Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 January 2014 - 11:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Har också märkt att det tar lite tid ibland nu det sista. Kanske har att göra med att dom försöker bli nya amazon genom att alla möjliga butiker skall kunna sälja via dem kallas visst cdon marketplace http://cdon.se/marketplace/ ...

Postad 09 January 2014 - 23:54

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 3
De har nog haft ganska fullt upp nu under julen och mellandagarna.

Kollar precis min orderhistorik, och har gjort närmare 30 beställningar på fysiska produkter sen slutet på november.
(Med CDON+ fri frakt över 100kr, kombinerat med kampanjer och rabattkoder så är det ju oförskämt billigt!!!)

Det som tog längst tid att leverera var ett par skor, som tog ungefär 10 dagar på sig att komma fram. Det mesta annat av det jag beställt har kommit fram på 1-2 arbetsdagar.

Dessutom har jag utnyttjat VISA-kodskampanjen de haft till max, och köpt upp närmare 40 spel (downloads) till småpengar (mellan 4-9 kr styck) åt barnen.

Jag är uppe i 300:- i återbäring på mitt CDON+ medlemskap, har inte betalat frakt för en enda beställning och samtidigt applicerat minst en 50kr rabattkod på varje beställning där dessutom åtminstone 1 vara ingått i ngn kampanj så den redan varit billig...

Jag var tvungen att kontakta CDON 2 gånger under denna tid. Första gången för att inte rabatterna applicerades korrekt, och andra gången för att presentkortet jag köpt inte kom fram. Första punkten fixade kundtjänst till i en chat medans jag lade ordern. Andra mailade jag in, och även om det tog ett par dagar för dem att svara, så fick jag det till slut.

Ibland när jag läser folks klagomål undrar jag om folk verkligen är helt friska, att det tidvis kan ta ett par dagar att svara, eller att saker inte kan skickas omgående, måste man kunna stå ut med tycker jag.

Nu var det nog ett år sedan jag senast hade problem med en leverans från CDON, men även då löste dom detta förträffligt, i mitt tycke, och skickade om varorna utan problem. Kort sagt, i 99% av fallen så funkar CDON ypperligt, och i den 1% där det inte funkat, så har CDON rättat till det på ett alldeles utomordentligt sätt.

Jag är väldigt nöjd med CDON och min erfarenhet stämmer inte alls med vad vissa andra här i tråden säger. Samtidigt så tycker jag inte heller majoriteten av dessa personer lägger fram sina åsikter på ett särskilt trovärdigt sätt, utan mest ganska aggressivt och otrevligt, och utan att egentligen redovisa för vad som hänt. Dessutom så verkar de ganska otåliga och ger egentligen inte CDON chansen att rätta till ev. fel.

Men jag ska inte säga att ALLT är toppen. Vid 2 tillfällen har jag blivit lite irriterad...
Första tillfället var när jag fick synpunkter på kvitton från CDON på varor jag köpt till företagets räkning, men betalat med mitt eget kreditkort. (Skatteverket är analretendenta på kvitton, de måste vara 100% korrekta, annars åker man på däng.) Det var ett par svettiga dagar innan CDON ringde upp mig och dels lovade se över utformningen på sina kvitton, dels lovade att ordna nya kvitton om några som helst problem uppstod.

Andra tillfället var väl förra året, då en kampanj utlovade vissa priser på produkter jag ville köpa och att de skulle gälla till ett visst datum. Utan förvarning försvann dock erbjudandena 2-3 dagar innan detta datum och på en förfrågan till kundtjänst fick jag förvisso ett till synes artigt svar, men som jag "mellan raderna" upplevde dels som ett "goddag yxskaft" svar, dels egentligen som ganska otrevligt.

CDON är dock ganska stora, och har många anställda. Att ett och annat rötägg letar sig in är väl inte särskilt konstigt. Men på det stora hela så tycker jag nog CDON sköter sig riktigt bra.

Postad 10 January 2014 - 00:02

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Det är nog snarare så att innan så när man beställde något en vardag innan 14:00 fick man det dan efter nu kan det t både 4 och 8 dagar ibland aldrig 1 dag som det gjorde innan... Det brukar ju vara så att man skall gå åt bättre service som företag inte sämre.

Postad 10 January 2014 - 00:10

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Följetongen fortsätter, chattade med CDON igår, rörande returen, eftersom jag ville veta när jag skulle få "tillbaka" de 400 kr jag matat in i presentkort vid köpet. Killen i andra änden säger att de inte återbetalas ? WTF ? När jag ifrågasätter påståendet, klipper han bara chat-sessionen .... WTF igen.

Märkligt. Jag passade på att köpa presentkort genom deras julkalender. Det kom inte fram. Jag mailade in ärendet, och detta är svaren:

Fråga 2013-12-24 12:37 Ordernummer: XXXXXXXXXXXXX

Hej, vet att det kanske är lite snabbt, men det är ju jul... Presentkortet har inte kommit fram? Kan ni skicka om det?

God jul Postad bildSvar 2013-12-29 16:26 Hej Greenious,

Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning,
Alina Postad bildSvar 2013-12-30 12:24
Hej Greenious,

Här kommer presentkortet:

Kod: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Värde: XXX kr
Giltig till och med: 2014-12-23

Med vänlig hälsning,
Amanda

Ok, det tog nästan en vecka, men annars så var det ju inga problem alls.

Postad 10 January 2014 - 00:19

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jo men jag tror forfarande det stora problemet var att cdon hade jättebra bra service innan och nu är den sämre så enkelt är det så dom har ändrat lägstanivån helt enkelt...

Postad 10 January 2014 - 15:12

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0
Greenonius: Måste säga att jag håller med dig om det mesta du skrev i ditt långa inlägg och jag har mycket likartad erfarenhet. Precis som du har även jag undrat över en del kritiska inlägg i tråden och då speciellt när jag t.ex. får läsa att det alltid tar minst fem arbetsdagar för en leverans och att de tar betalt för dubbel frakt om de delar upp försändelsen. Sköter de sig inte så skall det naturligtvis lyftas fram (som t.ex. Frollics presentkortsfråga ovan) men klagomålen får ju gärna vara i närheten av sanningen och inte rena fabler som gör att man misstänker en dold agenda...

Postad 11 January 2014 - 15:40

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Greenonius: Måste säga att jag håller med dig om det mesta du skrev i ditt långa inlägg och jag har mycket likartad erfarenhet. Precis som du har även jag undrat över en del kritiska inlägg i tråden och då speciellt när jag t.ex. får läsa att det alltid tar minst fem arbetsdagar för en leverans och att de tar betalt för dubbel frakt om de delar upp försändelsen. Sköter de sig inte så skall det naturligtvis lyftas fram (som t.ex. Frollics presentkortsfråga ovan) men klagomålen får ju gärna vara i närheten av sanningen och inte rena fabler som gör att man misstänker en dold agenda...

För mig blev de bara skit på slutet, långa leveranstider, dubbla fakturor, fick beg varor. dvd och bd skivor som var repiga alltså använda, en dator som var använd, en Media spelare som också var använd, har aldrig handlat från nått ställe som skött sig så illa.
Har nu gått över till Webbhallen och där är de inga problem alls, får min bes inom 2-3 dagar att jämföra mot cdon som tog minst 5 dagar varje gång, beställer även från Ginza, Discshop, Megastore, flera olika datorbutiker och de är aldrig några problem med långsamma leveranser eller annat, de är ju märkligt att en enda butik funkar så dåligt när tio andra inte gör de.

Kollar man den här tråden så ser man snabbt att de är många som är missnöjda.
http://www.rejta.se/...5/cdon group ab

Postad 11 January 2014 - 15:45

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Megastore måste va ett tag sen då de kursa för snart ett år sedan

Postad 11 January 2014 - 18:27

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Kollar man den här tråden så ser man snabbt att de är många som är missnöjda.
http://www.rejta.se/...5/cdon+group+ab

Inte många som orkar lämna omdömen när allt går bra, det är framför allt när det går illa som man vill skriva av sig.

Postad 11 January 2014 - 18:53

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

För mig blev de bara skit på slutet, långa leveranstider, dubbla fakturor, fick beg varor. dvd och bd skivor som var repiga alltså använda, en dator som var använd, en Media spelare som också var använd, har aldrig handlat från nått ställe som skött sig så illa.
Har nu gått över till Webbhallen och där är de inga problem alls, får min bes inom 2-3 dagar att jämföra mot cdon som tog minst 5 dagar varje gång, beställer även från Ginza, Discshop, Megastore, flera olika datorbutiker och de är aldrig några problem med långsamma leveranser eller annat, de är ju märkligt att en enda butik funkar så dåligt när tio andra inte gör de.

Om det du skriver stämmer så är det märkliga att just du har råkat ut för så många osannolika problem på tydligen ganska kort tid. För de allra flesta (knappast någon) så ser ju inte verkligheten ut på det sättet även om det kan strula emellanåt. Har beställt från flera av de övriga butiker som du nämner och samtliga har funkat bra som regel även om Ginza har procentuellt större fel än CDON när det gäller att skicka fel eller dålig / använd vara. En gång för Ginza per kanske 30 leveranser, ingen för CDON per kanske 200 leveranser.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 11 January 2014 - 18:55.

Postad 11 January 2014 - 20:14

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Megastore måste va ett tag sen då de kursa för snart ett år sedan

Dom upphörde i Oktober. inte ett år sen.

Postad 11 January 2014 - 20:20

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Inte många som orkar lämna omdömen när allt går bra, det är framför allt när det går illa som man vill skriva av sig.

Stämmer ju dåligt. gör ett sök på Ginza på samma sida och de kommer övervägande positiva omdömen.

Redigerat av Unregistered94c28536, 11 January 2014 - 20:22.

Postad 11 January 2014 - 22:11

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Stämmer ju dåligt. gör ett sök på Ginza på samma sida och de kommer övervägande positiva omdömen.

Kollade omdömena om CDON och noterar att det antingen är himmel eller **** (mest det sistnämnda). Jag tror man skall vara försiktig med att dra några slutsatser från anonyma inlägg oavsett om de är lyriska eller totalsågande. Verkligheten är knappast så svartvit och många av oss har väl sett hur även omdömen och forumsinlägg på Prisjakt / Minhembio använts för mindre ärliga syften.

Postad 12 January 2014 - 11:12

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Kollade omdömena om CDON och noterar att det antingen är himmel eller **** (mest det sistnämnda). Jag tror man skall vara försiktig med att dra några slutsatser från anonyma inlägg oavsett om de är lyriska eller totalsågande. Verkligheten är knappast så svartvit och många av oss har väl sett hur även omdömen och forumsinlägg på Prisjakt / Minhembio använts för mindre ärliga syften.

Framförallt så ska man ju sätta antalet inlägg i relation till hur stort företaget är, 10 missnöjda kunder på 1000 leveranser per år är rätt illa, men 10 missnöjda kunder på en miljon leveranser är väl jäkligt bra. Sen så ska man förstås ta alltför lyriska eller negativa inlägg med en nypa salt, särskilt om de inte heller är utförliga om varför.

Sen så är det också så att missnöjda kunder låter 100 ggr mer än nöjda. Och dessutom uppenbarligen också i flera år efteråt...

Och ska man prata CDON specifikt, så vet jag att de för några år sedan hade stora problem med sina lager & leveranser, något jag själv märkte av, även om jag inte råkade ut för nåt värre än att en leverans tog omvägen över Tyskland(!), öppnades av tyska posten, återförslöts riktigt illa och kom fram efter drygt 2 veckor, med repade/förstörda omslag. CDONs kundtjänst kunde inte förklara det alls, "Men vi har ju ingen verksamhet i Tyskland!?!", men skickade snällt om hela leveransen.
(Och just detta tror jag inte heller var CDONs fel, utan snarare svenska postens fel, och jag tror också en del felaktigt beskyller CDON för postens tillkortakommanden)

Postad 12 January 2014 - 11:14

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Har gjort i runda slängar ca 80 stycken film beställningar, inga plumpar i protokollet ännu. Kommer att fortsätta handla därifrån :)

Postad 12 January 2014 - 11:22

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 3

Jag vet inte om jag vill jämföra Ginza med CDON.
Jag gillar Ginza, de är kunniga och lite som skivaaffärer var förr, fast på nätet.
Men de har en högre prisnivå än CDON, och attraherar en annan kundkrets.

CDON är i jämförelse lågprisvaruhuset, och attraherar de kunder som antingen vet exakt vad de vill ha, eller som enbart går på priset.

Och min personliga erfarenhet är väl att kunder som enbart går på priset också är de mest otacksamma att ha att göra med.

Postad 12 January 2014 - 15:26

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jag har gjort över hundra beställningar och inga direkta missar men leveranstiderna bli längre och längre detta gör ju att jag lika gärna beställa från play.com eller zavvi för leveranstiderna skiljer sig ju inte direkt.

Postad 14 January 2014 - 16:09

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Följetongen fortsätter, chattade med CDON igår, rörande returen, eftersom jag ville veta när jag skulle få
"tillbaka" de 400 kr jag matat in i presentkort vid köpet. Killen i andra änden säger att de inte återbetalas ?
WTF ?

När jag ifrågasätter påståendet, klipper han bara chat-sessionen .... WTF igen.

Hur har det gått med det där?

Postad 14 January 2014 - 18:12

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hur har det gått med det där?

De har 7 arbetsdagar på sig att "återta" varan efter att den kommit fram till dom, hävdar de,
vilket den gjorde i tisdags förra veckan. Mao har dom ytterligare någon dag på sig att "återbetala"
pengarna.
Dock hade de den fortfarande inte inregistrerat som mottagen i fredags, vilket var fyra dagar efter
att de fått den levererad till sig.

Redigerat av frollic, 14 January 2014 - 18:20.

Postad 14 January 2014 - 18:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

De har 7 arbetsdagar på sig att "återta" varan efter att den kommit fram till dom, hävdar de,
vilket den gjorde i tisdags förra veckan. Mao har dom ytterligare någon dag på sig att "återbetala"
pengarna.
Dock hade de den fortfarande inte inregistrerat som mottagen i fredags, vilket var fyra dagar efter
att de fått in levererad till sig.

Nog för att jag var tillräckligt negativ till att handla från dom innan.

Men efter din story så känns det som jag aldrig mer kommer lägga en enda order hos dom.

Som jag sagt redan innan är det nog avskräckande för mig som kund att man inte ens har någon att ringa och diskutera sina problem eller frågor med.

Redigerat av masse70, 14 January 2014 - 18:17.

Postad 14 January 2014 - 18:32

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 2
Jag kan inte säga att jag känner igen mig i alla klagomål här.

Har beställt mycket film i många omgångar och det har aldrig klickat, kommer givetvis att fortsätta handla från dom.

Postad 14 January 2014 - 18:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
I det stora hela trots allt mycket nöjd, är uppe i 963kr i återbäring så ett par inköp har det blivit och i de flesta fall har det fungerat mycket bra.

Postad 14 January 2014 - 21:28

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Som jag sagt redan innan är det nog avskräckande för mig som kund att man inte ens har någon att ringa och diskutera sina problem eller frågor med.

Nu kanske jag haft tur med alla mina beställningar från diverse internetbutiker vid köp köp av allt från plasmatv, spis, förstärkare, datorer, mobiler ner till pocketböcker men jag har nog endast vid någon enstaka gång använt telefon vid frågor eller problem. Även om det går att ringa så föredrar jag faktiskt ändå mail då jag gillar att det som avhandlas eller överenskommes finns på pränt. Kan inte komma på när jag senast tyckte det var jobbigt om en butik inte svarade inom 24 timmar (vilket i princip alla gjort dock).

Kanske är som någon sa att man får betala för personlig kontaktmöjlighet via ett högre pris och att CDON inte har det upplägget utan istället profilerar sig på priset och rabattkoder och att de som beställer redan vet vad de vill ha (behöver inte diskutera / fråga innan köp). Jag brukar ha bra koll på prisbilden när jag handlar (man är väl "prisjägare") och utan tvekan så har jag genom åren tjänat en bra slant på att handla främst film och cd från CDON till skillnad mot om jag köpt från Discshop eller i ännu högra grad Ginza.

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 14 January 2014 - 21:35.

Postad 14 January 2014 - 21:28

Fox Mulder
  • Fox Mulder
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 1
Tar det nio arbetsdagar att leverera filmer som finns i lager är man inte värd min tid. Handlar därför inte längre av CDON.

Postad 14 January 2014 - 21:42

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0

Tar det nio arbetsdagar att leverera filmer som finns i lager är man inte värd min tid. Handlar därför inte längre av CDON.

Hur ofta har det hänt dig? Med mängder av beställningar från främst CDON men även från Webhallen, Discshop, Ginza, Kvarnvideo, elgiganten, mfl så har det ändå aldrig hänt mig.

Postad 14 January 2014 - 22:33

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Nåt jag inte blir riktigt klok på med cdon är att det är så otroligt mycket produkter som inte finns i lager och inte är beställningsbara. Har torskat lite på SONOS men från cdon är det stört omöjligt att beställa nåt, Play1 har de inte ens listade.

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   168.88K   8 Antal nerladdningar

Postad 15 January 2014 - 16:51

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Jag har handlat en del genom åren hos dom men det kommer jag nog aldrig mer göra igen, man märker ju hur företag fungerar först när något går sönder som i fredags när jag fick min kapsel maskin som var doa.
Skrev till dom och begärde en ny, men iom att tretti levererat så gällde deras policy och dom vill reparera den vilket jag tycker är för tidkrävande för en ny maskin(jag vill ha kaffe asap då den gamla maskinen är sönder) så i lördags skrev jag och frågade om det kostar mig något att häva köpet.....fortfarande inget svar trots att jag skrev igår igen.
Råkar cdon läsa denna tråden kan ni ju kontakta mig, ärende nr är: 071DBFBE37

Jag är hyfsat irriterad nu när ärendet tagit längre tid än vad det tog från beställning till leverans.

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 15 January 2014 - 16:54.

Postad 15 January 2014 - 20:24

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
Beställde filmer igår kväll, fick just mail om att de var skickade. Imponerande för så snabbt har det inte gått på sistone.

Postad 15 January 2014 - 20:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Jag har handlat en del genom åren hos dom men det kommer jag nog aldrig mer göra igen, man märker ju hur företag fungerar först när något går sönder som i fredags när jag fick min kapsel maskin som var doa.
Skrev till dom och begärde en ny, men iom att tretti levererat så gällde deras policy och dom vill reparera den vilket jag tycker är för tidkrävande för en ny maskin(jag vill ha kaffe asap då den gamla maskinen är sönder) så i lördags skrev jag och frågade om det kostar mig något att häva köpet.....fortfarande inget svar trots att jag skrev igår igen.
Råkar cdon läsa denna tråden kan ni ju kontakta mig, ärende nr är: 071DBFBE37

Jag är hyfsat irriterad nu när ärendet tagit längre tid än vad det tog från beställning till leverans.

Men allvarligt, du har ju köpt produkten via CDON, och då är det CDON som skall fixa allt med reklamationer osv, detta är ju reglerat via konsumentköplagen.

Köper jag en vara vänder jag mig alltid till inköpsstället och det är alltid dom som har ansvaret gentemot kunden att se till att såna här saker klaras upp.

Postad 15 January 2014 - 23:43

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Självklart ligger det på cdons bord, själva problematiken är ju deras förbannade mailsupport(eller bristen på den kanske).

Postad 16 January 2014 - 10:03

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
följetongen fortsätter, inne på dag 8 på min retur

Emilly: Okej, ett ögonblick bara så ska jag kolla upp det
Emilly: När returnerade du den, och till vilken adress? Bifogade du en
kopia av följesedeln eller något annat underlag som visar att returen kommer från dig?

ja, ni fick den i tisdags förra veckan
ja, fakturan låg med i paketet
plus info om att produkten var trasig

Emilly: Så du har fått en bekräftelse på mottagen retur?

ja, av posten :D

Emilly: I så fall kan jag tyvärr inte hjälpa dig med detta här i chatten,
men jag kommer att skapa ett ärende till dig hos kundtjänst med de
uppgifter du lämnat till mig idag, så återkommer vi till dig per mail snarast
möjligt med besked.
Emilly: Har du fått en bekräftelse av oss via mail?

för mottagande av försändelse ? nej

Emilly: Okej, när skickade du in returen till oss?

men den var rek, så jag har kvitto
att ni mottagit den
plus att avin på paketet hade ni skickat till mig
för frankeringen mao

Emilly: I så fall kan jag tyvärr inte hjälpa dig med detta här i chatten, men
jag kommer att skapa ett ärende till dig hos kundtjänst med de uppgifter du
lämnat till mig idag, så återkommer vi till dig per mail snarast möjligt med besked.
Emilly: Funkar denna lösningen för dig?

har jag något val ?
:D

Emilly: Tyvärr är det så här det får bli. Vi kommer återkomma till dig så snart vi kan.
Emilly: Något mer jag kan hjälpa dig med?

nej tack

---------------

Men, två minuter senare hade de iaf skapat två ärenden åt mig ....

dock innehålle de bara denna spännande text:

Detta ärende har skapats efter er konversation med oss i vårt chattverktyg. Vi kommer att återkomma med besked i ditt ärende snarast möjligt.

Så mycket för 7 arbetsdagars hantering av returer :\

Redigerat av frollic, 16 January 2014 - 10:09.

Postad 16 January 2014 - 10:08

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jisses....... :unsure:

Postad 16 January 2014 - 11:38

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
Känns f.ö som att CDON försöker gömma undan chat-funktionen på sina hjälpsidor, genom att
smälla upp en grön hjälp till självhjälp-funktion när man går in på Kundservice-länken.
Denna kan stängas ner med krysset, alt genom att gå direkt in på http://cdon.se/kunds...taktalternativ/

Postad 16 January 2014 - 18:04

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 1
De har stängt av chatten tills vidare står det nu. Verkar nästan som att deras kundtjänst har kraschat fullständigt...

Postad 16 January 2014 - 19:00

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0
... och nu kom också en faktura-påminnelse från Klarna. De var dock medgörligare än CDON,
och sköt fram förfallodatumet, plus plockade bort påminnelseavgiften på 60kr.

nu är det bara att hoppas att CDON levererar ..... nån gång.

Postad 16 January 2014 - 19:25

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0
Som sagt, aldrig haft några problem med CD-ON kanske för att jag bor i Borås där dom ligger och rabatter och dylikt har fungerat ypperligt.

Sedan som en parentes, jag jobbade ett antal år på Manpower och var vid ett antal gånger inhyrd där, och kan väl säga
att jag inte såg några konstigheter där, nu var det i och för sig runt 6 år sedan men i alla fall, jag vet hur det gick till på insidan av företaget.

Hoppas att det löser sig för er som det inte har gått så bra för, men jag skulle inte döma ut dom för något enstaka fall.

Postad 16 January 2014 - 19:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Som sagt, aldrig haft några problem med CD-ON kanske för att jag bor i Borås där dom ligger och rabatter och dylikt har fungerat ypperligt.

Sedan som en parentes, jag jobbade ett antal år på Manpower och var vid ett antal gånger inhyrd där, och kan väl säga
att jag inte såg några konstigheter där, nu var det i och för sig runt 6 år sedan men i alla fall, jag vet hur det gick till på insidan av företaget.

Hoppas att det löser sig för er som det inte har gått så bra för, men jag skulle inte döma ut dom för något enstaka fall.

Å andra sidan finns det gott om exempel på butiker som en gång varit hyllade av alla under många år som sedan på väldigt kort tid har sjunkit som stenar.

Det bästa jag kommer på nu är Tretti.se som var en väldigt omtyckt butik med bra kundservice, sen om jag minns rätt bytte dom ägare och är numer i bottenskrapet.

Vad jag vill säga är att ingen kan leva enkom på gamla meriter.

Postad 16 January 2014 - 19:31

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Beställde filmer igår kväll, fick just mail om att de var skickade. Imponerande för så snabbt har det inte gått på sistone.

Och idag kom dem, kan inte gå snabbare än så.

Postad 16 January 2014 - 19:39

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Och idag kom dem, kan inte gå snabbare än så.

Låter ju bra, men som sagts så många ggr förr, en butik mäter man inte efter hur bra dom är i fungerande normalfall.

Det är när det blir problem, reklamationer osv som en företag visar sina rätta färger och där det är viktigast att mäta som kund.

Jag tar hellre en extra dags leveranstid om jag vet att företaget sköter såna ärenden utan gnissel, strul och bråk när nåt går fel.

Postad 16 January 2014 - 19:45

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Jag har lyckats få fel vara två gånger nu under de senaste dagarna. Inga problem att få rätt vara, den senaste kom idag. Ändå rätt irriterande då väntan blir en vecka till. Dom brukade skicka rabattkoder när det hände för ett par år sedan men nu har jag inte sett några. Å andra sidan gödslas det fritt med koder annars

Postad 16 January 2014 - 20:13

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0
Jag beställde den 8e nu är dom packade snabbt jobbat....

Postad 16 January 2014 - 20:41

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 2

Låter ju bra, men som sagts så många ggr förr, en butik mäter man inte efter hur bra dom är i fungerande normalfall.

Tycker allt att den normala hanteringen också är värd att mäta. Även om jag inte tror på de som hävdar att det alltid tar "femtioelva" dagar för CDON att leverera och de nästan alltid skickar fel eller använd vara (likväl som jag inte tror på dem som hyllar dem förutsättningslöst när det finns uppenbara problem) så har jag nog haft en del tur då det fungerat mycket bra för mig till minst 95%. Helt klart är det också att jag tjänat ett antal tusenlappar på mina inköp av främst film från CDON jämfört med om jag hade handlat från t.ex. Ginza, Discshop eller Webhallen. Ett för mig fullt mätbart och högt värde som sedan får ställas mot de problem som ev. kan dyka upp. Just nu verkar det vara läge att avvakta köp från CDON tills de får ordning i leden igen...

Edit: lite omformuleringar

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 16 January 2014 - 20:46.

Postad 16 January 2014 - 21:54

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Jag fattar vad du menar men känner nog att jag behöver förtydliga min ståndpunkt lite.
Självklart är det även intressant att "mäta" hur en butik funkar i normalfallet.

Allt jag menar är att det är hur de sköter sig när det skiter sig som man allra mest i efterhand glädjer sig åt som kund.
Du kan ha köpt 100 ggr förut som funkat felfritt. men det räcker med ett enda katastrofalt bemötande/hanterade av dig som kund för att du ska bli avskräckt.

Detsamma gäller i det omvända, det räcker med att du har fått ett riktigt bra bemötande/hanterande i ett enda krånglande fall för att du ska förbli en trogen och nöjd kund.

Iaf för min del och de flesta jag känner.

Redigerat av masse70, 16 January 2014 - 21:56.

Postad 16 January 2014 - 22:12

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Cdon har väl inte mycket med Borås att göra? Hela logistikdelen är väl mer eller mindre outsourcad till nån TPL spelare? De har några egna lager kvar med det mesta tror jag hanteras av andra.

Postad 16 January 2014 - 23:24

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Grrrrr....cdon har fortfarande inte svarat mig i mitt ärende och nu kommer jag häva köpet även om det kostar mig nåt av ren princip(kunde tänka mig få den reparerad om frakten kostade mig något om jag hävde köpet tidigare). Skickade ett mail nyss så jag hoppas dom får tummen ur.

Postad 17 January 2014 - 09:04

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Har historiskt har väldigt få problem, och när det strulat har det löst sig snabbt efter mailkontakt, men jag börjar omvärdera saken, det funkar inte lika stabilt som det gjorde. Beställde en packe skivor i sista sekund för julklappar, de som hade en icke förhandlingsbar deadline kom snabbt lyckligtvis, de som var mer bonus dröjde och idag fick jag mail att ordern strukits då en eller flera varor var slutsålda hos deras leverantör. OK, sånt händer och har hänt förr hos CDON, men nu kollade jag på hemsidan och alla är fortfarande listade (samma artikelnummer) med uppgiven leveranstid 3-6 dagar.

Postad 17 January 2014 - 09:12

Unregistered2222
  • Unregistered2222
  • Beroende

• 1106 inlägg
  • 0
Jag beställde ett antal gånger utan felskick eller annat krångel. Sen fick jag fel vara en annan gång men det gjorde inget :) Hade redan packat upp den utan att märka att det var fel :) Sista gången var paketet sönder men det var precis innan jul. Jag vet inte vad dom gör på posten i dessa dagar men dom verkar vara mer oförsiktiga vid den tiden, egentligen kanske man ska beställa julklappar en månad tidigare och inte när alla andra beställer :) Det är väl då varorna går sönder lättare kan jag tänka mig :)

Redigerat av Unregistered2222, 17 January 2014 - 09:14.

Postad 17 January 2014 - 16:46

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Jag fattar vad du menar men känner nog att jag behöver förtydliga min ståndpunkt lite.
Självklart är det även intressant att "mäta" hur en butik funkar i normalfallet.

Allt jag menar är att det är hur de sköter sig när det skiter sig som man allra mest i efterhand glädjer sig åt som kund.
Du kan ha köpt 100 ggr förut som funkat felfritt. men det räcker med ett enda katastrofalt bemötande/hanterade av dig som kund för att du ska bli avskräckt.

Detsamma gäller i det omvända, det räcker med att du har fått ett riktigt bra bemötande/hanterande i ett enda krånglande fall för att du ska förbli en trogen och nöjd kund.

Iaf för min del och de flesta jag känner.

Exakt så upplevde jag det, beställt massor utan problem innan strulet började med felskick, beg grejer och lååånga leveranser, då gav jag upp och sa upp mitt konto.

Postad 17 January 2014 - 16:56

henkess
  • henkess
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Dom höll sätta mig hos kronofogden.. Hade skickat tillbaka 2st trasiga rakapparater. Enligt en på kundtjänst hade den kommit i retur. Men dagen efter fick jag argsint mail från en annan på cdon kundtjänst. Där det stod skicka tillbaka produkterna omedelbart så undviker du konsekvenser. Sedan hörde inget mer på nån månad. Förrens fick hem lapp från kronofogden. Kontaktade cdon igen, då skrev en 3 person, ditt paket hade slarvats bort men har nu hittats. 3st från kundtjänst alla sa olika saker. Så deras support är ett skämt tyvär. slapp kronofogden med tur. Men räkna med att det kan bli allvarliga problem då ni ska returnera något.

Redigerat av henkess, 17 January 2014 - 16:59.

Postad 17 January 2014 - 17:07

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 0

Cdon har väl inte mycket med Borås att göra? Hela logistikdelen är väl mer eller mindre outsourcad till nån TPL spelare? De har några egna lager kvar med det mesta tror jag hanteras av andra.

CD-ON ligger i Borås eller låg i alla fall när jag jobbade på Manpower (6 år sedan) jag var ju inhyrd där så jag tror i alla fall att jag vet vart jag tog vägen på morgonen när jag skulle till jobbet.

Jag har faktiskt inte kollat om dom ligger kvar, skall kolla på måndag för jag ser skylten på huset när jag åker förbi på motorvägen.

Redigerat av Unregistered2020, 17 January 2014 - 17:11.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.