Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Oppo BDP-93

1500 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 juli 2011 - 12:57

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Kanon, då lär det snart hamna en sådan spelare i min ägo.
Då den verkar kunna spela upp det mesta i Blu Ray svängen.
Hoppas att den klarar en del MKV filer med.

Tack för svaret, det gillades.

Postad 14 juli 2011 - 13:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
MKV spelas upp smärtfritt :)

Postad 14 juli 2011 - 13:12

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det låter bra, jag bryr mig inte så mycket om 3D biten utan jag är mer intresserad av att maskinen kan leverera när man drar igång projektorn och den övriga utrustningen.
För det är inget kul när filmskrället hänger sig 52:47 in i filmen som min LG Bd 390 gjorde när man hade kompisarna där.
Det kändes lite svårt att förklara det fenomenet för dem, när jag knuffade in samna Blu Ray film i min Panasonic Bd30 så fixade den hela skiten utan häng.

Därför är jag inne på denna spelare då den har samma typ av mediadel i sig som LGn har.

Postad 14 juli 2011 - 15:21

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Det låter bra, jag bryr mig inte så mycket om 3D biten utan jag är mer intresserad av att maskinen kan leverera när man drar igång projektorn och den övriga utrustningen.
För det är inget kul när filmskrället hänger sig 52:47 in i filmen som min LG Bd 390 gjorde när man hade kompisarna där.
Det kändes lite svårt att förklara det fenomenet för dem, när jag knuffade in samna Blu Ray film i min Panasonic Bd30 så fixade den hela skiten utan häng.

Därför är jag inne på denna spelare då den har samma typ av mediadel i sig som LGn har.

Jag var i din situation och bytte ganska nyligen ifrån LG BD390 till Oppo BDP-93. Min LG BD390 vägrade spela en hel del nya Blu ray filmer och man fick nöja sig med den ibland med skickade dvd-skivan. Det sög som fan :) Kan säga att jag inte ångrat bytet en enda jäkla sekund :D Ok, Oppon är 4 gånger så dyr men för mig så var det värt varenda öre ;)

Mvh
Michael

Redigerat av Unregistered6dec62d4, 14 juli 2011 - 16:20.

Postad 14 juli 2011 - 16:06

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Ny officiell EU-firmware uppe idag:

http://www.oppo-blur...vices/firmware/

Postad 14 juli 2011 - 16:38

cvnc
  • cvnc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan alla Oppo människor!

Jag går i tankarna att köpa en BDP-93 och jag har läst och försökt hitta info om det är möjligt att skicka stereo ljud till en vanlig förstärkare om jag stoppar in en cd skiva eller lyssnar på en musik BD? Så kan jag få bild oppo-> hdmi -> reciever(5.1 ljudet) ->hdmi-> TVn och 2.0 till min förstärkare som driver min golvare?

Är det någon som förstår frågan och kan svara på den?

Postad 15 juli 2011 - 13:52

uberking
  • uberking
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag får inte WMV9 HD filer att funka på min oppo 93. Jag försöker starta filerna men bilden på tvn blir bara svart och det händer ingenting. Några inställningar man måste göra för att det skall funka?

Hoppas på snabbt svar, tack på förhand ;)

Postad 15 juli 2011 - 14:33

macman
  • macman
  • Beroende

• 1 078 inlägg
  • 0

Hejsan alla Oppo människor!

Jag går i tankarna att köpa en BDP-93 och jag har läst och försökt hitta info om det är möjligt att skicka stereo ljud till en vanlig förstärkare om jag stoppar in en cd skiva eller lyssnar på en musik BD? Så kan jag få bild oppo-> hdmi -> reciever(5.1 ljudet) ->hdmi-> TVn och 2.0 till min förstärkare som driver min golvare?

Är det någon som förstår frågan och kan svara på den?

Ja.

Postad 17 juli 2011 - 18:47

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3 023 inlägg
  • 0
Märker man nån skillnad på bild/ljud mellan Oppo 93 o tex Pioneer lx54? har ju en lx73 reciver, så Pioneer spelaren ligger bäst till just nu. men om oppon är mycket bättre, så kan man ju ändra sig...

Postad 17 juli 2011 - 20:56

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Hej

Tänkte försöka streama från datorn till oppon, har ps3 mediaserver installerat. Någon som vet om man kan stänga av all konvertering? Och i så fall, hur gör man?

Postad 18 juli 2011 - 16:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Märker man nån skillnad på bild/ljud mellan Oppo 93 o tex Pioneer lx54? har ju en lx73 reciver, så Pioneer spelaren ligger bäst till just nu. men om oppon är mycket bättre, så kan man ju ändra sig...

Det enda jag kan säga är att du inte kommer märka någon skillnad om du låter förstärkaren sköta avkodningen. Bildmässigt har jag ingen erfarenhet av andra spelare, men av testen att döma så är nog Oppon fortfarande bland de bästa.

Har själv funderat på en Pioneer spelare till min nuvarande LX-72, men efter att Oppon är så pass mycket bättre på papper (stöd för lika filformat t.ex.) och i tester så föll Pioneer spelarna bort.

Postad 18 juli 2011 - 18:06

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3 023 inlägg
  • 0
så om jag kör med hdmi växeln i min reciver, då kan man säga att det kvittar om jag har en oppo eller pioneer spelare...

Postad 19 juli 2011 - 20:08

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Jag läste någonstans att fjärren inte var så bra,tror dom menade att den var väldigt riktningskänslig.

Någon som vet hur fjärren fungerar till Oppo-93.

Postad 19 juli 2011 - 20:36

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Det där med fjärr är ju faktiskt ganska personligt men...
Den upplevs kanske lite stor till att börja med men jag tycker den är alldeles förträfflig.
Den enda nackdelen är som sagt att den tyvärr är lite väl riktningskänslig. Det kan vara irriterande om spelaren
sitter avigt till i förhållande till soffan.

Postad 19 juli 2011 - 23:36

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Det där med fjärr är ju faktiskt ganska personligt men...
Den upplevs kanske lite stor till att börja med men jag tycker den är alldeles förträfflig.
Den enda nackdelen är som sagt att den tyvärr är lite väl riktningskänslig. Det kan vara irriterande om spelaren

Håller med om riktningskänsligheten. Min börjar också få problem med avståndet efter ca: 4,5 meter. Men annars är det en väldigt bra fjärr enligt mitt tyckte.

Postad 20 juli 2011 - 09:00

DB9
  • DB9
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Någon som testat med en multifjärr? Dvs sitter problemet i fjärren eller i "ögat" på maskinen?

Postad 20 juli 2011 - 09:32

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1 294 inlägg
  • 0
Min 93:a fungerar bra med Harmony One multifjärr. Denna fjärr verkar ha mer pulver i sin IR-sändare och jag behöver inte sikta så noga som med originalfjärren. Problemet verkar sitta i fjärren alltså.

De flesta med en 93:a lär ha ett hemmabiosystem med många olika delar (TV och/eller proj, förstärkare, digitalbox, BD, CD, PS3, Xbox, mediaspelare etc.) och då är en multifjärr helt nödvändig för rimlig WAF. Kan klart rekomendera Harmony One, har två numera faktiskt.

Postad 20 juli 2011 - 15:39

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

så om jag kör med hdmi växeln i min reciver, då kan man säga att det kvittar om jag har en oppo eller pioneer spelare...

Ja, eftersom det är förstärkaren som då avkodar ljudet och däremed är den som påverkar ljudet så lär det inte vara någon skillnad mellan olika spelare.

Postad 21 juli 2011 - 09:26

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min Oppo -93:a och testat med en hel drös MKV filer.
Jag säger bara WOW, den tuggar i sig allt jag matat den med.
Jag kan nästan höra att den rapar efteråt oxå den glupska rackaren.
Så, ja, jag är super nöjd med den.
Jag kopplade upp mig via lan och uppdaterade den till den senaste firmwaren, no problems. ;)
:) :D :)

Postad 21 juli 2011 - 11:23

thhmo
  • thhmo
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
En fråga till batti.

Kör du dina mkv filer via nätverk eller usb hårddisk?
Jag funderar på att byta ut min mediaspelare mot en Oppo så jag kan spela både blue-ray discar och se alla mkv filer jag har liggande via nätveket och även kunna få ut HD ljudformaten.

Postad 21 juli 2011 - 11:32

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag kör det via esata kopplingen som påminner om USB fast något snabbare.
Jag körde på samma sätt fast via USBn på min LG BD390 men jag hade stora problem med vissa MKV filer.
Men den OPPOn gluffsar i sig allt. ;)

Postad 21 juli 2011 - 13:00

Unregistered61076542
  • Unregistered61076542
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, har precis investerat i en Oppo 93 och har ett par frågor som gäller filer på externa hårddiskar och nätverk. Ber om ursäkt om detta redan har diskuterats, men jag hittade inte info om detta i tråden.

När det gäller externa hårddiskar man ansluter till spelaren, kan man verkligen inte komma åt dessa över nätverket från en PC? Måste man koppla ur disken ur spelaren och koppla in den i en PC för att kunna föra över filer? Känns inte jättesmidigt direkt...

Någon som vet vad är anledningen till denna begränsning, kan väl knappast vara en teknisk begränsning eller? Jag skulle vilja ha en stor disk på nätverket för att lagra diverse media, och kunna komma åt denna från både en PC och från Oppon, utan att behöva jiddra med DLNA, om möjligt. (Har inte använt någon DLNA server, men ser inte att det tillför något, det ställer snarare till problem, tex så kan man ej spela ISO filer över DLNA verkar det som).

Postad 21 juli 2011 - 15:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3 023 inlägg
  • 0

Ja, eftersom det är förstärkaren som då avkodar ljudet och däremed är den som påverkar ljudet så lär det inte vara någon skillnad mellan olika spelare.

Ljudet är jag inte orolig över, för det är riktigt bra ljud i min lx 73, det är snarare bild avkodningen som jag undrar över. Jag vill ju ha så bra bild som möjligt.

Postad 21 juli 2011 - 17:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Då tror jag inte du ska vara orolig för Oppo´n, som jag skrev innan har jag aldrig jämfört själv, men jag är övertygad om att Oppon är bra. Vågar nog påstå att den är den bästa faktiskt, än sålänge i alla fall.

Dessutom har de kund support av väldsklass, de svarar alltid oftast samma dag.

Redigerat av Melmac, 21 juli 2011 - 17:36.

Postad 22 juli 2011 - 10:36

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har köpt en oppo 93 och har en onkyo 3008 reciver. Jag hade tänkt mig köra en hdmi från stärkaren upp till teven och en från stärkaren och till hdmi 1 på oppon. Är det dumt eller tänker på Qdeo by Marvell blir det reciverna som gör bilden då eller. Kanske bättre att köra hdmi direkt från opppon till teven för bästa bild eller?
Hoppas ni förstår och någon kan hjälpa mig.

Mvh.Peter

Redigerat av pjay1, 22 juli 2011 - 10:37.

Postad 22 juli 2011 - 11:16

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Jag kör allt genom receivern. Det enda negativa (hänger ju på vad stärkaren kan) är att jag t.ex. inte kan köra musik från Oppo´n och bild från TV'n samtidigt. Men det känns som ett i-landspeobelm.

Postad 23 juli 2011 - 11:45

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag använder mig av båda HDMI utgångarna.
Jag har kopplat HDMI 1 till min ONKYO reciver som sedan i sin tur är kopplat till min projektor.
HDMI 2 har jag kopplat direkt till min TV.
Allt funkar klockrent. ;)
Ingen av dem har HDMI 1.4 som jag har kopplat dem till därför så spelar det ingen roll
hur det är kopplat i mitt fall.
Men det fyller mina behov och mer därtill. :)

Postad 23 juli 2011 - 12:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0

Jag använder mig av båda HDMI utgångarna.
Jag har kopplat HDMI 1 till min ONKYO reciver som sedan i sin tur är kopplat till min projektor.
HDMI 2 har jag kopplat direkt till min TV.
Allt funkar klockrent. ;)
Ingen av dem har HDMI 1.4 som jag har kopplat dem till därför så spelar det ingen roll
hur det är kopplat i mitt fall.
Men det fyller mina behov och mer därtill. :)

Du borde koppla tvärtom för annars så använder du inte Oppos fina bildchip för bilden som endast finns på hdmi1.

Postad 23 juli 2011 - 12:37

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar, men min tv har bara stöd upp till 720p, så jag valde denna kopplingsvarianten.
Anledningen har mer att göra med vilka fler enheter som jag har kopplat till min reciver, därför blev det som det blev.
Men visst vill man trycka på med det bästa man har, så jag får väl fundera på hur jag ska lösa det lite längre fram.
Annars är jag väldigt nöjd. :)

Postad 23 juli 2011 - 19:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Du borde koppla tvärtom för annars så använder du inte Oppos fina bildchip för bilden som endast finns på hdmi1.

?
HDMI1 används ju till projjen - antar att det är där han vill ha krutet, eller?

Postad 23 juli 2011 - 19:28

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Givetvis så vill jag lägga allt krut på projektorn då den har full HD, så därav att jag kör det sämre till TVn.
Jag tror inte att bara för att jag kör HDMI 1 genom min reciver så skulle jag förlora något i kvallité.
Inget som jag har märkt åtminstone. :)

Postad 23 juli 2011 - 20:55

Deep9
  • Deep9
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hur är Oppon jämfört med en Popcorn när det gäller uppspelning av iso, mkv, mp3 och flac?
Samt vad för d/a omvandlare sitter det i den?

Redigerat av Deep9, 23 juli 2011 - 20:57.

Postad 24 juli 2011 - 08:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Jag tror inte att bara för att jag kör HDMI 1 genom min reciver så skulle jag förlora något i kvallité.

Vill man verkligen veta (att en stärkare messar med videonivåerna är inte otänkbart) så är det ganska lätt att kontrollera med en testskiva (följer inte Spears & Munsil med Oppo,den gjorde det förr iaf).

Att man därifrån ser nån skillnad med riktigt material kan vara en andra historia dock. :)

Postad 24 juli 2011 - 11:39

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Hur är Oppon jämfört med en Popcorn när det gäller uppspelning av iso, mkv, mp3 och flac?
Samt vad för d/a omvandlare sitter det i den?

Klicka på Oppo länken längst upp och kika under egenskaper så får man reda på det mesta. Annars kan man gå vidare därifrån till Oppos brittiska hemsida.

Bifogad fil  OPPO_BDP_93EU_Media_File_Support.pdf   34,44K   17 Antal nerladdningar

MP3 fungerar inte ännu p.g.a. licens-strul. FLAC och APE fungerar utmärkt, likaså MKV.
ISO fungerar inte officiellt, vissa påstår att det gör det ändå. Stöd för OGG Vorbis finns också numer.

Redigerat av Melmac, 24 juli 2011 - 11:40.

Postad 24 juli 2011 - 13:59

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
ISO fungerar !
(inofficiellet dårå :) )

Postad 25 juli 2011 - 14:54

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
För bästa bild,kopplar man då hdmi (1) ut från oppon direkt till projektorn.Och hdmi (2) ut från oppon till recivern (denon 2808))??

Om jag förstått rätt, enligt tester,så skickar Oppo bdp-93 ut en perfekt bild direkt ur spelaren.Jag tänkte då att bästa bilden vore att "inte" gå den långa vägen genom en reciver.

Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 25 juli 2011 - 14:58.

Postad 25 juli 2011 - 18:17

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

• 670 inlägg
  • 0
Om din reciever har riktig passthrough så skall det inte göra någon skillnad, då den skall inte påverka signalen alls, men det kan ju vara spännande att prova om man har möjlighet.

Postad 26 juli 2011 - 12:35

xxxx
  • xxxx
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Fråga om inköp av reg fri oppo bdp-95...

Vad föredrar ni, att köpa en lokalt från Sverige, t ex från Hembiobutiken, eller från England, eller t o m från USA (via eBay)...? 

Det är 2000kr billigare att köpa från England jämfört med om man köper detsamma från Sverige, transport inkluderat. Dock får man en "trygghetspaket" från t ex Hembiobutiken med inhämtning och byte vid ev fel inom tre första åren, plus 30-dagars öppet köp och fri kundsupport...

Så, min fråga är om de extra 2000kr är värt att betala extra för ev framtida teknisk strul, eller är det smartare att istället köpa Blu Ray filmer för det beloppet? 

Vad tycker ni och vad har ni för ev erfarenheter redan? Tacksam för alla svar.

Postad 26 juli 2011 - 12:46

DB9
  • DB9
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Fråga om inköp av reg fri oppo bdp-95...

Vad föredrar ni, att köpa en lokalt från Sverige, t ex från Hembiobutiken, eller från England, eller t o m från USA (via eBay)...? 

Det är 2000kr billigare att köpa från England jämfört med om man köper detsamma från Sverige, transport inkluderat. Dock får man en "trygghetspaket" från t ex Hembiobutiken med inhämtning och byte vid ev fel inom tre första åren, plus 30-dagars öppet köp och fri kundsupport...

Så, min fråga är om de extra 2000kr är värt att betala extra för ev framtida teknisk strul, eller är det smartare att istället köpa Blu Ray filmer för det beloppet? 

Vad tycker ni och vad har ni för ev erfarenheter redan? Tacksam för alla svar.

Samma fråga i flera trådar, nästan som spam...

Om du kollar lite i denna tråden så finns det hur mycket för och emot som helst. Det är ju upp till var och en att prioritera trygghet och bekvämlighet = köp i butik, eller att spara en rejäl slant men samtidigt ta en liten risk = köp i UK, eller spara en rejälare slant och ta lite mer risk = köp i USA.

Då jag troligtvis skall till USA i tjänsten snart är jag nog inne på att köpa en 95:a på plats, alternativet är en 93:a i Europa.

Postad 26 juli 2011 - 13:54

xxxx
  • xxxx
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Samma fråga i flera trådar, nästan som spam...

Om du kollar lite i denna tråden så finns det hur mycket för och emot som helst. Det är ju upp till var och en att prioritera trygghet och bekvämlighet = köp i butik, eller att spara en rejäl slant men samtidigt ta en liten risk = köp i UK, eller spara en rejälare slant och ta lite mer risk = köp i USA.

Då jag troligtvis skall till USA i tjänsten snart är jag nog inne på att köpa en 95:a på plats, alternativet är en 93:a i Europa.

"Spam"...??? Tycker inte det alls! Frågade först i Oppo BDP-95 tråden och det är tyst där som i graven... Eftersom jag vill köpa en omgående så är jag ej tålmodig att vänta i månader...

Vad jag tänker på främst, är om kvaliteten på Oppo spelaren så pass bra att risken är minimal att den måste bytas ut p g av t ex att fläkten surrar för högt, eller nåt annat ev mekaniskt fel... I så fall är det kanske värt att betala de extra 2000kr och köpa i Sverige...

Ni som redan har köpt en, hur upplever ni kvaliteten på spelaren. Är den helt tyst, med tanke på fläkt? Något annat att tänka på? Nu vet jag att 93an inte har fläkten:-) men ändå vad har ni för råd?

Jag har läst (och prenumererar) samtliga Oppo BDP trådar här på Hembio, och jag har tyvärr inte kunnat skapa mig en tydlig bild för att enkelt fatta mitt beslut.

Redigerat av xxxx, 26 juli 2011 - 13:57.

Postad 26 juli 2011 - 14:16

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

"Spam"...??? Tycker inte det alls! Frågade först i Oppo BDP-95 tråden och det är tyst där som i graven... Eftersom jag vill köpa en omgående så är jag ej tålmodig att vänta i månader...

Vad jag tänker på främst, är om kvaliteten på Oppo spelaren så pass bra att risken är minimal att den måste bytas ut p g av t ex att fläkten surrar för högt, eller nåt annat ev mekaniskt fel... I så fall är det kanske värt att betala de extra 2000kr och köpa i Sverige...

Ni som redan har köpt en, hur upplever ni kvaliteten på spelaren. Är den helt tyst, med tanke på fläkt? Något annat att tänka på? Nu vet jag att 93an inte har fläkten:-) men ändå vad har ni för råd?

Jag har läst (och prenumererar) samtliga Oppo BDP trådar här på Hembio, och jag har tyvärr inte kunnat skapa mig en tydlig bild för att enkelt fatta mitt beslut.

Kan bara svara för mig men min Oppo BDP-93 är väldigt bra. Tyst framför allt. Får lägga örat emot spelaren för att höra den. Den är också väldigt bekymmersfri gentemot den LG BD-390 jag hade innan. Skillnaden är som natt och dag. Min LG BD-390 hade problem med att spela upp vissa Blu ray filmer vilket är otroligt irriterande när man köpt en ny film och ska ha en mysig filmkväll. Inga såna problem med Oppon alls. Däremot ser jag inga skillnader på bildkvaliteten mellan Oppo och LG. Varesig på Blu ray eller Dvd. Så min rekommendation bygger mest på bekymmerfriheten mer än bildkvaliteten. Men viktigt nog i mina ögon. Kvalitetskänslan i släde osv. känns också snäppet högre än LG'n.

Hoppas det svarade på några av dina funderingar :)

Mvh
Michael

Postad 26 juli 2011 - 15:31

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

ISO fungerar !
(inofficiellet dårå :) )

Nyfiken hur du burit dig åt för att få ISO att fungera. Har du den amerikanska modellen? Jag har EU modellen med senaste firmware och där fungerar det icke...

Postad 26 juli 2011 - 17:56

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Jag har EU-modellen.
Det beror kanske på hur den är lagrad. Jag hade den på ett USB-minne som jag pluggade in på framsidan.
OPPON hittade ISO:n och spelade upp den som om det varit vilken BD-skiva som helst.
(Jag har inte provat med en extern hårddisk.)

Uppdatering:
Jag har nu provat att lägga min ISO-fil på min externa hårddisk. Fungerade alldeles utmärkt på OPPON:n. :)

Whoops!
Jag skall kanske tillägga att jag har 95:an, men det skall ju inte vara ngn skillnad. Eller...?
Det skall ju vara exakt samma maskin förutom ljuddelen.

Redigerat av 50plus, 26 juli 2011 - 19:51.

Postad 26 juli 2011 - 21:22

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
ISOs funkar på alla externa medias, USB eller esata.

Postad 26 juli 2011 - 22:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Å fan, jag har lagt över några ISO´s på en BD skiva, spelare kände igen dom som ISO´s men han ville inte spela upp dom. Nu har jag iofs inte prövat med senaste officiella firmwaren installerad.

Postad 27 juli 2011 - 00:09

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0

Å fan, jag har lagt över några ISO´s

Funkar väl inte med flera iso på en skiva?

Postad 27 juli 2011 - 01:00

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Nej inte på optiskt media med flera filer, endast externa hårddiskar. (var otydlig, sorry)

Postad 28 juli 2011 - 16:40

hassekongo
  • hassekongo
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag har EU-modellen.
Det beror kanske på hur den är lagrad. Jag hade den på ett USB-minne som jag pluggade in på framsidan.
OPPON hittade ISO:n och spelade upp den som om det varit vilken BD-skiva som helst.
(Jag har inte provat med en extern hårddisk.)

Uppdatering:
Jag har nu provat att lägga min ISO-fil på min externa hårddisk. Fungerade alldeles utmärkt på OPPON:n. :)

Whoops!
Jag skall kanske tillägga att jag har 95:an, men det skall ju inte vara ngn skillnad. Eller...?
Det skall ju vara exakt samma maskin förutom ljuddelen.

Funkade klockrent. Problemet jag hade innan var en iso fil som var kass.
Nu är en bra maskin ännu bättre...

Postad 28 juli 2011 - 20:50

Poka64
  • Poka64
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Klarar denna spelare av att köra 24p från en mkv-container med x264?

Postad 28 juli 2011 - 23:23

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 756 inlägg
  • 0
Jepp, de jag testat hittills som varit i 24p har även spelats upp så :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.