Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2011 - 12:03

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Portal 2 - Sämre gameplay, bättre berättelse. 5/5

Redigerat av maximm, 09 May 2011 - 12:04.

Postad 10 May 2011 - 08:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Killzone 3
Jag upplever samma känsla som när jag spelade Uncharted 2. Ett mycket bra spel på många sätt men inte lika roligt som föregångaren ändå. Kanske blev man mätt på konceptet. 7/10

Postad 23 May 2011 - 23:15

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Lost Odyssey - ett riktigt bra jrpg. Betydligt bättre än jag väntat mig. Och stort. Ligger på 4 diskar, så man har att göra ett tag. Speciellt om man lägger lite tid på treasurehunts och andra sidequests. Jag klockade in på runt 70 timmar.

8,5/10

Postad 24 May 2011 - 14:41

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Dammade av mitt gamla Theme Hospital, f-n vad kul det är! Kanske läge att införskaffa Theme Park också?

8/10!

Postad 25 May 2011 - 11:57

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Mario Galaxy 2.

Efter ett lååångt uppehåll återupptog jag detta underbara spel för någon vecka sedan och spenderade några timmar med att samla stjärnor och slutgiltligen spöa Bowser. Det är ju i princip ett perfekt plattformspel med spelgjädje och fantastisk bandesign, annat kan man inte säga.

Nu återstår slitet med att samla på sig ett respektabelt antal stjärnor.

Måste nästan ge det 10/10. Det finns egentligen inget att klaga på. Förutom att man känner igen koncepetet från ettan. Men att få en till godispåse när ens första tagit slut har väl ingen blivit ledsen av?

Postad 25 May 2011 - 12:24

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Terraria

Betyg: 4/10

En rolig idé och lite nytänkande, men inte så mycket mer än ett litet tidsfördriv i väntan på diablo II och liknande PC-spel :)

Postad 25 May 2011 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Efter ett lååångt uppehåll återupptog jag detta underbara spel för någon vecka sedan och spenderade några timmar med att samla stjärnor och slutgiltligen spöa Bowser.

OMFG... spoiler much!?

Postad 26 May 2011 - 08:40

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0

OMFG... spoiler much!?

Sorry! Jag menar... man möter INTE Bowser som slutboss! Det är, eh, någon annan. Och man ska absolut inte samla stjärnor för att komma vidare i spelet. Glöm det! Nu ska man, ehhh, samla... möbler! Ja! Och man ska inreda Peachs slott med dem och samla poäng för matchande inredning inom samma designstil.

Märk väl! Mario Galaxy har alltså inget med stärnsamlande eller Bowserfajtande att göra! Det var bara jag som ljög för att förvirra er alla. :unsure:

Postad 26 May 2011 - 12:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tss, jag vet att du ljuger... jag spelar det faktiskt nu! Och jag möter Bowser och Bowsers unge varannan gång. Hade precis mött ungen på värld 5 och var så spänd över vem som skulle vara sistabossen =/.

Postad 28 May 2011 - 10:31

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Visst är det fantastiskt? :)

Postad 28 May 2011 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Spelet? Det duger, lite lätt :)

Postad 01 June 2011 - 20:34

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Avslutade Mass Effect 1 i förrgår... bra spel, om än att levla upp till lvl 50 inför importen till 2an var lite lagom roligt då det kräver massor av side quests... och de är tråkiga som få och de flesta innehåller inte så mycket story heller... men huvudstoryn är jag starkt förtjust i.

Postad 01 June 2011 - 20:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Army of Two - 40 th day (eller nått)
Sämre än första spelet. Riktigt intetsägade story, om det nu ens kan kallas story. Inga boss strider. Inte ens en slutboss. Enformigt. Ok tillsammans med en kompis.

2/5

Postad 02 June 2011 - 15:12

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Crysis 2
Kanske inte det mästerverk jag förväntat mig efter att ha läst vad många andra tyckte om det men ett riktigt bra spel är det iaf. Grym grafik.

Enslaved - Odyssey to the West
Kul men inte direkt nyskapande action-spel. Röstskådisarna är dock bland de bästa jag hört i ett spel, någonsin.

Postad 30 June 2011 - 21:46

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
SW Force Unleashed 2

Satt 2 kvällar o sen var det klart :) var väldigt kort o det var inte speciellt svårt! Men gillade grafiken dock lite buggigt ibland.

Ger det 3 av 5 Skulle vilja ge mer bara för det är ett SW spel men kan inte göra det på detta

Postad 30 June 2011 - 21:53

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Portal 2 igår, känns skönt att ha fått spelet avklarat. Blev så less på slutet på att lösa pussel och fastna överallt så jag tittade på IGNs video walkthrough hur man löste pusslen för jag orkade inte lösa dem själv utan gjorde det mest bara för att få skiten avklarat så man slipper spelet.

Duke Nukem Forever och Killzone 3 förra veckan.

Postad 06 July 2011 - 09:28

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

för jag orkade inte lösa dem själv utan gjorde det mest bara för att få skiten avklarat så man slipper spelet.

Jag förstår nog vad du menar men jag vill ändå säga att man gott bör lägga spel åt sidan som man inte tycker är roliga att spela. Det kanske blir att man har massor med halvavklarade spel men då får det väl vara så då.

Ibland ser jag folk skriva att de har en "backlog" av spel. Det är säkert skämtsamt uttryckt många gånger men jag får känslan att en del verkligen känner att de har spel att "arbeta av". Att det stressas igenom för att hinna ta sig an mycket nytt som kommer och ta alla trofeer trots att det inte är roligt på slutet o s v. Tro fasen man kan tröttna på att spela om man dras med sådana tvångstankar.

Postad 06 July 2011 - 09:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Ibland ser jag folk skriva att de har en "backlog" av spel. Det är säkert skämtsamt uttryckt många gånger men jag får känslan att en del verkligen känner att de har spel att "arbeta av". Att det stressas igenom för att hinna ta sig an mycket nytt som kommer och ta alla trofeer trots att det inte är roligt på slutet o s v. Tro fasen man kan tröttna på att spela om man dras med sådana tvångstankar.

Word. Jag är ett typexempel på en sådan person. Eller jag var det i alla fall.

Postad 06 July 2011 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det är ju ett vanligt använt uttryck. Jag har en backlog, men inte i meningen att jag behöver arbeta av dem, utan att det helt enkelt finns spel att spela som jag inte hunnit spela, som jag vill spela/testa.

Sen om det inte är bra så lägger jag bara ned det.

Man får ju prioritera dock, allt på alla konsoler (bärbara/stationära) och PC hinner man ju inte med.

Postad 06 July 2011 - 12:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Spelade klart det sista av kampanjen på Black Ops igår, så nu är det dags att plocka dom enkla achivmentsarna som man missat när man körde på Veteran.

Postad 06 July 2011 - 14:23

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Word. Jag är ett typexempel på en sådan person. Eller jag var det i alla fall.

Det är ju inte konstigt att man vill spela allt som är bra... och så släpps det så mycket bra att man drunknar. Lätt hänt att bli en kråka bland alla spel som glimmar :)
För ett tag sen så sa jag för mig själv "so what att det släpps asgrymma spel, de jag har är också bra. Punkt."
Men jag följer ändå vad som släpps för jag tycker det är kul att hänga med även om jag köper allt färre spel idag. Jag har ju så stor backlog :)

Det är ju ett vanligt använt uttryck. Jag har en backlog, men inte i meningen att jag behöver arbeta av dem, utan att det helt enkelt finns spel att spela som jag inte hunnit spela, som jag vill spela/testa.

Såklart. Så är det nog för de flesta.

Postad 07 July 2011 - 13:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Det är ju inte konstigt att man vill spela allt som är bra... och så släpps det så mycket bra att man drunknar. Lätt hänt att bli en kråka bland alla spel som glimmar :)
För ett tag sen så sa jag för mig själv "so what att det släpps asgrymma spel, de jag har är också bra. Punkt."
Men jag följer ändå vad som släpps för jag tycker det är kul att hänga med även om jag köper allt färre spel idag. Jag har ju så stor backlog :D

Jag har skurit ner ordentligt på AAA-titlar. Sist var Dead Space 2 tror jag. Live-spel verkar passa mit liv bättre, det krävs inte lika stor investering och man kan spela i kortare intervall utan att tappa kontext.

Postad 10 July 2011 - 16:19

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Tog mig äntligen tid att spela igenom Dragon age orgins, riktigt bra spel.
Funderar på om man ska köra igenom awakening också, är det stort?
Dragon age 2 har ju inte fått så bra betyg, ni som har spelat det är det bra om man gillade 1an?

Redigerat av Hyperactive, 10 July 2011 - 16:20.

Postad 10 July 2011 - 20:18

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Avslutade Assassin's Creed Brotherhood under gårdagen. Riktigt bra var det också! Väntar bara på Revelations nu.

Tog mig äntligen tid att spela igenom Dragon age orgins, riktigt bra spel.
Funderar på om man ska köra igenom awakening också, är det stort?
Dragon age 2 har ju inte fått så bra betyg, ni som har spelat det är det bra om man gillade 1an?

Awakening är mer av det goda så tyckte du om Origins lär du tycka om det. Tror att det tog ungefär 15 timmar att ta mig igenom det.
Jag tillhör de (fåtal?) som tyckte att DA2 var bättre än det första så jag rekommenderar det helhjärtat!

Postad 10 July 2011 - 20:42

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Avslutade Assassin's Creed Brotherhood under gårdagen. Riktigt bra var det också! Väntar bara på Revelations nu.

Awakening är mer av det goda så tyckte du om Origins lär du tycka om det. Tror att det tog ungefär 15 timmar att ta mig igenom det.
Jag tillhör de (fåtal?) som tyckte att DA2 var bättre än det första så jag rekommenderar det helhjärtat!

Provar att beställa DA 2 istället för awakening, kul med något nytt.
Får se vad man tycker om det. 199:- ska det väl vara värt.

Postad 11 July 2011 - 15:46

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Precis kört igenom Bayonetta, helt ok spel men inte mer enligt mig. Kändes som det var bossar och "minibossar" hela tiden. Att det sen är rätt svårt på bara normal nivå som är högsta som är upplåst från början gjorde att tålamodet var nära ta slut bitvis :D

Postad 11 July 2011 - 17:53

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Spelade klart Fallout: New Vegas för typ 4'e eller 5'e gången häromdan, fasen vad jag älskar det spelet :D
Tog en annan rutt den här gången och tog själv kommando över robotarna i New Vegas och slaktade både NCR och Legion.

Snart kommer ju det en ny DLC så då får det bli att börja om igen :D haha :rolleyes:

Postad 15 July 2011 - 13:25

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Blev klar med Enslaved för några dagar sedan, på det stora hela ett bra spel. Trevligt gameplay och mer humor än jag förväntade mig. Synd att presentationen dras ner av den, i alla fall på PS3, risiga prestandan.

Postad 21 July 2011 - 23:15

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag fortsätter min semester med att spela spel som jag tidigare inte haft tid med. Jag blev nyss klar med Alan Wake. Spelet är välgjort men jag tappade intresset på slutet. Betyg 6/10.

Postad 26 July 2011 - 23:05

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Serious Sam: The Second Encounter (PC, 2002)
Såg i efterhand att Serious Sam: The Second Encounter har fått extremt högt betyg på gamespot. Så bra är det inte idag och jag tvivlar på att det var så bra ens på den tiden. Det helt ok om man vill ha en annorlunda retro fps spelupplevelse. Obegränsat med liv och hysterisk onslaught emellanåt med lustiga levels där man t ex studsar upp och ner i stora rum medan man försöker skjuta skelett och annat löst monsterpack. De huvudlösa kamikazegubbarna med bomber i händerna som kommer springandes och skrikandes hela vägen är orginella också.
6/10

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 26 July 2011 - 23:14.

Postad 27 July 2011 - 00:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ne det var inget vidare =/.

Själv har jag precis spelat igenom Red Alert 3 på hard. Tyckte det var riktigt bra faktiskt, alltid kul med de där filmerna med dåliga skådespelare och det skadade inte alls att Gemma Atkinson var med som allierat befäl:

Postad bild

Sen måste jag säga att det.. hallå? Här nere är jag, jag skriver fortfarande.. Jo, som sagt, coop genom kampanjen var hur kul som helst, första gången jag spelar det i ett RTS. Vet inte hur jag ska kunna spela RTS utan Gemma en medspelare i fortsättningen =/.

Postad 27 July 2011 - 09:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
*slurp*... jag menar kan coopa i X360-versionen? Hur fungerar det, är inte kampanjerna gjorda för en spelare? :)
Undrar om Command and Conquer 3 har något liknande?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 July 2011 - 09:05.

Postad 27 July 2011 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vi spelade alltså på PC :)

Köpte det på steam för typ 40 spänn under rean - för billigt för att missa =/. Köpte Lara Croft coop samtidigt.

Men kampanjerna är ju skräddarsydda för coop på PC. Gav hyfsat bra med utmaning på hard också.

Edit: Första gången jag spelade coop i RTS skrev jag men det stämmer inte riktigt. Spelade Ground Control 2 och ett par andra också. Men det här var det bästa hittills, tog 30 timmar+.

Redigerat av Zoiler, 27 July 2011 - 13:20.

Postad 27 July 2011 - 16:03

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1305 inlägg
  • 0

*slurp*... jag menar kan coopa i X360-versionen? Hur fungerar det, är inte kampanjerna gjorda för en spelare? :)
Undrar om Command and Conquer 3 har något liknande?

Kampanjen är gjord för co-op eftersom man har en medspelare på varje uppdrag. Styrs av AI om du inte spelar med någon vän. C&C4 har ett liknande fast mycket tråkigare system, C&C3 har inget co-op.

Kan inte tänka mig att svårighetsgraden är likadan i RA3 på konsol som på PC för det skulle knappast gå att klara av det vi körde med en handkontroll. Sedan är det sämre grafik, bilduppdatering och tydligen max 50 enheter samtidigt på konsol så jag skulle rekommendera att köra på PC.

Riktigt synd att de skippade all form av multiplayer i expansionen dock, oförståeligt med tanke på att de skapade fyra nya kampanjer med nya klipp och skådespelare. Tydligen har EA sagt att de nya enheterna skulle vara för overpowered och förstöra spelet... jaha, och bara för det skippar man co-op? Tja... var ju inte som att den KOLOSSALA-SAMURAI-ROBOTEN var lite op?

Postad 27 July 2011 - 16:30

Zecane
  • Zecane
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Senaste var bioshock 2 (köpt under steam:s sommar-rea). Som många verkar tycka är det bättre gameplay men något sämre story, tycker dock de lyckats behålla samma typ av atmosfär som i 1:an. Rikigt bra! Ser fram mot Bioshock Infinite.

Postad 27 July 2011 - 17:28

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Grand theft auto - Lost and Damned
Jag hade glömt vilken välgjord värld Rockstar målar upp. Spelet är lite kort, men väl värt tidsinvesteringen om man gillar huvudspelet. Synd på den hattiga spelkontrollen bara.

4/5

Postad 29 July 2011 - 14:51

Metalstorm
  • Metalstorm
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Dead Rising 2

En mycket trevlig spelupplevelse. Jag spelade Dead Rising 1 för något år sedan och det var ett roligt spel men styrningen var bedrövlig. Detta har de fixat till nu. Jag gick in för att klara alla uppdragen för att få det rätta slutet. Det går dock att spela på många olika sätt - man kan t ex gå omkring och bara slakta zombies hela tiden.

Mitt betyg blir 9/10. Rekommenderas varmt!

Postad 29 July 2011 - 15:44

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Klarade ut Little Big Planet 2 för någon vecka sedan, mycket bra plattformspel :) men tyvärr så han man inte ens börja med spelet så var det slut :)

Jag förstår nog vad du menar men jag vill ändå säga att man gott bör lägga spel åt sidan som man inte tycker är roliga att spela. Det kanske blir att man har massor med halvavklarade spel men då får det väl vara så då.

Jo jag vet att man bör lägga spelet åt sidan men då vet man bara att man plockar fram det vid ett senare tillfälle för att innerst inne så gillar man spelet och då vill man som få det utklarat så man har det gjort.

Jo tyvärr kan man få den känslan ibland att man har många spel att spela igenom. Vissa perioder under året är det helt dött, kommer inga bra spel alls, sedan släpps allt i en stor klump och man överrumplas av spel, sedan är det dött och så börjar det om. Kan de inte portionera ut det jämt över året istället?

Postad 31 July 2011 - 22:35

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Spelade igenom Halo 3 under helgen. Ytterligare ett spel som jag påbörjat för länge sedan men lade ned av någon anledning. Håller fortfarande, även om the flood är precis lika tråkiga som jag kommer ihåg att de var i de tidigare spelen.

Postad 01 August 2011 - 08:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
GTA 4 - Ballad of Gay Tony

Mer over the top än Lost and Damned och minst lika välgjort.

4/5

Postad 01 August 2011 - 13:03

Moberg17
  • Moberg17
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Prince of Persia: the forgotten sands 6/10
Mina förväntningar på spelet var väldigt låga. Den anledningen i kombination med att jag inte har spelat TV-spel på några månader gjorde att jag tyckte att spelet var riktigt roligt faktiskt. Men det är enformigt och på tok för enkelt.

Postad 01 August 2011 - 15:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Prince of Persia: the forgotten sands 6/10
Mina förväntningar på spelet var väldigt låga. Den anledningen i kombination med att jag inte har spelat TV-spel på några månader gjorde att jag tyckte att spelet var riktigt roligt faktiskt. Men det är enformigt och på tok för enkelt.

Är 6/10 riktigt roligt? Det är godkänt med vår betygsskala =P.

Postad 02 August 2011 - 14:03

Launch Button
  • Launch Button
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0
Då har man dragit igenom Halo 3 ODST också. Bra spel, men trots att det är kort så tyckte jag att vissa delar kändes onödigt utdragna. Måste också säga att musiken i spelet är helt fantastisk, betydligt bättre är Halo 3.

Postad 02 August 2011 - 14:33

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Klarade precis av Dead Space 2 igår. Riktigt bra spel med en hel del "hoppa till tillfällen". Men måste hålla med många andra att spelet mot slutet mynnar ut i en ren shooter istället och tappar lite av det som är så bra i den större delen av spelet med den "psykiska terrorn" man får utstå med röster, saker som smäller i väggar, konstiga läten, barnröster, överraskningar m.m. som gör det hela riktigt påfrestande för en själv när man spelar.

Men på det hela ett riktigt bra spel som måste upplevas.

// Crabban

Postad 03 August 2011 - 00:50

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Shadow Complex
Efter ett två års uppehåll spelade jag igenom det till slut. Det är riktigt snyggt och har sina ljuspunkter, men jag är ändå besviken på det. Till skillnad från Metroid eller Castlevania (Shadow Complex's förebilder) så känns det som att fokus är på action och inte på utforskning och pussel. Jag spelade på Hardcore och behövde ungefär 7 timmar på mig enligt spelet. Ganska kort med andra ord. Dock fortfarande värt sin prislapp.

3/5

Nu hoppas jag på Insanely Twisted Shadow Planet som släpps idag någon gång.

Postad 04 August 2011 - 08:45

Moberg17
  • Moberg17
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Är 6/10 riktigt roligt? Det är godkänt med vår betygsskala =P.

Ja, kanske skulle gett det en sjua men jag med hänsyn till att jag spelat näst intill ingenting under 2011 så gav jag spelet ett högre betyg än vad jag vanligtvis skulle ha gett det. Men när jag tänker efter är det ett konstigt sätt att betygsätta på. Det är upplevelsen som är det viktiga och jag borde kanske inte jämföra spelet med andra liknande spel men men. :P

Postad 09 August 2011 - 08:49

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Black

Black som i Black Ops. Jag vill nog tro att det är den bästa FPS till PS2an. Jag hade mig en riktigt minnesvärd skottväxling när jag kom till Valencias livvakter. Tänk matrix bland betongpelarna med splitter och damm och rök och kulhål överrallt och nervösa omladdningar i dåligt skydd fast utan bullet-time. Ju mer betongpelarna sköts sönder ju mer sitting duck blev man så jag fick till slut göra tjur-rusningar och tömma allt man hade och hoppas på det bästa. Det var svårt men sjukt kul.
Många bra småsaker som lyfter helhetsintrycket på spelet också. Som att man är tvungen att ha shotgun till att skjuta ner järndörrar som är låsta och får kompetent sniper-support på en bana.

8/10

Postad 09 August 2011 - 19:16

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Halo: Reach

Köpte spelet när det kom för något år sedan (eller två?). Spelade någon bana och så blev det att jag ställde det i hyllan.

Men så i helgen, sambon jobbade och vädret var skit så plockade jag fram spelet igen för att spela genom hela kampanjen.

Vad som slår mig är hur dålig kontrollen är tillsammans med fiendens rörelsemönster. Stundtals väldigt frustrerande att försöka sikta på fiender som studsar fram och tillbaka. Man visste i regel om det var fler än 1 fiende på skärmen samtidigt kunde man nästan räkna med en säker död.

Tråkiga fiender.
Samma, samma och åter samma hela tiden även om banorna och scenarierna varierar så känns motståndarna väldigt återkommande. Saknar även de riktigt stora monsterbossarna.

Snygg grafik och helt ok inramning.
Maffiga miljöer och detaljerade karaktärer tillsammans med välkomponerad bakgrundsmusik ger ofta en mycket trevligt estetisk upplevelse, varning för frame drops dock!

På det stora hela ett ganska varierande spel med ett påkostat yttre. För undertecknad fungerar inte alls spelbarheten utan leder ofta till frustration. Ärligt talat ett under att multiplayer delen blivit så pass populär som den nu är.

Betyg:
6 / 10

Postad 10 August 2011 - 11:12

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Dawn of War spelades igenom som en lite försmak på allt 40K spelande kommer att ske till hösten, dels IRL och dels via Space Marine.

Det höll riktigt bra fortfarande måste jag säga, grafiken var inte top notch men kul och underhållande RTS med riktigt roliga enheter. Nu är det dags för Winter Assualt.

Postad 16 August 2011 - 10:43

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Uncharted 2 har spelats igenom nu när spelsuget åter infunnit sig efter att ha varit spårlöst borta i ett halvår. De flesta har nämnt grafiken, och den kanske var "wow" när spelet släpptes, men nu tycker jag inte det var mycket att hurra över. Pusslen är för lätta, men det var en hygglig balans på fighterna. Jag spelade på hard och dog åtskilliga gånger.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.