Är det någon som provat Move med en projektor? Funkar det så blir det ett köp direkt.
Har svårt att förstå varför det inte skulle fungera... Move har inget med själva bildvisaren att göra. Funkar nog lika bra på tjock-tv som 100" duk.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Sep 18 2009 20:01
1038 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 16 September 2010 - 14:16
Har svårt att förstå varför det inte skulle fungera... Move har inget med själva bildvisaren att göra. Funkar nog lika bra på tjock-tv som 100" duk. Postad 16 September 2010 - 14:19
Jag tror han tänkte på att projektorns ljus skall störa kameran..... Postad 16 September 2010 - 14:28 Ja precis, det var det jag menade, när man läser om det verkar ju Move störas av ljus bakifrån och det lär ju bli en del från projjen. Postad 16 September 2010 - 14:40 Alla som är oroliga över att ljus ska störa, kolla denna video; http://www.youtube.c...h?v=KAu2jhJbr-E Postad 16 September 2010 - 14:45
Jag är mer intreserad av att man ska ha kameran på Shoulder hight.
Men igår när ja snacka med Sony killen på media markt här i Norrköping så hade han ingen erfarenhet utav det. Men han sa att när han spelade hemma hos sig på sin 55" tv så hade han kameran under tv`n på sin tv-bänk. Men så vinklade han den uppåt och att de funkade utan problem. Kollar man på Sony`s FAQ står det att de funkar , men att man ska undvika att projektera direkt in i kameran. O sen att kameran skall stå i Shoulder Hight. Kollar man i skit tidningen GameReactor så står de att inte funkar. Men men ja kommer köpa skiten i morgon så kan ja återkomma med om de funkar lr inte i praktiken. Postad 16 September 2010 - 14:58 Tack Morlock, är väll bara att gå och handla i helgen och återkomma när jag testat Postad 16 September 2010 - 14:59 Nja, jag har inte hunnit testa så mycket ännu, men såg en demofilm på tuben som visade. Den var tydligen inte SÅ ljuskänslig . Postad 16 September 2010 - 15:08
Sådär, då har man varit och köpt startpaket och sportspelet på media markt samma dag som en extra movekontroll kom från axel. dessutom passade jag på att köpa start the party åt ungarna (efter recensionerna här). Nu ska här partas!
Postad 16 September 2010 - 15:14
Har du kollat att kameran fungerar? Skit på linsen etc? Postad 16 September 2010 - 15:33
När jag provade igår så fungerade det på olika sätt de två gånger jag spelade demot på shoot. Första gången kom inget sikte upp men den andra gången jag körde så fanns ett sikte. Det fungerade oavsett sikte eller inte men det var nästan bättre utan siktet. Däremot så undrar jag över Tiger Woods PGA 11. Har inte stödet för move kommit till det spelet ännu? Jag startade det med kunde inte få move-kontrollen att fungera. Postad 16 September 2010 - 15:57
Hände mig också menjag upptäckte att man aktivt måste välja kontrollen under inställningar. I mitt fall med hjälp av "vanliga" kontrollen men jag antar att det är här navigatorn kommer in i matchen om man har en. Postad 16 September 2010 - 16:12
Jag får prova när jag kommer hem. Blev lite besviken när jag inte fick igång det.
Var tvungen att köpa minigolfspelet i ps store för att dämpa suget. Var rätt skoj det med. Postad 16 September 2010 - 17:18
Var och testade nått slå-insekter-med-flugsmälla-spel och jag måste säga att den verkade rätt rapp, verkar liiite ballt ändå. Ska övertala 7åringen att hon vill ha en sån där.
649 :- MM Uppsala. Postad 16 September 2010 - 17:49
Ehh... nån som vet? Postad 16 September 2010 - 17:54
En nav-kontroller är i stort en sixaxis/ds-s vänstra del minus digitalkorset, så ja du kan använda den istället för en nav-kontroller.
Postad 16 September 2010 - 18:11
Som morlock säger. Det enda problemet jag kan se är om man är vänsterhänt. Då blir det kanske lite bökigare att använda sixaxis/ds, än vad en navigator skulle vara.
Postad 16 September 2010 - 20:58
Mmm, efter att ha provat lite efter va Fr0gge skrev så fick jag det att funka "ganska" ok, tror dom får jobba lite på den där kalibrerings delen Postad 16 September 2010 - 21:55
Kört pingis en del idag och måste säga att det är ett mycket trevligt litet spel. Det och gladiator är klara favoriter.
Bara komma på något sett att ha kameran permanent Postad 16 September 2010 - 22:11 Det är nu bekräftat att uppgradering från EyePet Original till EyePet Move Edition är helt gratis. Eftersom start edition kostar ca 200kr mer än lös Move Controller så kan ju satsa på en EyePet bundle + lös move controller istället. 75kr dyrare och man får ett helt spel som visserligen är ganska uselt, men det har en del underhållsvärde för barn i 4-7års åldern. Originalversionen med ett magic card fungerar rätt dåligt så hoppas på ett lyft när jag uppdaterat Tänkte köpa mig en Move Controller på Siba för 449:- minus en del intjänad Sibakortsbonus jag har liggande Postad 16 September 2010 - 22:26
Har nu lirat lite sports champ. bra spel. har inte hunnit köra alla ännu. pingisen är bra. har även spelat pingis mot frugan. jag förlorade...
sedan köpte jag start the party till ungarna. bra spel för åldern 5-8 år eller så. men det var inte prisvärt tycker jag. spelet består av ett fåtal simpla spel, spel som skulle kosta 7 kr/st på iphones app store. nu får du typ 6 st för 500 kr. jag hade nog förväntat mig lite mer för pengarna. nu ska jag gå och pröva golfdemospelet. Postad 16 September 2010 - 23:53 Jag har inte köpt Start The Party själv och kommer nog inte att göra det men har sett en del videos på youtube och det är snarare 15+ småspel. Postad 17 September 2010 - 00:03
Jag har testat några demos som finns på PSN och det enda som verkar vara vettigt är the Shoot. Riktigt roligt faktiskt. Laddade ner move uppdateringen till RE5 Gold edition. Det funkade väldigt dåligt med Move där. Jag kommer att fortsätta med DS3 i det spelet. Varför?
Vem har kommit på att triggern skall användas som sikta-knapp? Det går säkert att ändra i inställningarna. Trigger trycker man på när man ska skjuta inte när man siktar. Den andra konstiga saken är att den inte alls verkar använda sig av kameran. Trycker man in trigger-knappen utgår siktet från mitten av skärmen. Men det går att göra under bordet också utan att move har kontakt med kameran. Man ska trycka in trigger-knappen och sedan använda styrspaken för att ändra kameran och sikta med Move-kontrollen och skjuta med move-knappen. Väldigt krångligt. Testade såklart Heavy Rain demot och det var helt klockrent med move i det spelet. Kommer aldrig spela det med DS3 mer. Får hoppas att move update verkligen kommer 22:a som de har lovat. Trodde först den skulle kommit i onsdags så jag blev litet besviken. Tråkigt att behöva ladda ner ett demo till ett spel som man har för att testa den nya tekniken. Postad 17 September 2010 - 06:45 Jag hade köpt Move först men i samma affär tog jag med tidningen GameReactor och det första jag fick se vad att det inte funka med en projje,så jag lämna tillbaks den, skulle aldrig trott på tidningen. Ska bli kul att höra hur det gått för dig idag när du inhandlat och testat. Postad 17 September 2010 - 07:04
Där ser man vad olika man tycker
Jag tyckte Heavy Rain var värdelöst med move, helt meningslöst haha... Istället för att ta in historien och stämningen så sitter man och vevar och svär över kontrollen. har bara kört demot, men DS3 funkade absolut bäst för mig. Testade Racket sports igår. Besviken igen. Helt automat-styrt, bara vifta till i valfri riktnig när man är i närheten av bollen så träffar den. Och i närheten av bollen är man alltid eftersom man inte behöver styra gubben själv.... Än har inget tennis-spel kommit i närheten av Mario Tennis 64 i känlsa och nöje Pusselspelet Tumble funkade heller inte bra. Det var alldeles för oexakt. När jag höll en pusselbit stilla strax över där jag skulle lägga den så vandrade den fram och tillbaka och var aldrig helt stilla. Kung Fu rush eller vad det hette hade jag hellre kört med DS3. Men jag har stora förhoppningar på Sports Champ. som jag ska testa ikväll Postad 17 September 2010 - 07:24
Bra koll dom hade på Elgiganten i strängnäs då, fick fråga efter Move då dom inte hade några framme och då sa dom att det släpps nästa vecka, nä sa jag går ju å köpa på hemsidan så då kollade dom och jag fick köpa, mycket dålig koll där.
Ang. Move så än så länge har jag bara provat demot på start the party och TV superstars eller va det hette, kass är mitt första intryck utav spelen men move verkar funka bra Postad 17 September 2010 - 08:19 Jag hoppas du har rätt. Jag orkar inte kolla själv, det överlåter jag åt ungarna. Postad 17 September 2010 - 08:56
Start the party är riktigt kul med rätt deltagare, fånigt och löjligt men skoj!
Postad 17 September 2010 - 09:30 Den MÅSTE jag ha Testade MAG-betan med Move controllern. Var riktigt svårt. Mycket roligare och enklare med DS3 Postad 17 September 2010 - 11:51
M3 sågade mer eller mindre Move i det seanste nummret. Nu litar jag verkligen inte på den tidningen, men är det så bra som man hoppas på? Ni som har Move, hur är det om man jämför med Wii?
Postad 17 September 2010 - 11:57
M3 är riktiga tomtar.... Läs gärna här istället: http://arstechnica.c...tion-move-1.ars
För att svara på din fråga så är det sjukt precist till skillnad mot Wii:s kontroll. Redigerat av Unregistered50fe2819, 17 September 2010 - 11:58. Postad 17 September 2010 - 11:59 Ska läsa det vid en lugn stund idag. Hade verkligen fått för mig att det ska vara så precist som du säger, kanske blir ett inköp i helgen då... Ska kolla lite vad som kommer i spelväg närmsta framtiden med Postad 17 September 2010 - 12:01 Just nu tycker jag det ligger bara snäppet bättre än wii. Men det känns som att det har helt med mjukvaran att göra. Hårdvaran känns betydligt bättre än wii men det kräver ju att det kommer spel som uttnyttjar det. Postad 17 September 2010 - 12:05
Teknikfreak som man är så kommer jag nog plocka upp ett Starter pack+ 1 extra Move Motion och 2 Move Navigation efter jobbet.
Förresten, borde man inte koppla spel som är Move-kompatibla till denna tråd? ( jag orkar inte Redigerat av BrittBastard, 17 September 2010 - 12:16. Postad 17 September 2010 - 12:28
Om du tittar på t.ex. pingpongen i Sport Champions eller småspelen i Start The Party så är det ju ruggigt exakt. En viktig grej som jag tänkte på, är att man får vara försiktig så att man inte kör på någon annans kalibrering vid t.ex. ett demo i butik. Då blir det inte alls lika exakt. Postad 17 September 2010 - 12:29
var in till Elgiganten och köpte på mig move och racket game, sedan hem och testa. Det var helt sjukt bra...
Vet inte vad M3 eller METRO snackar om att det skulle vara dåligt och då har jag ägt en Wii konsol också. Skön känsla och bordtennis kan bli riktigt kul med ett par öl och en å en annan grogg Postad 17 September 2010 - 12:34
Gjorde precis en tråd för Sports Champions, så kan denna tråden hållas mer inriktad på hårdvaran istället för spelen (inte menat mot något tidigare inlägg)
Postad 17 September 2010 - 13:50
Det har ju varit väldigt mycket snack om lagg med move, hur upplever ni det ni som köpt och spelar?
Postad 17 September 2010 - 13:56 Jag har inte upplevt något lagg med sport demot, tumble, the shoot eller flight controle. Har inte provat något annat. Edit: Kan dock säga att det är riktigt coolt att köra tumble med 3D och move. Ganska simpelt, men tekniken gör att man får förhoppningar för andra titlar som kommer stödja både move och 3D. Redigerat av bazookajoe_83, 17 September 2010 - 13:59. Postad 17 September 2010 - 13:59
Visst har man sett lite lag, men inget som jag regerar på när jag kör te.x Sport Champion Gladiator spelet. Efter som man oftast är så pass "inne" i spelandet Postad 17 September 2010 - 14:04 Håller med, Tumble är riktigt coolt med 3d, även fast tumbles 3d-mode är ganska dåligt gjort. Upplever en hel del crosstalk i just det spelet, har inte märkt av det i något annat spel faktiskt. Postad 17 September 2010 - 15:31
599:- för Move starter Pack på Media Markt i Kalmar.
299:- för Move Navigator 395:- för Sports Champions Inga Move Motion hemma Postad 17 September 2010 - 15:33
Jag tycker Tumble är riktigt roligt faktiskt (har köpt det) men en grej jag stör mig på som jag skulle vilja veta om fler upplever, är att när man ska sätta en kub på en annan och försöker hålla den helt rakt precis ovanför så rör den sig lite fram och tillbaka. Det går liksom inte att hålla den helt still i luften. Det gör att det ofta blir klurigt att bygga helt rakt.
Man blir ju lite avundsjuk förresten när ni talar om Tumble i 3D, det skulle vara grymt med en 3DTV men jag kan inte riktigt motivera att betala så mycket för en ny TV endast för 3D. Det blir väl en om några år antar jag. Tänk på det också förresten när ni spelar att flera spel i Sports Champions blir mer realistiska om man kör på svåraste, vilket är sjukt märkbart i bordtennis. Postad 17 September 2010 - 15:35
Själv gav jag fn i Move Navigator och "förhandlade" mig tlll Move Starter Pack, Sports Champion och en extra Move Motion för 1000:-. Har en polare som jobbar på MM. Postad 17 September 2010 - 16:27
Ehhh, nej. LithiumJONbatterier kan man ladda i 1h om man vill det. Har ingen som helst betydelse. Postad 17 September 2010 - 16:52 Det är inte enbart för 3d man har köpt en 3d-tv. 2d-kvalitén är oslagbar Postad 17 September 2010 - 17:10
köpte mig move igår, men tycker mig inte få nån bra "kalibrering" pekar man rakt mot bilden med kontrollen så blir det att markören i spelet är typ högt utanför bild. sen blev det tvärt om när jag spelade bågskytte. när jag siktade i mitten av tavlan, så pekade kontrollen typ ner i golvet. sjukt störigt!
jag har min kamera under tv'n precis, ska man ha den ovanför tv'n för att det ska funka bättre? Postad 17 September 2010 - 17:30
Fick hem min idag (amazon.co.uk) och kan intyga att den fungerar riktigt bra på min plasma. Tre delar och en skruv samt simpel manual. Lätt att justera beroende på tjockleken på er tv. Rekommenderat köp. Postad 17 September 2010 - 20:30
Fick hem move igår.
Testade igenom demoskivan. Sports Champions: Kul med pingis och frisbee, move visar sin exakthet och spelen är svåra att bemästra. Jag hoppas att fullversionen bjuder på flera spellägen och turneringsliknande lägen. Ett onlinestöd för pingis vore guld! Grafiken var bra, det känns som en knäpp på näsan till Wii.Spelet visar vilken potential move har. Shoot Kul demo. Dock skall man ha pistoltillbehöret! Lättsamt tidsfördriv, men jag kan tänka mig att det är ett spel man snabbt tröttnar på. Tiger Woods 11 En besvikelse. Detta är det spel jag mest såg fram mot med movestöd, men det visade sig att det bara var att svinga. Det spelade ingen roll hur jag höll kontrollen, så tyvärr måste jag medge att motsvarigheten till Wii, Sports Resorts Golf är roligare och mer precist. Start the party Detta spelet är inget för nyktra vuxna, men med ett gott sällskap och några pilsner så uppskattar man det en stund. Gav dock min 6-åriga son kontrollen, och han slog flugor och ritade på skärmen så att svetten på honom stänkte. Ett givet köp till honom på hans födelsedag. TV Superstars Ett helvrickat spel, som har potential utan att helt leva upp till vad som skulle kunna varit. Jag sprang ekorrhjul och såg ut som en tok, kul var det. Men illa snabbt växlades gren, och tempot sjönk när man fick lyssna på en programledare som man hatar efter två minuter. Vet ej hur fullversionen är, men om det inte finns snabbval på spelet, så orkar jag inte spela det! Tänk er Buzz-mellanscener, men mycket längre och mycket tråkigare... Eyepet Jag lämnar recensionen till min son, sex år gammal, då jag befinner mig strax över den rekommenderade ålderskategorin. Min grabb spelade en liten stund, och han gillade det. Eller åtminstonde småspelet man fick prova på demot. Han fann visserligen mer nöje i att bråka med det lilla djuer, än att klappa det. (pojkajäkel!) Min egna reflektion av spelet är att djurets AI verkar vara lite störd. Han uppfattade inte nivåer, vilket sänker spelets karaktär! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |