Såg den också igår, jättebra förutom en sak...men det får man väl ta.
Star Wars 7 regisseras av J J Abrams. Premiär 2015
Star Wars - Episode VII: The Force Awakens - SteelBook (Blu-ray)
(Filmer)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Star Wars - Episode VII: The Force Awakens (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(22)
|
98:- | |
Star Wars - Episode VII: The Force Awakens (3D) - Collector's Edition (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 17 December 2015 - 09:09
Såg den igår på Heron i 2D. Vill inte skriva för mycket här (skriver av mig i andra tråden istället) så ger den bara ett betyg. 3/5.
Postad 17 December 2015 - 15:26
Nej! Jag råkade klicka in på fel SW-tråd och fick filmen spoilad. Nu stänger jag ner det här forumet tills på fredag
Det händer så mycket mer än du hann läsa...
Samma här, men men, livet går vidare...
Borde faktisk stå SPOILER WARNING först i den andra tråden istället för slutet på rubriken....
Fixat nu.
Dock stod det ju innan (förutom Spoiler) även "För oss som sett The Force Awakens"
Jag hoppas du kan se filmen med glädje ändå, som sagt så händer det (minst sagt) en hel del.
Me too
Men för mig var det inte av misstag utan av rent tvång, typ "dont press this button!" :/
...sånt är jobbigt. Har du sökt hjälp? ![]()
Redigerat av FEA, 17 December 2015 - 15:26.
Postad 17 December 2015 - 16:03
Håller tummarna att magen håller ihop under filmen. Har stressat alldeles för mycket och sovit på tok för lite senaste fem veckorna....
Postad 17 December 2015 - 20:16
Hehe, med recensioner och folks inlägg här kan man konstatera att oron som startade tråden var ytterst obefogad.Abrams-fansen jublar givetvis, men hur vettigt känns det att en regissör som hittills inom genren ensidigt prioriterat action på bekostnad av intressant berättande och handling utan allt för stora logiska missar nu tillåts sätta tänderna i Star Wars.
Bra eller dåligt lär väl bli uppenbart vid premiären, men det måste väl för fasen finnas NÅGON mer kvalificerad och intressant regissör? https://www.minhembi..._DIR#/smile.png
För min del dröjer det till den 22a...suck!
Postad 18 December 2015 - 07:50
Det händer så mycket mer än du hann läsa...
Fixat nu.
Dock stod det ju innan (förutom Spoiler) även "För oss som sett The Force Awakens"
Jag hoppas du kan se filmen med glädje ändå, som sagt så händer det (minst sagt) en hel del.
Du spoilade dock en viktig del av filmen (samt en del jag redan misstänkt). Tack för det. Jag får dock skylla mig själv för att jag ens går in på MHB så nära en premiär. Samt att jag råkade klicka på fel tråd. Men med ditt resonemang så gör det inget om vi spoilar Game of Thrones för dig? Det händer ju ändå så mycket i den serien....
Nåja, jag gillade filmen ändå. Ger den full pott, 5/5. Dock ska det bli kul att se den i 2D då 3D-effekten inte funkade alls. Såg ut som en kass VHS-kopia.
Postad 18 December 2015 - 08:32
Du spoilade dock en viktig del av filmen (samt en del jag redan misstänkt). Tack för det. Jag får dock skylla mig själv för att jag ens går in på MHB så nära en premiär. Samt att jag råkade klicka på fel tråd. Men med ditt resonemang så gör det inget om vi spoilar Game of Thrones för dig? Det händer ju ändå så mycket i den serien....
Jag ber om ursäkt för att du läste min tråd där det stod både 'SPOILERS' och 'För oss som sett...''
Det VAR faktiskt inte meningen att förstöra filmen för dig. Om jag hade haft onda avsikter så hade jag skrivit MASSOR av handlingen i denna tråd.
Känner du att vill spoila Game of Thrones för mig så får du väl göra det, jag kan ju liksom inte hindra dig.
Redigerat av FEA, 18 December 2015 - 08:34.
Postad 18 December 2015 - 08:59
Jag ber om ursäkt för att du läste min tråd där det stod både 'SPOILERS' och 'För oss som sett...''
Det VAR faktiskt inte meningen att förstöra filmen för dig. Om jag hade haft onda avsikter så hade jag skrivit MASSOR av handlingen i denna tråd.
Känner du att vill spoila Game of Thrones för mig så får du väl göra det, jag kan ju liksom inte hindra dig.
Det där är ju inte ens en ursäkt och spoilers syntes för övrigt inte i snabblistan tidigare. Bra dock att du bytt namn på tråden nu, men känns trist att du inte fattar att du gjort fel. Korkat av mig dock att råka klicka på tråden, ännu mer korkat att ens starta tråden (och med snarligt namn som en befintlig tråd) och ytterligare ännu värre att inte använda spoilertaggar.
Oroa dig inte, jag kommer inte spoila serien för dig. Jag fick GoT spoilad på det här forumet och vet hur trist det kan vara. Jag skrev det bara för att du skulle förstå.
Men skit samma jag har ingen lust att älta det här. Gillade ju filmen ändå, men förvånades och blev irriterad över din nonchalanta attityd.
Postad 18 December 2015 - 09:14
Jag säger bara GRYMT bra! Och grabben var lika lyrisk han.
Får lov att hålla med.
Såg den igår och suget efter nästa film är på högsta nivå. ![]()
Postad 18 December 2015 - 09:33
På vilket sätt har han gjort fel? Det stod klart och tydligt i ämnesraden att det var för de som SETT filmen. Därav höll jag mig från att gå in i den innan jag sett filmen.Det där är ju inte ens en ursäkt och spoilers syntes för övrigt inte i snabblistan tidigare. Bra dock att du bytt namn på tråden nu, men känns trist att du inte fattar att du gjort fel. Korkat av mig dock att råka klicka på tråden, ännu mer korkat att ens starta tråden (och med snarligt namn som en befintlig tråd) och ytterligare ännu värre att inte använda spoilertaggar.
Oroa dig inte, jag kommer inte spoila serien för dig. Jag fick GoT spoilad på det här forumet och vet hur trist det kan vara. Jag skrev det bara för att du skulle förstå.
Men skit samma jag har ingen lust att älta det här. Gillade ju filmen ändå, men förvånades och blev irriterad över din nonchalanta attityd.
Men har man bråttom och inte hinner läsa vad som står så ska iaf inte han behöva be om ursäkt.
Tycker verkligen INTE att varken han eller tråden är korkad.
Postad 18 December 2015 - 09:55
Det där är ju inte ens en ursäkt och spoilers syntes för övrigt inte i snabblistan tidigare. Bra dock att du bytt namn på tråden nu, men känns trist att du inte fattar att du gjort fel. Korkat av mig dock att råka klicka på tråden, ännu mer korkat att ens starta tråden (och med snarligt namn som en befintlig tråd) och ytterligare ännu värre att inte använda spoilertaggar.
Inte ens en ursäkt? Jag skriver ju att jag ber om ursäkt och har t.o.m. strukit under orden.
Jag har inte bytt namn på tråden, bara flyttat ordet SPOILER, efter en annan medlems önskemål.
Jag anser inte att jag gjort fel - jag skrev så tydligt jag kunde i rubriken.
Jag upplever inte rubrikerna som snarlika, det framgår tydligt att det är en tråd för de som redan sett filmen.
Star Wars 7 regisseras av J J Abrams. Premiär 2015
Star Wars Episode VII: för oss som sett The Force Awakens(SPOILERS)
Rubriken ovan är så som den såg ut innan jag flyttade ordet SPOILER till första ord.
Som jag skrev i den andra tråden, jag vill inte använda spoilertaggar eftersom det skulle förhindra en enkel och öppen diskussion för oss som sett filmen och vill diskutera den utan en massa dold text som gör tråden svårläst. Därav att jag gjorde rubriken tydlig.
Jag är ledsen att du blir irriterad på mig, det var inte min avsikt.
Tycker verkligen INTE att varken han eller tråden är korkad.
Tack.
Postad 18 December 2015 - 09:59
Finns inget att be om ursäkt för. Ingen som har tvingat någon att läsa.
Stå för ditt eget misstag istället för att kräva ursäkter av andra.
Redigerat av budwhite, 18 December 2015 - 10:09.
Postad 18 December 2015 - 12:08
Min kollega såg den igår men var inte särskilt imponerad, tunn story, förutsägbart och att det mest var fan-service.
Det förutsägbara, enligt honom, beror på att filmen är en
Postad 18 December 2015 - 12:27
Min kollega såg den igår men var inte särskilt imponerad, tunn story, förutsägbart och att det mest var fan-service.
Det förutsägbara, enligt honom, beror på att filmen är enSpoiler
Helt korrekt analys av din kollega! Dock en bra film ändå!
Postad 18 December 2015 - 12:27
Och vad tyckte du? Som vanligt pratar du om vad ANDRA tycker.Min kollega såg den igår men var inte särskilt imponerad, tunn story, förutsägbart och att det mest var fan-service.
Det förutsägbara, enligt honom, beror på att filmen är enSpoiler
Postad 18 December 2015 - 13:14
Att kalla den för en Remake av ep IV verkar vara det man ska säga för att vara lite hipp och alternativ genom att ogilla en riktigt bra film. ![]()
Postad 18 December 2015 - 14:24
Postad 18 December 2015 - 19:24
Och vad tyckte du? Som vanligt pratar du om vad ANDRA tycker.
Har inte sett den än, ska försöka i helgen.
Kopia och kopia. Inte sett den, men många filmer är ju kopior. Kolla tex Terminator och Terminator 2. Cameron kopierar sin egna film. Funkar ju bra ändå. Alien 1-4 lånar friskt av varandra. Spontant känns väl trean mest unik.
Om det är uppföljare så det är ju svårt att inte använda tidigare filmers händelser till den nya storyn men kopior har jag svårt att se att det är.
Är ep 5 & 6 kopior på ep 4?
Postad 19 December 2015 - 10:21
Har inte sett den än, ska försöka i helgen.
Om det är uppföljare så det är ju svårt att inte använda tidigare filmers händelser till den nya storyn men kopior har jag svårt att se att det är.
Är ep 5 & 6 kopior på ep 4?
Kom tillbaks när du sett filmen, denna diskussionen tror jag inte går att ha utan massiva spoilers ![]()
Postad 19 December 2015 - 11:38
Kom tillbaks när du sett filmen, denna diskussionen tror jag inte går att ha utan massiva spoilers
Ok, var redo i andra tråden efter kl 21 ikväll för då blir det obduktion ![]()
Postad 19 December 2015 - 11:52
Nu har den stora publiken i USA fått se Star Wars Episode VII. Den hade ju premiär där igår/inatt svensk tid. Undras vad de tycker - nätet lär svämma över av reaktioner idag ![]()
Redigerat av FEA, 19 December 2015 - 11:53.
Postad 19 December 2015 - 12:24
The Big Bang Theory senaste avsnittet inleds med sån där StarWars-Text som åker bortåt, och hela avnittet handlar om Star Wars VII.
Säsong 9 avsnitt 11 sänt 17 Dec 15 The Opening Night Excitation
Postad 19 December 2015 - 14:42
The Big Bang Theory senaste avsnittet inleds med sån där StarWars-Text som åker bortåt, och hela avnittet handlar om Star Wars VII.
Säsong 9 avsnitt 11 sänt 17 Dec 15 The Opening Night Excitation
- Live long and suck it!
Postad 20 December 2015 - 12:26
Postad 20 December 2015 - 21:32
Såg den nu i eftermiddags och ja, vad ska man säga? Den var riktigt, riktigt bra. Skjuter ifrån höften fram en preliminär 4:a av 5 i betyg. Får se vad jag tycker efter att ha sett den i icke störande 3D.
Postad 20 December 2015 - 22:04
Del 8 och 9 ska tydligen regisseras av Rian Johnsson, tycker det är kul, bra, intressant att dom byter regissör.
Benicio Del Toro har fått en roll, kan bli intressant, hoppas han är ond, fast jag föredrar egentligen hellre okända skådisar.
Postad 20 December 2015 - 22:59
Postad 20 December 2015 - 23:08
Del 8 och 9 ska tydligen regisseras av Rian Johnsson, tycker det är kul, bra, intressant att dom byter regissör.
Benicio Del Toro har fått en roll, kan bli intressant, hoppas han är ond, fast jag föredrar egentligen hellre okända skådisar.
Del 9 ska väl regisseras av Colin Trevorrow (Jurassic World) ?
Postad 20 December 2015 - 23:29
Hoppas inte, jurrasic world var fan den sämsta skit jag någonsin sett.
Postad 21 December 2015 - 05:49
Vilket tur då att regissören inte är allenarådande. Det beror förstås på vem det är. Herr Trevorrow ska väl ha kvar samma (stor del?) av teamet i filmskapandet som finns idag.
Postad 21 December 2015 - 08:10
Ja det stämmer, Rian skriver manuset.
Hade jag fått bestämma så hade jag låtit Nolan eller Fincher regissera, det hade varit spännande. Hollywood-skolade regissörer är väldigt tråkiga.
Postad 21 December 2015 - 10:36
Hoppas inte, jurrasic world var fan den sämsta skit jag någonsin sett.
+1 på det där, fick lite ont magen när jag läste detta. ![]()
Postad 21 December 2015 - 11:08
Fast JJ bättrade sig ju rätt rejält efter att totalt förstört all Star Trek känsla i Into Darkness, TFA kändes ju faktiskt som SW.
Så får ge de andra en ny chans också ![]()
Postad 21 December 2015 - 11:08
Postad 21 December 2015 - 17:49
Klicka för större!
(Vårt Kungsholmen, v.52, 2015
Redigerat av Kung Nu, 24 December 2015 - 06:58.
Postad 21 December 2015 - 22:53
Vilken tidning är det?
Sorry, glömde jag det, Metro. Idag > tror jag det var.
Ångrar mig, det var nog Vårt Kungsholmen, en av Direktpress' innerstadstidningar, finns en för (nästan) var stadsdel, filmrecensioner lär dock vara samma i alla utgåvor.
Redigerat av Nomad, 22 December 2015 - 10:00.
Postad 21 December 2015 - 22:55
Jag är ju ingen filmmänniska direkt, brukar aldrig se på film på fritiden. Är inte heller något fan av Star Wars. Senaste jag såg en Star Wars film var när förra filmen gick på bio och då var jag bara typ 10 år eller nåt. Tvekade länge på om jag skulle se den nya filmen eller inte. Kompisarna såg den förra veckan men jag tackade nej. Men det har varit ett sånt jäkla tjat om den så igår kväll bestämde jag mig för att jag borde kanske se den ändå. Gick på lunchen idag, nästan tom biosalong. Tyckte filmen var helt ok. Ångrar inte att jag gick och jag ångrar inte heller att jag pungade ut 170kr för att se den.
Postad 22 December 2015 - 09:04
Idag har SF Bio släppt IMAX-biljetter fram till 28 januari.
Nu vet du ![]()
Postad 22 December 2015 - 22:14
Klart bästa SW filmen någonsin.
Bäst var Rey. Jisses vilken lyckad casting, Daisy Ridley är helt perfekt.
/ pacman 7 år igen
Postad 23 December 2015 - 21:31
Idag har SF Bio släppt IMAX-biljetter fram till 28 januari.
Nu vet du
Undrar om det är värt 40 mil enkel resa för IMAX...?
*funderar*
Postad 23 December 2015 - 21:38
Undrar om det är värt 40 mil enkel resa för IMAX...?
*funderar*
Många här (eller andra tråden, rättare sagt) verkar nöjda.
Jag har sett två filmer på IMAX men inte Star Wars, den ska jag se på juldagen.
... 40 mil... då får det i så fall bli en weekend i huvudstaden med allt annat kul vi har att erbjuda ![]()
Postad 23 December 2015 - 22:16
Mina planer på att åka över till köpenhamn och se den på IMAX grusas ju nu när tågen inte längre kommer att gå dit..
Postad 24 December 2015 - 12:53
Mina planer på att åka över till köpenhamn och se den på IMAX grusas ju nu när tågen inte längre kommer att gå dit..
Fast Öresundstågen ska ju köra till Köpenhamn. Dock inte SJs tåg.
Postad 24 December 2015 - 12:57
Fast Öresundstågen ska ju köra till Köpenhamn. Dock inte SJs tåg.
Nej, de ska köra till Kastrup enligt det senaste jag hört.
Postad 24 December 2015 - 15:04
Nej, de ska köra till Kastrup enligt det senaste jag hört.
Men biljetterna ska då gälla på lokala transporter därifrån och in till Kph, efter vad jag hörde igår.
Redigerat av Kung Nu, 24 December 2015 - 15:05.
Postad 24 December 2015 - 21:21
Många här (eller andra tråden, rättare sagt) verkar nöjda.
Jag har sett två filmer på IMAX men inte Star Wars, den ska jag se på juldagen.
... 40 mil... då får det i så fall bli en weekend i huvudstaden med allt annat kul vi har att erbjuda
Lika långt till Köpenhamn...hmmm...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
22 filmer
520 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?