Samsung PS50B551
613 svar till detta ämne
Postad 26 January 2010 - 13:08
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Knossos:Tror jag inte men vi kan trycka på och mejla tills vi får en firmware vi vill ha men jag tror fem, tio röster inte är något de bryr sig om. Kan tänka mig om ett antal hundra frekvent mejlar om problemet så stör det kundtjänsten så pass mycket att det lönar sig att fixa en firmware kunderna vill ha. Tror tyvärr det funkar så. bo_man: vad har du för Firmware? Min har 2006.0 och du borde testa att byta till denna version om du har en annan.
Redigerat av Chippe, 29 January 2010 - 12:36.
Postad 26 January 2010 - 16:22
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Jag kan meddela att jag tror att energisparfunktionen inte satt flickandet ur spel.
Jag har varit i kontakt med dem igen och tipset att testa dynamisk kontrast och det har jag ju
redan gjort och det funkar inte heller.
Nu skall jag hem och se om tv:n står i butiksdemo genom att trycka på info på fjärren (vet ej om
jag har en sån knapp på på fjärren.
Ingen annan som varit i kontakt med samsungs chatt-support?
Kanske är bra att bomba dem med frågor så kanske man löser vissa problem som man annars
kanske irriterar sig på.
Postad 30 January 2010 - 17:32
passi0nmasteR
-
passi0nmasteR
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hur aktiverar jag cinema smooth läget? Har gjort om den till B650 men vad gör jag sen?
Postad 30 January 2010 - 18:20
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Knossos:
Tror jag inte men vi kan trycka på och mejla tills vi får en firmware vi vill ha men jag tror fem, tio röster inte är något de bryr sig om. Kan tänka mig om ett antal hundra frekvent mejlar om problemet så stör det kundtjänsten så pass mycket att det lönar sig att fixa en firmware kunderna vill ha. Tror tyvärr det funkar så.
bo_man: vad har du för Firmware? Min har 2006.0 och du borde testa att byta till denna version om du har en annan.
När jag kollar på min tv stor det: Aktuell version 2009/11/12_002007.
Postad 30 January 2010 - 23:37
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Du har 2007 men testa 2006 om du kan få tag på den..
I värsta fall kan jag nog ladda upp den på något sätt men filen tar ca 30 MB.
Postad 31 January 2010 - 06:55
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Hm, efter att spanat in denna tv ett tag nu börjar jag känna mig redo att beställa en, antagligen från Komplett. Har köpt mina tidigare 2 där utan problem. Liten fråga bara till er som ändrat modellnamn i servicemenyn, klarar det även undertexter? Klarar det även HD mkv som en del pratar om i tråden. Att kunna köra usb nätverkskort via dlna är väl att hoppas på för mkt?
Fraktsättet för er som beställt där, om man tar företagspaket (billigare) kommer det hem till dörren eller till utlämningsställe?
Enda som verkar vara nackdel är väl buzzingen, har en 42" q97 som man hör detta vid låga volymer, bara det är inte är mer än på den!
Redigerat av rosenlorden, 31 January 2010 - 07:01.
Postad 31 January 2010 - 08:07
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Är också lite sugen på en PS50 B551 men börjar mer luta åt PS50 B565 för ca 11700 kr istället men beslutsångesten är enorm och förvärras alltid när man läser igenom jättetrådar på prisjakt och hittar missnöjda kunder av den tv man är sugen på
Redigerat av Unregistered9b117a23, 31 January 2010 - 11:29.
Postad 01 February 2010 - 07:42
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Skulle beställa den inatt från komplett, men mitt framför nosen höjde dom precis priset innan jag hann lägga ordern. Nu ligger den på 10 + frakt. Suck, hoppas dom sänker den snart igen eller om dom kan släppa den för 9  Hann du beställa en eller är du fortfarande i valet o kvalet? Frugan är vansinnig här för min 42" blev såld efter 3h på blocket bara
Postad 03 February 2010 - 23:19
extra-nico
-
extra-nico
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har problem med att inte text-tv fungerar. Inget stort problem iof, men lite irriterande, då apparaten i övrigt fungerar bra. Trycker jag på TXT-knappen, så får jag bara meddelandet att tjänsten inte är tillgänglig. Någon som vet vad som är felet?
Postad 04 February 2010 - 07:25
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Har problem med att inte text-tv fungerar. Inget stort problem iof, men lite irriterande, då apparaten i övrigt fungerar bra. Trycker jag på TXT-knappen, så får jag bara meddelandet att tjänsten inte är tillgänglig. Någon som vet vad som är felet?
Använder du tvns digitalbox eller har du en ansluten via HDMI? Om det senare så måste du använda TXT-funktionen på digitalboxens fjärr om du tittar på tv över HDMI-ingång. /M
Postad 06 February 2010 - 15:20
extra-nico
-
extra-nico
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Använder du tvns digitalbox eller har du en ansluten via HDMI? Om det senare så måste du använda TXT-funktionen på digitalboxens fjärr om du tittar på tv över HDMI-ingång.
/M
Jag använder tv´ns inbyggda digitalbox. Men jag hittade inställningen själv  Nu fungerar det! Någon som vet om tv's optiska ut skickar ut 5.1 signalen som sänds i t.ex. SVT, till en extern förstärkare
Redigerat av extra-nico, 06 February 2010 - 15:22.
Postad 08 February 2010 - 03:51
Tamino69
-
Tamino69
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Yeayyy - ny firmware till PS50B551T3P http://www.samsung.c...a...M&language=Version: T-CHL5CIPDEUC 2008.0
Postad 08 February 2010 - 19:42
Tamino69
-
Tamino69
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Efter uppdatering av firmware kan jag inte söka kanaler. Allting under "Kanal" i huvudmenyn är grått. Innan uppdateringen gjorde jag en "Factory Reset" i Service menyn, så det kan vara det som var orsaken och inte uppdateringen.
I alla fall behöver jag nu hjälp... Provar med Factory Reset igen men guiden som skall komma när man startar TVen kommer inte. Går heller inte att starta Plug & Play (grått). Barnsäkringen är ej på.
Förslag, någon? Nåt i Servicemenyn jag har pillat på som har blivit fel kanske?
Redigerat av Tamino69, 08 February 2010 - 20:02.
Postad 08 February 2010 - 20:17
extra-nico
-
extra-nico
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Någon som vet vad som gäller med den nya uppdateringen?
Vad blir "bättre"?
Måste man i service-menyn gå tillbaka till B550 (om man har B650 inställt)?
Viktigast av allt, är det någon som provat och fått den att fungera som den ska?
Postad 08 February 2010 - 20:49
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Jag har gjort den och den gick som det skulle. Inte letat efter några skillnader faktiskt, får ta det lite senare.
Mvh
Micke
Postad 08 February 2010 - 21:38
extra-nico
-
extra-nico
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag har gjort den och den gick som det skulle. Inte letat efter några skillnader faktiskt, får ta det lite senare.
Mvh Micke
Vad hade du inställt i service-meny'n? B550 eller B650? Fungerar B650 efteråt?
Postad 08 February 2010 - 21:40
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
B550 då jag inte har någon nytta av de extrafunktioner som tillkommer.
Postad 09 February 2010 - 11:30
eJHermansson
-
eJHermansson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har börjat stört mig mer och mer på Buzzingen från min 551a. Är det något en Firmare skulle kunna fixa eller är det helt enkelt dåliga komponenter i mitt ex?
Kan det vara så att plasman behövs köras in så efter ett tag så avtar helt enkelt buzzingen, läste i någon tråd här att En samsung med kraftig buzz helt plötsligt blivit tyst och inte störde mer..
Redigerat av eJHermansson, 09 February 2010 - 12:11.
Postad 11 February 2010 - 22:06
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Har börjat stört mig mer och mer på Buzzingen från min 551a. Är det något en Firmare skulle kunna fixa eller är det helt enkelt dåliga komponenter i mitt ex?
Kan det vara så att plasman behövs köras in så efter ett tag så avtar helt enkelt buzzingen, läste i någon tråd här att En samsung med kraftig buzz helt plötsligt blivit tyst och inte störde mer..
Någon som uppgraderat till nya firmware och märkt någon skillnad?
Postad 15 February 2010 - 21:38
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Kan meddela att nya mjukvaran inte fixade till flickandet.
Postad 16 February 2010 - 00:58
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Puh, trodde buzzing problemet var överdrivet.. Fick hem min ps50b550 här nyss och buzzingen är helt olidlig!! Ska se vad återförsäljaren / Samsung säger om detta. Om man ska spekulera i vad som sagts i denna tråd så verkar det som att returnera skärmen och gå på annat märke istället.. Synd, då man fått en så fin tv för 9 med frakt bara!!
Postad 16 February 2010 - 01:04
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Puh, trodde buzzing problemet var överdrivet.. Fick hem min ps50b550 här nyss och buzzingen är helt olidlig!! Ska se vad återförsäljaren / Samsung säger om detta. Om man ska spekulera i vad som sagts i denna tråd så verkar det som att returnera skärmen och gå på annat märke istället.. Synd, då man fått en så fin tv för 9 med frakt bara!!
Samsung kommer ju inte att hjälpa dig, eftersom din tv är gråimporterad.
Postad 16 February 2010 - 01:26
Hassezilla
-
Hassezilla
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Som sagt, eftersom det rör sig om gråimport så är en retur antagligen den enda möjligheten du har. Visst, du får säkert byta den mot ett annat ex, men risken att få en till som surrar är antagligen överhängande. Att den blinkande kontrasten också finns där på dessa gör ju inte saken bättre precis. Synd på en tv med annars i överlag sjukt bra bild, iaf i 60hz. Returnerade min B550 då den också buzzade sjukt mycket, känns såhär med facit i hand som ett smart drag. Verkar som att uttrycket "man får vad man betalar för" fortfarande stämmer väldigt bra med verkligheten.
Redigerat av Hassezilla, 16 February 2010 - 01:30.
Postad 16 February 2010 - 01:37
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Hm, jo det rör ju sig om gråimport men det är ju ändå 2årig garanti som även ska täcka i Sverige. Har nämligen en auktoriserad Samsung verkstad 1km från mig. Borde väl kunna få den inlämnad och kanske åtgärdad där om det går? Som ni säger ovan, grym tv, men sorglig buzzing ( i vissa fall..)
Postad 16 February 2010 - 01:59
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
2års garanti på gråimporterade, brukar innebära 2 års inskicksgaranti. Men det beror på var du köpte den. Din auktoriserade verkstad får nog tyvärr inte hjälpa dig är jag rädd.
Postad 16 February 2010 - 02:30
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Det stämmer nog bra, ska kontakta min försäljare imorrn och höra vad han säger om det hela, antagligen blir det väl att betala 500:- i frakt tillbaks för ett återköp / reparation. Dock så stod dom för frakten vid reparation, om nu Samsung tycker att surret är ett "fel". Läste på Samsungs usa sida att om man hörde surret 15 fot ifrån enheten utan ljud påslaget räknas det som fel på tv-n. Det gör jag på min utan problem..
Update.. Pratat med Samsung support som var trevliga, men denna var gråimport så jag skulle vända mig till affären som får DOA den. Man ska inte höra något från tv'n i soffan vid normal volym (runt 15 på denna, och det är ganska högt redan). Och jag hör klart o tydligt zzzurret vid denna lyssningsvolym! Så nu får jag väl betala en 500 i frakt tillbaks o sedan invänta om den är "felaktig" enligt Samsung sen, det är den säkert inte...
Redigerat av rosenlorden, 16 February 2010 - 10:46.
Postad 16 February 2010 - 18:59
Dr Tinnitus
-
Dr Tinnitus
-
Amatör
-
-
62 inlägg
På min så har jag inga som helst problem med buzzing. Visst, det finns ett svagt surr i den, men inte starkare än att jag precis kan förnimma det i soffan 4 m från TV:n när det är helt tyst i rummet och då bara om jag vrider huvudet i vissa vinklar. Har jag min laptop MacBook Pro igång på soffbordet så hörs den mer än TV:n och då är det en av de tystaste laptops som finns. I princip så hörs inte buzzet med mer än att jag med allt ljud avslaget, går fram till TV:n och sticker in huvudet bakom den nere på högersidan och lyssnar noga. Då hör man att det är en komponent som sitter där inne och surrar lite svagt. Antagligen som studsar detta surrande sen in i den hårda väggen bakom TV:n och reflekteras ut i rummet. Så, ett tips kan ju vara att hänga något fluffig på väggen bakom TV:n som absorberar detta surrande så det inte reflekteras ut i rummet. Dr Tinnitus
Postad 21 February 2010 - 11:38
Unregisteredfec72d49
-
Unregisteredfec72d49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
Hade lite buzz första veckan men nu hör jag sällan nåt och när det kommer är det ganska lågt, inget som stör. Fan vilken glad nyhet, tack för det! Blir mycket bättre bild med digitala sändningen! Sitter nu och försöker få ordning på kanallistan i min 551:a. Hur blandar jag analoga och digitala kanaler i en kanallista så att allt ligger i ordning? Har försökt genom att flytta alla analoga och digitala kanaler till favoritlistan men de lägger sig automatiskt så alla de digitala kanalerna kommer först. Man får alltså gå igenom de 7 gratis digitalkanalerna för att komma till analoga TV3. Ett riktigt I-landsproblem alltså 
Hur har du löst detta?
Numrera om kanalerna..
Postad 21 February 2010 - 23:03
skellefteroger
-
skellefteroger
-
Rookie
-
3 inlägg
Min 551:a har ett problem. Den tappar kontakten med det enheter jag har inkopplat via HDMI. Bl.a min Mac mini (dvi-hdmi) min Samsung dvd (hdmi) och min Philips 5.1 system (hdmi)
I sourcelistan står dom som ej anslutna och när man väljer dom får man meddelandet att dom tydligen inte är det. Detta har funkat hur bra som helst tidigare, har inte kopplat loss nåt. Nu får jag ingen kontakt med någon enhet! I övrigt verkar TV:n funka som den ska.
Har provat uppdatera sourcelist, slå av tv:n, bryta strömmen till densamma, starta om enheterna, inget hjälper!
Nån som vet vad fan detta betyder?
Postad 22 February 2010 - 11:03
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Det stämmer nog bra, ska kontakta min försäljare imorrn och höra vad han säger om det hela, antagligen blir det väl att betala 500:- i frakt tillbaks för ett återköp / reparation. Dock så stod dom för frakten vid reparation, om nu Samsung tycker att surret är ett "fel"
Företaget du köpt TVn av ska skicka ut en fraktsedel. Du ska inte betala något nu! Om det sen visar sig att det inte var något fel, så måste du betala en avgift.
Postad 23 February 2010 - 19:57
Stevefotboll
-
Stevefotboll
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har också problem med buzzing från min Samsung 551. Vad kan man göra? Köpte den 4 januari i år. Kan man få den utbytt ? Eller är det bara att härda ut  ?. Är i övrigt nöjd med tvn.
Redigerat av Stevefotboll, 23 February 2010 - 20:00.
Postad 24 February 2010 - 06:19
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Det borde gå och få tv:n reparerad då mitt ex är näst intill knäpptyst.
Postad 24 February 2010 - 18:12
Stevefotboll
-
Stevefotboll
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har skickat en anmälan via mail till inwaerhouse där jag köpte tvn. Inväntar svar. Man får hoppas att det går att lösa på något sätt. Pallar verkligen inte missljudet och jag som trodde jag var okänslig för denna typ av läten.
Postad 25 February 2010 - 12:36
dotnet
-
dotnet
-
Användare
-
-
141 inlägg
Har en PS50B555, inte just samma modell som 551 men får ta det i denna tråden iom brist på annan tråd för min tv. Har också detta fenomen buzzing. Hör det tydligt när jag sitter 3 meter bort i soffan. Har både varit i kontakt med mediamarkt där jag köpte tvn och samsung. Samsung hade deras servicesnubbar här hemma och mätte hur högt buzzet var, dom anser att det är för låg buzzing för att det ska repareras (ska va över 30decibel om dom ska ta in den). Och mediamarkt låter mig inte byta till ett annat märke eller ångra köp, för dom går på samsungs linje att den har för lite buzz för att fixas och att den är begagnad så byte går inte enligt dom. Vad kan jag göra? Köpte till en extra försäkring för 1500 o känner inte att den hjälper mig mycket. Mediamarkt kunde ta in den för service men enligt dom från samsung så sa dom att det troligen bara blir ett panelbyte och då är troligen buzzet kvar. Känner inte för att skicka iväg tvn för att sen få tillbaka samma skit. Köpte tvn för ca. 3 månader sen och buzzet blir bara värre o värre. Är det helt kört för mig och att jag måste leva med detta ljud?
Postad 26 February 2010 - 14:09
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Har en PS50B555, inte just samma modell som 551 men får ta det i denna tråden iom brist på annan tråd för min tv. Har också detta fenomen buzzing. Hör det tydligt när jag sitter 3 meter bort i soffan. Har både varit i kontakt med mediamarkt där jag köpte tvn och samsung. Samsung hade deras servicesnubbar här hemma och mätte hur högt buzzet var, dom anser att det är för låg buzzing för att det ska repareras (ska va över 30decibel om dom ska ta in den). Och mediamarkt låter mig inte byta till ett annat märke eller ångra köp, för dom går på samsungs linje att den har för lite buzz för att fixas och att den är begagnad så byte går inte enligt dom. Vad kan jag göra? Köpte till en extra försäkring för 1500 o känner inte att den hjälper mig mycket. Mediamarkt kunde ta in den för service men enligt dom från samsung så sa dom att det troligen bara blir ett panelbyte och då är troligen buzzet kvar. Känner inte för att skicka iväg tvn för att sen få tillbaka samma skit. Köpte tvn för ca. 3 månader sen och buzzet blir bara värre o värre. Är det helt kört för mig och att jag måste leva med detta ljud?
Vad täcker försäkringen? Är det drulle? Sätt en yta i skärmen och be MM om en ny.
Postad 26 February 2010 - 14:49
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Jag tror i stort sett hela 5-serien lider av ungefärligt buzz, då det är samma paneler fast lite olika design bara och usb / utan usb. Bara att man som person lider olika av buzzingen + att det givetvis hörs mindre i ett stort vardagsrum och med olika väggar som ger olika resonans. Märkligt att dom mäter med dB mätare då Samsung i staterna säger klart och tydligt att om man är cirka 3m ifrån och har normal lyssningsvolym så ska man inte kunna höra ngt surr, punkt slut. Detta ljud kanske inte är starkt, men dock har det en otroligt högt / påträngande faktor, likt ett surrande lysrör! Jag tror att man får välja Panasonic / LG om man vill undkomma jobbig buzzing i fortsättningen, alternativt lcd. Så mkt för Samsung's service alltså, ta en ipren o fortsätt titta bara  Från amerikanska sidan ang. buzzing "The buzzing sound your plasma TV makes is normal. It's caused by the electrical charges that are used to create the images on the screen. The buzzing, however, should not be so loud that you can hear it when the volume on the TV is set at normal levels.
If your Plasma TV is buzzing loudly, follow these steps:
1. Set the volume of the TV to the setting you normally use. 2. Stand at least 15 feet away. If you do not hear the buzz, your Plasma TV is working normally. 3. If you continue to hear a loud buzz when you are 15 feet from the TV, return to the TV and see if any cables are resting against the metal back cover of the TV. If cables are resting against the back panel, reposition them so that they do not rest against the back panel and see if that reduces the buzzing. 4. If repositioning the cables does not reduce the buzzing, your Plasma TV needs service"
Redigerat av rosenlorden, 26 February 2010 - 14:55.
Postad 26 February 2010 - 15:05
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
1. Tidigare har jag alltid köpt Panasonic och avstått från Samsung just pga buzzning, men min 551 som jag tog en chans och köpte är faktistk knäpptyst (och den står i sovrummet så störande surr skulle höras på en gång. Den är inte mer ljudlig än min gamla 50PZ70 var iaf så jag hör inget på 20cm avstånd ens. Jag tror att det kan vara relaterat till kvaliteten på elnätet som man har i sin fastighet.
2. Vad gäller reklamationsfrågan ovan från Dotnet så är det ju så (om jag inte missminner mig helt) att under de första 6 månaderna så är det köparens uppfattning om vad som är ett väsentligt fel som styr. Lämna alltså in den för reparation 2ggr så har du vid 3:e tillfället rätt till pengarna åter alt ny felfri vara.
Postad 26 February 2010 - 16:14
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Helt fel att mäta med dB.
Buzzingen ger inte ifrån sig ett jättehögt ljud men det är riktigt genomträngande och stör många av oss då vi tittar på tv. Det är väl inte OK?
Ungefär som att säga att tinnitus inte är störande eftersom det handlar om mycket låg dB.
Redigerat av Chippe, 26 February 2010 - 16:14.
Postad 26 February 2010 - 16:26
Krumeluren
-
Krumeluren
-
Forumräv
-
-
776 inlägg
Köpte till en extra försäkring för 1500 o känner inte att den hjälper mig mycket.
Du köpte en förlängd garanti. Inte försäkring
Postad 26 February 2010 - 23:53
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Vilka av er kör med Färgton - Varm2? Det brukar rekomenderas men är det inte så, när man tittar på OS t ex, att snön blir lite för mycket åt det gula hållet? Är inte Varm1 att föredra?
Postad 27 February 2010 - 00:21
Stevefotboll
-
Stevefotboll
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
.
Redigerat av Stevefotboll, 01 June 2010 - 21:09.
Postad 27 February 2010 - 00:52
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Återkom gärna om du lämnar in den på verkstad, om det går att åtgärda. Har själv en auktioriserad Samsung verkstad 3km härifrån, dock är ju min modell gråimport, men det kanske går att åka dit med den ändå? Vore ju mkt bättre än att skeppa tv-n 25 mil till min återförsäljare
Postad 27 February 2010 - 22:14
Stevefotboll
-
Stevefotboll
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Återkom gärna om du lämnar in den på verkstad, om det går att åtgärda. Har själv en auktioriserad Samsung verkstad 3km härifrån, dock är ju min modell gråimport, men det kanske går att åka dit med den ändå? Vore ju mkt bättre än att skeppa tv-n 25 mil till min återförsäljare 
Jag återkommer när jag fått tvn tillbaka.
Postad 01 March 2010 - 20:05
Danne-07
-
Danne-07
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ny firmware finns nu att hämta! 2009.0 Kanske löser alla våra problem :-) http://www.samsung.c...mp;menu2=detail
Postad 01 March 2010 - 20:26
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Ny firmware finns nu att hämta! 2009.0
Kanske löser alla våra problem :-)
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail
Irriterande att dom inte skriver vad som har ändrats. För 13TP är det fortfarande 2008.0 som gäller.
Postad 05 March 2010 - 22:52
Stevefotboll
-
Stevefotboll
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har nu hämtat tillbaks tvn från serviceverkstan. Ingen åtgärd. Han jag pratade med nämnde oxå precis som någon tidigare skrev 30 decibel som gräns för (o)ljudet. Tyckte själv inte tvn lät särskilt mycket när jag lyssnade på den hos verkstan fast där finns ju en hel del andra ljud som ev gör att de ljud jag hör från tvn ej gör sig påminda på samma sätt. Man får hoppas att detta ger sig med tiden som verkat ha hänt för tidigare skribent.
Postad 06 March 2010 - 12:54
Chippe
-
Chippe
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Stevefotboll:
Jag kände det på mig. Visste att de skulle vara så inkompetenta och just därför ville jag att du för dem skulle förklara villkoren för att man ska uppfatta buzzingen som störande. Tex. ålder, avstånd och hemmamiljö men det spelar väl ingen roll. Det är 30 db som gäller verkar det som.
Ett tips är att inte sitta precis rakt framför, utan en sittplats till höger/vänster. Det dämpar lite grand hos mig och tänker inte längre så mycket på buzzingen. Hoppas också på att oljudet försvinner/dämpas med tiden men jag tvivlar.
Postad 17 March 2010 - 09:26
Tamino69
-
Tamino69
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Min 551:a har ett problem. Den tappar kontakten med det enheter jag har inkopplat via HDMI. Bl.a min Mac mini (dvi-hdmi) min Samsung dvd (hdmi) och min Philips 5.1 system (hdmi) I sourcelistan står dom som ej anslutna och när man väljer dom får man meddelandet att dom tydligen inte är det. Detta har funkat hur bra som helst tidigare, har inte kopplat loss nåt. Nu får jag ingen kontakt med någon enhet! I övrigt verkar TV:n funka som den ska.
Har provat uppdatera sourcelist, slå av tv:n, bryta strömmen till densamma, starta om enheterna, inget hjälper!
Nån som vet vad fan detta betyder?
Detta betyder nog att du får skicka in den. Jag har haft exakt samma problem. Då var det inom 10 dagar efter köpet, så jag ångrade då köpet och beställde ny. Har också sett i denna tråden en annan användare med samma sak. Verkar vara nåt som går igen på denna modellen.
Postad 06 April 2010 - 05:28
bo_man
-
bo_man
-
Forumräv
-
-
661 inlägg
Jag har själv inte uppdaterat men det går alltid att återställa till den firmware du hade senast.
Meningen med de svarta låsen är att du inte behöver ta sönder kartongen. Tillfälliga inbränningar uppstår efter bara några sekunder då tv:n är helt ny så man kanske inte ska börja med att pilla i en meny i en kvart även om man med stor sannolikhet inte får permanenta inbränningar. Sänk ljus/kontrast till ungefär hälften men det ska inte vara någon fara att köra högre kontrast så länge man fyller hela rutan med rörlig bild utan svarta kanter.
Inställningar efter proffskalibrering: (tänk på att ni inte har samma spelare och ljusförhållanden men dessa inställningar är bra som referens)
Picture Mode Movie Color Temp Warm 2 Brightness 56 Contrast 90 Color 53 Tint G35/R65 Sharpness 10 Cell Light 8 Black Tone: Off Dynamic Contrast: Off Gamma: 0 Color Space: Auto Flesh Tone: Off Edge Enhancement: Off Digital NR: Auto HDMI Black Level: Low Film Mode: Auto
Vitbalansering Red-Offset 22 Red-Gain 33 Green-Offset 25 Green-Gain 25 Blue-Offset 12 Blue-Gain 33
Jag gjorde en bild i 1920x1080 så man kan kalibrera med det utmärkta "blå-läget" på tv:n. Kommer inte ihåg exakt var men det finns i menyn.
Hej Chippe. Dags att väcka en gammal tråd. Efter många timmars bildinställande har jag kommit fram till ungefär samma inställningar som du har  . Har mest användt svt:s testbild och olika filmer och kalibrerat efter. Det jag undrar är ett par saker. När jag använder dina ton- och vitbalansinställningar upplever jag bilden som något grönaktig. Speciellt när det är ljusgrå toner i bilden. T ex när jag byter kanal på min comhem hd-box så är "listen" längst ner grå men med dina inställningar är den grön i tonen. Har ni andra som använder samma inställningar samma upplevelse? Sen är jag inte alls överens om inställningarna på brighness. Kör 47 där.
Postad 29 April 2010 - 21:17
extra-nico
-
extra-nico
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ny firmware finns nu att hämta! 2009.0
Kanske löser alla våra problem :-)
http://www.samsung.c...mp;menu2=detail
Varför hittar inte min TV denna uppdatering (min modell enligt servicemenyn är PS50B550, TV'n meddelar bara: "Ingen fil tillgänglig för uppdatering. Kontrollera och försök igen" Har provat både "PS50B550T4W" och "PS50B551T3W" Why???
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|