Onkyo 2012: TX-SR 313, TX-NR 414, TX-NR 515, TX-NR 616
883 svar till detta ämne
Postad 12 februari 2013 - 08:00
MartinG
-
MartinG
-
Användare
-
-
177 inlägg
Japp, senaste firmware lades in direkt. Kan också tillägga att jag inte märker ngt problem när jag låter ljudet gå direkt till TVn (för vidare transport till hörlurar) så det verkar vara när digitalt ljud "behandlas" i receivern och tas ut i de högtalare som är anslutna som problemet uppstår.
Är väl bäst att byta enheten antar jag.
Köpte förresten enheten i bundlat paket med högtalare. Högtalarna har 4 ohms impedans, enligt Onkyo ska man ha 6-16 ohm. Kan detta dels vara ett problem i sig och kan det vara orsaken till problemet?
Postad 13 februari 2013 - 11:47
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hej jag har en hd-redy tv samsung inkopplad out sub! Och projektorn på main hdmi men får ingen bild på tv'n hur ja än gör.. Provat alla upplösningar å kör bara till out sub! Vad kan felet va?
Postad 13 februari 2013 - 12:11
Cyrup 150mg
-
Cyrup 150mg
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej jag har en hd-redy tv samsung inkopplad out sub! Och projektorn på main hdmi men får ingen bild på tv'n hur ja än gör.. Provat alla upplösningar å kör bara till out sub! Vad kan felet va?
Läs manualen. Jag hade valt att ha TVn kopplad till Main eftersom det är bara på Main du får OSD (On Screen Display) och enklare kan göra inställningarna på din reciever. Nu framgår det inte vilken Onkyo reciever du har, men mig veterligen så kan de flesta modellerna endast skicka samma bild på Main och SUB. Det innebär att den enhet (TV eller projektor) som har den lägsta upplösningen kommer att avgöra vilken upplösning du får på bilden i bägge portarna. Om din projektor inte har stöd för 720p så kommer din HD-Ready TV inte att få högsta möjliga upplösning (720p) när bägge enheterna är inkopplade samtidigt. Om din projektor inte har stöd för samma format som din TV så kommer du inte att få någon bild alls om du har bägge igång och inkopplade samtidigt. Koppla in endast TVn på Main så kommer du alla gånger att få bild. Kolla sedan upp vilka format din projektor har stöd för så kommer du att se om din setup kommer att fungera som tänkt. Har själv inte provat alla dessa funktioner ännu (endast packat upp min 616), men det är så jag förstått att det skall fungera. Känn full frihet att rätta mig om jag fått något om bakfoten.
Postad 13 februari 2013 - 12:47
roast
-
roast
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Någon som vet om det går att koppla Wii till komponent ingångarna (YP BP R) på TX-SR 313 och få ut bilden till TV via HDMI output?
Postad 13 februari 2013 - 12:58
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Jag har inte provat men misstänker det inte går
Postad 13 februari 2013 - 22:03
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Okej tack för svaret! Har en epson tw6000 1080P.. Och tv'n klarar nog Max 720P vet dock int säkert, har dock haft en annan tv inkopplad innan ja flyttat ihop med tjejen å den klara typ 720P men jag kunde köra den på sub å projektor på Main! Inget behov att ha bild på båda samtidigt!! Bara man kan byta imellan, har dock int senaste FW..
Fick dock int bild på tv'n på när den va på Main provat alla upplösningar!! Funderar om det är nå kruks med kabeln!
Postad 13 februari 2013 - 22:13
Cyrup 150mg
-
Cyrup 150mg
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Okej tack för svaret! Har en epson tw6000 1080P.. Och tv'n klarar nog Max 720P vet dock int säkert, har dock haft en annan tv inkopplad innan ja flyttat ihop med tjejen å den klara typ 720P men jag kunde köra den på sub å projektor på Main! Inget behov att ha bild på båda samtidigt!! Bara man kan byta imellan, har dock int senaste FW..
Fick dock int bild på tv'n på när den va på Main provat alla upplösningar!! Funderar om det är nå kruks med kabeln!
Jag hade börjat med att säkerställa att jag hade senaste FWn.
Postad 15 februari 2013 - 09:10
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag hade börjat med att säkerställa att jag hade senaste FWn.
Till min NR616 fick jag dra ner FW från Onkyos hemsida och dra in visa usb-sticka, den gick inte att få via inbyggda uppdateraren i förstärkaren konstigt nog.
Postad 16 februari 2013 - 21:02
Bonzichrille
-
Bonzichrille
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Inwarehouse har 616 för 3500:- denna helg. En bra deal.
Postad 17 februari 2013 - 08:52
Cyrup 150mg
-
Cyrup 150mg
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Inwarehouse har 616 för 3500:- denna helg. En bra deal.
Bra tips! Dock finns det fortfarande demos kvar hos komplett.se för endast 3 145 kr (!), jag köpte själv en sådan http://www.komplett....aspx?sku=762734
Postad 17 februari 2013 - 11:14
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hej har en nr-616 just nu men skulle vilja ha mer kraft funderar på å byta till nr-818 men undrar om den har samma problem med hdmi kortet som nr-616? Kan man ha olika upplösningar på utgångarna? Lr finns det nått annat märke?
Postad 18 februari 2013 - 14:52
Cyrup 150mg
-
Cyrup 150mg
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej har en nr-616 just nu men skulle vilja ha mer kraft funderar på å byta till nr-818 men undrar om den har samma problem med hdmi kortet som nr-616? Kan man ha olika upplösningar på utgångarna? Lr finns det nått annat märke?
Jag har en 616. Jag har dock inte hunnit mer än att packa upp den, koppla in alla kablar och slå på den. All programmering återstår, men HDMI-funktionerna fungerar fin-fint så här långt, får 1080p på både HDMI Main och SUB, samt att jag kan få 5.1 ljud i vardagsrummet samtidigt som jag får ljud via HDMI till sovrummet (HDMI SUB). So far so good  Det du vill ha för att kunna se olika källor i olika utgångar är en funktion som man kallar för HDMI Zon 2. I praktiken är det två receivers i en och samma låda, eftersom den behöver ha två stycken bildhanterings-moduler (vet inte vad den korrekta benämningen är). Jag vet inte om 818 erbjuder det, är inte så påläst och han inte kolla upp det just nu. Dock vet jag att Denon AVR 3313 (9 098 kr på HiFi klubben) har den funktionen och jag tror (rätta mig gärna om jag har fel) att det inte finns någon billigare receiver med den funktionaliteten. https://www.prisjakt...t.php?p=1311292Jag var själv inne på att köpa en receiver med HDMI Zon 2, men nästan 6 000 kr (5 953 kr) extra för att kunna se olika källor samtidigt kändes lite väl dyrt.
Postad 20 februari 2013 - 18:00
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Köpte förresten enheten i bundlat paket med högtalare. Högtalarna har 4 ohms impedans, enligt Onkyo ska man ha 6-16 ohm. Kan detta dels vara ett problem i sig och kan det vara orsaken till problemet?
Borde det inte vara då man kan ju ställa in 4 ohms högtalare i menyerna för högtalarinställning. I alla fall i min 616.
Postad 24 februari 2013 - 10:43
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
jag har precis köpt ny hemmabio och har inte så bra koll på det här med vilken Hrz högtalarna ska delas i när jag kör min automatiska kalibrering på Onkyo 616..just nu delas både golvarna,centern och surr i 40hrz...vad är en bra delning och varför?högtalarna är XTZ 95:serie...
Postad 24 februari 2013 - 18:23
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
Låter som en vettig delning. Då de inte kan spela mycket lägre än så. det blir bättre att låta subben ta de djupaste bastonerna ist. så behöver inte högtalarna jobba med bas de ändå inte kan spela. Samt att förstärkaren får det mindre jobbigt och kan driva på högtalarna bättre där de hörs ist.
Kanske kan sätta frontarna till fullrange ist om du vill spela musik utan subben.
Postad 24 februari 2013 - 18:49
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
En delning kring 60Hz brukar vara nornalt.
Postad 24 februari 2013 - 20:31
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Ok,jag ska inte försöka få till en delning lite närmare 60hz om förstärkaren får de lättere att driva på där de hörs?Har 2st XTZ 10.16 subbar som tar hand dom djupa bastonerna..
Postad 24 februari 2013 - 22:44
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
jag har precis köpt ny hemmabio och har inte så bra koll på det här med vilken Hrz högtalarna ska delas i när jag kör min automatiska kalibrering på Onkyo 616..just nu delas både golvarna,centern och surr i 40hrz...vad är en bra delning och varför?högtalarna är XTZ 95:serie...
40Hz är den lägsta delningsfrekvensen dina högtalare kan spela upp med bibehållen frekvensgång. Under det tappar de i output. Det är ingen hit att lägga delningsfrekvens så lågt. Lägg den så högt du kan, där det fortfarande låter bra. Då får du mer headroom i övriga högtalarna, då subben avlastar dom. Låter som en vettig delning. Då de inte kan spela mycket lägre än så. det blir bättre att låta subben ta de djupaste bastonerna ist. så behöver inte högtalarna jobba med bas de ändå inte kan spela. Samt att förstärkaren får det mindre jobbigt och kan driva på högtalarna bättre där de hörs ist. Kanske kan sätta frontarna till fullrange ist om du vill spela musik utan subben.
Precis, lägg delningen så högt du kan, där det fortfarande låter bra. Så lågt som 60Hz är det dock sällan man brukar eller behöver dela. Det skulle vara om man har en väldigt billig och omusikalisk sub då. En delning kring 60Hz brukar vara nornalt.
Nja, 80Hz är väl mer av en standard än 60Hz. THX t.ex. Sen går det inte att säga att man bör dela si eller så, det är helt individuellt beroende på högtalare, sub & rum. Man får testa de olika delningarna och se vad som passar bäst i just sin anläggning. Jag själv delar mina 4 Dayton 15" basar vid 150Hz. Låter klockrent samtidigt som jag kan avlasta mina frontar rejält.
Postad 25 februari 2013 - 08:28
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
60Hz för bra golvare och 80Hz för bra stativare är 'normalt'.
Postad 25 februari 2013 - 08:57
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
60Hz för bra golvare och 80Hz för bra stativare är 'normalt'. 
Som sagt, visa gärna belägg för detta. Att det skulle vara mer av en standard än t.ex. THX. Sen så spelar det egentligen ingen roll, för det är som sagt helt individuellt från varje anläggning. Ju högre man kan dela, desto bättre. Kan man dela vid 100Hz, eller än högre, gör det.
Postad 25 februari 2013 - 09:00
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Jag ska prova mer ikväll o sätta delningen manuellt och lyssna o höra själv vad som passar,skulle prova igår lite snabbt men kunde inte hitta var jag sätter delningen?
Postad 25 februari 2013 - 09:20
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
En tumregel är 10-15Hz över den lägsta frekvens golvarna/stativara spelar.
Postad 25 februari 2013 - 09:43
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
En tumregel är 10-15Hz över den lägsta frekvens golvarna/stativara spelar. 
Haha, utan att vara dum, men var får du dessa saker ifrån!?  Det finns ingen sådan tumregel. Som sagt, så länge subben spelar korrekt och integrerar bra med frontarna, så dela så högt du kan. Det avlastar ju bara övriga högtalarnas element. Det är väldigt beroende på utrustning och placering av denna. En dålig sub brukar man oftast behöva dela lågt, då dessa inte låter bra vid högre delningar.
Postad 25 februari 2013 - 10:05
Unregistered4fd183bf
-
Unregistered4fd183bf
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Nu köpt en 616. Vid ett av tillfällena jag använde den så slog bilden över till Onkyos svarta bild med snöflingor med några minuters mellanrum. Sedan var jag tvungen att välja ingång för att komma tillbaka. Men det löste sig efter en omstart. Konstigt fel!
Postad 25 februari 2013 - 10:18
Unregistered1605
-
Unregistered1605
-
Veteran
-
-
1 863 inlägg
Med bra grejor (golvare/stativare och sub) är det nästan alltid bäst att dela så lågt som möjligt.
Detta pga att ljudet i högtalarna golvarna/stativarna 'hålls ihop' bättre vid låg delning.
Därför är 10-15 Hz över den lägsta frekvensen på golvarna/stativarna en giltig tumregel för BRA högtalare.
Det finns förstås också mindre bra högtalare där delningen (pga dåligt ljud) måste ske högre upp.
Men som Jonas_W säger - det hör du ju. 
(PS Bra högtalarelement behöver aldrig avlastas DS)
Redigerat av Unregistered1605, 25 februari 2013 - 10:21.
Postad 25 februari 2013 - 12:24
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Med bra grejor (golvare/stativare och sub) är det nästan alltid bäst att dela så lågt som möjligt. Detta pga att ljudet i högtalarna golvarna/stativarna 'hålls ihop' bättre vid låg delning. Därför är 10-15 Hz över den lägsta frekvensen på golvarna/stativarna en giltig tumregel för BRA högtalare. Det finns förstås också mindre bra högtalare där delningen (pga dåligt ljud) måste ske högre upp. Men som Jonas_W säger - det hör du ju.  (PS Bra högtalarelement behöver aldrig avlastas DS)
Det hålls ju bara ihop bättre för att du inte har en sub som låter bra med en hög delning. De subbar jag ägt förr för upp till 19000kr har jag delat vid 80Hz som högst. De har inte låtit bra över det. Men med rätt (bättre) grejer så kan man med fördel dela högre. Det har inget med bra eller dåliga grejer att göra. Oavsett kvalitén på frontarna, så kommer de att bli avlastade om du har ett bra bassystem. Gå in och skriv om detta i bastråden under off-topic forumet och skriv samma sak så kommer du att få samma svar som de jag just har gett dig. Varför tror du att det säljs topp-system för sexsiffrigt om inte subbar var till fördel att kunna använda att dela högt med? Mycket handlar ju om volym också. Bor du i en lägenhet så kommer du troligen aldrig att spela så högt att detta börjar bli ett problem. Men vad kör du själv för subwoofer då? Kanske kan förklara varför du tycker som du gör.
Redigerat av Jonas__W, 25 februari 2013 - 18:21.
Postad 25 februari 2013 - 12:29
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Nu har de uppstått ett problem med min 616..kom nyss hem o skulle slå på knappen "stb/dvr " där jag har min digitalbox inkopplad men bilden är bara blå..har kollat så att hdmi kabeln sitter i men felet kvarstår..har en klåfingrig 1åring här hemma som kan ha varit framme men det tror jag ej..någon som vet vad som kan va fel?
Postad 25 februari 2013 - 20:39
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Nu har de uppstått ett problem med min 616..kom nyss hem o skulle slå på knappen "stb/dvr " där jag har min digitalbox inkopplad men bilden är bara blå..har kollat så att hdmi kabeln sitter i men felet kvarstår..har en klåfingrig 1åring här hemma som kan ha varit framme men det tror jag ej..någon som vet vad som kan va fel?
Citerar mig själv..efter att kopplat om hdmi kablar fram och tillbaka så kom jag fram till att de va nått med digitalboxen..ringde till comhem och dom har nu hjälpt mig åtgärda problemet så det var alltså inget fel med min försträrkare
Postad 25 februari 2013 - 20:46
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
någon som vet om man kan ställa in delningen själv manuellt på onkyo 616?eller man måste köra kalibreringen och audessey sätter den själv?
Postad 25 februari 2013 - 20:53
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Den finns på punkt 2.2. Du fick ingen manual?
Redigerat av Benkke, 25 februari 2013 - 20:56.
Postad 25 februari 2013 - 21:16
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Den finns på punkt 2.2. Du fick ingen manual?
har hittat de nu så ska laborera lite
Postad 25 februari 2013 - 22:00
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
Jag tycker att 10-15 hz över låter rimligt. Men delar man frontarna så högt måste man ju ha subben på vid musik lyssning vilket man kanske inte alltid vill. Har iallafall mina frontar på fullrange så man kan spela musik utan subben.
Postad 25 februari 2013 - 23:33
Jonas__W
-
Jonas__W
-
Veteran
-
-
1 741 inlägg
Jag tycker att 10-15 hz över låter rimligt. Men delar man frontarna så högt måste man ju ha subben på vid musik lyssning vilket man kanske inte alltid vill. Har iallafall mina frontar på fullrange så man kan spela musik utan subben.
En bra sub kan tillföra mycket till musik också. Nu är väl t.ex. Krumelur inte mest "musik" enligt mig, men de som lyssnar på sådant behöver en sub för att återge allt som finns inspelat. Min PB13-Ultra kunde inte återge det mina 4 Dayton kan i deras låtar. Men nu är det också ett extremt exempel. Överlag så låter musik bättre med mina subbar dock. Kan spela högre pga delning samt att mina frontar når bara ned till ~35Hz.
Postad 26 februari 2013 - 20:11
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jaha, haft en NR616 i några månader nu och egentligen inte haft några problem med HDMI-växlaren. Det har varit två gånger vad jag kan komma ihåg, fram tills i förra veckan då det skedde två gånger på kort tid att hdmi-växlaren inte verkar vilja gå igång helt enkelt fastän jag slår igång stärkaren.
Jag har senaste FW inlagd, lösningen jag har just nu är att jag får bryta strömmen helt till stärkaren, dra ut strömkabeln i någon sekund sedan sparkar hdmi-växlaren igång. Detta är väldigt irriterande då jag har strömkontakten lite galet till bakom tv-bänken vilket innebär att jag får dra fram hela bänken.
Visst är det samma problem som många av ni andra har? Har ni något annat förslag på lösning än att hålla på bryta strömmen?
Postad 26 februari 2013 - 22:55
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1 887 inlägg
@Guarana. Exakt det problemet du beskriver verkar vara ett vanligt fel på 616 och 717-modellerna. Av någon anledning inte 818 och uppåt.
Postad 27 februari 2013 - 14:19
jimler
-
jimler
-
Användare
-
-
164 inlägg
Funderar på en 414 har den samma problem med hdmi växlaren?
Postad 01 mars 2013 - 11:06
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Jag har nu ställt in alla högtalare på 80hz utom subbarna som delas vid 120hz och jag tycker de låter riktigt bra nu..ljudet har blivit klarare och ändå ett jävla tryck:-) möjligt att det har att göra med att högtalarna är mer inspelade nu oxå men de låter riktigt bra iaf..tack för all hjälp och synpunkter jag fått!
Postad 03 mars 2013 - 22:00
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hej har nu kopplat ihop tv & förstärkarn för att få lite bättre ljud från kabel-tv vad tror ni är det bästa ljudinställningen alla kanaler skickar ju ut olika ljud format. Kör nu sterio multichanal men tycker det låter lite för mkt bas!! Men vill int ändra för det låter perfekt vid film från mac minin!! Tycker direct låter bra. Men vill ha med basen om man ser nån bra film på kabel-tv:-)
Postad 03 mars 2013 - 22:04
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7 289 inlägg
Dolby PLII är vål det normala alt Neo6
Postad 04 mars 2013 - 08:10
MikeVKR
-
MikeVKR
-
Guru
-
-
4 029 inlägg
Hej har nu kopplat ihop tv & förstärkarn för att få lite bättre ljud från kabel-tv vad tror ni är det bästa ljudinställningen alla kanaler skickar ju ut olika ljud format. Kör nu sterio multichanal men tycker det låter lite för mkt bas!! Men vill int ändra för det låter perfekt vid film från mac minin!! Tycker direct låter bra. Men vill ha med basen om man ser nån bra film på kabel-tv:-)
Precis som Benkke skriver ovan..Jag kör själv Neo6 både till tv och film men jag tycker även All channel låter bra till Tv.
Postad 09 mars 2013 - 13:37
Cappachino
-
Cappachino
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Kom en ny uppdatering till 818 för några dagar sedan.
Verkar som dom bara kommer köra uppdatering via usb nu efter att användare haft problem med nätuppgraderingar.
http://www.se.onkyo....2013-82777.html
Postad 23 mars 2013 - 13:10
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Jag har en Onkyo NR616 och funderar på om det på något vänster går att mata UT ljud via optisk från 616? Funderar på ett par hörlurar som har optisk in, men jag hittar inget som stödjer min önskan dessvärre, hur gör jag då egentligen? Hade tänkt ha hörlurarna till både PC (analog rca-ingång) men sedan var tanken att ha optiska ingången till förstärkaren för att få tillgång till PS3, film etc. Men detta verkar inte funka så några tips på hur jag kopplar?
Postad 26 mars 2013 - 09:28
povlsen
-
povlsen
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har en Onkyo NR616 och funderar på om det på något vänster går att mata UT ljud via optisk från 616? Funderar på ett par hörlurar som har optisk in, men jag hittar inget som stödjer min önskan dessvärre, hur gör jag då egentligen? Hade tänkt ha hörlurarna till både PC (analog rca-ingång) men sedan var tanken att ha optiska ingången till förstärkaren för att få tillgång till PS3, film etc. Men detta verkar inte funka så några tips på hur jag kopplar? 
Den billigaste lösningen måste vara att köpa ett litet DAC kort till din pc (om den är stationär) som kan ge optiskt ljud ut. Det bör vara billigare än att köpa en extern sådan som kan omvandla t.ex. Zone 3 från NR616.
Postad 26 mars 2013 - 09:59
kimpa888
-
kimpa888
-
Lärjunge
-
-
446 inlägg
Hej har funderat att fixa högtalare till köket:-) kan jag koppla zon 2 högtalare å skicka ljudet från min airport express som jag har inkopplad med optisk?
Postad 26 mars 2013 - 13:37
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Den billigaste lösningen måste vara att köpa ett litet DAC kort till din pc (om den är stationär) som kan ge optiskt ljud ut. Det bör vara billigare än att köpa en extern sådan som kan omvandla t.ex. Zone 3 från NR616.
Jag har redan optisk på PC:n dock, vad var din tanke? Att dra RCA från 616?
Postad 26 mars 2013 - 16:58
povlsen
-
povlsen
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har redan optisk på PC:n dock, vad var din tanke? Att dra RCA från 616?
Precis byt plats på prylarna så fungerar ju kopplingen iaf så du kan få ut ljudet. Va är det för superlurar du har förresten? förstår att du vill ha digitalt (optiskt) ljud från källan men det beror ju på vad DAC:en som sitter ihop med lurarna klarar av.
Postad 26 mars 2013 - 17:02
povlsen
-
povlsen
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej har funderat att fixa högtalare till köket:-) kan jag koppla zon 2 högtalare å skicka ljudet från min airport express som jag har inkopplad med optisk?
Borde bara vara att sätta en av ljudingångarna typ "game" till att ta emot ljudet från den optiska in-port du kopplat Airporten till. Inte helt hundra på hur du gör med fjärren men i appen så väljer du ju om du vill konfigurera Main/Zone2/Zone3 så där borde det bara vara att välja källa och börja lyssna. Har dock inte provat själv, har läst någon stans att zone2 eller zone3 bara kan spela upp analogt ljud men jag är inte säker. Någon annan kanske vet?
Postad 26 mars 2013 - 20:21
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Precis byt plats på prylarna så fungerar ju kopplingen iaf så du kan få ut ljudet. Va är det för superlurar du har förresten? förstår att du vill ha digitalt (optiskt) ljud från källan men det beror ju på vad DAC:en som sitter ihop med lurarna klarar av.
Jag har inte köpt några lurar än så länge eftersom jag är osäker på om jag ens kan koppla in. Tittat på en par Sony DS6500 och tänkte då använda optiska till förstärkaren för att få digitalt, men ser ut att bli svårt som sagt
Postad 26 mars 2013 - 22:08
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Köpte en Onkyo 616 i förra veckan och har samma problem med spolningen på CanalDigital boxen. Bilden blir svart då jag spolar, både i sändningen och i inspelade program. Programvaran i receivern är 1100-6103-0300. Finns det ngn lösning ?
Jag har exakt samma problem med min 515 och spolningen på boxen HD PVR 101-ST.Har du (eller någon annan) hittat en lösning?Någon annan föreslog att ändra boxen till att skicka ut 720p men det har jag redan testat.Har även testat att köra ut bilden vi andra utgången men samma problem där.Edit: Kan även nämna att jag hade en 606 innan och där funkade det utan problem.
Redigerat av pwillow, 26 mars 2013 - 22:09.
Postad 27 mars 2013 - 09:07
povlsen
-
povlsen
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag har inte köpt några lurar än så länge eftersom jag är osäker på om jag ens kan koppla in. Tittat på en par Sony DS6500 och tänkte då använda optiska till förstärkaren för att få digitalt, men ser ut att bli svårt som sagt 
Men du råkar inte ha optisk ut på TV'n då? Det är en jäkla long shot men om du kan kolla upp vad du får ut för signal där när du matar TV'n med HDMI från Onkyon? Med lite tur släpper den igenom signalen rakt av så du kan få ut DTS etc där igenom? Du skulle kunna prova genom att t.ex. koppla in PS3 direkt i TV'n och koppla optisk från TV'n till Onkyon, när du trycker på "setup" knappen och väljer "information" - "audio" så kan du se vad för signal som matas in i onkyon och vad som skickas ut.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|