Viasats Viaplay - är det något att ha?
2857 svar till detta ämne
Postad 30 January 2013 - 08:38
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Jag har inte kollat viaplay särskilt mkt, men jag har aldrig varit med om att de tar en lång tid att gå från startkvalitet till bättre. På Netflix däremot tar det oftast ett par minuter att komma upp i High HD.
Streamingen fungerade så dåligt så jag sa upp det för ca 2 veckor sen. Buffrade ofta flera gånger under en 10min-period både på min ps3, ipad och pc,
Det fungerade bättre innan julhelgen så tror det är nåt problem som kommit sen någon gång i december då jag sist kollade på viaplay och inte hade några problem.
Vad märkligt! Det verkar som många har tur med en tjänst och otur med en annan. I mitt fall är det netflix som fungerar kanon medans hedweb och viaplay fungerar som skräp. Vad kan detta bero på? Geografiskt läge? Jag bor i sydöstra sverige. Xboxen har ju absolut inga problem med hastigheten då jag kan se på hd-filmer via media sharing. Taket för vad för bitrate xboxen klarar ligger långt över vad man får i en streamad film från viaplay. Dessutom går netflix blixtsnabbt! Jag testade viaplay på datorn, och upplevde att det gick lite snabbare där, men å andra sidan är ju kvalitetsinställningarna helt annorlunda där jämfört med xboxen, i PCn kan man ju välja antingen "automatiskt" eller kvalitet själv (valde högsta vilket var 5.2 Mbit/s). I Xboxen visas kvalitet som tre staplar samt en HD-logo som lyser när HD visas. Det kan ju vara någon sorts intrimningsproblem mellan xboxklienten och servern, jag har mailat viaplay om mina problem. Som jag reagerade innan så skriver de i xbox att de rekommenderar minst 10 Mbit/s för HD, medan som jag kollar på en HD-film via webbgränssnittet och väljer "högsta" kvalitetsläge så stannar den på 5.2 Mbit/s. Och bilden ser inte ut som HD-faktiskt... Som jag ser på det finns det ingen bra förklaring till att kvaliteten varierar så pass mycket mellan olika användare och olika klienter mer än 1) Olika geografiska lägen, således olika strömningskluster, annan infrastruktur etc... olika tid på dygnet? 2) Klienter är utvecklade på olika sätt, i detta fallet kanske xboxklienten inte är trimmad mot den tekniken de använder i backend? Spekulationer på hög nivå jovisst... men det stör mig faktiskt att det blir så här dåligt för mig... /S
Postad 30 January 2013 - 10:30
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Vad märkligt! Det verkar som många har tur med en tjänst och otur med en annan. I mitt fall är det netflix som fungerar kanon medans hedweb och viaplay fungerar som skräp. Vad kan detta bero på? Geografiskt läge? Jag bor i sydöstra sverige.
Xboxen har ju absolut inga problem med hastigheten då jag kan se på hd-filmer via media sharing. Taket för vad för bitrate xboxen klarar ligger långt över vad man får i en streamad film från viaplay. Dessutom går netflix blixtsnabbt!
Jag testade viaplay på datorn, och upplevde att det gick lite snabbare där, men å andra sidan är ju kvalitetsinställningarna helt annorlunda där jämfört med xboxen, i PCn kan man ju välja antingen "automatiskt" eller kvalitet själv (valde högsta vilket var 5.2 Mbit/s). I Xboxen visas kvalitet som tre staplar samt en HD-logo som lyser när HD visas. Det kan ju vara någon sorts intrimningsproblem mellan xboxklienten och servern, jag har mailat viaplay om mina problem.
Som jag reagerade innan så skriver de i xbox att de rekommenderar minst 10 Mbit/s för HD, medan som jag kollar på en HD-film via webbgränssnittet och väljer "högsta" kvalitetsläge så stannar den på 5.2 Mbit/s. Och bilden ser inte ut som HD-faktiskt...
Som jag ser på det finns det ingen bra förklaring till att kvaliteten varierar så pass mycket mellan olika användare och olika klienter mer än
1) Olika geografiska lägen, således olika strömningskluster, annan infrastruktur etc... olika tid på dygnet? 2) Klienter är utvecklade på olika sätt, i detta fallet kanske xboxklienten inte är trimmad mot den tekniken de använder i backend?
Spekulationer på hög nivå jovisst... men det stör mig faktiskt att det blir så här dåligt för mig...
/S
För min del funkar Xbox väldigt bra med både Netflix och Viaplay. jag upplever ingen skillnad i kvalitet och HD (720P lär det vara) funkar med en vad jag upplever på en 50 tums plasma som god skärpa. Jag kör ADSL/kopparlina via Thomson-modem (max 24 mbit i teorin, ca 16 mbit in i huset) till Apple Extreme trådlös N-router, där båda frekvensområdena kör i par endast med N-standarden för att fokusera på god överföring och inte låta någon äldre (typ B och eller G) standard dra ner fart/kapacitet.
Postad 30 January 2013 - 17:28
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Kan tillägga att jag kör trådat gigabit-lan till xboxen just för att eliminera möjliga problem med wireless...
Ska testa mer ikväll!
/S
Postad 30 January 2013 - 18:04
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Är det inte så att XBoxen i sig helt enkelt är långsammare? Vi snackar väl ändå teknik som i PC sammanhang är att jämföra med stenåldern 
Jo så här det ju
Postad 31 January 2013 - 07:34
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Jo så här det ju 
Långsam jämfört med en modern pc, men inget som påverkar streamingen.... /S
Postad 31 January 2013 - 07:45
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Gjorde ytterligare ett ovetenskapligt test igår när vi hade lite besök hemma. Kan konstatera följande
1) Kvalitetsstaplarna i xbox-appen fungerar INTE! Körde igång filmen "Sniper 2" och efter ca 10 sekunder hade det buffrat så pass att man kan kalla det för VHS-kvalitet. MEN staplarna hade inte rört sig, alltså 0 staplar tända. Helt klart en bugg någonstans, för SÅ dålig var inte bilden.
2) Vet inte vad viasat gör med bilden, men jag lät folk titta på några minuter californication på netflix, sen bytte jag till lyxfällan på viaplay (svenskt, nytt, förmodligen inspelat med HD-kamera men sänds i SD) och alla tyckte att bilden var riktigt dålig, och det var den. Alldeles för ljus, oskarp och sen "juddrade" den eller vad man ska säga men det flyter inte alls på lika väl som vanlig tv eller netflix. Merparten av tittarna tyckte att den var jobbig att titta på. Californication tyckte alla var helt jämförbar med vanlig TV när det gällde färg, och hur det upplevdes för ögonen att titta på bilden.
3) Testade till slut filmen "invasion Los Angeles" som var i HD. Ingen av de som kollade upplevde att den var i HD, bilden upplevdes oskarp, lite suddig.Och sen detta jobbiga juddrande. Det var trots detta det bästa man hade sett från viaplay, jämfört med lyxfällan, sniper 2.
4) Körde till sist igång en film "valkyria" på netflix som är i HD, och körde introscenen och merparten tyckte att det var helt jämförbart med blu-ray (nja) och fultankade blu-ray rippar i mkv-format. Bilden var klar, skarp och hade naturliga färger och upplevdes av alla som mycket "lugnare" än vad vi såg från viaplay...
Så nåt skumt är det viaplay har för sig... kollade som hastigast på datorn också, och här såg viaplay faktiskt bättre ut, men det här konstiga juddrandet kvarstår även här... Nu kan man inte jämföra en 16" skärm med en 50" så lite orättvist är det.
Summa summarum av jämförelsen, på viaplay syns det att det är fråga om streaming, netflix ser ut som vilken tv-sändning som helst, eller blu-ray ripp...
Skumt, mycket skumt.
/S
Postad 03 February 2013 - 21:38
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Fick ett svar från viaplays kundtjänst: Tack för ditt mail och din feedback, vilken vi välkomnar med öppna armar. Då vi lanserade applikationen för bara några veckor sedan så behöver vi all feedback vi kan få gällande den plattformen. Vad gäller utformandet och funktionen av/hos applikationen så håller jag med dig om att det finns ett klart utrymme för förbättring och jag kommer lägga in allt det som du föreslår i vår request-sektion så att det tas upp i utvecklingsprocessen av applikationen, som kommer fortgå tills vidare. När det gäller den låga kvalité på uppspelningen du upplever så är det självfallet inte så det skall gå till, utan det rör sig antagligen om att du stött på någon form av bug. Detta kan jag anmäla till teknikerna så att de kan ta en titt på just ditt fall. Men först kan jag så klart föreslå några enklare felsökningar gällande detta.
Det första du kan testa är att ta bort och ladda ner applikationen igen då det ibland löser märkliga buggar som en del har upplevt. Efter det kan du testa att ansluta boxen via en nätverkskabel istället för via Wifi. Anledningen till att det är klokt att testa med en nätverkskabel har inte så mycket med hastigheten att göra, utan det är ett sätt att slippa krypteringarna, för felsökningens skull om inte annat. Återkom gärna med resultat, så skall jag under tiden vidarebefordra din konstruktiva kritik till utvecklingssidan. Ha tills vidare en fortsatt trevlig dag.
Med vänliga hälsningar John Viaplay Support [email protected]
Alltid trevligt med uttömmande svar från supporten! /S
Postad 04 February 2013 - 20:22
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Har fått liknande svar (dock inte avseende Xbox) för en dryg månad sen. Tomma ord än så länge.
Distributionen av bild är fortfarande undermålig.
Redigerat av Kullre, 04 February 2013 - 20:23.
Postad 05 February 2013 - 11:09
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Just tjänsten för Xbox verkar vara väldigt ny, allt ser skralt och lite "hemmasnickrat" ut, man har bl.a. inte följt vissa UI-guidelines för textstorlek. Sen testade jag för skojs skull att testa viaplays windows 8 app, och den var lite av en besvikelse ¨då det verkar som om man bara har kopierat in deras webbsida, dvs ingen riktig "Modern UI" layout. Allt är lite plottrigt och man drar bl.a. inte nytta av widescreen, vilket resulterar i svarta 4:3-kanter på en widescreen-skärm. Trist. Sen läser man idgs test idag på www.idg.se nämner de inte ens att det finns en app till Xbox så den verkar vara den nyaste i viaplays flora...
Postad 08 February 2013 - 14:13
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Det kanske har omnämnts i tråden innan av någon, men jag måste säga att inköp av en HDMI-adapter för 299 kr på Kjell & Co till min Ipad 2 var ett jättelyft.
Körde Avengers i HD och det var HD av samma upplevda kvalitet som via satellit (obs finns säkert kvar upp till nivå för BD). Jag kör wireless N, med kopparlina ADSL upp till 24 mbit.
Har kört via airplay vid annat tillfälle via ATV3, men detta var bättre upplevde jag. Det lär ju inte vara unikt för just Viaplay utan torde gälla även de andra tjänsterna.
W8 appen för Viaplay är dock skräp som supporten inte kan få att funka trots att Viaplay på samma dator via IE funkar som det skall på samma nät, hårdvara och allt. Trots ominstallation etc.
Postad 09 February 2013 - 11:50
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Trevligt golf i HD
Postad 09 February 2013 - 12:53
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Jag är som sagt väldigt nöjd med viaplay har inga problem:) Men måste hålla med om att skylla på apple är inte rätt finns en massa appar som skickar med undertexter via apple tv så lösningen ligger inte hos dem utan hos viaplay. Syns tydligt att texten ligger "utanför" inte inbakad i film/tv via iphone/ipad. Jobba vidare på det så tror jag många nya kunder kommer till!!
Helt klart Viasats fel. Fungerar inte heller på Android = Asus platta och Samsung Galaxy S3 kopplat till tv med hdmi.
Postad 09 February 2013 - 12:59
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Helt klart Viasats fel. Fungerar inte heller på Android = Asus platta och Samsung Galaxy S3 kopplat till tv med hdmi.
Fast idag är det löst när man kan skärm dubblera hela kalaset via iOS  Hoppas de kommer fram till en bra stabil lösning av andra plattformar..
Postad 09 February 2013 - 22:36
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Trevligt golf i HD 
Ja även att det sänds i 4Mbit/s. Se om de ökar de övriga kanalerna ändras också från 3->4Mbit/s.
Postad 10 February 2013 - 00:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Ja även att det sänds i 4Mbit/s. Se om de ökar de övriga kanalerna ändras också från 3->4Mbit/s.
Precis, man kan ju hoppas:)
Postad 11 February 2013 - 11:50
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Kraftfull HTPC -> HDMI kabel till 50" plasman + 100/100 lina är väl bra förutsättningar för att få Viaplay och sporten i HD att bli bra va..?
Men om man läser lite vad andra skrivit i denna tråd verkar det ju inte vara särskilt bra..
Jag som för första gången tänkte bli Viaplay kund enbart för att kunna se Champions League slutspelet i HD..
Postad 11 February 2013 - 19:41
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Jag köpte en apple tv generation 3 och uppdaterade min macbook pro till senaste mountain lion just för att kunna köra skärmdubblering med viaplay.
Problemet är att det uppstår en "missmatch" i refreshrate-hantering. Min macbook pro renderar viaplay signalen i 60Hz, sedan skickas signalen till ATV som också är inställd på 1080p 60Hz. När nu viaplays sportsändning är i 50hz så uppstår det ett tråkigt judder. Jag kan ställa om ATV output till 50Hz, men det spelar ingen roll, den interna renderingen i macbooken är fortfarande 60Hz. Sigh.
Tyvärr kan jag omöjligt ändra detta i min macbook pro. Lösningen skulle vara att ställa om datorn till 50Hz läge och sedan dessutom ställa om ATV till 1080p50Hz. Då hade allt flyttit på smidigt och man hade fått ut maximal bitrate för bilden (3mbit/s).
Är det någon som vet hur man kan ställa om renderingen i min macbook pro till 50Hz istället för standard 60Hz? Dessa sorters av alternativ kommer fram i menyerna om man kopplar in en sekundärskärm men i fallet med ATV och skärmdubblering så finns det inga sådana settings. Trist. Att få apple att fixa detta är nog bara att glömma.
Som sidoinfo kan ju berätta att bildflytet är perfekt om jag kör airplay via iphone appen till min BOXEE box. Då streamas bilden och jag kan be boxee box visa upp bildinfo: 50Hz. Eftersom boxee box har automatiskt refreshrate swtiching så ställer den om till 50Hz output och bilden flyter perfekt. Problemet är att bilden suger, vill minnas att boxee box säger att bitraten är 0.8 mbit per sekubnd eller något sådant.
Skickar man signalen via airplay till ATV istället för boxee box måste man tänka på att ställa om outputen i ATV:n till 1080p50Hz för att slippa judder. ATV har ingen automatisk refreshrate change och default är 60Hz output.
Jag har nu precis köpt en philips 9607. Där ska det finnas inbygd viaplay. Förhoppningsvis med 50Hz intern rendering och 50Hz output, allt i 3mbit/s. Då blir jag nöjd.
Redigerat av Bonzichrille, 11 February 2013 - 19:48.
Postad 18 February 2013 - 22:20
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
någon som provat viaplay-boxen? är det skaplig kvalité om man jämför mot comhem? min comhembox gav upp (en bugg enligt supporten) med hdmi (den ställer om sig till scart och man kan inte ändra) och de vill att man ska köpa ny box med för 100 spänn i månaden i 2 år!? jävla idioter! Så jag har börjat kolla lite på allternativ.
Jag har comhem large så det e typ de vanliga kanalerna, betalar ca 350 kr i månaden för det. Med viaplay boxen hamnar jag på samma pris med tv+film+sport vilket känns mer prisvärt än comhem.
Jag kör projje, har 100mbit lina
Tipps på annat är också välkommet
Postad 19 February 2013 - 16:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
någon som provat viaplay-boxen? är det skaplig kvalité om man jämför mot comhem? min comhembox gav upp (en bugg enligt supporten) med hdmi (den ställer om sig till scart och man kan inte ändra) och de vill att man ska köpa ny box med för 100 spänn i månaden i 2 år!? jävla idioter! Så jag har börjat kolla lite på allternativ.
Jag har comhem large så det e typ de vanliga kanalerna, betalar ca 350 kr i månaden för det. Med viaplay boxen hamnar jag på samma pris med tv+film+sport vilket känns mer prisvärt än comhem.
Jag kör projje, har 100mbit lina
Tipps på annat är också välkommet
https://www.minhembi...pic=298255&st=0
Postad 19 February 2013 - 20:09
Gasco
-
Gasco
-
Användare
-
-
195 inlägg
Har testat ViaPlay via Samsung-appen i några dagar. Ingen HD "vi erbjuder inte HD via Samsung-appen då den visade sej fungera dåligt" och inget 5.1.-ljud.
Bildkvaliteten är sämre än vanlig SD-bild, synd då jag tycker filmutbudet är bra i relation till priset.
Postad 21 February 2013 - 08:44
Henke01
-
Henke01
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Intressant!! MTG: KÖPER DISTRIBUTIONSRÄTT SKY SPORT NEWS NORDEN, BALTIKUMSTOCKHOLM (Direkt) MTG har tecknat ett flerårigt exklusivt distributionsavtal med engelska BSkyB om att inkludera HD-versionen av kanalen Sky Sports News på MTG:s nordiska och baltiska satellitplattformar, tv-kanaler och Viaplay. Det framgår av ett pressmeddelande. Sky Sports News erbjuder sportnyheter 24 timmar om dygnet och fokuserar främst på europeisk fotboll och engelska Barclays Premier League. Kanalen erbjuder även nyheter och reportage från ett brett antal sportevenemang från hela världen. När det gäller de nordiska satellitplattformarna börjar avtalet gälla redan i slutet av denna månad.
Postad 21 February 2013 - 10:32
Unregisteredb42cf0ff
-
Unregisteredb42cf0ff
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Har testat Viaplay i några veckor och måste säga att bildkvalitén är sjukt dålig. Kör Viaplay genom en app i Panasonic st50.
Vet inte om kvalitén beror på internetanslutningen men det hackar inte eller så utan det känns som att upplösningen är för dålig. Blir nog ingen fortsättning på detta tyvärr.
Postad 21 February 2013 - 10:37
Mrhoyt
-
Mrhoyt
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Imo så fungerar alla "app-varianter" sämre än att bara använda laptopen och koppla till tv'n.
Postad 21 February 2013 - 10:40
Mrhoyt
-
Mrhoyt
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Kan tillägga att jag kör trådat gigabit-lan till xboxen just för att eliminera möjliga problem med wireless...
Ska testa mer ikväll!
/S
X360 klarar max 100mbit ethernet så det känns rät tmenlöst att dra gigabit...
Postad 26 February 2013 - 01:11
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Är det bara jag som blir mer och mer irriterad på att Viaplay aldrig kan få tummen ur och fixa så den kan komma ihåg användarnamn och lösenord så man slipper logga in varenda jäkla gång man vill se nåt? Både webben och Windows appen saknar ju detta, även om jag hört att det finns till iPhone osv (har aldrig testat dessa även om jag har apparna). Om jag nu inte är den enda som retar mig på detta så föreslår jag att vi börjar mailbomba Viaplay och kräver att dom ska arslet ur vagnen och fixa detta, som ju eg borde varit en självklarhet redan från början.
Postad 26 February 2013 - 07:59
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Är det bara jag som blir mer och mer irriterad på att Viaplay aldrig kan få tummen ur och fixa så den kan komma ihåg användarnamn och lösenord så man slipper logga in varenda jäkla gång man vill se nåt? Både webben och Windows appen saknar ju detta, även om jag hört att det finns till iPhone osv (har aldrig testat dessa även om jag har apparna). Om jag nu inte är den enda som retar mig på detta så föreslår jag att vi börjar mailbomba Viaplay och kräver att dom ska arslet ur vagnen och fixa detta, som ju eg borde varit en självklarhet redan från början.
Samsung-appen kommer ihåg dig. Men å andra sidan ger den appen så dålig kvalitet att den inte duger...
Postad 02 March 2013 - 10:29
Neond13
-
Neond13
-
Användare
-
-
221 inlägg
Har testat ViaPlay via Samsung-appen i några dagar. Ingen HD "vi erbjuder inte HD via Samsung-appen då den visade sej fungera dåligt" och inget 5.1.-ljud.
Var fick du det beskedet..? googlade men hittade inget, hade varit tacksam om du kunde berätta var du fick reda på det, om du fick det till dig personligt eller om det var via en offentlig "kanal"? och om det gällde det alla Samsung produkter? Tack på förhand.
Redigerat av Neond13, 02 March 2013 - 10:30.
Postad 02 March 2013 - 18:31
Kullre
-
Kullre
-
Användare
-
-
209 inlägg
Jag tror snålandet på bandbredd är Viaplays största problem, eller svaghet.
Postad 04 March 2013 - 09:38
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Om man har problem med sändningen trots att man har god bandbredd in till bostaden så kan det i ett antal fall vara routern. Även om man tom kör fast lina till Xbox/PS3/etc, eller kör legacy free N-standard för wireless på både 2,5 och 5 Ghz bandet på ostörda kanaler så kan det vara router/modem i sig själv som inte orkar tugga ikapp.
En del bredbandsleverantörers hårdvara är inte alltid vad den lovar och kan innehålla billigare lågpresterande hw-komponenter.
Redigerat av kenta2, 04 March 2013 - 09:40.
Postad 04 March 2013 - 15:36
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
X360 klarar max 100mbit ethernet så det känns rät tmenlöst att dra gigabit...
Vi har dragit gigabit Ethernet till alla rum i huset, är fullt medveten om xboxens begränsning... Meningslöst, absolut inte... /S
Postad 05 March 2013 - 13:27
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Viaplay er hemsida lämnar mycket information att önska..
Vilka kanaler ingår i tv + film + sportpaketet för 249 kr /månad?
Vilka HD kanaler ingår i detta paket?
Fungerar HD live sändningar (tänker främst på sporten) felfritt via Windows 8 appen?
Redigerat av DmD, 05 March 2013 - 13:29.
Postad 05 March 2013 - 13:37
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
Vilka kanaler ingår i tv + film + sportpaketet för 249 kr /månad? Vilka HD kanaler ingår i detta paket? Fungerar HD live sändningar (tänker främst på sporten) felfritt via Windows 8 appen?
Kolla hos MS inte Viaplay: http://apps.microsof...1b-afada3f95d4c
Postad 05 March 2013 - 13:46
DmD
-
DmD
-
Forumräv
-
-
525 inlägg
Kolla hos MS inte Viaplay: http://apps.microsof...1b-afada3f95d4c
"Se dina favortiserier från bland annat TV3, TV6, TV8, TV10 och WarnerTV. Dessutom får du exklusiva förhandsvisningar från Play Premium-kanalerna TV3, TV6 och TV8.Se sportevents från Premier League, Champions League och NHL, PGA, Formel 1, Nascar och mycket mer.Stjärnmärka innehåll du vill återkomma till. Stjärnmärktlistan följer med dig på dina Viaplay enheter (Android, iOS och dator).Se filmer i HD-kvalitet"Väldigt, väldigt luddig information.. Ska jag betala denna summa varje månad vill jag veta exakt vilka kanaler dom erbjuder, samt om det är några restriktioner på vilka matcher som visas i HD etc.
Redigerat av DmD, 05 March 2013 - 13:47.
Postad 05 March 2013 - 13:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7926 inlägg
"Se dina favortiserier från bland annat TV3, TV6, TV8, TV10 och WarnerTV. Dessutom får du exklusiva förhandsvisningar från Play Premium-kanalerna TV3, TV6 och TV8.Se sportevents från Premier League, Champions League och NHL, PGA, Formel 1, Nascar och mycket mer.Stjärnmärka innehåll du vill återkomma till. Stjärnmärktlistan följer med dig på dina Viaplay enheter (Android, iOS och dator).Se filmer i HD-kvalitet"
Väldigt, väldigt luddig information.. Ska jag betala denna summa varje månad vill jag veta exakt vilka kanaler dom erbjuder, samt om det är några restriktioner på vilka matcher som visas i HD etc.
Viaplay har inte ens lagt upp Win8 under FAQ så det finns ingen info mer än detta helt enkelt. Jag lade ned detta när jag insåg att Samsung-appen inte leverar HD alls.
Postad 05 March 2013 - 16:17
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Vilka kanaler ingår i tv + film + sportpaketet för 249 kr /månad? Vilka HD kanaler ingår i detta paket? Fungerar HD live sändningar (tänker främst på sporten) felfritt via Windows 8 appen?
Besök http://kampanj.box.v...ge=supply_priceGå ner till "Se hela kanalutbudet". Där ser du alla tv-,film- och sportkanaler som ingår. edit: missförstod nog. är ju inte kanaler som ingår utan "sändningar" De matcher som visas i t.ex Fotboll HD och Sport HD sänds även på Viaplay i HD.
Redigerat av Unregisteredd6fd98d2, 05 March 2013 - 16:20.
Postad 05 March 2013 - 16:35
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Enda som sänds live är sporten vid detta paket ja, dock kan man se kanalerna via play men långt ifrån allt. I viaplayboxen finns alla kanaler live som du länkade till..
Såg att det nu ska ha kommit en ny uppdaterad app till Samsung smart Tv
Redigerat av mcmike, 05 March 2013 - 16:49.
Postad 06 March 2013 - 00:47
Unregistered392f8df4
-
Unregistered392f8df4
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Enda som sänds live är sporten vid detta paket ja, dock kan man se kanalerna via play men långt ifrån allt. I viaplayboxen finns alla kanaler live som du länkade till..
Såg att det nu ska ha kommit en ny uppdaterad app till Samsung smart Tv 
Yes! Den är snyggare än den förra men livesporten har fortfarande rätt kass kvalle om man tar hänsyn till att de går ut med att det är "HD".
Postad 17 March 2013 - 11:50
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Antar att det är fler än jag som märkt att ViaPlay numera fungerar sämre och sämre igen? I matcher är det numera buffring minst ett par gånger per match (trots 100 Mbit/s uppmätt samtidigt) och när man nu efter 6 månaders längtan skulle se på F1 premiären så var det TOTALFIASKO. Hela tjänsten verkar ha havererat nu, när jag efter 30 försök ens fick igång evenemanget och försökte spola till böran så hamnade jag istället mitt i prisutdelningen, och då var det ju meningsköst att försöka nåt mer för att kolla. Epic fail Viaplay, och tyvärr är det bara konstatera att dom fortfarande blir totalt utklassade av NetFlix
Postad 17 March 2013 - 13:56
Unregisteredc3576a3e
-
Unregisteredc3576a3e
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Har helt klart blivit en försämring sista tiden, Kanske dom fått fler kunder sista tiden så deras bandbredd inte riktigt räcker till ? Buffrade flera gånger igår när jag kollade på kvalhockeyn vilket det inte gjort tidigare.
Postad 17 March 2013 - 23:55
Ibymafayhas
-
Ibymafayhas
-
Användare
-
-
141 inlägg
Har helt klart blivit en försämring sista tiden, Kanske dom fått fler kunder sista tiden så deras bandbredd inte riktigt räcker till ? Buffrade flera gånger igår när jag kollade på kvalhockeyn vilket det inte gjort tidigare.
De har skickat ut en gratismånad till alla hushåll i Sverige, så rätt troligt att de har fått ett par fler "kunder" nyligen.
Postad 18 March 2013 - 07:59
Unregistered8cb13de7
-
Unregistered8cb13de7
-
Lärjunge
-
-
487 inlägg
Har testat viaplay i ca 2 månader nu, med dåligt resultat. Kör en plasma-tv hemma med ett xbox360 och bildkvaliteten är under all kritik. Buffringen tar alldeles för lång tid, den orkar kbnappt buffra upp till 100% och nästan aldrig till HD, bilden är orolig, hackig och flimrande och man blir trött i ögonen av den.
Jämfört med netflix (också via xbox360) där bilden är hur lugn och naturlig som vanlig live-tv. Har klagat till viaplay flera gånger men fått "jaha blaha"-svar tillbaka, troligtvis ligger kvalitetsbristerna i deras undermåliga streaming-plattform, finns ingen annan förklaring till varför ett avsnitt av typ "californication" på netflix har klar, fin och stabil bild medans ett avsnitt av lyxfällan på viaplay ger oss båda huvudvärk efter 5 minuter. Antingen det eller några config-inställningar de har gjort felaktigt...
Nej, viaplay uppfattas som omoget, bra initiativ, men detta förutspådde jag när alla leverantörer ska leka teknikexperter. Bättre låta tredje part sköta tekniken, och så kan de istället koncentrera sig på att spela in program. Så fungerar det ju för ex marksänd tv, där är det boxer som sköter tekniken (via tredje parter såsom sagem, terracom etc), borde inte vara några konstigheter att göra samma sak med streamad tv, låta ETT företag vara ansvarigt för tekniken (appar etc) och sen kan man gå in och välja serier etc att prenumerera på, oavsett vilken kanal de kommer ifrån... som det är nu blir det inget bra, det har vi sett med svt och deras totala ovilja att satsa på något annat än i-prylar, viaplay med sin allmänt sunkiga streamingplattform och dåliga appar etc etc. Det är egentligen bara netflix som har lyckats här.... bra appar, bra streamingplattform = KVALITET man gärna betalar för.
Har sagt upp viaplay, det höll inte måttet.
/S
Postad 27 March 2013 - 19:24
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Nu verkar det som att Viaplay ålägges samtliga kunder till det facila priset av 20 kr extra per månad.
Återstår att ställa frågan i rubriken, är det något att ha?
(Kör i nuläget på Netflix och är väldigt nöjd med denna tjänst)
Postad 27 March 2013 - 20:23
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Nu verkar det som att Viaplay ålägges samtliga kunder till det facila priset av 20 kr extra per månad.
Återstår att ställa frågan i rubriken, är det något att ha? (Kör i nuläget på Netflix och är väldigt nöjd med denna tjänst)
Har kört det ett par dagar och det har funkat fint. Fick 3 HD när jag kollade på matchen igår och bra mycket bättre bild än från com hem. Synd bara att man inte får alla live kanaler som man får om man tar viaplay boxen
Postad 28 March 2013 - 09:10
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Återstår att ställa frågan i rubriken, är det något att ha? (Kör i nuläget på Netflix och är väldigt nöjd med denna tjänst)
Funkar fint för min del på både dator, Ipad (både via HDMI-adapter till TV samt via airplay till ATV) samt via Xbox 360, även i HD. Ser i tråden att en del har problem, men jag har inte upplevt det. Om det är så att Viaplay är känsligare/sämre överföring än Netflix vet jag inte. Jag har båda och upplever dem likvärdiga i kvalitet. Jag har vanlig koppar-ADSL med ca 15-16 Mbit, men jag har försökt säkra att router är modern och kan tugga på, inställd på dubbel wireless N utan legacy support och på störningsfria kanaler.
Postad 02 April 2013 - 18:33
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
sitter och kollar på kvalserien nu och tycker bilden är väldigt ryckig, bilden flyter inte som det ska. Kör via browsern på en Mac .. är detta ett vanligt fenomen?
Postad 02 April 2013 - 19:14
HarmanKardon
-
HarmanKardon
-
Användare
-
-
168 inlägg
Nu funkar Viaplay bra! Behövde bara logga in och ut igen. Hoppas bara det håller hela matchen.
Redigerat av HarmanKardon, 02 April 2013 - 19:18.
Postad 02 April 2013 - 19:27
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Jag fick "för många enheter" när jag idag köpte sporten frö 250 kr. Kan alltså inte titta på den Zlatan-match jag betalade för. Kan säga att jag från förra gången jag hade Viasat har bytt dator. Kan se det på Xboxen men måste då betala Microsoft för guld-abonnemang. Då var den kvällen förstörd på grund av att man blev förbannad och utan Zlatan-matchen.
Postad 02 April 2013 - 19:30
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Jag fick "för många enheter" när jag idag köpte sporten frö 250 kr. Kan alltså inte titta på den Zlatan-match jag betalade för. Kan säga att jag från förra gången jag hade Viasat har bytt dator. Kan se det på Xboxen men måste då betala Microsoft för guld-abonnemang. Då var den kvällen förstörd på grund av att man blev förbannad och utan Zlatan-matchen.
Kontakta dem via privat meddelande på Facebook om du har det får du hjälp..
Postad 02 April 2013 - 19:38
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Jag har fått upp "du har 1 enhet kvar bla bla bla" tycker det är dåligt att man inte kan sköta det via sitt konto, varför ska man behöva kontakta supporten om detta? Helt ok att man bara kan ha 4 enheter, men man borde kunna tabort och lägga till via web.
Postad 02 April 2013 - 21:07
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Jag har fått upp "du har 1 enhet kvar bla bla bla" tycker det är dåligt att man inte kan sköta det via sitt konto, varför ska man behöva kontakta supporten om detta? Helt ok att man bara kan ha 4 enheter, men man borde kunna tabort och lägga till via web.
De har skrivit på sin Facebook-sida att det är något som ska komma i en framtida uppdatering.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|