Låter den mer el mindre än era äldre konsoller?
Köpte en Slim idag, men jag tycker att fläkten låter lite mer än min 40GB. Funderar på att lämna tillbaka den o ta en ny.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
30 relaterade trådar
Postad 01 September 2009 - 15:46
Till er som köpt och använt eran Slim, vad tycker ni om fläktljudet?
Låter den mer el mindre än era äldre konsoller? Köpte en Slim idag, men jag tycker att fläkten låter lite mer än min 40GB. Funderar på att lämna tillbaka den o ta en ny. Postad 01 September 2009 - 15:49
.... å så börjar debatten om fläktljudet om igen
Fan så gôtt å sitta på en klockren 60 giggare Hur är det med priset på den "gamla" 80-versionen? Om man fortfarande vill ha en snygg PS3 menar jag... Postad 01 September 2009 - 16:03
never, inte med en sån ful design lägg ut på blocket Postad 01 September 2009 - 16:11
Måste bara fråga: man kan väl koppla in en vanlig nätverkskabel i denna, man måste inte köra trådlöst alltså?
Postad 01 September 2009 - 16:12 60 GB låter ju högst av alla så vet inte hur du kan kalla den klockren.
Vad får dig att tro att du kan sälja en begagnad phat dyrare än vad det kostar att köpa en ny? Redigerat av belzebubb, 01 September 2009 - 16:15. Postad 01 September 2009 - 16:17
ja du kan göra trådat å det tror jag att de flesta här gör faktiskt Postad 01 September 2009 - 16:21
Tack för snabbt svar.
Han säljer väl en ny slim, inte en gammal? Postad 01 September 2009 - 16:21
2 Slim Postad 01 September 2009 - 16:36
Enkelt. MIN PS3:a har aldrig låtit högt. Så för mig är det inga som helst problem å kalla den klockren Vore ju jäkligt surt för alla dem som sålt sina gamla högljuda inte får en bättre med slim. Postad 01 September 2009 - 16:58
Jag är ganska grön på detta men var hittar jag demos av spel? Är inne i PlayStation Store och ville bla testa demo för Little Big Planet, Colin McRae Dirt 2 och Gran Turismo. Är det inte i Stora jag ska leta?
Postad 01 September 2009 - 17:25
Har nu lagt en order på ps3 slim samt en ds3 från vg+ 2800kr ink frakt
Jag håller er uppdaterade om ni är nyfikna. Postad 01 September 2009 - 17:43
Sålde min ps3 80gb för snart två veckor sedan med lite tillbehör för ca 4500kr.
Har nu varit på jakt efter ny blu-ray spelare. Blev dock onekligen intresserad utav denna nu när man kanske kan få sina hd-loggor att lysa upp som tänkt. Postad 01 September 2009 - 17:53
Inte alls säkert, min polares 40 gig låter minst 10 ggr mer än min gamla 60 gig. Postad 01 September 2009 - 18:19
Hurra. Min Slim låter betydligt mer än min 40GB som jag bytte in! Var inte tystare ett ord i marknadsföringen?
Edit: Rättstavning och ja, det är ironi... Redigerat av SwedishBadger, 01 September 2009 - 18:36. Postad 01 September 2009 - 18:21 Öööh? Postad 01 September 2009 - 18:30
Öhh? Har för mig läste ordet tystare i något dokument i samband med presentationen. Men det är vad jag har för mig för jag var inte smart nog att spara ner dokumentet.
Postad 01 September 2009 - 18:36 Enda som sagts mig veterligen är 30%ish mindre, lättare,snålare - storlek, vikt och effek(+kunder). Än orginalversionen. Kan inte minnas något om någon ljudnivå. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 01 September 2009 - 18:36. Postad 01 September 2009 - 18:38
@Benkke: Ahh, hade varit fint om det kom med i ditt första inlägg så kunde det snabbt och lätt redigeras.
Självklart är jag ironisk för vem önskar en mer högljudd konsoll? Härligt att fläkt-lotteriet är kvar. Redigerat av SwedishBadger, 01 September 2009 - 18:39. Postad 01 September 2009 - 18:45
Jag tror faktiskt att folk blandar ihopp fläktljud med BD-rom ljud.. altså ljudet som skivan ger ifrån sig när den snurrar. Fläkten är riktigt tyst medans det absolut går upp i ljudnivå när skivan är igån. Under film inte alls särskilt mycket och helt ok under spelande. Skivan slutar snurra efter att man avslutat spelet efter ca 3min.
Det är iof bara min teori att folk blandar ihopp det men det känns lite så. Sedan kan man också lätt få resonans beroende på hur ps3'an står eftersom när skivan snurrar så blir det små vibrationer och beroende på möbel förstärks dessa lätt. Vad tror ni? Postad 01 September 2009 - 18:54
Jag har också blivit lite sugen på ett Playstation Slim.
Några funderingar: Jag läste om tidigare Playstation på Wikipedia och där stod att vissa Playstation 3 har SACD-stöd. Hur är det med det på Slim? Hur är ljudkvalitén i stort? Sen tänkte jag fråga om det möjligt att Spotifya genom PS3 Slim? EDIT: Och hur är det med bakåtkompatibiltet mot PS2? Redigerat av Alban, 01 September 2009 - 19:47. Postad 01 September 2009 - 19:10
Här är det definitivt inte bd-rom läsaren som låter, den låter precis lika mycket utan skiva i.
Postad 01 September 2009 - 19:53 Vart fick du tag i denna så billigt? Postad 01 September 2009 - 19:58
vg+ = videogameplus.ca antar jag att han menade Redigerat av stabbe, 01 September 2009 - 19:58. Postad 01 September 2009 - 20:32
Någon som har testat HDMI-controlern ännu? På Bravia eller övriga TV´s...
Postad 01 September 2009 - 20:33
Litet problem med Slim + 3.0 fw.
Jag uppdaterade till 3.0 och skulle sen lägga in all min backupdata från min gamla PS3a. Jag fick då upp ett meddelande om att min data sparats från ett tidigare system och att all data ev inte skulle gå att återställa. Nu ser jag att stort sett allt kommit med förutom vissa savegame och speldata, bl.a. Killzone och Rainbow6...surt. Jag borde nog ha lagt över datan innan jag uppgraderade till 3.0. Antar att jag nu måste återställa systemet till fabriksinställningar, ladda om all data och sen uppgradera...suck. Hoppas bara att nya Slim inte tar 4,5h! att formatera som gamlingen gjorde... Postad 01 September 2009 - 20:37
TV'n byter till HDMI av sig själv nu när man startar konsollen iaf. Det tycker jag är nice. Postad 01 September 2009 - 20:46 Ok, tack för snabbt svar. Går det att styra XMB och filmuppspelning via TV´ns fjärr? Postad 01 September 2009 - 21:00
Japp, funkar fint bägge delarna! om man har Bravia... Nu slipper jag köpa PS3 fjärrkontrollen. Postad 01 September 2009 - 21:07
fick min slim idag, utseendet är faktiskt helt ok.
blir hårdtest imorgon då jobbet kallar kl 05:00. Postad 01 September 2009 - 21:16
Någon mer än jag som tycker att Slim är högljudd? Sålde min 80-gigare förra veckan för att få Bravia sync men den här väsnas ju oroväckande mycket!
Postad 01 September 2009 - 21:19
Det är ju ljudet/fläkten som är det mest intressanta i frågan. Enda vettiga orsaken att sälja sin gamla PS3a & skaffa slim är ju för att få ner "oljudet" som så många haft problem med. Om det nu visar sig vara samma visa (eller värre) med slim blir det pannkaka av allt. På övriga punkter har ju inte slim en chans. Kejsarens nya kläder?
Postad 01 September 2009 - 21:24
Är det inte detta ni pratar om http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC ? Och det ska väl funka till flera märken (?). Postad 01 September 2009 - 21:41
Problem med extern hårddisk...
Hämtade min slim idag. Med min gamla 80GB modell så hade jag en extern hårddisk med musik på eftersom jag inte gillar hur PS3 sorterar upp mina mappar. Har funkat fin fint tills nu... Det tar en evighet för slim att hitta alla filer och mappar på min externa hårddisk och ibland så hittar den inte alls. Har väntat i 30 min och nu har all filer kommit fram, stänger av ps3 slim. Tillbaka till noll. Någon som har samma problem eller kanske eventuellt har en lösning? Redigerat av leafgren, 01 September 2009 - 22:02. Postad 01 September 2009 - 21:51
Hmm...just den funktionen har väl alltid funnits på PS3? Blir så med min 80gb iallafall, el har jag missuppfattat nånting nu? Postad 01 September 2009 - 21:51
Ngn som upplever hd-ljudet bättre nu när ps3an klarar att skicka bitstream jämfört med att skicka som LPCM?
Tänkte på mer än att loggorna lyser upp på displayen på recievern. Även om det på pappret ska vara klippt-som-skuret så hade det varit intressant att höra OM ngn upplever ljudet som bättre när man glor blu-ray med hd-ljud på nya ps3 slim. Redigerat av twebbas, 01 September 2009 - 21:53. Postad 01 September 2009 - 22:54
Oj märkligt, så det är ingen skillnad i din ps3 när skivan snurrar igång alls? Det är skivsnurret som låter mest i min ps3. Men den stänger ju av sig själv om skivan inte används så det kanske är det du tänker på? Postad 01 September 2009 - 22:55
Jag testade ljudet idag faktiskt. Upplevde att ljudet var klarare och bättre med LPCM än Dolby TrueHD. LPCM låg på runt 4,5 mbit/s medan Dolby TrueHD låg på 2,2-2,5. Postad 01 September 2009 - 23:39 Har en Sharp med Aquos link. Går att stänga av/på och styra med TVns fjärr. Postad 01 September 2009 - 23:46 Ljudet från fläkten i min slim överröstar bd-rom läsaren när den läser en skiva i mitt fall. Ska ringa upp butiken imorgon och höra om det är tänkt att den nya slim ska väsnas så mycket mer än min 40GB gjorde och se vad för roligt svar man får där. @pezmannen: Jag Jag Jag! Tror det är hög tid att dra igång en "Hur mycket låter din Playstation 3 Slim" tråd så man slipper fylla upp denna med det snacket. Postad 01 September 2009 - 23:57
Jag har alltid varit en sån som vill byta upp mig när det kommer uppdaterad hårdvara. Jag sitter idag på en 80 GB men har även hunnit avverka två 60 GB innan. Detta är faktiskt första gången som jag hellre behåller min "gamla" utrustning istället för att uppgradera! Och efter att ha sett den live idag så är jag än mer säker på min sak, den är ju ändå fulare/plastigare i verkligheten! Dom har tom lyckats förstöra den tidigare ursnygga loggan (Spiderman-fonten..)
Jag trodde första att bilderna lurade en och att den skulle se iallafall okej ut. Men herregud, jag förstår faktiskt inte hysterin efter denna konsoll? Det har aldrig bekräftats från officiellt håll att fläkten skall vara tystare? Detta skulle ju annars kunna vara den stora anledningen för många att byta. Visste ni förresten att Sony har valt att få konsollen att se billigare/mindre exklusiv ut? Saxar från Sonys pressmeddelande innan lansering: "Den nya modellens kompakta hölje och mer alldagliga utseende kommer att tilltala en bredare publik" Mer alldagligare utseénde? Är detta något att sträva efter? Sony måste verkligen vara desperata att nå ut till fler människor än tidigare. Dom vill tvätta bort "stämpeln" av exklusivitet och ta sig in på marknaden av låginkomsttagare? nej, tacka vet jag konsollernas rolls royce, Playstation 3 generation 1/fat! Angående 3.0. Vad tycker ni om att upplösningen har förstorats? Ikonerna är ju mycket större nu än innan (1080p) Och glittret, känns lite flickigt som någon sa innan.. Förlåt om jag trampar på någons tår nu, men jag kände att jag var tvungen att ge min syn på det hela ;-) // aspire Postad 02 September 2009 - 01:39
Då är något fel på din förstärkare. Att LPCM tar mer plats är för att den är avkodad, men som sagt...........det ska inte spela någon roll var den kodas av. * edit, har du låtit den koda av eller du kör ett LPCM spår direkt? film? spel? Redigerat av PalmiNio, 02 September 2009 - 01:40. Postad 02 September 2009 - 05:59
Funkade inte....3.0 ligger kvar efter formateringen, kanske därför det kallas firmware? Mina Killzone savegames gick inte att återställa nu heller. Nån som vet om det går att gå tillbaka till en tidigare firmwareversion? Redigerat av Numb4Fun, 02 September 2009 - 06:02. Postad 02 September 2009 - 06:35 Jag gillar flickor. Postad 02 September 2009 - 06:48
När man uppdaterat firmware/systemuppdatering står det i informationen innan att man ej kan återgå till äldre version. (Möjligt om man tagit ner på usb från internet kanske?). I lag skall ju en uppdatering av både programvara som hårdvara, understryker uppdatering, göra att en produkt i sig är Bättre. Sen är väl det i betraktarens öga och öron hur bra sanningen överrenstämmer med verkligheten. Jag tycker det var riktigt synd att det hdmi chip som satt i deras senaste 80gb inte hade CEC stöd som Sonys andra (jämnåldriga) produkter, riktigt illa då man som sagt köpte sig en fin Bravia nyss. Kommer sakna den sköna funktionen med Bravia Sync. Dumma Sony säger jag igen.
Redigerat av mrBunny, 02 September 2009 - 06:49. Postad 02 September 2009 - 06:51
Vi diskuterar det på ett annat forum oxå, där en hävdade att DD och DTS i bitstream lät bättre än LPCM. Jag trodde inte på honom, men jag testade faktiskt själv hemma och FAKTISKT, tro det eller ej, jag hör skillnad när jag växlar mellan bitstream och LPCM! Jag har en onkyo 605 och testade ett DD-spår från en DVD. Det var ungefär lika stor skillnad som när man jämför DD och DTS. Inte stor alltså, men klart hörbar. Väldigt skumt. Och tråkigt, eftersom man måst köra LPCM om man vill ha ut HD-ljuden. :/ Postad 02 September 2009 - 06:58
Saves till vissa spel är kopieringsskyddade av någon outgrundligt anledning. Jag drabbas av Rock band 2 när jag väl köper slim. (har inte killzone 2)
Går inte att lösa problemet idag. Postad 02 September 2009 - 06:59 Sen kan man väl inte få trophies om man flyttar saves från en konsol till en annan? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |