Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny DAC från DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core & room correction

702 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
DSPeaker Anti-Mode 2.0 Dual Core (Studio Outboard & Signalförädlare) 2 9.399998 (14) 7 895:-
1 relaterade trådar

Postad 28 September 2014 - 10:04

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
250hz är nog på gränsen på hur högt man vill kalibrera. Annars optimerar man ju för en väldigt liten yta när man börjar röra sig i de frekvenserna. Eftersträvade själv att kalibrera så lite som möjligt och satte min gräns på 90hz.

Postad 29 September 2014 - 06:13

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Antimode & olika förstärkare, skall man göra en om kalibrering för varje förstärkare som man provar ?

Postad 02 October 2014 - 18:42

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Kan faktiskt inte svara på det, körde bara till 500 första gången och anledningen att jag gick från det kanske inte alls hade med saken att göra. Tänkte mig nog göra om det på slutet, men köra 250 för att det gick fortare, men när jag sen fick så tokfina resultat så ville jag inte köra om.

Sorry för sent svar, pm-funktionen fungerar inte för mig på den här tråden.

Fick du olika kurvor långt ner i basen för att du ändrade från 500 hz till 250 hz menar du?

250hz är nog på gränsen på hur högt man vill kalibrera. Annars optimerar man ju för en väldigt liten yta när man börjar röra sig i de frekvenserna. Eftersträvade själv att kalibrera så lite som möjligt och satte min gräns på 90hz.

Jag körde upp till 140 hz med gamla talarna ett tag.

Efter högtalarbytet har jag velat röra så lite som möjligt initialt. Kör just nu korrigering upp till 80 hz. Skall fixa i ordning och snygga till lite sen får jag nog justera in hela systemet igen, då kanske jag provar några olika tror jag. 80, 100 och kanske en upp till 250 hz bara för att jämföra lite.

Postad 02 October 2014 - 18:46

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0

Fick du olika kurvor långt ner i basen för att du ändrade från 500 hz till 250 hz menar du?

Nej, det har jag verkligen inte menat.
Den enda anledning en till att få det vore i så fall om apparatens filtermöjligheter tog slut. Jag har inte jämfört, men jag förväntar mig ingen skillnad.

Postad 02 October 2014 - 18:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Nej, det har jag verkligen inte menat.
Den enda anledning en till att få det vore i så fall om apparatens filtermöjligheter tog slut. Jag har inte jämfört, men jag förväntar mig ingen skillnad.

Okej då läste jag inte något som inte fanns ;). Då har jag fått klarhet, tack :).

Redigerat av genstruktur, 02 October 2014 - 18:48.

Postad 02 October 2014 - 18:48

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Jag körde upp till 140 hz med gamla talarna ett tag.

Efter högtalarbytet har jag velat röra så lite som möjligt initialt. Kör just nu korrigering upp till 80 hz. Skall fixa i ordning och snygga till lite sen får jag nog justera in hela systemet igen, då kanske jag provar några olika tror jag. 80, 100 och kanske en upp till 250 hz bara för att jämföra lite.

Vad har du skaffat för ngt?

Postad 02 October 2014 - 18:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Vad har du skaffat för ngt?

Ino pi60+bs60

Postad 02 October 2014 - 18:50

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Ino pi60+bs60

Trevligt, bra med basstöden också. Nu kan du nog fläska på rätt bra under filmerna utan att behöva oroa dig för att de ska bottna. Om inte så får du väl öka på med lite pY istället :)

Postad 02 October 2014 - 18:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Trevligt, bra med basstöden också. Nu kan du nog fläska på rätt bra under filmerna utan att behöva oroa dig för att de ska bottna. Om inte så får du väl öka på med lite pY istället :)

Jo det är lika bra att uppgradera ordentligt när man väl gör det tycker jag, så jag körde basstöd med en gång :). Sen låter de en aning bättre än Viennorna också så klart ;). Än så länge så verkar det inte ha varit några problem på bottningsfronten, tror inte det blir det heller med det här systemet och lägenhet.
Men vem vet vart det slutar :)? Jag uppskattar dock enkelheten hos pi60+bs60. Sen har jag faktiskt hört pi60+bs60 kontra pi60 delade mot 4 ino basmoduler i samma rum, och jag är inte riktigt säker på att jag föredrog det delade systemet faktiskt, på allt annat förutom just bastryck då.

Redigerat av genstruktur, 02 October 2014 - 19:01.

Postad 12 October 2014 - 12:23

harman
  • harman
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Gjorde en ny kalibrering idag. Tyckte kurvan blev rätt okey =)
Vad tycker ni?

Bifogad fil(er)

Postad 14 October 2014 - 17:36

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Jag har försökt tolka kopplingsexemplen på hemsidan. Men kanske kan ni hjälpa mig med följande fråga.

Jag har en sub jag vill ha kalibrerad men bara användas till film. När jag lyssnar på musik vill jag endast använda mina frontar. Är det möjligt?

Tanken på uppkoppling är:
musikspelare-optiskt till dspeaker- analog xlr out till förstärkare-frontar
och hembioreciver-analog rca till dspeaker- rca out till sub.

Detta skulle ju kräva två kalibreringar och två "lägen" för att kunna spela med och utan sub. Någon som vet om den möjligheten finns?

Postad 14 October 2014 - 18:01

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Jag har försökt tolka kopplingsexemplen på hemsidan. Men kanske kan ni hjälpa mig med följande fråga.

Jag har en sub jag vill ha kalibrerad men bara användas till film. När jag lyssnar på musik vill jag endast använda mina frontar. Är det möjligt?

Tanken på uppkoppling är:
musikspelare-optiskt till dspeaker- analog xlr out till förstärkare-frontar
och hembioreciver-analog rca till dspeaker- rca out till sub.

Detta skulle ju kräva två kalibreringar och två "lägen" för att kunna spela med och utan sub. Någon som vet om den möjligheten finns?

Det ska vara fullt möjligt att göra så. Du har 4 profiler med separata kalibreringar, alt kopiera kalibrering från en till en annan, så du kan switcha när du så vill. Dessutom kan dual coren skicka ut ljud i både xlr och rca samtidigt.

Den enda begränsningen kopplingsmässigt är att du inte kan använda xlr och rca input samtidigt, men output går bra. Men i ditt exempel kommer du bara använda en analog input och sedan den digitala för 2-kanal.

Postad 14 October 2014 - 18:06

Jonas_GBG2
  • Jonas_GBG2
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Tack!

Postad 15 October 2014 - 11:37

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Den enda begränsningen kopplingsmässigt är att du inte kan använda xlr och rca input samtidigt, men output går bra. Men i ditt exempel kommer du bara använda en analog input och sedan den digitala för 2-kanal.

Kan man möjligtvis koppla balanserat ut till stereoförstärkare och använda rca ut till subbarna, kanske till och med delning i frekvens?
Har frågat tidigare om det finns några alternativa kopplingar liknande denna utan att få svar. Subbarna är just nu kopplade med högnivå och det funkar säkert bra att låta antimoden ta hand om det som det är men skulle gärna vilja avlasta frontarna från basen.

Postad 15 October 2014 - 11:43

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Kan man möjligtvis koppla balanserat ut till stereoförstärkare och använda rca ut till subbarna, kanske till och med delning i frekvens?
Har frågat tidigare om det finns några alternativa kopplingar liknande denna utan att få svar. Subbarna är just nu kopplade med högnivå och det funkar säkert bra att låta antimoden ta hand om det som det är men skulle gärna vilja avlasta frontarna från basen.

Ingen erfarenhet av det tyvärr men det här kopplingsexemplet är listat på speakers hemsida:

2]Using Anti-Mode 2.0 Dual Core to correct a 2.1 or 2.2 system

2]You can use the Measurement tool within Anti-Mode 2.0DC to adjust the optimal level, cross-over and phase of the subwoofer(s).Note: in this setup the cross-over of the subwoofer must be used instead of ones in Anti-Mode 2.0 Dual Core.

2]Source(s) -> Anti-Mode 2.0DC inputs (USB,S/PDIF,Analog), Anti-Mode 2.0DC analog XLR out -> power amplifiers/active speakers, Anti-Mode 2.0DC analog RCA out -> active subwoofer(s)

2]Posted Image

Postad 15 October 2014 - 14:11

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Tack! Skumt, den där har jag kikat på tidigare och kom då fram till att det borde gå men jag förstod inte hur. Nu förstår jag inte varför jag inte förstod... Verkar ju rätt basic :-) Däremot förstår jag inte vad dom menar med "in this setup the cross-over of the subwoofer must be used instead of ones in Anti-Mode 2.0 Dual Core". Går det inte sköta delningen i anti-moden?

Ska i alla fall hålla utkik efter en begagnad Anti-Mode, ingen som vill bli av med sin? :-)

Postad 15 October 2014 - 14:30

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Håller med om att det är något av en motsägelse i att man måste använda delningsfiltret i subben. Det låter lite som om hela registret ändå skickas till frontarna men att de eventuellt löser det genom ren kalibrering. Subbarna i det här fallet har då delningsfilter inbyggt och skär av högre frekvenser. Maila dspeakers support för säkerhetsskull om vad det innebär.

Postad 15 October 2014 - 20:07

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
*borttaget*

Redigerat av Nattlorden, 15 October 2014 - 20:11.

Postad 16 October 2014 - 10:18

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Gjorde en ny kalibrering idag. Tyckte kurvan blev rätt okey =)
Vad tycker ni?

Ja den var väl bra? :)

Inga djupa dippar alls på bilden, grattis!

. Går det inte sköta delningen i anti-moden?

Jag har inte hittat någon meny för det i alla fall, jag tror inte det. Men maila Dspekaer som sagt så får du ett säkert svar.

Redigerat av genstruktur, 16 October 2014 - 10:19.

Postad 27 October 2014 - 17:05

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Har köpt mig en Antimode dual core 2.0 :)

Vart skall man placera micken när man kalibrerar för att få bästa resultat?

Postad 27 October 2014 - 18:30

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Har köpt mig en Antimode dual core 2.0 :)

Vart skall man placera micken när man kalibrerar för att få bästa resultat?

Sätt micken där öronen är på ett ungefär, gärna på ett stativ där den är stadig. Det spelar ingen roll hur micken pekar om du kalibrerar enbart basen.

Postad 28 October 2014 - 14:34

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Sätt micken där öronen är på ett ungefär, gärna på ett stativ där den är stadig. Det spelar ingen roll hur micken pekar om du kalibrerar enbart basen.

tack så mycket, har för mig att jag läste i manualen att man inte skall placera den där det sker reflexer, ryggstödet på soffan är intryckt mot väggen
betyder det att jag inte skall ha micken där vid ryggstödet?

Postad 28 October 2014 - 16:55

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Dagens akustiktips: flytta ut soffan från väggen :) Kanske inte det mest estetiska alla gånger, men dina öron kommer tacka dig.

Postad 28 October 2014 - 19:50

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Dagens akustiktips: flytta ut soffan från väggen :) Kanske inte det mest estetiska alla gånger, men dina öron kommer tacka dig.

Japp tänkte skriva det i inlägget att jag även läst att soffan skall flyttas ut, får ta o göra det, skall även köpa tjocka mattor & gardiner
för det skall även hjälpa lite :)

Postad 29 October 2014 - 12:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

+1

Postad 29 October 2014 - 14:41

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
hur mycket skall man flytta ut den ?

saken är ju den att man kommer kanske för nära högtalarna, vet inte hur nära det blir om jag flyttar soffan, ca 2-2.5m tror jag.

Postad 29 October 2014 - 14:47

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Då kan du ju behöva smalna av avståndet mellan dem för att bibehålla T-kvoten. (Men naturligtvis finns det en närgräns man inte skall överskrida också. )

Postad 29 October 2014 - 14:54

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
japp får laborera lite. funderar även på att köpa 1-2 subbar senare, då är frågan skall jag köpa subbar som har egen kalibrering
eller utan kalibrering & låta antimoeden fixa det.

vilka suubbar rekomenderas ?

Postad 29 October 2014 - 16:42

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0
Köp minst två subbar om du ska ha något. Rekommendation av subbar... ptja, beror på hur höga dina krav är :)

Postad 30 October 2014 - 03:12

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Köp minst två subbar om du ska ha något. Rekommendation av subbar... ptja, beror på hur höga dina krav är :)

kravet är att dom skall vara musikaliska. kan inte så mycket om basar. bryr mig inte om filmljud.

Postad 30 October 2014 - 08:12

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Har du platsen och budgetten, så kan jag inte låta bli att rekommendera Ino Audios basmoduler.

Postad 31 October 2014 - 12:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

japp får laborera lite. funderar även på att köpa 1-2 subbar senare, då är frågan skall jag köpa subbar som har egen kalibrering
eller utan kalibrering & låta antimoeden fixa det.

vilka suubbar rekomenderas ?

Låter lite onödigt i mina ögon att lägga pengar på kalibrering i subarna också, nu när du har antimoden?

Redigerat av genstruktur, 31 October 2014 - 12:16.

Postad 31 October 2014 - 14:30

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Låter lite onödigt i mina ögon att lägga pengar på kalibrering i subarna också, nu när du har antimoden?

Japp det är det nog Antimoden gör ett riktigt bra jobb, tar emot tips på bra musikaliska subbar. vet inte vilken
budget jag skall lägga mig på men ca. 10.000kr per sub kanske.

Postad 08 November 2014 - 19:05

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Japp det är det nog Antimoden gör ett riktigt bra jobb, tar emot tips på bra musikaliska subbar. vet inte vilken
budget jag skall lägga mig på men ca. 10.000kr per sub kanske.

Det borde du väl kunna hitta något bra för. Jag är dock inte rätt person att rekommendera något, har hört för få subar för det.

Postad 09 November 2014 - 01:19

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
får prova lite.. kanske slutar med att man bara kör på större golvare & kraftigare förstärkare Hegel H300 får jag för hoppnings vis
lyssna på snart.

Postad 09 November 2014 - 14:00

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0

kravet är att dom skall vara musikaliska. kan inte så mycket om basar. bryr mig inte om filmljud.

Jag skulle rekommendera två st SVS SB-2000 Piano Gloss det räcker för ett normalt stort rum och för normal ljudnivå.
Och vill du kunna spela rejält med mycket tryck så är det SVS SB13-Ultra Piano Gloss som gäller.

http://www.lsound.no...gloss-sort.html

https://www.avforums...er-review.10395

http://www.audioholi...ultra-subwoofer

Är du mest intresserad av att lyssna på musik så är sluten bas lättare att få till bra med stativare/frontar.

Transientsvar mellan sluten låda och portad låda.

Bifogad fil  LL.jpg   144.41K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  LLl.jpg   99.05K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  LLii.gif   27.21K   1 Antal nerladdningar

Skillnad mellan en stängd och en portad låda transientsvar och / eller gruppfördröjning.

Det finns många som går tillbaka till slutet för de tycker att det låter
mest naturliga.

mvh/Roger

Postad 10 November 2014 - 09:49

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Se där! Stiliga grafer. Kör nästan bara slutet just för att jag föredrar ett bra transientsvar (bara minsta anläggningen som fått portat).

Postad 10 November 2014 - 14:33

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Jag skulle rekommendera två st SVS SB-2000 Piano Gloss det räcker för ett normalt stort rum och för normal ljudnivå.
Och vill du kunna spela rejält med mycket tryck så är det SVS SB13-Ultra Piano Gloss som gäller.

https://www.avforums...er-review.10395

http://www.audioholi...ultra-subwoofer

Är du mest intresserad av att lyssna på musik så är sluten bas lättare att få till bra med stativare/frontar.

Transientsvar mellan sluten låda och portad låda.

Bifogad fil  LL.jpg   144.41K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  LLl.jpg   99.05K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  LLii.gif   27.21K   1 Antal nerladdningar

Skillnad mellan en stängd och en portad låda transientsvar och / eller gruppfördröjning.

Det finns många som går tillbaka till slutet för de tycker att det låter
mest naturliga.

mvh/Roger

Tack för länkarna två st SB-2000 skulle nog fungera bra, bra pris :)

Postad 11 November 2014 - 16:28

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Själv tycker jag att jag alltid vill skruva upp bc60 några snäpp efter jag kalibrerat med antimoden. Ringde IÖ för att se om han hade något tips. Han menade att det inte alls var konstigt, eftersom att antimoden ställer basen för lågt efter kalibrering enligt honom.

Han tyckte också att jag kunde prova att kalibrera antimoden utan bs60 inkopplade,med endast pi60, för att det skulle ge en mer "ärlig bild" av rumsproblemen. Sedan koppla in bs60+bs60, och justera upp basnivån på bc60 tills det lät bra. Kanske provar det i framtiden.

Redigerat av genstruktur, 14 November 2014 - 16:00.

Postad 11 November 2014 - 16:38

Unregistered83b2f5c3
  • Unregistered83b2f5c3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har precis köp mig en ny subwoofer från SVS. Håller på testar för fullt här hemma och har kört kalibrering med min Antimode 2.0. Har fått till en bra kurva efter kalibreringen men som ni ser finns en rejäl dipp mellan 70-80 hz. Har ni några förslag på hur jag ska fixa till det här?

mvh Jonas

Bifogad fil(er)

Postad 11 November 2014 - 16:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
I ditt galleri såg det ut som suben stod en bit ifrån väggen, jag skulle prova att knö in den helt mot väggen och se om dippen flyttades längre upp i registret. Kan vara något med delningen också kanske? Hur högt upp spelar suben?

Redigerat av genstruktur, 11 November 2014 - 16:43.

Postad 11 November 2014 - 16:45

Unregistered83b2f5c3
  • Unregistered83b2f5c3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Okej jag ska testa att flytta in den mot väggen och se vad som händer. Har delat vid 80 hz till subben.

Postad 11 November 2014 - 16:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Om den kan stå vart som helst utefter den väggen så hade jag provat några olika positioner för att se vad som gav bäst kurva. Sen får man lyssna lite också såklart :).

Postad 11 November 2014 - 16:56

Unregistered83b2f5c3
  • Unregistered83b2f5c3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
håller på kalibrerar just nu med subben helt in mot väggen, lägger upp ny bild när det är klart

Postad 11 November 2014 - 17:03

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

håller på kalibrerar just nu med subben helt in mot väggen, lägger upp ny bild när det är klart

Jag är ingen expert på det hela men det var ganska tydligt med gamla frontarna. Desto närmare de stod väggen, desto högre upp i frekvens hamnade dippen. Om det är det som spökar så hade det varit bra om du kunde få upp dippen över delningsfrekvensen.

Men det kanske är någon annan som har en ide?

Edit: Grattis till subköpet förresten! :)

Redigerat av genstruktur, 11 November 2014 - 17:10.

Postad 11 November 2014 - 17:23

Unregistered83b2f5c3
  • Unregistered83b2f5c3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tack, är supernöjd över köpet. Den låter sååå mycket bättre än mina gamla Boston basar.
Här är bild efter nya kalibreringen, flyttade in basen så långt mot väggen det gick. Endast några små skillnader tyvärr och dippen mellan 70-80 hz finns kvar. Nästa steg får blir att flytta i sidled och se om det blir bättre.

Bifogad fil(er)

Postad 11 November 2014 - 17:31

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Gött att du är nöjd :).

Tror det kan vara något med delningen eventuellt också, men det finns nog andra forummedlemmar som är bättre lämpade att hjälpa dig med det. Jag har bara ägt en subas i mitt liv så erfarenheten är inte så stor :).

Postad 11 November 2014 - 18:34

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

• 1158 inlägg
  • 0

Tack, är supernöjd över köpet. Den låter sååå mycket bättre än mina gamla Boston basar.
Här är bild efter nya kalibreringen, flyttade in basen så långt mot väggen det gick. Endast några små skillnader tyvärr och dippen mellan 70-80 hz finns kvar. Nästa steg får blir att flytta i sidled och se om det blir bättre.

Kan du inte göra en egen house-kurva via dsp och höja vid tex ca 60-90 Hz med några db på så sätt få till ett jämnare resultat på basen.

Postad 11 November 2014 - 18:59

Unregistered83b2f5c3
  • Unregistered83b2f5c3
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hmm ska testa, har kört med house kurva tidigare för att boosta med några db under 50hz. Har prövat ställa tilt på 7 och lift på 2 nu, ska lyssna och se om det blir någon skillnad. Ända problemet är att hela registret efter tilt kurvan blir boostat så dippen är nog kvar ändå skulle jag tro. Vore fint om man kunde punktmarkera och lyfta register mellan just 70-80 hz med några db.

Postad 11 November 2014 - 19:34

Nattlorden
  • Nattlorden
  • Forumräv

• 553 inlägg
  • 0
Om du inte oroar dig över effektbrist eller höjd dist i det området så kan du ju lägga på en parametrisk eq-boost i dippen. Försök inte jämna ut den helt, men kan du minska den till hälften så kanske du vinner mer ljudkvalité än du förlorar. Har lite sådant i min ena positionsinmätning själv.

Skulle tänka mig att det är golv-takmoden, nästan alla verkar ha en dip där...

Redigerat av Nattlorden, 11 November 2014 - 19:36.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.