tack, var riktigt användbart. tips på liknande applikationer ?
* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 augusti 2009 - 14:05
japp... den skiten hade jag tagit bort med hjälp av unbrandning omedelbums
sambom hade 3's mjukvara i sin c905 å det var en batterislukare som hette duga. bytte till orginal och det gjorde stor skillnad.
Hur fungerar det om jag tar bort den då? KAn jag ändå nyttja allt med internet osv? hur tar jag bort det?
Postad 13 augusti 2009 - 22:17
sambon köpte en w995 nyss, men hon hatar att dne vibrerar vid alal menyval osv, någon som vet om det går att stägna av, och isåfall kan berätta hur?
tacksam för hjälp!
Postad 14 augusti 2009 - 06:15
det verkar funka utan problem jaHur fungerar det om jag tar bort den då? KAn jag ändå nyttja allt med internet osv? hur tar jag bort det?

Tja, en fråga bara.
sambon köpte en w995 nyss, men hon hatar att dne vibrerar vid alal menyval osv, någon som vet om det går att stägna av, och isåfall kan berätta hur?
tacksam för hjälp!
meny/alternativ/huvudmenylayout/ välj tex rutnät så slutar det vibrera.
Postad 14 augusti 2009 - 11:17
Är ni nöjda såhär efter någon månads användande? Skulle ni rekommendera telefonen? Känns den stabil eller rapplig? Hur är det med t ex täckningsproblem som jag läst om någon annanstans - enstaka måndagsexemplar?
Postad 14 augusti 2009 - 11:22

gick från en otroligt seg X1 som jag hade i ca 9 månader innan jag ledsnade på hur bökigt det faktiskt var att ringa ett samtal imellanåt

lite vassare kamera hade dock inte skadat, inte lätt att få godkända bilder i mörker.
Postad 15 augusti 2009 - 15:18
Ni som haft telefonen ett tag, är ni nöjda? I början verkade det ju finnas en del kvalitetsproblem, har det löst sig efter att ni fått det fixat?
Är ni nöjda såhär efter någon månads användande? Skulle ni rekommendera telefonen? Känns den stabil eller rapplig? Hur är det med t ex täckningsproblem som jag läst om någon annanstans - enstaka måndagsexemplar?
Jag har fått 2 st utbytta pga. glapp. Den 3:dje som jag fick, är perfekt och jag har inga problem med den. Inga problem att byta ut, eftersom det är ett känt problem hos Katshing (jag har köpt hos dem) att W995 kan ha problem med glapp. När man väl får en telefon som är OK, så är den helt enkelt underbar att använda. Känns mycket gedigen o välbyggd med sitt aluchassi. Har allt o lite till som jag behöver. Du kan lugnt köpa den, tycker jag.
Postad 15 augusti 2009 - 15:39
Är riktigt nöjd med min också, förutom att jag har 3.s mjukvara i den, vill ju ha som alla andra. frågan är ju bara om det är värt pengarna att låsa upp den om allt som skiljer bara är gogglemaps.
Redigerat av Fiddey, 15 augusti 2009 - 15:40.
Postad 16 augusti 2009 - 15:06
Postad 17 augusti 2009 - 06:15
Vad för glapp pratar du om? Min är inte totalt fast/stilla men vet inte om jag vill kalla det glapp. Kan väl vicka på luckan någon halv millimeter.
Är riktigt nöjd med min också, förutom att jag har 3.s mjukvara i den, vill ju ha som alla andra. frågan är ju bara om det är värt pengarna att låsa upp den om allt som skiljer bara är gogglemaps.
Tjejen skulle ta en telefonen på abonnemang och hon ville ha W995, men hon valde telenor just för att slippa 3s mjukvara.
Postad 17 augusti 2009 - 12:30
Jag får inte walkmate att registrera några steg! Nån som har samma problem? Är det nått man måste ställa in för att den skall göra detta? Inte någon jätteviktig sak, men det vore ju kul om det funka. I övrigt funkar luren kanon.
Bäst att ha mobilen i byxfickan när man går.
Postad 17 augusti 2009 - 20:27
Jag får inte walkmate att registrera några steg! Nån som har samma problem? Är det nått man måste ställa in för att den skall göra detta? Inte någon jätteviktig sak, men det vore ju kul om det funka. I övrigt funkar luren kanon.
Har du provat att gå mer än ett par steg med den? Den börjar inte räkna förrän efter 10-15 steg (den räknar då in dessa också).
Postad 17 augusti 2009 - 22:23
Har du provat att gå mer än ett par steg med den? Den börjar inte räkna förrän efter 10-15 steg (den räknar då in dessa också).
Jo givetvis, jag gick runt med den på stan. Dock upptäckte jag nu att programmet måste vara igång för att den skall räkna steg. Jag vill minnas att på den W580i jag hade räknade den steg i firmware på något sätt utan att programmet behövde vara igång minimerat, det var lite smidigare. Trodde W995 fungerade på samma sätt.
Redigerat av niben, 17 augusti 2009 - 22:40.
Postad 18 augusti 2009 - 10:33
Hur mycket glapp är egentligen acceptabelt?
Vänstra knappen glappar lite grand. När man skjuter upp överdelen glappar den även på vänster sida.
Höger sida/höger knapp är stabila.
Acceptabelt eller inte? Mobilen är köpt på Katching,
Postad 18 augusti 2009 - 12:08
Fick min silvriga 995:a idag.
Hur mycket glapp är egentligen acceptabelt?
Vänstra knappen glappar lite grand. När man skjuter upp överdelen glappar den även på vänster sida.
Höger sida/höger knapp är stabila.
Acceptabelt eller inte? Mobilen är köpt på Katching,
stör du dig på det? byt isf.
den lär börja glappa efter ett gäng månaders användning ändå

Postad 18 augusti 2009 - 14:00
stör du dig på det? byt isf.
den lär börja glappa efter ett gäng månaders användning ändå
Fick tillbaka min utan åtgärd från mobilakuten då glappet "inte var tillräckligt"
Dock tillräckligt glapp för att jag ska störa mig på det,
man ska nog få in en DN med bilaga mellan slide och knappsats ungefär.......
Postad 18 augusti 2009 - 14:41
Mitt råd är att returnera direkt inom DOA. Vill dom sen inte byta ut den mot en ny, utan hänvisar till att "glappet inte var tillräckligt" och du är fortfarande inte nöjd, returnera och kräv pengarna tillbaka istället. Du har ju rätt att ångra dig och få pengarna tillbaka om du har beställt via Internet.
Postad 18 augusti 2009 - 21:10

Postad 19 augusti 2009 - 12:26
Den åkte tillbaka idag. Hoppas att nästa funkar bättre.Jag har fått 2 st utbytta av Katshing. Den första var lite glapp och den andra var mycket glapp. Har nu fått min tredje och den är helt OK. Enligt Katshing är det problem med vissa W995 men inte alla, och dom byter ut felaktiga utan diskussion.
Mitt råd är att returnera direkt inom DOA. Vill dom sen inte byta ut den mot en ny, utan hänvisar till att "glappet inte var tillräckligt" och du är fortfarande inte nöjd, returnera och kräv pengarna tillbaka istället. Du har ju rätt att ångra dig och få pengarna tillbaka om du har beställt via Internet.
Postad 19 augusti 2009 - 17:49
Funkar lightsaber grejen till denna? Hittar den på SE's amerikanska sida men verkar inte kunna få ner den
bör ju funka, har testat till w715 utan problem och det dära vattenpasset.
Postad 23 augusti 2009 - 08:36
Postad 23 augusti 2009 - 17:42
Det finns ett program som medföljer telefonen. Endast 3 månaders testperiod dock, men det fungerar ganska bra.Finns det några bra bilgps-program som man kan använda på den här telefonen?
Jag letar efter ett som går att installera på telefonen för en engångskostnad. Vill inte ha nåt som ständigt laddar kartor och liknande.. plus att den medföljande kostar 70kr/mån om man vill fortsätta använda det, vilket det programmet absolut inte är värt.
NavforAll har jag testat, men fick det inte att funka då det envisas med att söka efter en GPS ansluten via bluetooth. Någon som vet mer om detta?
Postad 24 augusti 2009 - 16:20
Postad 25 augusti 2009 - 07:08
Det vill inte funka med wifi, får bara upp rutan:
Internetinställnigar
Anslut med:
Tillåt lokal anslutning: Ja
Tacksam för svar!
Postad 25 augusti 2009 - 08:14
NavforAll har jag testat, men fick det inte att funka då det envisas med att söka efter en GPS ansluten via bluetooth. Någon som vet mer om detta?
installerade det nyss. funkar utan problem (installerade version 9.0 via telefonens webläsare)
hittade min gps automatiskt. du kan prova följande:
1. Start Nav4All
2. Go to "Startmenu" > "Settings" > "Set up GPS"
3. Select "LAPI (advanced)"
Postad 25 augusti 2009 - 10:33
Inga fler tips på trevliga gratisprogram?
Redigerat av rustylefty, 25 augusti 2009 - 11:06.
Postad 25 augusti 2009 - 11:25
installerade det nyss. funkar utan problem (installerade version 9.0 via telefonens webläsare)
hittade min gps automatiskt. du kan prova följande:
1. Start Nav4All
2. Go to "Startmenu" > "Settings" > "Set up GPS"
3. Select "LAPI (advanced)"
Funkar inte, får bara inga bluetooth-funktioner tillgängliga, och så envisas den med att fråga om jag vill aktivera bluetooth trots jag väljer internal gps ?
Postad 25 augusti 2009 - 16:44
Funkar inte, får bara inga bluetooth-funktioner tillgängliga, och så envisas den med att fråga om jag vill aktivera bluetooth trots jag väljer internal gps ?
Funkar utan problem på min nalle. Vilket firmware har du?
Postad 26 augusti 2009 - 16:13
upplåst Comviq lur. ÄR meny etc annorlunda? Vad betyder det för uppdatering av firmware etc?
Postad 26 augusti 2009 - 16:39
Då till följdfrågan.. jag har inte senaste firmware. Senast jag uppdaterade så försvann det mesta i min telefon, men nu har jag iofs tagit backup på rubbet. Vad jag inte vet är om alla de sparade egna orden i T9-ordlistan har sparats. De är f-n jobbigare att bli av med än kontakterna på något sätt

Är mina egna ord sparade i en backup gjord av Sony Ericsson PC Suite 5.0?
Postad 26 augusti 2009 - 16:40
är den upplåst så bör du ju kunna uppdatera med sonyericssons firmware utan problemNågon som vet vad Comviq brandning för denna lur betyder? Funderar på att köpa en
upplåst Comviq lur. ÄR meny etc annorlunda? Vad betyder det för uppdatering av firmware etc?
Postad 27 augusti 2009 - 00:20
Postad 27 augusti 2009 - 05:24
Comviq-brand eller ej. Firmware är det SE som kirrar så det kan omöjligen påverkas på något sätt.
klart det kan... känns inte luren igen av sonyericssons uppdateringstjänst så går det inte uppdatera den.
du kan inte uppdatera en brandad telefon hursomhelst.
Tack för svar somoene2!
Då till följdfrågan.. jag har inte senaste firmware. Senast jag uppdaterade så försvann det mesta i min telefon, men nu har jag iofs tagit backup på rubbet. Vad jag inte vet är om alla de sparade egna orden i T9-ordlistan har sparats. De är f-n jobbigare att bli av med än kontakterna på något sätt
jag är nog en av få? som inte avänder T9 hehe

Postad 27 augusti 2009 - 16:29
Upplåst?Någon som vet vad Comviq brandning för denna lur betyder? Funderar på att köpa en
Comviq brukar väl aldrig ha låsta mobiler?
Du binder ju upp dig genom abonnemanget men jag har aldrig vart med om att Comviq har låst mobilen?
Inte heller att dom har någon egen mjukvara i telen...?
Orden sparas inte.. inte vad jag har märkt iaf.Tack för svar somoene2!
Tyvärr...
Postad 28 augusti 2009 - 11:50
Det är ju rent ut sagt skit. Vem har kommit fram till att användarna inte bryr sig om hundratals sparade ord? Nä.. de vill nog tjafsa med ordlistan efter varje uppdatering.Orden sparas inte.. inte vad jag har märkt iaf.
Tyvärr...
Nu ska jag maila SE

Postad 28 augusti 2009 - 15:22
Hej Jonas!
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
I dagsläget finns det tyvärr inte något sätt att ta en backup av egna ord. Det är dock sen tidigare vidarelagt som förslag att lägga till denna möjlighet.
Med vänliga hälsningar,
/Rickard
Sony Ericsson Call Center
Postad 02 september 2009 - 13:36
Postad 02 september 2009 - 17:12
Jag funderar att köpa denna till min dotter när hon fyller år och jag undrar hur man gör för att endast tillåta internetanvändning via wlan. Jag vill förhindra att jag ska få en obehaglig överraskning när teleräkningen kommer vilket jag får varje månad ändå,men det kan alltid bli värre.
Borde det inte räcka att radera/ändra i telefonens WAP-profil? Eller det kanske strular till det för WLAN:et också (men borde väl inte göra det...)
Postad 03 september 2009 - 03:00
Det där kan säkert operatören hjälpa dig med!Jag funderar att köpa denna till min dotter när hon fyller år och jag undrar hur man gör för att endast tillåta internetanvändning via wlan. Jag vill förhindra att jag ska få en obehaglig överraskning när teleräkningen kommer vilket jag får varje månad ändå,men det kan alltid bli värre.
Postad 04 september 2009 - 11:55
Postad 07 september 2009 - 19:40
Det där kan säkert operatören hjälpa dig med!
Ja det funkar utmärkt jag sufrar ibland i mitt WLAN hemma när dom andra datorerna är upptagna av ungarna
Bara gå in på wifi och leta upp ditt krypterade wlan mata in lösenordet klart, jag brukar sufra på öppna lan ibland när dom poppar upp då och då

Postad 08 september 2009 - 14:34
Vanligtvis när jag ska synka en telefon med Outlook så fyller jag i vissa inställningar, tex servernamn och domännamn. Servernamnet ska vara tex. mail.foretag.se, alltså inga http eller https framför.
Däremot så nu när jag ska synka min nya W995 så kräver den ett servernamn med http eller https framför. Telefonen fyller alltså i detta själv efter att jag endast skrivit in som ovan nämt. Iom detta så synkar inte heller telefonen.
Vad ska jag göra? Någon som vet?

Postad 15 september 2009 - 19:27

Någon som vet var man kan få reda på symbolernas betydelse?
Postad 16 september 2009 - 18:55
Kan det här vara till nån hjälp?http://www.sonyericsson.com/cws/support/phones/detailed/whatdotheiconsinthestatusbarmean/w995?lc=sv&cc=seJag kan inte hitta någonstans i handboken vad alla symbolerna betyder som dyker upp i telefonen. Och då menar jag inte siffrorna
![]()
Någon som vet var man kan få reda på symbolernas betydelse?
Om inte, vilka symboler menar du?
Postad 16 september 2009 - 21:02
Har köpt en W995 och den är verkligen helbra, men det är dock en liten detalj jag stör mig på. När man får sms ser man i aktivitetsmenyn första delen av sms:et förutom vem det är ifrån, men jag vill se datum och tid när sms:et kom istället. Samma sak gäller i inkorgen. På de SE telefoner jag haft förut har man kunnat välja vad man ska se, men efter att ha letat igenom hela telefonen har jag inte hittat någon sådan inställning. Går det inte att få det så här längre eller har jag missat nån inställning nånstans?
Postad 19 september 2009 - 12:40
fick min nya mobil, en SE W995 i torsdags och knappat å lekt på, mycket trevlig telefon.
Men det är så att jag har ett problem, volymen i vanliga samtal, de är så fruktansvärt lågt att jag knappt hör vad som sägs, med handsfreen så hörs det klockrent och musiken med medföljande hörlurarna och mina sennheiser så är ljudet högt och mer där till, men inte när jag använder själva telefon för att prata vanligt, har höjt volymen till max men ändå väldigt lågt..
har alltid tyckt att SE telefonerna har en lägre volym än Nokia (som jag hade tidigare, en 5800a) men detta är ju skrattretande, sitter jag ex. i bilen så hör jag inte alls vad som sägs.
är min telefon "DOA" eller finns det någon inställning jag missat, eller något program för att höjja volymen ännu mer? (det är ju ett program jag skulle vilja ha hur som hellst ,)
tack på förhand
Postad 25 september 2009 - 18:23
Har en till fråga angående telefon, undrar om någon har koll på om telefonen alltid använder mobilt internet för att uppdatera Webbflöden (RSS Feedsen) i telefon? satt i norge och var kopplad till ett öppet nätverk men när jag tänkte uppdatera webbflöden så sa den att jag inte var kopplad till hemnät och det kunde bli dyrt att uppdatera och frågade om jag var säker på att jag ville uppdatera..?
Postad 27 september 2009 - 22:01
Jag synkar med mitt gmail-konto (IMAP), och sorterar man efter datum i telefonen så kommer de äldsta först (om jag t ex väljer att ha 25 mejl i Inkorgen).
Känns ju...inte så bra.

De andra alternativen funkar inte heller som jag vill.
Är det nån som har en lösning?
Redigerat av d-boy, 27 september 2009 - 22:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar