Men varför fortsätter du att om och om anslå och referera till reklamblad som de vore sanningar. Att gömma ditt agerande bakom "entusiasm" blir bara löjligt när det så uppenbart handlar om att lyfta upp och trycka in en produkt i folks medvetande.dock så har ju hifi&musik nyligen sagt sitt,
XTZ Class A-100 D3
(Förstärkare)
|
4
|
(35)
|
Inga priser | |
XTZ 99.26 MKII Walnut/White/Matt Black
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(6)
|
Inga priser | |
HRT Stage
(Datorhögtalare)
|
7
|
(9)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 * (1225 inlägg)
|
6 år sedan |
HRT Stage (394 inlägg)
|
8 år sedan |
Frågor om HRT Stage (6 inlägg)
|
11 år sedan |
HRT Stage prisdumpat rejält (20 inlägg)
|
11 år sedan |
XTZ AP100 VS A100 D3 (46 inlägg)
|
11 år sedan |
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg)
|
12 år sedan |
Marantz SR6006 med XTZ (1 inlägg)
|
12 år sedan |
Ställa in sub och högtalare (7 inlägg)
|
13 år sedan |
Driva Vienna acoustics med... (59 inlägg)
|
13 år sedan |
Rotel eller XTZ. (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Canton GLE 490.2 vs Dynavoice Challenger M-65 EX (17 inlägg)
|
13 år sedan |
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg)
|
14 år sedan |
Cd-spelar funderingar (6 inlägg)
|
14 år sedan |
XTZ A100 D3 Vs Naim nait 5i (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Förstärkare till Amphion Argon2 Anniversary (11 inlägg)
|
15 år sedan |
Stereo/Surroundförstärkare 2-5k (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Suround+Stereo förstärkare ihop? (11 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 18 May 2013 - 04:13
Postad 18 May 2013 - 06:29
Men varför fortsätter du att om och om anslå och referera till reklamblad som de vore sanningar. Att gömma ditt agerande bakom "entusiasm" blir bara löjligt när det så uppenbart handlar om att lyfta upp och trycka in en produkt i folks medvetande.
Tester ser jag iofs inte som reklamblad primärt, men det är fritt för dig att tycka. Sen skall man kanske inte handla efter tester, men åtminstone kanske ha dom som ett ev. stöd i ett första urvalskriterium. Om ett system lämnar ett sådant intryck på en redaktion som detta gjort, så bör man kanske inte förbise det när man skall shoppa ett 2-kanals system för dryga 10.000:-. Nu får vi bara hoppas det kommer ut på marknaden så fort som möjligt, så alla spekulanter kan få sig en lyssning.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 07:26.
Postad 18 May 2013 - 10:40
Men vänta nu. Sakliga argument till varför andra tillverkare inte skulle lyckas lika bra som HRT?Andra vad?
Det är ju här det kvarstår att jämföra, vilket är svårt i och med att systemet inte finns på marknaden än, dock så har ju hifi&musik nyligen sagt sitt, och jag kan inte riktigt se hur en högtalare för 6.000:- och förstärkare för 3.500:- skall kunna konkurrera med detta system, men vi får väl se när det väl kommer ut i handeln.
Eller lösa kombinationer från olika tillverkare för samna pengar.
Postad 18 May 2013 - 14:56
Men vänta nu. Sakliga argument till varför andra tillverkare inte skulle lyckas lika bra som HRT?
Eller lösa kombinationer från olika tillverkare för samna pengar.
Hur många i denna tråd som har, eller inte har, subjektiva eller objektiva, åsikter om Stage, har hört det hemma hos sig emot sin egen utrustning?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 15:08.
Postad 18 May 2013 - 15:14
De låter säkert jättebra för sin storlek precis som ino piP & transmission audio m1i men att det är en ren hifi anläggning är att ta i då fysiken spelar en stor roll för att få high fidelity enl mig ialf.....
Redigerat av robert293, 18 May 2013 - 15:15.
Postad 18 May 2013 - 15:40
De är ju en nyhet så det lär ju dröja.... saken är den dock att hrt har fysiska begränsningar och de går inte att lura oavsett hur skicklig konstruktören är med 4" basar och jag tror att det är där skon klämmer till varför många är skeptiska (särskilt när man läser reklam bladet)
De låter säkert jättebra för sin storlek precis som ino piP & transmission audio m1i men att det är en ren hifi anläggning är att ta i då fysiken spelar en stor roll för att få high fidelity enl mig ialf.....
Absolut har de begränsningar. Det har inte minst jag vidhållit från starten. Ett par B&W 805D, Qln Signature och/eller AE Acoustic Energy AE1 t ex har ju också fysiska begränsningar. Skulle du säga att de inte platsar under kategorin "ren hifi anläggning" för det?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 16:03.
Postad 18 May 2013 - 17:01
Och detta var ditt svar på frågan om Stages prestanda mot högtalare 6000/ förstärkare 3500kr.?Hur många i denna tråd som har, eller inte har, subjektiva eller objektiva, åsikter om Stage, har hört det hemma hos sig emot sin egen utrustning?
Hur många sådana kombinationer har du då provat Stage emot hemma hos dig?
Tror vi båda genom åren hört en väldig massa "mellanpris" högtalare prestera fantastiskt. Under vissa förutsättninga kan det tom. vara svårt att skilja ännu billigare högtalare än så från väsentligt dyrare. Så en lyckad kombo enligt ovan kan högst sannolikt fullt ut komkurrera med Stage.
Nu var det du som ifrågasatte detta, och ju själv uppskattar sakliga argument.
Postad 18 May 2013 - 17:26
Och detta var ditt svar på frågan om Stages prestanda mot högtalare 6000/ förstärkare 3500kr.?
Hur många sådana kombinationer har du då provat Stage emot hemma hos dig?
Nej, det har du rätt i. Det har jag inte. Jag jämförde Stages prestanda mot högtalare 15.000:- - 20.000:- / förstärkare 20.000:- (exkl. DAC och kablage för runt 10.000:-).
Tror vi båda genom åren hört en väldig massa "mellanpris" högtalare prestera fantastiskt. Under vissa förutsättninga kan det tom. vara svårt att skilja ännu billigare högtalare än så från väsentligt dyrare. Så en lyckad kombo enligt ovan kan högst sannolikt fullt ut komkurrera med Stage.
Det var kanske därför HRT valde att premiärvisa Stage på CES i Las Vegas bakom ett skynke för att försöka ta kål på alla fördomar och istället låta folk gissa i vilken division Stage spelade.
Nu var det du som ifrågasatte detta, och ju själv uppskattar sakliga argument.
Japp, jag uppskattar sakliga argument, och jag har nog fortfarande en liten fördel mot dina sannolikhetsbetraktelser genom att jag hört Stage hemma hos mig mot mitt eget system, men ser fram emot dina betraktelser närmare när du hört systemet i ett mer konkret jämförelsescenario.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 17:53.
Postad 18 May 2013 - 18:21
Då har vi ju prylar i samma prisklass.Nej, det har du rätt i. Det har jag inte. Jag jämförde Stages prestanda mot högtalare 15.000:- - 20.000:- / förstärkare 20.000:- (exkl. DAC och kablage för runt 10.000:-).
Det var kanske därför HRT valde att premiärvisa Stage på CES i Las Vegas bakom ett skynke för att försöka ta kål på alla fördomar och istället låta folk gissa i vilken division Stage spelade.
Japp, jag uppskattar sakliga argument, och jag har nog fortfarande en liten fördel mot dina sannolikhetsbetraktelser genom att jag hört Stage hemma hos mig mot mitt eget system, men ser fram emot dina betraktelser närmare när du hört systemet i ett mer konkret jämförelsescenario.
På tal om blindtest. På samma sätt som HRT gjorde, har gjorts med både kablar och förstärkare. Tydligen är det bevisligen omöljigt att höra skillnad på en klädgalge och en jättedyr kabel. Tyvärr har man kommit fram till liknande resultat med förstärkare. Våra kära 20000kr.-förstärkare lär inte gå att skilja från något för typ 3000kr.
Nu var det du som drog upp blindtest, och vi skal ju vara sakliga och konsekventa?
Vad har då denna tråd, och Stage lärt oss? Jo att man ofta kan komma väldigt långt med en välkomponerad anläggning för vettiga pengar.
Postad 18 May 2013 - 18:28
Då har vi ju prylar i samma prisklass.
På tal om blindtest. På samma sätt som HRT gjorde, har gjorts med både kablar och förstärkare. Tydligen är det bevisligen omöljigt att höra skillnad på en klädgalge och en jättedyr kabel. Tyvärr har man kommit fram till liknande resultat med förstärkare. Våra kära 20000kr.-förstärkare lär inte gå att skilja från något för typ 3000kr.
Nu var det du som drog upp blindtest, och vi skal ju vara sakliga och konsekventa?
Vad har då denna tråd, och Stage lärt oss? Jo att man ofta kan komma väldigt långt med en välkomponerad anläggning för vettiga pengar.
OK. Så med andra ord, så behöver inte hifi kostar absurda summor för att prestera?
HRT Stage är sent ute i leken..
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 18:39.
Postad 18 May 2013 - 19:22
Exakt och precis.OK. Så med andra ord, så behöver inte hifi kostar absurda summor för att prestera?
HRT Stage är sent ute i leken..
Har själv tre olika anläggningar hemma. Mina söner har ett par PSB Alpha och SA Saxo 10. Driver dessa med min gamla Luxman och min gamla Sugden. Saxo spelar väldigt levande och alert på lite lägre volymer och alltså inte något för stora rum utan sub. Men det de gör gör de fruktansvärt bra. PSB:erna däremot fyller utan vidare större rum. Klart och stort ljud med förbluffande slagfärdig bas. SA kostar 1900kr styck och PSB från 2600kr paret.
Båda dessa anläggningar skulle bakom ett skynke, under rätt betingelser, lura vem som helst att tro de var dyrare.
Mitt eget system är ju betydligt dyrare och skall tamigtusan prestera för de pengarna.
Stage är alldeles säkert jättebra, men de är inte ensamma om väldig fin pris/prestanda. Detta jag ville poängtera.
Postad 18 May 2013 - 19:33
Exakt och precis.
Har själv tre olika anläggningar hemma. Mina söner har ett par PSB Alpha och SA Saxo 10. Driver dessa med min gamla Luxman och min gamla Sugden. Saxo spelar väldigt levande och alert på lite lägre volymer och alltså inte något för stora rum utan sub. Men det de gör gör de fruktansvärt bra. PSB:erna däremot fyller utan vidare större rum. Klart och stort ljud med förbluffande slagfärdig bas. SA kostar 1900kr styck och PSB från 2600kr paret.
Båda dessa anläggningar skulle bakom ett skynke, under rätt betingelser, lura vem som helst att tro de var dyrare.
Mitt eget system är ju betydligt dyrare och skall tamigtusan prestera för de pengarna.
Men oavsett I.Ö:s grad av inblandning tror jag fortfarande Guru Junior spöar brallorna av stage.
Har själv tre olika anläggningar hemma.
Hur hade dina tre anläggningar stått sig emot Guru Junior?
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 May 2013 - 19:45.
Postad 18 May 2013 - 21:42
Naturligvis?Naturligvis är det stor hörbar skillnad mellan olika förstärkare med olika typer av sluttransistorer och rör i kombination med olika klasser av förstärkning och förförstärkning.
Postad 18 May 2013 - 22:30
Absolut har de begränsningar. Det har inte minst jag vidhållit från starten. Ett par B&W 805D, Qln Signature och/eller AE Acoustic Energy AE1 t ex har ju också fysiska begränsningar. Skulle du säga att de inte platsar under kategorin "ren hifi anläggning" för det?
Nix....Det är inte hifi med ett par stativare enl mig (idag)...... anledningen till min åsikt är att jag testat o testat och slutligen hamnat på en nivå där fysiken gör sig påmind..... fler skulle absolut behöva uppleva detta.
Postad 18 May 2013 - 23:39
Ville mest ha sagt att man inte kan åberopa blindtestresultat när det passar ens syften, och sedan ignorera dem när resultaten inte är lika kul.Naturligvis är det stor hörbar skillnad mellan olika förstärkare med olika typer av sluttransistorer och rör i kombination med olika klasser av förstärkning och förförstärkning.
Det är ett faktum att man vid många blindtester inte lyckats skilja ut förstärkare ur vitt skilda prisklasser. Likväl som man här hävdar liknande förhållande med Stage kontra mycket dyrare system.
Själv har jag inga bestämda åsikter i ämnet. Tycker bara man skall vara konsekvent.
Postad 18 May 2013 - 23:48
Tror de fått de tufft. Har för avsikt att utröna detta snarast möjligt.Hur hade dina tre anläggningar stått sig emot Guru Junior?
Postad 19 May 2013 - 01:10
Tror de fått de tufft. Har för avsikt att utröna detta snarast möjligt.
Rent objektivt tror jag Junior är bättre än mina Aura 60. Men jag jag väljer högtalare utefter stampataktenfaktorn, så vi får väl se hur Junior står sig då.
...........
Redigerat av robert293, 19 May 2013 - 11:05.
Postad 19 May 2013 - 07:45
Naturligvis är det stor hörbar skillnad mellan olika förstärkare med olika typer av sluttransistorer och rör i kombination med olika klasser av förstärkning och förförstärkning.
Naturligvis?
Håll er till ämnet och spåra inte ur med annat nu.Precis.
Postad 19 May 2013 - 12:34
Nix....Det är inte hifi med ett par stativare enl mig (idag)...... anledningen till min åsikt är att jag testat o testat och slutligen hamnat på en nivå där fysiken gör sig påmind..... fler skulle absolut behöva uppleva detta.
Håller med om att små högtalare naturligtvis har sina begränsningar framförallt i basområdet (eller i mellanregistret, beroende på vad tillverkaren prioriterar), där fundamentet i mycket musik finns, samtidigt som små högtalare kan ha kvaliteter i övre basområde, mellanregister och diskant som större system inte per automatik har.
Du kan nog fråga nästan vilken högtalartillverkare som helst hur lätt de tycker det är att bevara kvaliteter de uppnår i deras mindre system samtidigt som de utvecklar och tillverkar detta upp i större system, samtidigt som de skall försöka hålla koll och kontroll på kostnaderna (och inte minst kabinettresonanser
Postad 19 May 2013 - 14:35
Är dina QLN de med delningsfiltren i separat låda? Så dem på en mässa för typ 20 år sedan. Är de så gamla eller finns modellen fortfarande?Håller med om att små högtalare naturligtvis har sina begränsningar framförallt i basområdet (eller i mellanregistret, beroende på vad tillverkaren prioriterar), där fundamentet i mycket musik finns, samtidigt som små högtalare kan ha kvaliteter i övre basområde, mellanregister och diskant som större system inte per automatik har.
Du kan nog fråga nästan vilken högtalartillverkare som helst hur lätt de tycker det är att bevara kvaliteter de uppnår i deras mindre system samtidigt som de utvecklar och tillverkar detta upp i större system, samtidigt som de skall försöka hålla koll och kontroll på kostnaderna (och inte minst kabinettresonanser). Bara fler element och/eller större lådvolym enkom räcker imo inte för en god hifi-upplevelse, och definitivt inte i de lägre prisklasserna. T ex mina ombyggda Qln Signature stativare jag har nu, spelar mer hifi än den största golvmodellen jag ägt i den serien, men det kan nog också hänga ihop med att de krävde större rum och förstärkare, men den närvaro, timing, 3D, skärpa jag har i musiken med mina Signature, hade jag aldrig med Reference, men visst hade de mer bas, maffigare ljudbild och kunde spela högre, men det är ju inte allt. Inte för mig i alla fall.
Postad 19 May 2013 - 16:29
Att du sett något från QLN för typ 20 år sedan är inte alls omöjligt.Så dem på en mässa för typ 20 år sedan. Är de så gamla eller finns modellen fortfarande?
QLN började på slutet av 70-talet. Signature kom -83 / -84 nånting.
Robert har stenkoll på detta, så det är bäst att jag inte skriver för mycket.
Riktiga QLN gick i graven på slutet av 90-talet.
/ Lite offtopic, ber om ursäkt för det.
Redigerat av Falcy, 19 May 2013 - 16:33.
Postad 19 May 2013 - 16:59
De finns även i split-field variant med separata boxar som innehåller filter....dessa kom senare delen av 90talet om jag inte är helt ute o cyklar.
Postad 19 May 2013 - 17:11
Aha, så de finns inte mer. Kan ha varit prototyper jag såg, därav de lösa delningsfiltren.Att du sett något från QLN för typ 20 år sedan är inte alls omöjligt.
QLN började på slutet av 70-talet. Signature kom -83 / -84 nånting.
Robert har stenkoll på detta, så det är bäst att jag inte skriver för mycket.
Riktiga QLN gick i graven på slutet av 90-talet.
/ Lite offtopic, ber om ursäkt för det.
Var väl OT inom rimlighetens gräns kan jag tycka.
Tack för infon.
Postad 19 May 2013 - 19:40
Är dina QLN de med delningsfiltren i separat låda? Så dem på en mässa för typ 20 år sedan. Är de så gamla eller finns modellen fortfarande?
Bara för klargörande, så är mina inte den s.k. Split Fieldvarianten. Går att läsa mer om mina här om man är intresserad, och i relation till denna tråds huvudämne.
Nu tillbaks till HRT Stage.
Postad 19 May 2013 - 22:17
Tack. Jo man är ju intresserad så prata vidare du om Stage du så förkovrar jag mig i klassisk Svensk hifi.Bara för klargörande, så är mina inte den s.k. Split Fieldvarianten. Går att läsa mer om mina här om man är intresserad, och i relation till denna tråds huvudämne.
Nu tillbaks till HRT Stage.
Postad 23 May 2013 - 08:38
Här är en CAD/CAM 3D-studie av Stage som visar dom tre mönsterkorten (kopplingspanel, framdel och förstärkare).
M..V.H
Göran ,Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.
electronics module-HRT Stage.pdf 2.81MB
108 Antal nerladdningar
Postad 23 May 2013 - 09:04
Hej!
Här är en CAD/CAM 3D-studie av Stage som visar dom tre mönsterkorten (kopplingspanel, framdel och förstärkare).
M..V.H
Göran ,Runt Ljud
Distributör för HRT(Music Streamer) , DSPeaker m.m.electronics module-HRT Stage.pdf 2.81MB 108 Antal nerladdningar
Coolt.
Nån uppdaterad leveranstid Göran?
Postad 23 May 2013 - 15:12
Vad var det "coola" med denna pdf eller visar den något som jag inte kan se på min burk?Coolt.
Postad 23 May 2013 - 15:48
Postad 23 May 2013 - 16:13
Det var rätt coolt, ja. Att dom använder stora elektrolytkondingar i förstärkaren är mindre coolt dock, men dom kanske inte sitter i signalvägen?Pdf'en funkar som en 3D-CAD modell där du kan rotera, skala bort lager etc.
Redigerat av megagurka, 23 May 2013 - 16:15.
Postad 23 May 2013 - 17:33
Högtalaranslutningarna ser ut som gjorda för antennkabel. Lite special kanske...
Är man helt bunden till medföljande kabel? Vilken längd rör det sig om?
Redigerat av MarkusNyberg, 23 May 2013 - 17:42.
Postad 24 May 2013 - 11:51
Medföljande kablar är ca 2.5m men det går att köpa lösa kontakter för egen tillverkning.
Tyvärr har jag inte tillgång till 3D-CAD på högtalarna nu.
Jag får önska alla en trevlig helg.
M.V.H
Göran , Runt Ljud
Postad 24 May 2013 - 12:01
Vad var det "coola" med denna pdf eller visar den något som jag inte kan se på min burk?
hehe det var en rätt cool PDF faktiskt. inte en helt vanlig "platt".
Postad 24 May 2013 - 13:01
Postad 24 May 2013 - 13:37
Hur gör man för att vrida och vända och greja med denna pdf? Får erkänna att jag endast brukar skriva ut den typen av dokument...
Börja med att klicka på själva bilden, så aktiveras ett nytt läge.
Postad 27 May 2013 - 17:13
ETA för Stage är nu senare delen av juni. För er som inte har haft möjlighet att testa/lyssna på Stage , erbjuder jag er att testa Stage(senaste prototypen) under perioden 28 maj till 3 juni hos mig i Bromma.
PMa eller ring om det låter intressant.
073-906 81 69
Göran, Runt Ljud
Distributör för HRT (Music Streamer), DSPeaker m.m.
Postad 28 May 2013 - 07:21
Hej!
ETA för Stage är nu senare delen av juni. För er som inte har haft möjlighet att testa/lyssna på Stage , erbjuder jag er att testa Stage(senaste prototypen) under perioden 28 maj till 3 juni hos mig i Bromma.
073-906 81 69
Göran, Runt Ljud
jag bor i Bromma men jag är inte ute efter nya högtalare men det hade varit intressant att höra hur dem låter. jag lyssnade på dem på en av hifi mässorna i sthlm men då var det ju något fel med själva enheten. tror den hade blivit stulen och en provisorisk hade byggts.
Postad 28 May 2013 - 18:57
Hej!
För er som inte har möjlighet att komma till Sweetspot mässan i Jönköping nästa helg och lyssna på STAGE, erbjuder jag er att testa STAGE denna helg.
Idag och imorgon kan ni komma förbi hos mig i Bromma.
PMa eller ring om detta låter intressant.
073-906 81 69
Göran, Runt Ljud
Hej!
För er som inte har haft möjlighet att testa/lyssna på STAGE, erbjuder jag er att testa STAGE denna helg.
Imorgon och på söndag kan ni komma förbi hos mig i Bromma. Nästa vecka ska prototypen skickas tillbaka till USA.
PMa eller ring om detta låter intressant.
073-906 81 69
Göran, Runt Ljud
Hej!
073-906 81 69
Göran, Runt Ljud
Jag noterar att det nu är tredje(!) gången på lite drygt en månad som distributören erbjudit/erbjuder en exklusiv lyssning hemma hos sig av detta system.
Har verkligen ingen i den aktuella geografiska trakten som läser denna tråd varit på lyssning och kan dela med sig av några personliga lyssningsintryck i denna tråd?
Postad 29 May 2013 - 03:33
Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 29 May 2013 - 03:35.
Postad 29 May 2013 - 08:34
Det är väl inte märkligt att få om någon vill / kan komma till en "hemmaförsäljning". Kanske är det många tupperwarepartyn som konkurrerar i området...?
Jag välkomnar iofs den sortens aktivitet, då jag tror det skulle kunna ge en ny dimension till hur man upplever en produkt. För övrigt tror jag inte heller Göran säljer direkt, han säljer bara via sina butiker. Tror inte han hade gjort dessa hemdemos om han inte verkligen trodde på denna produkt.
Däremot är din reaktion över det mycket skum...
Det glädjer mig att jag lyckas fortsätta sätta konspiratoriska myror i huvudet på dig. Alltid lika roande.
Postad 29 May 2013 - 08:44
Hej mittiprick,Det är väl inte märkligt att få om någon vill / kan komma till en "hemmaförsäljning". Kanske är det många tupperwarepartyn som konkurrerar i området...?
Faktum är att det har varit ett stort antal personer här och testat systemet, och jag säljer inga produkter direkt, eftersom jag är distributör, utan genom butiker i landet.
M.V.H
Göran , Runt Ljud
Postad 29 May 2013 - 09:02
Tupperware... Den var faktiskt j. ligt bra.Det är väl inte märkligt att få om någon vill / kan komma till en "hemmaförsäljning". Kanske är det många tupperwarepartyn som konkurrerar i området...?
Skumt eller ej, men lanseringen av den här produkten är i alla fall rätt okonventionell tror jag.
Postad 30 May 2013 - 11:24
Det är en helt ok "aktivitet" (upp till var och en att värdera) men man får vara ganska naiv om man tror att det inte handlar om att öka intresset och försäljningen av produkten. Pratas det inte mycket om att man absolut bör testa i sitt eget rum btw...?Jag välkomnar iofs den sortens aktivitet, då jag tror det skulle kunna ge en ny dimension till hur man upplever en produkt. För övrigt tror jag inte heller Göran säljer direkt, han säljer bara via sina butiker. Tror inte han hade gjort dessa hemdemos om han inte verkligen trodde på denna produkt.
Postad 31 May 2013 - 09:31
Kommentarer kring modereringen ska tas via PM och inte direkt i trådarna.
Även om vissa kanske vill försöka tysta "negativa" kommentarer så är det inte så vi arbetar, vi faller inte för den sortens tryck.
Ett tips för att enkelt skicka PM: "Hovra" muspekaren över användarnamnet till vänster och tryck på "Skicka PM".
2.2 Moderatorer vill väl
Moderatorerna finns här för att göra din och alla andra medlemmars tillvaro så trevlig som möjlig. Får du en uppmaning eller tillsägelse av en moderator så rätta dig efter denna. Har du synpunkter på hur moderatorer agerar eller sköter sig så skriv inte detta i forumet utan ta det med berörd moderator eller med någon admin.
Postad 31 May 2013 - 19:21
Det är en helt ok "aktivitet" (upp till var och en att värdera) men man får vara ganska naiv om man tror att det inte handlar om att öka intresset och försäljningen av produkten. Pratas det inte mycket om att man absolut bör testa i sitt eget rum btw...?
Tror man på något, så vill man oftast föra det vidare, få fler att tro på det. Få med fler i sitt egna läger. Få fler att ta del av det. I en del fall sker det rent egoistiskt, ibland kanske också kommersiellt, kanske/och/eller politiskt till och med
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 31 May 2013 - 19:34.
Postad 31 May 2013 - 19:40
Och med det budskapet skriket i örat, och med ögon himlande mot alla idioter som inte "förstår sitt eget bästa", tappade nog en del potentiella spekulanter lusten. I vart fall undertecknad.Tror man på något, så vill man oftast föra det vidare, få fler att tro på det. Få med fler i sitt egna läger. Få fler att ta del av det. I en del fall sker det rent egoistiskt, ibland kanske också kommersiellt, kanske/och/eller politiskt till och med
. Att testa hemma är ju optimalt, i detta fall blir detta system inte mycket att behöva bära/transportera, under tiden och framöver kan naturligtvis diverse demos i butiksmiljöer och/eller hemmiljö (i detta närmaste fall distributörens) naturligtvis vara ett gott delmoment på vägen till ett, för pris- och kategoriklassen, köpbeslut. Dock vill jag upprepa att man begår ett stort misstag om man har 10.000:- att investera i ett stereo-system för omkring 10.000:- (DAC, försteg, slutsteg, högtalarkablage och högtalare), och inte lyssnar på detta system.
Kommer att tänka på Ekborgs "Köp en tulpan annars får du en snyting".
Redigerat av laddie15, 31 May 2013 - 19:46.
Postad 31 May 2013 - 19:42
Varför då?Dock vill jag upprepa att man begår ett stort misstag om man har 10.000:- att investera i ett stereo-system för omkring 10.000:- (DAC, försteg, slutsteg, högtalarkablage och högtalare), och inte lyssnar på detta system.
Postad 31 May 2013 - 20:08
Varför då?
För jag menar det utifrån mina i denna tråd uttryckta erfarenheter.
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 31 May 2013 - 20:11.
Postad 31 May 2013 - 21:15
Jag bara väntar på ett testexemplar. Inget svar av vare sig återförsäljare eller generalagent.Dock vill jag upprepa att man begår ett stort misstag om man har 10.000:- att investera i ett stereo-system för omkring 10.000:- (DAC, försteg, slutsteg, högtalarkablage och högtalare), och inte lyssnar på detta system.
Kom igen nu, HRT. Pangsystem för 10k som spelar för minst 50k. Give it to me.
Redigerat av Falcy, 31 May 2013 - 21:17.
Postad 31 May 2013 - 21:28
Jag bara väntar på ett testexemplar. Inget svar av vare sig återförsäljare eller generalagent.
Kom igen nu, HRT. Pangsystem för 10k som spelar för minst 50k. Give it to me.
Du är "the" moderator och kanske för objektiv
Skämt å sido.. det är säkert ett jättebra system....tyvärr helt urusel marknadsföring (hittils ialf)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
4
* Officiell Tråd - XTZ Class A100 *
84 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?