/DD
Asus WL-330gE
(Accesspunkter, bryggor & repeatrar)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Regionsfri
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(9)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(3)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83 Region A
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
5
|
(0)
|
Inga priser | |
Oppo BDP-83SE NuForce Edition
(Blu-ray & DVD-spelare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Oppo BDP-83 Teknisk tråd (90 inlägg)
|
13 år sedan |
Postad 08 October 2009 - 21:13
/DD
Postad 09 October 2009 - 17:47
Ingen som testat?Är det någon av er som redan har köpt den som har testat hur den klarar de superlånga SACD som BIS har gett ut?
(t.ex. mendelssohns samtiga stråksymfonier, Dowlands kompletta verk för luta, eller Bachs samtliga orgelverk på 5 SACD)
Min Denon DVD-3910 klarar dem bara sådär...
- Den kan spela upp skivorna från start till slut utan problem, men...
- tiden och track number visar fel efter ett tag (uppemot två timmar) och
- om man pausar och sedan startar uppspelning igen hittar den inte rätt igen.
Skulle vara intressant att veta hur Oppo klarar denna typen av skiva.
/Daniel
Postad 09 October 2009 - 18:02
September, Oktober......?nu säger tydligen oppo uk att sidan kommer upp sent oktober. nåja jag hoppas ha min 83 nästa vecka. 831 är inte värd att vänta på mer.
/DD
Det var detta jag var lite "rädd" för, så min Oppo från USA känns helrätt.
Hoppas du får din snart.
Redigerat av Hakon, 10 October 2009 - 10:51.
Postad 10 October 2009 - 10:28
Den är säkert segare men den har 8 dacar(en per kanal) vs Oppo som har 4 (1 till två kanaler istället), och för mig som ska koppla analogt är det bättre. Dacarna i Lx 71 är Wolfson som är väldigt bra.
Sacd, SD, Dvd Audio, CD får skötas av Dv139, så förlorar jag inget där heller.
Synd att de aldrig kommer igång med shoppen, men man kan inte vänta för evigt!
Postad 10 October 2009 - 15:12
Gör som jag och köp en regfri Oppo BDP-83 från crtprojectors.
Själv så har jag inget att klaga på...
Postad 10 October 2009 - 16:53
På sidan du hänvisar till står det:Varför vänta på att Oppostore ska öppna?
Gör som jag och köp en regfri Oppo BDP-83 från crtprojectors.
Själv så har jag inget att klaga på...
"Sorry but we will be unable to take European orders for the region & zone modified player till after October 19th. Click HERE for more details "
Postad 10 October 2009 - 18:04
Javisst ja, ägaren är på semester såg inte det, åter den 19/10.På sidan du hänvisar till står det:
"Sorry but we will be unable to take European orders for the region & zone modified player till after October 19th. Click HERE for more details "
Ifall inte Oppostore har öppnat så kan ni då köpa en spelare av crtprojectors.
Min spelare levererades på 4 dagar vilket jag tycker är helt okey.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 10 October 2009 - 18:11.
Postad 13 October 2009 - 13:13
Postad 20 October 2009 - 15:26
Postad 21 October 2009 - 09:16
Här är i alla fall en intressant grej: http://whathifi.com/...w/Oppo-BDP-831/
Första recensionen som inte lovprisar den som guds gåva till alla filmentusiaster jag sett.
Postad 21 October 2009 - 10:51
Jag håller absolut med, jag tycker det är svagt att de inte i god tid kan säga när den släpps, kan de inte säga exakt dag så åtminstone vilken vecka... Orimligt att alla spekulanter ska behöva gå in på sidan dagligen för att se om den släppts än. Bara det är en anledning att köpa den från crtprojectors istället, men eftersom det blir aningen dyrare tänker jag trotts allt avvakta lite till men tålamodet är snart slut.Jag tycker att man blir lite ovilligt inställd till Oppo. Nu har de (tydligen) en jättebra produkt, unik på marknaden, den finns till och med färdig och ute i delar av världen, recensionsex (icke att förväxla med recension-sex!) av europaversionen har funnits ute ett tag och så håller de på och strular med hemsida och logistik eller vad det är! Bu.
Första recensionen som inte lovprisar den som guds gåva till alla filmentusiaster jag sett.
Edit: stavfel
Redigerat av Mats_L, 21 October 2009 - 10:53.
Postad 21 October 2009 - 11:05
Läste recensionen och föranleder till att jag kollar upp what hifi rek spelare istället.. Sony BDP-S760...Jag tycker att man blir lite ovilligt inställd till Oppo. Nu har de (tydligen) en jättebra produkt, unik på marknaden, den finns till och med färdig och ute i delar av världen, recensionsex (icke att förväxla med recension-sex!) av europaversionen har funnits ute ett tag och så håller de på och strular med hemsida och logistik eller vad det är! Bu.
Postad 21 October 2009 - 12:53
Läste recensionen och föranleder till att jag kollar upp what hifi rek spelare istället.. Sony BDP-S760...
...eller LG BD-3900 med extremt bra bild och med mycket bra ljud analogt samt marknadens snabbaste uppstart.
Händer det ingenting inom 14 dagar med hemsidan så blir det en sån för min del. Blåtarmen knorrar...
Postad 21 October 2009 - 13:17
Nä nu ska du inte förvirra mig när jag ställt in siktet...eller LG BD-3900 med extremt bra bild och med mycket bra ljud analogt samt marknadens snabbaste uppstart.
Händer det ingenting inom 14 dagar med hemsidan så blir det en sån för min del. Blåtarmen knorrar...
Ok.. ska kolla upp LG:n me. Trist front bara på sonyn..påminner om dotterns dvd United som jag köpte på Ö&B
Edit:
Eller inte.. sett bättre bilder nu på nätet på sonyn..
Och litet tips så heter Sony BDP-S760 utanför europa BDP-S1000ES om nu man vill hitta mer info om denna spelare...
Redigerat av xxmannen, 21 October 2009 - 13:39.
Postad 21 October 2009 - 13:40
Nä nu ska du inte förvirra mig när jag ställt in siktet
![]()
Ok.. ska kolla upp LG:n me. Trist front bara på sonyn..påminner om dotterns dvd United som jag köpte på Ö&B
Edit:
Eller inte.. sett bättre bilder nu på nätet på sonyn..
Och litet tips så heter Sony BDP-S760 utanför europa BDP-S1000ES om nu man vill hitta mer info om denna spelare...
Ja, Sonyn ser rätt trist ut. LGn är väl inget skönhetsunder heller men den är ju också avsevärt mycket billigare.
Ingen av dem har väl dock samma funktioner som Oppon och är väl heller inte givet lätta att göra regfria?
Postad 21 October 2009 - 14:54
Länken funkar inte mera
Postad 21 October 2009 - 15:42
Ja, Sonyn ser rätt trist ut. LGn är väl inget skönhetsunder heller men den är ju också avsevärt mycket billigare.
Ingen av dem har väl dock samma funktioner som Oppon och är väl heller inte givet lätta att göra regfria?
Mmmm.. Sonyn klarar stillbilder men inte mp3 eller divX på usb-minne.. och frågan om den ens klarar webradio via wifi
Börjar smått få intresse igen för oppon
Postad 22 October 2009 - 14:28
Skulle vara kul att få test om Marantz BD 7004 vs Oppo bd831..Orkade inte vänta mer, köpte en Marantz BD 7004 och är grymt nöjd!!!
Lite O.T
Har inte fått kläm på de där med HDMI riktigt.. Jag funderar ev köpa en reciever med HDMI 1.1 och frågan är:
Kan jag köra från BD-spelaren tex 1080p genom receivern till bildvisaren som har för övrigt HDMI1,3?
Jag har förstått att ljudet är det illa med och måste koppla analogt till receivern som kanske inte är till någon nackdel beroende på vilken BD-spelare jag använder
Postad 22 October 2009 - 16:00
HDMI är bakåtkompatibelt så det är inga problem att koppla 1.1 till en tv med 1.3.Skulle vara kul att få test om Marantz BD 7004 vs Oppo bd831..
Lite O.T
Har inte fått kläm på de där med HDMI riktigt.. Jag funderar ev köpa en reciever med HDMI 1.1 och frågan är:
Kan jag köra från BD-spelaren tex 1080p genom receivern till bildvisaren som har för övrigt HDMI1,3?
Jag har förstått att ljudet är det illa med och måste koppla analogt till receivern som kanske inte är till någon nackdel beroende på vilken BD-spelare jag använder
Du kan låta spelaren koda av ljudet och då skicka via HDMI till receivern och fortfarande dra nytta av de nya HD ljudformaten.
Postad 22 October 2009 - 17:12
Visst.. fast jag kikat lite på rotel RSX-1057 som inte har HD-dekoder och hade tänkt koppla analogt från BD-spelaren till receivern för att utnyttja HD-ljud.HDMI är bakåtkompatibelt så det är inga problem att koppla 1.1 till en tv med 1.3.
Du kan låta spelaren koda av ljudet och då skicka via HDMI till receivern och fortfarande dra nytta av de nya HD ljudformaten.
Men frågan kvarstår om Roteln klarar av HD-Bild via receivern eller om man måste koppla direkt mellan BD-spelarn och bildvisaren
Postad 22 October 2009 - 19:30
Postad 22 October 2009 - 20:58
Har roteln hdmi som kan ta ljud in, så skickar du ljudet (HD formaten) via hadmi, är det 1.0 eller 1.3 spelar ingen roll. Du skickar HD ljuden som PCM från BD spelaren bara.
ok..tack..tror jag hänger med men oavsett HDMI-version fungerar även
höguplöst bild genom kedjan?
Postad 23 October 2009 - 22:25
Postad 27 October 2009 - 15:16
After careful evaluation of the resources available, it has been determined that the release of the OPPO BDP-831 Blu-ray Disc player in Europe will be postponed indefinitely. It is with sincere regret that we have to make this difficult decision. However, we feel that this is in the best interest of our customers and quality standards. Customer support and satisfaction are the cornerstones of OPPO, and with the currently available resources, unfortunately we will not be able to equally serve all our European customers with the release of the BDP-831. Language barriers, shipping constraints, and our ability to quickly, efficiently, and accurately support our valuable European customers undermine the quality standards expected of OPPO. We apologize to the customers who love and support OPPO all along and have been waiting for the release of BDP-831 patiently, and hope we can come back with better planning and resources in the future to serve our customers the best.
OPPO
Postad 27 October 2009 - 15:19
Du hann före med infon typ 2 minTråkiga nyheter!!!!
After careful evaluation of the resources available, it has been determined that the release of the OPPO BDP-831 Blu-ray Disc player in Europe will be postponed indefinitely. It is with sincere regret that we have to make this difficult decision. However, we feel that this is in the best interest of our customers and quality standards. Customer support and satisfaction are the cornerstones of OPPO, and with the currently available resources, unfortunately we will not be able to equally serve all our European customers with the release of the BDP-831. Language barriers, shipping constraints, and our ability to quickly, efficiently, and accurately support our valuable European customers undermine the quality standards expected of OPPO. We apologize to the customers who love and support OPPO all along and have been waiting for the release of BDP-831 patiently, and hope we can come back with better planning and resources in the future to serve our customers the best.
OPPO
Postad 27 October 2009 - 15:25
Du hann före med infon typ 2 min
Man hade ju önskat att även Oppo Sverige hade varit lite snabbare, men jag antar att det är Oppo USA som lagt in sitt veto i slutänden pga ändringar i hw (EU har andra krav på vilka komponenter som används än USA).
/Micke
Postad 27 October 2009 - 15:28
...viket i sin tur får man lust att vidga sina vyer..österutMan hade ju önskat att även Oppo Sverige hade varit lite snabbare, men jag antar att det är Oppo USA som lagt in sitt veto i slutänden pga ändringar i hw (EU har andra krav på vilka komponenter som används än USA).
/Micke
Postad 27 October 2009 - 16:21
Postad 27 October 2009 - 16:56
Language barriers, shipping constraints, and our ability to quickly, efficiently, and accurately support our valuable European customers undermine the quality standards expected of OPPO
Nej det blir ju så mycket enklare för oss att beställa den från USA...
Får nog tänka över detta ett tag, förhoppningsvis dyker det upp fler alternativ.
Postad 27 October 2009 - 17:00
Vilket hån mot alla oss som gått och väntatTråkigt att Oppo inte ger ut en europeisk spelare men det går iallafall att köpa en regfri Oppo BDP-83 för de som är intresserade av en Oppo Blu-ray spelare.
Frågan är om man ska beställa från Oppo Usa eller från Crtprojectors istället?
Egentligen borde man bojkotta Oppo men det finns ju tyvärr inget annat alternativ för mig...
Postad 27 October 2009 - 17:09
Postad 27 October 2009 - 18:12
Men jag lider med er som ville vänta .
En nöjd BDP83 ägare
Postad 27 October 2009 - 18:31
Men då så, hej LG BD390 här kommer jag!
Postad 27 October 2009 - 19:31
Tråkigt att Oppo inte ger ut en europeisk spelare men det går iallafall att köpa en regfri Oppo BDP-83 för de som är intresserade av en Oppo Blu-ray spelare.
På crtprojektors sida står att den är regionA spelare,men du menar att dom gör den regfri innan dom skickar den ?
Postad 27 October 2009 - 19:49
Regfri BDP-83På crtprojektors sida står att den är regionA spelare,men du menar att dom gör den regfri innan dom skickar den ?
Postad 28 October 2009 - 09:45
Man undrar vad som hände och hur långt fram de verkligen var.
Postad 28 October 2009 - 11:36
Ja, verkligen. Personligen tror jag att projektet att sätta upp en helt ny verksamhet i England (istället för att använda svenska OppoShop.com, som har lång erfarenhet) var ett stort misstag och det som gick i stöpet.Man undrar vad som hände och hur långt fram de verkligen var.
Postad 28 October 2009 - 14:23
Finnland, Ryssland, Kina? Västerut känns nog mer naturligt för mig...viket i sin tur får man lust att vidga sina vyer..österut
![]()
(Förlåt, kunde inte motstå...)
Postad 28 October 2009 - 15:11
De bjuder jag påFinnland, Ryssland, Kina? Västerut känns nog mer naturligt för mig
![]()
(Förlåt, kunde inte motstå...)
Lg BD390 är just nu mest intressant för mig just nu.. väntar bara omdömen av analoga ljud-delen innan jag slå till
Postad 28 October 2009 - 15:50
Lg BD390 är just nu mest intressant för mig just nu.. väntar bara omdömen av analoga ljud-delen innan jag slå till
Hade den gått att göra regfri på blu ray så hade den varit glödhet, men så är väl inte fallet?
Postad 29 October 2009 - 03:09
G
Postad 29 October 2009 - 09:09
Postad 29 October 2009 - 09:48
Ja detta var verkligen trist. Jag hade sett fram emot en lagom dyr MULTI-spelare. Nu får man vänta på Cambridges nya (Azur 840 BD) som kommer lagom till jul, men den kommer att kosta runt 10-12 laxar...
Dessutom bygger den väl på mindre bra chip/delar än vad oppon gör även om det, som jag förstått det, är samma oem-tillverkare i grunden. Om det blir en sådan prislapp på den kan man ju importera en Oppo själv, tullen kan ju inte ta hur mycket som helst. Dessutom finns ju den engelska butiken kvar även om det känns surt att betala så mycket för spelaren i jämförelse med vad amerikanerna får göra.
Ett alternativ är ju att köpa en ny/ha kvar en gammal spelare för SACD och sedan skaffa en billig blue-ray.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Oppo BDP-83 Teknisk tråd
1 bild
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?