LCHF
2415 svar till detta ämne
Postad 23 April 2011 - 12:37
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Som jag sagt ett antal gånger innan, pröva dig fram. Kolla på Harley Johnstone aka Durianrider, som äter enorma mängder frukt. Varför är inte han tjock?
Fruit makes you fat. 
För att han äter mindre energi än han gör av med alternativt trotsar alla kända processer i kroppen alternativt ljuger
Postad 23 April 2011 - 12:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Även det är 5-6tusen kalorier, så är det väldigt mycket fett.
Okej nu är det så här, om vi säger att en persons dagsbehov är 2500kcal vilket inte är ovanligt, den personen äter strikt LCHF (tror inte det finns en diet som äter mer fett) och det innebär 70 E% Fett vilket blir 1750kcal från fett om dagen, resten kommer från protein och kolhydrater. Äter personen mer fett tex 500kcal så kommer personen gå upp i vikt vilket även sker om personen äter socker/frukt/broccoli/ägg/proteinpulver etc. Ja, man blir tjock av socker, men inte av frukt.
Så man måste äta sockret rent? Blir man inte heller tjock av godis och läsk? Om vi säger såhär, hur stor mängd frukt tror du man blir tjock på, per dag? 10 bananer?
Om vi tar exemplet ovan där en person äter sitt behov och tillägger 10st bananer så kommer personen gå upp i vikt. Stora mängder socker, vilket man får från fruktdieten (det är en diet oavsett om du vill det eller ej) har många negativa effekter och det kan vilken läkare och tandläkare intyga utan att fundera eller kolla upp.
Postad 23 April 2011 - 12:39
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ingen som ställer upp på att sponsra mitt fruktätande, så kan jag bevisa att jag inte blir tjock på 5000kcal om dagen? Samt endast lite lätt träning.
Redigerat av Unregistered9282241e, 23 April 2011 - 12:39.
Postad 23 April 2011 - 12:44
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Ingen som ställer upp på att sponsra mitt fruktätande, så kan jag bevisa att jag inte blir tjock på 5000kcal om dagen? Samt endast lite lätt träning. 
Jag skulle kunna medsponsra det, men då krävs ju lite mer av dig. Tex matdagbok och vissa kontroller att du följer din diet. Även fettmätningar, vilket jag kan göra gratis och läkarkontroller. Vart bor du? Vad väger du, vad gör du om dagarna och vad är lite lätt träning för dig?
Postad 23 April 2011 - 12:53
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Jag skulle kunna medsponsra det, men då krävs ju lite mer av dig. Tex matdagbok och vissa kontroller att du följer din diet. Även fettmätningar, vilket jag kan göra gratis och läkarkontroller.
Vart bor du? Vad väger du, vad gör du om dagarna och vad är lite lätt träning för dig?
Jo, det är klart man lägger upp kosten ganska ordentligt när man ska äta LFRV, så man ser att man får i sig nog.  Lätt träning är väl 30-50 minuters intervall-träning på hojen, inte så mycket kaloriförbrukning. Jag väger ca 80kg, ca 183 lång. Har lite runt magen, då jag äter ganska mycket även när jag inte tränar. Fortsätt att diskutera LCHF nu. Jag orkar inte sitta här och snacka hela dagarna.  Jag kommer att börja med denna kost, så fort jag får råd, så jag kommer att hålla er uppdaterade senare ändå.
Redigerat av Unregistered9282241e, 23 April 2011 - 13:27.
Postad 23 April 2011 - 13:55
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Fortsätt att diskutera LCHF nu. Jag orkar inte sitta här och snacka hela dagarna. 
Jag kommer att börja med denna kost, så fort jag får råd, så jag kommer att hålla er uppdaterade senare ändå. 
Jag är ganska nyfiken på hur det kom sig att du kom in på fruktdieten och vad det var du läste som fick dig tro att det är opti och hur dom fått dig att tro att dieten motsäger naturlagarna? Alltså vad i 30 bananer som gett dig tron, när jag går in där och kollar ser jag mycket klagomål som håravfall och utebliven menstruation mm.
Postad 23 April 2011 - 15:15
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag är ganska nyfiken på hur det kom sig att du kom in på fruktdieten och vad det var du läste som fick dig tro att det är opti och hur dom fått dig att tro att dieten motsäger naturlagarna?
Alltså vad i 30 bananer som gett dig tron, när jag går in där och kollar ser jag mycket klagomål som håravfall och utebliven menstruation mm.
Det handlar mycket om personliga preferenser och/eller en vilja att hitta det perfekta. Vill man att något ska vara bra är det lätt att fokusera på det positiva och inte tänka på det negativa. Samma gäller ju det mesta vare sig vi pratar dieter, Lcd vs Plasma, bilar mm
Postad 04 May 2011 - 15:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Hitta denna av en slump, läs om ni orkar, man ser ju vissa likheter https://www.flashback.org/t1424074Ett roligt citat: "sluta att förespråka en diet som brister på alla punkter (eller, det är naturligt och bra för ph-värdera, vad det nu betyder) och är rentav onyttig och ohälsosam. sen kan ni dra åt h-e-l-v-e-t-e för att ni försöker ändra folks livsstilar med idiotiska argument."
Redigerat av Lactoferrin, 04 May 2011 - 15:49.
Postad 05 May 2011 - 07:32
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Den här tråden spårade ur rejält med frukt-trollandet och LFRV, killen kan ju inte på allvar mena det som skrivs?!
Lite tankar om LCHF, som utan tvekan är en väl fungerande diet:
I min värld är dieter per definition temporära och därför riskerar man alltid att gå upp igen om/när man avslutar dieten. Istället tror jag att det är viktigt att få en långsiktigt hälsosam livsstil, men det är klart att det är möjligt att köra LCHF livet ut.
LCHF är en smart diet då den attackerar det som utan tvekan är roten till den överdrivna fetma vi ser i västvärlden. (I USA är tex High Fructose Corn Syrup en vanlig tillsats i läsk, godis och även mat som substitut för vanligt socker (sackaros) pga att det är billigare att framställa.) Personligen har jag blivit stenhård med att hålla intaget av tomma kolhydrater lågt, men jag är inte absolutist.
En liten parentes är också att den moderna människan skiljer sig från grottmänniskorna på ett i sammanhanget viktigt sätt. De flesta idag härstammar från släkten där jägarsamhället övergick i jordbrukssamhället. I det skeendet var det många som dog av pga den ändrade kosten vilket har gjort att vi har lättare för att leva med kolhydrater. Jämför med tex inuiter på Grönland (och även andra folkslag, tex Aboriginer i Australien) där man inte härstammar från jordbrukssamhället. I dessa regioner är frekvensen av diabetes och celiaki (glutenintolerans) betydligt högre av ovan nämnda skäl. Men bara för att vi klarar kolhydrater bättre så betyder inte det att man ska frossa i dem.
Slutligen vill jag bara lyfta ett litet finger för användning av sunt förnuft - det kan ibland bli risk för folk att ibland få en nästan "religiös" hållning till en diet eller teori.
Grattis till alla er som har lyckats förbättra er hälsa med LCHF!
Mvh,
Peter
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 05 May 2011 - 07:35.
Postad 05 May 2011 - 13:42
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
(I USA är tex High Fructose Corn Syrup en vanlig tillsats i läsk, godis och även mat som substitut för vanligt socker (sackaros) pga att det är billigare att framställa.)
Och så bidrar skattebetalarna så dom kan hålla låga priser på HFCS. http://www.youtube.c...h?v=fi6fK1PvQK4
Postad 06 May 2011 - 01:21
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Inte så länge kanske med blodfetter av inte dess like Nämen det är det som är det stora fågetecknet, "dieten" är några år gammal inget vet vad som händer med en sådan kost under 10-20-30 år.
Själv fattar jag inte alls varför man måste ta till någon av alla dessa frukt-fett-mm-dieter över huvudtaget, vad är det för fel äta och det man skall minus de kcal man behöver/dag för att gå ner i vikt ? Handlar alla "dieter" bara om man att knäcka den ynkliga diciplinen med att hålla ifrån sig extra kalorierna?
Ja, det är därför jag förespråkar sunt förnuft. Själv kör jag inte LCHF, men jag begränsar ändå intaget av (onödiga) kolhydrater. Jag anser att man måste leva också; livet går inte i repris, men just i och med att jag håller kolhydratintaget lågt så blir den där ölen eller vad det nu är extra gott när man väl unnar sig det. För mig är ekvationen enkel: den energi du stoppar i dig men inte gör av med lägger du på dig. Sen kan man hålla på med vilka dieter man vill, men de är per definition temporära så det är bättre att ha en långsiktigt hälsosam livsstil. Mvh, Peter
Postad 06 May 2011 - 05:52
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Inte så länge kanske med blodfetter av inte dess like Nämen det är det som är det stora fågetecknet, "dieten" är några år gammal inget vet vad som händer med en sådan kost under 10-20-30 år.
Farligheten med blodfetter och kolesterol är feltolkad och vanlig low carb och högt fettintag ger förhöjda blodfetter men med en bra kvot medans överätning av kolhydrater ger dålig kvot. Kolesterol är livsviktigt, vi skulle dö utan det. Man kan ju tycka det är konstigt hur vi ska följa en diet som saknar långsiktiga studier men livsmedelsverkets tallriksmodell som vi har och "ska" följa finns det ju inga studier på heller och det verkar som att det är många som blivit dåliga av att äta efter sitt sunda förnuft och råd från livsmedelsverket. Det största argumentet till att dieten funkar är att människan har ätit så här från tidernas begynnelse, alltså högt intag av protein och fett och lite KH och noll spannmål. Livsmedelsverket tycker vi ska äta mycket spannmål och margarin, man kan ju undra varför, inte för att det är nyttigt iaf. Själv fattar jag inte alls varför man måste ta till någon av alla dessa frukt-fett-mm-dieter över huvudtaget, vad är det för fel äta och det man skall minus de kcal man behöver/dag för att gå ner i vikt ? Handlar alla "dieter" bara om man att knäcka den ynkliga diciplinen med att hålla ifrån sig extra kalorierna?
Vid viktnedgång är det kaloribalansen som alltid bestämmer oavsett vad man ätit men det är att bibehålla vikt eller inte bli fet som low carb-mat har visat sig effektiv, god mättande mat utan viktuppgång samt att det har hjälpt många med olika typer av besvär som alergi, reumatism, diabetes mm.
Postad 06 May 2011 - 06:34
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Ja på tal om margarin, detta har väl de flesta redan läst men värt att länkas igen.... http://fettjobbigtli...h-margarin.html
I Asien använder de Palmolja till allt (ja, allt!) Inte bara är det onyttigt som tusan, de skövlar mängder med regnskog för palmplantager. Ser tragiskt ut när man kör längs med tex Malaysias kust...
Postad 06 May 2011 - 07:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
I Asien använder de Palmolja till allt (ja, allt!) Inte bara är det onyttigt som tusan, de skövlar mängder med regnskog för palmplantager. Ser tragiskt ut när man kör längs med tex Malaysias kust...
Varför är det onyttigt?
Postad 06 May 2011 - 07:31
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Ni som kör LCHF - Hur mycket kalorier får ni i er, på en dag?
Postad 06 May 2011 - 13:23
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Jag loggade för skojs skull ett tag (ca tre veckor) när jag "körde". Gick under dessa veckor ner ca 7 kilo... 4kg första veckan, mestadels vätska, sedan 1.5kg per vecka. Stannade sedan ganska tvärt på trivselvikten (trots fortsatt LCHF), vilken jag fortfarande håller trots att jag äter "normalt" idag. Alltså kan man tänka sig att jag egentligen har gått ner tre kilo till med tanke på vätskan man samlar på sig med kolhydraterna...
Hursomhelst:
Jag låg på ett snitt på ungefär 2300 kalorier per dag, som mest fick jag i mig 4500 kalorier en dag, men då åt jag film med smör på medans jag avverkade en kvällsfilm.
Tilläggas bör att man (jag) omedvetet (?) alltid äter mindre om man (jag) räknar och håller koll på vad man (jag) äter, men klart är att man (jag) äter färre kalorier än man tror med LCHF.
Postad 06 May 2011 - 15:05
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Ni som kör LCHF - Hur mycket kalorier får ni i er, på en dag? 
Jag testade utan restriktioner och hamnade på ca 4000 kcal. Jag blir tyvärr inte så mätt på den dieten som vissa andra blir.
Postad 06 May 2011 - 22:36
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
munnen, tänderna, hyn, håret och bajset blir oerhört.. .. bra, välmående, är väl de närmaste ord jag kan hitta 
andedräkten kan ju bli lite lidande om man har otur. Drabbar ju inte en själv, utan bara omgivningen
Hur känns det själv i munnen när du käkat kolisar en hel dag? beläggningar på tänderna etc comes to mind.
Trots att alla oinsatta fiberförespråkare verkar tro motsatsen är ju den överlägset största fördelen för mig med LCHF det faktum att magen blir så lugn och fin..
Postad 06 May 2011 - 22:45
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
LCHF... är det verkligen gott fettsmak i munnen dygnet runt, njutbart? Hur blir hyn, håret, andedräkten, bajset, mm med en sån fet kost? Carbs... Pasta, vitt bröd, etc.. mums
om det är gott eller inte beror väl på vad man äter  ägg och bacon är väldigt gott. kött rent generellt är gott, tycker du inte det? eller lever du bara på pasta och vitt bröd?
Postad 06 May 2011 - 23:39
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Man luktar vad man äter.
Postad 07 May 2011 - 02:58
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Tilläggas bör att man (jag) omedvetet (?) alltid äter mindre om man (jag) räknar och håller koll på vad man (jag) äter, men klart är att man (jag) äter färre kalorier än man tror med LCHF.
Det är ett kanonbra knep (oavsett om man är på LCHF, någon annan diet eller ingen diet alls) för att inte få i sig för mycket.
Postad 07 May 2011 - 06:37
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Varför är det onyttigt? Ni som kör LCHF - Hur mycket kalorier får ni i er, på en dag? 
Det beror på hur mycket jag äter, ligger runt 2000 när jag ska ner, närmre 3000 när jag ska upp. LCHF... är det verkligen gott fettsmak i munnen dygnet runt, njutbart?
Carbs... Pasta, vitt bröd, etc.. mums
Bacon o ägg till frukost, hemskt.
Man har inte fet smak i munnen hela dagarna, har en som äter pasta pastasmak i munnen hela dagen? Om du äter grillat kött med bea, sitter det kvar nån äcklig smak då om du tyckte att maten smaka bra? Jag anser att bacon ska man inte äta så mycket av men ägg är bland det nyttigaste du kan äta och jag föredrar kokt före stekt. Hur blir hyn, håret, andedräkten, bajset, mm med en sån fet kost?
Varför skulle den bli sämre? Man kan ju undra hur spannmål har ändrat på vår hud, hår och andedräkt.
Postad 08 May 2011 - 07:19
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Varför är det onyttigt?
Varför är det onyttigt?
Ska vi tolka din tystnad som att du inte vet vad du talar om och det kanske t o m är nyttigt med palmolja? Jag vet att vi hade en intensiv diskussion för ett halvår sedan och att du gärna undviker diskussioner med mig men om du kommer med påståenden kan du väl iaf argumentera det du skriver annars kan du låta bli eftersom det förvirrar läsarna.
Postad 08 May 2011 - 10:47
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Varför ska vi använda Palmolja? Det är inte direkt något vi måste ha. Låt regnskogen vara, säger jag.
Sedan om det är nyttigt eller inte, spelar mindre roll.
Postad 08 May 2011 - 18:38
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Man luktar vad man äter. 
Där har du helt rätt. En tjej som är vegan luktar och smakar mindre/bättre än en som äter mycket kött och liknande. Men är det alltid ett tecken på något bra? Veganer/vegetarianer visar inte bättre hälsa en genomsnittet av befolkningen. Är man som tjej intresserad av ett friskt underliv och att i få barn ska man vara medveten om att en sur miljö är att föredra.
Postad 09 May 2011 - 01:48
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Bläddrade i ett gammalt nummer av Men's Health och läste om en undersökning gällande räknande av kalorier. Tydligen så blev testgruppen som räknade kalorier mer stressade än de som inte gjorde det. Resultatet blev att de inte gick ned lika mycket pga de ökade mängderna kortisol (stresshormon) i kroppen. Kortisol har som bekant en hämmande effekt på fettförbränning. En annan intressant sak från DN.se idag: sömnbrist minskar förbränningen och leder därmed lättare till viktuppgång: http://www.dn.se/nyh...leda-till-fetmaDet är inte heller någon direkt nyhet, men likväl intressant!
Redigerat av Unregisteredcc128e50, 09 May 2011 - 05:56.
Postad 09 May 2011 - 09:04
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Bläddrade i ett gammalt nummer av Men's Health och läste om en undersökning gällande räknande av kalorier. Tydligen så blev testgruppen som räknade kalorier mer stressade än de som inte gjorde det. Resultatet blev att de inte gick ned lika mycket pga de ökade mängderna kortisol (stresshormon) i kroppen. Kortisol har som bekant en hämmande effekt på fettförbränning.
En annan intressant sak från DN.se idag: sömnbrist minskar förbränningen och leder därmed lättare till viktuppgång: http://www.dn.se/nyh...leda-till-fetma
Det är inte heller någon direkt nyhet, men likväl intressant!
Beror väl på variablerna. De som inte räknar kan ju lika gärna ligga på överskott eftersom de inte vet om sitt intag, och då lär de ju inte gå ner.
Postad 10 May 2011 - 01:47
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Beror väl på variablerna. De som inte räknar kan ju lika gärna ligga på överskott eftersom de inte vet om sitt intag, och då lär de ju inte gå ner.
Absolut, visst är det så! Sen kan de som räknar också ligga på överskott om de räknar fel
Postad 10 May 2011 - 06:59
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Absolut, visst är det så! Sen kan de som räknar också ligga på överskott om de räknar fel 
Självklart. Men har man hyffsade marginaler och tänker rätt är det enkelt att åtminstone veta om man ligger minus eller plus.
Postad 10 May 2011 - 07:06
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Självklart. Men har man hyffsade marginaler och tänker rätt är det enkelt att åtminstone veta om man ligger minus eller plus.
Jag tycker det mest intressanta med räkningen är att man blir mer medveten om de onödiga sakerna man stoppar i sig. För mig blir det mycket lättare att skära ned på sådant efter en till två veckors räknande..
Postad 10 May 2011 - 07:14
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag tycker det mest intressanta med räkningen är att man blir mer medveten om de onödiga sakerna man stoppar i sig. För mig blir det mycket lättare att skära ned på sådant efter en till två veckors räknande..
Visst är det så. Det blir en helt annan medvetenhet rent generellt. Inte bara över vad som är "onödigt" men även vad som kanske inte heller är särskilt nyttigt. Jag räknar inte kalorier i nuläget men jag har gjort det tidigare. Då hade jag som bäst ökningar också i min träning. Men jag la ner väldigt mkt energi och tid på det i slutändan. Idag bryr jag mig inte så mkt om det. Men låt oss säga att jag var väldigt överviktig eller nått liknande och verkligen ville gå ner i vikt, då hade jag brytt mig och räknat kalorier.
Postad 10 May 2011 - 07:39
Unregisteredcc128e50
-
Unregisteredcc128e50
-
Veteran
-
-
1671 inlägg
Visst är det så. Det blir en helt annan medvetenhet rent generellt. Inte bara över vad som är "onödigt" men även vad som kanske inte heller är särskilt nyttigt. Jag räknar inte kalorier i nuläget men jag har gjort det tidigare. Då hade jag som bäst ökningar också i min träning. Men jag la ner väldigt mkt energi och tid på det i slutändan. Idag bryr jag mig inte så mkt om det. Men låt oss säga att jag var väldigt överviktig eller nått liknande och verkligen ville gå ner i vikt, då hade jag brytt mig och räknat kalorier.
Jag tror att det är bra att hålla de till en begränsad period, till man har kommit på det klara med vad man bör äta och inte, samt hur mycket. Att i längde fokusera på kalorier är ansträngande och kan nog vara demotiverande på sikt.. Lite som undersökningen var inne på.
Postad 11 May 2011 - 13:37
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Så här brukar min lunch se ut. Jag sysslar inte med LCHF eller så men denna tallriken är väl så LCHF det kan bli typ om man skulle vilja haft det under en diet. Och givetvis kommer jag efter detta ha en LCHF-Fettsmak i munnen dygnet runt nu. Som movieman skriver  Efterom det var så längesen jag räknade nutrienter så räknade jag lite på denna tallriken för skoj skull. ägg 10st normalstora ägg, räknat på 50g styck 900kcal 69,45g prot 66,35 fett bacon 125g ett paket tulip 582kcal 30,5g prot 59,9g fett tot 1482kcal 99,9g prot 126,25g fett
Redigerat av Sgart, 11 May 2011 - 13:49.
Postad 11 May 2011 - 14:56
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Sgart
Hur länge tycker du att du står dig på den lunchen?
Postad 11 May 2011 - 15:09
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
10 ägg!!! Äter jag 2 ägg till frukost är jag proppmätt fram till lunch
Postad 11 May 2011 - 15:39
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Sgart
Hur länge tycker du att du står dig på den lunchen?
Beror lite på hur du menar, hunger eller ork? Jag åt vid tidpunkten jag laddade upp bilden och jag är inte direkt jättehungrig. Det var också dagens första mål mat. Äter sällan frulle. Skulle nog kunna äta samma mål nu igen dock trots att jag inte är så hungrig. Klämmästaren: det är mkt lättare än man tror, och stor skillnad på kokta och stekta ägg. Jag åt kokta i början och då är 10 ägg extremt mättande. I stekt form är det mycket lättare att få ner:) går snabbt med detta. Jag går hem på min lunch och tillagar och äter utan att stressa:) steker bacon först och använder fettet till äggen med efteråt. Mitt rekord är 15 ägg har jag för mig men då hade jag ingen bacon. Men 10 är vad jag brukar köra. Sköljde förresten magen med en cola nu. Fettsmaken var nästan outhärdlig!
Postad 11 May 2011 - 16:43
Unregistered9282241e
-
Unregistered9282241e
-
Forumräv
-
-
902 inlägg
Det där såg inte så gott ut.
Jag försöker att hålla ned på fettintaget. Brukar få en del finnar av fett.
Postad 11 May 2011 - 17:05
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Smaken är som baken. Jag älskar både ägg och bacon;) fråga engelsmännen vad dom anser;)
Postad 11 May 2011 - 17:27
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Beror lite på hur du menar, hunger eller ork? Jag åt vid tidpunkten jag laddade upp bilden och jag är inte direkt jättehungrig. Det var också dagens första mål mat. Äter sällan frulle. Skulle nog kunna äta samma mål nu igen dock trots att jag inte är så hungrig.
Det är hunger jag menar, ork har inget med mat att göra anser jag. Kokt ägg innehåller mer vatten och mättar mer än stekt så en fet omelett med 10 ägg kanske inte är så svårt att få ner. Ibland äter jag 6 ägg till frukost, äter oftast bara 3, och står mig länge på det, säkert 6h utan problem. 1 burk makrill och ägg är det jag äter till frukost.
Postad 11 May 2011 - 17:29
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Det är hunger jag menar, ork har inget med mat att göra anser jag.
Kokt ägg innehåller mer vatten och mättar mer än stekt så en fet omelett med 10 ägg kanske inte är så svårt att få ner. Ibland äter jag 6 ägg till frukost, äter oftast bara 3, och står mig länge på det, säkert 6h utan problem. 1 burk makrill och ägg är det jag äter till frukost.
Makrill, ägg, keso, ostskivor, skinka .. typ det som brukar slinka ner. Och det funkar! Nu börjar man nästan bli så slimmad att man kan lägga upp spännkort
Postad 11 May 2011 - 18:21
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det är hunger jag menar, ork har inget med mat att göra anser jag.
Kokt ägg innehåller mer vatten och mättar mer än stekt så en fet omelett med 10 ägg kanske inte är så svårt att få ner. Ibland äter jag 6 ägg till frukost, äter oftast bara 3, och står mig länge på det, säkert 6h utan problem. 1 burk makrill och ägg är det jag äter till frukost.
Nu är jag dock av den typen att jag inte har särskilt mkt problem med hunger. Det stör mig inte så mkt (finns givetvis gränser för mig med) När jag körde PF åt jag inte alls innan jobbet var slut. Och då var det träningspass mellan avslutat jobb och hem. Står och lagar mat nu igen. Blir omelett med bacon, lök och mjölk/ägg  Synd att man inte deffar, hade nog gillat att deffa.
Postad 11 May 2011 - 18:34
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nu är jag dock av den typen att jag inte har särskilt mkt problem med hunger. Det stör mig inte så mkt (finns givetvis gränser för mig med) När jag körde PF åt jag inte alls innan jobbet var slut. Och då var det träningspass mellan avslutat jobb och hem.
Står och lagar mat nu igen. Blir omelett med bacon, lök och mjölk/ägg 
Synd att man inte deffar, hade nog gillat att deffa.
Jag har heller inga problem med hunger, brukar bli less på folk som måste äta så fort dom känner minsta lilla kurr i magen, tror dom kommer dö eller nåt. Om du bor i STHLM borde du testa Filmhusets lunchbuffé på tisdagar, raggmunk och fläsk samt löksås, sjukt jäkla gott och det är bara och hämta mer fläsk hela tiden sen är man så mätt att man står sig resten av dagen, sjukt törstig är man däremot
Postad 11 May 2011 - 18:56
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag har heller inga problem med hunger, brukar bli less på folk som måste äta så fort dom känner minsta lilla kurr i magen, tror dom kommer dö eller nåt.
Om du bor i STHLM borde du testa Filmhusets lunchbuffé på tisdagar, raggmunk och fläsk samt löksås, sjukt jäkla gott och det är bara och hämta mer fläsk hela tiden sen är man så mätt att man står sig resten av dagen, sjukt törstig är man däremot 
Tyvärr gör jag inte det Middagen:
Postad 11 May 2011 - 19:30
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Smaken är som baken. Jag älskar både ägg och bacon;) fråga engelsmännen vad dom anser;)
1+ Var själv och jobba i London för 2 år sen var där i 16 dar och ägg och bacon varje morgon. Fast det var nog det enda ätbara dom hade *L*
Postad 11 May 2011 - 19:38
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Hur är det med pannkakor, är det helt värdelöst med vetemjöl eller? Brukar steka ett paket bacon ibland och hälla pannkaksmet över, typ fläskpannkaka.
2 ägg, 2 dl mjöl och 3 dl mjölk brukar bli bra.
Lite lingon och kall mjölk till det.
Postad 11 May 2011 - 20:38
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Hur är det med pannkakor, är det helt värdelöst med vetemjöl eller? Brukar steka ett paket bacon ibland och hälla pannkaksmet över, typ fläskpannkaka.
Frågan är vad det är du är ute efter? Det är ju i alla fall inte direkt någon byggarmat, men energi får du såklart.
Postad 11 May 2011 - 20:47
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Frågan är vad det är du är ute efter? Det är ju i alla fall inte direkt någon byggarmat, men energi får du såklart.
Fråga är mest om det är ett ok mål mat ? Mellanmål eller kvällsmat eller så? Älskar pannkakor
Postad 11 May 2011 - 20:48
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Jag skulle säga att det inte är någon speciellt bra mat
Postad 11 May 2011 - 21:01
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det du får räkna med är att du får i dig en hel del kolhydrater. Vad du gör med den infon är en annan sak
Postad 11 May 2011 - 21:03
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Det är mjölet som förstör alltså?
Blir mindre och mindre man kan äta tycker jag
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|