Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 4 [PS4]

4672 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 4 (PS4) (PlayStation 4-spel) 3 7.285714 (20) 552:-

Postad 03 December 2013 - 14:09

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Det blir Ingen uppdatering idag på PS4 som det var tänkt! :(

http://battlelog.bat...64769617349290/

Kors i taket! Tänker de låta bli att stressa ut en uppdatering o istället få ut den när den är färdig? Vad
är det som har hänt?

(ja vill inte framstå så jävla negativt men fan de är så tråkigt när de tar något så underbart som BF och misshandlar
det för att få ut de lagom i tid att konkurrera med CoD)

Postad 03 December 2013 - 14:10

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Funderar faktiskt skarpt på att koppla in PS4an i ena datorskärmen o fortsätta spela där.

Precis vad jag har gjort! Inte bara för att jag sitter lite bättre då, utan även så att man kan spela fast damen tittar på tv! :)

Postad 03 December 2013 - 14:10

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Men partychatt kan du ju inte tycka är bra jämfört med Teamspeak på allvar Peter? :)

Jo jag tycker det faktiskt, teamspeak hamnar i "runtomkring saker" facket jag skrev tidigare :)

Postad 03 December 2013 - 14:12

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Kors i taket! Tänker de låta bli att stressa ut en uppdatering o istället få ut den när den är färdig? Vad
är det som har hänt?

(ja vill inte framstå så jävla negativt men fan de är så tråkigt när de tar något så underbart som BF och misshandlar
det för att få ut de lagom i tid att konkurrera med CoD)

Haha..Ja kanske dom märkte att det blev mer buggar istället! :lol:

Ingen fara du framstår inte som negativ! :)
Själv tycker jag att dom skulle släppa den där tanken att som någon höjdare har kommit på att konkurera med CoD och istället släppa spelet när det är lite mer klart.

Redigerat av Zerokelvin, 03 December 2013 - 14:14.

Postad 03 December 2013 - 14:20

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Dragon: Fast fördelen med Teamspeak är ju att några kan sitta o lira på PS4, PS3 medans andra spelar PC etc.
O stör man varandra så tar de en sekund att skapa ett nytt chattrum dit de som vill spela ostört kan gå in etc.

Hur tycker ni att de medföljande headsetet till PS4an funkar?

Ja har hört både bu och bä. En del säger att de funkar andra säger att de är precis värdelöst.

Postad 03 December 2013 - 14:22

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Verkar som serveruppdateringen som skedde på ps4a idag har gjort underverk. Spelat hela dagen utan en endaste krash!

Postad 03 December 2013 - 14:24

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Dragon: Fast fördelen med Teamspeak är ju att några kan sitta o lira på PS4, PS3 medans andra spelar PC etc.
O stör man varandra så tar de en sekund att skapa ett nytt chattrum dit de som vill spela ostört kan gå in etc.

Ja har hört både bu och bä. En del säger att de funkar andra säger att de är precis värdelöst.

Medföljande headsetet är sådär tycker jag. Känns extremt billigt!
ljudet är för lågt. Även fast man har höjt ljudet till max så hörs det ganska dåligt.

Sen har jag problem med eko, fast detta är inte begränstat till orginal hörluren utan det får jag även med mina gamla pc hörlurar!

Postad 03 December 2013 - 14:25

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Vill jag prata med andra som inte spelar på samma plattform som mig ja då är det en fördel. Men annars så är det inget som är till fördel för min del iallafall.

Headsettet är värdelöst, skaver i örat, ramlar ur och lär gå sönder rätt fort. Men det funkar för ändamålet sålänge. Ska bli skönt när de patchar in stöd för andra lurar sen.

Redigerat av DragonPuffer, 03 December 2013 - 14:26.

Postad 03 December 2013 - 14:25

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Jag tycker ni är väldigt negativa nu. Hur kan det vara en dålig sak att dom inte släpper patchen idag, för att dom vill fixa den lite till? Så att spelet blir bättre...

Tror ingen här förstår hur svårt det är att göra ett spel som battlefield.

Själv tycker jag spelet är hur bra som helst. visst det finns buggar, men dom kommer försvinna och då kommer jag tycka att spelet är ännu bättre.

Edit: det headset som följer med är ett skämt. Men det är inte svårare än att köpa ett riktigt headset. :)

Redigerat av walkiii, 03 December 2013 - 14:27.

Postad 03 December 2013 - 14:31

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Spelet är skitkul walkii, har aldrig sagt att det inte är det. Men man tappar ju suget efter ett antal krascher,man måste leta upp ny server där alla ska få plats osv.

Postad 03 December 2013 - 14:32

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Jag tycker det medföljande headsetet ger en väldigt naturtrogen 7.1 känsla och själva micen är nog av studiokvalite :D

Redigerat av solitarypredator, 03 December 2013 - 14:32.

Postad 03 December 2013 - 14:33

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag tycker det medföljande headsetet ger en väldigt naturtrogen 7.1 känsla och själva micen är nog av studiokvalite :D

Ahahahaha!!!! True shit ;)

Postad 03 December 2013 - 14:37

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Jag tycker ni är väldigt negativa nu. Hur kan det vara en dålig sak att dom inte släpper patchen idag, för att dom vill fixa den lite till? Så att spelet blir bättre...

Tror ingen här förstår hur svårt det är att göra ett spel som battlefield.

Själv tycker jag spelet är hur bra som helst. visst det finns buggar, men dom kommer försvinna och då kommer jag tycka att spelet är ännu bättre.

Edit: det headset som följer med är ett skämt. Men det är inte svårare än att köpa ett riktigt headset. :)

Så negativa är vi väl ändå inte! :)

Spelet är hur kul som helst. Som alla spel DICE gör!
Och igår hade jag jäkligt kul när jag spelade! Börjar släppa nu ovanan med kontrollen.

Postad 03 December 2013 - 14:40

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Det handlar väl snarare om att spelet inte skulle släppts innan det var färdigt!?
De kunde ju ha förlängt beta tiden med en månad o slängt in en karta till och sedan finputsat på spelet
innan de släppte det istället för att stressa ut till ett datum som var satt låångt låångt innan spelet var klart.

Postad 03 December 2013 - 14:41

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Va inte dig jag syftade på Dragonpuffer. :) Självklart är det drygt att spelet kraschar.

Men att gnälla över att vi får dubbel xp, vilket jag inte förstår hur man kan göra! hahaha

Och gnälla över att dom vill finslipa lite mer på patchen, så spelet blir bättre? Hur är det en dålig sak?

Edit: hur mycket gnäll skulle det inte blivit då då om spelet inte kom ut den 29'e?

Redigerat av walkiii, 03 December 2013 - 14:42.

Postad 03 December 2013 - 14:49

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 1
Det är väl ingen som har gnällt på att patchen är försenad?
De är väl snarare något vi tyckt är BRA, att de för engångs skull inte bara stressa ut något.

Det tråkiga med dubbel XP är att vips så har man låst upp allt som går att låsa upp.
Man behöver knappt kämpa längre för att låsa upp saker.

Postad 03 December 2013 - 14:52

solitarypredator
  • solitarypredator
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Jag har låst upp alla vapen utom sniper på under 2 dagar, haha. Gick betydligt segare på bf3

Postad 03 December 2013 - 15:04

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Jag har låst upp alla vapen utom sniper på under 2 dagar, haha. Gick betydligt segare på bf3

Det var bra gjort! Men segare säger du! Hur snabbt låste du upp allt till BF3 då?

Redigerat av Zerokelvin, 03 December 2013 - 15:05.

Postad 03 December 2013 - 15:22

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
någon mer än jag som har problem med att spela online blir disconnected jätte ofta trots att det inte är något fel på min internet uppkoppling :(

Postad 03 December 2013 - 15:55

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Det är ett budget-headset rakt igenom, inget snack om saken, men ljudkvalitén från micken är faktiskt helt okej. Dock är öronsnäckan under all kritik och den sitter ungefär lika bra som om jag skulle trycka upp en stjärnskruvmejsel i örat. Det är ju snart 2014 och jag tycker att Sony i alla fall kunde kostat på sig en öronplugg av in-ear-typ.

Verkar som serveruppdateringen som skedde på ps4a idag har gjort underverk. Spelat hela dagen utan en endaste krash!

Önskar jag kunde säga detsamma, men jag började spela nu under eftermiddagen och efter 5 minuter.... Crash, boom, bang! Ute i PSN igen. :)

någon mer än jag som har problem med att spela online blir disconnected jätte ofta trots att det inte är något fel på min internet uppkoppling :(

Läser du lite i tråden så ser du nog att de flesta av oss har samma problem. :)

Postad 03 December 2013 - 16:00

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Önskar jag kunde säga detsamma, men jag började spela nu under eftermiddagen och efter 5 minuter.... Crash, boom, bang! Ute i PSN igen. :)

Läser du lite i tråden så ser du nog att de flesta av oss har samma problem. :)

Räcker det för er att starta om bf4? När mitt lägger av så måste jag starta om hela ps4an. Ljudet börjar hacka som när minnet på en dator inte räcker till typ.

Postad 03 December 2013 - 16:11

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Räcker det för er att starta om bf4? När mitt lägger av så måste jag starta om hela ps4an. Ljudet börjar hacka som när minnet på en dator inte räcker till typ.

Att starta om hela PS4:an på grund av en spelcrash är inget jag har behövt göra. När jag får "connection lost" i BF4 så hamnar jag ute i spelets huvudmeny och då är det bara att välja multiplayer och försöka joina en server igen, men ibland så crashar hela spelet och då hamnar jag ute i PS4:ans menyer igen.

När ditt spel lägger av, hänger sig hela PS4:an då? Har du provat att hålla in PS-knappen på handkontrollen och välja alternativet "avsluta programmet" högst upp?

Postad 03 December 2013 - 16:23

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Precis vad jag har gjort! Inte bara för att jag sitter lite bättre då, utan även så att man kan spela fast damen tittar på tv! :)

Blir det inte väldigt mycket sämre bild då? Vet när jag testat cod, och bf3 på min datorskärm med ps3an, så ser det väldigt suddigt ut... typ "felpixlat" eller hur man ska uttrycka det... :) Och andra sidan vart det inget inputlag överhuvud taget! :P

Postad 03 December 2013 - 16:31

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Att starta om hela PS4:an på grund av en spelcrash är inget jag har behövt göra. När jag får "connection lost" i BF4 så hamnar jag ute i spelets huvudmeny och då är det bara att välja multiplayer och försöka joina en server igen, men ibland så crashar hela spelet och då hamnar jag ute i PS4:ans menyer igen.

När ditt spel lägger av, hänger sig hela PS4:an då? Har du provat att hålla in PS-knappen på handkontrollen och välja alternativet "avsluta programmet" högst upp?

När mitt crashar hamnar jag alltid ute i ps-menyn. Men först kommer en blå sida med ett felmeddelande som jag får välja att skicka eller inte. Sen stänger jag av bf4 precis som du sa, men ljudet fortsätter hacka i menyerna. Har inte testat att låta den stå och lösa det själv. Starta om fungerar iaf.

Postad 03 December 2013 - 16:37

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
Samma här jag blir utslängd felrapportingsmenyn! Har inte behövt stänga av ps4:an!

Igår upplevde jag några otroliga framedrops, spelet stannade nästan upp ett tag för att sedan fortsätta!
Tänkte att nu kommer den hänga sig men det klarade sig!

Postad 03 December 2013 - 16:39

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

När mitt crashar hamnar jag alltid ute i ps-menyn. Men först kommer en blå sida med ett felmeddelande som jag får välja att skicka eller inte. Sen stänger jag av bf4 precis som du sa, men ljudet fortsätter hacka i menyerna. Har inte testat att låta den stå och lösa det själv. Starta om fungerar iaf.

Okej, samma elände inträffar för mig också, men mitt ljud fungerar finfint hela tiden utan en massa hackande i menyerna. Har du provat något annat PS4-spel och lyssnat hur ljudet är där?

Igår upplevde jag några otroliga framedrops, spelet stannade nästan upp ett tag för att sedan fortsätta!
Tänkte att nu kommer den hänga sig men det klarade sig!

Brukar få riktigt feta "framedrops" när jag spelar på fulla servrar med 64-spelare. Blir väl måhända för mycket för nätkoden att hantera eller något åt det hållet. Irriterande är det i alla fall.

Postad 03 December 2013 - 16:58

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Okej, samma elände inträffar för mig också, men mitt ljud fungerar finfint hela tiden utan en massa hackande i menyerna. Har du provat något annat PS4-spel och lyssnat hur ljudet är där?

Nej jag har inte provat att byta spel. Får göra det ikväll. Kör ljudet över optiskt men tycker inte det borde påverka. Får mer uppfattningen att nått händer med konsolen som gör att den får för mycket att "tänka" på.

Postad 03 December 2013 - 17:56

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Inga crasher här inte. Bara ljudet som klyddar. När kom patchen? Hur ser man om man fått den?

Postad 03 December 2013 - 18:01

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Inga crasher här inte. Bara ljudet som klyddar. När kom patchen? Hur ser man om man fått den?

Den är försenad. Kommer längre fram någon gång.

Postad 03 December 2013 - 18:14

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Förresten någon som har koll på detta jo blev knivad igår mem precis när jag Märkte det så kom jag åt en knapp på handkontrollen vet inte vilken och jag började fightas med den andra or det kniv inga knappen man kan avbryta en knivning :)

Postad 03 December 2013 - 18:23

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Vad för sens kör ni med? Tyckte de var väldans fort först men sen är man nybörjare med så är ju en vanesak

Postad 03 December 2013 - 18:28

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Förresten någon som har koll på detta jo blev knivad igår mem precis när jag Märkte det så kom jag åt en knapp på handkontrollen vet inte vilken och jag började fightas med den andra or det kniv inga knappen man kan avbryta en knivning :)

Japp man kan avbryta ett knivningsförsök! Tror det är med cirkelknappen! Det går inte att göra det varje gång dock. :)

Vad för sens kör ni med? Tyckte de var väldans fort först men sen är man nybörjare med så är ju en vanesak

Jag har nog väldigt låg sens känns det som! kör på 37-40 har jag för mig!

Postad 03 December 2013 - 18:30

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Skojar du :o tycker 8a är bekvämt haha

Postad 03 December 2013 - 18:31

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
Haha...Kanske lite lågt :lol: Men det gäller att skynda långsamt!

Postad 03 December 2013 - 18:36

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Skojar du :o tycker 8a är bekvämt haha

8 i sense måste ju ge en svängradie som motsvarar den hos en oljetanker. Hinner du vända dig om överhuvudtaget under en runda? :lol:

Själv kör jag med 50. Precis lagom tycker jag. Jag har också lyckats vänja av mig vid att köra "inverted" på analogspakarna så som jag hade under BF3-tiden vilket jag är ganska stolt över. :)

Postad 03 December 2013 - 18:48

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1059 inlägg
  • 0

Japp man kan avbryta ett knivningsförsök! Tror det är med cirkelknappen! Det går inte att göra det varje gång dock. :)

"Counter Knife" som det kallas fungerar bara om man blir knivad framifrån. Rolig funktion. :)

Postad 03 December 2013 - 18:49

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

8 i sense måste ju ge en svängradie som motsvarar den hos en oljetanker. Hinner du vända dig om överhuvudtaget under en runda? :lol:

Själv kör jag med 50. Precis lagom tycker jag. Jag har också lyckats vänja av mig vid att köra "inverted" på analogspakarna så som jag hade under BF3-tiden vilket jag är ganska stolt över. :)

Hur kan ni ha såg hög sens? Räcker ju att titta på spakarna så börjar man snurra då. Tror jag har 10 nu. Inte helt nöjd med det förvisso. Men det är nog mest för att jag är kass på BF :)

Postad 03 December 2013 - 18:53

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
25 i sense kör jag det är lagon

Postad 03 December 2013 - 18:54

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0
Ähh jag är inte speciellt bra heller. Det är nog mer en vanesak! ^_^
Gäller att vara försiktig när man ska sikta, sen så siktar jag lite genom att gå i sidled med L3!

Edit: China Rising Official Trailer.
https://www.youtube....h?v=L7oamJtBpdU

Redigerat av Zerokelvin, 03 December 2013 - 18:55.

Postad 03 December 2013 - 19:04

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Är van vid låg cs 1.6 sense som man hade då även proffsen men för snabb sens är ju rätt ostabilt/osstadigt väl, som en spinkarusell, är ju rätt orealistiskt att kunna va så snabb med ett stort vapen förövrigt

Redigerat av rajjejosefsson, 03 December 2013 - 19:09.

Postad 03 December 2013 - 20:24

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0
Jag kör också 50 i sense, om inte högre t om. Avskyr när det går sakta och man inte har en chans att vända sig om när man blir beskjuten bakifrån.

Postad 03 December 2013 - 20:55

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0
Är China rising tillgänglig för oss Premiumusers ännu? Om så är fallet hur laddar man ner det?

Postad 03 December 2013 - 21:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Mm måste ha Premium tur man köpte Battlefield på amerikanska PSN genom Amazon så att det inte blir så dyrt :) 270kr för spelet och 340kr för Premium :)

Postad 03 December 2013 - 21:58

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Det var kul och lira lite ikväll trots att spelet hoppade ur 6 gånger på 2 tim. Sista gången kunde jag inte starta spelet för "fel skiva" satt tydligen i.
Och stänger man inte av konsolen när spelet hoppar ur så verkar ljudet bli hackigt.
Aja, nya tag imorron

Redigerat av Unregistered02428d26, 03 December 2013 - 22:01.

Postad 03 December 2013 - 22:03

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Är China rising tillgänglig för oss Premiumusers ännu? Om så är fallet hur laddar man ner det?

Ska vara ute idag tydligen. Vet iofs inte vilken tid.

Redigerat av Gurra101, 03 December 2013 - 22:03.

Postad 03 December 2013 - 23:20

rajjejosefsson
  • rajjejosefsson
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Hur stänger man av voice chatten? Jävligt störande tycker jag

Postad 03 December 2013 - 23:53

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Sänk volymen till noll :P

Postad 04 December 2013 - 00:16

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Köpte nyss premium ska man öppna alla battlepacksen direkt? Kanske en dum fråga

Postad 04 December 2013 - 00:37

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0

Tryck på "options-knappen" på din handkontroll, välj scoreboard, använd kryss för att muta de spelare som pratar (oftast de spelare som är i din squad).

Postad 04 December 2013 - 00:44

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Köpte nyss premium ska man öppna alla battlepacksen direkt? Kanske en dum fråga

Du kan öppna alla direkt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.