. Här är länken till eGreats download sida!

Postad 21 February 2009 - 14:28

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Vilken är det man skall ha.. ( jag har 801'an )

EG-M31A 0612 eller EG-M31A V1023 eller EG-M31C/A 090116 ?

// Thomas

Postad 21 February 2009 - 15:21

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tj-Real:

Du ska ha 090116, de andra är de äldre. De har snurrat till det lite med EG-31C/A... men den ska funka till 31A och MB-801S. Har inte hunnit köra den själv än, har den på PCH!

Postad 22 February 2009 - 14:52

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Måste man ta alla firmwares i ordning eller kan man hoppa direkt på denna?

Postad 25 February 2009 - 11:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Går det att få ut de nya HD-ljudformaten ur Curantas box? Dvs TruHD och DTS MA.

Det allra bästa hade varit en burk som är både Nätverksspelare, har en Blu-ray släde och en vanlig analog TV-tuner (ev. digitaltuner med plats för kort, men det är överkurs) för att bara behöva ha en enda pryl förutom förstärkaren. Tv-tuner behöver både jag och säkerligen andra som kör med projektor, annars behövs det en burk till bara för den funktionen.
Ska det vara så svårt? :-P Rent intuitivt känns det som att det är ungefär samma komponenter som behövs till alla funktionerna så att det inte skulle behöva bli så mycket dyrare.

Postad 26 February 2009 - 13:39

Zilverfish
  • Zilverfish
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag får felmeddelande när jag försöker packa upp EG-M31C 090116.rar nedladdat från Egreats sida. Nån som har nån annan länk?

"! D:\Downloads\EG-M31C 090116.rar: Unexpected end of archive"

Postad 02 March 2009 - 10:31

Lasse_kongo
  • Lasse_kongo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett problem!

Spelar jag upp film från den interna HDD eller streamar från min nas så fryser bilden om jag har min WIFI sticka igång? (förövrigt har jag riktigt bra hastigheter på den...)

(blir ju lite problematiskt att streama trådlöst då!)

Det är ju inget problem som har att göra med hastighet eftersom det även händer med uppspelning från den interna HDD:n

Har läst att andra haft samma problem men jag har inte hittat någon lösning.

Har en M31B om det är till någon hjälp.

LK

Postad 04 March 2009 - 21:47

Zilverfish
  • Zilverfish
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nya firmware'en 2009-01-16 gjorde susen mot mina HDMI blackouts... nu verkar den inte tappa bildsignal längre. :blink:

Det står även:
- Fixed HDD spin-up during standby

...men trycker jag stand-by så spinner ändå min interna hdd upp och så har det alltid varit. Är det så för er andra oxå som har interna hdd?

Postad 07 March 2009 - 10:17

m1m3r
  • m1m3r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Finns det någon bättre länk till senaste FW - 6 timmars nedladdning kvar...

https://sth-se.diino...uranta_mediabox

Redigerat av m1m3r, 08 March 2009 - 11:57.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.