Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SONY HX855 (HX850,853,)

659 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Bravia KDL-46HX853 (TV) 1 (0) Inga priser
Sony Bravia KDL-46HX855 (TV) 7 8,1 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-55HX855 (TV) 7 8,5 (9) Inga priser
Sony Bravia KDL-40HX855 (TV) 7 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 09 januari 2013 - 09:51

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har hx855, blev lite besviken när jag lirade Fifa :(
Väldigt hackigt, nu är fifa inte det bäst optimerade ps3 spelet, men det hackade ännu mer än med es7005..
Ganska oskarp bild ("motion blurrigt") när kameran rör sig också. Slapp däremot halo effekter på spelarna (som fanns på es7005). Pest eller kolera helt enkelt.

På videomaterial är det sjukt bra bild, tittade lite på avatar, spiderman, homeland (sjukt bra på ganska mörka scener).
Såg lite clouding på bägge nedre hörnen men inget som påverkar nämnvärt. Allt som allt är jag lite kluven, men får testa olika inställniningar osv. innan jag bestämmer mig.

Postad 09 januari 2013 - 09:56

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Har du stängt av truemotion eller vad den heter på HX855 och har du stängt av local dimming på 7005?

Redigerat av Micleg, 09 januari 2013 - 09:57.

Postad 09 januari 2013 - 13:19

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Har hx855, blev lite besviken när jag lirade Fifa :(
Väldigt hackigt, nu är fifa inte det bäst optimerade ps3 spelet, men det hackade ännu mer än med es7005..
Ganska oskarp bild ("motion blurrigt") när kameran rör sig också. Slapp däremot halo effekter på spelarna (som fanns på es7005). Pest eller kolera helt enkelt.

Har du ställt tvn i spelläge? Det brukar hjälpa.

Postad 09 januari 2013 - 13:59

Daniel Assor
  • Daniel Assor
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Spelläget hjälpte input-lagen på min hx855a. Däremot så blir bilden på nått sätt mörkare när man drar igång spelläget, nån som vet varför?

Postad 09 januari 2013 - 22:06

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag gick och köpte mig en panasonic ST55:a men när jag fick hem den så surra den hemskt mycket när det blev för mycket vitt på bilden. Och jag kan inte riktigt få till bilden som jag vill ha den. Så nu går jag och funderar på att köpa mig en Sony HX855 istället. Men eftersom jag kört med plasma hela tiden så oroar jag mig lite för clouding.
Är det ett vanligt problem hos sony?

Postad 10 januari 2013 - 14:37

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Funkar det inte att spela upp mkv direkt från usb-sticka på hx855? :/

Postad 10 januari 2013 - 14:48

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Mkv är väl en av dom format som Sony förnekar.

Postad 10 januari 2013 - 14:53

Unregisteredacfb0d13
  • Unregisteredacfb0d13
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag gick och köpte mig en panasonic ST55:a men när jag fick hem den så surra den hemskt mycket när det blev för mycket vitt på bilden. Och jag kan inte riktigt få till bilden som jag vill ha den. Så nu går jag och funderar på att köpa mig en Sony HX855 istället. Men eftersom jag kört med plasma hela tiden så oroar jag mig lite för clouding.
Är det ett vanligt problem hos sony?

Sony är en av de tillverkarna med minst problem och den här modellen ska var en av de bästa. Flatpanelshd skriver så här i sin recension:

Clouding / bleeding is always a difficult subject because we know from experience that it can vary a lot from one TV to another. Our Sony HX850 had very modest clouding and is one of the best edge LED based TVs we have seen to date but our experience tells us that the complete story is impossible to tell with only one test sample.

Postad 10 januari 2013 - 18:09

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Vilka 3d glajjer använder ni o är de något att ha?

Postad 11 januari 2013 - 10:52

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Lite nervöst att byta från plasma till LCD men nu är en 55hx855 beställd.. har läst och gått igenom alla modeller på markanden och tror att denna är den mest prisvärda just nu, fick panik igår när jag såg att den tog slut hos butik efter butik.
Har en fundering, nu matar jag allt genom min bose anläggning med hdmi och optisk kabel och har sen en hdmi upp till Tv´n (finns bara en hdmi på min plasma) funderar på att nu istället mata allt till TV´n och sen ta ljudet ut via den optiska utgången till förstärkaren, nån som har erfarenhet av vilket som är bäst ?? det som skall kopplas in är digitalbox (ip box från viasat), Boxeebox, Ps3 & ett Wii

Postad 11 januari 2013 - 11:08

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Varför inte enbart HDMI? Då kan du ju få automatisk lipsync också.

Om nu HX855 är utdöende, tvingas då inte Sony ha en ny modell redo väldigt snart? Annars har dom ju inget att sälja.

Redigerat av Micleg, 11 januari 2013 - 11:10.

Postad 11 januari 2013 - 11:10

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0
Det är alltid bättre att ha en Receiver som 'hjärtat' i anläggningen.
Kör in allt i receivern.
Kör ut från den via hdmi till Sonyn.

Redigerat av Unregistered1605, 11 januari 2013 - 11:48.

Postad 11 januari 2013 - 12:50

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Spelläget hjälpte input-lagen på min hx855a. Däremot så blir bilden på nått sätt mörkare när man drar igång spelläget, nån som vet varför?

Jag tror att det är motionflow läget som förändrats till "Extra tydligt" för den mörkar ner bilden rejält.

Postad 11 januari 2013 - 13:58

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Köpte min 55hx855 när Webhallen hade den för 15k i deras julkalendern, fick dessutom med James Bond BR boxen på köpet, helt ovetandes. Jag tänkte dela med mig av mina funderingar och frågor kring den nya apparaten.

Min uppsättning, förutom TV:en, ser ut som följande:
Förstärkare: STR-DN1010
Högtalare: KEF KHT-2005.3 5.1
Samt en PS3 och ComHem STB (vip1920)

PS3 och STB är kopplade till förstärkaren via HDMI. Signalen skickas vidare via förstärkaren till TV:en, också via HDMI.

* Det blir en hel del lagg mellan ljudet och TV-bilden.
Jag hade en 32" TV innan, också SONY, och där hade jag inga sådana problem. Nu. om jag drar igång ljudet från både TV och förstärkare så hör man att det ekar väldigt tydligt och störande.
På STB ingången har jag fått justera ljudet med 160ms, tror jag.
På PS3 ingången varierar det mellan 0-60ms. Kan bli något irriterande när man spelar t ex Guitar Hero och musiken inte stämmer med när man ska trycker ner knapparna. Ännu mer irriterande att man måste justera om synken lite då och då, då det varierar!

* HDMI styrningen beter sig helt skumt.
När jag tittar på TV och drar igång PS3:an, byter förstärkaren till PS3 ingången, vilket är väldigt smidigt! Men när jag slår av PS3:an så byter TV:en till TV läge mot den inbyggda digitala boxen och förstärkaren tar då in ljud från TV:en.
Med den tidigare TV:en, när man slog av PS3:an, så förblev TV:en i HDMI läge och istället var det förstärkaren som slog över till STB ingången, precis som det skall vara.

* Den automatiska Scene Selection fungerar inte.
Eftersom det här är en smart tv och alla produkter är SONY tog jag för givet att (när TV:en är inställt på Auto i Scene Selection) när man drar igång PS3:an så skulle den slå över till Scene Selection Game. Så är inte fallet, tyvärr. Jag får gå in och ändra Scene Selection varenda gång jag ska lira.

* Brummande ljud ur Subwoofer:n när jag kopplar in TV:en.
Hade inte detta problem med den tidigare TV:en, nu brummar så det hörs när jag kopplar in strömsladden till den nya TV:en i grenuttaget. Har läst lite kring detta och tydligen kan detta åtgärda problemet: Supra LoRad MD06-EU/SP
Någon som har liknande problem och kan bekräfta eller dementera om detta hjälper? Den är inte billig direkt!

* Ingen Presence Sensor.
Fick för mig att denna TV:en skulle komma med Presence Sensor, samt att den skulle känna av ifall barnen ställer sig för nära TV, så ska den slockna. Hittar ingen information om detta på användarhandboken. På nätet hittade jag en sida som påstod att 55hx855 skulle ha det, men det var nog en asiatisk sida. Vi i Europa kanske inte fick med den funktionaliteten?

Nu kanske det lät som att jag är missnöjd med min nya TV, men så är inte fallet. Tvärtom, jag väldigt nöjd med TV:en. Om man drar ner lite på backlight så blir svart verkligen svart! I mina ögon har den en fantastisk bild och än så länge har inte stött på någon som inte har blivit imponerad av TV:en när vi har kollat på film!

Som pricken över i:et så kunde jag även hänga upp TV:en på väggen med samma väggfäste som jag hade till min 32", då den klarar upp till 75Kg!

Kom gärna med era synpunkter och kommentarer angående mina ovannämnda punkter!

Postad 11 januari 2013 - 14:30

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Just! Glömde fråga:

Någon som har testat TDG-BR250x3 mot hx855? Fungerar de bra? Eller ska man satsa på den nyare och dyrare TDG-BR750 modellen?

Postad 11 januari 2013 - 14:48

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
"På STB ingången har jag fått justera ljudet med 160ms, tror jag.
På PS3 ingången varierar det mellan 0-60ms."

Det var just detta jag hade hoppas slippa om man istället kopplar direkt till tv´n och sen tar ut ljudet optiskt till förstärkaren, men det kke inte fungerar bättre har som sagt inte kunnat testa det innan
Det jag har läst om sensorer är att den skall känna av om ingen finns framför TV´n och då stänga av den bl.a. skriver dom i Ljud&bilds test "En ljussensor ställer in bilden efter omgivningen och släcker bilden helt när ingen är i närheten."

Postad 11 januari 2013 - 15:04

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det var just detta jag hade hoppas slippa om man istället kopplar direkt till tv´n och sen tar ut ljudet optiskt till förstärkaren, men det kke inte fungerar bättre har som sagt inte kunnat testa det innan

Ok, kan ta och prova att koppla STB:en till TV:en och sen ta optiskt ner till förstärkaren och se om det hjälper!

Det jag har läst om sensorer är att den skall känna av om ingen finns framför TV´n och då stänga av den bl.a. skriver dom i Ljud&bilds test "En ljussensor ställer in bilden efter omgivningen och släcker bilden helt när ingen är i närheten."

Ah, kan nog vara så. Har för mig att frugan klagade på att TV:en stängde av sig. Men det trodde jag berodde på Stand-by timern. Får testa det ikväll!

Postad 11 januari 2013 - 15:09

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Just! Glömde fråga:

Någon som har testat TDG-BR250x3 mot hx855? Fungerar de bra? Eller ska man satsa på den nyare och dyrare TDG-BR750 modellen?

Jag köpte dom. Vad jag läst mig till är det samma teknik i dom som 750 men 750 har så klart annan design och ska vara skönare.
Jag ringde Sony på en gång och beställde filter till alla tre 250 för utan dom så blir det kasst bara man rör huvudet lite.
Med filtren så är det helt ok men den här Tvn tror jag inte är den bästa på 3D. En del crosstalk men rätt ok.
Det här är min första 3D-Tv så jag kanske har lite för stora "krav" och 3D tekniken är ju inte den bästa ännu.

Strax innan jul var jag i USA och då lpockade jag med mig ett par glasögon från Sonys Playstation Display. Dom är redan polariserande så där behövs inga filter och bilden med dom jämfört med BR250 med filter är lika bra/dålig.

Postad 11 januari 2013 - 15:27

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag köpte dom. Vad jag läst mig till är det samma teknik i dom som 750 men 750 har så klart annan design och ska vara skönare.
Jag ringde Sony på en gång och beställde filter till alla tre 250 för utan dom så blir det kasst bara man rör huvudet lite.
Med filtren så är det helt ok men den här Tvn tror jag inte är den bästa på 3D. En del crosstalk men rätt ok.
Det här är min första 3D-Tv så jag kanske har lite för stora "krav" och 3D tekniken är ju inte den bästa ännu.

Strax innan jul var jag i USA och då lpockade jag med mig ett par glasögon från Sonys Playstation Display. Dom är redan polariserande så där behövs inga filter och bilden med dom jämfört med BR250 med filter är lika bra/dålig.

Intressant! Denna tv har ju fått toppbetyg just pga 3D uppspelning? Det var 2D till 3D konverteringen som inte fungerade så bra? Kanske har missuppfattat...

Får ta och beställa 250x3 då! Var ringde du för att få tag på filtren? Måste jag ha köpt glasögonen först eller kan jag beställa dem i förväg?

Redigerat av jzaswe, 11 januari 2013 - 15:28.

Postad 11 januari 2013 - 15:49

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Japp, du måste uppge serienumret har jag för mig. Jag ringde Sonys support.
Hon som tog hand om ärendet sa att det inte var alls många som beställt filtren vilket är märkligt iom att utan dom är det bedrövligt.

Nja, toppbetyg tror jag inte den fått i 3D men dom har rättat till en hel del crosstalk från 7xx. Men vad jag läst så spöar plasma LCD även i 3D.
Men jag tycker man förlorar så mycket bildkvalité så jag brukar oftast växla över till 2D på Blu-rayfilmer.

Redigerat av ktd, 11 januari 2013 - 15:50.

Postad 11 januari 2013 - 16:06

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Ok, kan ta och prova att koppla STB:en till TV:en och sen ta optiskt ner till förstärkaren och se om det hjälper!

Du behöver ingen optisk kabel, ljudet får du via ARC.

Postad 11 januari 2013 - 16:11

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Vad är det för filter du menar?

Postad 11 januari 2013 - 16:12

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Japp, du måste uppge serienumret har jag för mig. Jag ringde Sonys support.
Hon som tog hand om ärendet sa att det inte var alls många som beställt filtren vilket är märkligt iom att utan dom är det bedrövligt.

Nja, toppbetyg tror jag inte den fått i 3D men dom har rättat till en hel del crosstalk från 7xx. Men vad jag läst så spöar plasma LCD även i 3D.
Men jag tycker man förlorar så mycket bildkvalité så jag brukar oftast växla över till 2D på Blu-rayfilmer.

Den fick ju eisa "european 3d tv" utmärkelsen o_O.
Jämfört med es7005 är 3d:n tyvärr mycket sämre, på es7005 var det en stor wow effekt med detsamma.. Sjukt bra bild på hx855 men den har sina brister vilket inte gör valet av TV helt enkelt.

Postad 11 januari 2013 - 16:21

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag tycker Panasonic VT50 klart spöar den här i 3D (i allt faktiskt) men jag är skitnöjd me Tvn.
Alla apparater har sina fördelar och brister så det är bara titta på vad man prioriterar och välja därefter.
Finns tyvärr ingen perfekt Tv som är bäst på allt. :)

Postad 11 januari 2013 - 16:24

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Du behöver ingen optisk kabel, ljudet får du via ARC.

n00b fråga: Vad är ARC? Om jag kopplar STB:en direkt till TV:en via HDMI, så finns det ju ingen koppling mellan förstärkaren och TV:en?

Postad 11 januari 2013 - 16:27

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

n00b fråga: Vad är ARC? Om jag kopplar STB:en direkt till TV:en via HDMI, så finns det ju ingen koppling mellan förstärkaren och TV:en?

Audio Return Channel. Ljudet tar bakvägen via HDMI-kabeln till förstärkaren. Mycket bra funktion!

Postad 11 januari 2013 - 16:29

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Audio Return Channel. Ljudet tar bakvägen via HDMI-kabeln till förstärkaren. Mycket bra funktion!

Ok, det var det jag trodde det var. Men det finns fortfarande ingen koppling mellan TV:en och förstärkaren om jag kopplar STB:en direkt till TV:en?

Postad 11 januari 2013 - 16:32

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0
Du har väl en kabel mellan tvns HDMI 1 till förstärkaren? Det är där ARC finns.

Postad 11 januari 2013 - 16:48

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Du har väl en kabel mellan tvns HDMI 1 till förstärkaren? Det är där ARC finns.

Ok, så du menar HDMI porten på TV med ARC-stöd, kommer att skicka ljudet från TV:ens andra HDMI portar till förstärkaren? Hade inte förstått att det var så det fungerade! :)

Postad 11 januari 2013 - 16:50

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1 029 inlägg
  • 0

Ok, så du menar HDMI porten på TV med ARC-stöd, kommer att skicka ljudet från TV:ens andra HDMI portar till förstärkaren? Hade inte förstått att det var så det fungerade! :)

Precis så är det :) Och det fungerar förstås för vilken ingång som helst, det behöver inte vara HDMI.

Postad 11 januari 2013 - 16:58

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kanske svamlar nu :blink: men är det inte så att vissa förstärkare "fibblar" med bildsignalen d.v.s. den kommer processas i förstärkaren för att sedan processas en gång till i tv och att en effekt av detta kan bli problem med lippsync och ryckig bild, när jag får min 855 tänkte jag testa att koppla digitalboxen, ps3 och förstärkaren direkt i tv sen koppla övriga enheter via förstärkaren

Postad 11 januari 2013 - 17:15

jzaswe
  • jzaswe
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kanske svamlar nu :blink: men är det inte så att vissa förstärkare "fibblar" med bildsignalen d.v.s. den kommer processas i förstärkaren för att sedan processas en gång till i tv och att en effekt av detta kan bli problem med lippsync och ryckig bild, när jag får min 855 tänkte jag testa att koppla digitalboxen, ps3 och förstärkaren direkt i tv sen koppla övriga enheter via förstärkaren

Jag det var det jag hade gjort, koppla alla enheter via förstärkaren och sen från förstärkaren till TV. Då får man problem med lippsync. Jag ska ikväll prova att koppla in alla enheter direkt till TV och sen prova med både ARC (som jag nyligen förstått hur det fungerar lite mer exakt) samt via optiskt, bara för att se om det är någon skillnad.

Återkommer ikväll/imorgon med resultat!

Postad 12 januari 2013 - 21:49

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Dustin kör med en kampanj just nu 14.990kr för Sony HX-850 55tum

Vad är det för skillnad på HX-855 och HX-850? :blink:

Redigerat av Lacariuz, 12 januari 2013 - 21:57.

Postad 12 januari 2013 - 21:53

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Dustin kör med en kampanj just nu 14.990kr för Sony HX-850 55tum

Gråimport med allt vad det innebär. Det har dom själva "erkänt".

Redigerat av Micleg, 12 januari 2013 - 21:54.

Postad 12 januari 2013 - 22:20

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
okej, gråimport har sett det förut men vad innebär det? Man har väl ändå samma garantier eller?

Postad 12 januari 2013 - 22:23

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag tycker Panasonic VT50 klart spöar den här i 3D (i allt faktiskt) men jag är skitnöjd me Tvn.
Alla apparater har sina fördelar och brister så det är bara titta på vad man prioriterar och välja därefter.
Finns tyvärr ingen perfekt Tv som är bäst på allt. :)

Jag funderar faktiskt på att slänga ut min VT55" för 855. På vilket sätt tycker du att panna är bättre? Nackdel med denna..

Postad 12 januari 2013 - 22:38

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Nån som vet vad är det för skillnad på HX-855 och HX-850? kan inte hitta nåt på nätet. Men hittat lite om 825 och 823 och det enda som verkar skilja är att dom bara har 400mhz motionflow medans 855 har 800mhz.

Postad 12 januari 2013 - 23:00

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0

Gråimport med allt vad det innebär. Det har dom själva "erkänt".

Verkar lugnt att köpa gråimport grejer för oss som kunder, det är ju företaget som kan åka på en massa skit.
Men det finns både laglig och olaglig gråimport och jag tror inte att Dustin håller på med några olagliga saker dom är för stora för det och har många ögon på sig.

http://www.idg.se/2....ar-ar-graimport

Postad 12 januari 2013 - 23:08

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0

Jag funderar faktiskt på att slänga ut min VT55" för 855. På vilket sätt tycker du att panna är bättre? Nackdel med denna..

VT50 levererar bättre bild.

Enda anledningen till att jag inte bytte till VT50 är för att jag spelar rätt mycket och rejäl ir tar ett tag att bli av med på min VT10 (som blivit sovrumsTv nu).
Jag är riktigt nöjd med min 55HX855 så om du bestämmer dig för att byta ut din VT50 så är det kanske inte fel men varför? Du har ju den Tv som ger bäst bild.

Postad 12 januari 2013 - 23:26

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Nån som vet vad är det för skillnad på HX-855 och HX-850? kan inte hitta nåt på nätet. Men hittat lite om 825 och 823 och det enda som verkar skilja är att dom bara har 400mhz motionflow medans 855 har 800mhz.

En av skillnaderna är att 850 inte har satellitmottagare. 855 har DVB-S2 men börjar verkligen bli sällsynt på Prisjakt nu. Troligen helt slutsåld snart. Då måste ju Sony ha en ny modell att sälja.

Redigerat av Micleg, 12 januari 2013 - 23:30.

Postad 12 januari 2013 - 23:32

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

VT50 levererar bättre bild.

Enda anledningen till att jag inte bytte till VT50 är för att jag spelar rätt mycket och rejäl ir tar ett tag att bli av med på min VT10 (som blivit sovrumsTv nu).
Jag är riktigt nöjd med min 55HX855 så om du bestämmer dig för att byta ut din VT50 så är det kanske inte fel men varför? Du har ju den Tv som ger bäst bild.

Just för att jag tänkte gräva fram ps3 och börja spela mer helt enkelt. Inte direkt så att man vågar det på VT en längre tid..
Tycker denna verkar vettig, dock sneglat på Pannas led men dåligt med omdömen och info.

Postad 12 januari 2013 - 23:34

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag är grymt nöjd med den här Tvn och det är riktigt skönt att slippa all ir, även den som försvinner på kort tid.
Men som sagt... Hade det bara varit filmtittande för mig så hade jag haft en 55VT50 istället.

Postad 12 januari 2013 - 23:38

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag är grymt nöjd med den här Tvn och det är riktigt skönt att slippa all ir, även den som försvinner på kort tid.
Men som sagt... Hade det bara varit filmtittande för mig så hade jag haft en 55VT50 istället.

Hur är det med svärta nivån? Tyvärr ingen butik i stan som har denna..

Postad 12 januari 2013 - 23:41

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1 662 inlägg
  • 0
Jag tycker den är riktigt bra.

Postad 12 januari 2013 - 23:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag tycker den är riktigt bra.

Ok! Tack för info och hjälp:)

Postad 14 januari 2013 - 16:42

Trollhunter
  • Trollhunter
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag det var det jag hade gjort, koppla alla enheter via förstärkaren och sen från förstärkaren till TV. Då får man problem med lippsync. Jag ska ikväll prova att koppla in alla enheter direkt till TV och sen prova med både ARC (som jag nyligen förstått hur det fungerar lite mer exakt) samt via optiskt, bara för att se om det är någon skillnad.

Återkommer ikväll/imorgon med resultat!

Hur gick det har du hunnit testa ?

Postad 14 januari 2013 - 17:43

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag är också intresserad av ditt test.

Postad 15 januari 2013 - 20:44

Unregistered12bd4d5a
  • Unregistered12bd4d5a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 1
Vill bara meddela att CDON kör en kampanj just nu på 46" (HX855) där man även får en blue-ray spelare (Sony BDP-S490) och hela bondpaketet på blue-ray för 11.990 :-

Postad 16 januari 2013 - 17:26

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
skulle gärna vilja se lite mer bilder på denna tv. Så ni som har en ta gärna några bilder och lägg upp.
Och hur är det med SD sändningar, ser dom bra ut på denna tv:n?
Ska ta en vända på stan imorgon ocj titta på den här tv:n men tror att dom flesta bara har 46 tummaren men då kan man ju se hur bilden ser ut även om man tänker köpa 55tums modellen.

Men det lutar nog åt att jag köper den på dustins kampanj.

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

Postad 16 januari 2013 - 18:43

Nybbe67
  • Nybbe67
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jag har 55:an och är kräsen men tycker faktiskt att den klarar SD förvånansvärt bra med tanke på storleken. Svärtan är magisk jämfört med min gamla Philips 42:a. HDTV är klart bättre och BD fantastisk. Och Netflix superHD är också jättebra. :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.