Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N97 *

1176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N97 128MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 6 7.156248 (31) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 15 August 2009 - 12:26

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Men det som jag har svårt med är att se vilken som är bättre av HTC Hero och N97, bl.a. har ju Hero Android men Nokian har tagnentbord och bättre kamera.. :/

Ni som har N97, är ni nöjda med S60?

Redigerat av hence_, 15 August 2009 - 12:26.

Postad 15 August 2009 - 12:31

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

Säkert en utmärkt lur och den skall ju ha bättre tangentbord men... http://www.datormaga...ticle489952.ece

*512 mb minne jämfört med 32 GB i n97?? Kan det verkligen stämma?
*Mkt sämre kamera och inte ens en ledblixt
*180 gram istället för 150 ( Borde ju kännas gedignare då) n97:an känns ganska ok i fickan men en ännu tyngre lur vill jag nog inte ha.
*FM-sändare finns inte
*Nokia Maps som inte nämns alls funkar ypperligt och man har kartorna på telefonens minne.
*Pekpenna har jag faktiskt aldrig känt att jag varit i behov av.
*Vinkeln på skärmen känns kanon i uppfällt läge, aldrig känt att jag vill vinkla den mindre eller annorlunda. Betraktningsvinkeln är aldeles utmärkt och man ser perfekt även i lite vinkel om man skulle sitta lite konstigt.
*Inget 3,5mm hörlursuttag så man kan köra sina favorithörlurar

Det är egenskaper som jag värderar mer och n97 verkar vara lite mer för pengen och lite mer Allround med den bättre kameran. Självklart har den med sina brister och HTC:n är säkert bättre som sagt på vissa områden men för mig passar n97:an helt perfekt. Skärmen verkar ju bättre med men jag måste ju få säga att jag tycker skärmen är underbar i n97:an och duger aldeles utmärkt.

Ja det finns ingen lur som bara har fördelar tyvärr, men jag kom fram till att TP2 kom närmast mina behov, mycket hängde på qwerty som har 5 rader på TP2 och fått bra kritik. ang minnet kan jag hålla med men det är ju inget problem som stör mig då det bara är att stoppa i ett extra kort. kommer nog inte att ha behov av 64 gb i mobilen.
ang kamerna så var jag tveksam, vill gärna haft blixt men vad använder man en mobil kamera till eg? inte till att föreviga semesterminnen med iaf, mer en bra att ha pryl men där inte prestandan är så viktig eg och de bilder jag sett på nätet tagna med TP2 är av tillräckligt bra kvalitet för att duga för en mobil kamera. jag lyssnar aldrig på musik i mobilen och har usb uttag på bilstereon så fm sändar och 3.5mm uttag betyder inget för mig, vi har ju alla olika behov. för mig föll det faktiskt på qwerty som jag använder väldigt mycket. om det inte vore för det behovet hade jag mycket hellre köpt en C905 el dyl istället för nån av TP2 eller N97. ang GPS anser jag att tomtom och garmin är överlägsna alla andra och det var också en avgörande faktor. eg är båda lurarna alldeles för stora för min smak men det finna ju inget alternativ, 180 eller 150g spelar nog mindre roll. hade ex C905 funnits med peksärm och inbyggt qwerty hade jag köpt en sån istället, betydligt bekvämare att ringa med ett riktigt T9 istället för touchen. vi får se, jag lovar att återkomma med en opartisk recenssion sen. ang styluspennan kanske det inte är så viktigt, men att inte ha en inbyggd i en så stor lur som N97 är faktiskt epa oavsett om man använder den eller inte. men när man sitter still på ett fik el dyl å surfar är det betydligt bättre med en stylus än med fingrarna.

Redigerat av Unregisteredfec72d49, 15 August 2009 - 12:41.

Postad 15 August 2009 - 13:14

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja den perfekta luren finns ju inte ännu och allihop handlar ju egentligen om lika kompromisser. Vi vill ha en lur som är byggd i solid titan så det inte glappar samtidigt skall den vara smidig och lätt i fickan osv.. ;)

Garmin kan man ju lägga i n97 också men jag menade mest att Nokia Maps faktiskt är rätt ok i grundutförande och följer med luren. Iofs så kollade jag lite nu och det verkar som att Garmin XT ligger på 99 dollar och det är ju ungefär vad Nokias röststyrda guidning kostar för 3 år så det kanske tom är ett smartare val :)

Kameran använder jag hela tiden, man har aldrig med sig sin "stora riktiga" kamera när det väl gäller. Alla hundratals bilder man knäppt bara för att man råkar ha en kamera i fickan konstant.. Och idag duger bilderna oftast rätt ok för web m.m Blir ju aldrig lika bra som en riktig kamera precis som du säger men man vill ju iaf ha en så hyfsat bra som möjligt :( n97 tar rätt fina bilder men färgerna är lite off, det justerar man ju enkelt sen i datorn så det är inget problem för mig. Blir säkert bättre med framtida uppdateringar med. Verkar funka hyggligt inomhus med och dubbla led-blixten är kraftigare än jag trodde. Så jag är supernöjd att ha en så pass rapp kamera luren.

Men som du säger, alla har vi olika behov och det finns ju 100-tals olika modeller så någon finns det ju därute som tilltalar var o en av oss. Men den perfekta finns inte än :)

Postad 15 August 2009 - 13:49

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
Nej den perfekta finns inte, jag tycker att det är lite snålt av HTC att inte ha blixt till kameran och det borde varit en 5mp. men dom vill väl inte hamna för högt i pris på luren och ha en bra vinst så det räckte väl inte längre. det kostar ju på att utveckla nya modeller hela tiden.

Redigerat av Unregisteredfec72d49, 15 August 2009 - 13:50.

Postad 16 August 2009 - 09:30

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=zGOPh18cE1s

vad ska man tro om detta?

Postad 16 August 2009 - 09:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
http://www.mobilesto.../nokia/n97.html

. Unlike the Apple iPhone, the N97 will be able to play the Flash videos used on many websites, including our own Telegraph news pages.

Det är bara flashvideos som youtube den klarar men inte själva flash applikationen som på myspace eller andra sidor?

Rätt anmärkningsvärt att mobiler för 6000k inte klarar flash?

Det som är en liten plugin för oavsett dator klarar inte en mobil?

Postad 16 August 2009 - 10:54

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

http://www.mobilesto.../nokia/n97.html

Det är bara flashvideos som youtube den klarar men inte själva flash applikationen som på myspace eller andra sidor?

Rätt anmärkningsvärt att mobiler för 6000k inte klarar flash?

Det som är en liten plugin för oavsett dator klarar inte en mobil?

Det har ju inte med mobilen att göra egentligen utan de är utvecklarna för flash pluginet som inte har nån prioritet på mobil pluginet. Men de ska väl bli bättre som jag har förstått.

Postad 16 August 2009 - 12:15

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Kan man lyssna på internetradio, t.ex Bandit?

Postad 16 August 2009 - 17:34

Unregistereddf947b5b
  • Unregistereddf947b5b
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
När jag inte får igång fm-sändaren beror det på Hårdvaran eller Mjukvaran???

Jag har gjort allt som går.

Inga tillbehör kopplat till mobilen, Språk ändrat till Svenska,Testat 3 gånger med Hard Reset, Installerat om Firmware 2-3 gånger.

Alltså jag väljer Fm-sändare och sen väljer jag Aktivera FM-sändare och trycker på Ja.
Men det händer igenting. Det stannar kvar på AV.

Just nu äre omöjligt för mig att få igång den. Har ni nån annan tips. Annars kanske jag borde lämna tillbaka mobilen.

http://www.youtube.c...feature=related

Om ni kollar på videon från den 44 e sekunden så förstår ni vad jag menar.

Redigerat av Unregistereddf947b5b, 16 August 2009 - 17:38.

Postad 16 August 2009 - 18:22

Unregistered7d077550
  • Unregistered7d077550
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Har precis köpt en N97 och vill kunna spela upp många olika videoformat. Vet ni några video uppspelare som ni rekommenderar. (Helst ska den vara grattis). Men även andra program som är bra att ha. Jag har dålig koll då N97 är min första smartphone.

Postad 17 August 2009 - 16:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Nån som har lust att surfa in på denna sida med sin nokia n97?

http://listen.grooveshark.com/

Och se om det fungerar?

Bättre än spotify då band som metallica och acdc finns där men inte på spotify

Postad 17 August 2009 - 18:38

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Kanske gammalt men Programvara 12.0.024 finns nu.

Redigerat av _FredriK_, 17 August 2009 - 18:39.

Postad 17 August 2009 - 22:24

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Nån som har lust att surfa in på denna sida med sin nokia n97?

http://listen.grooveshark.com/

Och se om det fungerar?

Bättre än spotify då band som metallica och acdc finns där men inte på spotify

Funkar inte i dagsläget.. ny Flash som inte stöds av mobilernas Flash Lite..

Postad 18 August 2009 - 05:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Funkar inte i dagsläget.. ny Flash som inte stöds av mobilernas Flash Lite..

Ok tack

men varför ska en liten applikation som är så liten till pc va så svårt till mobil med en mobil för 6000kr?

Postad 18 August 2009 - 06:39

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Kanske gammalt men Programvara 12.0.024 finns nu.

Den kom nog typ igår. Jag uppdaterade min men märkte inga direkt superförbättringar som jag läste i något annat forum. Han skrev att det gick dubbelt så fort i galleri och vid bildrotering men det tycker jag inte.

Browsern verkar förbättrad iaf för nu kan man förflytta sig på sidor även om sidan inte laddat klart. Lite segt innan och behöva vänta ända tills allt var laddat. Knapplåset verkar mer stabilt. Är väl lite av vad jag märkt änsålänge iaf.

Ryktet säger att Apple inte kommer godkänna Spotifys app för Iphone men det ryktas att den iaf kommer släppas till symbian och Android. Det konkurerar väl för mkt mot deras Itunes så det kanske stämmer.

Postad 18 August 2009 - 08:45

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej alla !

Jag har nu haft min N97 i några dagar, har några frågor.
*När jag går in i fotoalbumet och väljer en bild som jag vill mms till någon, så gnäller den om att bilden är för stor för att skicka till mottageren???
*Hur får man bort att den små lyser under natten, kommer var 5-10sek lyser den upp knappen meny.
*sen kan man få en typ av skärmsläckare som syns fast man har släckt ner skärmen, som ligger och körs lite doft i bakgrunden. Som jag hade på min N95.

*N97 är helt klart bästa allround luren i dagsläget!!!!!

Postad 18 August 2009 - 08:52

wa.pean
  • wa.pean
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

*Hur får man bort att den små lyser under natten, kommer var 5-10sek lyser den upp knappen meny.

Settings > Phone > Notification lights > Standby br. light: Off

Postad 18 August 2009 - 09:16

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Tackar tackar för snabbt svar wa.pean !!

Postad 18 August 2009 - 14:20

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ok tack

men varför ska en liten applikation som är så liten till pc va så svårt till mobil med en mobil för 6000kr?

De är som sagt inte nokia som står för den delen. de är utvecklarna av flash som inte prioriterar stöd av flash för mobiltelefonerna.

Postad 18 August 2009 - 18:03

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0
nu har jag haft min TP2 ett par tim och måste säga att kvalitets känslan slår N97 med hästlängder, inget skrammel här inte. och hela chassiet känns om det vore helt i metall. grymt gediget bygge. och qwerty bordet är grymt bra. 32 gb minne å dyl är nog bra men jag är nöjd med mitt val.

Postad 18 August 2009 - 19:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Går det att köra skyfire på nokia n97?

http://www.youtube.c...h?v=kESdESjyOdA

http://get.skyfire.com/

Postad 18 August 2009 - 20:17

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

nu har jag haft min TP2 ett par tim och måste säga att kvalitets känslan slår N97 med hästlängder, inget skrammel här inte. och hela chassiet känns om det vore helt i metall. grymt gediget bygge. och qwerty bordet är grymt bra. 32 gb minne å dyl är nog bra men jag är nöjd med mitt val.

Kul att du e nöjd, det e jag me med min N97 :)

Postad 18 August 2009 - 20:54

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Har haft en N97a i några veckor men mest på grund av återkommande klavertramp av Telenor blev det till att lämna den åter, och då skaffade jag en TP2 istället. N97an är en telefon med bra kvalité, en av de bättre jag testat faktiskt, men TP2an är.....exceptionell. Men kameran är så klart ingen match för N97a, men i övrigt gör TP2an att mina tvivel kring Nokias framtid kvarstår totalt sett (och då är jag ändå en Nokia ****** sen länge). Den är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vara en toppmodell som kostar 7000 spänn, även om det är en bra telefon i sig. Sorry!

Redigerat av Unregistered1413, 18 August 2009 - 20:57.

Postad 18 August 2009 - 22:21

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Hej alla !

Jag har nu haft min N97 i några dagar, har några frågor.
*När jag går in i fotoalbumet och väljer en bild som jag vill mms till någon, så gnäller den om att bilden är för stor för att skicka till mottageren???

Har jag aldrig råkat utför. Testa att gå in i medelanden - Inställningar - MMS - Storlek på bild: Sätt den till stor

*sen kan man få en typ av skärmsläckare som syns fast man har släckt ner skärmen, som ligger och körs lite doft i bakgrunden. Som jag hade på min N95.

Det går inte på dessa touchskärmar, varför vet jag inte. Tror det finns ett program dock, men det lär ju dra en del batteri att ha skärmen aktiv hela tiden.

Postad 18 August 2009 - 22:29

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

Går det att köra skyfire på nokia n97?

http://www.youtube.c...h?v=kESdESjyOdA

http://get.skyfire.com/

Inget stöd för S60 5ed hos Skyfire ännu. Det skall vara på gång iallafall.. fast det ar det nog varit sedan 5800 släpptes.

Postad 18 August 2009 - 23:10

hence_
  • hence_
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har haft en N97a i några veckor men mest på grund av återkommande klavertramp av Telenor blev det till att lämna den åter, och då skaffade jag en TP2 istället. N97an är en telefon med bra kvalité, en av de bättre jag testat faktiskt, men TP2an är.....exceptionell. Men kameran är så klart ingen match för N97a, men i övrigt gör TP2an att mina tvivel kring Nokias framtid kvarstår totalt sett (och då är jag ändå en Nokia ****** sen länge). Den är helt enkelt inte tillräckligt bra för att vara en toppmodell som kostar 7000 spänn, även om det är en bra telefon i sig. Sorry!

För att vara en så dyr telefon så är jag sjukt besviken att 3.5 mm hörlursutgång saknas, nåt som jag verkligen behöver.
Så det står fortfarande mellan Hero och N97 :)

Postad 18 August 2009 - 23:16

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

För att vara en så dyr telefon så är jag sjukt besviken att 3.5 mm hörlursutgång saknas, nåt som jag verkligen behöver.
Så det står fortfarande mellan Hero och N97 :)

Det kan jag hålla med om. Samtidigt har jag i praktiken för länge sedan övergett sladdlurar till förmån för Bluetoothlurar, så det är i praktiken inget jätteproblem för mig. Skulle köra (och körde) det även till N97an. Kan inte förstå hur folk kan vilja bråka med en massa sladdar nu när man inte måste, iaf jag höll på att bli helt galen på allt detta jäkla trassel som var varje gång man skulle använda dem :)

Redigerat av Unregistered1413, 18 August 2009 - 23:17.

Postad 19 August 2009 - 07:37

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Tycker iof aldrig att trödlöst blir lika bra som med sladd, +att det drar jävligt mkt mer batteri med blåtand.

*Improwise2 vilken blåtands enhet använder du ? Eller har du nått att rekomendera ?

Postad 19 August 2009 - 09:38

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Lämnade precis n97 för en n86. Fotar ju mest så jag prioriterar den lite bättre kameran och ett lite mer pålitligt linsskydd. Hade inga repor på min men var lite rädd varenda gång man öppnade linsskyddet och tänkte att det var en tidsfråga innan man fick en. n86 har ju ett annorlunda skydd som har mellanrum just över linsen. Sen gillar jag i grund och botten en ren knappsats mer. Får lite mani också över alla fingeravtryck och flåt man får på en touchlur. Men det är ju relativt.

En grej som retade mig en del på n97 var att när det ringde och man tog upp luren ur fickan, då fick den oftast tuppjuck när den skulle ställa om sig från "liggande" till "stående" eller tvärtom och displayen blir svart en ganska lång stund. Många gånger man inte hann svara p.g.a det. Som att det blev lite för mkt för luren att hantera och jag kan ju tänka mig det när man har mailsync, facebook m.m igång att det tar lite kraft men ändå. Sen varför i hela friden kan man inte få svara med den gröna lurknappen lite enkelt?

Annars var jag nöjd med det mesta förutom att vissa program inte har stöd för nokias touchversion av symbian. Jag ville ha ett sjökortsprogram i n97:an men det gick inte pga det. Det "Skulle utvecklas nästa år.....kanske.." o.s.v

Men nu med en n86 så kommer man på sig själv med att sitta och peta på den lilla ynkliga pytteskärmen och undra varför inget händer. :) Kvalitétskänslan tycker jag är lite sämre med och ganska rejält glapp när man klämmer på den men man får väl leva med det helt enkelt.

Postad 19 August 2009 - 11:24

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Lämnade precis n97 för en n86. Fotar ju mest så jag prioriterar den lite bättre kameran och ett lite mer pålitligt linsskydd. Hade inga repor på min men var lite rädd varenda gång man öppnade linsskyddet och tänkte att det var en tidsfråga innan man fick en. n86 har ju ett annorlunda skydd som har mellanrum just över linsen. Sen gillar jag i grund och botten en ren knappsats mer. Får lite mani också över alla fingeravtryck och flåt man får på en touchlur. Men det är ju relativt.

En grej som retade mig en del på n97 var att när det ringde och man tog upp luren ur fickan, då fick den oftast tuppjuck när den skulle ställa om sig från "liggande" till "stående" eller tvärtom och displayen blir svart en ganska lång stund. Många gånger man inte hann svara p.g.a det. Som att det blev lite för mkt för luren att hantera och jag kan ju tänka mig det när man har mailsync, facebook m.m igång att det tar lite kraft men ändå. Sen varför i hela friden kan man inte få svara med den gröna lurknappen lite enkelt?

Annars var jag nöjd med det mesta förutom att vissa program inte har stöd för nokias touchversion av symbian. Jag ville ha ett sjökortsprogram i n97:an men det gick inte pga det. Det "Skulle utvecklas nästa år.....kanske.." o.s.v

Men nu med en n86 så kommer man på sig själv med att sitta och peta på den lilla ynkliga pytteskärmen och undra varför inget händer. :) Kvalitétskänslan tycker jag är lite sämre med och ganska rejält glapp när man klämmer på den men man får väl leva med det helt enkelt.

Ang N86 Så har väl den också dåligt lins skydd? För kompisen har en N86 och det hade blivigt repor på den också =/

Redigerat av _FredriK_, 19 August 2009 - 11:38.

Postad 19 August 2009 - 12:19

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Japp men inte lika illa som n97:ans. Kikar du in på en n86 så ser du att det finns plats mellan själva linsskyddet och linsen. Så skyddet glider inte emot linsen just vid optiken. Men visst får man in ett stort gruskorn eller något så är man ju rökt där med.

Kikar du på bilden så ser du vad jag menar. Såhär borde dom ha gjort på n97 med istället för en helt plan "platta" som kasar mot linsen. Kommer kanske i framtiden sen när man skickar n97 på service eller liknande.... kanske...

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  n86.jpg   148.27K   0 Antal nerladdningar

Postad 19 August 2009 - 14:16

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Men nu med en n86 så kommer man på sig själv med att sitta och peta på den lilla ynkliga pytteskärmen och undra varför inget händer. ;) Kvalitétskänslan tycker jag är lite sämre med och ganska rejält glapp när man klämmer på den men man får väl leva med det helt enkelt.

Usch vilken svikare.......... :P

Postad 19 August 2009 - 14:22

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Asså jag blir lite crazy på att jag inte kan skicka mms, när jag går in i fotoalbumet och väljer en bild för att sedan skicka via mms. Så gnäller den hela tiden om att filen/bilden är för stor ? Hur kan det komma sig ?

plz nån som har svar på detta ?

*går att skicka mms om jag väljer 2mgpix bilder men det pallar man ju inte ställa om varje ggn man ska ta en bild och skicka*

Redigerat av Skrewie, 19 August 2009 - 14:23.

Postad 19 August 2009 - 14:25

wa.pean
  • wa.pean
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Asså jag blir lite crazy på att jag inte kan skicka mms, när jag går in i fotoalbumet och väljer en bild för att sedan skicka via mms. Så gnäller den hela tiden om att filen/bilden är för stor ? Hur kan det komma sig ?

plz nån som har svar på detta ?

*går att skicka mms om jag väljer 2mgpix bilder men det pallar man ju inte ställa om varje ggn man ska ta en bild och skicka*

Messages > Options > Settings > Multimedia message > Image size: Small

Ger en bild som är 800x600 tror jag, tycker det duger som MMS.

Postad 19 August 2009 - 19:04

frågetecknet
  • frågetecknet
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nån som har problem med vanliga samtal?

Jag hade redan från början problem med headsetet: jag hör utmärkt med headset i, medan samtalspartnern inte hör mig alltid.

Det tog ett tag innan jag fattade att man ska prata i den lilla fjärrkontrolls-liknande apparaten (!) men det funkar ändå inte alltid.

När jag pratar utan headset försvinner jag också ibland. Jag hörs inte eller så hörs jag jättedåligt.

Nån som har haft liknande problem?

Rätt väsentligt att samtalen ska funka i en telefon.

Postad 19 August 2009 - 22:28

radx
  • radx
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag har nu haft v12 installerat i en dag. Och kan nu konstatera att jag än så länge inte har behövt starta om telefonen pga facebook appen strular eller att telefonen har ballat ur då jag ville kolla upp ett nummer på hitta, eller så. Fast jag är reserverad med min bedömning eftersom det bara har gått en dag än så länge.

Någon mer som har märkt eller inte märkt något med den nya firmwaren?

Postad 19 August 2009 - 23:44

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Tycker iof aldrig att trödlöst blir lika bra som med sladd, +att det drar jävligt mkt mer batteri med blåtand.

*Improwise2 vilken blåtands enhet använder du ? Eller har du nått att rekomendera ?

Jo, batteriargumentationen är svår att komma från, även om jag inte riktigt har några siffror på skilnaden, signalen måste ju sändas ut via blåtandsradio, samtidigt slipper ju telefonen driva hörlurarna med blåtand.

Jag kör Motorola S9 som jag tycker fungerar utmärkt, och har ett otroligt bra ljud, många gånger tom bättre än mina Sennheiser lurar med tråd. Numera kanske det finns ännu bättre, då dessa säkert är 2 år gamla, men när jag ibland tittat runt har jag inte hittat något som direkt känns bättre. Dock lite svårare att få tag på numera när Motorolas mobildivision väl hänger på repen.

Postad 20 August 2009 - 07:11

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
Blir väldigt osäker om jag ska inskaffa denna när kritiken skiljer sig så otroligt mellan olika användare eller om det beror på wannabes av annat märke?

Postad 20 August 2009 - 07:33

Skrewie
  • Skrewie
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Messages > Options > Settings > Multimedia message > Image size: Small

Ger en bild som är 800x600 tror jag, tycker det duger som MMS.

Wa.pean du är en klippa !
tackar !

;)

Postad 20 August 2009 - 10:30

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej alla glada vänner på detta sköna och bra forum

Är det någon som har en nokia N97 backup på massminnet att dela med sig av?

JAG SAKNAR DOM PRE installed filerna, eller om någon bara postar upp det som finns med på massminnet vid nyköp

spel, bilder, musik och allt annat

det skulle uppskattas mycket

TACK

Redigerat av Dandy 2009, 20 August 2009 - 10:30.

Postad 20 August 2009 - 12:46

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
kom igen nu, jag vet att en och annan sitter på en n97 utan formaterat externminne (massmemory) :(

Postad 20 August 2009 - 14:30

Sjõbbe
  • Sjõbbe
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Blir väldigt osäker om jag ska inskaffa denna när kritiken skiljer sig så otroligt mellan olika användare eller om det beror på wannabes av annat märke?

Jo jag fick också de intrycket före jag köpte n97:an. alla som har en n97a står upp för den i vått o torrt (tydligen kan man inte erkänna ett dåligt köp). O de som inte har en n97a klankar ner på den rätt rejält (troligen avundsjuka, eller står upp för sin egen telefon). Och de här märks på alla topmodeller från alla märken enligt min erfarenhet. Så både bra och dålig kritik bör man ta med en hink salt. Även tidningar och online recensioner av telefonerna verkar ofta vara mera personligt skrivna och då blir de samma intryck som ges i ett forum. Orkar inte leta upp källor på de påståendet nu men de är iaf vad jag upplever det som.

Jag själv har ju en n97a som sagt. är nöjd med den, jag har fått ett exemplar utan några störande buggar. Enda buggen jag störde mig på var när man gick in i meddelande menyn så kom den inte fram förrän man klickade på skärmen eller scrollade. men de är nu fixat med nya firmware uppdateringen.
Överlag så ska man inte haka upp sig på mjukvaru problem tycket jag då de mesta kommer lösa sig i framtiden.
Hårdvara så är mitt intryck att de mesta handlar om en vane sak. tangentbord känslighet på skärmen osv. När man väl känner sin lur så är de den bästa eftersom man är bäst på att använda den.
Anledningen till att jag valde n97an var för att den hade alla funktioner som jag var ute efter o lite till. och iphone 3gs som jag valde emellan känns som man bör lägga ner rätt mycket tid på att hitta passande program o fiffla med jailbreak o grejer för att vara fullt nöjd med den. O för engångsskull kände jag att ja inte orkar lägga ner tid på de så de blev en nokia ist, visst de går att fixa mycket med mjukvaran till nokian också men känns som den funkar riktigt bra som den är.

Redigerat av Sjõbbe, 20 August 2009 - 14:33.

Postad 20 August 2009 - 15:12

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
FORUMVÄNNER!

jag ber er verkligen att hjälpa mig, för dom söta snälla och trevliga kan få en full backup på 5800 ny från box med spel, filmer, bilder rubbet på :(

Kanske behöver tilläggas att min är unbranded och olåst :)

Redigerat av Dandy 2009, 20 August 2009 - 15:16.

Postad 20 August 2009 - 15:16

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0

Jag köpte min n97 på releasedagen, bytte från en iPhone 2G som jag hade i ca ett och ett halvt år. Jag gillade konceptet med n97 så jag hade inga större problem med att köpa en Nokia igen, jag hade tidigare en n95 också.

Under de första dagarna var jag hyffsat nöjd med mitt köp, jag gillade skärmen, FM-sändaren och möjligheten att köra widgets på startskärmen.

Efter ytterligare några dagars intensivt användande svängde dock min entusiasm till djupt missmod. För det första hade jag oturen att få ett måndagsexemplar, skärmen skramlade och satt inte heller helt stadigt samt att jag hade en död pixel i displayen. Jag vet att många inte har haft de problemen så jag ska inte tjata mer om det.

Vad som gjorde att jag lämnade tillbaka telefonen var: Otroligt dålig touch-funktion, antar att det har med tekniken att göra, tangentbordet blev aldrig min vän, avsaknad av svenska tecken och svårt att skriva på. Ovi-store var ett skämt, fanns nästan ingenting att ladda ner och det mesta kostade pengar....

Ovanstående är bara min högst personliga erfarenhet av telefonen men för att vara en prestigetelefon från världens största tillverkare höll den i mina ögon inte måttet, jag blev djupt besviken.

Till alla er som gillar den, grattis! Ni har i så fall gjort ett bra köp, det är ju tjusningen med marknadsekonomi, att vi kan välja det som passar oss bäst!

Lasse

Postad 20 August 2009 - 19:02

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
segt då att ingen vill vara skysst och hjälpa mig :(

tack snälla.

Redigerat av Dandy 2009, 20 August 2009 - 19:03.

Postad 20 August 2009 - 19:36

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

segt då att ingen vill vara skysst och hjälpa mig :(

tack snälla.

Vad jag vet så går det inte att plocka de filerna, de ligger i operativet. Finns de inte att ta ner från Ovi store?

Postad 21 August 2009 - 07:48

Dandy 2009
  • Dandy 2009
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
nej, dom gör ju inte det, men kolla om du kan kopiera dina filer och passa mig dom, det skulle vara guld.

då är det ju bara dom filerna som ligger på massmemoryt i pre installed katalogernma B)

Redigerat av Dandy 2009, 21 August 2009 - 07:48.

Postad 21 August 2009 - 08:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0
edit

Redigerat av Ironse, 21 August 2009 - 11:31.

Postad 21 August 2009 - 11:50

lostsoul
  • lostsoul
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0

segt då att ingen vill vara skysst och hjälpa mig B)

tack snälla.

jag kan försöka hjälpa dig om du talar om hur jag ska göra...

Postad 22 August 2009 - 21:17

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Jag har nu haft v12 installerat i en dag. Och kan nu konstatera att jag än så länge inte har behövt starta om telefonen pga facebook appen strular eller att telefonen har ballat ur då jag ville kolla upp ett nummer på hitta, eller så. Fast jag är reserverad med min bedömning eftersom det bara har gått en dag än så länge.

Någon mer som har märkt eller inte märkt något med den nya firmwaren?

jag har sama upplevelse, mitt strul med facebook appen verkar vara över...peppar peppar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.