Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 30 november 2008 - 16:23
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Den kvalité du får via scart är en analog kvalité, långt ifrån DVD-kvalité enligt min erfarenhet.
Ok, jag omformulerar mitt påstående.  Jag tror att 90% av alla användare är rätt nöjda med den kvalitet de får via scart. (Kanske är min släkt och vänkrets ovanlig.) Så frågan kvarstår, om man kan spela in via scart från HD-boxen till en DVD-inspelare, varför håller de på att tjafsa med kryptering av det material som spelas in på hårddisken? Som jag ser det är det ett stort steg bakåt från VHS-tiden. Då kunde man spela in, kopiera och vidareförmedla allt som sändes på TV i den kvalitet som då var den bästa. Kryptering och kopieringsskydd ger bara irriterade kunder. Spridning av film på nätet lär de knappast ändå komma till rätta med genom att hindra HD-box-användare spara sina inspelade filmer och TV-serier på en extern hårddisk som man också kan spela upp filerna ifrån.
Postad 30 november 2008 - 18:55
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Första leveransen på kylning
På Onsdag 10:00 smäller det!
Postad 30 november 2008 - 18:58
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Härligt Svärta  Fick ni bara in 8 st ?? Hur gick det på den där träffen du skulle på ? eller har jag missat det inlägget isf ?
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 30 november 2008 - 18:59.
Postad 30 november 2008 - 19:20
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Fråga varför den inte är FullHD, inte har HDMI v1.3 och varför den inte har 400Hz. 
Tack för senast! Det var trevligt som vanligt. Du vet att vi redan tittar bortom 400Hz och siktar direkt på 800Hz, med Oleddisplay och konvertering till 1080p/24 även på videobaserat material då alla frågar efter det  Härligt Svärta Fick ni bara in 8 st ??
Hur gick det på den där träffen du skulle på ? eller har jag missat det inlägget isf ?
Mobilkamerans vidvinkel var för dålig för att få med hela lagret Den var väldigt lyckad! Det var inte så mycket tekniksnack, utan mer fokus på mat och dryck om man säger så. Försäljningschef Svanberg med anhang från ComHem tillsammans med butikscheferna från de största kedjornas största butiker närvarade. Dock råder viss förvirring eftersom de självutnämnda Experterna planerar att sälja Box+Abonnemang med minusmarginal vilket gör Gigantiska El, PåAv och övriga lite gramse. Men det kan finnas utrymme för sena ändringar...
Postad 30 november 2008 - 19:33
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Dock råder viss förvirring eftersom de självutnämnda Experterna planerar att sälja Box+Abonnemang med minusmarginal vilket gör Gigantiska El, PåAv och övriga lite gramse.
Hehe, En riktigt bra och diplomatisk omskrivning du fick till där, Ingen aning om vilka butikskedjor du pratar om här  . Mvh. Mats
Postad 30 november 2008 - 20:25
maca99
-
maca99
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Ok, jag omformulerar mitt påstående. Jag tror att 90% av alla användare är rätt nöjda med den kvalitet de får via scart. (Kanske är min släkt och vänkrets ovanlig.) Så frågan kvarstår, om man kan spela in via scart från HD-boxen till en DVD-inspelare, varför håller de på att tjafsa med kryptering av det material som spelas in på hårddisken? Som jag ser det är det ett stort steg bakåt från VHS-tiden. Då kunde man spela in, kopiera och vidareförmedla allt som sändes på TV i den kvalitet som då var den bästa. Kryptering och kopieringsskydd ger bara irriterade kunder. Spridning av film på nätet lär de knappast ändå komma till rätta med genom att hindra HD-box-användare spara sina inspelade filmer och TV-serier på en extern hårddisk som man också kan spela upp filerna ifrån.
Håller med dig om att kryptering är skit, men att 90% skulle vara nöjda med scart-kvalité...tror jag inte en sekund på! Om man har HD på TV:n så tror jag att det är oundvikligt att man irriterar sig på den dåliga bildkvalitén och får en sämre filmupplevelse. Åtminstone var det det som fick mig att avstå från att köpa en inspelningsbar DVD. Filmbolagen är förmodligen framförallt rädda för att med DVD/HD-kvalité rakt igenom så är det alltid några som startar en egen massproduktion av piratskivor för de marknader där kontrollen inte är lika hård som t ex inom EU. Tillägg: är det inte dessutom så att den "analoga" kvalitén ser ännu värre ut på en högupplöst platt-TV än den gör på en gammal hederlig dumburk?
Redigerat av maca99, 30 november 2008 - 20:28.
Postad 30 november 2008 - 20:57
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ok, jag omformulerar mitt påstående. Jag tror att 90% av alla användare är rätt nöjda med den kvalitet de får via scart. (Kanske är min släkt och vänkrets ovanlig.) Så frågan kvarstår, om man kan spela in via scart från HD-boxen till en DVD-inspelare, varför håller de på att tjafsa med kryptering av det material som spelas in på hårddisken? Som jag ser det är det ett stort steg bakåt från VHS-tiden. Då kunde man spela in, kopiera och vidareförmedla allt som sändes på TV i den kvalitet som då var den bästa. Kryptering och kopieringsskydd ger bara irriterade kunder. Spridning av film på nätet lär de knappast ändå komma till rätta med genom att hindra HD-box-användare spara sina inspelade filmer och TV-serier på en extern hårddisk som man också kan spela upp filerna ifrån.
I sak håller jag med dig, kryptering och kopieringsskydd ger mest arga kunder. Men för filmbranschen (och tidigare skivbranschen) så är det väldigt viktigt att kunderna inte får kopiera med bibehållen maxkvailité. De skulle nog gärna stoppa även analog kopiering men det går ju inte, finns inte en chans. Så istället har man lagt hinder på att kopiera digitalt med högsta tänkbara kvalité. Det är ju tex så HDCP fungerar, om din spelare eller tv inte stödjer HDCP får du kolla i lägre upplösning. Det jag inte håller med dig om är att jag tror inte att det är många kunder som orkar hålla på och kopiera sina HD-filmer i realtid via scart till DVD. Och då har ju kopieringsskyddet ändå fungerat kan man säga.
Postad 01 december 2008 - 02:27
Unregistered5f2ff720
-
Unregistered5f2ff720
-
Användare
-
-
176 inlägg
Antagligen räknar dom med att många av de som köper M8Fav HD kommer köpa någon extra tilläggskanal a 29kr. 8 valfria kanaler är ju trots allt inte så många om man skall välja både HD och SD kanaler utöver Small-utbudet Kanske borde dom införa nåt nytt paket. Typ "Medium 12 fav. HD" eller nåt 
Jag har vanliga Medium 8 favoriter nu och är också skeptisk till 8 favoriter HD, för det är många av de vanliga SD kanalerna jag har nu som jag vill fortsätta se på. Man vill ju se HD kanaler om man skaffar en HD box så det blir ett tråkigt val om jag måste välja bort antingen HD-kanaler eller kanaler jag redan är nöjd med. Jag hade gått i tankarna på att fortsätta medium 8 favoriter och betala HD paketet separat när boxen släpps. Eftersom de släpper mer HD kanaler löpande och man binder sig så jäkla länge när man får rabatt på en box så vore det lockande. Jag är däremot inte intresserad av att skaffa hela SD utbudet i Medium paketet. Synd att dom inte har ett alternativ för de som är nöjd med vanliga 8 favoriter och vill skaffa HD kanalerna utöver det.  Renköp 4999:-
Medium 8 favoriter HD / 24 mån - 2999:-
Medium paketet + HD paketet / 12 mån - 4499:-
Medium paketet + HD paketet / 24 mån - 2999:-
Medium paketet + HD paketet + C+ Total/ 24 mån - 2799:- Medium 8 favoriter + HD paketet / 24 månHoppas dom kommer med ett sånt erbjudande också, det skulle jag ta direkt. Vad tror ni priset för boxen skulle vara med det paketet? (Jag ser ingen logik i ovanstående priser)
Redigerat av Unregistered5f2ff720, 01 december 2008 - 02:44.
Postad 01 december 2008 - 09:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Håller med dig om att kryptering är skit, men att 90% skulle vara nöjda med scart-kvalité...tror jag inte en sekund på! Om man har HD på TV:n så tror jag att det är oundvikligt att man irriterar sig på den dåliga bildkvalitén och får en sämre filmupplevelse....
Tillägg: är det inte dessutom så att den "analoga" kvalitén ser ännu värre ut på en högupplöst platt-TV än den gör på en gammal hederlig dumburk?
1: Comhem har 1 800 000 kunder 2: Comhem har 500 000 kunder som hoppar på digitala tåget 3: Comhem har 1 300 000 kunder som enbart har de analoga kanalpaketen 4: Väldigt många av de platta Tv-apparater som sålts är mellan 32-37". Jag lovar RGB SCART ger bra bild på många av dessa, HDMI lite bättre. HDTV? om man nosar på TVn kanske man kan uppleva det. 5: En BRA kodad SDTV sändning, vilket dock inte är så vanligt, kan på dessa apparater vara helt omöjlig att skilja från en HDTV-sändning (på vettiga tittavstånd). Sedan kan jag bara säga personligt, den Panasonic-plasman jag har slår den gamla 28" TVn på alla punkter. Mycket bättre bild på den analoga mottagaren och en jekligt klar och fin bild via SCART (RGB). Det ska poängteras dock att detta skiljer mycket mellan olika apparater/modeller. Finns många (LCD) apparater som är usla på att hantera en svag analog signal. (Plasma är där måhända mer förlåtande). Och detta gäller givetvis enbart om TVn inte är jättestor, en stor TV förstorar givetvis alla skavanker.
Postad 01 december 2008 - 10:27
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Första leveransen på kylning
På Onsdag 10:00 smäller det!
Vilken vacker bild
Postad 01 december 2008 - 12:18
Ljudkällarn
-
Ljudkällarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Nu står boxarna och gottar sig hos oss oxå...på onsdag som sagt börjar utleveranserna.
De 15 första hugade spekulanterna är välkomna in på onsdag  !!! Den går ju att beställa redan idag på nätet från oss och då bör den landa hos er på onsdag.
För er information kan jag meddela att ComHem inte kommer att gå ut med någon toksubvention vid release...de kampanjer de har idag innefattar inte PVR-boxen...förmodligen ser vi nån form av skojig kampanj i början av nästa år.
Kan dock meddela att med ett 24 mån Medium 8 Favoriter HD så ser vi förmodligen ett försäljningspris runt 3.000-3.500.-
Mvh Erik/Ljudkällarn
Redigerat av Ljudkällarn, 01 december 2008 - 14:28.
Postad 01 december 2008 - 13:57
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Sitter idag med Medium och Canal+ Total för 299:-/mån. Väntar in något liknande erbjudande ihop med PVR-boxen. Har tre månaders bindningstid kvar så det hinner nog dyka upp något trevligt.
Postad 01 december 2008 - 15:52
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Nu står boxarna och gottar sig hos oss oxå...på onsdag som sagt börjar utleveranserna.
De 15 första hugade spekulanterna är välkomna in på onsdag !!! Den går ju att beställa redan idag på nätet från oss och då bör den landa hos er på onsdag.
För er information kan jag meddela att ComHem inte kommer att gå ut med någon toksubvention vid release...de kampanjer de har idag innefattar inte PVR-boxen...förmodligen ser vi nån form av skojig kampanj i början av nästa år.
Kan dock meddela att med ett 24 mån Medium 8 Favoriter HD så ser vi förmodligen ett försäljningspris runt 3.000-3.500.-
Mvh Erik/Ljudkällarn
OK bra! Kommer ni ha någon box uppställd för demo? Jag bor bara några hundra meter från Ljudkällaren.
Postad 01 december 2008 - 16:01
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Expert Linköping har 5 st på lager till onsdag
OnOff Linköping, sa att det kommer att räcka till alla som vill ha.......
Pris utan abb 4995kr
Postad 01 december 2008 - 18:01
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
kostar boxen 3500 med 24 månader så är det ju löjligt dyrt.
Postad 01 december 2008 - 18:08
maca99
-
maca99
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
1: Comhem har 1 800 000 kunder 2: Comhem har 500 000 kunder som hoppar på digitala tåget 3: Comhem har 1 300 000 kunder som enbart har de analoga kanalpaketen 4: Väldigt många av de platta Tv-apparater som sålts är mellan 32-37". Jag lovar RGB SCART ger bra bild på många av dessa, HDMI lite bättre. HDTV? om man nosar på TVn kanske man kan uppleva det. 5: En BRA kodad SDTV sändning, vilket dock inte är så vanligt, kan på dessa apparater vara helt omöjlig att skilja från en HDTV-sändning (på vettiga tittavstånd).
Sedan kan jag bara säga personligt, den Panasonic-plasman jag har slår den gamla 28" TVn på alla punkter. Mycket bättre bild på den analoga mottagaren och en jekligt klar och fin bild via SCART (RGB). Det ska poängteras dock att detta skiljer mycket mellan olika apparater/modeller. Finns många (LCD) apparater som är usla på att hantera en svag analog signal. (Plasma är där måhända mer förlåtande). Och detta gäller givetvis enbart om TVn inte är jättestor, en stor TV förstorar givetvis alla skavanker.
Jag har "bara" en 37" LCD (Philips), men nog ser jag en uppenbar skillnad mellan de digitala sändningarna och analoga sändningar. Och när man väl vant sig vid något bättre är det svårt att inte irritera sig på det som är sämre. Det jag i första hand syftade på, och där det verkligen är en dramatisk skillnad, är att titta på en digital sändning (i synnerhet HD) och att jämföra med en bränd DVD inspelad via scart till en inspelningsbar DVD-spelare. Min polare som brukar spela in åt mig är tekniskt kunnig och ägare av en bra Pioneer-spelare, men resultatet blir klart sämre än "DVD-kvalité" och digital-sändningskvalité. Jag håller däremot med dig om att kvalitén på t ex svt SDTV och svt HD inte alltid är så markant (går ju lätt att jämföra genom att hoppa mellan HD-kanalen och TV1).
Postad 01 december 2008 - 18:20
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Håller med dig om att kryptering är skit, men att 90% skulle vara nöjda med scart-kvalité...tror jag inte en sekund på! Om man har HD på TV:n så tror jag att det är oundvikligt att man irriterar sig på den dåliga bildkvalitén och får en sämre filmupplevelse. Åtminstone var det det som fick mig att avstå från att köpa en inspelningsbar DVD. Filmbolagen är förmodligen framförallt rädda för att med DVD/HD-kvalité rakt igenom så är det alltid några som startar en egen massproduktion av piratskivor för de marknader där kontrollen inte är lika hård som t ex inom EU.
Tillägg: är det inte dessutom så att den "analoga" kvalitén ser ännu värre ut på en högupplöst platt-TV än den gör på en gammal hederlig dumburk?
Ok distortion2 och maca99. Då är vi överens om det viktiga i sammanhanget.  Detta är ju ändå lite OT.
Redigerat av Mange36, 01 december 2008 - 18:21.
Postad 01 december 2008 - 18:55
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Den här boxen är nog lite av ett erbjudande man inte kan tacka nej till tycker jag... Äntligen kanske jag hinner SE något av alla HD-program som missas annars. Nu har jag förbokat en också, 4995 verkar bli priset för bara box.
Läste någonstans att 50 timmar HD-material ryms på inbyggda hårddisken, stämmer detta ?
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 01 december 2008 - 18:57.
Postad 01 december 2008 - 19:21
Ljudkällarn
-
Ljudkällarn
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
OK bra! Kommer ni ha någon box uppställd för demo? Jag bor bara några hundra meter från Ljudkällaren.
Jepps, vi kör ju med den "vanliga" HD-boxen idag så det är dags för ett byte...dock så blir det inte förrän på onsdag. Mvh Ljudkällarn
Postad 01 december 2008 - 20:11
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
då har man äntligen fått hem sin nya HDPVR-1000C... hade förbokat den på Lars Bengtsson (sthlm) och de råkade ringa upp imorse och (av misstag) berättade att den kommit in så jag begav mig dit efter jobbet och fick med mig boxen hem trots att de egentligen inte fick sälja den. dock så informerade de om att den inte kommer att fungera förrän på onsdag då det inte går att paira kortet med boxen förrän dess, vilket tyvärr verkar stämma efter kontakt med CH. har sparkat liv i lådan och kan berätta att menyer och inställningar verkar bra, däremot så väsnas den betydligt mer än min gamla smasung SD-PVR.
Postad 01 december 2008 - 20:33
Robban58
-
Robban58
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Då blev den helt plötsligt ointressant!! Jag stör mig på ljudet från min samsung PVR pass att jag har bakat in den i tjock ljudmatta för att få den tyst, men hör den ändå, så om denna låter mer finns det inte en suck att jag skulle stå ut en dag med den. SYND!! Det verkade lovande.....
Postad 01 december 2008 - 20:42
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
då har man äntligen fått hem sin nya HDPVR-1000C... hade förbokat den på Lars Bengtsson (sthlm) och de råkade ringa upp imorse och (av misstag) berättade att den kommit in så jag begav mig dit efter jobbet och fick med mig boxen hem trots att de egentligen inte fick sälja den. dock så informerade de om att den inte kommer att fungera förrän på onsdag då det inte går att paira kortet med boxen förrän dess, vilket tyvärr verkar stämma efter kontakt med CH. har sparkat liv i lådan och kan berätta att menyer och inställningar verkar bra, däremot så väsnas den betydligt mer än min gamla smasung SD-PVR.
Bilder, bilder, bilder! please
Postad 01 december 2008 - 20:58
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Postad 01 december 2008 - 21:33
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
ngn som vet ifall man kan stänga av hårddisken ifall den inte används? verkar som om den snurrar hela tiden trots att den inte spelar in...
Postad 01 december 2008 - 21:39
Unregistered60ec3204
-
Unregistered60ec3204
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Svärta, hur många inspelningar kan man schemalägga, på Samsungen var/är det 16 st
Postad 01 december 2008 - 21:53
najs
-
najs
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Då blev den helt plötsligt ointressant!! Jag stör mig på ljudet från min samsung PVR pass att jag har bakat in den i tjock ljudmatta för att få den tyst, men hör den ändå, så om denna låter mer finns det inte en suck att jag skulle stå ut en dag med den. SYND!! Det verkade lovande..... 
Förhoppnings vis går det att byta ut den inbyggda hårddisken mot en solid state drive.
Redigerat av najs, 01 december 2008 - 21:56.
Postad 01 december 2008 - 21:59
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Svärta, hur många inspelningar kan man schemalägga, på Samsungen var/är det 16 st
Just det! Bra fråga! Har stält den här förut, men tror aldrig jag fick något svar....
Postad 01 december 2008 - 22:08
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Just det! Bra fråga! Har stält den här förut, men tror aldrig jag fick något svar....
Inte så många som kört boxen ännu:)
Postad 01 december 2008 - 22:16
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Inte så många som kört boxen ännu:)
...fast det har ju inte påverkat att den ena kluriga frågan efter den andra har besvarats här i tråden... Jag hoppas att det är obegränsat antal, eftersom det inte finns specificerat i manualen...
Postad 01 december 2008 - 22:38
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
ngn som vet ifall man kan stänga av hårddisken ifall den inte används? verkar som om den snurrar hela tiden trots att den inte spelar in...
Precis som CD's PVR buffrar denna hela tiden upp till en timme eller två, och således snurrar alltid hårddisken. Hoppas ni slipper problemet med alltför ljudliga boxar. Hoppas också få en tyst en när det är dax att införskaffa en ny box till vardagsrummet så småningom. Wasgo
Postad 01 december 2008 - 22:53
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
däremot så väsnas den betydligt mer än min gamla smasung SD-PVR.
Då var det igång  Har man en Pio g9 som lider av buzz ja då tror jag man står ut med denna  hehe Dock när priserna och erbjudandena blir betydligt bättre än dom som har framkommit hittills iaf. Så jag avvaktar nog ett litet tag.
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 01 december 2008 - 22:54.
Postad 02 december 2008 - 00:22
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Jag testade på skoj att programera 40 inspelningar i rad från samma kanal utan att boxen protesterade. Vi får väl se om ett par dagar om allt spelades in?
Postad 02 december 2008 - 08:25
Robban58
-
Robban58
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Förhoppnings vis går det att byta ut den inbyggda hårddisken mot en solid state drive.
Intressant...lite utanför ämnet,men går detta göra på samsungs pvr också??
Postad 02 december 2008 - 09:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Ett av de förbättringsförslag som jag gett till CH/Humax är att man ska kunna stänga av boxen. Spara energi (gud så moderiktigt  ) och slipp HDD-oväsen. Skulle man sedan välja en PVR-relaterad funktionen (eller en programerad inspelning ska kicka igång) så börjar förstås HDD:n snurra igen. En no-brainer imho och något som borde funnits från dag 1. Vafasen, det kan gå flera dagar mellan de gånger jag använder PVR-funktionaliteten, finns ingen mening med att den ska stå och snurra då.
Redigerat av pacman, 02 december 2008 - 09:16.
Postad 02 december 2008 - 10:07
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Ett av de förbättringsförslag som jag gett till CH/Humax är att man ska kunna stänga av boxen. Spara energi (gud så moderiktigt ) och slipp HDD-oväsen. Skulle man sedan välja en PVR-relaterad funktionen (eller en programerad inspelning ska kicka igång) så börjar förstås HDD:n snurra igen.
En no-brainer imho och något som borde funnits från dag 1. Vafasen, det kan gå flera dagar mellan de gånger jag använder PVR-funktionaliteten, finns ingen mening med att den ska stå och snurra då.
Är HDD:n igång om boxen är i standby alltså? Verkar ju korkat om man inte är intresserad av time shift. Edit: det står ju i första inlägget att effekten ska vara < 3W i standby, då kan ju inte HDD:n hålla på och spela in. Eller är det fel i specen?
Redigerat av distortion2, 02 december 2008 - 10:10.
Postad 02 december 2008 - 11:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Är HDD:n igång om boxen är i standby alltså?
Nej. (förutom om den inte håller på att spela in nått program man har programmerat in via EPG:n då förstås)
Postad 02 december 2008 - 12:00
Unregistered1210
-
Unregistered1210
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Är HDD:n igång om boxen är i standby alltså? Verkar ju korkat om man inte är intresserad av time shift.
Edit: det står ju i första inlägget att effekten ska vara < 3W i standby, då kan ju inte HDD:n hålla på och spela in. Eller är det fel i specen?
HDD:n är inte på om man har boxen i stand-by, inte på den jag har iaf... Men så fort man startar boxen så går den ju igång även om man inte använder spelar in något som man valt själv, för buffring osv.
Postad 02 december 2008 - 12:07
Unregistered7a297b68
-
Unregistered7a297b68
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Aha min egna hov leverantör ;-)Vad tog dom gör boxen? Man kanske skulle slå till ... eller ska man vara cool denna gång och läsa forumet (om man nu kan motstå frestelsen)
Postad 02 december 2008 - 12:16
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
*suck*
Kan dom inte presentera erbjudandet snart? Det är mindre än ett dygn kvar tills boxen finns att köpa, ju....
Postad 02 december 2008 - 12:20
Unregistered1210
-
Unregistered1210
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
*suck*
Kan dom inte presentera erbjudandet snart? Det är mindre än ett dygn kvar tills boxen finns att köpa, ju....
Rekomenderat pris kommer att ligga på 4999:- utan abonnemang, och troligtvis 2999:- med Medium 8HD, 24 månader.
Postad 02 december 2008 - 12:28
sto65
-
sto65
-
Användare
-
-
165 inlägg
Medium 8 Favoriter HD rabatt 3000 kr enl PÅAV i Linköping
mellan 1000 och 2000 på resten av abben
Postad 02 december 2008 - 12:29
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
Rekomenderat pris kommer att ligga på 4999:- utan abonnemang, och troligtvis 2999:- med Medium 8HD, 24 månader.
Vill ha large...
Postad 02 december 2008 - 12:41
Unregisteredb8bcc3ae
-
Unregisteredb8bcc3ae
-
Användare
-
-
127 inlägg
Jag har en Sony 710 DVD/Hårddiskinspelare. Den tycker jag låter tillräckligt lite för att inte vara störande.
Någon som vet om denna box låta mycket mer?
Postad 02 december 2008 - 12:48
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Den klarar ju 1080i, 720p, 576p, 576i.
Postad 02 december 2008 - 12:52
Unregistered1210
-
Unregistered1210
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Vill ha large...
Okej, skulle tro att den landar på ungefär samma pengar med Large som med M8HD. Blir den dyrare så kan man ju alltid teckna M8HD och sen byta upp sig. Jag har en Sony 710 DVD/Hårddiskinspelare. Den tycker jag låter tillräckligt lite för att inte vara störande.
Någon som vet om denna box låta mycket mer?
Låter gör den ju som allt med HDD i. Den surrar lite men det är absolut inget som hörs och störs av om man har lite ljud på på tv:n oxå...  iaf inte jag.
Postad 02 december 2008 - 13:52
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Men.. låter den eller inte? Jag har en 6 mån gammal Panasonic hårddiskvideo och den hörs inte alls när den är påslagen. Så ska det vara. Man kan ju för fan inte höra massa missljud från apparater i tysta partier i filmer. Det skulle jag bli vansinnig på.
Jag har hört CDs box och undrade direkt vem som stod ut med ett sånt oväsen i vardagsrummet. Min förra hårddiskvideo, en fyra år gammal Pioneer, kunde man just höra när den var påslagen men den lät inte i närheten av CDs reaplans PVR.
Varför ska Humax ta ett steg tillbaka i utvecklingen och inte lyckas få in en tyst disk? För 5000:- måste det finnas såpass marginal tycker jag.
Ni som har hårddiskvideos hemma, lista vad ni har och jämför med Humax-boxen.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 02 december 2008 - 13:56.
Postad 02 december 2008 - 14:48
Unregistered1210
-
Unregistered1210
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Ja, den låter, MEN inte i närheten av CD:s box. Och det är inget som jag hör när jag sitter i soffan med boxen på iaf (har testat med ljudet av på tv:n nu också).
Kika i mitt galleri så finns det en bild på hur långt jag har mellan soffan och box.
Postad 02 december 2008 - 15:20
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
i morgon är jag då en ägare av denna boxen också hoppas den presterar bättre en nuvarande
Postad 02 december 2008 - 15:28
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Ja, den låter, MEN inte i närheten av CD:s box. Och det är inget som jag hör när jag sitter i soffan med boxen på iaf (har testat med ljudet av på tv:n nu också). Kika i mitt galleri så finns det en bild på hur långt jag har mellan soffan och box.
Det låter bra. Frågan är om det finns variationer mellan apparaterna som kan ställa till det.
Postad 02 december 2008 - 15:35
sheeevil
-
sheeevil
-
Användare
-
-
136 inlägg
i morgon är jag då en ägare av denna boxen också hoppas den presterar bättre en nuvarande
D vill ja åxå va! Frågan är vart man ska gå och inhandla en? Jag tolkade något tidigare inlägg som att det kommer att vara prisskillnader mellan de olika återförsäljarna...? Måste man hänga på låset då närmsta återförsäljare för att få en?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|