Alien Anthology Box (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(49)
|
Inga priser | |
Alien Anthology - Limited Egg Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(18)
|
Inga priser | |
Alien (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien 3 (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Alien Resurrection (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Aliens (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 20 January 2011 - 19:28
Postad 21 January 2011 - 16:49
Postad 23 January 2011 - 17:41
Är båda versionerna (orginalet eller den från 2003) fixade? Vilken av dom är bäst?
/Niklas
Postad 23 January 2011 - 20:04
hej!
Är båda versionerna (orginalet eller den från 2003) fixade? Vilken av dom är bäst?
/Niklas
Vilken film menar du: 1:a, 2:a eller 3:e?
Såvitt jag minns så är det olika slut på 3:e filmen.
OBS! Spoiler läs på egen risk:
Postad 23 January 2011 - 20:33
Bullit och Örnnästet visades korrekt.
Kanske dags att skicka tillbaks skiten.
Grrrrrrrrr....
Postad 23 January 2011 - 21:11
Nix inga problem här med Alien.
Enda problemet jag hade var att den svenska texten försvann i några minuter i Alien. (första filmen). Men det var tydligen något som drabbat många.
Postad 23 January 2011 - 21:47
Nån som haft problem med bildvisningen på Alien och Aliens, dvs menyer och regissörens intro till directors cut versionerna är korrekt, men sen ballar det ur, sertyp övre vänstra hörnet av filmen. Lyckades få till det på Alien igår men vette fan vad jag gjorde, när jag stoppade i Aliens så funkade det inte och ser övre vänstra hörnet, textningen är dock korrekt.
Bullit och Örnnästet visades korrekt.
Kanske dags att skicka tillbaks skiten.
Grrrrrrrrr....
Jo jag har samma problem med 1an och 2an på min Oppo 83.
Men bara på directors cut.
Tyvär har inte oppo fixat detta ännu.
Postad 23 January 2011 - 23:36
This is a known issue which will be resolved through a future firmware release. In the interim, do the following:
Start either Alien or Aliens then select the Director's/Extended Cut when prompted.
After the director's introduction and during the 20th Century Fox logo, press the TOP MENU button.
At the Main Menu select Play then ENTER.
The aspect ratio should be correct.
Best Regards,
Customer Service
OPPO Digital, Inc.
2629B Terminal Blvd.
Mountain View, CA 94043
[email protected]
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
Postad 24 January 2011 - 16:31
NEWS!!!
Testade enligt Yockes inlägg.... WOOHOOOO!!!! Det funkar nu klockrent
Tackar Yocke för denna information .
Kollar lite just nu på Aliens, vilken bild !
/Micke
Redigerat av Unregistered70607b32, 24 January 2011 - 16:45.
Postad 17 February 2011 - 13:13
Själva boxen var mkt elegant måste jag säga!!!
Postad 17 February 2011 - 13:48
4:an har visst då 2 slut. Men de är inte olika. Ett litet längre och ett kortare.
Även det är väl olika, eller?!
Postad 17 February 2011 - 14:09
Aldrig sett Alien-filmerna?!?! Du måste vara ung wink.gif
Tack för den, hehe, har faktiskt varit på väg att köpa filmerna på dvd men har som tur var aldrig blivit av
Postad 19 February 2011 - 23:50
Även det är väl olika, eller?!
På sätt och vis. Menar bara att de inte har bytt ut scener, bara lagt till istället.
Postad 23 February 2011 - 21:52
Antagligen inget herrejössesnuringergrannarna100meterbortpolisen ljud då mao ?
Postad 23 February 2011 - 22:18
herrejössesnuringergrannarna100meterbortpolisen
Redigerat av belzebubb, 23 February 2011 - 22:18.
Postad 23 February 2011 - 22:22
Gör en liten translate dåLäst igenom 19 sidor men knappt ett knyst om hur ljudet är
![]()
Antagligen inget herrejössesnuringergrannarna100meterbortpolisen ljud då mao ?
Herrejösses nu ringer grannarna 100meter bort polisen
Ja på ren svenska smäller det och dundrar det på så man hoppar högt i soffan eller är det inget märkvärdigt?
Postad 24 February 2011 - 08:10
Gör en liten translate då
![]()
Herrejösses nu ringer grannarna 100meter bort polisen
Ja på ren svenska smäller det och dundrar det på så man hoppar högt i soffan eller är det inget märkvärdigt?
Ettan har bra ljud för att vara 70-tal. Tvåan har bra ljud för att vara 80-tal.
Ingen av filmerna har det dynamiska basrika ljud som vi ofta får med nya filmer.
Postad 24 February 2011 - 08:53
Ettan har bra ljud för att vara 70-tal. Tvåan har bra ljud för att vara 80-tal.
Ingen av filmerna har det dynamiska basrika ljud som vi ofta får med nya filmer.
Ingen större risk att anläggningen får lite motion då
Får väl vara glad i att få en nostalgitripp och se dottern skäckslagen istället
Postad 24 February 2011 - 08:56
Postad 24 February 2011 - 08:58
Enligt mig fick jag samma känsla när jag såg den förlängda 3an för några år sen.Såg 3an i helgen. Valde den fölängda versionen, tydligen så har jag missat den förut. jag upplevde filmen och storyn som bättre och mer sammanhållen än tidigare? Antingen är där många fler scener eller så har jag dåligt minne.
Jag tycker den lyfte sig rejält med den extralånga storyn.
Postad 24 February 2011 - 09:35
Postad 24 February 2011 - 09:40
För mig är det i de absolut flesta fallen så att en förlängd, el snarare ej nerklippt filmversion av en film alltid bättre än bioversionen.Så erat tips är att kika på dom förlängda versionerna på alla filmer då kanske?
Finns naturligtvis undantag, men generellt tycker jag det.
Om en film är bra och jag får se mer story och mer minuter rent allmänt av den blir det ju bara mer av det goda sas.
Kan faktiskt inte minnas ens när jag tyckte en förlängd version var sämre än den kortare.
Postad 24 February 2011 - 09:44
För mig är det i de absolut flesta fallen så att en förlängd, el snarare ej nerklippt filmversion av en film alltid bättre än bioversionen.
Ok då får det bli dom förlängda då
Tack för tipset
Postad 25 February 2011 - 12:11
Så erat tips är att kika på dom förlängda versionerna på alla filmer då kanske?
Förlängda Aliens (Alien 2) är som en helt annan film än vanliga versionen! Fattar inte varför dom klippte bort så mycket som dom gjorde!
Postad 25 February 2011 - 12:27
Japp. det är sant, men den hade jag sett innan, men 3an var en helt ny upplevelse för mig i förlängd version.Förlängda Aliens (Alien 2) är som en helt annan film än vanliga versionen! Fattar inte varför dom klippte bort så mycket som dom gjorde!
Postad 26 February 2011 - 00:19
Såg 3an i helgen. Valde den fölängda versionen, tydligen så har jag missat den förut. jag upplevde filmen och storyn som bättre och mer sammanhållen än tidigare? Antingen är där många fler scener eller så har jag dåligt minne.
De har bytt ut väldigt många scener från den vanliga versionen. Hund->ko exempelvis.
Alien Director´s Cut har också utbytta scener och är faktiskt kortare än den vanliga versionen, men Alien 3 blir som en helt annan film.
Postad 08 March 2011 - 14:10
Någon mer som har detta problemet?
Problemet uppstår främst vid mycket ljus eller när dom skjuter så det blir mynningseld eller kör med flamethrowern.
Postad 09 March 2011 - 06:14
Postad 09 March 2011 - 07:34
"Screen tearing is a visual artifact in video where information from two or more different frames is shown in a display device in a single screen draw.
The artifact occurs when the video feed sent to the device isn't in sync with the display's refresh, be it due to non-matching refresh rates, or simply lack of sync between the two. During video motion, screen tearing creates a torn look as edges of objects (such as a wall or a tree) fail to line up.
Tearing can occur with most common display technologies and video cards, and is most noticeable on situations where horizontally-moving visuals are commonly found, such as in slow camera pans in a movie, or classic side-scrolling video games."
Postad 15 March 2011 - 15:20
Var finner man detta guldkorn till box billigast?
Postad 15 March 2011 - 15:26
Kan dock tipsa om denna nästan helt okända sajt: https://www.prisjakt.nu/
Postad 15 March 2011 - 17:59
Ber redan på förhand om ursäkt då jag är säker på att denna fråga lyfts x antal gånger redan, men jag är helt enkelt för slö för att leta:
Var finner man detta guldkorn till box billigast?
Kanske ska ta och titta längst upp på denna sida så ser du länkar till prisjakt, men det kanske är jobbigt att scrolla för dig...
Postad 15 March 2011 - 20:36
Postad 15 March 2011 - 20:42
Står att den skall ha svensk text
Postad 15 March 2011 - 21:41
Billigaste jag kan hitta är från ammazon.co.uk för ca 310:- ink frakt
Där köpte jag min och ja, den har svensk text.
Postad 16 March 2011 - 02:29
Billigaste jag kan hitta är från ammazon.co.uk för ca 310:- ink frakt
Mycket bra deal. Tack ska du ha!
Postad 17 March 2011 - 09:59
Göttigt, inköpt för 303kr inkl frakt! Tack.Billigaste jag kan hitta är från ammazon.co.uk för ca 310:- ink frakt
Postad 17 March 2011 - 13:14
Postad 17 March 2011 - 13:18
Postad 17 March 2011 - 14:28
Bara jag som tycker Alien 3 är lite underskattad? Tycker Fincher gjorde ett strålande jobb med den. Känns lite som den första filmen.
Nej, du har helt rätt - den är underskattad! Framför allt om man ser den förlängda versjonen växer filmen rejält:
https://www.minhembi...s...t&p=1019744
Postad 17 March 2011 - 14:50
Postad 17 March 2011 - 15:39
Trean är grymt bra och underskattad. En väldigt vuxen film dock som inte var alls så ytligt underhållande som Aliens. Därför blev många besvikna.
Trean är ju fruktansvärt dålig.
Postad 17 March 2011 - 19:18
Var väl egentligen mest de dryga macho, stereotya soldaterna med deras kommentarer som gjorde det nästan löjligt.
Postad 17 March 2011 - 20:39
Kan väl kontra att efter ha sett förlängda trean strax efter tvåan så är nog tvåan sämst... Hädelse eller vad?
Var väl egentligen mest de dryga macho, stereotya soldaterna med deras kommentarer som gjorde det nästan löjligt.
Vasquez - OH MY GOD! Varför kunde hon inte vara först att dö?
I och för sig står hon för en riktigt skön come back i början av filmen, när en av de manliga soldaterna frågar:
"Do you ever get mistaken for a man?"
- Do YOU?!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
* Officiell Alien Quadrilogy Boxtråd *
9 bilder
251 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler