Lätt ett av de bästa avsnitten i hela serien.
Postad 13 October 2014 - 23:02
Lätt ett av de bästa avsnitten i hela serien.
Postad 14 October 2014 - 10:28
Postad 14 October 2014 - 13:09
Säsong tre - mestadels på fängelset men betydligt fler händelser och mer action mot slutet.
Säsong fyra, utan att avslöja för mycket men de är inte så stillasittandes på samma ställe (som farmen S02 och fängelset S03) så det händer mer grejer hela tiden.
Jag rankar nog säsongerna såhär:
1:a: Säsong 1
2:a: Säsong 4
3:a: Säsong 3
4:a: Säsong 2
Postad 14 October 2014 - 13:20
Redigerat av MrSpokk, 14 October 2014 - 13:20.
Postad 14 October 2014 - 15:16
Jag säger såhär, hela säsong två satt de still på den där farmen = urtrist. Något bra avsnitt och några händelser som satt sina spår men mest meh.
Säsong tre - mestadels på fängelset men betydligt fler händelser och mer action mot slutet.
Säsong fyra, utan att avslöja för mycket men de är inte så stillasittandes på samma ställe (som farmen S02 och fängelset S03) så det händer mer grejer hela tiden.
Jag rankar nog säsongerna såhär:
1:a: Säsong 1
2:a: Säsong 4
3:a: Säsong 3
4:a: Säsong 2
Vilken säsong var det som de höll till i ett fängelse och där han huvudpersonen (Rick?) verkade ha rökt på eller tagit en feting så han fick vanföreställningar?
Postad 14 October 2014 - 18:33
Och ikväll ska jag kika på S05 första avsnittet, läst mycket gott om det så förhoppningarna är höga!
Herregud, vilket avsnitt!
Postad 14 October 2014 - 20:10
Edit: Eller menar MrSpock att fjärde säsongen är den näst bästa? Tabellen kan tolkas på olika sätt.
Redigerat av improwise, 14 October 2014 - 20:12.
Postad 14 October 2014 - 20:28
Postad 14 October 2014 - 20:40
Säsong 4 är näst bäst efter säsong 1. Men fortsätter säsong 5 som den börjat lär den susa förbi i rankingen!
Låter lovande då säsong 3 (iaf det jag såg av den) var RIKTIGT dålig enligt min åsikt.
Postad 14 October 2014 - 21:42
Så fjärde säsongen är alltså sämre än tredje? Låter som en omöjlighet. Kanske lika bra hoppa övet den helt då och gå direkt på säsong 5, risken att man skulle missa nåt viktigt i handlingen känns inte överhängande
Edit: Eller menar MrSpock att fjärde säsongen är den näst bästa? Tabellen kan tolkas på olika sätt.
Hur tolkar du då?
Jag rankar ju dem 1a, 2a osv...
Alltså är Säsong 1 bäst, säsong 4 tvåa osv...
Postad 14 October 2014 - 23:06
Redigerat av improwise, 14 October 2014 - 23:08.
Postad 15 October 2014 - 07:18
Har nu kollat 2 avsnitt på säsong 4 och håller med, det är KLART bättre än säsong 2 och 3 (det jag såg av dem). Nästan så jag undrar om dom som gjorde de säsongerna har fått sparken och ersatts av andra eller att serien fått en riktig budget? Nu händer det saker som har med själva storyn att göra och där zombierna är mer än grymtande statister i bakgrunden, dessutom verkar antalet bråk om vems tur det är att göra rent toaletten med mera verkar befriande lågt. Och att dessutom ingen av dem verkar bära den förbannade hatten kan bara det göra en vuxen karl lite gråfärdig av lycka.
Vänta bara på avsnitt 14 så ska du få se på grejer...
Postad 20 October 2014 - 10:13
Postad 20 October 2014 - 10:38
Vänta bara på avsnitt 14 så ska du få se på grejer...
Postad 20 October 2014 - 14:40
Till improvise, säger det igen:
Tack men jag förstod det redan första gången. Men tycker inte det får vara allt för stora skillnader i kvalitén mellan avsnitten om man ska följa en serie. Men det finns säkerligen många som tycker annorlunda än jag och det är väl helt ok.
Postad 20 October 2014 - 15:08
Postad 22 October 2014 - 21:05
Säsong 4 är näst bäst efter säsong 1. Men fortsätter säsong 5 som den börjat lär den susa förbi i rankingen!
Säsong 5 har börjat riktigt lovande. Första och andra avsnittet var riktigt mysiga hihi.
Postad 23 October 2014 - 10:44
(Kanske borde tillägga att jag ändå kollat hela säsong 4 och det som finns av säsong 5, vilket jag inte kan säga om Säsong 2 och 3 där jag gav upp rätt snabbt. Så absolut ett fall framåt även om jag tycker man skulle kunna gjort mer av storyn.)
Redigerat av improwise, 23 October 2014 - 10:53.
Postad 23 October 2014 - 11:41
Dock, så kan man tycka att det inte borde vara omöjligt att hitta på något unikt. Just nu tittar jag då på The Walking Dead, Z Nation och spelar The last of us på PS4an parallellt. Samtliga har samma upplägg; transportera en påstått imun människa eller virusforskare från plats A till B för att mänskligheten ska överleva.
Postad 23 October 2014 - 12:24
En sak har jag funderat på - varför blir det aldrig vår, höst och vinter? Det har varit sommar i alla säsonger mig veterligen.
Postad 23 October 2014 - 14:12
Ja, jag hoppas verkligen forskaren har något att komma med och att han överlever ända till Washington DC, så att han inte bara går och dör och de bosätter sig på ett nytt ställe igen.
En sak har jag funderat på - varför blir det aldrig vår, höst och vinter? Det har varit sommar i alla säsonger mig veterligen.
En högst befogad fråga, även om det nog blivit höst att döma av alla löv på vägarna (trots att alla träd på samma ställe tycks ha sina löv kvar). Andra befogade frågor är "vem som parkerat alla dessa bilar som står mitt på vägen?", "Vart tog förarna vägen?" och "Varför är dom nästan alltid i skogen trots de uppenbara nackdelarna?".
http://www.walkingde...g-dead-163.html
Postad 24 October 2014 - 22:06
De bästa nya serierna som Fargo och True Detective har fattat detta och kör en helt ny story varje säsong.
Postad 25 October 2014 - 11:19
Har inte sett den här serien men det verkar som att det bara är säsong 1 som är riktigt bra. Helt sjukt hur många serier som det är så med: Prison Break, Heroes, Lost, 24, mfl.
De bästa nya serierna som Fargo och True Detective har fattat detta och kör en helt ny story varje säsong.
Säsong 1 är riktigt bra faktiskt, säsong 2 och 3 kan med fördel hoppas över, Säsong 4 är ändå rätt ok för att vara en zombieserie, säsong 5 har börjat rätt ok också. Som bekant är inte konkurrensen om bra zombieserier stenhård så för den intresserade kan jag ändå rekommendera att kolla även om det saknas en del för att nå de där riktiga höjderna.
Postad 27 October 2014 - 21:58
Säsong 5 har varit outstanding hitills.
Spoiler
Håller helt med. Toppar säsong 1 hittills!
Postad 29 October 2014 - 14:19
Postad 03 November 2014 - 07:23
Edit: Även zombiesarna agerar konstigt. I vissa fall går de på de levande i andra fall är de helt ointresserade. I vissa fall framstår de som smarta och i andra korkade men ändå mänskliga.
Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 03 November 2014 - 07:25.
Postad 03 November 2014 - 09:54
Stör mig så fruktansvärt vilket missar de gör hela tiden. Man kan se 5pers gå med automatgevär och skjuta höftskott ofta riktat nedåt oxå. Slänga iväg uppskattningsvis 4-5skott och gör så hela tiden. Ingen verkar behöva ladda om eller dylikt.
När man sedan ser zombisarna så får de ofta ett skott i axeln och kanske ett mitt i prick i huvudet. Samma personer kan sedan bli överfallen av 2 ensamma zombies bakifrån eller dylikt.
Tycker serien är fruktansvärt långsam och händer inte mycket, men har någon dum förmåga att när jag påbörjar en serie eller film ser jag klart hela...
Postad 03 November 2014 - 18:15
Har följt alla säsongerna och såg första avsnittet av S5 igår på kanal9.
Stör mig så fruktansvärt vilket missar de gör hela tiden. Man kan se 5pers gå med automatgevär och skjuta höftskott ofta riktat nedåt oxå. Slänga iväg uppskattningsvis 4-5skott och gör så hela tiden. Ingen verkar behöva ladda om eller dylikt.
När man sedan ser zombisarna så får de ofta ett skott i axeln och kanske ett mitt i prick i huvudet. Samma personer kan sedan bli överfallen av 2 ensamma zombies bakifrån eller dylikt.
Tycker serien är fruktansvärt långsam och händer inte mycket, men har någon dum förmåga att när jag påbörjar en serie eller film ser jag klart hela...
Håller tyvärr med dig om hanteringen av skjutvapen och hur man lyckas bli överraskade även mitt på öppna fält i fullt dagsljus att en Walker lyckas ta sig över halva på under 4 timmar. Likaså varför man tycks känna behov av att ödsla kulor på att skjuta ihjäl varje Walker man möter, när även en hyfsat frisk pensionär med rullator lätt skulle kunna gå runt dem i det tempo dom tycks vara kapabla till.
Postad 03 November 2014 - 18:47
Sen kan jag irritera mig på att människorna inte tar på nått slags skydd, det behövs ärligt talat inte SÅÅ mycket "armor" för att det skall va omöjligt att bita igenom.....gå in i en surfbutik o ta på en våtdräkt
Skär säkra handskar är inte heller direkt svårt att få tag i . . .
Postad 03 November 2014 - 22:59
Redigerat av improwise, 03 November 2014 - 22:59.
Postad 03 November 2014 - 23:11
Sen kan jag irritera mig på att människorna inte tar på nått slags skydd, det behövs ärligt talat inte SÅÅ mycket "armor" för att det skall va omöjligt att bita igenom.....gå in i en surfbutik o ta på en våtdräkt
en sån med en kraftig overall över är stort sätt omöjlig att bita igenom, om du inte är vithaj
Hehe grodmansdräkt och amerikansk fotbollhjälm till alla. Dream Team säsong 6, ingen dog!
Postad 04 November 2014 - 07:11
För egen del tror jag nog deras främsta vapen mot Walkers skulle vara käften för dessa ändlösa dialogscener håller på att driva mig till vansinne. Har precis sett avsnitt 3 av säsong 5 och det är bane mig mer aktion i en 5 timmars pjäs av Strindberg på Dramaten. Jag får panik av allt pratande och börjar spola mig fram till där det händer något, vilket var max 5 minuter av ett avsnitt på 45 minuter. Jag fann mig faktiskt skrika MEN GÖR NÅT DÅ åt TV:n....men nä, det hjälpte inte
Borde du inte efter 4 år ha lärt dig att serien inte är för dig? Varför fortsätter du se? ...
Det här är ingen actionserie, det är en serie om relationer, vad som händer i en utsatt grupp.
Postad 04 November 2014 - 07:34
Hastigheten på en Walker är inte direkt konsekvent om man säger så, visst dom blir snabbare nära "mat" eller höga ljud...men väldigt okonsekvent HUR mycket snabbare dom blir.
Sen kan jag irritera mig på att människorna inte tar på nått slags skydd, det behövs ärligt talat inte SÅÅ mycket "armor" för att det skall va omöjligt att bita igenom.....gå in i en surfbutik o ta på en våtdräkten sån med en kraftig overall över är stort sätt omöjlig att bita igenom, om du inte är vithaj
Haha det har jag inte enes tänkt på! Det andra om man drar alla zombiefilmer över en kam, inget unikt för WD. De allra flesta här har säkert blivit biten, men att slita bort köttstycken från armar och ben som zombiesarna gör har jag då aldrig varit med om.
Sedan i första säsongen fick se att det är en liten mörk punkt i hjärnan som funkar, ha detta i åtanke hur mycket som är "dött". Jag kan inte känna lukten av en människa i ett rum med stängda ögon, hur kan då en zombie göra det med betydligt (eller mindre förhoppningsvis
Postad 04 November 2014 - 10:48
Borde du inte efter 4 år ha lärt dig att serien inte är för dig? Varför fortsätter du se? ...
Det här är ingen actionserie, det är en serie om relationer, vad som händer i en utsatt grupp.
Skulle säga att det går mycket upp och ner på aktionfronten, t.ex. säsong 1 och delar av säsong 4 tycker jag var rätt ok. Sen är väl inte konkurrensen när det gäller Zombieserier stenhård direkt. Men, främst skälet att jag tittar är att jag fortfarande när en förhoppning om att det ska handla om.....zombier. Om dom typ diskuterar vad som orsakade utbrottet, vad man ska göra åt det osv. vore det väl ok men diskussioner om vardagstrivialiteter slipper jag gärna.
Postad 04 November 2014 - 10:52
Varför springer inte de runt med lite zombieblod på sig hela tiden??
Fast det gör de väl en stor del av tiden, inte just av det skäl du anger utan för att som alla vet så är zombieviruset bara smittsamt genom bett. Däremot kaskader av blod från långvarigt slaktande av Walkers i ögon, näsa, mun osv är helt ofarligt. Och just därför kan man gärna vänta några timmar innan man torkar av sig efteråt
Postad 04 November 2014 - 11:00
Redigerat av Jolt, 04 November 2014 - 11:07.
Postad 04 November 2014 - 11:04
Har inte riktigt hängt med på logiken här. . . ALLA är väl smittade o bär på viruset o blir en Zombie när man dör, men blir man biten blir man en zombie direkt ?!
. . . .borde kanske kolla om serien då jag inte riktigt fattar logiken med att man blir en zombie direkt av bett...om man nu ändå redan bär viruset borde väl inte ett bett göra nån skillnad?
Det har jag med stört mig på den bristande logiken på den punkten. Annars tycker jag att alla säsonger är bra. Ser det iof inte som en action-zombie-serie och jag är bara på halva säsong 3 än =)
Postad 04 November 2014 - 11:09
Har inte riktigt hängt med på logiken här. . . ALLA är väl smittade o bär på viruset o blir en Zombie när man dör, men blir man biten blir man en zombie direkt ?!
. . . .borde kanske kolla om serien då jag inte riktigt fattar logiken med att man blir en zombie direkt av bett...om man nu ändå redan bär viruset borde väl inte ett bett göra nån skillnad? ( om inte bettet är dödligt då )
Jag tror det handlar om att bettet infekterar och det är infektionen som dödar.
Sen har jag uppfattningen om att serien mer handlar om människorna, relationerna, hur katastrofen påverkar de och gruppen och det slutgiltiga målet att finna en fristad och hitta tillbaka till livet. Zombierna är bara statister.
Postad 04 November 2014 - 11:13
Så skulle det kunna vara...
Postad 04 November 2014 - 11:15
Sen har jag uppfattningen om att serien mer handlar om människorna, relationerna, hur katastrofen påverkar de och gruppen och det slutgiltiga målet att finna en fristad och hitta tillbaka till livet. Zombierna är bara statister.
Jo, bör väl sägas att långt fler än just denna serie har ett logiskt problem just med detta. Alla former av zombiehistorier i sig bygger väl på ovetenskap (iaf brist på känd vetenskap) så det är väl eg rätt ok även om man kan tycka att man iaf skulle försöka undvika det om möjligt.
Postad 04 November 2014 - 11:25
Finns ju en logisk lucka i hur en sån här epidemi skulle kunna starta från första början. Boken World War Z ger en hyfsad förklaring. Men jag tror man får försöka blunda för det om det ska gå att njuta av zombieserier och filmer.
Postad 18 November 2014 - 16:10
Postad 22 November 2014 - 11:43
Jag håller för övrigt med om att just bettet inte känns helt logiskt. Verkar ju som att folk dör inom 24 timmar vilket känns snabbt. Men tidsuppfattningen kanske inte alltid är helt korrekt mellan avsnitten.
Finns ju en logisk lucka i hur en sån här epidemi skulle kunna starta från första början. Boken World War Z ger en hyfsad förklaring. Men jag tror man får försöka blunda för det om det ska gå att njuta av zombieserier och filmer.
Något än mer ologiskt än bettet är att man på något märkligt sätt skulle bli zombie när man dör, även om man inte dör som följd av ett zombiebett, hur tänkte man eg här? Ett fenomen som verkar fått fart även i fler serier/filmer än just WD.
Postad 22 November 2014 - 22:27
Men i Walking Dead så bär ju alla på ett zombievirus, så alla om dör reser sig upp och går igen.
Redigerat av Unregistered31511, 22 November 2014 - 22:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
63 bilder
92 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?