Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 05 April 2013 - 09:52
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Tar ofta med med mig en spelkonsoll till stugan och där kör vi endast mobilt bredband så att koppla upp mot internet spelkonsollen går bort för mig.
Eftersom? "Ehm, jo vi har internet uppkoppling men jag vägrar använda den av ren principsak" låter mest Drama Queen i mina öron... Jag tror det kommer bli så att det kommer klagas endel för att folk gillar att klaga. Sen kommer de flesta inse att det mesta man använder är anslutet till internet och så kommer folk använda det som vanligt. Thats the world we live in, som sagt.
Redigerat av pacman, 05 April 2013 - 09:52.
Postad 05 April 2013 - 09:53
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Hehe. Spelar inte heller online. Men det betyder inte att jag är rädd för att gå online. 
...eller maskinen tråden handlar om, Nextbox, som garanterat kommer ha WiFi... 
Fråga: Hur många av de, vad är det, 100 miljoner(?) iPads som sålts använder inte online? 23? 
Går inte direkt att jämföra med en iPad/läsplatta då de inte kräver konstant uppkoppling. Man kan fortfarande använda en iPad även om den är offline.
Postad 05 April 2013 - 10:00
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Går inte direkt att jämföra med en iPad/läsplatta då de inte kräver konstant uppkoppling. Man kan fortfarande använda en iPad även om den är offline.
Tjaa, det är inte det som är poängen. IPad kräver ett hem med uppkoppling för att den ska vara användbar. Ja, förutom de 23 personer som använder den som kalkylator då... Men ja, givetvis kan man inte göra en direkt jämförelse. IPad är ju tänkt som ett mobilt verkyg som kan användss lite varsom helst. Nextbox är stationär och används hemma eller på sin höjd i sommarstugan.
Redigerat av pacman, 05 April 2013 - 10:02.
Postad 05 April 2013 - 10:03
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Eftersom? "Ehm, jo vi har internet uppkoppling men jag vägrar använda den av ren principsak" låter mest Drama Queen i mina öron...
Du har väl inte en aning om vilket mobilt abonnemang vi har så spela inte viktig. Drama Queen? Tänker inte ändra abonnemang (som räcker alldeles utmärkt för oss när vi är i stugan), bara för att denna spelkonsol ska ta en massa datatrafik. /Fredrik
Redigerat av porch123, 05 April 2013 - 10:04.
Postad 05 April 2013 - 10:06
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Du har väl inte en aning om vilket mobilt abonnemang vi har så spela inte viktig. Drama Queen?
Tänker inte ändra abonnemang (som räcker alldeles utmärkt för oss när vi är i stugan), bara för att denna spelkonsol ska ta en massa datatrafik.
/Fredrik
Vad spelar det för roll vilken uppkoppling ni har om ni har uppkoppling? Att den pingar fram och tillbaka tar liksom inte upp speciellt mycket.
Redigerat av PalmiNio, 05 April 2013 - 10:08.
Postad 05 April 2013 - 10:07
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Tänker inte ändra abonnemang (som räcker alldeles utmärkt för oss när vi är i stugan), bara för att denna spelkonsol ska ta en massa datatrafik.
ja det är många bytes som behövs ska du se
Postad 05 April 2013 - 10:13
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Säga vad man vill men detta måste vara första gången en produkt har hatats och ratats så mycket innan företaget bakom har sagt ett enda ord. Det hela kommer ner till 3 point: - Krav på uppkoppling - Krav på inkopplad Kinect - Block av begagnade spel Tycker folk drar i lite för stora växlar men samtidigt är krav alltid so-so. Krav är ok om det höjer upplevelsen av produkten, t ex iPad/Mobil. Krav bara för sakens skull är dock inte så kul. Kaz slänger en bra känga
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Jag saknar den gamla goda tiden när man bara stoppade in en skiva/kassett och bara spelade. Inga updates, inget internet, inget DLC, inget krims-krams.
Det va tider det.
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Vad spelar det för roll vilken uppkoppling ni har om ni har uppkoppling? Att den pingar fram och tillbaka tar liksom inte upp speciellt mycket.
ja det är många bytes som behövs ska du se
Nej, jag vet inte hur mycket datatfafik det tar, och inte ni heller verkar det som. Blir att avvakta och se helt enkelt, den ska ju inte släppas i morgon direkt. /Fredrik
Redigerat av porch123, 05 April 2013 - 10:14.
Postad 05 April 2013 - 10:16
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nej, jag vet inte hur mycket datatfafik det tar, och inte ni heller verkar det som. Blir att avvakta och se helt enkelt, den ska ju inte släppas i morgon direkt.
/Fredrik
Exakt min poäng. Men som sagt är det många som redan har en klar bild över hur dålig produkten är vilket är rätt roligt då företaget bakom inte har presenterat någon info om den what so ever.
Postad 05 April 2013 - 10:17
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Kul att Microsoft vågar tänka "out of the box" i all fall.  Som sagt, vi vet inte mycket än men det är ju alltid kul att dra överdrivet stora växlar på fragment av rykten.
Postad 05 April 2013 - 10:20
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Nej, jag vet inte hur mycket datatfafik det tar, och inte ni heller verkar det som.
Nej men om online krävs så vågar jag påstå att det handlar om försumbara mängder trafik (ping 32bytes i sekunden typ)
Postad 05 April 2013 - 10:21
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Även om det skulle inte ta många kb så är frågan: varför kräva konstant uppkoppling? DRM? Begagnad block? Reklam? Obligatorisk Xbox Live abonnemang?
Postad 05 April 2013 - 10:34
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Även om det skulle inte ta många kb så är frågan: varför kräva konstant uppkoppling? DRM? Begagnad block? Reklam? Obligatorisk Xbox Live abonnemang?
Jag tror ju inte det kommer krävas och förstår inte heller varför det MÅSTE krävas som du säger men om det nu mot förmodan skulle krävas så pratar vi nog bytes.
Postad 05 April 2013 - 10:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
DRM endast. Reklam i någon form finns i butikerna (Live/PSN) oavsett när du går in där. Obligatorisk Xbox Live abonnemang kommer där nog finnas men detta kommer nog finnas i en gratis variant, blir liksom samma sak som att skapa en grundprofil på Xbox 360.
Postad 05 April 2013 - 11:05
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Sicket tjöt, det är väl bara att avvakta och se vad MS själva säger...
Postad 05 April 2013 - 11:09
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Du har väl inte en aning om vilket mobilt abonnemang vi har så spela inte viktig. Drama Queen?
Hehe ja, det är tämligen mkt Drama Queen att förutsätta att Nextbox alltid kommer ta så pass mkt datatrafik att du tvingas ändra ditt mobil abonnemang till din sommarstuge-vistelse. Det är iaf ett fall av att försöka göra problemet så stort det bara går. Som sagt, för de flesta så tror jag problemet är mindre än vad stormen i vattenglaset gör sken om. Men stormar är rätt vanligt i konsolvärlden, jag menar, det fanns ju de som tycktes vara helt knäckta över att det inte följde med nån hdmi-kabel i vissa konsolpaket.
Redigerat av pacman, 05 April 2013 - 11:14.
Postad 05 April 2013 - 13:46
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
Kaz slänger en bra känga

Bara FYI, det där är Fake Kaz, rolig som fan dock
Postad 05 April 2013 - 14:35
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
kan ju säga att OM ms bestämmer sig för att ha always connected, så ser ps4 mer och mer intressant ut. och det kommer från en som inte är särskilt intresserad av sonys produkter. tvinga mig inte till att spela med en så hemsk kontroll microsoft! do the right thing.
kanske går tebax till att bara hålla mig till nintendo. behöver jag inte köpa lika mycket spel heller
Postad 05 April 2013 - 14:46
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Tänk dig när du är i en av de svettigare bossfighter ever i spel X som du kämpat med länge, och så när du precis äntligen ska dräpa bossen så.... "pling" game suspended, check your internet connection....
Hade föredragit ett strömavbrott då istället. Hehe
Förstår tanken med att alltid vara online, inget fel med det - men att inte ens kunna spela vanliga offline-spel utan uppkoppling är bara dumt IMO..
Postad 05 April 2013 - 15:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Tänk dig när du är i en av de svettigare bossfighter ever i spel X som du kämpat med länge, och så när du precis äntligen ska dräpa bossen så.... "pling" game suspended, check your internet connection....
Hade föredragit ett strömavbrott då istället. Hehe
Förstår tanken med att alltid vara online, inget fel med det - men att inte ens kunna spela vanliga offline-spel utan uppkoppling är bara dumt IMO..
Lite så känner jag också. Ok att de kollar uppkoppling när man drar igång ett spel, men att bli utkastad från spelandet bara för att den inte får någon pingback inom 3 minuter känns som en väldigt sunkig lösning. Annars inga problem att ha den 24/7.
Postad 05 April 2013 - 15:37
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Postad 05 April 2013 - 16:15
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Haha =P
Det vore ju ganska komiskt om de faktiskt hade planer på detta och nu såg all backlash. Han som ska presentera det lär ju behöva skottsäker väst och flame shield.
Redigerat av Zoiler, 05 April 2013 - 16:15.
Postad 05 April 2013 - 17:54
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Bredbandsbolaget fick för sig att rycka min sladd pga att jag skulle flytta (tydligen tog det 10 dagar att koppla in på det nya stället men bara 5 minuter att koppla ur på mitt gamla) mitt i Wave 10 i ME3 multiplayer. Körde sen lite mobilt bredband istället, men nådde 10 Gb gränsen bara efter några dagar och då ryckte Telia uppkopplingen. Bara Wave 9 dock. Nu var ju detta ett multiplayer spel, men eftersom ALLA spel kommer i princip att bli online spel som kopplas ner efter några minuter så blir det en jävla röra. Och vad gäller att använda den i sommarstugan; jag har ingen täckning där. Ska jag behöva betala för ett året runt ADSL abonnemang om jag skulle vilja ha konsollen med mig till stugan över sommaren? Nä, jag tror inte alls på det ryktet. Låter som något som dev-kittet har och som någon sen berättat snett om. Men Microsoft får skylla sig själva, de borde fan berätta något nu. Sony får ju så enormt mycket gratispoäng genom att visa utvecklare som faktiskt kan berätta om PS4an.
Postad 05 April 2013 - 18:04
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
All negativitet kan snabbt vända. 16 GB GDDR5 RAAAM. Allt som är relevant.
Postad 05 April 2013 - 20:15
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg

Älska att folk tar sig tid och gör detta. En kombo av underliggande tragisk slöseri med tid, men jävligt roligt.
Postad 06 April 2013 - 08:52
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
hatetrain still going strong!
Postad 06 April 2013 - 09:03
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Officiell ursäkt: "We apologise for the inappropriate comments made by an employee on Twitter yesterday. This person is not a spokesperson for Microsoft, and his personal views do not reflect the customer centric approach we take to our products or how we would communicate directly with our loyal consumers. We are very sorry if this offended anyone, however we have not made any announcements about our product roadmap, and have no further comment on this matter."
Pinsamt av Adam, man bör veta bättre än trolla rundor om produkter som man själv jobbar med.
Postad 06 April 2013 - 09:14
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3103 inlägg
I stugan, där ska man ju ha äldre system som Nintendo 8-bit.
Postad 06 April 2013 - 11:30
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
skrev detta på ett engelskt forum (orkar inte översätta) PSN Servers gets hacked or overloaded during christmas holidays.On my future PS4I cannot access PSN or PSN StoreI still can play my gamesI still can watch netflixI still can watch youtube or whateverMS Servers gets hacked or overloaded during christmas holidaysOn my (not) future Xbox)I cannot access XBOX live or marketplaceI cannot play any gamesI cannot watch netflixI cannot do shitI can read a book-------------------------------- http://www.youtube.c...h?v=DZgmM0ZMkq4
Postad 06 April 2013 - 15:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
MS radar upp epic fails varenda månad nu. Mycket spännande
Postad 06 April 2013 - 16:07
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
MS radar upp epic fails varenda månad nu. Mycket spännande 
Gör MS verkligen det, är det inte tomtar på internet som sprider rykten tror du?
Postad 06 April 2013 - 16:25
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Gör MS verkligen det, är det inte tomtar på internet som sprider rykten tror du?
Så här är det alltid. Vänta bara tills vi kommer till stadiet med fakeade youtube videos som visar de nya systemen.
Postad 06 April 2013 - 16:36
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
skrev detta på ett engelskt forum (orkar inte översätta)
PSN Servers gets hacked or overloaded during christmas holidays. On my future PS4 I cannot access PSN or PSN Store I still can play my games I still can watch netflix I still can watch youtube or whatever
MS Servers gets hacked or overloaded during christmas holidays On my (not) future Xbox) I cannot access XBOX live or marketplace I cannot play any games I cannot watch netflix I cannot do shit I can read a book
-------------------------------- http://www.youtube.com/watch?v=DZgmM0ZMkq4
Han har så rätt, om Microsoft inte tänker om rejält (såvida detta inte bara är falska rykten, sanningen är dock den att vi nog aldrig kommer få reda på det) så är de nog körda inom konsolbranschen. De går ju inte riktigt som de tänkt sig på OS fronten. Microsoft ni bör verkligen ta och tänka igenom vad ni har pysslat med den senaste tiden. Ni har inte släppt många spel de senaste två åren som riktat sig till era core/hardcore fans utan endast en massa Kinect "smörja". Sony kommer äta er till lunch om ni fortsätter i samma stil.
Redigerat av Jack of all trades, 06 April 2013 - 16:37.
Postad 06 April 2013 - 16:41
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Stämde mycket mer förr men idag har dessa rykten mer sanning i sig än tidigare då de ofta kommer från personer som har insikt i industrin. Men som jag skriver ovan kommer vi nog aldrig få reda på detta då ryktena även säger att de kan ändra detta krav relativt snabbt genom en enkel uppdatering. För mig är det minst lika viktigt att veta vad de tänkt göra för det visar hur företaget resonerar och kan även ge en hyfsad bild av framtiden eftersom de knappast kommer överge sådant här, de kommer garanterat vänta tills tillräckligt många köpt konsolen. Se bara på vad Sony gjorde med stödet för Linux (som var ett argument för att köpa deras konsol).
Redigerat av Jack of all trades, 06 April 2013 - 16:41.
Postad 06 April 2013 - 20:40
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
Sorry men jag tycker bara det är så förbannat roligt med människor som sitter och lägger upp videos på internet där de klagar att de kommer ha maskiner hemma som kommer att kräva internetuppkoppling.
För mig personligen är det en ickefråga. Jag vill att mina maskiner skall vara uppkopplade på internet när jag spelar på dem, jag vill se vilka av mina vänner som är online, spela lite med dem, snacka strunt etc. När jag åker till landet åker jag dit för att komma bort ifrån min vardag, ligga i en hängmatta och läsa böcker i tre veckor. Inte för att spela spel.
Postad 06 April 2013 - 20:43
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
Jisses! Att bli så arga för något som är helt obekräftade rykten kan inte vara hälsosamt.
Att de kräver always online för dev kits är ju inte alls konstigt och behöver ju inte nödvändigtvis innebära att det blir så för den färdiga konsollen.
Jag väntar med att bli arg tills jag vet hur det faktiskt blir (inte för att det här, för mig, skulle vara något stort problem, men ändå).
Postad 06 April 2013 - 20:54
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5773 inlägg
Det ryktas ju om
- Always online
- Always kinect
- Always standby
Alltså kan MS i principövervaka dig i ditt hem, MS ska tydligen skicka information om hur folk beter sig när dom spelar. Visserligen är detta bara ett rykte men det skulle inte förvåna mig om MS kommer kunna checka kameror när du inte är medveten om det, och sen kan dom stänga av folk som beter sig illa på Live och får många dåliga feedbacks.
Detta är ändå något som oroar lite att dom kommer gå in i folks hem och medvetet eller omedvetet kollar in hur folk spelar, folk med mycket negativt feedback kanske blir extra kollade.
Postad 06 April 2013 - 20:56
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
För mig personligen är det en ickefråga. Jag vill att mina maskiner skall vara uppkopplade på internet när jag spelar på dem, jag vill se vilka av mina vänner som är online, spela lite med dem, snacka strunt etc. När jag åker till landet åker jag dit för att komma bort ifrån min vardag, ligga i en hängmatta och läsa böcker i tre veckor. Inte för att spela spel.
Antar att du har ett väldigt stressigt vardagsliv eftersom du inte kan tänka dig spela lite spel när du är på landet. Utan bara läsa böcker, dessutom i 3 veckor. Allt jag gör hemma idag kan vi göra i stugan en regnig dag om vi vill. De dagar vi inte åker ut med båten och badar så kan man bli sugen på att spela lite. Men alla är vi olika. /Fredrik
Postad 06 April 2013 - 20:58
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Sorry men jag tycker bara det är så förbannat roligt med människor som sitter och lägger upp videos på internet där de klagar att de kommer ha maskiner hemma som kommer att kräva internetuppkoppling.
ganska stor skillnad på vad du vill och vad dom kräver. hade gärna sett att min tv har internetuppkoppling (har den visserligen, men inga särskilt smarta funktioner utöver), men hade fetlackat om det var krav för att kunna använda den. vill gärna surfa med min mobil, men hade det varit always on hade den rykt direkt. jag vill kunna spela spel även om jag inte har en uppkoppling, av vilket skäl som helst. sen att jag gärna har prylar som fungerar online är väl inget snack om. det är när kravet kommer in som det inte är roligt längre.
Postad 07 April 2013 - 11:01
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
jag förstår att ni vill ha always online, att man kan ta del av extra tjänster och egenskaper för att man är uppkopplad. Jag tycker också att sådant är bra.
men vill ni ha online only?
dvs att er hårdvara inte fungerar om den inte är uppkopplad?
Postad 07 April 2013 - 11:45
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
jag förstår att ni vill ha always online, att man kan ta del av extra tjänster och egenskaper för att man är uppkopplad. Jag tycker också att sådant är bra.
men vill ni ha online only? dvs att er hårdvara inte fungerar om den inte är uppkopplad?
Nej, inte online only. Jag vill kunna spela även om servern skulle ligga nere eller om min egen uppkoppling av någon anledning skulle börja strula. Det händer dock nästan aldrig och jag är i praktiken alltid uppkopplad redan som det är, även om jag alltid bara kör single player, så jag tror inte att jag på det stora hela skulle märka någon skillnad. Så jag vill visserligen inte ha online only, men blir det så är det inte hela världen för min del.
Postad 07 April 2013 - 12:54
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det ryktas ju om
- Always online - Always kinect - Always standby
Alltså kan MS i principövervaka dig i ditt hem, MS ska tydligen skicka information om hur folk beter sig när dom spelar. Visserligen är detta bara ett rykte men det skulle inte förvåna mig om MS kommer kunna checka kameror när du inte är medveten om det, och sen kan dom stänga av folk som beter sig illa på Live och får många dåliga feedbacks. Detta är ändå något som oroar lite att dom kommer gå in i folks hem och medvetet eller omedvetet kollar in hur folk spelar, folk med mycket negativt feedback kanske blir extra kollade.
Gött med lite konspirationsteori ovan på det! Ska vi växla ner lite?
Postad 07 April 2013 - 13:40
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Hoppas dom skippar stöd för tjock-tv. Då blir det nog ett jävla gnäll om att man inte kan använda sin nya xbox om man inte har en tv från det här århundradet. Har man inte internet 2013 så klarar man sig förmodligen utan en nextgenkonsol tills dess att man skaffar internet, har man inte hdtv så har man definitivt ingen nytta av en nextgenkonsol. Folk är alltid rädda för förändring men se tillbaka på allt som har förändrats genom tiden och säg att ni hellre hade haft vevgrammofon än musikanläggningar som kräver en konstant elektrisk källa för att fungera?Det är väl inte speciellt konstigt om det blir ett krav på att man är online då ms förmodligen tjänar åtskilligt mer på de som har konsolen inkopplad. Reklam, DLC, GoD, Appar/tjänster, XBLA, XBLgold. Därutöver kommer man förmodligen döda chippning och flashning samt piratkopiering. Alla konsoler kommer vara uppdaterade och se likadana ut på mjukvarusidan, det innebär säkert en hel del fördelar för ms. Tvivlar dock starkt på att dom skulle spionera på folk via kinekt då det skulle komma ut för eller senare och kosta dom åtskilliga miljarder i skadestånd. Med det sagt hoppas jag att det kommer finnas några minuters buffert för dom fåtal ggr som det blir tillfälliga problem med internet eller live samt att live fungerar bättre än det har gjort tidvis med 360'n.
Postad 07 April 2013 - 14:05
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
Jag säger detta helt villig att ta ännu en varning, men hur dum i huvudet är du egentligen?
Postad 07 April 2013 - 14:11
Chrester
-
Chrester
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Ända sen färgtv kom så har det bara gått utför . . .
Postad 07 April 2013 - 14:12
Unregisteredb3599d3b
-
Unregisteredb3599d3b
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Jag säger detta helt villig att ta ännu en varning, men hur dum i huvudet är du egentligen?
Om du menar mig så utveckla gärna.
Postad 07 April 2013 - 14:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Det där är väl inte särskilt konstruktivt? Det normala när man inte håller med om något är att framföra argument om varför man inte håller med.
Postad 07 April 2013 - 15:09
oqvist
-
oqvist
-
Über-Guru
-
-
10550 inlägg
Det finns ju inga plus alls med att KRÄVA internetanslutning. Jättebra att ha den möjligheten givetvis. Kräv det när du installerar ett spel som piratkopieringsskydd så långt kan jag sträcka mig men sedan ska det va valfritt om jag vill spela i sommarstuga där jag inte har internet eller varstans. Vad är poängen med en hyfsat portabel burk om man inte ska få spela där man vill pga något epigt online krav som inte fyller någon funktion alls? Då får MS fixa 3G mottagare på den och erbjuda gratiskonto worldwide.
Men vi får se jag tror då inte de kommer kräva konstant internetuppkoppling.
Postad 07 April 2013 - 15:15
Unregisteredbb649a5e
-
Unregisteredbb649a5e
-
Guru
-
-
4239 inlägg
ditt inlägg genomsyras av samma arrogans som orths twitter"skämt". "jag har det ju bra så varför klagar alla för?"
det kan tyckas se ut som en bra affärside, men i själva verket är det urbotat korkat, åtminstone som det ser ut idag. du stänger ute väldigt många potentiella kunder genom att kräva online. fan, t.o.m jag som har en hyfsat bra uppkoppling (även om det tog 1½ månad att få skiten) kommer välja bort 720 om online är ett krav. jag vill kunna spela spel när JAG vill, inte när jag råkar ha en uppkoppling, eller när kontrollservern råkar vara igång.
som oqvist säger finns det INGA plus alls för konsumenter att kräva internetanslutning. INGEN. och dom positiva effekter det medför för företaget är så få och små att det fortfarande inte räcker till för att kräva. det är helt enkelt enbart jävligt korkat.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|