Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Synology Disk Station DS211j

716 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 januari 2013 - 10:41

pseudonymen
  • pseudonymen
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 1

Nä det verkar vara så. Man skulle kunna avaktivera SurvStation i DSCam så att NASen kan gå ner i sleep, det vore nått.

Går ganska så enkelt via denna Android app https://play.google....e=search_result

Annars vet jag att det går ganska så enkelt att göra på kommandorad via en SSH terminal. Kommer inte ihåg kommandot just nu men det går att googla fram.

Postad 17 januari 2013 - 12:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Går ganska så enkelt via denna Android app https://play.google....e=search_result Annars vet jag att det går ganska så enkelt att göra på kommandorad via en SSH terminal. Kommer inte ihåg kommandot just nu men det går att googla fram.

Funkar den om man är utanför hemmanätverket?

Edit: då behöver man pro varianten.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 17 januari 2013 - 12:29.

Postad 17 januari 2013 - 20:48

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Går det att få Synologyn att automatiskt importera all data från en USB-hårddisk till en specifik mapp?

Postad 18 januari 2013 - 05:59

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Går det att få Synologyn att automatiskt importera all data från en USB-hårddisk till en specifik mapp?

Inte som standard, vad jag vet. En snabb sökning gav dock: http://csclub.uwater...logy/index.html och det är väl ungefär vad du vill?

Det känns dock lite vanskligt att byta ut en binär (eller, ja symlänken till en) mot ett script.

Edit: Hittade http://www.cphub.net...p?id=40&pid=125 som verkar vara ett säkrare alternativ. Det krävs dock lite scriptkunskaper för att sätta upp det.

Är det förresten någon som vet hur man styr vem som får logga in via ssh? Jag upptäckte att min uppsatta användare inte får det och var tvungen aktivera admin-kontot igen för att komma in.

Redigerat av BrokenDreams, 18 januari 2013 - 06:02.

Postad 19 januari 2013 - 10:18

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

Jo fast mellan 22 och 08 så skall ju inte rörelseigenkänning va på så då bör ju Surv... Station kunna stoppas precis som Photostation?

Är det inte mellan 22-08 som tjuvarna oftast kommer på besök ;-)

Postad 20 januari 2013 - 15:38

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Ha ja, fast jag har den för att se vad de gör hemma på dagarna. Mest för skojs skull.

Postad 26 januari 2013 - 10:26

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Finns det någon internet-browser som man kan köra i Synologyn?

Om man till exempel ska ladda hem fråm Rapidshare eller liknande så får jag det inte att fungera med Download station, så om man kör hela sidan från Synologyn så inbillar jag mig att det är enklare.

Redigerat av Alban, 26 januari 2013 - 10:28.

Postad 26 januari 2013 - 11:36

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Finns det någon internet-browser som man kan köra i Synologyn?

Om man till exempel ska ladda hem fråm Rapidshare eller liknande så får jag det inte att fungera med Download station, så om man kör hela sidan från Synologyn så inbillar jag mig att det är enklare.

Nej, det vore rätt märkligt. Hela interfacet körs ju redan i en webbläsare. Visst skulle man kunna göra en "webbläsare" till Synologyn, men det är ju i praktiken bara en iframe, alltså rätt meningslöst.

Det skulle ju kräva att du kunde koppla en skärm till Synologyn och faktiskt använda den som en vanlig dator om det skulle vara någon poäng. Du får nog lösa problemet på annat håll.

Vad är det som inte funkar f.ö.? Vad blir det för fel?

Postad 26 januari 2013 - 12:24

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ladda ner direkt till synologyn. Och på vissa nerladdningssidor så är det inte bara att trycka på download, utan man måste skriva av en några ord och vänta 30 sekunder och allt vad det är. På den här typen av nerladdningssidor har jag aldrig fått Download-station att fungera, även om jag trycker på den i sista steget. Jag vet inte om sidan ser att det är en annan enhet eller så - eller jag vet egentligen inte varför. Så jag tänkte om jag gjorde allt i Synologyn - väntade och skrev in de där säkerthetsorden, så kanske allt skulle klaffa.

Postad 28 januari 2013 - 09:32

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Synology hävdar ju att de stöder Rapidshare iaf...

Men ja, de med "lösenord" o.s.v. använder nog cookies, så det är nog som du säger. Men det går inte att komma runt enkelt.

Postad 28 januari 2013 - 16:24

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Alban: Jag har kört med samma teknik som du försöker dig på och haft viss framgång med vissa siter. Det viktiga är dock att alla steg går relativt fort. Först startar jag nedladdningen så download-fönstret i browsern visas. Därefter avbryter jag nedladdningen, kopierar nedladdningslänken och lägger till den i Download Station via webgränssnittet. Med lite tur sätter sedan nedladdningen igång.

Tyvärr har jag inte brytt mig om att föra bok speciellt noggrant över vilka som bara fungerar via wifi och vilka som även fungerar via mobilnätet. Rapidshare får jag säga fungerar allra bäst dock, där behöver jag normalt inte starta nedladdningen, utan det räcker med den publicerade share-länken.

Postad 30 januari 2013 - 07:49

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Hejsan, Någon som har en synology och Comhem samt fått funktionen att skicka mail att funka? har testat med smtp insällningarna:
mailout.comhem.se port 25 samt mail1.comhem.se, dock så verkar det inte funka, nån som får det att funka med Comhem ?

mvh Robban

Någon som fått det att funka som kan beskriva lite snabbt.

Postad 01 februari 2013 - 16:54

Tranquillian
  • Tranquillian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,
jag behöver lite hjälp med den 212J som jag köpte idag.

1. Kan man inte skapa nestade utdelade kataloger?
2. Hur f-n får man Transmission att fungera?
Jag lyckas bara installera Transmission som tjänst, men sen?
Det skapas ingen transmissionmapp automatiskt. När jag skapat mappen transmission själv under delad mapp och sedan försöker skapa en user med access dit så får jag felkod 250. Förstår heller inte hur jag ska kunna skapa mappar under transmission dvs incoming och download.

Hjälp! En guide vore fint.

Postad 01 februari 2013 - 17:05

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Vad kommer ni upp för hastigheter med torrents till Download station?
Jag har 100 Mbps fiber och kommer som bäst upp i 7 MB per sekund, ganska ok men laddar jag ned direkt till dator brukar jag hamna på 10-11 MB per sekund.
Har en DS112 med strået vassare CPU och minne jämfört med 212J

Postad 02 februari 2013 - 10:06

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Hej,
jag behöver lite hjälp med den 212J som jag köpte idag.

1. Kan man inte skapa nestade utdelade kataloger?
2. Hur f-n får man Transmission att fungera?
Jag lyckas bara installera Transmission som tjänst, men sen?
Det skapas ingen transmissionmapp automatiskt. När jag skapat mappen transmission själv under delad mapp och sedan försöker skapa en user med access dit så får jag felkod 250. Förstår heller inte hur jag ska kunna skapa mappar under transmission dvs incoming och download.

Hjälp! En guide vore fint.

1. Vet inte, har inte testat.
2. Installerade du manuellt med med SynoCommunitys paket? Det senare ska fungera utmärkt automatiskt. Du behöver inte skapa några speciella kataloger och ikonen dyker upp direkt.

Redigerat av BitterMelon, 02 februari 2013 - 10:06.

Postad 02 februari 2013 - 18:23

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt mig en 212j, och streamar filmer för glatta livet till min Boxee Box. Ett problem jag upplevt är att jag inte kan hitta filmfilerna som är packade i rar-filer. När jag streamade från datorn kunde jag spela upp filmer i rarformat, men nu hittar boxeen inte filmerna..

Att packa upp via datorn tar oändligt lång tid, och extrahera-alternativet i File Station är gråmarkerat. Någon som har någon idé?

Postad 02 februari 2013 - 19:10

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt mig en 212j, och streamar filmer för glatta livet till min Boxee Box. Ett problem jag upplevt är att jag inte kan hitta filmfilerna som är packade i rar-filer. När jag streamade från datorn kunde jag spela upp filmer i rarformat, men nu hittar boxeen inte filmerna..

Att packa upp via datorn tar oändligt lång tid, och extrahera-alternativet i File Station är gråmarkerat. Någon som har någon idé?

Kör Ember media manager för att skapa nfo-filer som boxeen läser för att indexera filmen.
Det fungerar väl när du kör via filläget i Boxee boxen?

Postad 03 februari 2013 - 00:33

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Kör Ember media manager för att skapa nfo-filer som boxeen läser för att indexera filmen.
Det fungerar väl när du kör via filläget i Boxee boxen?

Nej, jag kan inte längre spela upp filmerna via filläget. Jag klickar mig fram till mappen, men boxee fattar inte att det ligger filmer i rarfilerna. När jag letar fram en fil från min dator i boxen klarar den rar, men inte i nasen.

Postad 03 februari 2013 - 11:00

skrot
  • skrot
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Är lite sugen på en ersättare till min slöa atom-baserad server ,det som är viktigt för mig är att mina Squeezeboxar (SB3 ,Duet ,Boom) funkar bra mot Logitech Media Server inkl Spotify plugin (premium) som då skulle köras på Synology.
Nån som kan säga om detta funkar och flyter på bra ? Ev skulle DS213 kunna vara mitt val.

Redigerat av skrot, 03 februari 2013 - 12:01.

Postad 03 februari 2013 - 11:30

Minton
  • Minton
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Du skulle ju kunna packa upp med Nasen så tar det inte lika lång tid som med en dator genom nasen.
Såg inte att det var gråmarkerat, det borde gå!

Redigerat av Minton, 03 februari 2013 - 11:31.

Postad 03 februari 2013 - 17:58

Tranquillian
  • Tranquillian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

1. Vet inte, har inte testat.
2. Installerade du manuellt med med SynoCommunitys paket? Det senare ska fungera utmärkt automatiskt. Du behöver inte skapa några speciella kataloger och ikonen dyker upp direkt.

Tack för svaren men jag har kommit på en lösning som funkar bra för mig utan transmission. Jag kör helt enkelt utorrent som vanligt med har skapat en
incoming och en finished katalog på min DS212J. Det var det jag var ute efter.
Jag ser inte poängen då med att köra transmission.

Postad 03 februari 2013 - 19:14

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Du skulle ju kunna packa upp med Nasen så tar det inte lika lång tid som med en dator genom nasen.
Såg inte att det var gråmarkerat, det borde gå!

Var gråmarkerat för att det var en r00,r01 osv. Upptäckte att det fanns en .rarfil för alla. Nu har jag lite problem med att boxeen inte hittar allt som ligger på hårddisken. Skumt, eftersom jag bara flyttat filmerna till nasen.

Postad 03 februari 2013 - 21:57

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0

Tack för svaren men jag har kommit på en lösning som funkar bra för mig utan transmission. Jag kör helt enkelt utorrent som vanligt med har skapat en
incoming och en finished katalog på min DS212J. Det var det jag var ute efter.
Jag ser inte poängen då med att köra transmission.

Du slipper ha datorn igång, och kan starta nedladdningar remote.

Postad 03 februari 2013 - 22:14

Tranquillian
  • Tranquillian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Du slipper ha datorn igång, och kan starta nedladdningar remote.

Yippie! hittade en annan guide här: http://calpchen.blog...nology-nas.html

Nu kom jag lite längre, skall klura ut hur jag får magnetlänkar och sånt att skickas till transmission....

Edit: Jag är glad att säga att jag fick till det i Chrome med en extension.

Nu ska jag bara försöka få till en blocklist så är jag in business :))

Känns lite bättre nu efter att ha varit väldigt uppgiven till en början.

Redigerat av Tranquillian, 03 februari 2013 - 23:01.

Postad 04 februari 2013 - 07:14

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Yippie! hittade en annan guide här: http://calpchen.blog...nology-nas.html

Nu kom jag lite längre, skall klura ut hur jag får magnetlänkar och sånt att skickas till transmission....

Edit: Jag är glad att säga att jag fick till det i Chrome med en extension.

Nu ska jag bara försöka få till en blocklist så är jag in business :))

Känns lite bättre nu efter att ha varit väldigt uppgiven till en början.

Jag har inte gjort några särskilda inställningar å det funkade, har dock inte testat automatuppacking av .rar. ännu.

Vad är "blocklist"?

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 04 februari 2013 - 07:14.

Postad 05 februari 2013 - 12:43

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
1. Gå in i Transmissions webinterface.
2. Gå in i inställningarna (skiftnyckeln nere till vänster).
3. Fliken Peers.
4. Kryssa i Enable blocklist och klistra in länken till listan.
5. Klicka update. Vänta tills den säger att den är klar.

Postad 05 februari 2013 - 13:01

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Jo det har jag nog gjort men vad hittar jag länk till listan?

Denna?

https://scottlinux.c...-blocklist-url/

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 05 februari 2013 - 13:04.

Postad 05 februari 2013 - 13:36

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Betyder det att man kan ladda ner säkert typ VPN klient?

Postad 05 februari 2013 - 16:34

BrokenDreams
  • BrokenDreams
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Betyder det att man kan ladda ner säkert typ VPN klient?

Nej, skyddet är ett annat.

Om jag inte har missförstått hur det fungerar betyder det att de på blocklistan inte kan koppla upp sig mot dig (och vice versa förutsätter jag) när de fått tag på ditt ip-nummer via trackern (eller motsvarande). Följden blir att de inte kan verifiera att du faktiskt laddar ner / delar ut torrentfiler. Listan hos trackern kan nämligen innehålla "falska" källor, antingen om en klient tror att den själv har ett annat externt IP än den i själva verket har eller om trackern har "förgiftats" av någon illasinnad.

Ytterligare läsning: http://en.wikipedia....rrent_poisoning (TL;DR)

Postad 05 februari 2013 - 22:36

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Med min nya NAS (212j) hittar Boxee Boxen inte längre filmer som ligger i rar-filer. Jag kan inte heller klicka mig fram till dem i filhanteraren på boxen. No Media säger den. Det funkade när jag kör från datorn, så vad kan problemet vara?

Postad 06 februari 2013 - 06:29

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0

Med min nya NAS (212j) hittar Boxee Boxen inte längre filmer som ligger i rar-filer. Jag kan inte heller klicka mig fram till dem i filhanteraren på boxen. No Media säger den. Det funkade när jag kör från datorn, så vad kan problemet vara?

Jag har något liknande problem med min boxee, får inget svar i boxeetråden. Kan se på 1 film, när jag sen tittat klart å vill start nästa får jag typ samma felmeddelande som du.

Postad 06 februari 2013 - 09:58

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Prova Boxee plus. Den fungerar någorlunda bättre än originalet.

Postad 06 februari 2013 - 13:15

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Prova Boxee plus. Den fungerar någorlunda bättre än originalet.

Jag har mediaboxen, inte programvaran på datorn. Ett väldigt konstigt problem som bara uppstod när jag kör från Nasen.

Postad 06 februari 2013 - 13:27

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag har mediaboxen, inte programvaran på datorn.

Boxee+ är en "piratmjukvara" för just mediaspelaren.

Postad 06 februari 2013 - 19:45

CalleJohansson92
  • CalleJohansson92
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Boxee+ är en "piratmjukvara" för just mediaspelaren.

Jaha. Ja, men det har jag ju installerat redan.

Postad 15 februari 2013 - 22:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Är det någon som vet varför min 1TB HDD nästan är full trots att jag bara har filer på totalt 300GB?

jag har haft massor med filer som jag tagit bort så jag misstänker att dem ligger kvar i bakgrunden på något sett. någon som vet hur jag rensar hårddisken på riktigt så att säga.

Postad 16 februari 2013 - 07:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Har du aktiverat papperskorgen? Då måste du tömma den precis som på en dator.

Postad 16 februari 2013 - 12:03

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0

Var gör man det?

Postad 16 februari 2013 - 14:37

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Det finns en recycle mapp under varje mapp på översta nivån. Men bara om man valt att ha en papperskorg, det är ej förinställt.

Postad 17 februari 2013 - 01:10

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

jag har inte aktiverat paperskorgen. detta börjar fan bli riktigt irriterande!!!

Postad 28 februari 2013 - 09:06

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Testa Cobian Backup, är svenskt, gratis och många bra funktioner.

Kalas, tackar!

Postad 28 februari 2013 - 09:10

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Är det nån som fått Couchpotato v2 att fungera?
http://www.synocommunity.com/packages

Den startar å allt, men när man skall söka filmer så hittar den men vill inte skicka vidare till download station eller Transmisssion :-/

Postad 28 februari 2013 - 22:12

Minton
  • Minton
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Vet inte om det är samma vi pratar om men jag har CP server varianten och den kom igång efter lite meck om jag minns rätt. Kanske en och en annan omstart och lite pill i inställningar.

Postad 01 mars 2013 - 13:58

Izze
  • Izze
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Minton, ok skall försöka med omstart. Har pillat en del men ingen framgång, antagligen vet jag inte vad jag skall pilla på :-/

Postad 06 mars 2013 - 20:53

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Någon som fattar hur CloudStation funkar. Kan man koppla egna foldrar i mobilen exempelvis som skall synkas? Liknande Dropbox som kan synka mobilkamerabilderna?

Postad 09 mars 2013 - 11:07

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag skulle också vilja installera en block-list, men tyvärr hittar jag inte Peers i inställningarna i Transmission. När jag öppnar transmission och går in på kugghjulet nere i vänstra hörnet, så hittar jag bara Compact View, Sort transfers view, Total upload rate, Total download rate, Statistics, Preferences, Transmission Tip bar och Transmission homepage. Tänker jag fel eller var lägger jag block-listen?

Postad 09 mars 2013 - 16:05

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0

Jag skulle också vilja installera en block-list, men tyvärr hittar jag inte Peers i inställningarna i Transmission. När jag öppnar transmission och går in på kugghjulet nere i vänstra hörnet, så hittar jag bara Compact View, Sort transfers view, Total upload rate, Total download rate, Statistics, Preferences, Transmission Tip bar och Transmission homepage. Tänker jag fel eller var lägger jag block-listen?

Preferences? Vilken version kör du? Hos mig är det skiftnyckeln bredvid kugghjulet som är inställningarna.

Postad 09 mars 2013 - 16:59

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
2.13. Är den kanske gammal och jag bör uppgradera?

Postad 10 mars 2013 - 11:51

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

• 4 217 inlägg
  • 0
Oj, ja. 2.76 är nyaste.

Postad 10 mars 2013 - 13:43

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Tack för det!
Tyvärr går uppdateringen åt skogen. Jag gick in på deras hemsida (det fanns en länk i den äldre versionen) och gick på download. http://www.transmiss...t.com/download/ Sen antar jag att det är Source code jag ska ha, men jag kan inte öppna filen.

Så frågan är hur jag uppdaterar programmet? Hade varit så lätt om det hade uppdaterat sig självt eller att man bara behövt trycka på nån uppdateringsknapp.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.