Inte jag heller. Det var mest en allmän fundering.Hoppas inte det var frågor till mig för jag har då ingen aning, har inte och kommer aldrig skaffa ComHem TIVO

Postad 18 december 2013 - 11:58 Inte jag heller. Det var mest en allmän fundering. ![]() Postad 18 december 2013 - 13:04 Jag vet bara vad ComHem har sagt om Netflix. Självklart kommer man inte att kunna spela in från Netflix via TiVo men inget hindrar ju att sökfunktionen även hänvisar till det som kan streamas från Netflix på samma sätt som från andra Play och On demand-tjänster i TiVo. Från ComHems Facebook 13 dec (min kursivering): "Hej, exakt hur det ser ut rent visuellt kan vi inte prata om innan lansering. Men Netflix kommer att vara en app i TiVo, precis som Youtube är nu och priset på Netflix genom vår TiVo-tjänst kommer vara samma som om du köper Netflix direkt från dem och appen är gjord av Netflix själva. Innehåll från Netflix kommer att integreras som allt annat innehåll och kommer därmed vara sökbart och ingå i rekommendationer osv. /Michael Hansson" Postad 18 december 2013 - 19:53 Postad 18 december 2013 - 20:24 Vi har tagit bort alla SD-kanaler från favoriterna, så den serieinspelar från kanal 5 HD bara. För oss. Postad 18 december 2013 - 20:58 Sen tycker jag det är lite synd att 5hd bara ingår i vurstingpaketet å inte i plus, ändå så ingår de andra vanliga kanalerna i hd i plus. Håller tummarna att comhem kastar in 5hd i plus också. Postad 19 december 2013 - 07:58 Som gammal utvecklare skulle jag bara vilja poängtera en sak: Du kan aldrig ha programmerat själv om du tror att det är möjligt att tidsbestämma någonting sådant exakt. Oavsett kompetens kan det hända så sjukt mycket konstigt när man betatestar att det ALDRIG helt går att förutse. Nu verkar det som om Android-appen kommer runt nyår, men att webgränsnittet kan komma tidigare. Som sagt är det svårt att veta när den är "good enough". Och, nej. Jag jobbar absolut inte för ComHem och det är bara andrahandsuppgifter, men i alla fall har jag kontakt med flera som jobbar där. Postad 19 december 2013 - 10:58
Och just därför ska man kanske vara lite försiktig med att som ComHem utlova att något ska vara klart ett visst datum för att sen behöva göra en pudel. Postad 19 december 2013 - 11:15 Hela TiVo-projektet lanserades minst ett halvår för tidigt - hade man väntat till mars 2014 hade all funktionalitet kunnat testas och stabiliseras och inte minst de appar man ville inkludera (TiVoToGo för iOS/Android, Netflix...) kunde ha varit färdigutvecklade. Avtal med programleverantörerna hade också kunnat bli färdiga till en senare lansering - nu har ju nya kanaler kommit in ryckvis under hösten och TiVoToGo har fyllts på i omgångar. Men eftersom lanseringen i oktober ändå var ett halvår försenad (minst) i förhållande till planerna från 2012 så valde man att lansera en produkt som inte var stabiliserad och färdigutvecklad. Men ComHem måste ha bedömt att det var viktigare att ta plats på marknaden och förhindra flykt till alternativa tjänster än att från början lansera en bättre TiVo-produkt. Postad 19 december 2013 - 15:51
Huvudet på spiken! Tror ComHem m. fl. är livrädda för NetFlix och liknande och att man därför så snabbt som möjligt försöker få ut nåt som kan konkurrera. Och när man insett att NetFlix är här för att stanna så försöker man få folk att se NetFlix som något man behöver ComHem för att få tillgång till. Postad 20 december 2013 - 09:14
Kan mycket väl tänka mig att man från marknads eller högre upp helt sonika hade bestämt ett datum, ex innan julhelgen 2013, långt innan krav, tidsuppskattningar etc var fullt genomförda. Sen hade man detta som mål i utv-projektet, men ett antal faktorer (okända för oss) gjorde att man inte kunde möta detta mål. Är ganska vanligt i mjukvarubranchen. Då har man ju som chefer två val. Antagligen kör man på med lanseringen (som man gjorde med Rome 2 total war) eller så gör mane n pudel och skjuter på lanseringen då man tänker på sitt varumärke och inte vill släppa en undermålig produkt. Det är som att välja mellan pest eller kolera, släpper man inte på utlovad tid blir många människor arga, och släpper man en produkt som är så full av fel och brister att den är nästan oanvändbar så blir också då många människor arga. Vad väljer man? Vanligare än vad många tror, och nog inte bara inom mjukvarubranchen... det verkar tvärtom vara mer vanligt förekommande nu än "förr i tiden" att man släpper produkter som är "nästan färdiga" och sen lovar att funktionaliteten kommer med ett antal mjukvarupatchar. Fördelen med mjukvara är ju ju st detta, att det går att förbättra en produkt utan att börja skruva och meka, nackdelen är ju för konsumenterna att det har blivit enklare för tillverkarna att släppa sånt som är "nästan färdigt". Hade varit mycket mera kännbart om ett spel t.ex. hade varit tvunget att skickas in med post för att få ett chip utbytt för varje uppdatering. Då hade man förmodligen varit mer försiktiga med vad man lovade och haft rejäla säkerhetsmarginaler för testning och sådant, just för att kostnaden att göra fel är betydligt mera kännbart. Nackdelen för oss konsumenter är ju att en produkt kanske aldrig blir så pass patchad så den fungerar tillfredställande, innan man lägger ner den och släpper något nytt. Kommer ihåg förr i tiden när jag köpte ett 3D-grafikkort av typen S3 Savage, som var prisvärt. Problemet var bara att drivisarna var så extremt buggiga att det knappt fungerade med något spel fullt ut. S3 lovade att fixa detta i framtida drivers. Produkten lades ner innan den blev riktigt stabil. Visst man släppte kanske 4-5 uppdateringar av drivers, men de gjorde inga rejäla skillnader. Vi får nog vänja oss vid detta fenomen som konsumenter, och inte köpa en produkt förrän den har patchats ett antal gånger först. Dock gillar jag den vägen som Samsung har valt med sitt "evolution pack" för att förhindra slit-och-släng av tv-apparater. Köper man en påkostad LED-TV så kommer förmodligen mjukvaran att bli omodern långt innan hårdvaran packar ihop. Att kunna uppdatera med mer CPU och ny mjukvara via detta pack är en trevlig idé. Återstår att se hur det fungerar i praktiken. /S Postad 20 december 2013 - 11:11 Postad 20 december 2013 - 19:35 //Stefan Postad 22 december 2013 - 17:18
Jo faktiskt så är kvalitén aningen bättre på utsändningen än tidigare boxar. Har Motorola 1963-C, Samsung C7160, hd-modul och givetvis TiVo. Samtliga boxar kopplade med supra hdmi kablar till förstärkaren som leder till TVn samt projektorn och hur jag än kopplar eller ändrar i inställningar för optimalast kvalité så får jag, även om ytterst lite, så är bildkvaliteten bättre från TiVon än övriga källor. ![]() Postad 24 december 2013 - 12:42 ![]() Postad 25 december 2013 - 00:09
Jailbreak bryter DRM så det är antagligen därför. Du får nog skippa jailbreak eller lev med problemet. Postad 26 december 2013 - 09:58 Angående tivotogo, så jag kan se vissa program på min iPhone/iPad. Funkar AirPlay till appletv från den appen? Så jag kan ta med mig de kanalerna in till sovrums tv'n osv. Postad 27 december 2013 - 10:12
Tackar för den tekniska förklaringen! Äntligen lite koll på varföret! ![]() //Stefan Postad 31 december 2013 - 13:06
Fick du rätt på Harmonyn? Jag väntar själv på det svaret, innan jag köper en. Postad 05 januari 2014 - 12:46
Jag tycker att bildkvaliten är aningen sämre med Tivo boxen än Samsung 7160 på vanliga kanaler Postad 05 januari 2014 - 14:40 Har idag kopplat upp tivo boxen o försöker lära mig den,hur tusan "bokar" man program i tv guiden? jag menar att den byter till den kanal automatiskt när dess sändning börjar,nu kan jag bara välja att spela in den. Går det att ordna kanaler i en egen ordning,typ 1-2-3-4-5 nu är dom huller om buller. Postad 05 januari 2014 - 17:07
För att spela in ett program från guiden markerar du programmet där och trycker på <REC> på fjärren. Sedan kan man ju söka upp program och lägga till serieinspelningar också (även om det senare bara fungerar om man - för mig iaf - väljer "Ny & Repriser" annars spelar den inte in något alls). Du kan bara (än så länge) sortera alfabetiskt eller efter kanalnummer. Du kan göra favoritlistor, men sorteringen blir fortfarande bara som nyss nämnt... //Stefan Postad 09 januari 2014 - 12:08 Är det verifierat att den kommit? Postad 09 januari 2014 - 12:24
I januari. Om ingen fått ikonen i sin TiVo-box. (bortsett betatestarna förstås) Postad 09 januari 2014 - 13:08 På ComHems Facebook idag: Fråga från kund: När kommer tivotogo för Android samt netflix. När jag teckna abonnemanget så blev jag lovad båda dessa tjänster innan året slut. Tror det kallas falsk marknadsföring, och vad jag vet så är det olagligt i Sverige. Svar från ComHem: Jag har tyvärr inget datum att ge dig, men vi hoppas kunna lansera dessa tjänster inom kort. /Patrick Norberg Postad 09 januari 2014 - 20:30
Men ComHem har väl lovat att den skulle komma till årsskiftet men sen så sköt de på lanseringen bara för att inte skapa problem under helgerna? Men nu är dom slut vad jag vet så då borde appen finnas. Om det nu inte mot all förmodan skulle vara så att ComHem haft fel ![]() Redigerat av improwise, 09 januari 2014 - 20:31. Postad 09 januari 2014 - 20:38
Japp, men de gick ut med att det är uppskjutet pga testanvändarnas inrapporterade buggar m.m. Postad 09 januari 2014 - 21:07
Så här skrev dom väl. "vill vi undvika den här typen av teknisk lansering kring julledigheten – en period då vi vill göra minimalt med ingrepp i våra kunders tv-tjänster. Vi har därför beslutat att skjuta lanseringen till efter årsskiftet." Även om jag iof påstod redan då att det var snömos som inget har väl direkt förändrats. Postad 10 januari 2014 - 08:22 Snacka om att idiotförklara sina egna kunder! Vågar de inte säga som det är? Att de själva har klantat till det! Postad 10 januari 2014 - 19:37 alla som vet något om programutveckling fattar att det är väldigt svårt att sia ok exakt när en applikation är klar, vilka som är idioter är däremot inte helt fastställt. Postad 11 januari 2014 - 12:09
Jo, därför brukar dom eller deras projektledare/utvecklingsledare sällan lova ut nåt visst datum när det ska vara klart. Nu behöver det väl inte vara så att dom gjort det här heller, låter snarare som marknadsavdelningen varit framme. Vad som dock jag, som har massor med år som utvecklare, reagerar lite på är påstående om att en NetFlix app skulle riskera att skapa en massa problem överlag i Tivo-tjänsten. I en någorlunda "trådsäker miljö" ska inte en applikation som inte fungerar kunna påverka övriga applikationer eller det grundläggande systemet. Med andra ord borde inte en NetFlix app kunna paja mer än sig själv om den inte fungerade, och isf är det väl inte så stor skillnad på att inte ha nån app alls. Vet inte vad dom kör i botten på Tivo, men gissar att det kanske är nån form av Java. Postad 11 januari 2014 - 12:16
Detta var väldigt underhållande. En snubbe som haft TiVo ett kort tag runt lanseringen hävdar att det är "skit", "Inget fungerar" m.m.
Postad 11 januari 2014 - 14:16
Lite komiskt att den starkaste recenssion av Tivo som ComHem verkar kunna hitta är från tidningen Café (förutom 2 från för mig tidigare helt okända testare) Postad 11 januari 2014 - 15:35 289 kr i månaden för maxpaketet är det för mig efter gruppavtalsavdraget för en massa kanaler som jag antagligen inte kommer se mycket på men det kan väl vara bra att ha när jag har besök av tekniksvaga kommer det några kampanjer snart eller kommer det bli dyrare med boxen snart? Redigerat av Christopher_A, 11 januari 2014 - 21:16. Postad 11 januari 2014 - 19:36 Postad 12 januari 2014 - 13:54
Dessutom visade det sig att minst en av de 3 "postiva recenssionerna" som ComHem hänvisade till i själva verket var skrivna av deras egen reklambyrå (även om de försökt dölja det). Där rök väl den lilla trovärdighet som ComHem hade kvar. Därmed inte sagt att ComHem är det enda företag som sysslar med detta, men i detta fall blir det väl extra pinsamt sett till hur kritiska många andra faktiska recenssioner är. Postad 12 januari 2014 - 22:58 Jag har läst på om Tivo lite här och var och kommit fram till att det låter som något skitdåligt. (idg recensionen var nog värst). Trots detta så tänker jag faktiskt testa i 12 mån. Vår befintliga Samsung 850z håller på att paja och vi behöver byta upp oss. Det lät bra med Tivo boxen med 1TB och tre tuners. Tivo to go lät ju också bra. Så nu får vi se om allt kommer funka som utlovat, grejorna kommer i nästa vecka. Hade bra! Redigerat av Toby, 12 januari 2014 - 22:58. Postad 13 januari 2014 - 04:31 ![]() Redigerat av Duckface21, 13 januari 2014 - 04:33. Postad 13 januari 2014 - 08:35 Jag tycker att den fungerar helt klockrent för mig. Den överlägset bästa boxen jag haft funktionsmässigt. Dock saknas fortfarande lite saker som TiVo2Go på mer än IOS, webgränssnitt, netflix och säkerligen andra saker också. Bäst är nog inspelningen i alla fall. Nu har vi en hel del barnfilm åt sambons systerdotter som - tyvärr - får sova över ibland. (Det är inte så att jag inte tycker om barn, men jag tycker inte om anledningen till att hon måste sova hos oss). Postad 13 januari 2014 - 08:49 Ja, det blir nog mitt "öde" också till slut dvs att byta från Extra Large till Max men utan TiVo-box. Allt nytt kommer till de "nya paketeringarna" och det är naturligtvis just precis för att styra oss abonnenter bort från de tidigare grundabonnemangen. De som har och har haft Medium 8 Favoriter har nog enligt ComHem kommit för billigt undan - se hur det gick med det tidigare digital-tv Small + HD-paketet! Jag kommer då att ha ett syskonabonnemang i min Humax HDPVR och huvudkortet i min Motorola VIP1963. Med denna "combo" kan jag spela in på fyra tuners samtidigt och på två hårddiskar (varav den i Humax är på 2TB till skillnad från TiVo-boxens 1TB) så på detta sätt blir det inte sämre. Det som stör mig är att play- och on demand inte längre kommer att fungera på Motorola-boxen med ett Max-abonnemang. Dessa tjänster är bara kompatibla med TiVo-boxen. Men jag använder mest SVT Play och då via dator eftersom SVTr är så dåligt. Och några filmer köper jag inte heller i någon filmbutik. Har Viasat Premium HD och C More Family tillvalspaket så jag spelar in de filmer jag behöver se vid senare tillfälle. TiVoToGo och andra finesser i TiVo-systemet kan jag leva utan. Serieinspelning och avancerade sökfunktioner är inte tillräckligt intressanta för mig. När det gäller bindningstiden och aktiveringsavgiften så verkar det som dessa bara gäller TiVo-boxen. Fråga dock: Det är väl ingen separat kortavgift förknippad med de nya abonnemangen Max, Plus, Mellan och Bas? Kortavgiften är väl inkluderad i priset även om man väljer varianten utan TiVo-box och med programkort? Postad 13 januari 2014 - 12:23 Postad 13 januari 2014 - 12:40
Men vad gäller för Tivo-boxen då? Får man den, får man låna den eller får man den på avbetalning? Postad 13 januari 2014 - 13:11 TiVo-boxen är bara till låns och man förväntas returnera den om abonnemanget upphör. Du är också skyldig att akta och vårda den. Precis som det var med Televerkets bakelittelefoner en gång i tiden! ![]() Postad 13 januari 2014 - 13:16 Du måste ha TiVo-abonnemang/box för att kunna använda TiVoToGo. Alla med en TiVo-tjänst kan kostnadsfritt ladda ner TiVoToGo-appen eller logga in på webbportalen. Läs här om TiVoToGo: https://www.comhem.s.../tivotogo-37394 Postad 14 januari 2014 - 12:35 är det typ DVD-kvalitet eller kan man få VHS-kvalitet som man får med en del kanaler/program på samsung? Kan man fortfarande använda Samsungboxen på sidan om när man skaffat Tivo eller slutar kortet fungera? Postad 14 januari 2014 - 13:22 Du kan köpa till syskonabonnemang med programkort till TiVo och använda vanlig digitalbox, antingen fristående eller inbyggd i tv. Postad 14 januari 2014 - 14:09 Jag tycker att det fungerar utmärkt, jag tycker att Tivo-boxen är minst lika bra som Humaxen, snabb utmärkt bildkvalitet etc. Men visst, allt är inte rosor; Jag skulle tex vilja kunna få TiVO-boxen att bara visa de play-tjänster som jag har abonnemang på när jag söker/bläddrar efter film. Det känns litet dåligt att den ska visa C-More play, SF Anytime etc som antingen är utanför mitt abonnemang eller är pay-per-view. Mvh, Ingvar Postad 14 januari 2014 - 15:11 Det där med att att programguiden och menyer för on demand/play visar mer än man abonnerar på dvs helt enkelt det totala utbudet är säkert ingen slump. Dels är det naturligtvis komplicerat att filtrera uppgifterna efter vars och ens abonnemang vid varje givet tillfälle, dels ligger det i ComHems intresse att visa det totala utbudet för abonnenterna så att de blir frestade att köpa till ytterligare kanaler! Tittare sitter inte alltid och lusläser kanalförteckningen för att få information om utbudet men när de zappar runt ser de säkert kanaler som de blir nyfikna på och vill testa. Billigare och effektivare än att låta säljare sitta och ringa för att sälja in vilket sällan är särskilt populärt. Redigerat av Unregistered558ade6e, 14 januari 2014 - 15:13. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |