Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN fungerar ej!

1626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 maj 2011 - 13:55

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

Då är det ju bra att du bor i Östergötland där närmsta granne är 2mil ifrån så polisen kommer ju inte komma ;)

Haha så kan man se de... Kanske får nöja mig med mitt soft airgun á la MP5 istället då... :P

Nu får dom väl sätta lite fart. Är väl en vecka eller så nu som det legat nere. Surt!

Nästan 2 t o m.....

Postad 03 maj 2011 - 16:08

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Lugn ni får vänta till Fredag 6:e Maj 17.00

det är min gissning.. har vi varit utan online ca. 2 veckor så kan vi
härda ut ett par dagar till.. själv har jag knappt spelat något.

visst har man ett gäng spel som man borde plöja igenom singel player på
men det har inte blivit av.. relaxat med film istället o fixat o donat med lägenheten ;)

Postad 03 maj 2011 - 16:17

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3 928 inlägg
  • 0
Meen....online skiter jag i ju. Jag har en psp go och enda sättet att få tag i spel är att ladda ner dom från psn.

Postad 03 maj 2011 - 17:34

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
har kommit ganska långt i AC: brotherhood pga detta så är ganska nöjd, enda jag har kvar där nu är alla flaggorna, bli lvl 50 i MP(är väl 42 lr om det var 47? nu) och sedan abstergo employee of the month (: sistnämna behöver man väl hjälp med antar jag (:

Postad 03 maj 2011 - 18:01

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
http://www.lolpics.s...435-amazing-usa

...tyckte jag va kul ;)

Postad 03 maj 2011 - 19:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Vad skall man vidta för åtgärder nu för att skydda sina uppgifter?

Jag kan i alla fall inte ända några kontonummer via Playstation Network nu med tanke på att det ligger nere?
Skall man ta bort sin användare på sin konsol, eller måste man gå in via deras internetsida för att ändra uppgifterna?

Redigerat av Glidtassen, 03 maj 2011 - 19:16.

Postad 03 maj 2011 - 19:39

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0

Vad skall man vidta för åtgärder nu för att skydda sina uppgifter?

Jag kan i alla fall inte ända några kontonummer via Playstation Network nu med tanke på att det ligger nere?
Skall man ta bort sin användare på sin konsol, eller måste man gå in via deras internetsida för att ändra uppgifterna?

Vilka uppgifter vill du skydda?

Din mail får du ändra lösenord på och kontokortet får du spärra om du är orolig, resten är inte mycket att göra åt eller bry sig om för den delen.

Postad 03 maj 2011 - 19:42

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4 485 inlägg
  • 0
Så jag antar att man inte kan göra mycket just nu. Vad jag förstod blir berörda användare kontaktade via mail om deras konto är i riskzonen?

Postad 03 maj 2011 - 20:16

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Man skall inte vara överdrivet orolig för detta. Det som vi vet säkert idag är att de har våra adressuppgifter, dvs samma sak som vem som helst kan hitta på hitta.se eller eniro.

I den datan fanns lösenorden i hashad form med. Det betyder att det är väldigt svårt att få ut det riktiga lösenordet ur detta (inte ens Sony själva kan detta), men det är inte garanterat omöjligt.

Dom vet att denna data togs genom access loggar eller likande. Det finns inga sådana indikationer på att de fick med sig kreditkortsdatat. Det gör att det är osannolikt att de fått tag på den, men inte helt garanterat omöjligt. Denna data var också krypterad, så det måste dessutom lyckas knäcka denna kryptering om de mot förmodan fått tag på den vilket gör det hela ännu osannolikare, men inte helt garanterat omöjligt.

Så i dagsläget, men den information vi har, så kan man jämföra med risken att kliva på ett flygplan. Det är osannolikt att du kommer dö i ett stort eldklot, men inte garanterat omöjligt.

Postad 04 maj 2011 - 07:03

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Man skall inte vara överdrivet orolig för detta. Det som vi vet säkert idag är att de har våra adressuppgifter, dvs samma sak som vem som helst kan hitta på hitta.se eller eniro.

I den datan fanns lösenorden i hashad form med. Det betyder att det är väldigt svårt att få ut det riktiga lösenordet ur detta (inte ens Sony själva kan detta), men det är inte garanterat omöjligt.

Dom vet att denna data togs genom access loggar eller likande. Det finns inga sådana indikationer på att de fick med sig kreditkortsdatat. Det gör att det är osannolikt att de fått tag på den, men inte helt garanterat omöjligt. Denna data var också krypterad, så det måste dessutom lyckas knäcka denna kryptering om de mot förmodan fått tag på den vilket gör det hela ännu osannolikare, men inte helt garanterat omöjligt.

Så i dagsläget, men den information vi har, så kan man jämföra med risken att kliva på ett flygplan. Det är osannolikt att du kommer dö i ett stort eldklot, men inte garanterat omöjligt.

Väl talat!

Postad 04 maj 2011 - 08:30

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Vore det inte snart rimligt att få ett riktigt besked från Sony om när dom tror att psn öppnar igen?

Nu har vi väntat i 2 veckor utan ett riktigt svar

Postad 04 maj 2011 - 08:55

aber715
  • aber715
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Slutet av denna vecka var det väl sagt?

Postad 04 maj 2011 - 08:58

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Nja, det sas "this week", så det är väl hyfsat vagt. Men som vanligt så bör man väl uppfatta det som "vi kommer dra ut på det så mycket vi kan in absurdum".

;)

Postad 04 maj 2011 - 09:08

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Jag som går på pappaledighet idag. Hade ju tänkt ta upp spelandet igen..... nu måste jag ju göra annat.

Postad 04 maj 2011 - 09:08

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Först sas det ju den 27:de att det skulle komma upp inom en vecka dvs senast idag. Men på presskonferensen den 1 maj sa dom ju denna veckan och idag är ju i denna veckan så inget motsägelsefullt i de ;)
Så är väll bara att starta upp strax då...

Postad 04 maj 2011 - 09:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Precis, inget konkret , bara luddiga svar och rykten.
Snart blir det ett Wii ;)

Postad 04 maj 2011 - 09:44

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Nu har de j ä vla idioterna haft 14 dagar på sig och enligt de själva jobbar de dygnet runt med att få upp onlinetjänsten.... Grattis! Ett av världens största företag... Funderar allvarligt på att åka iväg å inhandla en 360 istället, de lyckas ju i alla fall med att vara online... Detta är INTE ok! Dessutom har Sony uppenbarligen enorma problem med att meddela sina kunder vad som händer samt att ge några som helst besked.

Postad 04 maj 2011 - 09:50

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0
Då är det ju tur att PSN inte kostar något eller hur.

Tålamod är en dygd heter det visst.

Postad 04 maj 2011 - 09:52

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3 008 inlägg
  • 0
Ooooh nej köp inte en 360 buuh buuh snälla ge sony en chans snälla snälla

Eller va ville du ha för reaktion?

Postad 04 maj 2011 - 10:15

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Det är ju ett sätt att se på saken. Jag ser det som att jag betalade för PSN samtidigt som jag köpte Playstation 3. Ett Xbox 360 är billigare i inköp men där ingår (mig veterligen) inte tjänsten Live för "all" framtid.

Postad 04 maj 2011 - 10:17

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Ooooh nej köp inte en 360 buuh buuh snälla ge sony en chans snälla snälla

Eller va ville du ha för reaktion?

Hehe...

Tänk på mig då *viftar ivrigt med händerna* - vi köpte ju vår andra PS3:a precis söndan innan PSN gick ner! Då är det ju dubbelt så synd om oss...

Vad vill jag ha för reaktion från er - Ingen!

(Fast ert medlidande i tysthet uppskattas) ;)

Postad 04 maj 2011 - 10:19

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

Det är ju ett sätt att se på saken. Jag ser det som att jag betalade för PSN samtidigt som jag köpte Playstation 3. Ett Xbox 360 är billigare i inköp men där ingår (mig veterligen) inte tjänsten Live för "all" framtid.

Nu drog jag en rak liknelse mot Live där man betalar för tjänsten.

Postad 04 maj 2011 - 10:20

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Och stackars mig som fick min på skärtorsdagen och inte har reggat mig på psn ännu....

Postad 04 maj 2011 - 10:23

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Tänk på mig då *viftar ivrigt med händerna* - vi köpte ju vår andra PS3:a precis söndan innan PSN gick ner! Då är det ju dubbelt så synd om oss...

Det märks att det är ganska många som har två PS3:or... Betyder det att:
a ) Folk gillar sonys produkter
b ) PS3:ans spel har för lite splitscreen-modes
c ) Familjer med PS3:or har för många viljor inom familjen

Redigerat av novaland, 04 maj 2011 - 10:23.

Postad 04 maj 2011 - 10:27

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

d) Flera i hemmet som man vill lira online med.

Postad 04 maj 2011 - 10:36

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

• 1 727 inlägg
  • 0
Fick hem mitt PS3 samma dag som PSN gick ner :P
Hoppas det kommer upp snart då jag har lust att börja lira lite :)

Postad 04 maj 2011 - 10:53

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

Nu har de j ä vla idioterna haft 14 dagar på sig och enligt de själva jobbar de dygnet runt med att få upp onlinetjänsten.... Grattis! Ett av världens största företag... Funderar allvarligt på att åka iväg å inhandla en 360 istället, de lyckas ju i alla fall med att vara online... Detta är INTE ok! Dessutom har Sony uppenbarligen enorma problem med att meddela sina kunder vad som händer samt att ge några som helst besked.

360 har oxå haft ett uppehåll på 2 veckor, dock inte nu men ändå...=) O at Sony inte gör allt för att få igång PSN kan du ju glömma de förlorar stora pengar varje dag de ligger nere så det e nog febrilt knappande på datorer för de anställda där nu! O som många andra här inne har skrivet så e de bättre att de tar lite längre tid o att de blir bra så de här inte händer igen..... Dock så har ja en jäkla abstinens ja med.... :)

Postad 04 maj 2011 - 11:00

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Det skulle kört 2 login istället en för mp spel och en för storen..BLOPS abstinensen har nått DEFCON 1

Postad 04 maj 2011 - 11:17

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

Jag som går på pappaledighet idag. Hade ju tänkt ta upp spelandet igen..... nu måste jag ju göra annat.

Umgås med ditt barn kanske? :lol:

Precis, inget konkret , bara luddiga svar och rykten.
Snart blir det ett Wii :P

Jag spelar Mario Kart Wii, grymt roligt. :)

Postad 04 maj 2011 - 11:40

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

Umgås med ditt barn kanske? :lol:

Jag spelar Mario Kart Wii, grymt roligt. :)

INFIDEL...... :P

Postad 04 maj 2011 - 11:59

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
om någon vill söka jobb hos sony nu som Sr Application Security Analyst ;D

http://www.careerbui...GV6PLHHGXQC9WWF

Postad 04 maj 2011 - 12:03

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0

Här agerar den ena ps3an till ungarna, kopplat till datorskärm, och den andra är min, som jag kör BD på, och spelar själv lite då och då när jag får tid :)

Postad 04 maj 2011 - 12:34

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

• 509 inlägg
  • 0
Spärrade kortet förra veckan. Vågade inte chansa!

Kommer aldrig att regga ett kontokort varesig på PSN eller XBL.

Klantiga j*vlar...

Skojjar du? Jag har varit pappaledig sedan slutet av mars. Finns inte en chans att man hinner spela spel på dagarna. Inte för att man vill det heller. Man är ju hemma för att umgås med sitt/sina barn.

Så jag tycker du borde prioritera om lite :)

Postad 04 maj 2011 - 13:02

mangeP
  • mangeP
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Spärrade kortet förra veckan. Vågade inte chansa!

Kommer aldrig att regga ett kontokort varesig på PSN eller XBL.

Klantiga j*vlar...

Skojjar du? Jag har varit pappaledig sedan slutet av mars. Finns inte en chans att man hinner spela spel på dagarna. Inte för att man vill det heller. Man är ju hemma för att umgås med sitt/sina barn.

Så jag tycker du borde prioritera om lite :)

HEHE...Förstör inte hans drömmar...Jag vet också att man INTE hinner spela när man är pappaledig...

Spärrade mitt Visa som jag hade reggat på PSN idag, kändes onödigt att chansa med de lilla pengar man har.

En reflektion till. Saker går sönder. INGENTING i cyberrymden är 100% säkert, skulle det vara 100% säkert så skulle det vara totalt oanvändbart pga. alla koder och inloggningar som skulle krävas.

Postad 04 maj 2011 - 13:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

En reflektion till. Saker går sönder. INGENTING i cyberrymden är 100% säkert, skulle det vara 100% säkert så skulle det vara totalt oanvändbart pga. alla koder och inloggningar som skulle krävas.

Så sant som det var sagt. Det dummaste man kan göra är att lita på en dator :)

"Åh nej datorn gick sönder och alla mina semesterbilder sen nittonhundrafrösihjäl är borta. Dumma dator det är ditt fel att det inte finns en backup..."

Varje liten bit av information som du lägger ut är aldrig helt säker.

Postad 04 maj 2011 - 13:26

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

e) Istället för att köpa en 'vanlig' BD/DVD spelare för strax under 1000 kr, så slår man till på en till PS3.
f) Tonåringar har en tendens att ockupera PS3:an även under din speltid. De orkar vara uppe längre medans du med åren bara blir tröttare ju senare på kvällen det blir...
g) man har haft både X360 och PS3, men sålde den konsollen som var skit... :)

Postad 04 maj 2011 - 13:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Klarar man inte av att vara utan sitt kära TV-spel online 14 dagar kanske man ska fundera på om det är Sony som har problem...? :)

Postad 04 maj 2011 - 13:59

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Det va lite det jag menade med för lite splitscreen modes.. Nu är ju det helt klart att föredra att sitta en spelare per skärm och jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till splitscreen, men det finns ju trådar där folk efterfrågar vilka splitscreen-spel det finns.. och svaren är inte särskilt många.

Jag har dock fett kul med att spela bfbcs2 med tjejen.. man kan hitta på rätt mycke hyss som 2 spelare sittandes bredvid varandra.

Postad 04 maj 2011 - 14:08

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag har dock fett kul med att spela bfbcs2 med tjejen.. man kan hitta på rätt mycke hyss som 2 spelare sittandes bredvid varandra.

Det låter snaskigt, berätta mer! :P :)

Postad 04 maj 2011 - 14:09

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

Det låter snaskigt, berätta mer! :lol: :)

1-0 till dig... :rolleyes:

edit: eller ska man skriva: and he scores :P

Redigerat av FederalMano, 04 maj 2011 - 14:12.

Postad 04 maj 2011 - 14:23

Coolg8
  • Coolg8
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
kan bara tilläga...
Hur ser hit-boxen ut
eller..."HEADSHOT" :)

Postad 04 maj 2011 - 14:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
För att bli lite mer seriösa:

Rykte:

Kommer PSN inte igång förän tidigast 6/5 p g a den japanska regeringen?!

( Google translate )

Redigerat av BrittBastard, 04 maj 2011 - 14:35.

Postad 04 maj 2011 - 14:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man betalar ingenting för ingenting. Makes sense i nuläget :)

Nä, men fattar ni vilket E3 det kommer bli i juni eller? Nintendos nya konsol, Halo remake, Sony startar upp PSN. Kommer bli bästa E3 n å g o n s i n!

Kan se utannonseringen framför mig på Sonys presskonferens:

And nauw.. We have a wittle supise fo you *ler förväntansfullt*

As of tomowwow, the WHOLE WOLD, (konstpaus) can enjoy Playstation Netwauk, FLEE of CHAACC! *inväntar applåder*

Commence episk trailer.

Redigerat av Zoiler, 04 maj 2011 - 14:43.

Postad 04 maj 2011 - 14:47

Hampuz
  • Hampuz
  • Beroende

• 1 379 inlägg
  • 0

För att bli lite mer seriösa:

Rykte:

Kommer PSN inte igång förän tidigast 6/5 p g a den japanska regeringen?!

( Google translate )

Aha, undra hur många det kommer vara inloggade på fredag då :)

Varför kan inte bara Sony gå ut med ett datum? Skall det vara så svååårt?

Postad 04 maj 2011 - 15:08

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2 532 inlägg
  • 0

Aha, undra hur många det kommer vara inloggade på fredag då :)

Varför kan inte bara Sony gå ut med ett datum? Skall det vara så svååårt?

Tja det finns ju alltid en möjlighet att dom inte är klara med återställningen samt tilltäppning av säkerhetshål.

Då är det svårt att gå ut med ett datum.
Jag ser hellre att de gör ett grundligt jobb som tar lite längre tid än att de hastar ut en produkt som närmast kan liknas vid en prästost, full med hål.

Postad 04 maj 2011 - 15:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
"Dear PSN users. As you may already know we have started to bring our services up for the south and west of Asia and can confirm we finally have dates available to bring the system back online world wide":

North/East Asia - Tuesday May 3rd (22.00)

Europe - Wednesday May 4th (22.00)

USA - Thursday May 5th (08.00)

AUS - Thursday May 5th (14.00)"

BASTARDS!

Postad 04 maj 2011 - 15:44

FederalMano
  • FederalMano
  • Forumräv

• 749 inlägg
  • 0

"Dear PSN users. As you may already know we have started to bring our services up for the south and west of Asia and can confirm we finally have dates available to bring the system back online world wide":

North/East Asia - Tuesday May 3rd (22.00)

Europe - Wednesday May 4th (22.00)

USA - Thursday May 5th (08.00)

AUS - Thursday May 5th (14.00)"

BASTARDS!

Vart hitta du det här ??

Postad 04 maj 2011 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

BASTARDS!

Vadå varför, det är ju idag -_-?

(Australien får det alltid sämst :))

Postad 04 maj 2011 - 15:45

Unregisteredb33ec5bc
  • Unregisteredb33ec5bc
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Sweet! :)

Postad 04 maj 2011 - 15:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
fan, klockan 22 ja. en större mängd befolkning måste ju upp imorgon och dom utlovade det förra natten, inte den här. jag är missnöjd. dock så har jag inte hunnit köpa en xbox 360 ännu, så jag *antar* att jag undviker det. men det var då fasen på håret!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.