Forza 3 demot är det bästa jag provat ratt till när det gäller 360 så tycker man om demot så är det inget att tveka på , köp ratt.
Microsoft Xbox 360 Wireless Racing Wheel (Xbox 360) (Original)
(Gaming ratt och pedaler)
|
1
|
(31)
|
Inga priser | |
Forza Motorsport 3 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(9)
|
99:- | |
Forza Motorsport 3 - Limited Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
Forza Motorsport 3 - Ultimate Collection (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser |
Ratt till XBOX 360 (89 inlägg)
|
12 år sedan |
Microsoft - Wireless Racing Wheel (173 inlägg)
|
14 år sedan |
Bilder: Forza Motorsport 3 (194 inlägg)
|
14 år sedan |
Ratt! (8 inlägg)
|
16 år sedan |
Xbox 360 Wireless Racing Wheel, pc-stöd? (2 inlägg)
|
19 år sedan |
Postad 28 September 2009 - 21:42
Forza 3 demot är det bästa jag provat ratt till när det gäller 360 så tycker man om demot så är det inget att tveka på , köp ratt.
Postad 29 September 2009 - 06:55
Jag har provat flera rattar och kan därför föreställa mig hur ratten skulle kunna vara bättre. MS ratten är helt ok om man bedömer den utifrån vad den kostar. Det största problemen är glappet i ratten, kuggdrivningen och pedalerna.
"Offtopic svar"
Har inte upplevt att varken ratten, kuggdrivningen eller pedalerna glappar äntligen har jag inte fått ett måndagsex
Ontopic:
Är det någon som provat den nya funktionen med kopplings pedalen i spelet??
//Peter
Postad 29 September 2009 - 07:12
Har inte upplevt att varken ratten, kuggdrivningen eller pedalerna glappar äntligen har jag inte fått ett måndagsex
Då är det nog många som fått måndagsexemplar med tanke på att det finns en hel industri uppbyggd runt att byta ut kullagren.
För att svara på din on-topic fråga; nej. Jag kör alltid med automatlåda, tycker det är svårt nog att köra fort. Att hålla reda på när jag ska växla hade nog fått min hjärna att koka. Att dessutom växla? Nej!
Jag tror nog att de tiondelarna jag hade tjänat på att köra med manuell låda hade blivit tappade när jag i ett kritiskt moment vid omkörning hade slagit i varvstoppet och glömt att växla i ett par sekunder.
Postad 29 September 2009 - 08:07
Är det någon som provat den nya funktionen med kopplings pedalen i spelet??
//Peter
Har man inte bara två pedaler till sitt förfogande, alltså om man köper från M$?
Postad 29 September 2009 - 09:40
Har man inte bara två pedaler till sitt förfogande, alltså om man köper från M$?
Jupp, det har man, man får använda en knapp som koppling,
Prövade att köra med koppling med dosa, tyckte det var svårt att få till snabba växlingar =/
Postad 29 September 2009 - 10:32
Postad 29 September 2009 - 12:59
Jupp, det har man, man får använda en knapp som koppling,
Prövade att köra med koppling med dosa, tyckte det var svårt att få till snabba växlingar =/
Urk, det lät inget vidare. Dags för en ny ratt från M$.
Postad 29 September 2009 - 13:57
Urk, det lät inget vidare. Dags för en ny ratt från M$.
Japp en ny ratt är på tiden att de släpper, deras har ju några år på rattkransen.
Postad 29 September 2009 - 14:47
//Peter
Postad 29 September 2009 - 15:02
Men det finns ju den där "porsche" ratten ingen som köpt den änn????
//Peter
Dom där fanantec menar du?
Postad 29 September 2009 - 18:14
Jag tjänar ganska mycket tid på att växla manuellt, när jag kör med handkontroll. Framförallt när det gäller motorsvagare bilar, där jag tycker spelet växlar upp alldeles för snabbt (framförallt när det går uppför).Då är det nog många som fått måndagsexemplar med tanke på att det finns en hel industri uppbyggd runt att byta ut kullagren.
För att svara på din on-topic fråga; nej. Jag kör alltid med automatlåda, tycker det är svårt nog att köra fort. Att hålla reda på när jag ska växla hade nog fått min hjärna att koka. Att dessutom växla? Nej!
Jag tror nog att de tiondelarna jag hade tjänat på att köra med manuell låda hade blivit tappade när jag i ett kritiskt moment vid omkörning hade slagit i varvstoppet och glömt att växla i ett par sekunder.
Postad 30 September 2009 - 08:55
Precis:)
Dom ska ju vara riktigt bra. Men ganska dyra? Fast det fanns väl iaf en av dom som kostade 1500-2000 nånting? Skulle vara intressant att höra vad folk som skaffat sig en har att säga om dom
Postad 01 October 2009 - 03:45
Hittade den!
http://www.fanatec.d...93f39108701c761
Redigerat av Turtle, 01 October 2009 - 03:52.
Postad 01 October 2009 - 09:39
Följer inte riktigt den linjen jag följde, men å andra sidan är han mycket snabbare också.
Postad 01 October 2009 - 15:27
Riktigt cool trackguide till demo-banan.
Följer inte riktigt den linjen jag följde, men å andra sidan är han mycket snabbare också.
Jag skulle gärna vilja se han köra med handkontroll också sen jämföra tiderna ^^
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 01 October 2009 - 15:39.
Postad 01 October 2009 - 15:34
Redigerat av bananplanta, 01 October 2009 - 15:36.
Postad 01 October 2009 - 15:52
Han har tydligen dubbelturbo på sin GT3:a, det måste klassas som ganska ovanligt
Postad 01 October 2009 - 16:17
Haha det andra varvet där han "körde fort" va ju inte ens speciellt bra.. Hans bästa tid va dessutom 1:01.763 om jag inte såg fel? Inte så imponerande.
Men iaf ett bra initiativ
Postad 01 October 2009 - 16:53
Haha det andra varvet där han "körde fort" va ju inte ens speciellt bra.. Hans bästa tid va dessutom 1:01.763 om jag inte såg fel? Inte så imponerande.
Men iaf ett bra initiativ
Han fick ju en enormt bra tid och ligger på top 1% i hela världen.
"Inte så imponerande" Tsss.
Postad 01 October 2009 - 17:25
Han fick ju en enormt bra tid och ligger på top 1% i hela världen.
"Inte så imponerande" Tsss.
Ja, inte så imponerande i min mening. Visst, bra om man ser det så ja. Men tiden är inte imponerande för mig.
Postad 01 October 2009 - 18:00
Ja, inte så imponerande i min mening. Visst, bra om man ser det så ja. Men tiden är inte imponerande för mig.
Vad är en imponerande tid enligt dig?
Tycker inte heller videon var något att hänga i granen, konstiga spårval, bromspunkter och växelval.
Postad 01 October 2009 - 18:10
Vad är en imponerande tid enligt dig?
Tycker inte heller videon var något att hänga i granen, konstiga spårval, bromspunkter och växelval.
Kommer inte ihåg vad jag satt för tid. Har bara kört hos en kompis tidigare eftersom jag inte har live gold. Så jag kan ladda ner demot först idag
hehe jaa andra varvet satte han inga snygga spår direkt...
Postad 01 October 2009 - 22:42
Aha, vad är din gamertag då? Eftersom du uppenbarligen ligger på en bättre plats än honom, inom top1%?
Redigerat av Unregistered62fab6a9, 01 October 2009 - 22:43.
Postad 02 October 2009 - 00:01
Aha, vad är din gamertag då? Eftersom du uppenbarligen ligger på en bättre plats än honom, inom top1%?
Om jag kört på 58.3XX får jag tycka att 1min+ är en dålig tid då?
Postad 02 October 2009 - 00:13
Fan fick bara till 59.372 nu... Ett par kurvor jag inte sätter perfekt nu. Stör mig som fan på det! Är nog för trött
Postad 02 October 2009 - 06:30
Synd bara att ni inte kom på idéen att göra en video över era, bättre, spårval. Då hade ni också haft ett gratis exemplar från Turn10 nu.
Postad 02 October 2009 - 07:08
Postad 02 October 2009 - 08:16
men jag kommer vänta till GT5 är ute nnan jag bestämmer mig för vilket av spelen jag tänker köpa.
Don't bother.
Postad 02 October 2009 - 09:03
Nu har jag satt mig och kört lite på min egen box äntligen
Gött att se det på min tv! Det är grymt snyggt tycker jag
Fan fick bara till 59.372 nu... Ett par kurvor jag inte sätter perfekt nu. Stör mig som fan på det! Är nog för trött
Oj då... Du kunde visst inte ge ut din gamertag med din tid där du också låg på top1% av världen. Konstigt... XD
Postad 02 October 2009 - 10:03
Det var ju knappast ett perfekt varv han gjorde. Man hör hur han missar växlingarna rätt många gånger.
Synd bara att ni inte kom på idéen att göra en video över era, bättre, spårval. Då hade ni också haft ett gratis exemplar från Turn10 nu.
Fick han?
Oj då... Du kunde visst inte ge ut din gamertag med din tid där du också låg på top1% av världen. Konstigt... XD
Haha vad är det med dig? Keprefsin heter jag på live. Men min tid tycker jag inte är bra, eftersom jag vet att jag kan sätta bättre. Men förmodligen inte sätta bästa tiden någonsin såklart. Och jag har aldrig påståt att han är sämst i världen ( som förövrigt du verkar ta åt dig personligen ) och att jag är bäst... Jag tyckte bara det va lustigt att han inte körde snygga spår när han gör en sån video
Postad 02 October 2009 - 13:18
Blandar du inte äpplen och päron nu - GT5 är väl tänkt att vara releasespel för PS4:an?Tycker känslan är bättre än förra spelets demo men jag kommer vänta till GT5 är ute nnan jag bestämmer mig för vilket av spelen jag tänker köpa. Räcker med ett bilspel av den här typen och magnituden per tv-spelsgeneration för mig, annars föredrar jag mer arkadracing som NFS.
Postad 02 October 2009 - 14:35
haha måste bara kommentera den där videon, det där är ju faktiskt nästan pinsamt ju, 2009 och man inte kan göra ett spel ( som har ett sånt stort och skrytsamt rykte ) som har ett bättre car damage system i spelet.
Det är som istället för att bilen kör in i en mur så åker han in i en balong" han bara stutsar lite lätt och köra längs med en mur skadar knappt någoting. det går nästan lika fort att köra om man åker och skrapar i muren som att köra ordentligt.
Ok Gt5 kommer va release spelet till Playstation 4a ( sicken vilken tid det tar för dom att göra klart spelet, 3år sen var det ju ps3 skulle släppas och GT5 skulle bli det stora ps3 spelet, 3år senare så har det ändå inte kommit.)
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 02 October 2009 - 14:36.
Postad 02 October 2009 - 14:45
Postad 02 October 2009 - 23:17
http://www.youtube.c...h?v=HBDgVlTOzI8
Ganska intressant att se då båda är med i demot ^^
Postad 02 October 2009 - 23:37
Postad 03 October 2009 - 00:33
Blandar du inte äpplen och päron nu - GT5 är väl tänkt att vara releasespel för PS4:an?
Man kan ju tro det med tanke på de åratal av förseningar som varit. Om jag hade haft en PS3 så hade jag också velat spela GT5, men jag hade föredragit 200 bilar istället för 1 000 och att det redan kommit ut. Tycker det är riktigt pinsamt (för GT5) att Forza kommer ut med (minst) 2 spel under tiden GT5 borde ha kommit ut.
På Easy? Alltså, då har du broms-assist, sååååå dj-a realistiskt. Nä, håll dig du till NFS-spelen, du hör inte till Forzas målgrupp.Laddade ner demot igår, kunde inte göra det som silvermedlem tidigare. Första varvet med Porschen så lyckades jag volta (Easy med spin och idealspår avstängt.) På andra varvet lyckades jag nästan få en annan att volta eller hamna på sidan. Tycker känslan är bättre än förra spelets demo men jag kommer vänta till GT5 är ute nnan jag bestämmer mig för vilket av spelen jag tänker köpa. Räcker med ett bilspel av den här typen och magnituden per tv-spelsgeneration för mig, annars föredrar jag mer arkadracing som NFS.
Postad 03 October 2009 - 01:14
http://www.youtube.c...h?v=h_KIqdS1SO0
Detta är en av dom sju starting cars i Forza 3.
Postad 03 October 2009 - 06:09
På Easy? Alltså, då har du broms-assist, sååååå dj-a realistiskt. Nä, håll dig du till NFS-spelen, du hör inte till Forzas målgrupp.
Säg inte så... Forza 3 är ju gjort för att bredda kundbasen. Tanken är att både folk som gillar att pumpa bromsen manuellt och de som gillar arkadracing ska hitta något de gillar.
Om han gillar att köra på Easy är det ju upp till honom.
Det han har fel i är att vänta på GT5 helt i onödan.
Postad 03 October 2009 - 08:17
Agreed, driving was off in that video, but we're going to use him to do track guides for all tracks in the game and host it on FM.net... except we're going to find other folks to do the actual driving.
Redigerat av Unregistered0bd3a3f1, 03 October 2009 - 08:18.
Postad 03 October 2009 - 09:49
På Easy? Alltså, då har du broms-assist, sååååå dj-a realistiskt. Nä, håll dig du till NFS-spelen, du hör inte till Forzas målgrupp.
Aha, så man får inte vara med i balla klubben om man kör på easy? Allvarligt, du skojade där va? Om du är seriös får du gärna förklara för mig varför utvecklarna skulle lägga in en svårighetsgrad som man ändå inte ska spela på.
Vad gör det att man använder broms-assist när spelet ändå inte är realistiskt när man slår av alla assists och kör på svåraste svårighetsgraden?
Nä, Forza är ******** kul och imponerande, men det är bara bra att de försöker nå ut till så många som möjligt istället för att bli en bastu-klubb för soff-elitister.
Postad 03 October 2009 - 10:17
Aha, så man får inte vara med i balla klubben om man kör på easy? Allvarligt, du skojade där va? Om du är seriös får du gärna förklara för mig varför utvecklarna skulle lägga in en svårighetsgrad som man ändå inte ska spela på.
Vad gör det att man använder broms-assist när spelet ändå inte är realistiskt när man slår av alla assists och kör på svåraste svårighetsgraden?
Nä, Forza är ******** kul och imponerande, men det är bara bra att de försöker nå ut till så många som möjligt istället för att bli en bastu-klubb för soff-elitister.
What? Kör du med auto-brake på?
Postad 03 October 2009 - 10:52
Detta som jag hittade verkar vara nå liknande GT5. Kanske är någon gammal build? http://www.youtube.c...h?v=PcgMspx4wP8
Den här är fin också
Redigerat av Unregistered883bce2a, 03 October 2009 - 10:56.
Postad 03 October 2009 - 11:59
What? Kör du med auto-brake på?
Nej, men jag tycker att folk gärna får det om de känner för det.
Postad 03 October 2009 - 15:10
Ang. banguide-videon som postats:
Agreed, driving was off in that video, but we're going to use him to do track guides for all tracks in the game and host it on FM.net... except we're going to find other folks to do the actual driving.
haha
Redigerat av uppviglare, 03 October 2009 - 15:12.
Postad 04 October 2009 - 16:58
vilken tid?
Vadå vilken tid? De spelade igår... Klicka på länken så ser du klippet...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Ratt till XBOX 360
2 bilder
15 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?