Det gäller nog alla klienter,det är dina personliga inställningar på kontot. jag har inte hittat att det går att göra det valet i apparna på enheterna sen.gäller de inställningarna endast webbläsaren eller är det allmänt alla clienter?
Postad 01 November 2012 - 11:38
Postad 01 November 2012 - 14:53
Just de här villkoren lär ju bli svåra att undvika. Andra villkor (som det där med hur tvister ska lösas och att man inte får gå ihop mot Netflix) är rent blaj, det går inte att avtala bort Konsumentköplagen.Fast å andra sidan har du uppenbarligen gått med på deras villkor....
- Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
- Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
- Personal info is used for advertising.
Postad 01 November 2012 - 17:52
De har ju 27 miljoner abbonenter så de kan ju inte vara så otäcka tror jagJust de här villkoren lär ju bli svåra att undvika. Andra villkor (som det där med hur tvister ska lösas och att man inte får gå ihop mot Netflix) är rent blaj, det går inte att avtala bort Konsumentköplagen.
- Netflix reserve the right to disclose personal info, no notification.
- Netflix uses 3rd party advertisers that use tracking cookies to target ads.
- Personal info is used for advertising.
Postad 01 November 2012 - 18:19
Jo, det var det första jag klickade i.Gå till ditt konto/Hantera videokvalitet och se till att Högsta kvalitet (upp till 1 GB i timmen, eller upp till 2,3 GB i timmen för HD) är förklickad.
Jag har testat lite mer nu och insett att jag har tittat på det jag vill se, inte beroende på om det är HD eller SD.
Jag har tittat lite mer på bara HD nu och får väl ändra "oacceptabelt" till "ok".
Tyvärr så finns ju inte en hel del i HD vilket gör att man måste titta på SD.
För mig känns det som om Netflix är perfekt för mobil, surfplatta och köks/sovrums tv men inte hemmabiorummet.
Postad 01 November 2012 - 18:41
Jo, det var det första jag klickade i.
Jag har testat lite mer nu och insett att jag har tittat på det jag vill se, inte beroende på om det är HD eller SD.
Jag har tittat lite mer på bara HD nu och får väl ändra "oacceptabelt" till "ok".
För mig känns det som om Netflix är perfekt för mobil, surfplatta och köks/sovrums tv men inte hemmabiorummet.
Tycker i alla fall att kvaliten har varit bättre än com hem som jag har som TV. Visst någon gammal Toxic Avenger film var väll inte så bra kvalite, men Den sista Scouten, Thor har minst varit lika bra som uppskalad DVD ;-) men helt ok tycker jag, jag kör via PS3 till Marantz SR5006 och vidare till Mitsubishi HC4000 projje och 81" skärm
//Mike
Redigerat av fristil, 01 November 2012 - 18:44.
Postad 01 November 2012 - 18:46
Jo, det var det första jag klickade i.
Bara för att kolla igen så startade jag på måfå 2 filmer. 30 Days of night och Final Destination 5, båda i "deras" HD och det är riktigt bra bild.
Ser på 60 tums Sony tv och HD ser med tanke på storleken på tvn riktigt riktigt bra ut.
Och då är jag kräsen när det gäller bild, ser enbart på Canal Digitals HD kanaler när jag tittar på tv.
/Fredrik
Postad 01 November 2012 - 19:45
Oskarpt? Inte på min 52" iaf.
Inte på min 65" heller. Visst, vi snackar inte Bluray kvalité men det kanske man inte hade väntat sig heller för 79 kr/månad, iaf inte jag.
Postad 01 November 2012 - 20:02
//Mike
Postad 01 November 2012 - 22:07
Tyckte jag såg/läste någonstans att Netflix kan sänka sin bandbredd om lasten blir för stor på deras sida dvs man börjar kolla på HD de sänker den till SD för att det inte ska sänka deras system. Tror det är en uppbyggnads fas till de får till hela infrastrukturen inklusive deras ISPer
//Mike
Kanske finns en sån funktion också, men främst handlar det om ifall användarens bandbredd är för dålig. Minns för kanske 2 år sedan när enda sättet att få det att fungera var lite halvskakiga VPN lösningar med usel bandbredd, då kunde kvalitén ofta dyka lite då och då, vilket nog inte var NetFlix fel.
Postad 02 November 2012 - 08:30
Postad 02 November 2012 - 09:09
Jag kommer inte börja betala för netflix.
har varit i kontakt med Netflix-supporten angående felsyncet mellan bild/ljud på Apple TV. Det var självklart fel på min utrustning, enligt dom.
Det dom gjorde var att "ändra min upplösning". Då frågade jag vilka upplösning jag skulle ha nu - "Good quality resolution". Då frågade jag "720p, 1080i or 1080p?" på vilket jag fick svaret "0.3 GB per hour".
Jävla pajassupport. Nej, netflix sjunker mer och mer i mina ögon. Jag kan mer än gärna betala för mig när det kommer till film och musik, men då ska det fungera. En film som jag hyr och inte fungerar går jag tillbaka med.
Har haft problem med någon film på ATV3 som har haft problem med syncen och det var på en svensk film, vet inte om det har någon betydelse, vet inte om filmerna är lagade i 50 el 60 hz. Apple Tv:n vill i alla fall spela upp allt i 60 hz eller är det jag som missförståt ATV3:ans autoläge =) Köpte den och använder den bara till Netflix. Andra svenska filmer har varit i sync...
Postad 02 November 2012 - 09:17
Så mer eller mindre måste man nog ha en ATV eller annan enhet där tjänsten fungerar som "den ska" för att det ska vara värt det. Väldigt synd att inte pcbaserade tjänsten fungerar bättre.
Postad 02 November 2012 - 09:35
Då de ändå står bredvid varandra i skåpet tyckte jag inte att det var meckigt med kabel (0,5m), märkte en prestandaförbättring när jag streamar från datorn iaf.
Postad 02 November 2012 - 09:45
Funkar perfekt med inbyggd app i Sony HX855TV , ingen osynk,perfekt flyt, superbild. Samma med PS3, men LG inbyggda app i blurayen däremot har vid nåt tillfälle varit lite ryckig vid panoreringar. Gul text är det väl i alla? Har trådlöst nätverk,inga problem där inteFunkar bra med ATV, kasst med inbyggd app i min Panasonic-TV, syncproblem och gul undertext.
Redigerat av Askungen, 02 November 2012 - 09:45.
Postad 02 November 2012 - 09:49
Gul text är det väl i alla?
Bara testat med ATV 3, där är texten vit i alla fall.
/Fredrik
Postad 02 November 2012 - 10:18
Bara testat med ATV 3, där är texten vit i alla fall.
/Fredrik
Vit text med ATV3, gul med iPad/iPhone. Själv störs jag inte av gul text, men det är ju lite märkligt att den inte är vit på alla enheter. Det är ju trots allt standard vid textning. Vi ska kanske vara tacksamma för att vi slipper de gamla svarta textremsorna i alla fall, om nu någon minns hur det kunde se ut...
Postad 02 November 2012 - 10:19
Å fan. Den är gul på alla mina enheter,har iofs inte kört via datorn så där vet jag inte.Bara testat med ATV 3, där är texten vit i alla fall.
/Fredrik
Postad 02 November 2012 - 20:43
Postad 02 November 2012 - 20:45
Postad 02 November 2012 - 22:13
Finns det nåt sätt att markera filmer/serier som "Titta senare" eller nåt?
Jag brukar söka upp och spela upp ett par sekunder av det jag vill se på datorn, sedan dyker dom upp i PS3
Ja precis, för närvarande är det enda sättet men på facebook har svenska Netflix sagt att de jobbar på en sådan funktion.
Postad 02 November 2012 - 23:52
det parametern med överföringshastigheten som gjorde det.
Kvalitén brukar vara sunkig första minuten sen höjs den.
Utbudet är som sagt skralt men jag har att titta på flera månader
framöver ändå.
Bäva månde Canal Plus och alla andra. För samma pris som
Netflix kan du hyra två filmer och då bara 48 timmar per film.
Lovefilm kommer att gå under snart, bara en tidfråga. Deras
utbud är dock i särklass med logistiken ger problem.
SVT har en bra Play-funktion. Men när den lyftes in i Telia
så var bara bråkdelen kvar av utbudet.
Minnesvärda milstopar
- Färg TV och TV2 kom ungefär smtidigt.
- TV3 med reklam, men man tröttnade snart
- Inspleningsbar DVD med hårddisk.
- App för att spela in Remote
- Och alla Video on demand
Det blir en spännande vinter.
För mig leder just nu Netflix.
Postad 03 November 2012 - 15:03
Redigerat av Unregistered1413, 03 November 2012 - 15:03.
Postad 05 November 2012 - 02:21
Kör lovefilm sedan tidigare. Jag tror inte tjänsten kommer dö så länge du har ett bättre utbud och snabbare ut med nyare filmer. Bildkvaliten hade jag som argument tidigare hade inte förväntat mig att streamingen skulle vara så pass bra vid det här laget. Men visst bluray är bluray men tror snarare det är utbudet och snabbare ut med ny film som håller lovefilm tjänster vid liv. 4 filmer för 79 spänn eller hundratals liksom.
Nu är ju inte allt material lika bra som planet earth men ofta likvärdig eller bättre än de dvd filmer jag har jämfört med och ibland som sagt förbluffande nära bluray.
Har inte kört lika mycket med netflix via datorn men har inte direkt upplevt något problem där heller. Använder datorn mest för att söka på filmer så jag hittar dem snabbare.
Har inte testat min Ipod touch för det ändamålet. Sökmotorn fungerar ungefär så bra som man kan begära med fjärrkontrollen. Betydligt smidigare än viaplays lösning vilket gäller det mesta när det gäller netflix.
Upplever inga hack jämfört med skivavspelning på min BDT-320. Vilket förvånade mig lite med tanke på hur hackigt bläddringen i via market är och laddningstiderna för applikationen. Men när väl filmen rullar flyter det klockrent.
Postad 05 November 2012 - 03:07
Redigerat av Askungen, 05 November 2012 - 03:10.
Postad 05 November 2012 - 08:22
Svenska Lovefilm är helt kassa på streaming. Det finns några 10-tal filmer och inga serier. Deras verksamhet i Sverige bygger på att skicka skivor i kuvert. Efter 1,5 år har jag tröttnat och sagt upp mitt abb hos LF. En reflektion är att Blu Ray, som ändå ska vara ett okänsligt media, oftare än förväntat har varit ospelbara. Nej, nu blir det bara streaming. Netflix "till vardags" och Headweb eller SFanytime (beroende på vems app som funkar bäst och ger bäst kvalitet) när man vill se på något ny. SF Anytime ger förresten ut koder för fri film nu på sitt 10-års-jubilee. Jag är uppe i 3 frikoder pga att det har strulat med deras hemsida (finns 2, en gammal och en ny och båda är aktiva...)Kan vara värt att påpeka att iaf i länder som England har LoveFilm en ganska bra och välfylld streamingtjänst. Har inte testat den själv på länge men iaf för nåt år sedan var det rätt likt NetFlix om jag minns rätt, lite fler filmer (som man vill se) men lite färra serier. Den svenska LoveFilm har jag dock aldrig provat.
Redigerat av agpath, 05 November 2012 - 08:25.
Postad 05 November 2012 - 08:57
Sen är det svårt när man inte kan bläddra per genre, utan bara efter vad netflix tycker jag ska se. Vet att man kan detta på datorn, men nu när man sitter vid xboxen vill man ju ha möjlighet att göra det även här. Bra med lite variation i menyerna men listorna är inte fullständiga. Känns som om man kan gå miste om många bra filmer som man har glömt att de finns.
Sjukt störigt att skip-knappen inte fungerar hellre. Vet inte hur många gånger man vill hoppa förbi något tråkigt kapitel och direkt hamnar i eftertexterna.
/S
Postad 05 November 2012 - 09:01
Vilken plattform? 5.1 funkar inte via webläsare eller mobil-app.har testkört netflix ytterligare lite under helgen. Fortfarande nöjd, men finns ju vissa frågetecken, bland annat när vissa nya filmer inte har vare sig HD eller 5.1 ljud. Att de inte har alla i HD kan jag förstå men när en sån ny film som "We where soldiers" inte ens har 5.1 ljud, då är det lite dåligt. Försök hitta någon mer eller mindre bra ripp på tpb som inte har detta... Mystiskt.
Postad 05 November 2012 - 19:34
Det är lite konstigt tycker jag att ATV har vit undertext och andra enheter gul. Jag har tre utöver datorn och alla fyra har gul. Inte för att det stör mig men vad beror det på? Jag trodde att det beror på att netflixappen är "utformad" att visa gul text. För när alla fyra visar gul text så tror man ju inte att det beror på enheterna för i så fall borde någon av de fyra visa vit text. Tydligen har western digital också gul text, hur är det med panna och sammy, philips osv? iPhonen har med gul text
Jag har provat Panna VT50/Hembio 490/Bluray bdp 320, ATV3 och PS3. Alla med gul text dock ej ATV då. Väljer att använda den eftersom den är snabbast i menyerna och HD fullt ut vilket det inte är i alla. Skärm delningen från Imac till ATV också bra
Postad 05 November 2012 - 23:16
Vore tacksam för svar
Isak
Postad 05 November 2012 - 23:21
Jag har precis påbörjat en prenumeration på Netflix. Jag streamar tjänsten genom min Playstaton 3 men har ett problem med att ljudet försvinner helt emellanåt när jag tittar på både filmer och serier. Problemet ter sig så att ljudet flrsvinner under 1 - 2 sekunder för att sedan komma tillbak igen. ibland sker det inte under en hel film, ibland händer det ganska frekvent och ibland så kan det dröja en bit in i filmen/serieavsnittet innan problemet uppenbarar sig. Finns det någon här på forumet som vet vad detta kan bero på och hur jag kan få bukt med det? Bara för och klargöra, bilden är alltid helt perfekt (inga artefakter som kan tyda på dålig kommunikation med routern alltså) utan problemet har endast med ljudet att göra. Jag har min Playstation 3 trådlöst uppkopplad til min router och ett bredbandtjänst med 10mbi. nedladdning.
Vore tacksam för svar
Isak
Kört PS3 men med comhem 100mbit och aldrig upplevt det som du nämner, men jag kör PS3 trådat. Har du provat det och sett om det är problemet, dvs kopplat kablat mellan PS3 och routern?
//Mike
Postad 06 November 2012 - 13:15
https://www.facebook...412456795480192
Postad 06 November 2012 - 13:24
Kört PS3 men med comhem 100mbit och aldrig upplevt det som du nämner, men jag kör PS3 trådat. Har du provat det och sett om det är problemet, dvs kopplat kablat mellan PS3 och routern?
//Mike
Nej, det har jag iofs inte gjort. Problemet jag har är att routern står i sovrummet och Playstation 3 konsolen i vardagsrummet så det blir ganska långt att dra sladden. Annars finns ju alltid möjligheten (om jag nu skulle bestämma mig för att det är ok och ha en kabel som sträcker sig från sovrummet, genom hallen, till tvn) att dra en HDMI kabel från datorns grafikkort till Tvn.
Postad 06 November 2012 - 13:59
Det finns ju facebookintegration nästan överallt, så det är knappast konstigt.Varför allierar sig Netflix med facebook. Är det samma ägare?
(Netflix köptes nyligen av Microsoft, för övrigt.)
Redigerat av agpath, 06 November 2012 - 14:02.
Postad 06 November 2012 - 14:14
Det går rykten om att MS är intresserat av att köpa, men inget är klart och det spekuleras i om ryktet är ett knep för att dra uppmärksamheten i från att Netflix går rätt knackigt.(Netflix köptes nyligen av Microsoft, för övrigt.)
Postad 06 November 2012 - 14:25
Det går rykten om att MS är intresserat av att köpa, men inget är klart och det spekuleras i om ryktet är ett knep för att dra uppmärksamheten i från att Netflix går rätt knackigt.
Går Netflix knackigt?
Postad 06 November 2012 - 14:31
Jo, det är ett rykte som baseras på att VD Hastings hoppade av från MS styrelse och att det skulle vara för att undvika insiderinfo inför ett köp. (Han sitter också i FBs styrelse).Det går rykten om att MS är intresserat av att köpa, men inget är klart och det spekuleras i om ryktet är ett knep för att dra uppmärksamheten i från att Netflix går rätt knackigt.
Det som går knackigt är dvd-uthyrningen i USA. Vi ska inte blanda ihop Netflix US med den nordiska lanseringen som gäller enbart streaming. DVD-uthyrningen har de knoppat av och tvingat kunder som vill fortsätta att få skivor i brevlådan att skapa ett dubbel-konto separat från streamingen, vilket har skapat ett j-kla rabalder.
Redigerat av agpath, 06 November 2012 - 14:32.
Postad 06 November 2012 - 14:44
I så måtto att man inte är i närheten av sina mål för antal abonnenter och att aktien tagit stryk. Den repade sig dock då de nyss tog in en ny investerare.Går Netflix knackigt?
Hmm, fick för mig att de "knoppat på" DVD-uthyrningen igen efter Qwikster-debaclet för ett år sen.DVD-uthyrningen har de knoppat av och tvingat kunder som vill fortsätta att få skivor i brevlådan att skapa ett dubbel-konto separat från streamingen, vilket har skapat ett j-kla rabalder.
Postad 06 November 2012 - 15:28
Barnfilmer och -serier saknar i 9 av 10 fall svenska röster. Kul för min 3-åring.
Edit: Det enda positiva är att man kan köra två streams samtidigt och med olika innehåll.
Redigerat av Unregistered2208, 06 November 2012 - 15:52.
Postad 06 November 2012 - 15:28
Jag har inte koll på när detta hände. Verkar dock underligt om de fortsätter med dvd-uthyrning istället för att lägga allt på streaming. Kanske kunde de komplettera med On demand med styckpris på nya filmer så att man slipper andra tjänster för det?I så måtto att man inte är i närheten av sina mål för antal abonnenter och att aktien tagit stryk. Den repade sig dock då de nyss tog in en ny investerare.
Hmm, fick för mig att de "knoppat på" DVD-uthyrningen igen efter Qwikster-debaclet för ett år sen.
Postad 06 November 2012 - 15:57
http://www.flatpanel...l&id=1350640612
Blir till att snararst beställa en Apple TV och sluta på att vänta på de strulande Samsung som inte kan få till appar till alla modeller...
Redigerat av agpath, 06 November 2012 - 15:59.
Postad 06 November 2012 - 18:28
Frågan är om inte SFanytime är bättre om du vill ha svensk film med svenska röster än viaplay?
Då kanske man får netflix på sin D7005 plasma. Man är rädd de får för sig att det bara är LCD D7005an som ska ha det dock.
Redigerat av oqvist, 06 November 2012 - 18:30.
Postad 06 November 2012 - 19:53
Redigerat av Unregistered1413, 06 November 2012 - 19:54.
Postad 06 November 2012 - 20:12
Lägg till några tior för ett vpn-konto hos en amerikansk operatör så har lan även hela det amerikanska utbudet...
Postad 06 November 2012 - 21:05
Postad 06 November 2012 - 21:58
Viaplay får en del nytt ja men det mesta slussar de ju direkt till hyrbutiken.
Tar man bort hyr så har de nu suveränt ihåligt sortiment
Vi måste använda oss av helt olika Viaplay-tjänster...
Men tror ni verkligen att ni ska få precis alla filmer och serier som finns för bara 79 kr/månad som jag tror NetFlix kostar i Sverige?
Finns väl ingen som tror det?
Redigerat av Unregistered2208, 06 November 2012 - 22:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
235 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?