Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp Aquos LC-LE600 och LC-LE700/LC-LE705 LED LCD tv serier

770 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-52LE700S (TV) 1 8.777776 (8) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700S (TV) 1 8.2 (4) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600S (TV) 4 6.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600S (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE600E (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE600E (TV) 4 7.666666 (2) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE700E (TV) 0 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE600E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700S (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LU700E (TV) 1 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LU700S (TV) 3 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LU700E (TV) 0 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-32LE705S (TV) 4 (0) Inga priser
Sharp Aquos LC-40LE705S (TV) 4 7.5 (1) Inga priser
Sharp Aquos LC-46LE705S (TV) 4 8.714284 (6) Inga priser
Sharp Aquos LC-52LE705S (TV) 4 9 (4) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 13 December 2009 - 13:04

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Trist, men nog måste det väl gå att få den utbytt då ? Jag fick min förra veckan och har ingen clouding etc.

Jag hade dock 2st "svarta pixlar" som kom till liv genom att i princip bara peta på skärmen.

För övrigt är bilden sagolik....men en Bluray (Wall-E) så kan jag knappt förstå hur det kan bli bättre.

Hämtade min 52" LE705S idag och det lilla jag provat så är jag väldigt nöjd med bilden.. MEN, jag valde denna TV med hopp om att slippa Clouding men tji fick jag. Har ett fult och jävligt störande moln längst upp i vänster hörn samt en del andra moln lite utspridda över bilden. Får ta och höra med Audio Video där jag hämtat ut den.

Postad 14 December 2009 - 01:01

Unregisteredacf98481
  • Unregisteredacf98481
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Trist, men nog måste det väl gå att få den utbytt då ? Jag fick min förra veckan och har ingen clouding etc.

Jag hade dock 2st "svarta pixlar" som kom till liv genom att i princip bara peta på skärmen.

För övrigt är bilden sagolik....men en Bluray (Wall-E) så kan jag knappt förstå hur det kan bli bättre.

Jo jag fick den utbytt utan snack. Testade lite Blu-Ray filmer och jag kan inte klaga på bilden, men jag ska testa köra en DVE Kalibreringsskiva sen när jag kommer hem igen, det kan ju kanske bli bättre :wacko:

Postad 14 December 2009 - 16:17

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Sitter just nu och tänker på om jag gjort ett bra köp. Köpte TV:n i slutet av September och har varit grymt nöjd, men när jag hör andra säger att den bli slagen av både samsugen och lg:s nya. Då blir man inte glad. Hade själv Samsungs 7070 och klarade inte av cloudingen, därför införskaffade jag Sharpen.

Postad 14 December 2009 - 16:24

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Sitter just nu och tänker på om jag gjort ett bra köp. Köpte TV:n i slutet av September och har varit grymt nöjd, men när jag hör andra säger att den bli slagen av både samsugen och lg:s nya. Då blir man inte glad. Hade själv Samsungs 7070 och klarade inte av cloudingen, därför införskaffade jag Sharpen.

Hur menar du "andra säger" det är ju upp til en själv vad man tycker, de försäljare (säg vad ni vill om vad försäljare säger ) jag själv har pratat med tycker Sharpen har bättre bild än just 7070. Jag själv tycker också att Sharpen har bättre bild än 7070. Jag har också testat att spela på båda, spelade bara nått bilspel så jag märkte knappt någon skillnad, därmot när de visade HD film och vanlig HD-sändning kändes bilden "mjukare" aja :wub: det är upp til var och en som sagt.

Bäst att skaffa en egen uppfattning, ska beställa min nu i veckan hihi ska bli skojj som fan! får en Bly-ray spelare med på köpet också riktigt nice :wacko:

"edit" och en av de större faktorerna för mig är iaf input-lagg, kommer att spela mycket på min TV så det var också en avgörande fråga. Både PC och Xbox360.

Redigerat av Viz, 14 December 2009 - 16:26.

Postad 14 December 2009 - 17:37

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det finns ingen Samsung eller LG som ger lika bra bild som dessa nya Sharp....that's it bara.

Postad 14 December 2009 - 20:01

nixxor
  • nixxor
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Tack SweElite, sånt vill man höra.

Ne Viz har bara läst lite på andra sidor och sånt som säger att Sharpen är inget att ha. De är dock inte lika duktiga och kunniga som dom på Minhembio!

Postad 14 December 2009 - 20:44

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag är inte lika lyrisk gällande LC-46LE700S. Jag undrar lite om hur ni andra har det. Ibland har jag "jaggade" bilder. Man kan exempelvis se det på ansiktsbilder, vid mun krage etc. Ojämna linjer bildas. Är det (de)interlacing problem?

Har någon lip-sync problem? När det är (Stereo)surround på TV2 får jag dessa problem när jag kör ljudet igenom min Onkyo TX-SR 607 förstärkare.

Vad tycker ni om EPG;n? Kan ni få fram program info, inte bara när programmen börjar och slutar - utan innehållet.

Kan ni sortera digitala kanaler? Jag har Comhem Large och EPG innehåller cirka 350 kanaler, de är alla sorterade enligt kanal numret, 0001 = TV1 osv. Det går inte heller att tex skapa favoriter eller gömma, de kanaler som man inte har.

Vad skiljer mer emellan modellerna 700S och 705S? Det ska bli kul och se några tester. Jag ångrar iaf i nuläget min 700S.

Postad 14 December 2009 - 21:21

Unregistered091dcb13
  • Unregistered091dcb13
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har någon lip-sync problem? När det är (Stereo)surround på TV2 får jag dessa problem när jag kör ljudet igenom min Onkyo TX-SR 607 förstärkare.

Sharpen har väldigt hög inputlag i standardläge. Testa att byta läge till Game-mode en stund och se om lipsynkproblemet försvinner. Om det inte försvinner så är det något annat problem.

Postad 14 December 2009 - 22:44

Rickis71
  • Rickis71
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Ser att bl.a. Pixmania säljer 700E dryga 1000kr biligare än 700S. Vad är skillanderna på dessa modeller?
Är det sämre garantier och hur anpassad är 700E för sverige?

Postad 15 December 2009 - 09:14

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Jag är inte lika lyrisk gällande LC-46LE700S. Jag undrar lite om hur ni andra har det. Ibland har jag "jaggade" bilder. Man kan exempelvis se det på ansiktsbilder, vid mun krage etc. Ojämna linjer bildas. Är det (de)interlacing problem?

Vad tycker ni om EPG;n? Kan ni få fram program info, inte bara när programmen börjar och slutar - utan innehållet.

Kan ni sortera digitala kanaler? Jag har Comhem Large och EPG innehåller cirka 350 kanaler, de är alla sorterade enligt kanal numret, 0001 = TV1 osv. Det går inte heller att tex skapa favoriter eller gömma, de kanaler som man inte har.

Vad skiljer mer emellan modellerna 700S och 705S? Det ska bli kul och se några tester. Jag ångrar iaf i nuläget min 700S.

Problem med Lipsync får man nog räkna med i variernde grad beroende på kanal och utrustning när man använder en HD tv m uppskalad bild osv. Det bästa är ju att köra tv från Box via HDMI genom förstärkaren och använda funktionen i din förstärkare för att korrigera detta (antar att det inte går när med din setup med Comhem via CA-modul?). Visserligen så verkar lip sync problemet vara olika stort för olika kanaler (kör via Comhem HD box) både SD och HD.

Att gå till Game Mode med viss reducering av färgdjup ger inte några stora märkbara bild försämringar på SD kanaler(knappt märkbart för HD).

Hur EPG:n funkar har jag inte provat eftersom jag som sagt kör via COMHEM box och dess EPG.

Som sagts tidigare i tråden är det viktigt att stäng av alla bildförbättrare, speciellt för SD källor och sätta tv'n i point-to-point mappning (pixelmappning) för att minska ev problem, vet inte hur pass kompetent TV'n är på uppskalning men som sagt det är inget jag behövt bekymra mig för mig med den set-up jag har.

Redigerat av Skeeter, 15 December 2009 - 12:06.

Postad 15 December 2009 - 11:45

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Ser att bl.a. Pixmania säljer 700E dryga 1000kr biligare än 700S. Vad är skillanderna på dessa modeller?
Är det sämre garantier och hur anpassad är 700E för sverige?

Besvarat flera gånger i tråden. Testa sökfunktionen nästa gång tack, eller ännu bättre. Läs igenom tråden först innan du frågar. :( E= Europamodellen S=Sverigemodellen.

Postad 15 December 2009 - 13:34

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag upplevde också att det kunde bli "jaggigt" när jag lät min box (pioneer lx70D) stå för uppskalningen istället för tv'n. Jag tycker att den inbyggda skalaren gör ett bra jobb annars.

Ps. Nu har jag iofs 705s men det kanske kvittar..

Postad 15 December 2009 - 14:26

hampsu
  • hampsu
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Kopplat in min 705s 40" med ca-modul och får in SVT hd och Rush hd, på resten av hd kanalerna står det "krypterad kanal".

Postad 15 December 2009 - 15:17

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Kopplat in min 705s 40" med ca-modul och får in SVT hd och Rush hd, på resten av hd kanalerna står det "krypterad kanal".

Har du comhem? isåfall är inte HD-motagaren godkänd ännu. Det är så jag har uppfattat det iaf.

Postad 15 December 2009 - 17:46

Rickis71
  • Rickis71
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Besvarat flera gånger i tråden. Testa sökfunktionen nästa gång tack, eller ännu bättre. Läs igenom tråden först innan du frågar. :) E= Europamodellen S=Sverigemodellen.

Har sökt efter svar utan framgång i detta forum innan jag ställde frågan, kan absolut inte hitta något om detta. DÄREMOT fick jag ett trevligt och mycket utförligt svar idag från Sharps support!

Postad 15 December 2009 - 19:28

Roni8
  • Roni8
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Townes vart köpte du din tv me så bra erbjudanden??

PS. Fattar inte detta. Hur kan Hemmabio komma fram till att 700s e bästa tv av sasmsungs 8050 och Lgs 9000sl. När på M3 kommer 700s på sista plats. Först 8050 sen 9000sl sist 700s.

Hur kan 2 pryl tidningar komma fram till så olika svar? Asså M3 sågade o kapade o tryckte ner 700s. Menar använder dom inte liknande redskap mm vid tester???

Har själv en 9000sl men tittar runt ifall man har gjort rätt köp osv.

Redigerat av Roni8, 15 December 2009 - 19:31.

Postad 15 December 2009 - 19:40

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

PS. Fattar inte detta. Hur kan Hemmabio komma fram till att 700s e bästa tv av sasmsungs 8050 och Lgs 9000sl. När på M3 kommer 700s på sista plats. Först 8050 sen 9000sl sist 700s.

Hur kan 2 pryl tidningar komma fram till så olika svar? Asså M3 sågade o kapade o tryckte ner 700s. Menar använder dom inte liknande redskap mm vid tester???

Tjaa... beror på vad för målgrupp man vill nå ut till kanske?

Som Mac och PC, OSX/Windows

Jag brukar rekommendera en HTPC windows/linux till de kompisar som gillar att trixa o lira för att få det precis som man vill ha det.

Medans en Mac om man inte är ett dugg datorintresserad utan bara vill "uppnå resultat".

Det verkar ju som om 8050 har lite allt möjligt, extra tunn, mediaspelare osv.

700s däremot är rent av bra bild, men inget extra...

Min personliga åsikt är att ser man till priset så är 700 vinnaren då den ger bäst bild för pengarna.

Men ni tror inte tidningsmagasin blir mutade då? Eller är det bara jag som är lite konspiratorisk kanske... =)
M3 skrev väl ingenting om clouding t.ex när det gäller Samsungen.

Postad 15 December 2009 - 20:41

hampsu
  • hampsu
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har du comhem? isåfall är inte HD-motagaren godkänd ännu. Det är så jag har uppfattat det iaf.

jag har comhem.
har oxå uppfattat de så utifrån vad jag läst på forumet, men jag tyckte de va konstigt att Rush HD och SVT hd funkar och inte dom andra :unsure:

installerade tv:n igår och blev förvånad att HD funkade genom Cl+sloten.

skumt men får hoppas att dom godkänner mottagaren snart.. :)

Postad 15 December 2009 - 20:45

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Bästa vore att ställa alla tre brevid varandra. Jag vet vilken som ger bäst bild ivf :) Jag har aldrig gillat m3....hemmabio är något seriösare.

Obs ! Jag menar inte att varesig LG eller Samsung är dåliga...absolut inte, men de håller definitivt inte samma bildkvalle som sharparna

Postad 16 December 2009 - 08:02

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

En stor del av testerna är ju subjektiva omdömen, personliga preferenser spelar garanterat in vid betygssättningen.

Postad 16 December 2009 - 08:12

Skeeter
  • Skeeter
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

jag har comhem.
har oxå uppfattat de så utifrån vad jag läst på forumet, men jag tyckte de va konstigt att Rush HD och SVT hd funkar och inte dom andra :(

installerade tv:n igår och blev förvånad att HD funkade genom Cl+sloten.

skumt men får hoppas att dom godkänner mottagaren snart.. :)

Grejen med Comhem är att de vill "paira" kort och dekoder, dvs en unik koppling mellan kort och mottagare. HD abb kräver pairing.

När det gäller SVT HD så ingår väl i Medium abonemanget (ingen pairing krävs) så de bör man kunna se utan problem, Rush HD är det väl frivisning på just nu precis som BBC HD så de borde funka.

Postad 16 December 2009 - 08:51

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Grejen med Comhem är att de vill "paira" kort och dekoder, dvs en unik koppling mellan kort och mottagare. HD abb kräver pairing.

När det gäller SVT HD så ingår väl i Medium abonemanget (ingen pairing krävs) så de bör man kunna se utan problem, Rush HD är det väl frivisning på just nu precis som BBC HD så de borde funka.

Kan ju också lägga till som lite extra information att SVT-HD inte får krypteras eftersom det ingår i SVTs public service.

/Bäckman

Postad 16 December 2009 - 13:51

hampsu
  • hampsu
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Kan ju också lägga till som lite extra information att SVT-HD inte får krypteras eftersom det ingår i SVTs public service.

/Bäckman

tack för svaren då förstår jag bättre.

Riktigt nöjd med tv:n än så länge iaf.

Postad 16 December 2009 - 19:22

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
La min beställning nu ifrån http://www.vibration...;artnr=SA000031

Får bluray på köpet riktigt nice ;)

Längtar som fan nu , köpt DVE också hihi.

Postad 16 December 2009 - 20:44

Unregisteredacf98481
  • Unregisteredacf98481
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

La min beställning nu ifrån http://www.vibration...;artnr=SA000031

Får bluray på köpet riktigt nice :wub:

Längtar som fan nu , köpt DVE också hihi.

Samma TV och samma BD-Spelare som jag har, kan dock inte påstå att BD-spelaren är så jätteimponerande snabb men den gör ju sitt jobb och jag fick den billigt ;)

Postad 17 December 2009 - 10:22

iorek
  • iorek
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Nu har Flatpanels kommit av sin recension av LE705.

http://www.flatpanel...p;id=1260970012

Mvh.

Postad 17 December 2009 - 12:32

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Nu har Flatpanels kommit av sin recension av LE705.

http://www.flatpanel...p;id=1260970012

Mvh.

faen synd att jag inte fattar ens halvt vad som står hehe...

Postad 17 December 2009 - 12:43

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

faen synd att jag inte fattar ens halvt vad som står hehe...

Tja...så länge den inte får en "Top anbafaling" som tex LG:s SL8000, så är det väl inte så mycket att jubla åt egentligen.
LE7000 har ju fått ganska ljumna mottaganden av diverse recensenter hittills oxå....Vilket jag tycker är synd. För när jag ser tv:n i en butik så tycker jag den ser absolut strålande ut.

Postad 17 December 2009 - 15:31

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Jag skulle påstå att det är fantastiskt mycket att jubla åt. En kort sammanfattning för er som har svårt för danskan...

Minustecknen i det hela är att det inte gå att kalibrera skärmen helt perfekt. Gråskalan blir relativt jämn men färgerna sticker ut. Viss fördröjning i panelen syns, inte lika snabb som de snabbast LCD på marknaden, dock i alla fall inte långsammare än 700:an. Skämen har overscanning om man inte kör pixel-till-pixel.
Det stora PLUSSET är att svärtan är förbättrad och ligger på samma nivå som flatpanels mätte upp Panasonic V10 och Samsung´s LED-LCD. Svartnivån är enligt mätningen fördubblad jämfört med 700:an vilket ger en högre kontrast (runt 2200:1).
Betraktningsvinkeln är förbättrad mot 700 och likaså energiförbrukningen.
Man har granskat bakgrundsbelysningen mycket noga och inte funnit någon antydan till ojämn bakgrundsbelysning (precis som 700:an).
Totalt sett anser man att 705 är ett steg upp från 700, och bland de bättre skärmarna på marknaden.

Jag blev mycket köpsugen i alla fall...

Postad 17 December 2009 - 17:32

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0

Jag skulle påstå att det är fantastiskt mycket att jubla åt. En kort sammanfattning för er som har svårt för danskan...

Minustecknen i det hela är att det inte gå att kalibrera skärmen helt perfekt. Gråskalan blir relativt jämn men färgerna sticker ut. Viss fördröjning i panelen syns, inte lika snabb som de snabbast LCD på marknaden, dock i alla fall inte långsammare än 700:an. Skämen har overscanning om man inte kör pixel-till-pixel.
Det stora PLUSSET är att svärtan är förbättrad och ligger på samma nivå som flatpanels mätte upp Panasonic V10 och Samsung´s LED-LCD. Svartnivån är enligt mätningen fördubblad jämfört med 700:an vilket ger en högre kontrast (runt 2200:1).
Man har granskat bakgrundsbelysningen mycket noga och inte funnit någon antydan till ojämn bakgrundsbelysning (precis som 700:an).
Totalt sett anser man att 705 är ett steg upp från 700, och bland de bättre skärmarna på marknaden.

Jag är också köpsugen.
Men när man tittar på recensioner världen runt så är det ingenstans den for en "highly recommended" eller liknande.

Men jag tror att jag inte ska lite så mycket på recensenterna i detta fallet, utan köra på det mina ögon ser. Och det är en mycket smukk bild (jodå...lite danska där....)

Postad 17 December 2009 - 20:50

torbjornjonsson
  • torbjornjonsson
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Ytterliggare ett plus är att "jaggade" bilder har åtgärdats. Tydligen är det ett fel hos 700S.
Tyvärr verkar de inte testat ljudet något speciellt. Det fanns ingenting om någon lip-sync problematik.

Från Flatpanels.dk:
"Sharp LE705 har dog indført et nyt princip og det er en såkaldt dimming funktion - den samme som findes på Samsung B7050 serie og som mange har kritiseret. Kort fortalt betyder det, at så snart der ikke vises noget på skærmens billede - eller man ser et Tv-program hvor der hurtigt forekommer et sort billede - sænker LE705s lyset på skærmen. Det kan genere lidt, når man først begynder at fokusere på det, men det er ikke lige så intensivt som på Samsungs B7050 serie."

En dimming funktion har införts. Om det är ett plus eller minus - det får betraktarna avgöra.

Postad 17 December 2009 - 23:28

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Nu blev iaf jag grymt sugen.. på en Sharp. Synd bara att den inte är snyggare.. menar inte bilden då, utan burken. ;) Undrar när dessa kan skådas i butik? 705orna alltså. Hade varit skoj att jämföra med 700-serien.

Redigerat av twebbas, 17 December 2009 - 23:28.

Postad 18 December 2009 - 11:38

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Min LE700 har börjat ge ifrån sig ett konstigt ljud när man slår på den. Ljudet försvinner efter en stund men det är ju inte så kul att ha på nyinköpt hdtv. Är väl bäst man kontaktar Sharp.

Ljudet uppstod igen men bara några sekunder.

Edit: Hmm, kontakta Sharp direkt eller via butiken den är köpt i?

Redigerat av Zerox_no1, 18 December 2009 - 13:01.

Postad 18 December 2009 - 22:51

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Alltid butiken i första hand. Hänvisar butiken till tillverkaren vid felanmälningar så byt butik nästa gång du handlar.
Enda anledningen till att felanmäla eller kräva garanti mot tillverkaren är när butiken har upphört.

Postad 18 December 2009 - 23:51

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Alltid butiken i första hand. Hänvisar butiken till tillverkaren vid felanmälningar så byt butik nästa gång du handlar.
Enda anledningen till att felanmäla eller kräva garanti mot tillverkaren är när butiken har upphört.

Okej, tack för upplysningen. ;)

Får se om ljudet kommer tillbaka så ska jag spela in hur det låter.

Postad 19 December 2009 - 03:07

Unregisteredacf98481
  • Unregisteredacf98481
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Upptäckte idag att jag har en pixel som lyser i fin grön färg när bilden är svart, dock inget man ser när man kollar på film eller liknande så den stör absolut inte. Inte ens kompisen såg den då jag pekade på den Sen har jag problem med att den automatiskt slår om till "DYNAMISK" eller vad det nu heter när jag sitter och ser på film. Har pillat med inställningarna idag och satt och kollade på film i "Användarläge" och helt plötsligt var 20-30min så slår den om automatiskt till Dynamisk.

Sen undrar jag om det är någon som har problem med upplösningen eller om det är min MacBook som spökar. För jag har problem med att det blir svarta kanter till höger och vänster samt att det försvinner en bit i nederkant då jag kör 1920x1080. Men jag kan inte påstå att jag har fått det att bli bra med någon annan upplösning heller, varken då jag "klonat" bilden eller kört på utdraget skrivbord.

Postad 19 December 2009 - 08:54

dboo
  • dboo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Upptäckte idag att jag har en pixel som lyser i fin grön färg när bilden är svart, dock inget man ser när man kollar på film eller liknande så den stör absolut inte. Inte ens kompisen såg den då jag pekade på den Sen har jag problem med att den automatiskt slår om till "DYNAMISK" eller vad det nu heter när jag sitter och ser på film. Har pillat med inställningarna idag och satt och kollade på film i "Användarläge" och helt plötsligt var 20-30min så slår den om automatiskt till Dynamisk.

Sen undrar jag om det är någon som har problem med upplösningen eller om det är min MacBook som spökar. För jag har problem med att det blir svarta kanter till höger och vänster samt att det försvinner en bit i nederkant då jag kör 1920x1080. Men jag kan inte påstå att jag har fått det att bli bra med någon annan upplösning heller, varken då jag "klonat" bilden eller kört på utdraget skrivbord.

Hej RenKorv!
Snart kommer du uppleva en mycket finare bild!

Du har nämligen inte aktiverat dot-by-dot, eller pixel-för-pixel.
Det är därför det inte riktigt passar.

Fixa det och du kommer bli lite kär i TV:n =)

Postad 19 December 2009 - 11:15

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Det hade jag också....men ta en tops och gnid lite lätt på den så fixar det sig ;) Det gjorde det ivf för mig med 2st döda pixlar och 1st grön.

Postad 19 December 2009 - 21:50

Unregisteredacf98481
  • Unregisteredacf98481
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har testat Dot By Dot nu men den ville ändå inte, jag har även provat peta på pixeln men den tycker fortfarande att grönt är bättre än svart ;)

Edit: Nu verkar faktiskt bilden vara i rätt storlek men datorn verkar dock inte ha någon aning om att jag kopplat in en extern bildskärm. Men jag har fortfarande problem med att den slår om automatiskt till Dynamisk efter X antal minuter.

Redigerat av Unregisteredacf98481, 19 December 2009 - 22:30.

Postad 19 December 2009 - 23:41

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Hur är Sharps policy mot lysande/döda pixlar?
Jag har sett ett dokument från 2007 där man accepterar 1 felaktig pixel inom 25 cm från kanten, men man måste väl ha gått ett par steg frammåt i kvalitetskontrollen på 3 år?

Postad 20 December 2009 - 01:22

Unregisteredacf98481
  • Unregisteredacf98481
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Ska ta och snacka med Audio Video i veckan så får vi se vad dom säger angående pixeln. Den syns ju då man har "sorgekanten" längst upp i bild, vet man att den är där så stör man sig ju på det.

Postad 20 December 2009 - 10:09

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Alla pixlar skall vara OK, annars byter de ut den.

Hur är Sharps policy mot lysande/döda pixlar?
Jag har sett ett dokument från 2007 där man accepterar 1 felaktig pixel inom 25 cm från kanten, men man måste väl ha gått ett par steg frammåt i kvalitetskontrollen på 3 år?

Postad 20 December 2009 - 11:20

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Är det verkligen 100% pixelgaranti?
Och har 705an verkligen dimming? På ett ställe i recensionen så säger man att 705 inte utnyttjar någon dimming och längre ner skriver man ATT man har dimming? Vilket är sant?

Postad 20 December 2009 - 11:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0

Alla pixlar skall vara OK, annars byter de ut den.

Källa?

Suttit å letat på nätet och de enda jag hittat är dokument på att sharp inte har 100% pixelgaranti..
Nu var det från 2007 dock

Postad 20 December 2009 - 11:28

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Källa...Min återförsäljare som var i kontakt med Sharp direkt.

Källa?

Suttit å letat på nätet och de enda jag hittat är dokument på att sharp inte har 100% pixelgaranti..
Nu var det från 2007 dock

Postad 20 December 2009 - 11:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ok..

Konstigt det inte står nå på Sharps hemsida..Eller så letade ja dåligt..
Borde ju stå där med

Postad 20 December 2009 - 11:41

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Är det verkligen 100% pixelgaranti?
Och har 705an verkligen dimming? På ett ställe i recensionen så säger man att 705 inte utnyttjar någon dimming och längre ner skriver man ATT man har dimming? Vilket är sant?

Som jag fattar det så säger man först att den inte har local dimming, men senare att hela skärmen dimmas ner vid utebliven signal.

Postad 20 December 2009 - 11:47

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jo...håller med. Jag letade också efter info, men sen kontaktade butiken sharp direkt, och det skulle inte vara några problem utan att de skulle byta ut den. Nu fick jag liv i mina pixlar...

Ok..

Konstigt det inte står nå på Sharps hemsida..Eller så letade ja dåligt..
Borde ju stå där med

Som jag uppfattar min 705 så använder den lokal dimming. Jag tycker att den gör ett bra jobb där...

Som jag fattar det så säger man först att den inte har local dimming, men senare att hela skärmen dimmas ner vid utebliven signal.

Postad 20 December 2009 - 14:01

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Så uppfattade jag oxå det.. vad det nu innebär.

Har du en 705S SweElite? Posta lite bilder är du snäll i så fall så vi andra kan se. ;)
Hur upplever du bakgrundbelysning osv osv? Vi är många som vill veta mer om denna maskin tror jag.

Redigerat av twebbas, 20 December 2009 - 14:02.

Postad 20 December 2009 - 14:20

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Japp...innehar en 705s. Jag rekomenderar att ha OPC avstängd. Tycker den fibblar lite väl mkt med ljuset. Känns bättre att sätta ett fast värde här. Slänger upp lite bilder när jag orkar ;)

Så uppfattade jag oxå det.. vad det nu innebär.

Har du en 705S SweElite? Posta lite bilder är du snäll i så fall så vi andra kan se. :D
Hur upplever du bakgrundbelysning osv osv? Vi är många som vill veta mer om denna maskin tror jag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.