Man kan hitta legendary vapen med 50% extra bonus på djur, där ingår (kanske) gouls och glowing ones
Får mest rustningar från Legendary, fick visserligen en rätt bra pistol för 10mm igår från en Glowing Legendary mole rat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)
Startad av
sinnes
, Jan 18 2013 13:05
1408 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 18 November 2015 - 07:49
Får mest rustningar från Legendary, fick visserligen en rätt bra pistol för 10mm igår från en Glowing Legendary mole rat Postad 18 November 2015 - 10:55
Håller faktiskt inte med om att sådant som ligger som skräp i spelvärlden och har merfunktioner skulle vara dålig speldesign enbart för att det inte går att exploita skiten ur det till max. Är enbart coolt att skräpet går att använda och dålig speldesign är det i spel som har massa sådant skit som blåser i vinden realistiskt eller faller när du kommer åt det men att du inte kan göra något annat med det. =)
Får gärna komma ett fysiskt realistiskt openworld-spel där man kan göra vad som helst men inom naturlagarna då. Fotorealistisk grafik, typ som trailern till Fallout 4 skall det vara med. Hoppas man får se det innan pension iaf (inom ~30-40år). Vilka nummer på Fallout och GTA kan det tänkas vara uppe i då?
Jo, men man behöver inte missbruka en sak bara för att möjligheten finns. Väljer man att göra det ligger problemet hos en själv. =) Redigerat av HenkeEdge, 18 November 2015 - 11:08. Postad 18 November 2015 - 13:20 Det man egentligen behöver plocka upp är circuits, och saker som ger oil, resten kommer ju av sig själv nästan
Jag har nog plockat upp ca 25k skräpsaker hittils och jag har ett överflöd av alla resurser, utom just oil Postad 18 November 2015 - 14:02 Till er som vill bli av med viktproblemen och inte kör med Dog Meat så finns det en ett sätt att få din kompanjon att bära hur mycket saker som helst. Den här videon förklarar hur man gör:
https://www.youtube....?v=JWVmBevoCas Postad 18 November 2015 - 19:56
Jag blev nästan deprimerad av att precis som i Fallout 3 och NW gå runt o söka i varenda liten vrå efter bobbleheads och magazines. Miljöerna är verkligen deprimerande på riktigt.
Postad 18 November 2015 - 20:05 Ja det är ju en postapokalyptisk värld man vandrar runt i. Där skrot och skräp är skatter. Inte konstigt om den känns litet deprimerande. Redigerat av andersos, 18 November 2015 - 20:06. Postad 18 November 2015 - 22:01
Tycker det är lite mysigt jag.
Har kommit på mig själv sittande och vissla på "Johnny Bode´s - Atombomben" när man spelar. Haha. Postad 18 November 2015 - 22:12
Lvl 22 nu. Måste komma ikapp och klara lite sidequests. Känns som man har lite väl många lösa trådar här o var men så fort man ska göra nått dyker 10 andra möjligheter upp..
Postad 18 November 2015 - 23:10
Jag har nästan bara kört sidouppdrag, lvl 16. Inte ens dragit till stan än.
Postad 18 November 2015 - 23:27
Vissa sidouppdrag måste man göra rätt snabbt annars försvinner de. Om man t.ex. får in en radiosignal och någon verkar behöva hjälp så kanske de inte lever om man gör det för sent. Postad 19 November 2015 - 08:16 Har hittat 2 grupper som jag joinat iaf. Men har inte avancerat särskilt långt i storyn Heller. Det tar tid. 😊 Postad 19 November 2015 - 08:58 Vad jag förstår så erbjuder FO4 bra mycket mer speltimmar än föregångarna med tanke på allt man kan sysselsätta sig med? Nu med möjligheten att bygga försvar och liknande så skulle det inte förvåna mig om FO5 kommer erbjuda någon form av multiplayer...
Trött jag blir att inte kunna spela- snart köper jag det på kreditkortet och får någon att ge mig det i för tidig julklapp... Postad 19 November 2015 - 09:09
Jag spelade runt 100 timmar på både Skyrim och Fallout 3. Fallout 4 är nog större, men iallafall mer välfyllt. Uppdragen haglar tätt och även om dom känns små åker 1-2 timmar snabbt. Jag har spelat 25.5 h, vilket i praktiken är längre då jag upprepat vissa strider 4-5 ggr. Jag har lvl 16 och har knappt rört huvuduppdraget eller utforskat värst mycket, inte byggt mycket heller. 150 timmar blir det nog minst. Troligtvis mer
Postad 19 November 2015 - 09:48
Igår när jag levlade så tog jag den perken i alla fall, får vi se om det gör någon skillnad. Kan aldrig vara en nackdel tänkte jag
Jag har även något energyvapen som verkar bra och en pipe-gun, men är inte riktigt helt övertygad om deras beträfflighet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har heller inte dragit till stan Diamond City, eller kört något på mainquest. Har mest kört minuitemen-uppdrag och lallat runt och explorat ställen i nordväst, vid vault 111. Redigerat av genstruktur, 19 November 2015 - 09:51. Postad 19 November 2015 - 10:23
Ammo har ju alltid varit en bristvara i Fallout. Jag gillar att man inte kan fästa sig vid 1-2 vapen, utan måste cykla dom och ibland använda sämre vapen pga ammo. Striderna är ofta väldigt svåra och kräver taktik och tålamod.
Postad 19 November 2015 - 10:27 Ej upplevt det så, kanske i början. Men jag har kört rifle sen tidigt och .308 ammo då det kändes som den var vanligare. Nog kört samma ammo/vapentyp från lvl 5-29 som jag är nu, klart jag prövat dom andra men har ju all bonus på non automatic rifles. Får ju åka runt till alla traders och köpa ammo mellan varven så man klarar sig, men slipper välja vapen jag ej vill använda och som väger onödigt, behöver det till all junk :-P (har inget i ammo perken) Edit: Får ju tilläga att sneak dmg och crit är ju viktiga faktorer för mig. Att "slösa" ammo på att inte kunna få sneak dmg skulle ju ta slut på min ammo snabbare än du hinner säga, brackeli krankel fnatt! Så tålamod, springa ifrån fighter, försöka bara få uppnärksamhet ifrån 1 fiende itaget, då sniping fungerar sådär med flera agressiva fiender som rusar emot en, spexiellt när man vill ta ner dom som är många levlar över en själv för härlig loot ;-) Redigerat av SKIBBE, 19 November 2015 - 11:38. Postad 19 November 2015 - 10:37 Absolut! Det är kul att det inte finns ett överflöd av ammo, och andra saker.
Så var det kanske också i de tidigare spelen? Var så länge sedan jag spelade något så har glömt av Redigerat av genstruktur, 19 November 2015 - 10:42. Postad 19 November 2015 - 11:32
Så är min upplevelse också! 60 timmar in i spelet, är level 40.
Det enda vapnet jag har haft lite ammo-brist till är mitt Gauss-rifle (tror jag det heter). Redigerat av Warlokk, 19 November 2015 - 11:33. Postad 19 November 2015 - 11:49
Jag längar tills jag äntligen ska hitta ett rifle med silencer så jag kan flytta det till min bössa! Har inget i gun/sience perken för crafting, så gäller att ha bra flyt med dropsen ;-)
Vet inte hur ni spelar, men jag springer runt och button mashar på VATS då det funkar som att spotta i Bf4 typ. Går ju inte se alla ghols t.ex men det löser VATS åt en dag som natt. Redigerat av SKIBBE, 19 November 2015 - 11:52. Postad 19 November 2015 - 12:44 Jag använder nästan bara VATS för att hitta minor innan jag springer in på ett område
Edit: Förresten... finns det något smidigt system för att scrapa allt man har i sin workbench? Eller måste man slänga allt på backen eller ha i sin inventory först och sen scrapa? Redigerat av Warlokk, 19 November 2015 - 12:46. Postad 19 November 2015 - 12:47
Hur gör man för att ta bort en mod på ett vapen och sätta på ett annat? Det har jag inte förstått att man kan göra... Postad 19 November 2015 - 12:53
Går ej "ta bort" men om du bygger eller redan har en mod i samma kategori, så frigörs den som var monterad innan. Så genom att bygga standard/enklaste frigör den mer kraftfulla du vill åt. Så jag jobbar iaf :-) Redigerat av SKIBBE, 19 November 2015 - 13:00. Postad 19 November 2015 - 12:59
Aha, och då går den mod som frigjorts att välja på det andra vapnet som man vill sätta den på istället, trots att man inte har perken för att tillverka moden från början?
Tack för svar Redigerat av genstruktur, 19 November 2015 - 12:59. Postad 19 November 2015 - 13:01
Precis! Måste vara samma typ av vapen dock. Np :-) Postad 19 November 2015 - 13:29
Måste man scrapa det i sin workbench? Kan man inte bygga med det ingående materialet ändå? Eller har jag förstått fel? Postad 19 November 2015 - 13:32
Aldrig spelat BF, men att trycka på VATS-knappen när man är ute och går i det fria går lite per automatik för mig med. För att upptäcka faran före den upptäcker mig. =)
Jo om du har den perken i tillräckligt hög nivå. Annars så kan man göra som det beskrevs för att kunna montera dit saker som man inte har "utvecklingen" för att göra själv. Redigerat av HenkeEdge, 19 November 2015 - 13:35. Postad 19 November 2015 - 13:35
Aha, samma typ av vapen. Ja och då menar du verkligen samma typ antar jag
Jag får prova lite själv Redigerat av genstruktur, 19 November 2015 - 13:37. Postad 19 November 2015 - 14:00
Jodå, jag önskar bara lite bättre översikt över vad jag har för material Postad 19 November 2015 - 14:11
Silencer sänker range iaf vet jag, men ökar sneak dmg med 15% om jag inte minns fel, ökar chanserna för fler skott med sneak bonusen med hoppas jag. Langa iväg skott med 3x dmg+15% dmg blir fint de, sen crit på det också :-P
Postad 19 November 2015 - 14:46
Skön perk är V.A.N.S. Den visar närmsta vägen mot målet när man slår på V.A.T.S utan fiender i närheten.
Postad 19 November 2015 - 15:16 fick googla lite, jag fick ju vans tidigt så aldrig reflekterat på vad den gör. Ska man hålla inne knappen... alltså detta spelet förvånar inte i otydlighet. Jag har ju bara tryckt på den utan resultat... Står ju ingenstans hur man använder den bara att vägen synns i vats, och vats behöver man inte long pressa för att få upp. Less man blir Redigerat av SKIBBE, 19 November 2015 - 15:29. Postad 19 November 2015 - 16:21 Nu börjar jag bli lite irriterad på den där AI:n fine att min companion är lite trög. Men nu försöker jag inta något (vill inte spoila för mycket så försöker prata löst)
Men iaf jag använder mig av ett hjälpmedel som kastas för att markera, likt en granat. triggar mätaren från hide till caution, inte danger. jag faller tillbaka, får Hidden, faller långt tillbaka. sen när hjälpen kommer. då RUSAR fienderna till mig och tok anfaller. fast dom inte vet var jag är Postad 19 November 2015 - 16:36 Ammobrist? Hmm, jag har 600 för bolt action och typ 500 för pistolen. Sen runt 200 för mitt legendariska och 200 shells för shotgun. Har inte köpt så mycket ammo, bara till det legendariska. Postad 19 November 2015 - 16:55
När man kört ett tag så verkar den komma. Jag hade svårt att hitta .308 ibörjan och hittade massa .50 cal. Men tog tid innan man fick tag på en sådan krycka.
Men nu verkar det vara shotgun som man måste göra lite stödköp till.
Jag har inte VANS-perken men när man håller knappen länge så kommer ju "Crit-mätaren" fram och ligger kvar tills man trycker igen för att få bort det. Redigerat av HenkeEdge, 19 November 2015 - 16:58. Postad 19 November 2015 - 17:12
Aldrig känt att ammo vart knapp dock, inte ens i början. Man får trots allt rätt mycket av fiender, tillräckligt iaf för att "tjäna" på varje fiende. Man får blanda vapnen lite bara. Postad 19 November 2015 - 18:51
Slår du på V.A.T.S utan fiender så får du ett grönt spår. Samma funktion fanns väl i Skyrim vill jag minnas. Postad 19 November 2015 - 18:53 Så jag måste ha spelat Skyrim för att förstå hur V.A.N.S funkar? Texten "long press LB to view nearest path in V.A.T.S" hade räckt. Föresten, är det nån som lyckats ta bort en markör på kartan? Jag råkade sätta ut en, kan flytta den men inte ta bort? Varit där i flera dagar nu, störande. Redigerat av SKIBBE, 19 November 2015 - 18:55. Postad 19 November 2015 - 19:25
Klicka på den för menyn och ta bort där? Postad 19 November 2015 - 19:26
Står bara place marker, aldrig remove Postad 19 November 2015 - 19:40
Jaha, det lät omständigt men får pröva det vid nästa sittning
Kan man välja local map när man inte är på plats? Postad 19 November 2015 - 19:43
Jag som trodde att V.A.N.S var för att man skulle få med uppdragsriktningen i kompassen. Att få närmaste vägen känns rätt meningslöst eftersom man ändå vill utforska
SKIBBE: Det är jag osäker på, men vet att jag har lyckats ta bort egna markeringar och tror det var så. Redigerat av kokkelimokk, 19 November 2015 - 19:45. Postad 19 November 2015 - 19:45
Något tips på bra vapen som slukar .38-kulor? Har snart 4000 av dessa så känner att jag kanske ska börja använda lite mer
Postad 19 November 2015 - 20:03 Blev ett köp idag.... får oroa mig om en månad för betalningen
Hann spela till första uppdraget sedan upptäcktes löss på två av ungarna så kvällen har gått till annat Postad 19 November 2015 - 20:15
I verkligheten kan du ju skjuta .38 special i en revolver som du kan ladda med Magnum .357
Vet inte om det är likadant i Fallout 4 Postad 19 November 2015 - 20:41
Använd som valuta? Även om man bara får 1 caps per kula så kan det ju bli endel. =) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |