Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Sagem DTR 94250 HD

834 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Sagemcom DTR 94250 HD 250GB (Digitalboxar) 1 6.249998 (27) Inga priser

Postad 07 September 2009 - 16:34

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej... ja e helt lost pÄ dehÀr. Har lÀst en del forum trÄdar osv..

men ja e inne pÄ att köpa en inspelningsbar digitalbox och har kollat runt lite pÄ olika alternativ. Men denna Sagem DTR 94250 HD verkar vara ett bra val va ja förstÄtt.

De som oroar mig Àr de med motagningen.. signal styrkan och kvailten.

Men hur som helst.. min frÄga kan komma att lÄta dum, men hur funkar de hÀr med dubbla tuners? Hemma sÄ har vi en annten som gÄr till boxen vi har idag.. dÄ e frÄgan, behöver ja en till annten för att koppla till den andra tuner ingÄngen pÄ Sagem DTR 94250? Eller kan man dela den befintliga annten kabeln med en T-koppling eller liknande?

FörlÄt för mitt okunnande.. hoppas nÄgon kan klargöra detta för mig:)

Postad 07 September 2009 - 16:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
Du behöver inte Àndra nÄgonting, inga T-kopplingar eller annat. Bara att koppla in.

Postad 07 September 2009 - 17:40

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Du behöver inte Àndra nÄgonting, inga T-kopplingar eller annat. Bara att koppla in.

Ja menade för att kunna spela in pÄ en kanal och kolla pÄ en annan samtidigt? Inte ens dÄ? Verkar ju vÀldigt smidigt isf :)

Postad 07 September 2009 - 18:05

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt, bara att koppla in den antenn du har.

Postad 07 September 2009 - 21:50

Eyelezz
  • Eyelezz
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

Som sagt, bara att koppla in den antenn du har.

tusen tack :)

Postad 09 September 2009 - 09:39

DotsFar
  • DotsFar
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Det enda egentliga felet som jag upptÀckt hittills Àr att den har en tendens att döpa Time shiftade inspelningar till nÀstkommande programs titel.

Jeg har i gÄr kÞbt en DTR 94250HD och den gÞr det samma. Har du hittat en metoda at fÄ den korrekte titel pÄ optagelserne ?

Det undrer mig at Sagem inta fikser detta...

Postad 12 September 2009 - 19:12

m1keb1ke
  • m1keb1ke
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Köpte denna box idag och Àr inte helt nöjd faktiskt.
Upplever bilden som vÀldigt suddig och pixlig. Tittar man exempelvis pÄ fotboll och kameran zoomar in en nÀrbild pÄ en spelare, typ frÄn brösthöjd och upp sÄ Àr bilden klockren och vÀldigt skarp. Men sÄ fort den zoomar ut över "planvy" eller liknande sÄ blir bilden rent bedrövlig emellanÄt. VÀldig oskÀrpa runt spelarna och man sitter mest och stör sig pÄ det. Sedan verkar mottagaren inte helt hundra heller, jag fÄr hela tiden flytta antennen beroende pÄ vilken kanal jag vill se pÄ. Har 70-80% kvalite och likamycket styrka nÀr jag vÀl fÄr bild sÄ det skall vara tillrÀckligt för att bilden skall vara bra.

Kör jag dÀremot mitt kort direkt i TV'n och anvÀnder sonys inbyggda tuner Àr bilden grym. Enda förklaring jag kan tÀnka mig Àr att den inbyggda mpg4 tunern i min W3000 46" Àr sÄpass bra att den fÄr boxarna att verkar dÄliga i jÀmnförelse. Jag upplevde samma problem nÀr jag provade en samsung p850 för nÄtt Är sedan. Men fortfarande Àr bilden för dÄlig för att jag skall tycka att det Àr ok att fortsÀtta anvÀnda den.

(har försökt göra en uppdatering men boxen fastnar pÄ 1:1-99 och gÄr runt dÀr hela tiden.)

Postad 12 September 2009 - 20:23

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • ForumrĂ€v

• 614 inlĂ€gg
  • 0
Mitt mobil abb hos TRE och bredbands abb hos BBB gick ut nyligen och dÄ kom jag pÄ att jag mÄste kolla upp nÀr mitt boxer gÄr ut. Gick in pÄ Expert och sÄg dÄ denna box men med 160gb hÄrddisk som vid nytecknande gick att fÄ för 1kr med boxer mix och c+ i 24mÄnader ( har inte c+nu). tror att den kostade 1000kr om jag förlÀngde men dock sÄg han att jag hade bindningstid kvar och trots samtal till bpxer kunde han inte tala om hur lÀnge jag hade kvar utan jag fick ringa sjÀlv. Kl 21 samma kvÀll ringde jag och kille skrattade lite och sa att jag hade 3 timmar kvar pÄ min bindningstid =)

SÄ nu stÄr jag lite i valet och kvalet om jag ska förlÀnga boxer. sÀga upp och skaffa nytt (har inte rÀknat pÄ det men med 600kr i startavgift Àr det nog mera jobba med det Àn man tjÀnar pÄ det) eller kanske skaffa tv via CanalDigital som har fetare utbud med HD och man kan bestÀlla elitserien men en grymt kass box (samma som denna men den har mera problem?) tecknar jag CD kostar 250gb boxen 2000kr.

LÀser man trÄden om Sagenboxen till CD blir man ju mörkrÀdd men det lilla jag lÀst om denna verkar ju bra ska dock lÀsa hela.

ni som nyligen förlÀngt erat abb:
vad fick ni ge för eran box?
nÀr förlÀngde ni?
tog ni 160 eller 250gb boxen?
Har inte c+ nu men boxen blir kanske vid förlÀngning billigare om man vÀljer till det?

behöver verkligen en inspelningsbar box nu nÀr tvprogrammen inte gÄr att tanka hem pÄ samma sÀtt som för nÄtt halvÄr sedan samt att jag jobbar 2-skift vilket gör att jag inte kan följa nÄtt pÄ tv ena veckan.

Vad Àr de stora nackdelarna med boxen?
Àr ni nöjda, missnöjda eller halvnöjda?

Postad 12 September 2009 - 20:40

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • LĂ€rjunge

• 291 inlĂ€gg
  • 0

Mitt mobil abb hos TRE och bredbands abb hos BBB gick ut nyligen och dÄ kom jag pÄ att jag mÄste kolla upp nÀr mitt boxer gÄr ut. Gick in pÄ Expert och sÄg dÄ denna box men med 160gb hÄrddisk som vid nytecknande gick att fÄ för 1kr med boxer mix och c+ i 24mÄnader ( har inte c+nu). tror att den kostade 1000kr om jag förlÀngde men dock sÄg han att jag hade bindningstid kvar och trots samtal till bpxer kunde han inte tala om hur lÀnge jag hade kvar utan jag fick ringa sjÀlv. Kl 21 samma kvÀll ringde jag och kille skrattade lite och sa att jag hade 3 timmar kvar pÄ min bindningstid =)

SÄ nu stÄr jag lite i valet och kvalet om jag ska förlÀnga boxer. sÀga upp och skaffa nytt (har inte rÀknat pÄ det men med 600kr i startavgift Àr det nog mera jobba med det Àn man tjÀnar pÄ det) eller kanske skaffa tv via CanalDigital som har fetare utbud med HD och man kan bestÀlla elitserien men en grymt kass box (samma som denna men den har mera problem?) tecknar jag CD kostar 250gb boxen 2000kr.

LÀser man trÄden om Sagenboxen till CD blir man ju mörkrÀdd men det lilla jag lÀst om denna verkar ju bra ska dock lÀsa hela.

nÀr förlÀngde ni?
Har inte c+ nu men boxen blir kanske vid förlÀngning billigare om man vÀljer till det?

behöver verkligen en inspelningsbar box nu nÀr tvprogrammen inte gÄr att tanka hem pÄ samma sÀtt som för nÄtt halvÄr sedan samt att jag jobbar 2-skift vilket gör att jag inte kan följa nÄtt pÄ tv ena veckan.

Du kan ju bara binda om abb igen, och ha samma kort och du slipper sÄ klart startavgiften.

Postad 13 September 2009 - 08:34

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

nÀr förlÀngde ni?

Har du bara en normalt vettig signal frÄn antennen sÄ kommer du troligen bli nöjd. Det kan gÄ att pruta lite pÄ priset ocksÄ om du ringer direkt till boxer och frÄgar om dom har boxen.

Postad 13 September 2009 - 12:15

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • ForumrĂ€v

• 614 inlĂ€gg
  • 0
har inget problem med bilden/signalen vad jag vet men dÄ jag kör med inbyggda boxen i sony tvn kanjag iofs inte se nÄgon signalstyrka. Enda gÄngerna det blir störningar Àr ibland nÀr mopeder Äker förbi. Har dock en combobox frÄn canal digital som jag tror kan visa signalstyrka. fÄr kolla upp det.

Antar att alla tvhandlare har samma pris pÄ boxarna om man förlÀnger i butik sÄ jag ska förbi expert i morrn och kolla priser pÄ 160 och 250gb boxen med och utan c+ (om det nu skuljer nÄgot)
Lutar dock Ät 160gb versionen dÄ jag hittade nÄgon trÄd hÀr pÄ forumet dÀr det stog att det gick att byta hÄrddisk mot en större..om det nu behövs.

NÀr jag vet priserna i butik kan man ju ringa boxer och sÀga att man funderar pÄ att byta till Canaldigital men att man vill kolla med dom vad dom kan erbjuda.

Är fortfarande sugen pĂ„ CD men körde deras hdbox för knappt 3 Ă„r sedan och den strulade sĂ„ jag utnyttjade returrĂ€tten pĂ„ hela paketet och inspelningsbara boxen verkar inte felfri direkt men flera kanaler, man kan köpa elitseriematcher och HD utbud lockar.

Postad 15 September 2009 - 09:45

arvesen
  • arvesen
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0

nÀr förlÀngde ni?

Ringde och förlÀngde i fredags med mix och c+ i 24 mÄn, fick ge 595kr för 160GB boxen.
Vilket Àr 1kr billigare Àn nyteckning, eftersom att man dÄ fÄr betala 595kr i anslutningsavgift + 1kr för boxen :P

Redigerat av arvesen, 15 September 2009 - 09:48.

Postad 15 September 2009 - 23:41

Nightelf
  • Nightelf
  • AnvĂ€ndare

• 148 inlĂ€gg
  • 0

HjÀlp! Min box har efter ett halvÄr (har aldrig haft problem med den tidigare) börjat krÄngla. NÀr jag startar den, efter att Init har synts i displayen startar den om igen. Och igen. Och igen. Dvs den bootar om sig sjÀlv kontinuerligt. Jag vet inte hur jag ska fÄ stopp pÄ bootprocessen, det spelar ingen roll vilka knappar jag trycker, bÄde pÄ maskinen och fjÀrrkontrollen. Jag har givetvis prövat att rycka sladden under en lÀngre period, men det hjÀlper inte.

Hur kan jag göra för att avbryta bootprocessen? Kan jag göra nÄgon slags fysisk nollstÀllning av programvaran?

Tjenare. Har haft denna box (94250) i ca 5 mÄn nu och detta har hÀnt mig vid tvÄ tillfÀllen ocksÄ, andra gÄngen ikvÀll. Har varit tvungen att dra nÀtsladden för att avbryta boxen. SvÄrt att reklamera Ànnu men skulle det bli mer frekvent sÄ Äker den tillbaka. Annars kan jag bara sÀga att den fungerade "out of the box", direkt. Inget krÄngel med signalstyrka/-kvalite.Inspelningar via EPG fungerar perfekt men som sagts tidigare; Àr det nÄgot man absolut inte vill riskera att missa i slutet av nÄgon "vÀrdefull" inspelning - kör med timer.EPG'n klipper rakt av dÄ program drar över tiden.Tur att det Àr enkelt att timerinspela.Har inte Ängrat detta köp Àn i alla fall.

Postad 16 September 2009 - 07:53

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • AnvĂ€ndare

• 205 inlĂ€gg
  • 0

RÄkade ut för samma sak i gÄr kvÀll. lyckades inte fÄ hejd pÄ ombootningarna ens genom att rycka spÀnningen en stund. Men plötsligt nÀr jag bröt spÀnnigen en gÄng till med "boxerkortet" urdraget sÄ slutade den boota om. Nu stÄr den i standby med kortet utdraget, men fÄr kolla nÀrmare i kvÀll om felet Äterkommer

/Haen

Hur gick det? Det kan hÀnda att Àven jag hade ryckt boxerkortet nÀr den slutate boota om.

MEN, nu har ett nytt fel uppstÄtt. Efter att ha fungerat en tid slutar den nu skicka signal genom HDMI. Allt funkar bra vid boot, men nÀr bilden startar försvinner den efter nÄgon sekund. Detta oavsett om jag kopplar in direkt i TV, eller gÄr via reciever. Andra HDMI-prylar funkar. Sagem funkar om jag kopplar in den via scart dock.

Postad 16 September 2009 - 15:52

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Tjenare. Har haft denna box (94250) i ca 5 mÄn nu och detta har hÀnt mig vid tvÄ tillfÀllen ocksÄ, andra gÄngen ikvÀll. Har varit tvungen att dra nÀtsladden för att avbryta boxen. SvÄrt att reklamera Ànnu men skulle det bli mer frekvent sÄ Äker den tillbaka. Annars kan jag bara sÀga att den fungerade "out of the box", direkt. Inget krÄngel med signalstyrka/-kvalite.Inspelningar via EPG fungerar perfekt men som sagts tidigare; Àr det nÄgot man absolut inte vill riskera att missa i slutet av nÄgon "vÀrdefull" inspelning - kör med timer.EPG'n klipper rakt av dÄ program drar över tiden.Tur att det Àr enkelt att timerinspela.Har inte Ängrat detta köp Àn i alla fall.

NÀtdelen Àr mycket klen. Det Àr nog det felet.

Postad 16 September 2009 - 22:18

Spursnisse
  • Spursnisse
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
En annan frÄga.
Hur fÄr jag bort kanallÄsningen? Den Àr instÀlld pÄ att inte lÄsa kanaler, men det gör den ÀndÄ.
StÀller jag in pÄ 03, sÄ lÄser den konstant mina filmkanaler. StÀller jag in den pÄ 18 sÄ lÄser den "vuxenprogrammen". Det ska i detta sammanhang tillÀggas att detta inte Àr nÄtt större problem för mig. Om jag nu skulle kÀnna för att se dessa program sÄ kan jag ju alltid knappa in koden.
Men det Àr störande att jag faktiskt inte kan fÄ bort kanallÄsningen. En ren principsak.

Postad 17 September 2009 - 14:07

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0

Hur gick det? Det kan hÀnda att Àven jag hade ryckt boxerkortet nÀr den slutate boota om.

MEN, nu har ett nytt fel uppstÄtt. Efter att ha fungerat en tid slutar den nu skicka signal genom HDMI. Allt funkar bra vid boot, men nÀr bilden startar försvinner den efter nÄgon sekund. Detta oavsett om jag kopplar in direkt i TV, eller gÄr via reciever. Andra HDMI-prylar funkar. Sagem funkar om jag kopplar in den via scart dock.

Jag fÄr detta "dÄ och dÄ" speciellt nÀr jag vÀxlar input bild. Bild och ljud i 1 sekund sedan svart. Problemet började sedan jag kopplat HDMI via min nya OnkyoTX-SR607. Inga problem tidigare, med HDMI direkt till min projektor. För mig löser sig alltid vid en omboot av sagemen, men det kan man ju inte göra om den hÄller pÄ att spela in ett program exempelvis. Jag blir galen, vet inte om det vad problemet Àr.

Finns det nÄn annan som kör denna sagem box med en Onkyo607 och HDMI. Det kanske Àr nÄtt vajsing med receivern nÄn??? KÀnd inkompabilitet???

Redigerat av GrooSweden, 17 September 2009 - 14:09.

Postad 17 September 2009 - 14:21

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
Det har tydligen varit lite strul med HDMI-kompatibilitet mellan Onkyo receivers och Telias IPTV-boxar (Motorola). I vissa fall funkade det bara med HDMI-ingÄng nummer 1 pÄ receivern.

Postad 21 September 2009 - 08:30

Unregisteredaf62a200
  • Unregisteredaf62a200
  • AnvĂ€ndare

• 104 inlĂ€gg
  • 0
Kör boxen med HDMI nu, men kan man Àven koppla sÄ att man kan köra med TVns inbyggda digitalmottagare, dem gÄnger man inte vill spela in och vill nyttja tv fjÀrren

Postad 21 September 2009 - 11:54

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • AnvĂ€ndare

• 205 inlĂ€gg
  • 0

Jag fÄr detta "dÄ och dÄ" speciellt nÀr jag vÀxlar input bild. Bild och ljud i 1 sekund sedan svart. Problemet började sedan jag kopplat HDMI via min nya OnkyoTX-SR607. Inga problem tidigare, med HDMI direkt till min projektor. För mig löser sig alltid vid en omboot av sagemen, men det kan man ju inte göra om den hÄller pÄ att spela in ett program exempelvis. Jag blir galen, vet inte om det vad problemet Àr.

Finns det nÄn annan som kör denna sagem box med en Onkyo607 och HDMI. Det kanske Àr nÄtt vajsing med receivern nÄn??? KÀnd inkompabilitet???

Jag kör ocksÄ via en nÄgorlunda ny Onkyo (minns dock inte vilken). Men jag försökte ocksÄ koppla in den direkt pÄ min LG-lcd utan framgÄng. Ska pröva igen.

Postad 23 September 2009 - 14:18

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlĂ€gg
  • 0

Jag tröttnade pÄ boxen och kopplade bort den. Den fastnade oftast i loopen efter att den gjort en inspelning. Med Boxerkortet urtaget gick den som tÄget men dÄ har man ju inte sÄ mycket nytta av den. Har nu ÄtergÄtt till htpc som Àr betydligt stabilare, vilket jag inte trodde. FÄr vÀl plocka fram den igen om det dycket upp nÄgon lösning .

/Haen

Postad 24 September 2009 - 16:08

mrcarrot
  • mrcarrot
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
Fick erbjudande av Boxer idag att köpa 94160 för 995: om man förlÀngde abonnemang.
Vet nÄgon status pÄ export till USB.
1. Funkar det att lÀsa .ts filer i en dator? Eller Àr de krypterade?
2. Kan man göra om de smidigt till divx?
3. Finns det nÄgon boxer som spelar in direkt till divx - dÄ kan man ta usb-minnet och tjacka in direkt i TV:n (om den stöder uppspelning av divx)
Mvh MrC

Postad 24 September 2009 - 17:56

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Hej,
Fick erbjudande av Boxer idag att köpa 94160 för 995: om man förlÀngde abonnemang.
3. Finns det nÄgon boxer som spelar in direkt till divx - dÄ kan man ta usb-minnet och tjacka in direkt i TV:n (om den stöder uppspelning av divx)
Mvh MrC

ts filer funkar enbart i din unika box. Pga box unik kryptonykel (obekrÀftat men troligt). Finns inga lösningar.

Postad 30 September 2009 - 17:24

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Idag sÄ fick jag min första inspelningsbara box. Sagem DTR 94160. Meeen sÄ den lÄter?? MÀrkte det direkt nÀr jag startade den. Klarade inte mer Àn 10 minuter.. Synd för allt annat var perfekt.
Jag fÄr vÀl gÄ tillbaka till den lilla grÄa sagem som inte lÀt nÄgonting..

:)

Finns det inget man kan göra?

Redigerat av estrellos, 30 September 2009 - 17:25.

Postad 30 September 2009 - 20:00

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
Pratade med en kille pÄ Boxers kundtjÀnst idag, eftersom jag vill sÀga upp mitt abb. D Ä erbjöd han den hÀr boxen och sa att efter Ässkiftet skulle mpeg4 komma över större delen av landet och dÀrför skulle boxers utbud av kanaler öka.Jag
har varken lÀst eller hört ngt om det , sÄ jag undrar: kan det vara sÄ eller gör han som mÄnga andra försÀljare : blÄljuger ???

Postad 30 September 2009 - 21:16

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlĂ€gg
  • 0
Sant eller inte, men beslutet att bygga ut en MUX med MPEG4-sÀndningar togs för lÀnge sedan, sÀndningstillstÄnden delades ut för ganska precis ett och ett halvt Är sedan, stod en hel del om det hÀr och i pressen. SÀndningarna skulle ursprungligen varit igÄng vid förra Ärsskiftet men det har varit lite konflikter som satte stopp för utbyggnaden.
Om han ljög? Jag har inte hört nÄgot om att utbyggnaden skulle ha startat Ànnu, och efter Ärsskiftet kan ju betyda lite vad som helst, men det finns nog ett korn av sanning.

Postad 01 October 2009 - 08:03

dalle
  • dalle
  • ForumrĂ€v

• 537 inlĂ€gg
  • 0

Idag sÄ fick jag min första inspelningsbara box. Sagem DTR 94160. Meeen sÄ den lÄter?? MÀrkte det direkt nÀr jag startade den. Klarade inte mer Àn 10 minuter.. Synd för allt annat var perfekt.

FlÀktarna pÄ min spinner upp nÀr man slÄr pÄ boxen, men sedan lugnar den ner sig till en anstÀndig ljudnivÄ. Om din lÄter störande högt hela tiden fÄr du vÀl gÄ tillbaka med den. Om inte handlaren har ett tystare exemplar fÄr du vÀl lÀmna tillbaka den.

Postad 01 October 2009 - 13:47

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Jag hör inte min box om jag inte lÀgger örat intill, sÄ byt!

Postad 01 October 2009 - 21:36

estrellos
  • estrellos
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0

Jag hör inte min box om jag inte lÀgger örat intill, sÄ byt!

Ja jag fÄr vÀl göra det. De flesta hÀr inne (tillbringade dagens förmiddag med att lÀsa igenom alla 20 sidor i denna trÄd) har ju problem med andra saker, sÄsom mottagning mm, men vÀldigt fÄ har sagt nÄgot om hög ljudnivÄ. Dock blir jag osÀker dÄ jag lÀst en del negativa omdömen om det. SÄ jag blir tveksam om det inte Àr sÄ att modellen "Àr" sÄ (dvs högljudd). Iofs vore det konstigt om en box som kostar nÄgra tusen verkligen skall lÄta sÄ mycket.

Men allting annat med boxen Àr kanon!
Tack för era svar

Postad 02 October 2009 - 12:29

mali242
  • mali242
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Hej,
Mvh MrC

TÀnkte nappa pÄ detta "erbjudande" men har en undran först. I min Dilog550 kan jag spela in program för kodade kanaler utan att ha Boxer programkort i maskinen. Det enda Dilog:enkrÀver Àr att kortet sitter i nÀr jag tittar eller avkodar inspelningen.
Fungerar Sagem DTR94250/160 HD pÄ samma sÀtt? Kan den ocksÄ avkoda kodade inspelningar?

Postad 04 October 2009 - 09:30

Repeat
  • Repeat
  • LĂ€rjunge

• 284 inlĂ€gg
  • 0

TÀnkte nappa pÄ detta "erbjudande" men har en undran först. I min Dilog550 kan jag spela in program för kodade kanaler utan att ha Boxer programkort i maskinen. Det enda Dilog:enkrÀver Àr att kortet sitter i nÀr jag tittar eller avkodar inspelningen.
Fungerar Sagem DTR94250/160 HD pÄ samma sÀtt? Kan den ocksÄ avkoda kodade inspelningar?

Verkar vara en smart funktion. TyvÀrr har jag inte fÄtt det att funka. Har testat nu pÄ morgonen och det blir svart - med kortet i. Kanske nÄgon annan kan verifiera detta?

Postad 05 October 2009 - 10:16

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • ForumrĂ€v

• 614 inlĂ€gg
  • 0

Har haft denna box (men 160gb) i knappt en vecka nu Ä har lite frÄgor Ä kommentarer

ang:"kör med timer.EPG'n klipper rakt av dÄ program drar över tiden."
sÄ hÄller jag inte med alls. min spelar in för glatta livet Àven om programmet Àr slut. enl epgn Àr det inte nÄgon inspelning markerad just nu men enl listan över inspelade program spelar den fortfarande in 2 program som jag spelat in i natt bla meet the spartans frÄn c+hits. den sÀndes 07:30 till 08:55 och spelas fortfarande in.och nu Àr klockan 10:40 över 4.3gb Àn sÄ lÀnge.

Den har Àven problem med att göra 2 olika inspelningar av program som kommer efter varandra i samma kanal.

Har fÄtt en hÀngning hittills av maskinen.

kÀnns som att man ibland missar nÄgra sekunder av programmet vid inspelning via epgn.

under anvÀndarinstÀllning gÄr det att vÀlja insepelningstyp, vad har ni valt dÀr? jag hade program men ska testa timer. som jag förstÄtt tar den dÄ tiden frÄn epg och gör en "manuell" timerinspel vilket gör att jag missar infon om vilket program det Àr och vad det handlar om men kanske funkar bÀttre.

Det hÀnder hela tiden att boxenspelar in det program/film jag valt men Àven spelar in programmet/filmen efter MEN det döps till det program nr 2 vilket gör det extremt svÄrt att hitta det man spelat in. tillsammans med redigeringsfunktionen jag inte fÄr igÄng (se nedan) blir det extremt svÄrarbetat.

enl sid 39 i manualen ska boxen ha "avancerad redigeringsfunktion" nÄn som fÄtt det att funka? man ska spela upp det inspelade, pausa, tycka "info" och sedan OK för att öppna menyn med klippning. funkar inte hÀr iaf. fÄr upp nÄtt med text, ljud och lÄsning bara.

gÄr det inte att vÀlja direkt nÀr man sÀtter en inspelning i epgn att inspelningen ska hamna i den dolda listan? tex om man inte vill att ungarna ska se pÄ vÄld mm. vad Àr det som avgör vilka program som hamna dÀr? nÄn flaggning i signalen frÄn kanalen eller?

lite positiva grejer om boxen:
funkar med min future cardsplitter mao kan barnen se pÄ tv som vanligt tills dom lÀrt sig boxen och jag kan spela in 2 program Ä se pÄ ett tredje =)
ganska snygg
vettig layout pÄ fjÀrren Àven Àven om jag tycker att pil upp och ned skulle kunna byta kanal Ä höger och vÀnster volym dÄ som inte anvÀnds vid tittande.
extremt bra mottagning pÄ fjÀrren, kan typ rikta den vart som helst Ä det funkar =)
timeshift Ä sÄnt Àr ju najs =)

Àr inte helt nöjd med boxen dÄ programmerade inspelningar inte funkar men ska lÀsa hela trÄden igen och fundera lite.
kommer inte Ät instÀllningarna/favoritlistorna i boxen nu men kanske Àr för att en inspelning Àr igÄng.

Postad 05 October 2009 - 12:58

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • AnvĂ€ndare

• 153 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende om denna box Àr högljudd eller inte samt om mottagningen, vill jag delge mina erfarenheter. Jag har haft denna box sedan december förra Äret. Tycker funktionenerna Àr bra och jag tycker att den gör sitt jobb pÄ ett smidigt sÀtt. Dock har jag undvikit att anvÀnda den dÄ den har fört ett sabla liv och jag tÄl inte sÄnt. Lite surr kan man vÀl stÄ ut med men inte mer. Jag har dÀrför bara startat upp den ibland nÀr det varit nÄgot jag verkligen ville spela in. Kom av en tillfÀllighet att prata med grannen som skaffat en likadan och han hade inte alls tÀnkt pÄ att hans box var högljudd. Jag fick dÄ tummen ur och skickade boxen pÄ service och klagade pÄ att den var högljudd. Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man anstrÀngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort pÄ min gamla högljudda box.. Tillbaks med den ocksÄ. Fick ytterligare ett exemplar och nu Àr mottagningen bra, men den surrar ungefÀr som den första. DÀr Àr jag nu och jag vet inte om jag orkar bry mig mer. Man skall nog ha riktig tur om man skall fÄ ett ex. som bÄde Àr tyst och har bra mottagning.

Postad 05 October 2009 - 21:56

Unregisteredea6526e9
  • Unregisteredea6526e9
  • AnvĂ€ndare

• 120 inlĂ€gg
  • 0

AngÄende om denna box Àr högljudd eller inte samt om mottagningen, vill jag delge mina erfarenheter. Jag har haft denna box sedan december förra Äret. Tycker funktionenerna Àr bra och jag tycker att den gör sitt jobb pÄ ett smidigt sÀtt. Dock har jag undvikit att anvÀnda den dÄ den har fört ett sabla liv och jag tÄl inte sÄnt. Lite surr kan man vÀl stÄ ut med men inte mer. Jag har dÀrför bara startat upp den ibland nÀr det varit nÄgot jag verkligen ville spela in. Kom av en tillfÀllighet att prata med grannen som skaffat en likadan och han hade inte alls tÀnkt pÄ att hans box var högljudd. Jag fick dÄ tummen ur och skickade boxen pÄ service och klagade pÄ att den var högljudd. Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man anstrÀngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort pÄ min gamla högljudda box.. Tillbaks med den ocksÄ. Fick ytterligare ett exemplar och nu Àr mottagningen bra, men den surrar ungefÀr som den första. DÀr Àr jag nu och jag vet inte om jag orkar bry mig mer. Man skall nog ha riktig tur om man skall fÄ ett ex. som bÄde Àr tyst och har bra mottagning.

Hackning lÄter precis som en överhettad processor. Blir lite felrÀkningar nÀr kiseln börjar bli för het. TrÄkigt att man blir av med garantin om man skulle försöka rÀtta till problemet med en bÀttre kylflÀns/flÀkt. Tro jag avstÄr frÄn den hÀr produkten.

Postad 08 October 2009 - 07:55

mali242
  • mali242
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Verkar vara en smart funktion. TyvÀrr har jag inte fÄtt det att funka. Har testat nu pÄ morgonen och det blir svart - med kortet i. Kanske nÄgon annan kan verifiera detta?

Hemskt glad om du ngn kan prova att programmera en EPG inspelning, dra ur boxer kortet och sedan vÀnta till inspelningen Àr klar. Stoppa i boxer kortet och titta pÄ det inspelade programmet.
Fungerar detta med Sagem boxen?

Postad 09 October 2009 - 20:21

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • ForumrĂ€v

• 614 inlĂ€gg
  • 0
funkar det för er andra att redigera inspelningar? ska gÄ enl manualen

spelade in ett program kl 02, samt 3st i rad frÄn kl 04. alla pÄ discovery. ALLA 4 döptes till "American Choppers" trots att inget av dom var det och alla hade samma programinformaton. ganska sÀker pÄ att inspelnings typ Àr PROGRAM (inte timer) i instÀllningarna.

hur jobbigt som helst ju. helt omöjligt att hÄlla koll pÄ vad som Àr inspelat och inte.

funkar det för er felfritt pÄ alla kanaler?

EDIT: lite bilder:

Bifogad fil  1.jpg   92.63K   6 Antal nerladdningar

Bifogad fil  2.jpg   60.17K   5 Antal nerladdningar

Bifogad fil  3.jpg   89.57K   7 Antal nerladdningar

Bifogad fil  4.jpg   76.08K   7 Antal nerladdningar

Bifogad fil  5.jpg   90.44K   5 Antal nerladdningar

spelade först in extrema explotioner och sen framtidens vapen ---> "sÄ funkar det"
fÄr kanske vara glad att det inte blev en enda lÄng inspelnigng av alla programmen för det hÀnder OFTA enstaka program/filmer blir 3 timmar lÄnga.

har testat med att vÀlja TIMER istÀllet för PROGRAM under inspelningstyp för att jag ibland missat lite av början men Àven slutat pÄ det jag vill spela in. Àr inte 100% att det var PROGRAM jag körde med dÄ jag gjort testet ovan.

vÀljer jag TIMER fÄr jag problem att programmera via EPGn. har stÀllt in pÄ 1 min innan och 2 minuter efterÄt för sÀkerhets skull. i EPGn krÀvs det ibland flera tryckningar pÄ REC för att programmet ska bli rött. nÀr jag vÀl lyckats fÄr 3-4 program pÄ rad röda och sedan stegar nÄgra snÀpp till höger/vÀnster Ä sen tillbaka sÄ finns inte alla röda markeringar kvar... =(

och japp mitt ex lÄter en del oxÄ. bla vibrationerna som fortplantarsig i tvbÀnken men ska försöka motverka det.

Redigerat av PiZZaMaN, 09 October 2009 - 20:57.

Postad 10 October 2009 - 11:21

tombox
  • tombox
  • AnvĂ€ndare

• 110 inlĂ€gg
  • 0
"Fick en ny och den var mycket tystare, bara en anings susande som gick att uppfatta om man anstrÀngde sig. Nöjd och glad i ca 2 min. Sedan började bilden frysa, hacka och kvittra som den aldrig hade gjort pÄ min gamla högljudda box.."

FlÀkten Àr en billig variant av pc-flÀkt sÄ det Àr inte konstigt att det lÄter.

Postad 10 October 2009 - 14:51

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

funkar det för er andra att redigera inspelningar? ska gÄ enl manualen

spelade in ett program kl 02, samt 3st i rad frÄn kl 04. alla pÄ discovery. ALLA 4 döptes till "American Choppers" trots att inget av dom var det och alla hade samma programinformaton. ganska sÀker pÄ att inspelnings typ Àr PROGRAM (inte timer) i instÀllningarna.

1. Ja det funkar, men har hÀnt en gÄng att det gÄtt fel och jag har tappat inspelningen. Ingen inspelning fÄr pÄgÄ dÄ man gör detta. Klippen blir inte riktigt exakt dÀr man lÀgger dem men ganska nÀra.

2. Det hÀnder dÄ och dÄ att inspelningen har fel namn och text direkt efterÄt men efter ett tag har jag för det mesta fÄtt in rÀtt information. Jag har f.n. 11 sidor inspelningar och inte en enda har fel info tror jag.
Man kan ocksÄ sjÀlv redigera namnet pÄ inspelningen.
Jag har t.ex. Lost-15 och Lost-16 i min lista. Infon finns kvar efter namnredigeringen.

En lustig sak Àr att 24 frÄn TV4 tar ca dubbelt sÄ stort utrymme som samma inspelningar frÄn TV400.

Redigerat av ansgar, 10 October 2009 - 15:01.

Postad 10 October 2009 - 14:55

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlĂ€gg
  • 0

Hemskt glad om du ngn kan prova att programmera en EPG inspelning, dra ur boxer kortet och sedan vÀnta till inspelningen Àr klar. Stoppa i boxer kortet och titta pÄ det inspelade programmet.
Fungerar detta med Sagem boxen?

Jag tog ur kortet under inspelningen och satte tillbaka det efter en tid och det gÄr inte att titta pÄ den delen dÄ kortet var uttaget!

Postad 11 October 2009 - 18:44

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • ForumrĂ€v

• 614 inlĂ€gg
  • 0

1. Ja det funkar, men har hÀnt en gÄng att det gÄtt fel och jag har tappat inspelningen. Ingen inspelning fÄr pÄgÄ dÄ man gör detta. Klippen blir inte riktigt exakt dÀr man lÀgger dem men ganska nÀra.

2. Det hÀnder dÄ och dÄ att inspelningen har fel namn och text direkt efterÄt men efter ett tag har jag för det mesta fÄtt in rÀtt information. Jag har f.n. 11 sidor inspelningar och inte en enda har fel info tror jag.
Man kan ocksÄ sjÀlv redigera namnet pÄ inspelningen.
Jag har t.ex. Lost-15 och Lost-16 i min lista. Infon finns kvar efter namnredigeringen.

En lustig sak Àr att 24 frÄn TV4 tar ca dubbelt sÄ stort utrymme som samma inspelningar frÄn TV400.

Har lyckats redigera nÄgra klipp nu mao ett problem mindre =)

spelade in nÄgra program i rad i natt igen för att testa och dom första Àr rÀtt lÀngd pÄ samt rÀtt info (tycker den börjar spela in lite sent dock. har hellre nÄgra sekunder reklam Àn missar nÄgra sekunder) men det sista programmet blev 3 timmar lÄngt igen. skumt.

kan iofs vÀlja att köra med "timer" inspelning och vÀlja att lÀgga till lite tid före och efter men spelar jag inte flera program i rad blir programmeringen i EPGn lite knÀpp. borde funka dÄ den har dubbla tunerdelar men för mig krÀvs det flera tryck pÄ REC och det fastnar inte alltid ÀndÄ.

nÄn som har lust att spela in 4 program pÄ rad i natt och se om era inspelningar blir rÀtt döpta och rÀtt lÀngd pÄ?
# 03:00 Mythbusters
# 03:55 LA Ink
# 04:45 How Stuff Works
# 05:10 How Stuff Works
om det Àr nÄgon som vill testa det men inte hinner se detta inlÀgg i kvÀll höjta till sÄ kör vi en annan natt =)

ang "24" sÄ chansar jag pÄ att boxen spelar in hela dataströmmen som den kommer till boxen och tv400 kanske sÀnder med halva bitraten? .ts Àr vÀl en sparad dataström TS=TransportStream om jag fattat rÀtt.

Postad 26 October 2009 - 14:54

Unregisteredfd0a25da
  • Unregisteredfd0a25da
  • AnvĂ€ndare

• 217 inlĂ€gg
  • 0
Jag har haft vissa mottagningsproblem med min box - hackig bild o ljud, Àven under bra vÀder. Jag har Àven en annan box i ett annat rum som ger bra bild/ljud nÀr denna ger dÄlig. Efter att ha lÀst hÀr pÄ forumet om att den inte gillar att matas med för stark signal sÄ kollade jag upp detta. Mycket riktigt sÄ visade min signalstyrka-kolumn ~95% ...med en röd signalfÀrg!. Detta Àr för det första bÄde logiskt mÀrkligt men Àven interaktionsdesignmÀssigt katastrofalt. Jag tog nu bort nu min Àldre signalförstÀrkare mot en med reglerbar förstÀrkning, samt en av/pÄ-knapp. Jag har överlag fÄtt en mycket stabilare bild men dÄ olika kanalar levereras med olika grundstyrka sÄ behöver denna mottagare olika mycket förstÀrkning pÄ olika kanaler för att fungera bra ...sÄ nu har jag min signalförstÀrkare satt pÄ minsta möjliga förstÀrkning och behöver slÄ av och pÄ förstÀrkaren beroende pÄ vilken kanal jag tittar.

Postad 26 October 2009 - 21:31

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlĂ€gg
  • 0
Köpte den lille rackarn idag 250GB varianten och med glÀdje kopplade jag in sladdar och allt annat godis som fanns med i kartongen.
Sedan tryckte jag igÄng maskinen och vilket ljud. FlÀkten lÄter och HDn skapar vibrationer som fortplantar sig skalet av plast och det för en d-vla massa ovÀsen. Det kan ju inte vara meningen !!! HDn lÄter som ett tröskverk..som vissa hÄrddiskar till PC dÀr man hör armarna leta sig fram över diskytan. Trodde det var historia ;)

SÄg att nÄgra haft turen att fÄ en tyst variant - vad menas med tyst.

Finns det ngt alternativ idag för markbundna slavar som jag. Ngn variant av box med SSD-disk kanske?!

Kommer att returnera den imorrn för att se om det finns ngn som Àr tyst...kan inte vara meningen att det ska vara sÄhÀr.

//Dive

Postad 26 October 2009 - 21:59

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Köpte den lille rackarn idag 250GB varianten och med glÀdje kopplade jag in sladdar och allt annat godis som fanns med i kartongen.
Sedan tryckte jag igÄng maskinen och vilket ljud. FlÀkten lÄter och HDn skapar vibrationer som fortplantar sig skalet av plast och det för en d-vla massa ovÀsen. Det kan ju inte vara meningen !!! HDn lÄter som ett tröskverk..som vissa hÄrddiskar till PC dÀr man hör armarna leta sig fram över diskytan. Trodde det var historia ;)

Finns det ngt alternativ idag för markbundna slavar som jag. Ngn variant av box med SSD-disk kanske?!

Kommer att returnera den imorrn för att se om det finns ngn som Àr tyst...kan inte vara meningen att det ska vara sÄhÀr.

//Dive

Nej sÄ ska det inte vara. BTW prova inte att sammanfoga 2 inspelningar. Det kan gÄ riktigt illa, jag lovar.

Postad 27 October 2009 - 09:33

Repeat
  • Repeat
  • LĂ€rjunge

• 284 inlĂ€gg
  • 0

//Dive

Kör sjÀlv en 250gb. Den visslar till nÀr den startar annars hör jag den inte alls. Den till inte vÀrme dÄ kan den börja slÄ av (vi talar om > 26 grader). Den har missat att starta en inspelning, Wallander i söndags - men det tillskriver jag vintertiden. I det hela taget en behaglig apparat med usel exportfunktion.

Postad 28 October 2009 - 08:46

Unregistered0add459c
  • Unregistered0add459c
  • Wannabe

• 45 inlĂ€gg
  • 0
Bytte boxen tvÄ ggr och visst det blev tystare som tur Àr men inte tillrÀckligt för oss sÄ vi returnerade varan. Synd att dem inte kan göra ngt som Àr tyst. SSD-disk...flÀktar som inte Àr köpta pÄ nÀrmsta COOP-forum.
Stort minus för detta men i övrigt en bra produkt av det jag han se. BIlden var inte hundra heller...se M3 för den som förstÄr bÀttre.
M3 DTR 94250

Cya
Dive

Postad 29 October 2009 - 08:37

Pearbaw
  • Pearbaw
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0

Bytte boxen tvÄ ggr och visst det blev tystare som tur Àr men inte tillrÀckligt för oss sÄ vi returnerade varan. Synd att dem inte kan göra ngt som Àr tyst. SSD-disk...flÀktar som inte Àr köpta pÄ nÀrmsta COOP-forum.
Stort minus för detta men i övrigt en bra produkt av det jag han se. BIlden var inte hundra heller...se M3 för den som förstÄr bÀttre.
M3 DTR 94250

Cya
Dive

Jag har precis varit med om exakt samma sak. Boxen var lugn och fin en stund men sedan varvade den upp till oacceptabel ljudnivÄ. Fick beskedet frÄn butiken att en annan kund haft samma bekymmer och Àven provat byta flera gÄnger sÄ Àven jag har dÀrför nu gett upp och returnerat. Min slutsats Àr att vissa leveranser av denna box bestÄr av felaktiga exemplar. Hur ska man göra för att fÄ tag pÄ en fungerande (tyst) variant?

Det hela Àr mycket trist... produkten uppfyller funktionellt sett exakt vad man behöver. FÄr vÀl vÀnta nÄgra Är pÄ att ett fungerande alternativ dyker upp...

Postad 03 November 2009 - 18:16

Unregistered2b89c657
  • Unregistered2b89c657
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Finns det nÄgon pÄ detta forum som har synpunkter/ erfarenhet av DTR 94 500 dvs med 500 gb h-disk?

Postad 03 November 2009 - 22:27

GrooSweden
  • GrooSweden
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
Jag har fortfarande problem (se mina tidigare inlÀgg post 542 och 567 ) med denna box (DTR94250) och HDMI koppling till min Onkyo TX-SR607.
Verkligen ingen annan hÀr som ocksÄ har detta och nÄn fix.

Var Àr felet tror ni, boxen eller receivern? Dvs vem ska jag klaga hos. Jag tycker det lutar Ät Sagem boxen. Skulle vilja kunna initiera om HDMI signalen utan att starta om boxen.

Postad 03 November 2009 - 23:58

Unregistered629e3d05
  • Unregistered629e3d05
  • AnvĂ€ndare

• 205 inlĂ€gg
  • 0

Jag har fortfarande problem (se mina tidigare inlÀgg post 542 och 567 ) med denna box (DTR94250) och HDMI koppling till min Onkyo TX-SR607.
Verkligen ingen annan hÀr som ocksÄ har detta och nÄn fix.

Var Àr felet tror ni, boxen eller receivern? Dvs vem ska jag klaga hos. Jag tycker det lutar Ät Sagem boxen. Skulle vilja kunna initiera om HDMI signalen utan att starta om boxen.

Jag har ocksÄ strul mot min Onkyo, jag tror det Àr 606:an jag har. LÀste hÀr om nÄgon annan som ocksÄ hade problem med Sagem-Onkyo.

StÄr min Sagem pÄ över natten hittar Onkyon ingen signal nÀr jag slÄr pÄ den...

Postad 04 November 2009 - 01:09

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlĂ€gg
  • 0

Jag har precis varit med om exakt samma sak. Boxen var lugn och fin en stund men sedan varvade den upp till oacceptabel ljudnivÄ. Fick beskedet frÄn butiken att en annan kund haft samma bekymmer och Àven provat byta flera gÄnger sÄ Àven jag har dÀrför nu gett upp och returnerat. Min slutsats Àr att vissa leveranser av denna box bestÄr av felaktiga exemplar. Hur ska man göra för att fÄ tag pÄ en fungerande (tyst) variant?

Det hela Àr mycket trist... produkten uppfyller funktionellt sett exakt vad man behöver. FÄr vÀl vÀnta nÄgra Är pÄ att ett fungerande alternativ dyker upp...

Slit bort flÀkten den behöver du inte.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.