Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic TH-50PX8

918 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 augusti 2008 - 18:56

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

HD-material ser naturligtvist fantastiskt bra ut, trodde aldrig att jag skulle bli så himla nöjd med tanke på att det var typ den allra billigaste 50" på marknaden. Och jag märker inga som helst judder eller problem i bilden när jag tittar på HD. (1280x720p@50hz -integrerad ATI-krets)

En OT fråga, vilket moderkort kör du med? Är på jakt just nu och blir inte riktigt nöjd med det jag hittat...

Postad 19 augusti 2008 - 19:33

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt en jag med :)

Postad 19 augusti 2008 - 20:32

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har köpt denna TV på expert för 10300 kr, men för det priset fick jag kämpa lite för de ville absolut att jag skulle köpa en dyrare Samsung... Jag har i alla fall haft denna TV ett tag tillsammans med en Tvix och en Comhem HDTV-box. Detta är mina erfarenheter:

- 2 HDMI in är i minsta laget om man inte har en Receiver som tar HDMI. Jag har redan fullt i TVn.
- 50 Hz flimmrar duktigt men 100 Hz är stabilt och bra.
- Går ej att pixel-mappa men detta har ingen praktisk påverkan på bilden ifrån Tvix:en när man ser film. Dock om man ska surfa.
- Svärtan är väl ok, men det finns förbättringspotential. Det tyckte jag i och för sig om Pioneer G8 också när jag tittade på den.
- Detaljer i mörka partier har ju diskuterats här och jag håller med, här tappar bilden i kvalitet. Vore fantastiskt om gamma gick att justera i service-menyn. Hoppas någon kommer på hur!
- Phosfor trails. Finns men det är inget jag stör mig på. Antar att det är detta man även ser om man rör ögonen snabbt fram och tillbaka och bilden består av t ex en kontrastrik vit text (subtitle). Har man en DLP projektor så ser man ju regnbågen när man gör så.
- TVn har bra stöd för universialfjärr med diskreta koder för ON, OFF och direktval till HDMI1, 2 osv. Dock är menyerna inte anpassade för detta då den kommer ihåg var man stod i menyn då man gick ur den förra gången. Vill man då göra ett macro som t ex ändrar mode ifrån bio till normal så skiter det sig om man varit inne och pillat i menyn manuellt utan att gå tillbaka till position "0".
- Inga problem men ghosting eller inbränning.
- Comhem HDTV ger fin bild.

Enligt mig är detta en TV som levererar en tillräckligt bra bild för en rimlig peng. Köpte denna istället för en Pio så nu har jag massor med pengar kvar att köpa en kanonfin 70" om några år :-) Jag är nöjd med bilden och dessutom så hänger det ju ingen Pio brevid där hemm som man kan jämföra med och se hur mycket bättre den bilden är.

Postad 19 augusti 2008 - 21:00

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Enligt mig är detta en TV som levererar en tillräckligt bra bild för en rimlig peng. Köpte denna istället för en Pio så nu har jag massor med pengar kvar att köpa en kanonfin 70" om några år :-) Jag är nöjd med bilden och dessutom så hänger det ju ingen Pio brevid där hemm som man kan jämföra med och se hur mycket bättre den bilden är.

Har du en fru som skulle godta en 70-tummare... lyllans ost.. förresten, hellre en tys 50px8 än en buzzande pio.

För alla er som funderar på att beställa via DustinHome. jag gjorde det för 3 veckor sedan, och de vet fortfarande inte när den kommer in, SUCK stön, stonk.. Håller på att tjata via mejl att jag ska få en bra lång HDMI sladd som kompensation men de strular. Luktar återköp och experts internetbutik...

Postad 19 augusti 2008 - 21:24

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Någon som har måtten på kartongen? Skulle vilja veta om den går in i en volvo 740 kombi.

Postad 19 augusti 2008 - 21:58

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Någon som har måtten på kartongen? Skulle vilja veta om den går in i en volvo 740 kombi.

Det borde inte vara några problem.

I värsta fall är det bara att skära av "hatten" av kartongen.

Själv tog jag teven utan kartong i baksätet på en S40

Postad 20 augusti 2008 - 03:09

ventilschimpans
  • ventilschimpans
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Sök på "måtten" i den här tråden :)

Postad 20 augusti 2008 - 03:15

ventilschimpans
  • ventilschimpans
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Bytte till en 46PZ80 idag. Återkommer med rapport senare. Svärtan är mycket bättre iaf.

Postad 20 augusti 2008 - 06:09

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Bytte till en 46PZ80 idag. Återkommer med rapport senare. Svärtan är mycket bättre iaf.

Inte 46PZ8 (15000kr) utan 46PZ80 (19000kr) alltså?

för mig stod det mellan 50PX8 och 46PZ8 och det var ett ganska knivigt val, hade jag velat ha den mindre skärmen så hade det blivit den, dock hade jag aldrig sett den "live".

Att du fått bättre svärta i en teve som är ungefär dubbelt så dyr var väl skönt, jobbigt annars..

Redigerat av Unregistered548843e2, 20 augusti 2008 - 06:11.

Postad 20 augusti 2008 - 07:56

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

och angående det här med kalibrering av px8... om två veckor skulle jag tippa på bär det av. jag chansar på att ISF kalibrera tv'n...
blir hembiobuitken som kommer och utför jobbet.

Nu har det gått två veckor, blev det någon kalibrering och hur blev resultatet?

// Nyfiken

Postad 20 augusti 2008 - 09:49

zeber
  • zeber
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Är det gott om plats även för en scart mot väggen? Finns det någon möjlighet att se/komma åt kontakterna utan att lyfta ner TV:n?

Jag har en scart kabel inkopplad men jag det går inte att komma åt kontakterna utan att lyfta ner TV:n.

Postad 20 augusti 2008 - 21:04

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Nu har det gått två veckor, blev det någon kalibrering och hur blev resultatet?

// Nyfiken

Detta svar fick jag från RC ljud & bild i Umeå "Hej Thomas,

Vi har en certifierad ISF-kalibrerare i staben, och priset för en kalibrering ligger på 2.490kr.
Dessvärre går det inte att kalibrera TH-50PX8E då den saknar separata reglage för varje grundfärg."

För alla er som funderar på att beställa via DustinHome. jag gjorde det för 3 veckor sedan, och de vet fortfarande inte när den kommer in, SUCK stön, stonk.. Håller på att tjata via mejl att jag ska få en bra lång HDMI sladd som kompensation men de strular. Luktar återköp och experts internetbutik...

Även jag har beställt från dustin, snart två veckor sen nu! Men vette tusan om jag inte kommer vänta ett bra tag till (i hopp om att de fortfarande kommer få in den), fick ju "studentpriset" på 10.467 riksdaler+gratis frakt så det är ju ganska mycket man tjänar på kontra experts onlinepris ink. frakt...
Hojta till om du lyckas få med en sladd, själv försökte jag få kampanjen "hdmi+väggfäste" med på köpet, men än så länge vägrar de...=)

Nu har jag beställt en jag med :)

Kul när en super-mod köper "lika" som oss andra dödliga=)

vart ifrån beställde du och pris?=)

Postad 21 augusti 2008 - 08:13

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag har en scart kabel inkopplad men jag det går inte att komma åt kontakterna utan att lyfta ner TV:n.

Tack för svaret, zeber. Jag följer ditt tips och tar Kjell & Co.:s fäste, har en butik inom rimligt avstånd.

Jag tror jag sätter 2 HDMI, 2 scart och phono-sladd från början i väggkanalen i så fall, så slipper jag lyfta TV:n igen när den den väl är på plats. Saknar lite Philips smartare lösning med kontakterna åtkomliga undertill (men gömda).

Postad 22 augusti 2008 - 18:35

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Även jag har beställt från dustin, snart två veckor sen nu! Men vette tusan om jag inte kommer vänta ett bra tag till (i hopp om att de fortfarande kommer få in den), fick ju "studentpriset" på 10.467 riksdaler+gratis frakt så det är ju ganska mycket man tjänar på kontra experts onlinepris ink. frakt...

Fick just nytt leveransdatum från dustin, 2008-09-22... om en månad ! :P
Får se om jag orkar vänta

Postad 22 augusti 2008 - 21:22

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Fick just nytt leveransdatum från dustin, 2008-09-22... om en månad ! :P
Får se om jag orkar vänta

Jupp samma här... Men har jag väntat sen i våras på att köpa en 50-tummare så kan jag lika gärna vänta en månad till! Nu när jag äntligen bestämt mig och fått ett så bra pris :)

Sen kan man lägga undan lite mer pengar under tiden till en ännu större och ännu bättre tv i framtiden :)

Postad 23 augusti 2008 - 01:41

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Hej!

Nej jag har inte ISF kalibrerat ännu... har inte snackat med hembiobutiekn ngt mer .. för har inte haft cash, men nu så har jag cash o ska kontakta dom o verkligen kolla med dom igen om det verkligen går o göra en ISF kalibrering av den här apparaten.
Även om om man inte kan ställa in varje grundfärg separat så kan man alltid ställa på gamma o annat roligt i servide menyn om man vet vart man ska leta..

Så jag håller ändå tummarna...

Postad 23 augusti 2008 - 07:46

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Hej!

Nej jag har inte ISF kalibrerat ännu... har inte snackat med hembiobutiekn ngt mer .. för har inte haft cash, men nu så har jag cash o ska kontakta dom o verkligen kolla med dom igen om det verkligen går o göra en ISF kalibrering av den här apparaten.
Även om om man inte kan ställa in varje grundfärg separat så kan man alltid ställa på gamma o annat roligt i servide menyn om man vet vart man ska leta..

Så jag håller ändå tummarna...

Fråga om man inte kan få en rabatterad "snabb-kalibrering" om det nu är så att den inte går att göra till fullo, för det verkar ju bara vara gamma-detaljen som spökar :)

Redigerat av Unregistered951ada42, 23 augusti 2008 - 07:46.

Postad 23 augusti 2008 - 10:35

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Fråga om man inte kan få en rabatterad "snabb-kalibrering" om det nu är så att den inte går att göra till fullo, för det verkar ju bara vara gamma-detaljen som spökar :)

mm.. ja jag kan höra med dom för vi se

Postad 23 augusti 2008 - 23:11

HenkeB
  • HenkeB
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Alltså nu har jag läst hela denna tråd men fortfarande inte fattat om den TV funkar att använda som "sekundär surf" till datorn? Gör den det, ni som äger den? Den kommer ju till kanonpris på siba på måndag, 9999:- har en fet TV idag som funkar men blir verkligen sugen att byta nu, saken är den bara att det vore bra om det gick att surfa på den utan helt knasig bild....

Postad 24 augusti 2008 - 08:04

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Alltså nu har jag läst hela denna tråd men fortfarande inte fattat om den TV funkar att använda som "sekundär surf" till datorn? Gör den det, ni som äger den? Den kommer ju till kanonpris på siba på måndag, 9999:- har en fet TV idag som funkar men blir verkligen sugen att byta nu, saken är den bara att det vore bra om det gick att surfa på den utan helt knasig bild....

Kollade igenom siba erbjudandet o det enda jag hittade var 42px80 för 89990? Är det nått lokalt erbjudande?

Postad 24 augusti 2008 - 08:53

HenkeB
  • HenkeB
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Det är möjlgt, det är iaf på SIBA Sundsvall som erbjudandet gäller. Men hur funkar det med dator och surf på den?

Postad 24 augusti 2008 - 09:48

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Kollade igenom siba erbjudandet o det enda jag hittade var 42px80 för 89990? Är det nått lokalt erbjudande?

Siba i Skövde kommer ha nypremiär imorgon och säljer denna tv för 9990. De har 20 st så man får nog vara där innan de öppnar vid 8.00. Har fått helt ok betyg så nu borde man slå till efter månader av velande.

Postad 24 augusti 2008 - 09:58

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Det är möjlgt, det är iaf på SIBA Sundsvall som erbjudandet gäller. Men hur funkar det med dator och surf på den?

Den fungerar fullständigt lysande att surfa på.

Jag gör det dagligen och tycker att det är inga som helst problem att läsa text från 4 meters håll

Postad 24 augusti 2008 - 10:28

c[o]re
  • c[o]re
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kan någon tipsa om hur man får en bra bild från datorn till denna tv? Jag kör DVI till HDMI och får inte riktigt till det..

Postad 24 augusti 2008 - 14:11

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Helt knasig bild får du juh inte.. men den går inte att pixelmappa..

Postad 24 augusti 2008 - 16:47

HenkeB
  • HenkeB
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Och vad är nackdelen med att inte kunna pixelmappa då? Blir bilden utdragen om man ser en 720 p film?

Postad 24 augusti 2008 - 17:09

KingX
  • KingX
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=163191

Läs den tråden så får du svar på vad pixelmapping är...och för / nackdelar

Postad 28 augusti 2008 - 09:12

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Ni som äger en 50PX8E.
Nu när ni har haft tv:n ett tag, är ni fortfarande nöjda? Bra bild?
Inga problem som har uppkommit under tiden?

Postad 28 augusti 2008 - 09:40

Unregistereda4d76d4e
  • Unregistereda4d76d4e
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min i några dagar och tycker det är sanslöst mycket TV för de 9995kr jag betalade. Har fortfarande en del inställningar att göra men efter första filmen så är jag imponerad.

Postad 28 augusti 2008 - 09:48

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag är också nöjd med den här TV:n efter ha haft den sedan i måndags. Läste i produktinfon på nätet att den ska ha en funktion som heter multi window - PAT. Betyder det att man ska kunna se texttv på halva skärmen och TV på andra halvan? Hur som helst får jag inte det att fungera.

I övrigt: Dålig fjärrkontroll, få inställningsmöjligheter, bra bild med digitaltv, vissa kanaler helt ok analogt, mycket bra kvalitet via dvd.

Postad 28 augusti 2008 - 11:43

aysen
  • aysen
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Ni som äger en 50PX8E.

Toknöjd! 1080p material från datorn ser mkt bra ut. Funkar kanon o kolla premier league på. Wiiet ser så bra ut wii kjan göra ;)

Postad 28 augusti 2008 - 13:22

Fangface
  • Fangface
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Ni som äger en 50PX8E.

Har haft min i 4 mån. nu och är fortfarande lika nöjd. Dock inte lika imponerad längre, av det enkla skälet att man vänjer sig...

Postad 28 augusti 2008 - 13:57

AndyNeal
  • AndyNeal
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag är också nöjd med den här TV:n efter ha haft den sedan i måndags. Läste i produktinfon på nätet att den ska ha en funktion som heter multi window - PAT. Betyder det att man ska kunna se texttv på halva skärmen och TV på andra halvan? Hur som helst får jag inte det att fungera.

I övrigt: Dålig fjärrkontroll, få inställningsmöjligheter, bra bild med digitaltv, vissa kanaler helt ok analogt, mycket bra kvalitet via dvd.

När du är i text-tv-läge så tryck 2 gånger på meny, då kan du välja PAT på eller av.

Postad 28 augusti 2008 - 15:46

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Lysande AndyNeal! Nu blir kanske min sambo mer förlåtande när jag ska kolla massa resultat på text-tv ;)

Postad 28 augusti 2008 - 15:48

Unregistered409cb17f
  • Unregistered409cb17f
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Alla ni andra som har denna tv'n, hur svart är svart för er i jämförelse med "ramen" runt bilden? Tycker mig dessutom se ett lcd fenomen att hörnen i bilden är snäppet ljusare än övriga bilden ( mörka scener)...

Postad 28 augusti 2008 - 21:11

Reference
  • Reference
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
En liten brist på denna tv som en del märkt är att det blir lite för mörkt i mörka partier på bilden och detaljer försvinner. Detta kan dom som har datorn som bildkälla justera med hjälp av gamma kontrollen på grafikkortet.

När jag satt o läste manualen till Panasonics BlueRay spelare DMP-BD50 (DMP-BD50) såg jag att den hade gamma inställning. Jipee... om man tänkte köra BR. :-)

Men om man är nöjd med DVD? Finns det DVD spelare med gamma inställning?

Postad 29 augusti 2008 - 14:06

barkis69
  • barkis69
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Finns på Siba i Kalmar för 9990:- , men bara t.o.m idag. Fanns 20st i måndags men nu vet jag ej...

Postad 30 augusti 2008 - 00:31

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Ni som äger en 50PX8E.

Fortfarande mycket nöjd efter ett par veckor.

Det har faktiskt "hänt" en sak som jag upptäckt som inte teven uppvisade när den var sprillans ny på samma sätt, eller iallafall inte i samma omfattning.

För er som nån gång kört DVE vet vad jag menar när jag säger så här:

!OBS! Detta ser jag endast i "Dynamisk" och "Normal", uppkommer inte i "Bio"-läget

När man kör ljus-styrke inställningen med 20%, 100%, 40% osv. vit mellanpelare (bilderna med mörka sidopelare som man ska justera efter) så påverkas hela bildens ljusstyrka ganska kraftigt av vilken ljusstyrka mittenpelaren lyser med.

Detta innebär i praktiken att scener där en ljus källa, låt oss säga solen, plötsligt tillexempel panoreras in på en djupblå himmel så blir hela himlen mörkare när solen kommer in i bild. Detta är något fenomen jag hade på en gammal skruttig tjock-tv också. En effekt som säkert har med något slags "eco" att göra, att bilden totalt sett "håller nere" på resurserna.

Som sagt.. detta märks EJ av i läget "Bio", som ändå trots allt är det läget som man alltid bör köra (absolut mest korrekt/verklighetstrognast bild, tillsammans med färgval: Varm)

ps. detta är inget jag störs av vid normalt tv-tittande om man nångång skulle titta med läge "Normal", men andra kanske gör det.

ps2. ni som, liksom jag, kör med gamma-ökning på HTPCn, har ni också märkt att det bästa värdet verkar ligga mellan 1.10-1.15 trots allt.? Jag körde ett tag så mycket som 1.3 och var nöjd till en början, men sen märkte jag att vissa färger vattnas ur en del, plus att det blev mer noterbar "banding liknande" effekt ibland på Low Quality-material.

ps3 (och sista). Förresten har jag noterat en annan pytteliten sak mot från teven var sprillans ny, och det kanske också har med fosforns "mognande" att göra: I samma ovan nämnda DVE, så när man ställer in färgmättnaden så ändras så gott som enbart de färger som visas på höger sida i bild, medan de på vänster sida håller sig relativt oförändrade väldigt långt på skalan åt båda håll när man justerar. Från början är jag tämligen säker att alla färger som visas där ändrade karaktär ganska mycket när man stegade till höger och vänster.. Detta har förmodligen ingen större relevans alls, men är iaf en iakttagning.

Sjukt bra teve! (så fick jag det sagt igen)

MVH
//Smil

Redigerat av Unregistered548843e2, 30 augusti 2008 - 00:38.

Postad 31 augusti 2008 - 22:08

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Tittade på Barcelonas premiärmatch i Spanska ligan idag. Inom en 15 minuters-period stängde TV:n av sig själv 2 gånger för att nästan direkt slås på igen. Nån som vet vad det beror på?

Kvaliteten på bilden var ingen höjdare i och med att jag såg den analogt. TV:n kanske tyckte det var så dålig bild att den i protest stängde av sig :P

För övrigt blev det ett bra resultat i matchen, men sedan förlorade ju Real o det var ju inte så kul.

Postad 03 september 2008 - 18:27

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Har någon haft en 42pv60 och uppgraderat till denna? isåfall bildmässigt hur pass stor skillnad e det...?

Mvh

Postad 03 september 2008 - 19:08

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
Beställde på Dustin och de stor beräknad leverans 22/9, men pojkar och flickor nu står den i hallen och väntar på att bli använd ;)

Postad 03 september 2008 - 19:22

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Beställde på Dustin och de stor beräknad leverans 22/9, men pojkar och flickor nu står den i hallen och väntar på att bli använd ;)

samma sak för mig, fick leveransdatum 22/9 men den är för närvarande på posten och har inte tid att ta hem den förrän på fredag men vilken helg det blir ;) ;)

Postad 03 september 2008 - 20:31

zobar
  • zobar
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

samma sak för mig, fick leveransdatum 22/9 men den är för närvarande på posten och har inte tid att ta hem den förrän på fredag men vilken helg det blir ;) ;)

Kul för er, väntar även jag på min leverans... Såg att jag inte betalt den så det är därför jag inte fått den än....*hrmmm*

men nu är det betalt och väntar spänt ;) hoppas den infriar alla mina förhoppningar!

Redigerat av zobar, 04 september 2008 - 15:49.

Postad 05 september 2008 - 11:28

alvaro
  • alvaro
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Blir nog att lägga en beställning på denna TV i helgen...

Har en lite fråga dock...

Någon av er som köpt TV:n som har några mått på kartongen? Måste fundera ut hur jag ska lösa hemtransporten av TV:n. Den är ju inte liten precis :)

Postad 05 september 2008 - 15:40

Zworykin
  • Zworykin
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

En liten brist på denna tv som en del märkt är att det blir lite för mörkt i mörka partier på bilden och detaljer försvinner. Detta kan dom som har datorn som bildkälla justera med hjälp av gamma kontrollen på grafikkortet.

När jag satt o läste manualen till Panasonics BlueRay spelare DMP-BD50 (DMP-BD50) såg jag att den hade gamma inställning. Jipee... om man tänkte köra BR. :-)

Men om man är nöjd med DVD? Finns det DVD spelare med gamma inställning?

Har också noterat denna issue. Tänkte köpa en BD30 men om detta stämmer så är det kanske värt 1000:- extra för en BD50 och kunna fixa gamman. Är det någon som vet om det finns någon gamma-kontroll på Ps-3?

Postad 05 september 2008 - 22:27

Unregisteredaedb18ef
  • Unregisteredaedb18ef
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Blir nog att lägga en beställning på denna TV i helgen...

Har en lite fråga dock...

Någon av er som köpt TV:n som har några mått på kartongen? Måste fundera ut hur jag ska lösa hemtransporten av TV:n. Den är ju inte liten precis ;)

Beställningen gör du helt rätt i! Mycket bild för pengarna. Köpte den på SIBAs nypremiär i Skövde för snart 3 veckor sedan för 9990kr. Var inne här om dagen, då var priset 16990kr!!!
Den är riktigt stor kartongen, närmare bestämt 133-91-35.
Lycka till!

Postad 06 september 2008 - 15:09

Zera
  • Zera
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har en LCD 47LG5000, men funderar på o byta till denna (samma pris). Gillar verkligen inte att bilden hackar fram så mycket som den gör på min LG. Hur bra flyter bilden på PX8:an ? Den har ju 100Hz så borde vara bra?

Postad 06 september 2008 - 16:34

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2 665 inlägg
  • 0
jag har inga problem med att den hackar/rycker.

Postad 06 september 2008 - 20:45

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0
Har just fått upp den på väggen o är initiald jättenöjd med SD. Några dumma frågor,

1) Var ställer man om ordningen på kanalerna? Är det "Lista DVB-program" som gäller? Den var inte så smidig...

2) Jag hittar inte tv4, beror det på att den inte matar ut 5v till digitalantennen? Jag hittar ingen inställning för detta. Alla tvs jag tittat på tidigare har denna feature. Skulle bara vara bra att veta...

3) Den är faktiskt riktigt svar i det svarta men kan hålla med om att lite detaljer försvinner. Är det någon som testat kalibrering eller hur blev det med det?

Sen, den är GRYMT mycket tystare än den skrikande pioneer-tvn jag hade tidigare, PUH !!! sweet..

Postad 06 september 2008 - 21:03

Unregistered9ed1c5ca
  • Unregistered9ed1c5ca
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ni som har kalibrerat med DVE, har ni fått till bättre bild eller är det meningslöst? Finns ju inte så mycket inställningsmöjligheter. Är bioläget med varm färghantering att föredra? (som det stod längre upp i tråden)
Jag är riktigt nöjd med teven och har haft den i nån månad nu, men man vill ju få ut max av den.....

2) Jag hittar inte tv4, beror det på att den inte matar ut 5v till digitalantennen? Jag hittar ingen inställning för detta. Alla tvs jag tittat på tidigare har denna feature. Skulle bara vara bra att veta...

Goblin wizard: Min hittade fyran direkt utan problem. Konstigt, Har du dålig mottagning där du bor? Min hittade alla boxer kanaler, fast jag har inte satt i kortet i den utan har en extern hårddisk box, men det är rätt skönt att slippa slå på den när man bara ska kolla på fyran eller nån av dom andra fria kanalerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.