Sedan behöver du en elkabel som inte är inkluderad i kitet
Från och med haswell så verkar de vara inkluderade i kitet och bör ligga i kartongen, det följde med till min D34010WYKH åtminstone.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
5 relaterade trådar
Postad 10 March 2014 - 17:43
Från och med haswell så verkar de vara inkluderade i kitet och bör ligga i kartongen, det följde med till min D34010WYKH åtminstone. Postad 11 March 2014 - 16:52
Någon som vet om det följer med en strömsladd till n2820 versionen när man beställer hos netonnet?
Postad 12 March 2014 - 10:38
Fick ramminnet till min NUC igår så nu är den up and running. Det fungerade bra med ram och ssd och installationen av Server 2012 R2 Essentials gick smidigt. Däremot fick jag sitta ett par timmar med att få igång nätverkskortet även om det är ett känt problem för Server 2012 eftersom Intel inte stöder den plattformen officiellt. Det tog inte lång tid att fixa när jag väl hittat en bra bloggpost (se länk nedan) för min D34010WYKH (med Intel® Ethernet Connection I218-V NIC), innan dess var jag runt på lite sidospår.
Det handlade lite kort om att ladda hem drivrutinerna, packa upp dom på NUC och göra några mindre modifieringar i installationsfilen (.inf) för det nätverksskort som sitter i D34010WYKH. Jag skulle tro att det är samma lösning som gäller även för andra NUC med Server 2012 men att det är en annan .inf-fil som ska redigeras än den som refereras till i bloggposten. Intel NUC D34010WYK running Hyper-V 2012R2 http://www.wout.it/?p=27 Redigerat av Probe, 12 March 2014 - 10:40. Postad 12 March 2014 - 15:51
Har lagt en screenshot i mitt galleri. Gick ej att lägga in en här i tråden. Postad 12 March 2014 - 19:40
It is all in the package. Där är strömkabel med Postad 12 March 2014 - 21:46
Nu ligger den på posten från CDON D54250WYKH
Nu har den kommit. Redigerat av a_Warlock, 13 March 2014 - 21:35. Postad 13 March 2014 - 20:24
Då var min Intel NUC DN2820FYKH installerad med OpenELEC.
Hårdvara: 2,5 SATA SSD på 32GB 4GB DDR3L Installationen var som väntat super duper enkelt. Körde in OpenELEC 4.0 Beta 1 released BIOS var dock inte lika super duper. Fick uppdatera via USB och fortfarande ganska buggigt (Mycket som hänger sig när man ändrar). Dock gick installationen av OpenELEC grymt! HDMI ger rätt bild, ljudet kommer ut rätt! Alla format fungerar perfekt! DTS MA och allt! Testade Immortals BluRay iso och den svettas knappt! IR delen är superb! Funkade direkt med min Harmoney! Plus: - Den tuggar tunga saker utan svett - Ljudet fungerade - IR fungerar i OpenELEC - WiFi fungerade i OpenELEC - Ljudlös! - BILLIGT! Minus: - Dåligt BIOS Postad 13 March 2014 - 21:33
och då väntar vi med spänning på en rapport angående hur den hanterar 23.976 Postad 13 March 2014 - 22:05
Som andra redan rapporterat. Klockrent! Andra som säger samma sak: http://intelnuc.blogspot.se/ "It also does 23.976Hz video properly and can handle high bitrate 1080p streams without any problems. DTS-HD and True HD passthrough works." http://www.legitrevi...m-review_135053 "The 24p bug has been fixed, though." http://openelec.tv/f...0fykh?start=195 "However first impressions are great. Perfect audio and video, and I am picky. Flawless 24p motion!" Redigerat av PalmiNio, 13 March 2014 - 22:07. Postad 13 March 2014 - 22:28
Netflix, Viaplay, Magine, hur funkar dessa? Postad 13 March 2014 - 22:44
Kör openelec. Så inget jag kan testa
Vad är det o hur ser jag det? Postad 14 March 2014 - 01:44
Kan man "kallstarta" en NUC med fjärrkontroll? (via IR eller CEC)
Jag siktar på en i3: D34010WYK som antingen kör Win8+XBMC eller OpenElec, men alla former av vilolägen på mina tidigare HTPC har haft lite andra biverkningar, t.ex. laggig bild eller inget ljud förens datorn startats om. Sedan känns det ju lite bra att få ner standby strömförbrukningen också När jag googlat så har jag hittat lite blandad info, en del modeller verkar ha inbyggt stöd för CEC, en del kräver att man monterar en adapter på moderkortet, en del säger att den kan kallstarta via IR en del andra säger motsatsen... man blir förvirrad Postad 14 March 2014 - 06:49
Supertack för denna post! Nu blir det till att beställa! Postad 14 March 2014 - 07:26
Har testat och JA, det går att kallstarta med fjärren! Snabbt som fan att dra igång den och stänga av den via fjärren. Postad 14 March 2014 - 08:12
Har nu fått hem min D54250WYKH och installerade Win 7 på den.
Är det några Bios ändringar som ni rekommenderar att man gör? Kommer använda en externt ir öga för att lägga in den i tv skåpet. Postad 14 March 2014 - 08:22
Uppgradera Bios först och främst så du kan ställa ner fläkthastigheten..även om den inte låter mycket så går den att få lite tystare Jag har upptäckt ett problem iaf och det är att när jag växlar mellan ingångar på min förstärkare (Arcam AVR600) till NUC:en så misslyckas den oftast med att handskaka HDMI och jag måste stoppa in dra ur sladden för att det skall "ta". Ev. kan en lösning vara att med fjärren toggla ingång på projektorn istället för att rycka sladden. Intel är medvetna att det finns de som har problem med detta men har inte hittat något officiellt utlåtande att det är en bugg eller om det jobbas på för att fixas. Postad 14 March 2014 - 08:47
Hade jag vetat att den fixade Netflix, Viaplay och andra liknade tjänster hade jag köpt en idag. I annat fall blir det en maskin som tyvärr mer påminner om en icke komplett mediaspelare. Min Asrock med många år på nacken fixar än idag 1080p med tunga filer utan problem.
Väntar också på min Brix I5 pro... Postad 14 March 2014 - 09:12
Vad den klarar av beror på vad du installerar på den. Den kommer utan operativsystem så du får själv välja om du vill ha Windows/Linux eller någonting annat. NUC med i5 borde klara allt det du räknar upp. Den klarar 30GB mkv med DTS-HD MA. Postad 14 March 2014 - 09:34
Då har jag fått igång min DN2820FYKH också, det är min första HTPC så jag känner att jag saknar lite erfarenhet och kunskap, mer om det snart.
Jag valde DN2820FYKH för att jag hade minne, disk och en Win7 liggandes och det blev så pass billigt att jag inte kunde låta bli Förutom detta så hade jag inga direkta problem alls annat att det tar en jäkla tid med alla uppdateringar och SP1 på Win7. Jag har bara laddat ner VLC nu och testade med ett par .mkv-filer och det var nu min brist på erfarenhet med HTPC märktes, jag har två huvudproblem:
Är det någon som har några tip eller idéer ang. detta? Annars tycker jag den fungerar riktigt bra, dugligt snabb att boota med tanke på att den har mekanisk disk och Win7 och känns även rapp och responsiv när man surfar osv. Med tanke på investerimngen så är jag klart nöjd och kan jag bara reda ut dessa problem så så kommer den vara riktigt bra Postad 14 March 2014 - 09:44
Fast den har bla problem med 1080p från Youtube, verkar vara något med hårdvaruaccerelationen. Kan någon testa Netflix, Viaplay eller Magine och se hur det flyter? Postad 14 March 2014 - 10:40
Låter som den kodar av ljudet internt istället för att skicka som Bitstream. Kan du texta Netflix / SVT Play / Youtube? 1080p då Postad 14 March 2014 - 11:10
Det låter rimligt, gäller att hitta vart man ställer in det då. Har inget Netflixkonto men SVT Play och Youtube kan jag testa ikväll. Redigerat av EVOVII, 14 March 2014 - 12:54. Postad 14 March 2014 - 12:50
Jag kör viaplay på i3an med win 8.1 utan problem, funkar kanon så länge man kör via appen, dom silverlightströmmar man får i webläsarna har för dåligt flyt i bilden, men som sagt, med appen (flash antar jag?) funkar det bra. Postad 14 March 2014 - 14:57
Apparna är inte flash. Apparna funkar bättre alltid då de inte är knutna till någon tredjeparts webblösning så som Flash. Postad 14 March 2014 - 15:02
För det första "problemet" så behöver du kolla om VLC har automatisk justering av refresh rate'n. Alt. använd MPC-HC eller XBMC som jag vet har dessa funktioner inbyggda. M.a.o. så ändrar programmet refresh rate utifrån vilken frame rate video-filen etc. har. Den andra torde bero på att du behöver köra pass through i audio inställningarna. Så att programmet skickar DTS, DD strömmen som den är annars avkodas detta i programmet och skickas ut som PCM. Borde väl egentligen inte spela så stor roll eftersom HDMI klarar att skicka multikanal PCM. Så det är möjligt att du behöver ställa in i programmat att du har en 5.1 setup etc. så att den vet om att den ska skicka ljudet som multikanal och inte stereo. Som sagt, kolla vilka audio och video-inställningar som finns tillgängliga i programmet. Redigerat av Trasan, 14 March 2014 - 15:03. Postad 14 March 2014 - 15:10
Har nu klickat hem en NUC 2820 men har en fråga. Ska installera OpenElec, behöver man ha ett trådat tangentbord och mus till den då?
Postad 14 March 2014 - 17:39
Ne inte om det är RF Postad 14 March 2014 - 19:17
Gör som "Trasan" säger, lägg ner VLC snarast (om inte annat för bildkvaliten) och satsa på XBMC eller MPC-HC istället. Rekommenderar XBMC för att direkt uppnå vad man kan kalla en HTPC Postad 14 March 2014 - 20:16
Spela upp något med 23,976 fps och logga in med ssh och kör ,det så ser du vilka upplösningar / fps som funkar. Postad 15 March 2014 - 11:02
Har nu installerat min Nuc.
Det Inns ett avsnitt som handlar om installation på Intels sida. http://www.intel.com...b/CS-033935.htm Där beskrivs det att man ska: On the Boot > Boot Configuration menu, in the UEFI Boot pane, OS Selection is set to Windows 7. Men jag hittar inte det själv i Bios inställningarna. Har den senaste Bios ver. 24. Någon som gör det? Sen har jag mappat upp mina NAS diskar Men mappningen i Windows försvinner efter varje omstart och jag måste skriva in user och lösenord igen (har bockat i "spar"). Någon som direkt vet hur man kommer runt detta med att spara inloggningen? Postad 15 March 2014 - 11:26
Media Center PC står enheten som i Logitech Harmony Remote Software. Programvaran hittar fram rätt modelnummer när man söker på D34010WYKH. Postad 15 March 2014 - 12:03
Vad har ni för inställningar för fläkten i Bios? 40% är default i "minimum duty cycle" har för mig att jag sett någonstans att man kan sänka den till 20-25%, stämmer det? Har den senaste Biosen installerad.
Postad 15 March 2014 - 12:57
De som står som true eller false? Stärkaren visar 24p Postad 15 March 2014 - 16:07
True är den som används just nu och resten är väl vad som stödjs.
Posta allt , tack Postad 15 March 2014 - 16:59
Står true på 1080p med 60. Dock säger allt annat 24p ( TV och Onkyon). Så verkar inte stämma. Den ändrar sig inte oavsett källa men TV o förstärkaren visar rätt.
Står true på 1080p med 60. Dock säger allt annat 24p ( TV och Onkyon). Så verkar inte stämma. Den ändrar sig inte oavsett källa men TV o förstärkaren visar rätt. Postad 15 March 2014 - 17:13
Spelar du upp en 23,976 film samtidigt så borde du få true när du kör kommandot.
Vill bara veta hur nära 23,976 fps du kommer. Redigerat av 22mc, 15 March 2014 - 17:15. Postad 15 March 2014 - 18:57
SVT Play fungerade bra, dock lite osäker på vilken upplösning jag egentligen hade, stod "Högsta kvalitet", då låg jag runt 60 % processor men den spikade upp till 80 % då och då, dock inga störningar i bild och ljud. Youtube i 1080p resulterade i 100 % processorlast, var dock sebart med bara enstaka hack. Postad 15 March 2014 - 19:18
Laddade ner XBMC och bägge problemen försvann Jag får ut DD och DTS-ljud nu, men när jag testar DTS-HD.MA så funkar det inte, filmen går som i slow motion och inget ljud alls, om jag ställer om i XMBC att min receiver inte klarar DTS-HD.MA så fungerar det och jag får ut vanlig DTS, skumt. Postad 15 March 2014 - 20:19
Jag skaffade en Baytrail, installationen gick smärtfritt.Bios uppdaterades. Bytte ut wifi kortet mot ett som ac kort jag hade liggande. Inte fått igång det än men mest kämpat med att acceptera Win 8.1.....
Postad 15 March 2014 - 20:22
Tjenare
Har köpt en n2820 nuc och har stora problem.. Uppgraderade till senaste bios 0025 och installationen gav alla indikationer att det hade gått bra men efter det får jag inte upp någon bild på min monitor, det står bara ingen hdmi signal upptäckt men jag hör att fläkten snurrar till extra om jag trycker ctrl alt delete...som att den starar om. Hade bild innan uppdateringen och tog mig in i bios så det har funkat. Har provat följade utan resultat: clear cmos Bios recovery (ingen bild under processen men power knappen blinkar med jämna mellanrum som det står på intels hemsida att den ska göra och efter några minuter lyser den konstant) Någon som har någon tips på vad jag ska prova härnäst? Mvh Jonas Postad 15 March 2014 - 21:23
Efter en del googlande så verkar jag inte ha ett minne som rekomenderas av intel, Crucial 4GB CT51264BF160B.
Köpte minnet och nucen på netonnet. Någon som kör med detta minne och upplever problem? Vad kör ni andra på för minnen till eran bay trail nuc? Mvh Jonas Postad 15 March 2014 - 21:49
Du har köpt fel minne, 1,5 v ska vara 1,35v
Formfaktor DIMM 240-pin CAS latens 9 Kylning Passiv Spänning 1,50 V Åtkomsttidstiming Information saknas / Anges ej av tillverkaren Plätering Guld Teknisk specifikation:
Redigerat av 22mc, 15 March 2014 - 21:49. Postad 15 March 2014 - 22:48
Hade koll på att minnet skulle va 1.35v och på minnes modulen står det 1.35v DDR3L Enligt någon intel support sida ska det tydligen va nått med minnes densiteten varför dom inte rekomenderar minnet. Frågan är ju om det är minnet som gör att jag har problem eller om bios uppdateringen gick snett.. Kanske gick uppdateringen fel just på grund utav minnet...tyvärr har jag inget annant minne att prova så det blir väl att skicka tillbaka och beställa ett annat och hoppas på att bioset funkar som det ska. Mvh Jonas Postad 15 March 2014 - 23:30
Vart står det att detta minne (CT51264BF160B) är 1.50? Postad 16 March 2014 - 00:48
Det låter ju strålande Vilken NUC har du och vilket operativ kör du? Postad 16 March 2014 - 09:18
Se till att du ändrar till WASAPI audio under dina ljudinställningar i XBMC så kommer det bli bra. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |