Nu kan man mäta sina trophies mellan sina vänner i webläsaren som jag nämnde tidigare! Bra Sony!
http://www.ps3blogge...nline#more-9937
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 July 2009 - 12:07
Fcking äntligen!
Nu kan man mäta sina trophies mellan sina vänner i webläsaren som jag nämnde tidigare! Bra Sony! http://www.ps3blogge...nline#more-9937 Postad 24 July 2009 - 00:31
Ja jag är nöjd
Får väl dela med mig av dom senaste bedrifterna då, 100% på både episod 1 och 2 av Penny Arcade: On the Rain-Slick Precipice of Darkness. Sen har jag bara några matcher kvar innan jag har 100% på Battlefield 1943 EDIT: 100% fixat på BF1943 Redigerat av Unregisteredddb310e6, 25 July 2009 - 01:33. Postad 24 July 2009 - 03:10
jag har för mig att playstationsidans visning är lite kass eftersom man måste loggain för att uppdatera trophies. Inte säker men sist vare så.
http://ps3trophycard.com/ har ju vart grymt tidigare med automatiska uppdateringa, just nu verkar dom ha lite bök med sidan. [Edit] Jag ångra mig, dom verka ha fixa sidan igen. Jag var tvungen att regga om kortet bara. Såhär kan de se ut ![]() Älsar att den ändra tema beroende på vilket spel man lira sist Redigerat av glericus, 24 July 2009 - 03:19. Postad 24 July 2009 - 11:43
Faktiskt inte. För att få dina senaste trophies att dyka upp på nätet så är det bara stänga av spelet(ibland inte ens det) trycka på Trophyikonen i XMB och vänta på att den synkat färdigt. Men i vissa spel kommer man åt sina trophies utan att synka, vilket resulterar i att trophys från andra spel inte synkas samtidigt. Så det är ju upp till var och en att man synkar sina trophies, iofs var det ju samma problem innan då kerren mätte mellan våra kort då de senaste inte dyker upp försen man, ja just det. Synkat. Postad 24 July 2009 - 18:07 Såg de nu, de var trophy kortet som jag tänkte på. De är väldigt irriterande att man måste uppdatera kortet för att få dom senaste troféerna. Såhär ser mitt kort ut på sidan. ![]() Men de var väldigt smidigt dedär med att jämföra trophies på sidan. Postad 25 July 2009 - 01:56
Snart platinum i Demon's Souls.
Är i stort sett bara en del "gör bästa vapnet av blabla-stones" trophys kvar vilket är väldigt tidskrävande. Om det är någon mer som samlar i DS och behöver dom så är de bara säga till så kan vi hoppa in i en bana tillsammans så får ni låna vapnena fem sekunder, tillräckligt för att få trofeerna. Edit: Äntligen Burnout platinum,Wildcat trophyn va jobbig. Lirat igenom Eat Lead också men måste igenom ett varv till, tortyr verkligen. En trophy kvar på Demons Souls som jag kommer få så fort lillebror kommer ikapp min lvl. Alone in the dark ska spelas klart med en polare imorrn så blir väl platinum då med. Saknar mitt jobb.. Redigerat av Grillas, 30 July 2009 - 01:40. Postad 30 July 2009 - 06:51
hmm ja inte för att jag brukar "jaga" trophies direkt aktivt, men när man väl gör det så fuckar det sig. Satt nästan en timme och gick igenom video,bild och ljudklipp på singstar online för att få en trofe som såklart buggar, ja då blir man faktiskt lite lack....
Testade den två gånger innan min ps3 gick sönder och idag med min nya satt jag säkert 5sekunder på varje visning, tog till lite extra oxkså, men nehepp... undrar om singstars värdelösa servrar är boven här, det verkar snudd på omöjligt att kolla 100 klipp eller liknande utan att den minst en gång står och tuggar i evigheter, för det verkar inte som att den sparar det man tittat på, för isåfall har jag tittat på ett par 100 av varje mediatyp Postad 30 July 2009 - 07:51
Du behöver inte kolla på allt i ett svep.
Dina "tittningar" sparas och du kan kolla lite då och då. Håller med om att man kan bli tokig på de sega servrarna. //Pryzze Redigerat av pryzze, 30 July 2009 - 07:52. Postad 30 July 2009 - 08:19
hmm ok, undrar varför den inte vill då.... får ta en vända till idag då och kolla lite klipp. Har ju skaffat kamera så barnen sjunger ju gärna nu också Postad 04 August 2009 - 06:54
hmm robojam tog en enda genomspelning för att få alla trophies, eller ok, två genomspelningar, på första genomspelningen fick jag inte en enda trophy av någon anledning trots att flera borde poppat upp(körde med barnen och frugan) sen körde jag en vända själv på hard och då kom samtliga. Förmodligen dom lättaste trophies man kan skaffa, spelet är dessutom kul tillsammans med barnen.
Postad 04 August 2009 - 20:06
...
jag har lagt till MHBtrophy som vän men ej fått nåt svar ... /lucke95 Redigerat av lucas3000, 04 August 2009 - 20:04. Postad 05 August 2009 - 09:53
Är inte säker på tt ligan är aktuell längre, kan ha missat något svar mitt i tråden, men inget i huvudinlägget iallafall, är ju sommar och semestertider, så ligg lågt, information kommer säkert snart Postad 06 August 2009 - 15:47
okey Postad 10 August 2009 - 16:35
Fixa platinum igår på Prince of Persia. Själva spelet var inte svårt men det var som drygt var att hitta alla 1001 Light Seeds. Det tog tid för mig.
Redigerat av Unregistered28641812, 10 August 2009 - 16:35. Postad 10 August 2009 - 21:19
Hade du också turen med att få både "get saved less than 120times" och "clear the game in under 12hours" fast än du dött/spelat mer än vad det stod? Hade nog aldrig orkat platinera PoP annars, även om det är ett riktigt bra spel. Postad 13 August 2009 - 11:57
Ja, jag fick dom också...har läst att nästan alla som spelat spelet har fått dom. Som tur var visste man om buggen för min bror fixa platinum innan mig och han hade dött mer än 100 gånger också. Jäkla enformigt spel är det, men det var inte nå stora problem förutom Light Seedsen som var dryga... Redigerat av Unregistered28641812, 13 August 2009 - 11:58. Postad 27 August 2009 - 16:30
Jag ska under de närmaste dagarna (när tid finns) hjälpa kerren med en uppdatering av listan, så alla ni som vill ha up-to-date-info se till att ni synkroniserar era trophy listor
Postad 01 September 2009 - 23:09
Fan att den hann uppdateras, fick precis min 15e(tror jag de va) platinum i spelet jag aldrig trodde jag skulle lyckas med.. Street Fajtah!
Känner mig ganska grym. Postad 03 September 2009 - 11:55
Det är tamejfan respekt:D Grattis. Postad 05 September 2009 - 14:54
Ni som finns med på listan men har en tom ruta där erat MHB-id ska stå kan ju skicka ett PM till mig så ska jag lägga in det till nästa uppdatering.
Postad 05 September 2009 - 14:57
Rangwald: Hur uppdaterar du nu, loggar du in på playstation.com och kollar under friends samt skriver av?
Postad 05 September 2009 - 15:20
Ja, det stämmer. Jag tycker att det verkar stämma tillräckligt bra för att jag ska göra så, bara man själv ser till att synka sin trophy-list mot servern på PS3an.
Meddela gärna om det är ngn som upplever väldigt stora skillnader så ska jag se om jag hinner titta efter lite mer noggrant Postad 06 September 2009 - 14:57
Så efter många om och men så blev det en platina på uncharted ändå så nu är jag med i skaran som inte är så exklusiv
Postad 07 September 2009 - 12:01 Grattis!! Postad 08 September 2009 - 10:03
Jag föll ifrån på listan, vad berodde det på? Hur som skickar pm till dig, mitt trophycard finns ju med i första tråden. fast ser att det börjar bli dags att lira lite igen, men ack så lite tid just nu. Postad 08 September 2009 - 14:41
vi bestämde att plocka bort folk som inte varit online på 2 månader för att bereda plats för folk som är mer aktiva Redigerat av kerren, 08 September 2009 - 14:43. Postad 11 September 2009 - 20:29
Berodde nog snarare på att jag hade tagit bort MHBtrophy då allt låg nere under våren, lagt till igen då jag är aktiv i allra högsta grad.
Postad 11 September 2009 - 21:03
jepp kan ju bero på det oxå Postad 15 September 2009 - 17:15
Såg att alla trophys på terminator salvation är guld, stämmer de verkligen ?
Postad 15 September 2009 - 17:18
japp det gör ju det dom har varit lata med trofé supporten i det spelet Postad 15 September 2009 - 17:28
säkert för att öka försäljningen till alla trophyjägare Postad 16 September 2009 - 17:36
Japp, går att fixa 100% på ett par timmar. Redigerat av Unregistered28641812, 16 September 2009 - 17:37. Postad 19 September 2009 - 10:31
Va ett tag sen man va aktiv här, måste bli ändring på.
Tack för kommentarerna om SF platinumet iaf, tog många svettiga nätters arbete men det var skoj Kommer nog bli en hel del platinum innan året är slut, kommer ju så grymt mycket bra spel. NHL 10 köptes igår, Trine i förrgår(måste köpas för er som inte gjort det än) så har två stycken där på G.. fast NHL 10 ser lite osäkert ut. Uncharted 2, Borderlands, Modern Warfare 2 är självklara.. hoppas MW2 får trophies bara. Postad 19 September 2009 - 12:52
Efter januari 09 har alla spel som släppts varit tvungna att ha trophy-support så det skulle förvåna om inte MW2 har det
Spelade Trine igår för första gången och det var roligt, gillade fysiken i spelet, kommer defenitivt bli ett försök på platinum där. Och jag är fortfarande imponerad över ditt SF4 platinum Postad 20 September 2009 - 11:12
Ja just ja fan, de visste jag ju tom. Har vetat iaf Postad 21 September 2009 - 15:16
då vart ligan uppdaterad igen sorry att jag inte fick ut de igår Rangwald men men den kom ut iaf
Postad 22 September 2009 - 02:05
Du kan nog ta bort alla de där PSN-korten i första inlägget, är nog ingen som uppdaterar dem ändå.
Postad 22 September 2009 - 21:07
Jag uppdaterar då och då. Men jag håller med Morlock om att de är litet onödiga... Blir väldigt mycket information.
Postad 23 September 2009 - 18:05
Satt och funderade på vilka troféer som är jobbigast/drygast/tråkigast att ta, slutade med att jag gjorde en liten inofficiell top5. Jag har ju spelat långt ifrån alla spel och har inte koll på alla trophies som finns så jag kan säkert ha missat några som andra tycker är självklara på en sån här lista. Ska även nämna att jag själv inte har försökt mig på alla troféer på listan utan utgår ifrån min reaktion när jag någon gång har läst om dem. Och det är alltså INTE dom 5 svåraste troféerna, utan de 5 överjävligaste, troféer som visar att spelutvecklare hatar spelare
Här är listan: 1. They Really Love Me -Have a media upload rated 4 stars by at least 1000 ratings Guld Singstar -Den här sortens troféer måste allt som oftast vara gjorda för att jeflas med spelaren. När du väl har lagt upp ett klipp så finns det inte längre något du själv kan göra, mer än att hålla tummarna för att klippet blir omtyckt och att du slipper idioter som sätter lägsta betyg bara för att jeflas. Som om det inte räckte med att klippet ska ses av 1000 röstande användare... 2. Beans Bullets Bandages -(Online) Get 10002 kills Silver Battlefield: Bad Company -Kräver ett otaligt antal timmars nötande av onlinespel och man får enbart en silver-trofé som belöning. Finns en motsvarande trofé i Resistance 2, men där blir man belönad med guld och därför valde jag denna. 3. Wanted -You achieved the highest personal rank possible in multiplayer Guld GTA IV -Ytterligare en trofé som kräver otroligt mycket online-spelande, men nu i ett spel där singleplayer är i fokus och multiplayer ärligt talat inte är överdivet bra. Men nu får man trots allt en guld-trofé som belöning. 4. Hire Me -Beat the developer’s best ghost times on every track with every vehicle Silver Motorstorm: Pacific Rift -Tänkte ta med Winner - Win 250 races, men den är egentligen inte så jobbig när jag tänker efter. För att få Hire Me däremot så måste man slå utvecklarnas spöktid på varje bana (16) med varje fordon (8). Det är alltså 128 stycken tidsrekord man ska slå. Och till skillnad från Beat Zico i Wipeout HD, där endast en spöktid ska slås, så får man bara en silver-trofé i belöning. 5. The Collector -Find all collectibles in the game Silver Bionic Commando -En trofé som finns i flertalet spel. Det som gör att det är just den i Bionic Commando som hamnar här beror på att, till skillnad från t.ex. Uncharted och Tomb Raider, så måste man ta alla collectibles på en genomspelning, missar du en så är det alltså meningslöst att ta de som du har framför sig i spelet och du får börja om från början. Detta är något som iaf för mig förstörde rytmen i spelet. Postad 23 September 2009 - 18:11
De absolut värsta troféerna jag känner till just nu är 2st i Warhawk.
Warhawk Award Gold Trophy Earn all in-game badges at Warhawk level. General Gold Trophy Achieve a rank of General. Dessa kräver sanslöst mycket tid. Känns som en 6-800 timmar playtime... Vissa badges kräver 50 timmar och tusentals kills i ett enda fordon. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 September 2009 - 18:15. Postad 24 September 2009 - 00:29
Håller verkligen med om alla multiplayer trophies, helt värdelöst att behöva förlita sig på andra alternativt nöta i evigheter för att få någon simpel silver.. inte ens en platinum vore tillräckligt ibland för att man ska ge sig in på det.
Vettefan om jag har några helvetiska att bidra med som inte tagits upp redan. Skulle väl vara att klara alla hard trials med alla karaktärer på SF4. Hade ju gott och väl räckt med en karaktär, tvinga sig igenom alla karaktärers icke användbara trials bara för att. Annars är jag inget stort fan av meningslösa trophys ala "skapa 500 objekt" i Trine heller, inge svårt att att få.. vem som helst kan lyckas men det är bara helt.. ja meningslöst och relativt tidskrävande. Däremot dom som Rangwald listade är ju något av de värsta.. väldigt glad att jag inte kommit över några såna. Sen har jag hört om Warhawk trofeerna att dom ska vara jobbiga också, har aldrig sett listan eller lirat spelet så kan inte uttala mig där. Postad 24 September 2009 - 16:18
Precis, tycker generellt att trophies som måste tas i MP är rätt kass. Inte att jag är emot MP, men den sortens trophies kan allt som oftast delas in i en av tre kategorier.
1. Spela ett visst antal matcher. 2. Döda ett visst antal motståndare. (Nå en högre rang) 3. Gör något som egentligen inte är tanken med spelets MP. Den första kategorin är ju ett hyffsat bra/enkelt sätt att belöna dom som spelar online och ett enkelt sätt att fylla ut listan av trophies. Den andra kategorin är till för att belöna dom som är lite bättre på spelet, men eftersom det oftast är ett antal man ska upp i så är detta heller ingen omöjlighet för dom som är sämre på spelet, dom behöver bara spela mer. Det som dessa kategorier har gemensamt är dock att dom ofta (iaf inget ovanligt) sätter skyhöga mål för att hålla kvar spelaren i spelet så länge som möjligt, det kanske inte är så konstigt men det är heller inget som är särskillt motiverande. Båda kategorierna kräver oxå att det alltid finns ett stort antal aktiva spelare, för om man plockar upp ett gammalt spel som ingen längre spelar (eller ett spel som inte har sålt speciellt bra: Overlord II Den tredje kategorin förstör ofta för dom som redan tagit trofén och dem som spelar seriöst utan att tänka på troféer. Hörde ett utmärkt exempel tidigare idag: I Turok fanns en achievment där man skulle döda en fiende, en dinosaurie, en medspelare och sig själv(typ), under samma spelrunda. Tänk själva hur kul det skulle vara att spela med folk som gick in för att få den trofén. Den ska sedan ha patchats bort.(Ja, exemplet kom från gårdagens Spelradion Slutsats: Singleplayer-trophies är att föredra Redigerat av Unregisteredddb310e6, 24 September 2009 - 16:20. Postad 24 September 2009 - 17:40
Multiplayer-troféerna i Wolfenstein är MASSOR, fler än SP. Och de kräver rätt mycket nötande - efter 20 försök att spela online och inte en enda match som inte laggar nå fruktansvärt så är det bara att lägga ner skiten. Suck...
Postad 24 September 2009 - 22:31
They really love me-troféen var ju jättenkel att ta. Det var ju bara att gå in under Singstar Online och trycka litet hit och dit, så fick man den. Tror nog inte att det går att göra så längre. Annars kan jag tänka mig den är jobbig att ta.
Troféen från Resistance 2 är fruktansvärd och kan tänka mig att den till Bad Company är lika hemsk om inte värre. Jag har endast en på listan som har platinum på Resistance 2 och jag har ganska många i min vänlista. Jag håller på och kämpar med R2 för att få 10000 dråp men störigt att behöva starta om spelet efter varje match. Verkar ha med FW3.0 och 60 Gb-versionen... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |