Jag vill ha pengarna NU så jag kan vara lugn och gå och handla någon annanstans. Tänker nu ringa banken och fråga om de kan ta över fordran.
Redigerat av Nash_onlyone, 17 december 2008 - 10:51.
Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser
Startad av
Gargantua
, dec 01 2008 01:43
1053 svar till detta ämne
Postad 17 december 2008 - 10:44 ![]() Jag vill ha pengarna NU så jag kan vara lugn och gå och handla någon annanstans. Tänker nu ringa banken och fråga om de kan ta över fordran. Redigerat av Nash_onlyone, 17 december 2008 - 10:51. Postad 17 december 2008 - 11:00 "Hej, Härmed bekräftar vi makuleringen av din order och pengarna skall vara åter på det belastade kontot under måndag eftermiddag. Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid." Tyvärr verkar inte pengarna sättas in på mitt konto. Jag var alldeles nyss och gjorde ett kontoutdrag och snart kokar man över av ilska. Totalt har de gett mig fyra leveransdatum och ett utbetalningsdatum... Återkommer här om jag får pengar eller inte! Postad 17 december 2008 - 11:05 Har då mailat till TV-programmet PLUS och en anmälan till konsumentverket via e-post. Tele-vägen hänvisar konsumentverket till min komun som bara har öppet på måndagar. Men vi måste försöka stoppa detta bolag, för varje timme blir det fler kunder som blir lurade. Polisanmälan blir det i eftermiddag om jag inte får pengar eller en avi i brevlådan. /Otto Postad 17 december 2008 - 11:23
Viktig information gällande Kameraexperten!
Eftersom jag är en av dom som inte fått tillbaks sina pengar från Kameraexperten, så har jag har gjort lite efterforskning kring Kameraexperten och talat med personer som driftar deras webshop och korttransaktioner. Webshopen driftas av ett företag som heter Incordia/Litium. Incordia som numera heter Litium. Korttransaktionsverktyget som Kameraexperten använder sig av kommer från Auriga AB (tidigare Strålfors Payment) Företaget som Kameraexperten anlitar för in och utbetalningar(pengartransaktion) är ett Norskt företag som heter Teller. Enligt den information jag har fått så överväger både Litium och Auriga AB att stänga ner Kameraexpertens tjänster. D.v.s Kameraexpertens webshop samt korttransaktionsverktyget. Gällande Teller har dom inte tagit något beslut hur dom ska agera. Om ni inte kommer i kontakt med Kameraexperten och inte fått tillbaks era pengar, rekommenderar jag starkt att kontaktar er bank och reklamerar kortköpet. Banken tar då kontakt med Teller för att med hjälp av dom kräva tillbaks pengarna. Det är dock ingen garanti att ni får tillbaks era pengar. OBS! Det är ingen ide´ att ni kontaktar Teller direkt(som jag gjorde) då Teller måste ha underlag från banken för att kunna betala tillbaks era pengar. Redigerat av Klingan1, 17 december 2008 - 11:28. Postad 17 december 2008 - 11:42
8 dagar blir det totalt. /J Postad 17 december 2008 - 11:43 Postad 17 december 2008 - 12:00 Ser inte bra ut nu i jultider. Hoppas den j..eln som ligger bakom detta dör i en olycka på julafton!! Postad 17 december 2008 - 12:04 Postad 17 december 2008 - 12:20 Nu har jag kollat upp KE:s postbox 1464. Den finns på Postens företagscenter i Solna Businesspark, Englundavägen 5=bara några 100 meter från lägenheten i Sundbyberg KE:s firmatecknarei ska vara skriven. Kollande även upp detta med att denna postbox 1464 är knuten till ett 20-tal företag. Om det finns "underboxar" eller liknande? Den trevliga kvinnan på Posten förklarade på telefon att hon inte fick uttala sig om enskilda postboxar/ägare, men hon påtalade generellt att det INTE fanns underboxar och att det bara var ett företag som kunde "hyra/äga" boxen mot Posten. Vad det företaget sedan gjorde med boxen visste hon inte. Man enligt henne och Postens regler lät det mycket tveksamt att det kunde vara många fler än ett företag som utnyttjade samma box samtidigt. Mvh JB Redigerat av Unregisterede68eb861, 17 december 2008 - 12:39. Postad 17 december 2008 - 12:21 Postad 17 december 2008 - 13:07 Tyvärr har du inte samma försäkringar vid en ren banköverföring som kortköp. Mitt tipps är att du du vänder dig till din bank med alla maildokument(orderbekräftelse och ev. levbesked) du fått från KE och reklamera transaktionen. Postad 17 december 2008 - 14:35 Telefon går det ju inte att komma fram på, så har mailat dem och sagt att jag polisanmäler om inte pengarna kommer in imorgon. Men det verkar väl vara ganska låg sannolikhet för det, så det blir väl polisanmälan samt att jag får kontakta banken. Man blir så himla förbannad nu när det dessutom närmar sig jul och man verkligen behöver sina pengar! Är det någon som har fått tillbaka sina pengar efter att ha betalat via internetbank och inte med kort? Hoppas de tar upp detta på Plus så att Kameraexperten inte lyckas lura ännu fler, och att det över huvud taget blir mer uppmärksammat så att de stoppas! Jag har handlat från olika butiker på nätet många ggr, men det är första gången detta händer mig. Jag läste omdömen om K.E på Pricerunner som var genomgående positiva, och trodde därför att det skulle vara säkert att handla av dem - men tydligen kan man inte alltid lita på det. Postad 17 december 2008 - 14:35 Om man tidigare hade tittat på http://www.allabolag.se/5567191365 gällande bolaget hade det nog varit uppenbart för alla och en var att detta var långsiktig scam från början. Det finnas inte mycket info iom bolaget förutom 0 kr i omsättning och styrelseordförandes namn. Adress och telefon kan hittas via hitta.se men leder troligtvis till någon modig målvakt. Mer pengar än ett värdetransportrån och låg straffskala. Nästa jul kan vi vänta oss ett antal liknande bolag vilket alltid förhöjer julstämningen. Postad 17 december 2008 - 14:43 Är de som fått sina pengar "fiktiva konto"? Har helt tappat greppet om det här... Om det nu skulle vara bedrägeri, varför får vissa pengar tillbaka?? Postad 17 december 2008 - 14:51
på din sida fattar heller inte!, pratade med banken och de trodde att de betalade tillbaka en del pengar men om de tillexempel är på väg mot KK så behåller KE de sista pengarna i företaget. Postad 17 december 2008 - 14:53 Jag trodde som många andra här på forumet att mina pengar var borta. Så Jag var så glad att pengarna var tillbaka att jag rusade upp till netonnets lagershop och köpte tv:n. Nu är jag bara mycket nyfiken på vad som händer med KE och varför de har bettet sig på detta vis. // Krille Postad 17 december 2008 - 15:02
För en del har bara pengarna legat reserverad på kontot och därför aldrig transaktionsföretaget Teller betaltat ut dessa till KE. För mig och vissa andra har har KE plockt in dom reserverade pengarna samma dag som betsällning gjordes och där verkar det vara trögare att få tillbaks pengarna. Värst verkar det vara för dom som har gjort en ren banktransaktin till KE (ni får rätta mig om jag har fel), men jag har iaf inte sett någon av dessa som har fått igen sina pengar. Jag råder er än en gång att reklamera era kortköp till er bank. Jag lämnade in papper idag och efter några timmar hade min bank lagt ut för dom försvunna pengarna till mig för att i sin tur driva det vidare med KE. Så för min del är julen räddad även fast jag inte direkt fått mina pengar återbetald från KE. Redigerat av Klingan1, 17 december 2008 - 15:04. Postad 17 december 2008 - 15:13 ![]() Postad 17 december 2008 - 15:17
Jag blir också arg, har lite svårt att koncentrera mig på jobbet när jag måste följa den här tråden hela tiden för att se om det är någon som fått tillbaka pengar idag. Har inte möjlighet att logga in på min bank från jobbet nämligen. Men då försöker jag tänka så här: Jag klarade mig utan en stor plasma-tv tidigare, så då får jag väl klara mig utan en sådan framöver också. Det är ingen som har blivit skadad. Sånt försöker jag tänka på. Men det går inte alltid så där jättebra... Förövrigt kommer jag fram till "det är fullt just nu" meddelandet när jag ringer fortfarande. Inte för att jag vet vad det gör för nytta. Jag tror de har dragit med alla våra pengar. Förhoppningsvis ersätter banken mig. Vi får se. Postad 17 december 2008 - 15:31
Det behöver inte betyda att något skumt är i görningen. Har genom UC kollat upp företaget i fråga och de har brutet räkenskapsår (1/7 -31/6). Kameraexperten startade 2006 genom att man köpte ett "färdigt bolag", Grundstenen AB, bytte namn, ordnade en styrelse och bytte verksamhet. Att det inte finns några anställda eller omsättning m.m. som framgår av länken ovan är p.g.a. att den informationen är baserad på senaste bokslut. Eftersom Kameraexperten har bedömts påbörjat sin riktiga verksamhet (momsredovisning m.m.) först under hösten 2007 skall första bokslutet lämnas in efter årsbokslutet som skall hållas senast 6 mån efter bokslutet, d.v.s. 2008-12-31. Om man dessutom under året ändrar räkenskapsåret till kalenderår innebär det att bokslutet blir 2008-12-31 och årsredovisningen inte behöver finnas förrän 31/6-09. Redigerat av Mellis65, 17 december 2008 - 15:48. Postad 17 december 2008 - 15:33 Har printat ut all mailtrafik mellan mej KE så jag kan reklamera mitt kortköp ,sen gick jag till polisen . Där bestämde vi att jag skulle försöka nå KE under dagen ,och om detta inte gick skulle jag göra en anmälan imorgon. Men det går ju inte och få tag i dom nu på något sätt .. Mailat till bägge deras mail adresser och ringt hela dagen. *suck* Postad 17 december 2008 - 16:01 Nu är jag jäkligt glad att jag valde Voxon istället. Önskar all lycka till dem som inte har fått sina pengar ännu. Mvh / Christian Redigerat av Unregistereddbdacae4, 17 december 2008 - 16:01. Postad 17 december 2008 - 16:06
Annullerade min order 11/12 Fick besked att pengarna som jag förskottsbtalade skulle var på mitt konto i Handelsbanken måndag eftermiddag. Onsdag 17/12 fortfarande inga pengar. 15000 borta Det är väl polisanmälan nu då och fortsatt väntan... Postad 17 december 2008 - 16:07 Postad 17 december 2008 - 16:15 Är det någon som fått till baka pengar idag och i går? Postad 17 december 2008 - 16:20 Inte förvånad ett dugg med tanke på att dom inte svarar på mail och på telefon alls enligt folk på detta forum. Gjorde en direktbetalning via banken (Swedbank). Hur ska jag göra för att få pengarna tillbaka? Kontakta min bank och göra en reklamation? Postad 17 december 2008 - 16:29 Postad 17 december 2008 - 16:52 Har NÅGON talat med dom på telefon idag ? / på 08-41 01 42 71 alltså.. Postad 17 december 2008 - 16:54 Precis den informationen jag fick i morse och skerv det på föregående sida: "Enligt den information jag har fått så överväger både Litium och Auriga AB att stänga ner Kameraexpertens tjänster. D.v.s Kameraexpertens webshop samt korttransaktionsverktyget." Fick även info om att transaktionsbolaget Teller skulle ha blockerat transaktionerna till KE, men det fick jag aldrig bekräftat från Teller, men man kan alltid hoppas... Postad 17 december 2008 - 16:58
otroligt!, jag har ringt 15-20 gånger idag. 2 gånger blev jag framkopplad i kö där det händer inget, (var god försök senare). Kan knappast vara någon där som jobbar eller vad tror du ? /Börjar tröttna på att leka Robert Aschberg Postad 17 december 2008 - 17:02
Om de stänger ner transaktionerna till KE tror du det finns en större chans att vi kan få pengarna tillbaka då? MVH Fredrick Postad 17 december 2008 - 17:06
Jaja jag oxå ...fan jag ringde som en galning! ... typ i en timma .. bara för att se om det överhuvudtaget GICK och komma fram.. Meeen det gick ju inte ,och deras ###### "telefonkö" är ju bluff känns det som .. OM det nu var fullt hela dagen ..borde ju någon här ha pratat med dom. ![]() Postad 17 december 2008 - 17:17 ![]() ![]() Postad 17 december 2008 - 17:19 Är det någon annan som har reklamerat till Nordea kortservice? Vad jag kan läsa mig till så verkar det som de flesta har handelsbanken...? Fan alltså vilka svin dom är, mår dåligt av det hära elendet! Bluffexperten kan fara och flyga och även brinna! Postad 17 december 2008 - 17:19
För att tala med ägaren till bolaget så är det bara att kolla upp namnet i länken nedan på hitta.se. Ung kille förövrigt.
Postad 17 december 2008 - 17:28 ![]() Postad 17 december 2008 - 17:34 Bra att ha lite Uppgifter om KE;s (ägare )styrelseledamot Siamak Bagherzadeh Boyuki Mobil: 076-2131370 Adress Sturegatan 30 172 31 SUNDBYBERG Postad 17 december 2008 - 17:36
Har försökt ringa honom själv, men vad annars än att den är avstängd! Inte direkt förvånande! Postad 17 december 2008 - 17:47 Då var kortköp-reklamation och polisanmälan avklarad. Polisen jag talade med hade tagit emot flera anmälningar idag, så hon kunde redan Org.nummret ![]() pengarna. Men förhppningsvis går det ganska fort. Jag beställde 30/11 och fick kolli-id 7 dagar efter, sen hände inget mer. Jag ifrågasatte om jag kommer att få min vara innan jul och om inte så vill jag häva köp. Sön 14 dec fick jag samma mail som alla andra. -Härmed bekräftar vi makuleringen av din order och pengarna skall vara åter på det belastade kontot under måndag eftermiddag. -Vi beklagar även att vi inte kunnat leverera i tid. Inga pengar än, inget svar på mail denna vecka....så jag anmälde... Fråga? Ni som fått tillbaka pengar igår, hade ni handlar för mycket eller lite? 1000 lr 20000?? De kankse bara betalar tillbaka små-summor. Vem vet, jag vet i allafall att detta suger och inget man vill uppleva igen. Hoppas bara på att få mina pengar tillbaka... GUD JUL och lycka till... Postad 17 december 2008 - 17:52 Jag har Nordea bank och ringde dem idag .Fick tel.nummer att ringa imorgon igen.Makulerade min order 14/12 . Jag har visa gold kort . Internetköpförsäkring Du får en kostnadsfri Internetköpförsäkring när du betalar med ditt Visa Gold. Om varan som du har beställt är skadad eller inte har levererats och du inte får ersättning/ny vara från leverentören inom 30 dagar så hjälper vi dig. Försäkringen ersätter varor upp till 25 000 kr. Postad 17 december 2008 - 17:57 ![]() Redigerat av Nash_onlyone, 17 december 2008 - 17:59. Postad 17 december 2008 - 18:00
Har bara vanligt VISA via Nordea, men eftersom det var de som brytit köpavtalet så borde man ju vara berättigad till ersättning. Det är ju inte så att man har lämnat ut sitt kortnr till någon på msn eller dylikt. Eller vad vet jag... ![]() Postad 17 december 2008 - 18:02
http://www.allabolag...65/befattningar får man fram befattningshavarna i bolaget.
På
På http://www.ratsit.se/ får man fram på vilken adress de är folkbokförda. På http://privatpersoner.eniro.se/ får man fram mobiltelefonnumret till den ordinarie styrelseledamoten. Dock svarar ingen i den telefonen, men man kan ju alltid söka honom på adressen. Antingen via brev eller personligt besök. Postad 17 december 2008 - 18:08 Absolut är chansen större med det för det är inte KE som persoligen betalar tillbaks pengar. Teller är ett finnansbolag som hanterar transaktioner av kortköp och jag skulle tippa på att det fungerar lika för dom som andra finansbolag med korttransaktioner. Vid ett kortköp reserveras pengarna på kontort(om det är ett kontokort) eller registreras som ett köp på ditt kreditkort. I normala fall ska inte KE inte plocka hem reserverade köpet förän dom skickar vararn, men som i deras fall dom frångott. Vad Teller gör är att hanter denna transaktion och samlar ihop den med alla andra transaktioner som betala ut en klumpsumma till KE(oftast 2 veckor efter kortköpet genomförts, minus kortavift för hantering av pengarna) Om Teller strypet utbetalningarna till KE så är det Teller som sitter på pengarna för dom sista veckorna och inte KE. Det skulle göra att chansen ökar att få tillbaks pengarna. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |